41.
Na osnovi odredbe članka 28. stavak 1. Zakona
o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09 i 127/10) i
članka 31. Statuta Općine Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 35/09) Općinsko vijeće Općine Dobrinj, na 21. sjednici održanoj
dana 24. srpnja 2012. godine, donosi
ANALIZU
stanja Sustava zaštite i spašavanja na području
Općine Dobrinj u 2011. godini
UVOD
Člankom 28. Zakona o zaštiti i spašavanju
(»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09 i 127/010) definirano je da
predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
najmanje jednom godišnje, ili pri donošenju proračuna, razmatraju i analiziraju
stanje sustava zaštite i spašavanja, donose smjernice za organizaciju i razvoj
istog na svom području, utvrđuju izvore i način financiranja, te obavljaju i
druge poslove zaštite i spašavanja utvrđene zakonom.
Općina Dobrinj dužna je u okviru svojih prava
i obveza utvrđenih Ustavom RH i zakonima, urediti, planirati, organizirati,
financirati i provoditi zaštitu i spašavanje na svom području.
Sustav zaštite i spašavanja Općine Dobrinj
čine redovne organizirane snage koje se bave zaštitom i spašavanjem kao i
dodatne organizirane snage zaštite i spašavanja koji se aktiviraju u slučaju
katastrofe i velike nesreće.
Ustrojavanje sustava zaštite i spašavanja
Općine Dobrinj podrazumijeva planiranje, ustrojavanje, obučavanje i opremanje
svih operativnih snaga zaštite i spašavanja sa ciljem provođenja prevencije i
učinkovitog aktiviranja u katastrofama i velikim nesrećama, te na otklanjanju
mogućih uzroka i posljedica katastrofa i velikih nesreća.
1. STANJE SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA
PODRUČJU OPĆINE DOBRINJ - OPERATIVNE SNAGE
Operativne snage sustava zaštite i spašavanja
na području općine Dobrinj su:
- Vatrogasne snage (Javna vatrogasna
postrojba Grada Krka, Dobrovoljno vatrogasno društvo Dobrinj);
- Službe i postrojbe pravnih osoba i službi
koje se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj djelatnosti (Lučka
kapetanija, Ispostava Šilo, Dom zdravlja, Crveni križ);
- Stožer zaštite i spašavanja Općine Dobrinj;
- Članovi udruga građana, klubova,
organizacija koji se određenim oblikom ZS bave u svojoj redovnoj djelatnosti
ili su za istu osnovani, kao i imatelji specijalističkih znanja od značaja za
sustav ZS (HGSS Stanica Rijeka, Planinarsko društvo »Obzova«);
- Pravne osobe koje su opremljene i
osposobljene za provođenje mjera ZS (KOMUN d.o.o., TIHA ŠILO d.o.o., PONIKVE
d.o.o.);
- Državne uprave za zaštitu i spašavanje,
Službe civilne zaštite, vatrogastva, sustava 112 i postrojbi (4 Državne
interventne postrojbe DIP);
- Područni ured za zaštitu i spašavanje
Rijeka, DUZS (Županijski centar 112, Odjel za zaštitu i spašavanje i Odjel za
preventivu, planiranje i nadzor) sa organiziranim operativnim snagama CZ
(timovi - postrojbe, povjerenici, voditelji skloništa).
1.1. STOŽER ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Općinsko vijeće Općine Dobrinj donijelo je
Odluku o osnivanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Dobrinj (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 35/ 09) temeljem članka 9. Zakona o
zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09 i 127/10) i
članaka 10. Pravilnika o mobilizaciji i djelovanju operativnih snaga zaštite i
spašavanja (»Narodne novine« broj 40/08 i 44/08).
U Stožer zaštite i spašavanja Općine Dobrinj
imenovani su:
1. Zoran Kirinčić (zamjenik načelnika) -
načelnik Stožera;
2. Ivan Katalinić (predstavnik PU PGŽ -
načelnik PP Krk) - član;
3. Ivica Petrović (zapovjednik vatrogasne
postrojbe DVD Općine Dobrinj) - član;
4. Milka Kalaica (predstavnik PUZS Rijeka) -
član;
5. Mladen Španjol (predstavnik zdravstvene
ustanove) - član;
6. Mladen Radoslović (direktor KOMUNA d.o.o.)
- član;
7. Igor Fugošić (stručni referent za
građevinarstvo i komunalne poslove Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj)
- član;
8. Danijel Frleta (tajnik HGSS, Stanice
Rijeka) - član.
Stožer zaštite i spašavanja osniva se za
upravljanje i usklađivanje aktivnosti operativnih snaga i ukupnih ljudskih i
materijalnih resursa zajednice u slučaju neposredne prijetnje, katastrofe i
veće nesreće s ciljem sprječavanja, ublažavanja i otklanjanja posljedica
katastrofe i veće nesreće na području općine Dobrinj.
Općinski načelnik je dana 18. siječnja 2010.
godine, KLASA: 022-05/10-32/01, URBROJ: 2142-04-03-10-8, donio Plan pozivanja
Stožera zaštite i spašavanja.
1.2. DODATNE OPERATIVNE SNAGE ZAŠTITE I
SPAŠAVANJA I CIVILNE ZAŠITE
Ustroj i broj pripadnika organiziranih snaga
zaštite i spašavanja za područje općine Dobrinj potrebno je odrediti temeljem
Procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara.
Ističe se da je postupak usvajanja Procjene
ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara u tijeku te da je
Državna uprava za zaštitu i spašavanje, Područni ured za zaštitu i spašavanje
Rijeka dana 25. veljače 2011. godine, KLASA: 810-03/10-01/11,
URBROJ:543-12-01-11-5, donije Odluku o davanju suglasnosti na nacrt konačnog
prijedloga procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara i
okoliša od katastrofa i velikih nesreća za područje Općine Dobrinj odnosno da
je tijekom 2012. godine Odlukom od 20. siječnja 2012. godine, KLASA:
810-03/12-04/ 02, URBROJ:543-12-01-12-2, Državni ured dao suglasnost na nacrt
izmijenjenog prijedloga Procjene te da je donijeta Procjena ugroženosti
stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara te okoliša od katastrofa i
velikih nesreća na području općine Dobrinj, Plan zaštite i spašavanja za općinu
Dobrinj i Plan civilne zaštite za općinu Dobrinj
1.3. PREVENTIVA I PLANOVI CZ
U sklopu programa edukacije stanovništva o
sustavu zaštite i spašavanja i podizanju razine opće kulture ljudi o zaštiti i
spašavanju na području općine Dobrinj, stručne službe trebale bi provoditi
informiranje i upoznavanje građana sa izvanrednim situacijama i postupcima
osobne i uzajamne pomoći, te pridržavanju naređenih mjera i postupaka
operativnih snaga zaštite i spašavanju ako do istih dođe.
Po donošenju Procjene ugroženosti ista će se
objaviti na Internet stranici Općine Dobrinj i na taj način postati dostupna
svim građanima. Građane je također potrebno upoznati o uvođenju i značaju
jedinstvenog broja za hitne pozive 112, i u kojim slučajevima se treba obratiti
Županijskom centru 112.
1.4. SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE ZAŠTITOM I
SPAŠAVANJEM BAVE U OKVIRU REDOVNE DJELATNOSTI
Službe i pravne osobe koje se zaštitom i
spašavanjem bave u okviru redovne djelatnosti predstavljaju okosnicu sustava
zaštite i spašavanja na području općine Dobrinj. Službe i pravne osobe koje
imaju zadaće u sustavu zaštite i spašavanja, a imaju obvezu uključivanja u
sustav zaštite i spašavanja kroz redovnu djelatnost, posebno u slučajevima
angažiranja prema svojim operativnim planovima.
Posebno se naglašava uloga i aktivnosti
prilikom angažiranja na poslovima zaštite i spašavanja koje provode:
- Javna vatrogasna postrojba Grada Krka,
- Dobrovoljno vatrogasno društvo Dobrinj,
- Hitna medicinska pomoć,
- Lučka kapetanija, Ispostava Šilo.
Okosnicu zaštite i spašavanja na području
općine Dobrinj čine vatrogasne snage. Općina Dobrinj naročito vodi računa o
razvoju vatrogasnih snaga na svom području. Vatrogasne snage u Općini čini
Javna vatrogasna postrojba Grada Krka i Dobrovoljno vatrogasno društvo Dobrinj.
U Proračunu Općine Dobrinj za 2011. godinu za
Vatrogastvo je predviđeno 140.000,00 kn (JVP) odnosno 30.000,00 kn (DVD) te za
aktivnosti zaštite od požara i tehnoloških eksplozija 240.000,00 kn odnosno
10.00,00 kn za posebne mjere Vlade RH za protupožarnu zaštitu. Tijekom 2011.
godine realizirane su u potpunosti sve stavke te je u odnosu na predviđenih
125.000,00 kn za JVP realizirano u konačnici 133.400,01 kn.
Vatrogasne postrojbe JVP, DVD i vatrogasne
postrojbe u gospodarstvu raspolažu s vatrogasnim vozilima (navalna vozila,
autocisterne, vozila za gašenje šumskih požara, vozila za tehničke
intervencije, auto-ljestve, zapovjedna vozila, vozila za prijevoz ljudi i
opreme i kemijsko vozilo).
Također se može istaknuti da su vatrogasne
postrojbe (profesionalne i dobrovoljne) efikasno obavile sve zadaće u tekućoj
godini, što je rezultiralo uspješnim stanjem protupožarne zaštite na području
općine Dobrinj.
1.5. PRAVNE OSOBE KOJE IMAJU POSTROJBE I
STRUČNE TIMOVE ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE I UDRUGE GRAĐANA OD ZNAČAJA ZA ZAŠTITU I
SPAŠAVANJE
- Hrvatska elektroprivreda d.d. Zagreb,
»Elektroprimorje« Rijeka - Ispostava Krk,
- Hrvatske ceste, Ispostava Rijeka,
- Županijska uprava za ceste, odnosno
- KOMUN d.o.o.,
- TIHA ŠILO d.o.o.,
- PONIKVE d.o.o. te određeni obrtnici, a sve
sukladno Procjeni ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara te
okoliša od katastrofa i velikih nesreća na području općine Dobrinj.
Udruge građana od značaja za zaštitu i
spašavanje na području općine Dobrinj su:
- Planinarsko društvo »Obzova«,
- RADIO OTO KRK,
- LD »OREBICA« KRK,
- Ronilački centar »Neptun« Šilo.
2. STANJE SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA
PODRUČJU OPĆINE DOBRINJ - AKTIVNOSTI
Općina Dobrinj je realizirala slijedeće
aktivnosti iz područja zaštite i spašavanja:
- Općinsko vijeće Općine Dobrinj donijelo je
23. lipnja 2006. godine Odluku o osnivanju i imenovanju Zapovjedništva zaštite
i spašavanja Općine Dobrinj, KLASA: 214- 03/06-106/01, URBROJ: 2142-04-06-01-2,
- Načelnik Općine Dobrinj donio je 23. lipnja
2006. godine Plan pozivanja Stožera zaštite i spašavanja Općine Dobrinj, KLASA:
214-03/06-106/01, URBROJ: 2141-04- 06-01-4,
- izrađene se Analize stanja sustava zaštite
i spašavanja za područje općine Dobrinj u pojedinim godinama,
- donijete su Smjernice za organizaciju i
razvoj sustava ZS u općini Dobrinj za period od pet godina od 2008. do 2012.,
- od strane Područnog ureda za zaštitu i
spašavanje Rijeka u Općini Dobrinj je proveden inspekcijski nadzor zaštite i
spašavanja dana 19. veljače 2008. godine, zapisnik, klasa: UP/I
042-01/08-01/04, ur. broj: 543-12-01-08-3,
- Općinsko vijeće Općine Dobrinj donijelo je
Odluku o osnivanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Dobrinj (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 35/09),
- Općinski načelnik donio je Plan pozivanja
Stožera zaštite i spašavanja dana 18. siječnja 2010. godine,
KLASA:022-05/10-32/01, URBROJ:2142-04-03-10-8,
- od strane Područnog ureda za zaštitu i
spašavanje Rijeka u Općini Dobrinj je proveden inspekcijski nadzor zaštite i
spašavanja dana 16. veljače 2011. godine, zapisnik, KLAS: UP/I 821-02/11-02/03,
URBROJ: 543-12-01-10-3,
- Državna uprava za zaštitu i spašavanje,
Područni ured za zaštitu i spašavanje Rijeka dana 25. veljače 2011. godine,
KLASA: 810-03/10-01/11, URBROJ: 543-12-01-11-5, donio je Odluku o davanju
suglasnosti na nacrt konačnog prijedloga procjene ugroženosti stanovništva,
materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za
područje Općine Dobrinj odnosno da je tijekom 2012. godine Odlukom od 20. siječnja
2012. godine, KLASA 810-03/12-04/02, URBROJ: 543-12-01-12-2, Državni ured dao
suglasnost na nacrt izmijenjenog prijedloga Procjene te da je Općinsko vijeće
Općine Dobrinj na sjednici održanoj 22. ožujka 2012. godine donijelo Procjenu
ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara te okoliša od
katastrofa i velikih nesreća na području općine Dobrinj, Plan zaštite i
spašavanja za općinu Dobrinj i Plan civilne zaštite za općinu Dobrinj
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 13/12),
- provedene su sve preventivne mjera
planirane za zimsko razdoblje koje se primjenjuju u slučaju nepovoljnih
vremenskih prilika, a u nadležnosti su Općine Dobrinj, od strane KOMUN d.o.o.
3. ZAKLJUČAK
Temeljem ove analize stanja sustava zaštite i
spašavanja na području općine Dobrinj daje se zaključak:
Kod redovnih situacija - manjih nesreća (kad
nisu katastrofe ili velike nesreće) snage zaštite i spašavanja udovoljavaju
potrebe Općine Dobrinj. Sve redovne snage ZS, udruge građana i pravne osobe
koje provode zadaće ili su od značaja za ZS ustrojene su/ustrojiti će se na
način da pružaju kvalitetnu i pravovremenu pomoć građanima općine Dobrinj.
Može se konstatirati da vatrogasne snage
zadovoljavaju sve kriterije koji su propisani Zakonom i pod zakonskim
propisima, kao i da je njihova organiziranost, opremljenost i obučenost na
zavidnoj razini. U ovom trenutku najbrojnija i najbolje organizirana snaga u
sustavu zaštite i spaša
vanja na
području Općine je vatrogastvo te da je i dalje je potrebno sustavno ulagati u
podizanje obučenost, učinkovitosti i opremljenost svih snaga ZS u cilju čim
učinkovitijeg sustava zaštite ljudi i imovine na području Općine.
Općina Dobrinj je tijekom 2011. godine
provodila postupak donošenja Procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih i
kulturnih dobara te okoliša od katastrofa i velikih nesreća na području općine
Dobrinj, Plana zaštite i spašavanja za općinu Dobrinj i Plana civilne zaštite.
Osnovne mjere koje treba poduzimati poradi
unapređenja organizacije zaštite i spašavanja su:
- predvidjeti upoznavanje najšireg pučanstva
s ugrozama i načinima zaštite od ugroza, te ostvariti utjecaj na obučavanje i
osposobljavanje pučanstva za osobnu, uzajamnu i skupnu zaštitu na
neinstitucionalne načine putem medija, predavanja, brošura, letaka i slično;
- pratiti i utjecati na opremljenost pravnih
osoba, ustanova i udruga koje se zaštitom i spašavanjem bave kao redovnom
djelatnošću, a koje su od značaja za zaštitu i spašavanje odnosno koje imaju
zadaće u zaštiti i spašavanju, sve sukladno Procjeni ugroženosti stanovništva,
materijalnih i kulturnih dobara te okoliša od katastrofa i velikih nesreća na
području općine Dobrinj, Plan zaštite i spašavanja za općinu Dobrinj i Plan
civilne zaštite za općinu Dobrinj.
Klasa: 021-05/12-29/20
Ur. broj: 2142-04-01-12-5
Dobrinj, 24. srpnja 2012.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Alen
Šamanić, v. r.