92.
Na temelju članka 3. i 4. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«
broj 36/95, 70/97, 128/99, 57/ 00, 129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst,
82/04 i 110/04) i članka 40. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 23/01, 4/02, 13/02 i 12/03) Gradsko vijeće
Grada Rijeke, na sjednici 30. rujna 2004. godine, donijelo je
ODLUKU
o opskrbi toplinskom energijom
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se način i uvjeti obavljanja komunalne djelatnosti
opskrbe toplinskom energijom.
Posebnim pravilnikom kojeg donosi Skupština trgovačkog društva Energo d.o.o.
Rijeka, uredit će se tehnička pitanja u svezi proizvodnje i isporuke toplinske
energije.
Članak 2.
Trgovačko društvo ENERGO d.o.o. Rijeka (u daljnjem tekstu: Društvo)
proizvodi i isporučuje toplinsku energiju korisnicima na području Grada Rijeke.
Pod pojmom toplinske energije, u smislu ove Odluke, podrazumijeva se
energija za zagrijavanje stambenog i poslovnog prostora i pripremu tople vode
koju Društvo putem toplifikacijskog sistema dovodi korisnicima.
Društvo je dužno trajno i nesmetano pružati usluge odnosno obavljati poslove
koji su mu povjereni i zbog čijeg je obavljanja osnovano, te je u tu svrhu
obvezno održavati u stanju funkcionalne sposobnosti objekte i uređaje koji
omogućavaju obavljanje tih poslova.
Obveznik plaćanja cijene usluge iz članka 1. stavka 1. ove Odluke je vlasnik
nekretnine ili korisnik kad je vlasnik tu obvezu prenio na korisnika pisanim
ugovorom (u daljnjem tekstu: korisnik).
Članak 3.
Količina pružene usluge utvrđuje se:
a) kod opskrbe toplom vodom - glavnim vodomjerom u podstanici,
b) kod opskrbe toplinskom energijom - prema m2 grijane površine
ili prema utrošenoj toplinskoj energiji koja se mjeri putem glavnog kalorimetra
na ulazu u objekt ili na temelju instalirane snage i vremena zagrijavanja.
Članak 4.
Korisnici tople vode i toplinske energije raspodjeljuju troškove pruženih
usluga svim korisnicima prema međusobnom sporazumu.
Ako ne dođe do sporazuma u smislu stavka 1. ovoga članka, korisnici plaćaju
cijenu usluge opskrbe toplom vodom i toplinskom energijom sukladno odredbama
ove Odluke.
Članak 5.
Korisnik usluge opskrbe toplom vodom i toplinskom energijom plaća cijenu za
pruženu uslugu temeljem ispostavljenog računa.
Članak 6.
Vlasnik ili korisnik stambenog ili poslovnog prostora dužan je prije početka
korištenja usluge opskrbe toplinskom energijom sklopiti s Društvom pisani
ugovor (u daljnjem tekstu: Ugovor).
Članak 7.
U slučaju neizvršavanja obveze plaćanja usluge na način određen ugovorom iz
članka 6. ove Odluke i ovom Odlukom, Društvo će obustaviti pružanje usluge.
Isključivanjem korisnika iz mreže zbog nepoštivanja obveze iz stavka 1.
ovoga članka, ne prestaje obveza korisnika glede podmirenja stalnih troškova
sukladno članku 28. ove Odluke, te podmirenja onih obveza koje su već nastale
do trenutka isključenja korisnika iz mreže.
II. PROIZVODNJA I ISPORUKA TOPLINSKE ENERGIJE
Članak 8.
Korisnik toplinske energije je svaka fizička ili pravna osoba koja koristi
prostor u objektu priključenom na toplifikacijski sistem.
Članak 9.
Društvo je dužno osigurati trajnu i nesmetanu opskrbu toplinskom energijom
svojim korisnicima.
Ako Društvo nije iz tehničkih razloga u smislu članka 11. ove Odluke u
stanju osigurati u svim prostorijama korisnika trajnu i nesmetanu opskrbu
toplinskom energijom, dužno je posebnim ugovorom s korisnikom utvrditi uvjete
isporuke energije i visinu cijene usluge.
Članak 10.
Objekte, uređaje i opremu toplifikacijskog sistema izgrađuje Društvo i drugi
investitori.
Kada objekte iz stavka 1. ovoga članka izgrađuju drugi investitori dužni su
ishoditi suglasnost Društva.
Suglasnost iz stavka 2. ovoga članka izdaje Društvo prije izdavanja
lokacijske dozvole (Energetska suglasnost).
Prije izdavanja građevne dozvole investitor je dužan pribaviti suglasnost
Društva na projektnu dokumentaciju.
Izgrađene objekte, uređaje i opremu toplifikacijskog sistema, investitor iz
stavka 1. ovoga članka može predati na gospodarenje Društvu sa svom
dokumentacijom i uporabnom dozvolom objekta.
Društvo je dužno preuzeti na gospodarenje izgrađene objekte, uređaje i
opremu toplifikacijskog sistema koji se smatraju komunalnim objektima.
Preuzimanje objekta, uređaja i opreme toplifikacijskog sistema iz stavka 6.
ovoga članka obaviti će se pod uvjetom da ih vlasnik dovede u tehnički ispravno
stanje.
Članak 11.
Postrojenja i uređaji toplifikacijskog sistema za čiju je ispravnost i
funkcionalnost odgovorno Društvo jesu:
- kotlovnice s pripadajućim uređajima i objektima,
- vrelovodi i toplovodi s pripadajućim uređajima za prijenos toplinske
energije do primopredajne toplinske stanice,
- glavni vodomjer i kalorimetar objekta.
Članak 12.
Uređaji i instalacije toplifikacijskog sistema za čiju je ispravnost i
funkcionalnost odgovoran vlasnik odnosno korisnik objekta jesu:
- primopredajne toplinske stanice,
- vodomjeri i kalorimetri,
- uređaji i cjevovodi unutarnjih toplinskih instalacija u objektima,
- radijatori s pripadajućim zapornim elementima.
Vlasnik nekretnine koji se priključuje na postojeći toplifikacijski sistem
dužan je svoje instalacije održavati ispravnima.
Članak 13.
Društvo je dužno isporučivati toplinsku energiju za zagrijavanje prostora u
razdoblju od 01. studenoga tekuće godine do 31. ožujka iduće godine.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovoga članka, Društvo je dužno započeti sa
zagrijavanjem prostora već od 15. listopada tekuće godine i nastaviti do 15.
svibnja iduće godine ako je u tom razdoblju vanjska temperatura zraka mjerena u
21,00 sati po podacima Meteorološkog zavoda Rijeka dva dana uzastopce niža od
12o C. Ako je u istom razdoblju vanjska temperatura zraka mjerena u
21,00 sat dva dana uzastopce viša od 12o C, Društvo može prestati sa
zagrijavanjem prostora.
Ako temperatura zraka iza 15. svibnja bude niža od 12o C, Društvo
je dužno nastaviti sa zagrijavanjem prostora i tu uslugu od korisnika posebno
naplatiti.
Produženo zagrijavanje prostora iza 15. svibnja neće se nastaviti ako
vlasnik ili ovlašteni predstavnik suvlasnika obavijeste Društvo da ne žele
sudjelovati u dodatnim troškovima zagrijavanja iza 15. svibnja tekuće godine.
Članak 14.
Radno vrijeme toplane je od 6,00 do 21,00 sat, osim 24. i 31. prosinca kada
se radno vrijeme produžava do 23,00 sata.
Korisnik može s Društvom, a u skladu s tehničkim mogućnostima
toplifikacijskog sistema, ugovoriti isporuku toplinske energije na način da
grijanje prostora bude jednokratno ili dvokratno.
Jednokratno grijanje prostora može iznositi najmanje četiri sata dnevno, a
dvokratno grijanje prostora može iznositi najmanje 8 sati dnevno (4 + 4).
Članak 15.
Za vrijeme rada toplane temperatura zagrijavanja prostora, neovisno o
vanjskoj temperaturi zraka, mora iznositi 19o C s mogućnošću
odstupanja +- 1o C, uz obvezu Društva i korisnika da vode računa da
se toplinska energija racionalno troši.
Priprema tople vode obavlja se u primopredajnoj stanici, u kojoj mora biti
postignuta izlazna temperatura od 55o C uz dopušteno odstupanje od
+- 5o C.
Članak 16.
Korisnik ima mogućnost da količinu isporučene toplinske energije za
zagrijavanje stambenog ili poslovnog prostora plaća:
- na temelju ukupno grijane površine stana ili poslovnog prostora,
- na temelju izmjerenih količina utrošene toplinske energije ako postoji
ugrađen kalorimetar objekta,
- na temelju proračuna utrošene toplinske energije, a na osnovu instalirane
snage i vremena zagrijavanja.
Količinu isporučene tople vode korisnik plaća na temelju količina izmjerenih
putem glavnog vodomjera koji je smješten u podstanici objekta.
Ako kod korisnika nije u funkciji automatsko reguliranje temperature
prostora ovisno o vanjskoj temperaturi ili ako je plomba na kalorimetru objekta
oštećena, korisnik je dužan isporučenu toplinsku energiju plaćati na temelju
proračuna utroška energije na osnovu instalirane snage i vremena zagrijavanja.
Članak 17.
Ako se količina isporučene toplinske energije za zagrijavanje prostora
utvrđuje na temelju glavnog kalorimetra, isti mora biti umjeren i plombiran u
skladu s odredbama Zakona o mjeriteljstvu i ugrađen uz suglasnost Društva.
Obračun registriranih količina toplinske energije i tople vode s podjelom na
pojedine korisnike stambenog ili poslovnog prostora obavlja ovlašteni
predstavnik suvlasnika zgrade te pravna ili fizička osoba koja obavlja
raspodjelu troškova na pojedine korisnike (u daljnjem tekstu: ovlašteni
predstavnik suvlasnika) temeljem međusobnog sporazuma korisnika iz članka 5.
stavka 1. ove Odluke, i obračun dostavlja pravnoj osobi koja obavlja naplatu
komunalnih usluga najkasnije do 25-tog dana u mjesecu.
U slučaju kvara mjernog instrumenta - glavnog kalorimetra, količina
isporučene toplinske energije za zagrijavanje prostora utvrđuje se na temelju
proračuna instalirane snage i vremena zagrijavanja za stambeni i poslovni
prostor.
U slučaju kvara centralnog vodomjera, isporučena količina tople vode za sve
korisnike određuje se na temelju prosječne potrošnje po članu domaćinstva u
istom mjesecu prethodne godine.
Članak 18.
Ako se količina isporučene toplinske energije za zagrijavanje prostora
utvrđuje na temelju proračuna instalirane snage za zagrijavanje prostora onda
se navedeni proračun radi prema odredbama Pravilnika iz članka 1. stavka 2. ove
Odluke.
Članak 19.
Raspodjelu troškova korištenja toplinske energije i tople vode obavlja
ovlašteni predstavnik suvlasnika na osnovu očitanog glavnog kalorimetra odnosno
glavnog vodomjera.
Članak 20.
Glavni vodomjer služi za utvrđivanje ukupno utrošene količine toplinske
energije za pripremu tople vode.
Glavni vodomjer mora biti očitan najkasnije do 25-tog u mjesecu od strane
radnika Društva, koji o očitanom stanju izvješćuje ovlaštenog predstavnika
suvlasnika. U slučaju promjene cijene usluga, radnik Društva je dužan očitati
glavni vodomjer na dan stupanja na snagu nove cijene.
Glavni vodomjer mora biti umjeravan sukladno odredbama Zakona o
mjeriteljstvu svakih pet godina. Umjeravanje glavnog vodomjera obveza je
Društva. U slučaju nemogućnosti umjeravanja glavnog vodomjera zbog kvara,
troškove dobave i ugradbe novog vodomjera snose vlasnici stambenog ili
poslovnog prostora.
Količinu utrošene hladne vode za pripremu tople vode te za punjenje
unutarnje instalacije za zagrijavanje objekta, korisnici plaćaju isporučitelju
hladne vode. Utrošenu toplinsku energiju za zagrijavanje vode korisnici plaćaju
Društvu.
Članak 21.
Ako svi korisnici imaju ugrađene vlastite vodomjere, utrošak tople vode
očitan na glavnom vodomjeru raspoređuje se po očitanim stanjima na vlastitim
vodomjerima, a korisnici su dužni snositi i razliku nastalu od stanja očitanog
na glavnom vodomjeru i zbroja stanja na vlastitim vodomjerima.
Razlika iz stavka 1. ovoga članka obračunava se proporcionalno očitanim
stanjima na vlastitim vodomjerima.
Članak 22.
Ako svi korisnici u jednom objektu nemaju ugrađene vlastite vodomjere,
raspored utroška tople vode obavlja se na osnovu očitane potrošnje tople vode
na glavnom vodomjeru na način da korisnici koji imaju ugrađeni vlastiti
vodomjer plaćaju toplu vodu prema očitanom stanju na vlastitom vodomjeru, a oni
koji nemaju vlastiti vodomjer plaćaju do maksimalno 3 m3 vode po
članu domaćinstva.
Ako i nakon raspodjele utrošene tople vode iz stavka 1. ovoga članka
preostane još neraspoređene tople vode, ista se raspoređuje na sve korisnike
unutar objekta srazmjerno potrošnji tople vode iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 23.
U slučaju kvara centralnog vodomjera, Društvo je u obvezi zamijeniti
vodomjer u roku od sedam dana od dana utvrđivanja neispravnosti.
Prilikom očitanja stanja na glavnom vodomjeru, radnik Društva je u obvezi
voditi računa o ispravnosti vodomjera.
Članak 24.
Ako se količina isporučene toplinske energije za zagrijavanje prostora
utvrđuje na temelju ukupno grijane površine stana ili poslovnog prostora, pod ukupnom
površinom grijanog prostora podrazumijeva se ukupna stambena odnosno poslovna
površina, bez obzira na raspored grijaćih tijela u prostorijama, isključujući
prostore s otvorenim klimatskim uvjetima (lođe, skladišta, balkone i sl.).
Članak 25.
Ako se količina isporučene toplinske energije utvrđuje na temelju izmjerenih
količina utrošene toplinske energije onda je:
- obveza korisnika:
1. dobaviti kalorimetar,
2. snositi troškove ugradnje, popravka i ponovnog ovjeravanja nakon isteka
roka ovjere,
- obveza Društva:
1. ustanoviti karton kalorimetra, kontrolirati njegov rad, brinuti se o
ponovnom ovjeravanju mjerila nakon proteka roka valjanosti ovjere mjerila,
2. redovno isporučivati toplinsku energiju.
Članak 26.
Korisnik se priključuje na toplifikacijski sistem s punom instaliranom
snagom svoje interne toplinske instalacije, a koja je utvrđena projektom.
Korisnik može zatražiti isključenje iz toplifikacijskog sistema dijela ili
cijele površine stambenog ili poslovnog prostora.
Društvo može udovoljiti zahtjevu korisnika u smislu stavka 2. ovoga članka
ako za to postoje tehničke mogućnosti.
Članak 27.
Vlasnik, odnosno korisnik stambenog ili poslovnog prostora, kojeg koristi u
objektu s ugrađenim centralnim grijanjem, ako nije s Društvom sklopio ugovor iz
članka 6. ove Odluke, dužan je snositi troškove zagrijavanja prostora.
Članak 28.
U slučaju isključenja dijela ili cijele površine prostora u smislu članka
26. stavka 2. ove Odluke, obveza je korisnika da Društvu plaća stalne troškove
u punom iznosu i dio promjenjivih troškova.
Stalni troškovi iznose 30ijene po m2 površine koju korisnik plaća
kad se ne isključuje.
Promjenjivi troškovi iznose 70ijene po m2 površine koju korisnik
plaća kad se ne isključuje.
Promjenjivi troškovi obračunavaju se prema slijedećoj tabeli na način da se
ukupna površina prostora pomnoži s koeficijentom iz tabele.
Površina prostora
koji se zagrijava u % 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0
Koeficijent max.
toplinskog
opterećenja 0,7 0,65 0,60 0,55 0,50 0,46 0,41 0,36 0,31 0,26 0,21
Korisnici stambenog i poslovnog prostora kod isključivanja cijelog objekta
iz toplifikacijskog sistema nisu dužni plaćati ni stalne ni promjenjive
troškove.
Korisnici kod kojih je isključenje dijela prostora iz toplifikacijskog
sistema iz tehničkih razloga provedeno isključenjem vertikale i vršni stanovi,
dužni su za taj dio prostora plaćati samo stalne troškove.
Članak 29.
Korisnici koji imaju ugrađene glavne kalorimetre plaćaju stalne i
promjenjive troškove prema važećem cjeniku. Ako korisnici s ugrađenim glavnim
kalorimetrom ne koriste toplinsku energiju zbog tehničkih razloga ili vlastitog
zahtjeva, dužni su plaćati samo stalne troškove prema važećem cjeniku.
Količina isporučene toplinske energije kod neugrađenog kalorimetra ili u
slučaju neispravnosti kalorimetra kod gospodarstva i ustanova utvrđuje se
proračunom, sukladno članku 17. i 18. ove Odluke i naplaćuje prema važećem
cjeniku.
Članak 30.
Obveze Društva u opskrbi toplinskom energijom su:
- da s korisnikom ugovorom definira način pružanja usluga grijanja
prostorija i pripreme tople vode,
- da korisniku isporučuje potrebne količine toplinske energije utvrđene ovom
Odlukom i ugovorom iz podstavka 1. ovoga članka,
- da nadzire rad priključnog vrelovoda i primopredajne stanice,
- da obavještava korisnika o predviđenim prekidima isporuke toplinske
energije,
- da otkloni eventualne prekide isporuke toplinske energije u najkraćem
roku,
- da ako dođe do velikih kvarova, bez odlaganja poduzme sve potrebne mjere
da ne dođe do većih šteta,
- da odgovara korisniku za štetu koja bi nastala krivicom Društva koje
isporučuje toplinsku energiju zbog naglog povećanja tlaka odnosno temperature,
- da izvrši redovni godišnji pregled i remont prije početka sezone grijanja,
- da održava sve objekte, uređaje i opremu toplifikacijskih sistema u stanju
trajne funkcionalne sposobnosti.
Članak 31.
Obveze korisnika toplinske energije i vlasnika su:
- da obavještava Društvo o smetnjama pri isporuci toplinske energije,
- da bez suglasnosti Društva ne obavlja nikakve radove na sistemu centralnog
grijanja i tople vode,
- da održava prostore i prilaze do prostora gdje se nalaze toplinski uređaji
korisnika,
- da odgovara za štetu i posljedice koje nastanu zbog neodržavanja uređaja i
instalacija toplifikacijskog sistema,
- da obavlja raspodjelu troškova tople vode i toplinske energije na pojedine
korisnike,
- da omoguće priključivanje toplinske instalacije drugih korisnika na svoje
toplinske uređaje ako dozvoljava opterećenje, što ocjenjuje Društvo koje izdaje
odgovarajuću suglasnost,
- da uredno podmiruje dospjele obveze prema Društvu,
- da održava u funkcionalnom stanju vertikalne i horizontalne razvode s pripadajućim
zapornim organima i ekspanzionim sistemima s posudom interne toplinske
instalacije te da srednjoročne i godišnje planove održavanja usklađuje s
Društvom,
- da do 01. listopada obavi planirane radove na održavanju i zamjeni
instalacija,
- da održava primopredajnu stanicu i obavlja zamjenu opreme i instalacije
koja je njegovo vlasništvo,
- da omogući Društvu nesmetan ulaz, nadzor, kontrolu održavanja i
upravljanja primopredajnom stanicom.
III. CJENIK USLUGE
Članak 32.
Cjenik usluga mora sadržavati cijenu toplinske energije za zagrijavanje
stambenog i poslovnog prostora te pripremu tople vode kada se toplinska
energija naplaćuje:
- na temelju površine grijanog prostora,
- na temelju izmjerenih količina utrošene toplinske energije,
- na temelju proračuna instalirane snage za zagrijavanje prostora.
Članak 33.
Cijena isporučene toplinske energije utvrđene na temelju grijane površine
stana ili poslovnog prostora naplaćuje se u 11 mjesečnih obroka sa zaključnom
dvanaestom obračunskom ratom.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovoga članka, Društvo će na pisani zahtjev
korisnika isporučenu toplinsku energiju naplaćivati u šest mjesečnih rata sa
zaključnom sedmom obračunskom ratom.
IV. NADZOR
Članak 34.
Nadzor nad provođenjem ove Odluke provodi Odjel gradske uprave za komunalni
sustav, Direkcija za komunalno redarstvo.
V. KAZNENE ODREDBE
Članak 35.
Globom u iznosu od 1000,00 kuna kaznit će se za prekršaj Društvo ako ne
obavještava korisnike o predviđenim prekidima isporuke ( članak 30. stavak 1.
podstavak 4. Odluke).
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u
Društvu globom u iznosu od 200,00 kuna.
Članak 36.
Globom u iznosu od 1000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba:
1. ako protupravno koristi uslugu opskrbe toplinskom energijom (članak 6.
Odluke),
2. ako ne omogući Društvu nesmetan ulaz, nadzor, kontrolu održavanja i
upravljanja primopredajnom stanicom (članak 31. stavak 1. podstavak 11.
Odluke).
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u
pravnoj osobi globom u iznosu od 200,00 kuna.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se fizička osoba globom u
iznosu od 200,00 kuna.
VI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 37.
Dosadašnja Odluka o opskrbi plinom i toplinskom energijom (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 7/97) prestaje vrijediti silom zakona dana 24.
rujna 2004. godine.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/04-01/91
Ur. broj: 2170-01-10-04-2
Rijeka, 30. rujna 2004.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednik
Gradskog vijeća
mr. sc. Željko Glavan, v. r.