75.
Na temelju točke IV. Odluke o minimalnim financijskim standardima za
decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2012. godine (»Narodne novine«
broj 52/12 ), članka 7. stavka 2. Uredbe načinu izračuna pomoći izravnanja za
decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
za 2012. godinu (»Narodne novine« broj 52/12), članka 28. točke 22, a u vezi s
člankom 65. stavak 6 . Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine
PGŽ« broj 23/09) i članka 85. stavka 1. Poslovnika Županijske skupštine
Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 26/09), Županijska
skupština Primorsko-goranske županije na 32. sjednici održanoj 5. srpnja 2012.
godine, donosi sljedeću
ODLUKU
o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija za
investicijsko ulaganje i investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih
ustanova te informatizaciju zdravstvene djelatnosti u 2012. godini
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji i mjerila i način financiranja
decentraliziranih funkcija za investicijsko ulaganje i investicijsko i tekuće
održavanje zdravstvenih ustanova te informatizaciju zdravstvene djelatnosti u
2012. godini, u okviru sredstava utvrđenih Odlukom o minimalnim financijskim
standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2012. godini
kojih je osnivač Primorsko-goranska županija, u iznosu od 23.522.034 kuna.
II.
Minimalni financijski standardi zdravstvenih ustanova kojih je osnivač
Primorsko-goranska županija, temeljem točke I. Odluke o minimalnim financijskim
standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2012.
godini, utvrđeni su:
-za investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova u iznosu od
9.993.357 kn
-za otplatu kredita u iznosu od 3.473.500 kn
-za investicijsko ulaganje u zdravstvene ustanove u iznosu od 10.055.177 kn
III.
Sredstva za investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova iz točke
II. podstavka 1. ove Odluke, raspoređuju se za potrebe održavanja:
-prostora u iznosu od 6.246.527 kn ili 62,51%;
-postrojenja i opreme u iznosu od 2.526.830 kn ili 25,29% ,od kojih za:
. medicinsku i laboratorijsku opremu u iznosu
od 710.000 kn;
. računalnu opremu u iznosu od 1.359.830 kn;
. ostalu opremu u iznosu od 457.000 kn;
-prijevoznih sredstava u iznosu od 1.220.000 kn ili 12,20%.
Kriteriji za raspored sredstava utvrđenih u prethodnom stavku su:
. vrijednost prostora, postrojenja i opreme i prijevoznih sredstava koju
zdravstvene ustanove koriste u osnovnom standardu;
. njihovo učešće u ukupnoj nefinancijskoj imovini koja se uporabom troši.
Korektivni kriteriji su: stanje nefinancijske imovine i zahtjevi
zdravstvenih ustanova za sredstvima za investicijsko i tekuće održavanje.
Sredstva iz stavka 1, raspoređuju se zdravstvenim ustanovama, prema
kriterijima:
. učešća svake zdravstvene ustanove u ukupnoj vrijednosti imovine koja se
uporabom troši i koju zdravstvene ustanove koriste u osnovnom standardu;
. visini i strukturi ulaganja svake zdravstvene ustanove u nefinancijsku
imovinu u zadnjih nekoliko godina.
Korektivni kriteriji su: stanje nefinancijske imovine (stopa otpisa) svake
zdravstvene ustanove, iskazane potrebe zdravstvenih ustanova i predstojeći
investicijski zahvati u pojedinim zdravstvenim ustanovama.
Zdravstvena ustanova može sredstva prelijevati između grupa.
IV.
Sredstva za investicijsko ulaganje u prostor (zgrade), medicinsku i
laboratorijsku opremu, ostalu opremu i računalnu opremu (informatizaciju) iz
točke II. podstavka 3. ove Odluke, rasporedit će se zdravstvenim ustanovama
temeljem sljedećih kriterija:
. 23,20% za završetak već započetih projekata (Thalassotherapia Crikvenica-
rekonstrukcija objekta K i Psihijatrijska bolnica Rab- uređenje centralne
bolničke kuhinje);
. 11,93% za projekt razvoja invazivne dijagnostike i terapije u kardiološkom
odjelu Thalassotherapie Opatija;
. 48,78% za nabavu medicinsko-tehničke opreme u cilju zanavljanja opreme
starije od 8 godina i nabavu opreme za primjenu nove tehnologije;
. 2,84% za daljnji razvoj informatizacije zdravstvene djelatnosti;
. 4,43% za nabavku prijevoznih sredstava,
. 8,82% za nabavku ostale opreme.
Korektivni kriteriji su:
-visina i intenzitet dosadašnjih ulaganja i mogućnost sufinanciranja iz
drugih izvora
-iskazane potrebe zdravstvenih ustanova.
Kao mjerilo za utvrđivanje prava iz točke III. i IV.ove Odluke utvrđuje se
opseg djelatnosti svake zdravstvene ustanove ugovoren u osnovnom zdravstvenom
osiguranju.
V.
Sredstva utvrđena minimalnim standardima iz točke II. ove Odluke, a
primjenom kriterija iz točke III. i IV. ove Odluke, rasporedit će se
zdravstvenim ustanovama kako slijedi:
**** tablica se nalazi na kraju
dokumenta ****
VI.
Sredstva iz točke V. ove Odluke raspoređuju se za slijedeće namjene:
1. investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova- prostora
(zgrada), prijevoznih sredstava, medicinske i laboratorijske opreme, ostale
opreme i računalne opreme
2. otplatu kredita sklopljenog u svrhu pokrića dospjelih a nepodmirenih
obveza Doma zdravlja Primorsko-goranske županije
3. investicijsko ulaganje zdravstvenih ustanova u prostor (zgrade),
medicinsku i laboratorijsku opremu, ostalu opreme i računalnu opremu.
VII.
Sredstva iz točke VI. ove Odluke rasporedit će se sukladno Popisu prioriteta
za raspored sredstava utvrđenih minimalnim financijskim standardima za
decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2012. godini.
Ovlašćuje se Obnašatelj dužnosti Župana zamjenik Župana Primorsko-goranske
županije za donošenje akta iz stavka 1. ove točke, uz prethodnu suglasnost
Ministarstva zdravlja.
Ovlašćuje se Obnašatelj dužnosti Župana zamjenik Župana Primorsko-goranske
županije, da na temelju akta iz stavka 1. ove točke donese Odluku o rasporedu
sredstava između zdravstvenih ustanova na području Primorsko-goranske županije
u 2012. godini.
VIII.
Sredstva za utvrđene namjene iz točke V. ove Odluke ne mogu se koristiti u
svrhu investicijskog ulaganja u prostor (zgrade), medicinsku i laboratorijsku
opremu, ostalu opremu i računalnu opremu i investicijskog i tekućeg održavanja
prostora (zgrada), prijevoznih sredstava, medicinske i laboratorijske opreme,
ostale opreme i računalne opreme, za pružanje zdravstvenih usluga izvan osnovnog
standarda.
IX.
Zdravstvene ustanove će sredstva iz točke V. ove Odluke moći koristiti nakon
što provedu postupke nabave sukladno propisima o javnoj nabavi i dostave svu
potrebnu dokumentaciju kao dokaz o izvršenim ulaganjima.
Izuzetno od prethodnog stavka, a u cilju postizavanja racionalnosti i veće
ekonomičnosti korištenja sredstava namijenjenih za investicijsko ulaganje u
medicinsku i laboratorijsku opremu i prijevozna sredstva, provesti će se
postupak zajedničke nabave za sve zdravstvene ustanove.
X.
Sredstva za decentralizirane funkcije utvrđena Odlukom o kriterijima i
mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija za investicijsko
ulaganje, investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova, te
informatizaciju zdravstvene djelatnosti u prvom tromjesečju 2012. godine
(»Službene novine« broj 4/12), uključena su pri utvrđivanju rasporeda sredstava
koji je predmet ove Odluke.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave se u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/12-01/6
Ur. broj: 2170/1-01-01/4-12-12
Rijeka, 5. srpnja 2012.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Ingo Kamenar, v.r.