30.
Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05,
109/07, 125/08 i 36/09), članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i
srednjoj školi (»Narodne novine« broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11 i
16/12), točke VII. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih
prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog
školstva u 2012. godini (»Narodne novine« broj 52/12) i članka 30. Statuta
Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 26/09 i
34/09 - ispravak), Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na 37. sjednici održanoj
dana 26. srpnja 2012. godine donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
decentraliziranih funkcija osnovnog školstva
Grada Crikvenice u 2012. godini
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i
način financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada
Crikvenice, kojim se osigurava minimalni financijski standard osnovnog školstva
na području Grada Crikvenice u 2012. godini, po namjenama utvrđenim Odlukom
Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih
prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog
školstva u 2012. godini (u daljnjem tekstu: Odluka Vlade RH), a u okvirima
bilanciranih sredstava za ove funkcije.
II.
Pod osnovnim školstvom u smislu ove Odluke
podrazumijevaju se osnovne škole na području Grada Crikvenice i to:
- Osnovna škola Vladimira Nazora (u daljnjem
tekstu: OŠ V. Nazora) s područnim školama u Dramlju i Jadranovu,
- Osnovna škola Zvonka Cara (u daljnjem tekstu:
OŠ Z. Cara) s područnom školom u Selcu.
III.
Pod financiranjem decentraliziranih funkcija
osnovnog školstva Grada Crikvenice podrazumijeva se financiranje:
- materijalnih i financijskih rashoda,
- rashoda za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja, te
- rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
IV.
Materijalni i financijski rashodi, prema
ekonomskoj klasifikaciji, sukladno Računskom planu za proračunsko
računovodstvo, obuhvaćaju skupinu 32 (materijalni rashodi) i skupinu 34
(financijski rashodi), a odnose se na:
- naknade troškova zaposlenima,
- rashode za materijal i energiju (osim
odjeljka 3224),
- rashode za usluge (osim odjeljka 3232),
- ostale nespomenute rashode poslovanja,
- financijski rashodi.
Ukupno bilancirana sredstva za ove rashode
osnovnih škola na području Grada Crikvenice za 2012. godinu iznose 1.242.461
kuna.
Ova sredstva mogu se koristiti samo za
financiranje materijalnih i financijskih rashoda nužnih za realizaciju
nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog obrazovanja.
Za isplatu navedenih rashoda škole podnose
zahtjev putem Lokalne riznice i dostavljaju isti nadležnom Upravnom odjelu radi
odobravanja vodeći računa o datumima dospijeća uz specifikaciju računa za koje
su u zahtjevu tražena sredstva.
V.
Prema kriteriju stvarnog troška školama se
isplaćuju rashodi za:
- energente za zagrijavanje, rasvjetu i pogon
škole,
- korištenja prostora i opreme za realizaciju
nastave (korištenje sportske dvorane),
- prijevoz učenika sukladno članku 69. Zakona
o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po
ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i
troškovi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije
neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole (ispitivanje hidrantske mreže,
periodični pregled i kontrolno ispitivanje, te servisiranje vatrogasnih
aparata, ispitivanje aparata i oruđa s povećanim opasnostima, pregled
ispravnosti kotlovnica i ostalih sustava centralnog grijanja prije početka
sezone grijanja, ispitivanje električnih instalacija, ispitivanje gromobranskih
instalacija i sl.), kao i popravak kvarova koji se ne mogu planirati - hitne
intervencije, te održavanje sredstava rada i opreme radi osiguravanja
pretpostavki za redovito funkcioniranje škole, te
- sistematske preglede zaposlenika.
VI.
ENERGENTI
Rashodi za energente koje škola koristi za
grijanje, pogon školskih postrojenja i rasvjetu, škole iskazuju kroz zahtjev
putem Lokalne riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja
vodeći računa o datumima dospijeća.
Škola samostalno naručuje energente od
dobavljača.
Škola je dužna planirati i voditi evidenciju
o utrošenim količinama energenata po vrstama.
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti
zbog kojih bi potrošnja energenata prešla planirane veličine, škola je dužna
prethodno zatražiti suglasnost Grada Crikvenice za daljnju nabavu energenata.
VII.
PRIJEVOZ UČENIKA
Rashodi za prijevoz učenika sukladno članku
69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, škole iskazuju
kroz zahtjev putem Lokalne riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi
odobravanja vodeći računa o datumima dospijeća.
Račun za izvršene usluge prijevoza
prijevoznik dostavlja školi s pripadajućom rekapitulacijom.
Krajem nastavne godine škole su dužne
nadležnom Upravnom odjelu dostaviti popis učenika-putnika za sljedeću školsku
godinu, izuzev za djecu koja će tek upisati prvi razred osnovne škole, za koju
popis dostavljaju do kraja rujna tekuće godine. Popis se sastavlja po abecednom
redu prezimena za svaki razredni odjel i sadrži sljedeće podatke: Ime i prezime
učenika, OIB, adresu prebivališta, relaciju putovanja, broj kilometara, naznaku
o aktu Ureda državne uprave ukoliko se radi o učeniku upisanom u školu izvan
upisnog područja i naznaku o promjeni adrese prebivališta tijekom školovanja
ukoliko je to bitno za utvrđenje prava na troškove prijevoza.
Nakon izvršene kontrole nadležni Upravni
odjel dostavlja ovjereni popis školi i prijevozniku. Temeljem navedenog popisa
prijevoznik izdaje pokazne karte.
VIII.
KORIŠTENJE PROSTORA I OPREME ZA REALIZACIJU
NASTAVE (KORIŠTENJE SPORTSKE DVORANE)
Rashodi za korištenja prostora i opreme za
realizaciju nastave škole iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne riznice i
dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja vodeći računa o datumima
dospijeća.
Za ove rashode škola treba prije
zaključivanja Ugovora o uzimanju u zakup prostora ili opreme, pribaviti
suglasnost nadležnog Upravnog odjela.
IX.
PEDAGOŠKA DOKUMENTACIJA ZA POČETAK I KRAJ
ŠKOLSKE GODINE
Rashodi za pedagošku dokumentaciju za početak
i kraj školske godine škole iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne riznice i
dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja vodeći računa o datumima
dospijeća.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za
početak i kraj školske godine prema posebnom popisu potrebne pedagoške
dokumentacije koji utvrđuje nadležno Ministarstvo.
X.
TEKUĆE ODRŽAVANJE I HITNE INTERVENCIJE
Popravak kvarova koji se ne mogu planirati
radi osiguravanja pretpostavki za redovito funkcioniranje škole, kao i bojanje
zidova, škole iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne riznice i dostavljaju
nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja vodeći računa o datumima dospijeća.
Škola je dužna sama organizirati radove i
redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja u smislu provedbe propisa
o sigurnosti na radu, čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, i
to za:
- ispitivanje hidrantske mreže,
- periodični pregled i kontrolno ispitivanje
te servisiranje vatrogasnih aparata,
- ispitivanje aparata i oruđa s povećanim
opasnostima,
- pregled ispravnosti kotlovnica i ostalih
sustava centralnog grijanja prije početka sezone grijanja,
- ispitivanje električnih instalacija,
- ispitivanje gromobranskih instalacija,
- izrada procjena opasnosti i odgovarajućih
planova prema propisima kojima se regulira zaštita na radu i zaštita od požara.
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola
instalacija i postrojenja od strane ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci
čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, škola je dužna otkloniti
nedostatke uz prethodnu suglasnost Grada Crikvenice, kao i za otklanjanje
nedostataka utvrđenih po rješenjima upravnih tijela.
Uz zahtjev za suglasnost škola je dužna
dostaviti presliku odabrane ponude sukladno Zakonu o javnoj nabavi. O izvršenom
škola je dužna izvijestiti Grad Crikvenicu.
XI.
SISTEMATSKI PREGLEDI
Sredstva su osigurana sukladno zaključenom
Temeljnom kolektivnom ugovoru za službenike i namještenike u javnim službama
koji je stupio na snagu 31. srpnja 2007. godine. Navedenim ugovorom ugovoreno
je pravo na sistematske preglede zaposlenika u iznosu od 500,00 kn jednom u tri
godine.
U okviru bilančnih prava za decentralizirane
funkcije školstva za 2012. godinu osigurana su potrebna sredstva na način da je
obuhvaćena trećina zaposlenika iz print lista MZOŠ-a.
Rashodi za sistematske preglede škole
iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom
odjelu radi odobravanja vodeći računa o datumima dospijeća.
XII.
Kriterij za financiranje materijalnih i
financijskih rashoda osnovnog školstva su sredstva bilancirana za ove rashode
za 2012. godinu, dok je mjerilo prosječna cijena po učeniku koja za 2012.
godinu iznosi 1.168 kuna.
Prosječna cijena po učeniku je rezultat
podjele sredstava preostalih nakon izdvajanja (odbijanja) troškova prijevoza
učenika iz ukupno bilanciranih sredstava za ove rashode s brojem upisanih
učenika u sve osnovne škole Grada Crikvenice u školskoj 2011./2012. godini
prema podacima o broju učenika iz Odluke Vlade RH.
Troškovi prijevoza učenika za u 2012. godini
iznose 175.000 kuna (troškovi prijevoza učenika OŠ V. Nazora).
XIII.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja, sukladno Računskom planu za proračunsko
računovodstvo, odnose se na:
- materijal i dijelove za tekuće i
investicijsko održavanje iz odjeljka 3224 i
- usluge tekućeg i investicijskog održavanja
iz odjeljka 3232.
Ukupno bilancirana sredstva za ove rashode
osnovnih škola na području Grada Crikvenice za 2012. godinu iznose 144.858
kuna.
XIV.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja financiraju se na osnovi kriterija opsega
djelatnosti (broja upisanih učenika, razrednih odjela i školskih zgrada u
školskoj 2011./2012. godini), na osnovi sredstava bilanciranih za ove rashode
za 2012. godinu, a u iznosima određenim u Odluci Vlade RH (po učeniku 56,94
kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.034,30 kuna godišnje, po školskoj zgradi
7.805,63 kuna godišnje).
XV.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu
za proračunsko računovodstvo, odnose se na:
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine iz skupine 42 i
- rashode za dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini iz skupine 45.
Ukupno bilancirana sredstva za ove rashode
osnovnih škola na području Grada za 2012. godinu iznose 327.119 kuna.
XVI.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini koristit će se najvećim
dijelom za ulaganja u rekonstrukciju i izgradnju škole i vrtića u Jadranovu (OŠ
V. Nazora) te za kapitalna ulaganja u opremu u OŠ V. Nazora i OŠ Z. Cara.
XVII.
Prema vrstama rashoda iz točaka IV., XII. I
XIII. ove Odluke i kriterijima iz točaka XIV., XV. i XVI., za minimalni
financijski standard osnovnog školstva Grada Crikvenice u 2012. godini,
utvrđuju se ovi rashodi:
Redni
broj
|
Osnovna škola
|
Materijalni i
financijski rashodi (skupina 32 i 34, osim odjeljka 3224 i 3232)
|
Rashodi
za
materijal, dijelove i usluge tekućeg
i investicijskog održavanja
(odjeljak 3224
i 3232)
|
Rashodi
za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na
nefinancijskoj imovini
(skupina 42 i 45)
|
Ukupno
|
1.
|
V. Nazora
|
705.718,00
|
82.280,00
|
40.000,00
|
880.062,00
|
2.
|
V. Nazora (direktno plaćanje dobavljačima
iz proračuna GC)
|
|
|
214.119,00
|
214.119,00
|
3.
|
Z. Cara
|
536.743,00
|
62.578,00
|
73.000,00
|
620.257,00
|
4.
|
Ukupno
|
1.242.461,00
|
144.858,00
|
327.119,00
|
1.714.438,00
|
XVIII.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja planiraju se i troše na osnovi Plana
rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja za
2012. godinu, u kojem se specificiraju škole, namjene i iznosi sredstava.
Plan iz prethodnog stavka donosi Gradsko
vijeće Grada Crikvenice.
XIX.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planiraju se i troše na
osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2012. godinu.
Plan iz prethodnog stavka, kojim se planiraju
kapitalni projekti školstva koji će se realizirati u 2012. godini, donosi
Gradsko vijeće Grada Crikvenice uz suglasnost nadležnog Ministarstva.
Realizacija ovih rashoda smatra se
privremenom do izdavanja suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i
športa na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2012. godinu.
Realizacija rashoda za nabavu proizvedene
dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, u dijelu koji
se odnosi na pomoći iz državnog proračuna, moguća je tek po izvršenju radova i
nabavi usluga.
XX.
Sredstva iz točke XVII. ove Odluke, Upravni
odjel za financije doznačivati će osnovnim školama na žiro račune na temelju
zahtjeva škola.
XXI.
Osnovne škole su dužne rashode za materijal,
dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu
proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaga
nja na nefinancijskoj
imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.
XXII.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno
koriste dvije škole ili škola i druga ustanova, obavezni su razgraničiti
rashode na sljedeći način:
- rashodi koje škole financiraju prema
kriteriju stvarnog troška, koji je utvrđen u točki V. ove Odluke,
razgraničavaju se na način da se podijele potrebne količine energenata i
ostalih rashoda razmjerno udjelu u korištenju prostora i sredstava rada, o čemu
zaključuju sporazum. Škole iskazuju ove rashode kroz odgovarajući zahtjev putem
Lokalne riznice, na način da se u opisu svrhe plaćanja upiše udio koji tereti
školu.
XXIII.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 600-01/12-01/33
Ur. broj: 2107/01-08/01-12-10
Crikvenica, 26. srpnja 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
dr.
sc. Dragan Magaš, v. r.