SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XX. - broj 27. Petak, 13. srpnja 2012.
GRAD ČABAR

14.

Na temelju članka 10. Zakona o trgovini (»Narodne novine« broj 87/08, 96/08, 116/08, 76/09, 114/11), članka 3. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trgovini (»Narodne novine« broj 114/11), članka 29. do 38. Pravilnika o minimalnim tehničkim i drugim uvjetima koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u prodajnim objektima i prodaju robe izvan prodavaonica (»Narodne novine« broj 66/09, 108/09, 8/10) i članka 37. Statuta Grada Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 33/ 09, 28/10), Gradsko vijeće Grada Čabra na sjednici od 6. 7. 2012. donosi

ODLUKU
o obavljanju trgovine na malo izvan prodavaonica
na području Grada Čabra

Članak 1.

Ovom Odlukom uređuje se prodaja na malo izvan prodavaonica na području Grada Čabra kada se prodaje roba i /ili usluga obavlja na neki od slijedećih načina:

- na štandovima i klupama izvan tržnica na malo

- putem kioska

- prodaja putem automata

- pokretnom trgovinom

- prigodno prodajom (sajmovi, izložbe i sl.)

- pokretna radnja

PRODAJA NA ŠTANDOVIMA I KLUPAMA IZVAN TRŽNICA, PRODAJA PUTEM AUTOMATA I PRIGODNA PRODAJA

Članak 2.

Prodaja robe na štandovima i klupama izvan tržnica na malo može se obavljati samo na mjestima:

-u Čabru na parkiralištu Finvest Corp d.d. u ulici I. G. Kovačića 24, prvog petka u mjesecu od 7,00 do 15,00 sati;

-u Tršću na parkiralištu iza doma kulture »12 rujan«, drugog petka u mjesecu od 7,00 do 15,00 sati;

-u Prezidu na parkiralištu ispred Doma kulture te u produžetku ispred bivšeg salona namještaja u Goranskoj ulici, trećeg petka u mjesecu od 7,00 do 15,00 sati;

-u Gerovu na parkiralištu kod nogometnog igrališta NK Snježnik, u ulici Zagrebačka br. __, svakog četvrtog petka u mjesecu od 7,00 do 15,00 sati
i u svaki peti petak u mjesecu kada to zapadne kalendarom od 7,00 do 15,00 sati.

Članak 3.

Kada petak pada na dan praznika ili blagdana prodaja se može obavljati jedan dan ranije odnosno u dan neposredno prije nastupanja praznika ili blagdana.

Članak 4.

Za postavu štanda ili klupe, prodaju robe putem automata potrebno je odobrenje nadležne službe grada Čabra

Članak 5.

Štandovi moraju biti tehnički ispravni, estetsko oblikovani i redovito održavani. Roba mora biti uredno posložena.

Štandovi i druge pokretne naprave su:

-klupe, stolice, stolovi, suncobrani

-ambulantna ugostiteljska kolica

-peći za pečenje plodina

-automati za prodaju sladoleda, napitaka i sl.

-hladnjaci za sladoled i smrznutu hranu

-šatori za održavanje raznih manifestacija (kulturne i zabavne priredbe, uz ili bez ugostiteljskih usluga, cirkus i dr.)

Članak 6.

Za privremeno korištenje površine u svrhu humanitarnih, odgojno-obrazovnih i sportskih akcija, nema obveze plaćanja naknade za korištenje javne površine.

Članak 7.

Mjesečna visina naknade u paušalnom iznosu zaračunava se ovisno o kvadraturi štanda - za površinu:

-1 - 3 m2 = 150,00 kn

-3 - 6 m2 = 300,00 kn

-6 - 9 m2 = 450,00 kn, te daljnjih 100,00 kn za svakih dodatnih 3,00 m2 površine.

Dnevna visina naknade u paušalnom iznosu zaračunava se ovisno o kvadraturi štanda

-za površinu:

-1 - 3 m2 = 50,00 kn

-3 - 6 m2 = 100,00 kn

-6 - 9 m2 = 150,00 kn te daljnjih 50,00 kn za svakih dodatnih 3,00 m2 površine.

Dnevna visina naknade za ostale pokretne naprave:

- Ambulantna ugostiteljska kolica 90,00 kn

- Peći za pečenje plodina 60,00 kn

- Prodaja putem automata 70,00 kn

- Vrtuljak veliki 500,00 kn

- Vrtuljak mali 300,00 kn

- Cirkus 20,00 kuna po m2

- Šator 20,00 kuna po m2

Prema odluci gradonačelnika u svrhu privlačenja pojedinih turistički i gospodarski zanimljivih grana proizvoda moguće je umanjenje ili oslobođenje plaćanja naknada.

Naknada je prihod Proračuna Grada Čabra, a služi za održavanje čistoće javnih površina.

Članak 8.

Pravne ili fizičke osobe mogu organizirati sajam, sezonsku prodaju proizvoda ili prigodnu prodaju za vrijeme manifestacija na vlastitom zemljištu.

Članak 9.

Prodaja robe na malo izvan prostora i vremena iz čl. 2 ove Odluke na površinama koje imaju pristup sa javno prometne površine može se obavljati uz odobrenje Gradonačelnika Grada Čabra.

PRODAJA PUTEM KIOSKA

Članak 10.

Kioskom se u smislu ove Odluke, smatra, privremena, estetski oblikovana građevina gotove konstrukcije, građevinske bruto površine do 12,00 m2, što se u cijelosti ili u dijelovima može prenositi i postavljati pojedinačno, a služi za obavljanje trgovine na malo, prodaju dnevnih tiskovina, prehrambenih proizvoda, jednostavnih ugostiteljskih usluga i drugih uslužnih djelatnosti.

Članak 11.

Odobrenje za zakup javne površine za postavljanje kioska mogu tražiti pravne i fizičke osobe, registrirane za djelatnosti koje se mogu obavljati u kiosku.

Zakup se daje na temelju javnog natječaja, a međusobni odnosi Grada Čabra i zakupnika utvrđuju se ugovorom o zakupu.

Članak 12.

Kiosci, kao element urbane opreme, moraju biti usklađeni s prostorom na koji se postavljaju.

Na zemljištu u vlasništvu Grada i na javnim površinama kiosci se postavljaju na lokacije koje odobrava nadležno tijelo Grada Čabra. Kiosci se moraju postaviti tako da ne ometaju preglednost, promet i korištenje javnih površina, odnosno da ne ometaju promet vozila i da osiguraju nesmetan pješački promet.

Na vanjske dijelove kioska nije dopušteno na vidljiv način montirati instalacije ili dijelove uređaja za ventilaciju i/ili klimatizaciju. Korištenje sanitarnog čvora u nepokretnom objektu najmoprimac treba vremenski ugovoriti sa trećom stranom te primjerak tog ugovora prethodno dostaviti Gradu. Takvo korištenje treba biti osigurano kontinuirano.

Napajanje kioska električnom energijom mora biti izvedeno u vlastitoj režiji kao posebni namjenski priključak prema zahtjevima lokalnog distributera.

Članak 13.

Za zakup zemljišta za postavu kioska plaća se zakupnina. Zakupnina za korištenje javne površine za postavljanje kioska utvrđuje se javnim natječajem.

Zakupljeno zemljište ne može se dati dalje u podzakup.

Članak 14.

Zakupnik s kojim je zaključen ugovor o zakupu zemljišta dužan je u roku od tri mjeseca od sklapanja ugovora:

-o svom trošku urediti lokaciju za postavljanje kioska, nabaviti i postaviti kiosk, te snositi troškove priključenja na komunalne objekte i uređaje,

-ishoditi dokumentaciju potrebnu za obavljanje određene djelatnosti u kiosku, koja mu je potrebna prema posebnim propisima,

-započeti s obavljanjem djelatnosti u kiosku, u skladu s posebnim propisima.

Članak 15.

Zakupnik je dužan održavati kiosk urednim i u ispravnom stanju, a okoliš čistim u skladu s odredbama Odluke o komunalnom redu.

Za obavljanje djelatnosti izvan kioska, potrebno je ishoditi prethodnu suglasnost nadležnog upravnog tijela. Suglasnošću se utvrđuju uvjeti i rok korištenja zemljišta izvan kioska.

Po prestanku zakupa, zakupnik nema pravo na povrat sredstava uloženih za osposobljavanje zemljišta za postavu kioska i obavljanje djelatnosti.

Članak 16.

Zakup zemljišta za postavljanje kioska prestaje:

-Istekom ugovorenog vremena na koje je zemljište dano u zakup,

-Raskidom ugovora o zakupu,

-Sporazumom,

-Prestankom pravne osobe ili zatvaranjem obrta,

-Smrću fizičke osobe zakupnika.

Članak 17.

Grad može, u svako doba, jednostrano raskinuti ugovor o zakupu zemljišta u sljedećim slučajevima:

-Ako zakupnik bez opravdanog razloga ne postavi kiosk odnosno ne započne s obavljanjem djelatnosti u kiosku u skladu s posebnim propisima u roku od tri mjeseca od sklapanja ugovora o zakupu,

-Ako zakupnik postavi kiosk koji veličinom, oblikom ili vanjskim izgledom ne odgovara ovoj Odluci,

-Ako zakupnik u kiosku dulje od tri mjeseca ne obavlja djelatnost, mada uredno plaća svoje obveze,

-Ako zakupnik pravovremeno ne plaća zakupninu i ostale obveze prema Gradu vezane za zakup zemljišta,

-Ako zakupnik da zemljište u zakup,

-Ako zakupnik obavlja u kiosku djelatnost koja nije navedena u ugovoru o zakupu,

-Ako zakupnik poveća kiosk, odnosno poveća samoinicijativno površinu korištenja zemljišta.

Ugovor se smatra raskinutim danom dostave jednostrane izjave o raskidu ugovora zakupniku.

Zakupnik može, u svako doba, podnijeti zahtjev za raskidom ugovora bez navođenja posebnog razloga, s time da je dužan podmiriti dospjele obveze prema Gradu.

Članak 18.

Po prestanku zakupa na jedan od načina iz članka 16. Ove Odluke, zakupnik je dužan u roku od 30 dana ukloniti kiosk sa zemljišta koje je imao u zakupu, o vlastitom trošku.

U slučaju da zakupnik ne ukloni kiosk, kiosk će se ukloniti rješenjem komunalnog redara o uklanjanju kioska.

Kiosk uklonjen na način iz stavka 2. ovog članka zakupnik je dužan preuzeti u roku od 30 dana od dana uklanjanja, s time da je dužan prethodno podmiriti zakupninu i trošak koji je nastao uklanjanjem i čuvanjem kioska. Ako zakupac ne preuzme kiosk u roku od 30 dana i ne podmiri sve obveze prema Gradu, kiosk će se prodati radi namirenja troškova i duga zakupnine.

Članak 19.

U vrijeme tematskih sajmova, izložbi, manifestacija, blagdana i sl. moguće je postavljanje kioska bez raspisivanja javnog natječaja uz odobrenje nadležnog tijela Grada Čabra prema cjeniku iz članka 22.

Članak 20.

Postava štanda i klupa za prigodnu prodaju roba i/ili usluga moguća je na mjestima i uz uvjete koje postavi organizator sajma.

Članak 21.

Organizator sajma obvezan je pri organizaciji pridržavati se odredbi Odluke o komunalnom redu Grada Čabra.

Članak 22.

Dnevna visina naknade u paušalnom iznosu zaračunava se ovisno o kvadraturi kioska - za površinu:

Do 6,00 m2 = 150,00 kn

6,00 m2 - 12,00 m2 = 300,00 kn te daljnjih 50,00 kn za svaki dodatni 1,00 m2 površine.

POKRETNA PRODAJA

Članak 23.

Pokretna prodaja u smislu ove Odluke smatra se prodaja robe izvan prodavaonica koja se obavlja pokretnim vozilom za prodaju.

Članak 24.

Korištenje javne površine za pokretnu prodaju dozvoljeno je bez naknade za zaustavljanje pokretnog vozila na jednom mjestu do 15 minuta.

Članak 25.

Za duže zaustavljanje i prodaju na javnoj površini od vremena određenog prethodnim člankom potrebno je pribaviti odobrenje nadležne službe grada Čabra uz plaćanje naknade u iznosu od 20,00 kuna po satu za zauzimanje javne površine.

Članak 26.

Nadzor nad provođenjem ove Odluke provodi komunalni redar.

Članak 27.

U provođenju Odluke komunalni redar ovlašten je:

-rješenjem narediti fizičkim i pravnim osobama da se maknu sa javne površine ako ne posjeduju potrebno odobrenje iz čl.4 ove Odluke ili ugovor iz članka 11. st. 2

-izricati mandatnu kaznu na mjestu prekršaja

-predložiti prekršajni postupak.

KAZNENE ODREDBE

Članak 28.

Novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 kuna kaznit će se pravna osoba koja:

1.postavi kiosk, drugi montažni objekt ili napravu bez ugovora ili odobrenja, odnosno na lokaciju koja nije predviđena za postavljanje,

2.po istku ugovora u ostavljenom roku u rješenju komunalnog redara ne ukloni kiosk, napravu ili drugi montažni objekt s javne površine,

3.koristi javnu površinu veću od one utvrđene ugovorom ili rješenjem o zakupu.

Za novčani prekršaj iz stavka ovog članka kaznit će se odgovorna osoba u pravnoj osobi ili fizička osoba - obrtnik novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna.

Za prekršaj iz stavka 1. ovog članka kaznit će se fizička osoba novčanom kaznom u iznosu od 500,00 kuna.

Članak 29.

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o prodaji robe izvan poslovnih prostorija (»Službene novine PGŽ« broj 25/03) i Odluka o prvoj izmjeni Odluke o prodaji robe izvan poslovnih prostorija (»Službene novine PGŽ« broj 12/06).

Članak 30.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama PGŽ«.

Klasa: 330-01/12-01/01

Ur. broj: 2108-03-03/1-12-1

Čabar, 6. srpnja 2012.

GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA

Predsjednik
Zdravko Tomac, v.r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=790&mjesto=51306&odluka=14
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr