93.
Na temelju članka 19. i 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01), članka 3. i 4. Zakona o
komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 36/95, 70/97, 128/99, 57/00,
129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04 i 110/04) i članka 40. Statuta
Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 23/01, 4/02,
13/02 i 12/03) Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 30. rujna 2004. godine,
donijelo je
ODLUKU
o obavljanju pogrebnih poslova na području
Grada Rijeke
I. OPĆA ODREDBA
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje način obavljanja pogrebnih poslova na području
Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad).
Pod obavljanjem pogrebnih poslova, u smislu ove Odluke, razumijeva se
preuzimanje i prijevoz / prijenos umrle osobe na području Grada od mjesta smrti
do mrtvačnice na groblju ili krematoriju te ukop pokojnika.
II. PREUZIMANJE I PRIJEVOZ/PRIJENOS UMRLE OSOBE
Članak 2.
Preuzimanje svih osoba umrlih na području Grada obavlja Komunalno društvo
»Kozala« d.o.o. Rijeka (u daljnjem tekstu: Komunalno društvo).
Pod poslovima preuzimanja umrle osobe iz stavka 1. ovoga članka, razumijeva
se preuzimanje umrle osobe od mjesta smrti i prijevoz umrle osobe do rashladnog
uređaja te smještaj u rashladni uređaj.
Ako umrlu osobu iz stavka 1. ovoga članka, radi prijevoza do mjesta ukopa na
groblju izvan područja Grada preuzme pravna ili fizička osoba registrirana za
obavljanje pogrebnih poslova, ista je dužna podmiriti troškove preuzimanja
umrle osobe od mjesta smrti do rashladnog uređaja »Kozala« kao i troškove
smještaja do dana preuzimanja.
Članak 3.
Umrla osoba preuzima se po obavljenom pregledu mrtvozornika.
Mrtvozornik je dužan uputiti osobu, po čijem je pozivu obavio pregled, na
obvezu pozivanja Komunalnog društva da preuzme umrlu osobu.
Osoba iz stavka 2. ovoga članka dužna je poziv za preuzimanje umrle osobe
uputiti Komunalnom društvu najkasnije u roku od 12 sati po obavljenom pregledu
mrtvozornika.
Članak 4.
Ako je posebnim propisima za preuzimanje umrle osobe predviđeno dobivanje
odgovarajuće dokumentacije, umrla osoba se ne može preuzeti bez potrebne
dokumentacije.
Ako je smrt nastupila kao posljedica izvršenja kaznenog djela ili drugih
neprirodnih okolnosti, preuzimanje umrle osobe obavlja se u skladu s postupkom
određenim posebnim propisom.
Članak 5.
Tijelo umrle osobe preuzima se uređeno i obučeno, posebnim sandukom za
preuzimanje.
Članak 6.
Za obavljanje poslova iz članka 2. stavka 1. ove Odluke Komunalno društvo
dužno je:
- posjedovati specijalno vozilo s opremom za preuzimanje umrle osobe,
- posjedovati rashladni uređaj s odgovarajućom opremom za smještaj umrle
osobe,
- osigurati prostor opremljen za smještaj osobe umrle od zarazne bolesti,
- osigurati najmanje četiri zaposlena radnika s odgovarajućom odjećom i
potrebnom zaštitnom opremom.
Članak 7.
Pod poslovima prijevoza/prijenosa umrle osobe razumijeva se preuzimanje
umrle osobe iz rashladnog uređaja i prijevoza/prijenosa umrle osobe do mjesta
ukopa - mrtvačnice ili do mjesta kremiranja.
Poslove iz stavka 1. ovoga članka, za umrlu osobu koja se ukapa na groblju
Grada, obavlja Komunalno društvo.
Članak 8.
Poslove iz članka 7. stavka 1. ove Odluke, za umrlu osobu koja se ukapa na
groblju izvan Grada obavlja, prema zahtjevu osobe koja skrbi o ukopu umrle
osobe, Komunalno društvo ili pravna ili fizička osoba registrirana za
obavljanje pogrebnih poslova.
Članak 9.
Preuzimanje umrle osobe iz rashladnog uređaja radi ukopa na groblju izvan
Grada može se obaviti svaki dan osim nedjelje i blagdana, u vremenu od 7,00 do
15,00 sati.
Uprava Komunalnog društva može dopustiti preuzimanje umrle osobe i izvan
vremena određenog u stavku 1. ovoga članka.
Preuzimanje umrle osobe u slučaju iz stavka 1. ovoga članka obavlja se na
temelju pisane punomoći osobe koja skrbi o ukopu umrle osobe i uz predočenje
sprovodnice koju izdaje tijelo državne uprave nadležno za inspekcijske poslove.
Članak 10.
Za obavljanje poslova iz članka 7. stavka 1. ove Odluke, Komunalno društvo
mora raspolagati:
- specijalnim vozilom za prijevoz umrle osobe
- najmanje četiri zaposlena radnika s odgovarajućom odjećom i posebnom
zaštitnom opremom.
III. UKOP POKOJNIKA
Članak 11.
Poslovi ukopa razumijevaju preuzimanje umrle osobe iz mrtvačnice,
prijevoz/prijenos do mjesta ukopa - grobnog mjesta, polaganje u grob, pripremu
i uređenje groba te smještaj vijenaca i buketa.
Članak 12.
Poslove iz članka 11. ove Odluke na grobljima na području Grada obavlja
Komunalno društvo.
Članak 13.
Za obavljanje poslova iz članka 11. ove Odluke Komunalno društvo mora
raspolagati sa:
- prostorijama i objektima koji služe za grobarske poslove,
- uređenom mrtvačnicom s odrom za smještaj lijesa ili urne,
- najmanje pet zaposlenih radnika s odgovarajućom odjećom za poslove ukopa,
- kolicima za prijevoz do mjesta ukopa,
- opremom za obavljanje ukopa,
- zaposlenim radnicima za pripremu i uređenje grobnog mjesta te smještaj
vijenaca i buketa,
- opremom, priborom i alatom za pripremu i obavljanje ukopa.
Članak 14.
Ukop umrle osobe ne može se obaviti bez urednog odobrenja.
Umrla osoba ukapa se najkasnije u roku od 48 sati od utvrđenog nastupa
smrti.
Iznimno, prema posebnom odobrenju sanitarnog inspektora, ukop se može
obaviti i nakon roka određenog u stavku 2. ovoga članka.
Članak 15.
Ukopu umrle osobe mora prisustvovati radnik Komunalnog društva radi nadzora
nad tehničkim uvjetima ukopa i evidentiranja ukopa.
Poslije obavljenog ukopa, utvrđene okolnosti iz stavka 1. ovoga članka unose
se u grobni očevidnik i registar umrlih osoba.
IV. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 16.
Dosadašnja Odluka o obavljanju pogrebnih poslova na grobljima na području
Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 33/01)
prestaje vrijediti silom zakona dana 24. rujna 2004. godine.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/04-01/88
Ur. broj: 2170-01-10-04-2
Rijeka, 30. rujna 2004.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednik
Gradskog vijeća
mr. sc. Željko Glavan, v. r.