51.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 129/05, 107/07, 125/08, 36/09 i 150/11) i članka
31. Statuta Općine Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
35/09) Općinsko vijeće Općine Dobrinj je, na 23. sjednici održanoj dana 16.
listopada 2012. godine, donijelo
ODLUKU
o stipendijama
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se uvjeti za stjecanje prava na dodjelu stipendija
učenicima srednjih škola i studentima, postupak dodjele stipendija te gubitak
prava na isplatu stipendija.
Članak 2.
Stipendije se dodjeljuju za školovanje u srednjim školama i za studij u
Republici Hrvatskoj.
Sredstva za stipendiranje učenika osiguravaju se u Proračunu Općine Dobrinj,
a visinu mjesečnog iznosa stipendije na temelju godišnjeg programa, utvrđuje
Općinski načelnik.
Članak 3.
Općina Dobrinj, s obzirom na različitu visinu stipendija, dodjeljuje 6
(šest) vrsta stipendija:
- stipendija za učenike srednjih škola,
- stipendija za studente,
- stipendija temeljem kriterija doprinosa razvoju lokalne zajednice za
učenike srednjih škola odnosno studente,
- socijalna stipendija za učenike srednjih škola odnosno studente,
- stipendija za učenike srednjih škola koji se obrazuju za deficitarna
zanimanja i
- stipendija za studente koji se obrazuju za deficitarna zanimanja.
Članak 4.
Stipendija se dodjeljuje za vrijeme redovitog školovanja u srednjoj školi
odnosno za vrijeme redovitog ili izvanrednog studija bez zasnovanog radnog odnosa.
Apsolventu se priznaje status redovitog studenta najduže godinu dana od dana
završetka akademske godine u kojoj je odslušao predavanja.
Stipendija se isplaćuje jednom mjesečno, do svakog 15. u mjesecu, za
protekli mjesec, u razdoblju od mjeseca rujna zaključno s lipnjem za učenike
odnosno od mjeseca listopada zaključno s lipnjem za studente.
II. UVJETI ZA STJECANJE PRAVA ZA DODJELU STIPENDIJA
Članak 5.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu stipendije imaju učenici odnosno
studenti koji podnesu zahtjev za dodjelu stipendije, a koji ispunjavaju
sljedeće opće uvjete:
- da su državljani Republike Hrvatske,
- da nisu stariji od 27 godina,
- da imaju prebivalište na području Općine Dobrinj, najmanje posljednje
dvije godine bez prekida ili pet godina s prekidima,
- da su redoviti učenici srednje škole odnosno redoviti studenti ili
izvanredni studenti koji nisu u radnom odnosu,
- da ne ponavljaju školsku odnosno akademsku godinu za koju podnose zahtjev,
- da nisu korisnici stipendije od strane drugih tijela javne vlasti.
Članak 6.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu stipendije za učenike, stipendije za
studente i stipendije temeljem kriterija doprinosa razvoju lokalne zajednice,
imaju kategorije učenika koji uz uvjete iz članka 5. ove Odluke, ispunjavaju
sljedeće uvjete:
- uspjeh učenika srednjih škola u prethodnoj školskoj godini, izražen
prosjekom ocjena, nije niži od 4,0 odnosno u osmom razredu od 4,5,
- uspjeh učenika koji pohađaju gimnazije u prethodnoj školskoj godini,
izražen prosjekom ocjena, nije niži od 3,5 odnosno u osmom razredu od 4,5,
- uspjeh studenta u prethodnoj akademskoj godini, izražen prosjekom ocjena,
nije niži od 3,00 odnosno u posljednjem razredu srednje škole nije niži od 4,0,
a za polaznike gimnazija, nije niži od 3,5.
Ukoliko je uspjeh studenta u prethodnoj akademskoj godini, izražen prosjekom
ocjena, niži od 3,00, student ostvaruje pravo na stipendiju ako dokaže da ulazi
u 25 posto najboljih studenata studija u prethodnoj akademskoj godini.
Pored uvjeta iz stavka 1. ovog članka učenici odnosno studenti za dodjelu
stipendije temeljem kriterija doprinosa razvoju lokalne zajednice moraju
ispunjavati poseban uvjet:
- ostvareno zapaženo postignuće na području obrazovanja (nagrade na
strukovnim natjecanjima, objavljeni radovi odnosno sudjelovanje u znanstvenim i
stručnim projektima), kulture ili sporta.
Članak 7.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu socijalne stipendije za učenike
srednjih škola odnosno studente imaju kategorije učenika odnosno studenata koji
uz opće uvjete iz članka 5. ove Odluke, ispunjavaju sljedeće uvjete:
- učenik odnosno student je dijete samohranog roditelja ili bez roditelja
ili
- učenik, student odnosno roditelj ili osoba koja ga uzdržava ostvaruje
pomoć za uzdržavanje ili koji od drugih oblika pomoći temeljem rješenja Centra
za socijalnu skrb ili
- prosječni neto prihod po članu domaćinstva u prethodna tri mjeseca ne
prelazi iznos od 100% neoporezivog dijela mjesečne plaće prema važećim
propisima Republike Hrvatske na dan raspisivanja natječaja.
Članak 8.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu stipendija za učenike srednjih škola
koji se obrazuju za deficitarna zanimanja i stipendije za studente koji se
obrazuju za deficitarna zanimanja imaju kategorije učenika odnosno studenata
koji se, uz opće uvjete iz članka 5. ove Odluke, obrazuju za zanimanja koja su
deficitarna na području Općine Dobrinj odnosno otoka Krka odnosno Primorsko-goranske
županije temeljem liste deficitarnih zanimanja koju, sukladno potrebama
gospodarstva i na temelju mišljenja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, utvrđuje
Općinski načelnik za pojedinu školsku odnosno akademsku godinu.
Općinski načelnik, može na temelju ove Odluke, sklopiti s gospodarskim
subjektima ili predstavnicima istih, ugovor o zajedničkom stipendiranju kojim
ugovorom će ugovorne strane među sobom urediti obveze stipendiranja.
III. POSTUPAK DODJELE STIPENDIJA
Članak 9.
Općinski načelnik raspisuje i objavljuje natječaj za dodjelu stipendija
početkom školske/akademske godine.
Natječaj za dodjelu stipendija objavljuje se na web stranici i oglasnim
pločama Općine Dobrinj, a obavijest o raspisanom natječaju u dnevnom tisku.
Članak 10.
Sadržaj natječaja:
- naziv tijela koje objavljuje natječaj,
- naznaku uvjeta za dodjelu stipendija,
- visinu iznosa prema vrsti stipendija,
- listu deficitrarnih zanimanja,
- prilozi koji se prilažu uz zahtjev,
- naziv tijela kojem se zahtjevi podnose,
- rok za podnošenje zahtjeva,
- rok u kojem će biti objavljeni rezultati natječaja.
Članak 11.
Zahtjevu za dodjelu stipendije, ovisno o vrsti stipendije, prilažu se
slijedeći prilozi:
- preslika domovnice,
- potvrda o prebivalištu (izvornik ne stariji od 30 dana),
- potvrda o redovnom upisu u tekuću školsku/akademsku godinu (izvornik ili
ovjerena preslika od strane ustanove),
- svjedodžba o uspjehu u posljednjoj godini školovanja za učenike i studente
prve godine studija odnosno za ostale studente prijepis ocjena s prethodne
godine studija,
- priznanja, diplome i potvrde o rezultatima sa takmičenja iz prethodne
godine,
- opis doprinosa i uloge kandidata u području za koje se prijavljuje i
načina na koji doprinosi lokalnoj zajednici,
- preslika rješenja Centra za socijalnu skrb,
- potvrda poslodavatelja o ukupno isplaćenoj plaći u posljednja tri mjeseca
koji prethode mjesecu u kojem je podnijeta prijava, za sve zaposlene članove
domaćinstva,
- izjavu kojom pod materijalnom i kaznenom odgovornošću jamči za istinitost
podataka,
- potvrdu fakulteta o ulasku u 25posto najboljih studenata studija u
prethodnoj akademskoj godini,
- drugu dokumentaciju koju je ovlašteno zatražiti Povjerenstvo po pregledu
zahtjeva na natječaj.
Članak 12.
Provedbu natječajnog postupka provodi Povjerenstvo za dodjelu stipendija (u
daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje se sastoji od predsjednika i dva člana, a
imenuje ga Općinski načelnik.
Članak 13.
Općinski načelnik, na temelju obrazloženog prijedloga Povjerenstva o izboru
učenika odnosno studenta za dodjelu stipendija donosi odluku o dodijeli
stipendija.
Ukoliko zahtjev učenika odnosno studenta za određenom stipendijom nije
potpun učeniku odnosno studentu dodijeliti će se stipendija prema uvjetima
kojima učenik odnosno student udovoljava.
Protiv odluke Općinskog načelnika iz stavka 1. ovog članka, kandidat može
podnijeti pismeni prigovor Općinskom načelniku, sve u roku od 8 dana od dostave
odluke o dodjeli stipendija.
Prigovor se podnosi putem pošte ili se predaje u prijemnoj pisarnici Općine
Dobrinj.
Odluka po prigovoru mora biti obrazložena i u pisanom obliku dostavljena
kandidatu u roku od 30 dana od isteka roka za podnošenje prigovora.
Članak 14.
Na temelju pravomoćne odluke o dodjeli stipendija, Općinski načelnik sklapa
sa odabranim učenikom odnosno studentom ugovor o dodjeli stipendije za
školsku/akademsku godinu za koju je kandidat podnio prijavu.
Ugovor iz stavka 1. ovoga članka posebno sadrži podatke o ugovornim
stranama, iznos stipendije, način isplate i rok na koji je ugovor sklopljen,
odredbe o vraćanju stipendije, mjesto i datum zaključenja ugovora te potpis
obiju ugovornih strana.
IV. GUBITAK PRAVA NA ISPLATU STIPENDIJA
Članak 15.
Ugovor o dodjeli stipendije raskida se uz obavezu povrata primljene
stipendije u slučaju:
- samovoljnog prekida obrazovanja u tijeku školske/akademske godine,
- pravomoćne osude korisnika stipendije za kazneno djelo,
- ukoliko se utvrdi da je kandidat dostavio netočne podatke prilikom
podnošenja prijave na natječaj, a koji podaci su bili temelj za dodjeljivanje
stipendije.
Ugovor o dodjeli stipendije raskida se bez obveze povrata primljene
stipendije u slučaju promjene prebivališta (preseljenja izvan područja općine
Dobrinj).
U slučajevima utvrđenim u stavku 1. i 2. ovog članka Općina Dobrinj
jednostrano raskida Ugovor o stipendiranju.
Ugovor o dodjeli stipendije prestaje važiti završetkom obrazovnog programa
školske/akademske godine za koju je primljena stipendija.
Članak 16.
Korisnik stipendije za učenike koji se obrazuju za deficitarna zanimanja i
korisnik stipendije za studente koji se obrazuju za deficitarna zanimanja,
dužan je prijaviti se Zavodu za zapošljavanje u roku od mjesec dana po
završetku obrazovanja, a u roku od šest mjeseci dostaviti potvrdu o zaposlenju
ili potvrdu o redovitom prijavljivanju na Zavod za zapošljavanje za zanimanje
za koje se obrazovao, u protivnom je dužan vratiti isplaćenu stipendiju u
cijelosti.
Rok iz stavka 1. ovog članka može se u opravdanim slučajevima produžiti o
čemu odluku donosi Općinski načelnik.
Korisnik stipendije za učenike koji se obrazuju za deficitarna zanimanja i
korisnik stipendije za studente koji se obrazuju za deficitarna zanimanja,
dužan je po zasnovanom radnom odnosu biti zaposlen u zanimanju za koje se
obrazovao najmanje tri godine, u razdoblju od pet godina od završetka
obrazovanja, u protivnom je dužan vratiti isplaćenu stipendiju u cijelosti.
Korisnik stipendije je dužan dva puta na godinu tijekom razdoblja iz
prethodnog stavaka odnosno u roku od 15 dana od nastanka promjena, Jedinstvenom
upravnom odjelu Općine Dobrinj dostaviti dokaz kojim dokazuje činjenice odnosno
promjene iz prethodnog stavka.
Članak 17.
U slučaju nastupa okolnosti prouzrokovanih višom silom, zbog kojih bi
korisnik stipendije bio onemogućen ispunjavati ugovorom preuzete obveze, dužan
je u roku od 30 dana od dana nastupa takvih okolnosti, obavijestiti Općinskog
načelnika, uz podnošenje odgovarajućih dokaza, koji ugovorne obveze stipendista
može uskladiti s novonastalim okolnostima.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 18.
Korisnici stipendije su obvezni dati volonterski doprinos lokalnoj zajednici
sukladno odluci Općinskog načelnika.
Članak 19.
Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj vodi evidenciju dodijeljenih
stipendija i kontrolira provođenje ugovornih obveza.
Članak 20.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o stipendijama
Općine Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 35/06, 37/08
i 32/11).
Članak 21.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/12-29/23
Ur. broj: 2142-04-01-12-2
Dobrinj, 16. listopada 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Alen Šamanić, v.r.