83.
Na temelju točke VII. Odluke o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2012. godini
(»Narodne novine« broj 52/12) i članka 46. Statuta Grada Rijeke (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09 i 11/10) Gradsko vijeće Grada
Rijeke, na sjednici 12. srpnja 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja rashoda osnovnih škola Grada
Rijeke u 2012. godini
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji, mjerila i
načini financiranja rashoda osnovnih škola Grada Rijeke u 2012. godini (u
daljnjem tekstu: osnovne škole).
II.
U Proračunu Grada Rijeke osiguravaju se
sredstva za sljedeće rashode osnovnih škola:
- materijalne (osim troškova prijevoza
zaposlenika) i financijske rashode u iznosu od 14.163.970,00 kuna,
- materijal i dijelove za tekuće i
investicijsko održavanje te usluge tekućeg i investicijskog održavanja u iznosu
od 1.268.971,00 kuna,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u iznosu od 3.019.861,00
kuna.
Rashodi za materijalne i financijske rashode
III.
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju
rashode nužne za realizaciju nastavnog plana i programa osnovnoškolskog
obrazovanja.
IV.
Kriteriji za financiranje materijalnih i
financijskih rashoda osnovnih škola iz točke V. i VI. ove Odluke utvrđuju se
kako slijedi:
a)broj učenika, broj razrednih odjela, broj
osnovnih škola, broj područnih škola, broj osobnih računala u školi (za rashode
iz točke V. ove Odluke),
b)stvarni rashodi (za rashode iz točke VI.
ove Odluke).
V.
Prema kriteriju iz točke IV.a) ove Odluke,
financiraju se rashodi iz skupine 32 i 34 računskog plana koji je sastavni dio
Pravilnika kojim se uređuje proračunsko računovodstvo i računski plan.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1.
ove točke su:
-cijena po učeniku u iznosu od 17,00 kuna
mjesečno,
-cijena po razrednom odjelu u iznosu od
250,00 kuna mjesečno,
-cijena po osnovnoj školi u iznosu od
5.400,00 kuna mjesečno,
-cijena po područnoj školi u iznosu od 450,00
kuna mjesečno,
-cijena po osobnom računalu u iznosu od 23,00
kune mjesečno.
Podaci za financiranje rashoda u smislu
stavka 2. ove točke utvrđuju se na dan 30. rujna tekuće školske godine.
Osim sredstava iz stavka 2. ove točke,
osiguravaju se:
- Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka, za
školovanje učenika s teškoćama prema posebnim programima, dodatna sredstva u
iznosu od 2.000,00 kuna mjesečno,
- osnovnoj školi u kojoj se provodi
obrazovanje učenika nacionalnih manjina na temelju modela C iz Državnog
pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja, dodatna
sredstva u iznosu od 200,00 kuna mjesečno, i to za vrijeme trajanja nastavne
godine,
- osnovnoj školi koja provodi primjerene
oblike pomoći školovanja za učenike s teškoćama u Odjelu za dodatnu
defektološku pomoć, dodatna sredstva u iznosu od 200,00 kuna mjesečno i to za
vrijeme trajanja nastavne godine.
VI.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz točke
IV.b) ove Odluke, financiraju se sljedeće vrste rashoda:
1.energenti (električna energija, centralno
grijanje s toplom vodom, lož ulje i plin) koje osnovna škola koristi za
grijanje, pogon školskih postrojenja i rasvjetu za odvijanje redovitog
nastavnog plana i programa,
2.prijevoz učenika sukladno zakonu kojim se
uređuje odgoj i obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi,
3.zakupnina za zakupljeni prostor i opremu,
kada je to nužno za ostvarivanje redovitog nastavnog plana i programa osnovne
škole,
4.pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine, prema posebnom popisu Ministarstva znanosti, obrazovanja i
sporta,
5.obvezni godišnji zdravstveni pregledi
zaposlenika sukladno zakonu kojim se uređuje zaštita pučanstva od zaraznih
bolesti i to: 471,00 kune za preglede kuharica, pomoćnih kuharica te ostalih
zaposlenika koji na svojim radnim mjestima dolaze u neposredan dodir s hranom
(prvi godišnji pregled 312,00 kuna i drugi godišnji pregled 159,00 kuna) te
174,00 kuna za preglede ostalih zaposlenika,
6.otklanjanje nedostataka utvrđenih od strane
ovlaštenih pravnih osoba i drugih nadležnih tijela te redovite propisane
kontrole instalacija i postrojenja,
7.odvoz komunalnog otpada,
8.komunalna naknada i naknada za uređenje
voda.
Rashodi za materijal i dijelove za tekuće i
investicijsko održavanje te usluge tekućeg i investicijskog održavanja
VII.
Sredstva za tekuće održavanje građevina i
opreme (hitne intervencije i tekući popravci) namijenjena su za popravke koji
se ne mogu planirati, uobičajene radove i popravke kojima se imovina održava u
ispravnom stanju, a njihovo bi neotklanjanje ugrozilo sigurnost učenika i rad
osnovne škole.
Prijavu za izvršavanje hitne intervencije i
tekućeg popravka osnovna škola dostavlja Odjelu gradske uprave za odgoj i
školstvo (u daljnjem tekstu: Odjel).
VIII.
Škola je dužna na zahtjev Odjela prijaviti
svoje potrebe za investicijskim održavanjem građevina i opreme te dostaviti
procjenu vrijednosti tih ulaganja.
Na temelju prijava osnovnih škola u smislu
stavka 1. ove točke, Odjel ocjenjuje opravdanost iskazanih potreba i izrađuje
Prijedlog plana rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i
investicijskog održavanja osnovnih škola Grada Rijeke.
Plan iz stavka 2. ove točke donosi Gradsko
vijeće Grada Rijeke. Plan se nakon donošenja prosljeđuje Ministarstvu znanosti,
obrazovanja i sporta.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini
IX.
Škola je dužna na zahtjev Odjela prijaviti
svoje potrebe, i to:
-za kapitalnom gradnjom, rekonstrukcijom i
sanacijom građevina za čije je ostvarivanje potrebito višegodišnje ulaganje,
-za nabavom nove opreme, zamjenom dotrajale
opreme, nabavom nedostatnih nastavnih sredstava i pomagala s procjenom
vrijednosti tih potreba.
Na temelju prijava osnovnih škola u smislu
stavka 1. ove točke, Odjel ocjenjuje opravdanost iskazanih potreba i izrađuje
Prijedlog plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na nefinancijskoj imovini osnovnih škola Grada Rijeke.
Plan iz stavka 2. ove točke donosi Gradsko
vijeće Grada Rijeke. Plan se nakon donošenja prosljeđuje Ministarstvu znanosti,
obrazovanja i sporta radi davanja suglasnosti na Plan.
Završne odredbe
X.
Svaki rashod iz ove Odluke mora se temeljiti
na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Postupak i način dostavljanja relevantnih
podataka i dokumentacije za financiranje rashoda osnovnih škola te način
njihovog plaćanja odredit će Odjel odgovarajućim uputama.
XI.
Ravnatelj osnovne škole odgovoran je za
točnost, pravovremenost i istinitost iskazanih podataka za rashode koji se
financiraju na temelju ove Odluke te za namjensko trošenje tih sredstava.
XII.
Ako se građevinama i/ili opremom zajedno
koriste osnovna škola i druga ustanova, obvezne su sklopiti sporazum o
razgraničenju materijalnih i financijskih rashoda.
Sporazumom se utvrđuje nositelj rashoda,
kriteriji za razgraničavanje rashoda te rokovi obračuna i način plaćanja.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko goranske županije«.
Klasa: 021-05/12-01/150
Ur. broj: 2170-01-16-00-12-2
Rijeka, 12. srpnja 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.