43.
Na temelju članka 11. Odluke o izmjeni i dopuni Odluke o poslovnom prostoru
u vlasništvu Grada Opatije (»Službene novine», broj 27/04) Komisija za Statut,
Poslovnik i normativnu djelatnost Gradskog vijeća Grada Opatije na sjednici
održanoj dana 28. rujna 2004. godine utvrdila je pročišćeni tekst Odluke o
poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije.
Pročišćeni tekst Odluke o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije
obuhvaća:
1. Odluku o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije (Službene novine«
broj 6/02),
2. Odluku o dopunama Odluke o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije
(»Službene novine« broj 15/02)
3. Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada
Opatije (»Službene novine« broj 4/03)
4. Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada
Opatije (»Službene novine« broj 27/ 04),
u kojima je naznačeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
Klasa: 011-01/04-01/11
Ur. broj: 2156/01-01-04-1
Opatija, 28. rujna 2004.
Predsjednik Komisije za
Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost
Dr. Axel Luttenberger, v.r.
O D L U K A
o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuju se način upravljanja poslovnim prostorom u vlasništvu
Grada Opatije, opći uvjeti za davanje poslovnog prostora u zakup, te način
dodjele poslovnih prostora u zakup i zasnivanja zakupnih odnosa.
II. DONOŠENJE ODLUKA U SVEZI POSLOVNOG PROSTORA
Članak 2.
Poslovnim prostorom koji je u vlasništvu Grada Opatija upravlja Gradsko
poglavarstvo Grada Opatije (u daljnjem tekstu: Gradsko poglavarstvo).
Članak 3.
Odluke u svezi poslovnih prostora donosi Gradsko poglavarstvo, na prijedlog
Komisije za poslovni prostor (u daljnjem tekstu: Komisija).
Komisija je savjetodavno i stručno tijelo, a sastoji se od predsjednika i
šest članova koje imenuje Gradsko poglavarstvo na vrijeme od 4 godine.
Članak 4.
U obavljanju poslova iz članka 3. ove Odluke, Gradsko poglavarstvo:
1. odlučuje o davanju poslovnog prostora u zakup,
2. odlučuje o namjeni poslovnog prostora,
3. odlučuje o promjeni ili proširenju namjene poslovnog prostora,
4. odlučuje o zamjeni poslovnog prostora,
5. raspisuje natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora,
6. određuje početni iznos zakupnine za poslovni prostor koji se daje na
natječaj,
7. provodi postupak po raspisanom natječaju,
8. odobrava adaptaciju poslovnog prostora,
9. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava zakupnika i zakupodavca u
poslovni prostor,
10. odlučuje o povratu uloženih sredstava zakupnika,
11. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog prostora,
12. odlučuje i o drugim pitanjima u svezi zakupa poslovnog prostora.
Članak 5.
Stručne i administrativne poslove za Gradsko poglavarstvo i Komisiju obavlja
Upravni odjel za komunalni sustav.
III. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak 6.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja (u daljnjem tekstu:
natječaj).
Članak 7.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se na određeno vrijeme a
najduže na rok do 10 godina.
Gradsko poglavarstvo određuje trajanje zakupa u odluci o raspisivanju
natječaja.
Članak 8.
Natječaj za zakup poslovnog prostora objavljuje se u dnevnom tisku i sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog prostora,
2. početni iznos mjesečne zakupnine,
3. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa u visini jednostrukog iznosa
početne mjesečne zakupnine, s naznakom da izabrani ponuđač gubi pravo na povrat
pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja
ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane natječajem. Po zaključenju
ugovora o zakupu polog se zadržava kao instrument osiguranja plaćanja ugovorene
zakupnine i drugih potraživanja Grada koja proizlaze iz ugovora o zakupu
(tijekom trajanja ili po isteku ugovora o zakupu).
Odredbe stavka 1. ove točke ne primjenjuju se ako natječaj za zakup
poslovnog prostora raspisuje ustanova u vlasništvu Grada Opatije.
4. obvezu ponuđača da da izjavu da će najkasnije na dan potpisa ugovora o
zakupu predati Gradu Opatija garanciju poslovne banke na iznos 12 mjesečne
zakupnine (izjava mora biti popraćena pismom namjere poslovne banke da će u
slučaju da ponuđač bude izabran kao najpovoljniji ponuđač istom izdati
neopozivu garanciju u visini 12 mjesečne zakup
nine, kao instrument osiguranja plaćanja za pravovremeno
plaćanje zakupnine i troškova redovnog održavanja, utroška električne energije,
vode, komunalne naknade i ostalih usluga i naknada za korištenje uređaja i
zajedničkih dijelova zgrade. Garancija mora biti važeća za razdoblje od godine
dana, a zakupac će se prilikom potpisa ugovora o zakupu obvezati dostaviti
izjavu o produženju garancije, prije njenog istjeka, za svaku sljedeću godinu
dok ugovor o zakupu traje).
Umjesto garancije poslovne banke, ponuđač može ponuditi i osiguranje putem
zasnivanja fiducijarnog vlasništva na nekretninama, s time što vrijednost
nekretnine treba biti najmanje 50 0.000000e+000ća od vrijednosti 12 mjesečne
zakupnine. Iz ovog osiguranja Grad je ovlašten podmiriti neplaćene zakupnine
kao i sve troškove naplate iste.
Umjesto garancije poslovne banke ili osiguranja putem zasnivanja
fiducijarnog vlasništva, ponuđač može ponuditi plaćanje iznosa 12 mjesečne
zakupnine unaprijed za svaku godinu dok ugovor o zakupu traje. Iz ovog
osiguranja Grad je ovlašten podmiriti neplaćenu zakupninu kao i sve troškove
naplate iste.
Odredbe stavka 1. i 2. ove točke ne primjenjuju se u slučaju raspisivanja
natječaja za dodjelu u zakup poslovnog prostora za obavljanje jedne od
djelatnosti utvrđenih grupom VI. članka 32. Odluke, kao niti u slučaju kada
natječaj za dodjelu u zakup raspisuje ustanova u vlasništvu Grada Opatije.
5. obvezu ponuđača, ako natječaj za zakup poslovnog prostora raspisuje
ustanova u vlasništvu Grada Opatije, da da izjavu da će najkasnije na dan
potpisa ugovora o zakupu predati dokaz o uplati četiri mjesečne zakupnine
unaprijed.
6. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u zakup,
7. rok za podnošenje pisanih ponuda,
8. obvezu dostave osnovnih podataka o ponuđaču (prebivalište, državljanstvo
za fizičke osobe i podatke o upisu u upisnik nadležnog registra za pravne
osobe), te dokaz da ponuđač ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja je
određena kao namjena poslovnog prostora, a osobe koje po stavku 1. članka 39.
Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« RH, br. 94/01, 122/02 i 17/04), imaju pravo
zaključenja ugovora pod uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja trebaju
dostaviti dokaze kojima dokazuju svoj status).
9. datum početka obavljanja djelatnosti u prostoru,
10. vrijeme u kojem se može pogledati poslovni prostor i izvršiti uvid u
zapisnik s utvrđenim elementima kvalitete i opremljenosti poslovnog prostora,
11. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja ponuda,
12. obvezu ponuđača da da izjavu kojom prihvaća opće uvjete zakupa propisane
Odlukom o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije, te da je upoznat sa
stanjem i opremljenošću prostora koji se daje u zakup,
13. naznaku da se neće razmatrati ponude ponuđača koji po bilo kojoj osnovi
na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih a nepodmirenih dugovanja prema
Gradu, i
14. naznaku da se ponuda za natječaj podnosi na obrascu kojeg zainteresirani
ponuđači mogu preuzeti u pisarnici Grada Opatije, Opatija, M. Tita 3, svakog
radnog dana od 8,00 do 15,00 sati.
Članak 9.
Prije raspisivanja javnog natječaja, Upravni odjel za komunalni sustav
zapisnikom utvrđuje stanje i opremljenost prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. utvrđuje se opća opremljenost prostora (stanje
podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje stolarije, postojanje i stanje
sanitarnog čvora, vodovodnih i elektro-instalacija), primjerenost postojećeg
stanja uređenja prostora planiranim namjenama, kao i potreba ulaganja u
preuređenje istog radi dobivanja tražene prenamjene.
Članak 10.
Natječaj se provodi na temelju pisanih ponuda predanih putem pošte ili
osobno u pisarnici Grada Opatije.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana od dana objave natječaja.
Članak 11.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisije, najkasnije osam dana od protjeka
roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. je li natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. jesu li ponude predane u roku.
Članak 12.
Na javnom otvaranju ponuda vodi se zapisnik u kojem se utvrđuju osnovni
podaci o svim pristiglim ponudama (ponuđač, namjena, prilozi i visina ponuđene
mjesečne zakupnine).
Članak 13.
Na temelju pristiglih ponuda, Komisija utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavaju
uvjete natječaja.
Zakašnjele ili nepotpune ponude neće se uzeti u razmatranje.
Članak 14.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi Gradsko poglavarstvo sukladno
Zakonu.
U slučaju da su dva i više ponuđača ponudila jednak najviši iznos mjesečne
zakupnine, najpovoljnija ponuda odredit će se izvlačenjem.
Članak 15.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude dostavlja se svim ponuđačima u roku
od 8 dana od dana donošenja odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude, koja se dostavlja svim ponuđačima,
navodi se i iznos zakupnine koji je najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak 16.
Osobe iz članka 39. stavka 1. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (Narodne novine broj 30/01) koje
su sudjelovale i udovoljile uvjetima natječaja dužne su se u roku od 8 dana od
dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije ponude izjasniti žele li
koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije
ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako je stiglo prije istjeka roka na
adresu Grada Opatije. Kada je izjašnjenje upućeno poštom preporučeno ili
telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se kao dan predaje Gradu Opatiji.
Potpis izjave mora biti ovjeren od strane javnog bilježnika.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz stavka 1. ovog članka, smatra
se da ne žele koristiti pravo prvenstva na zaključenje ugovora o zakupu.
Odredba stavka 1, 2. i 3. ovog članka primjenjuje se i na osobe iz članka
35. Zakona.
Članak 17.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije ponude i izjašnjenja osoba iz članka
16. ove Odluke, Gradsko poglavar
stvo donosi odluku o tome s kojim natjecateljem će se
zaključiti ugovor o zakupu.
Članak 18.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač izabran za zaključenje ugovora
postaje stalni polog koji služi kao sredstvo osiguranja plaćanja (na sredstva
stalnog pologa obračunava se kamata po kamatnoj stopi Riječke banke na sredstva
po viđenju), a ostalim ponuđačima se garantni polog, bez prava na kamatu, vraća
najkasnije osam dana nakon donošenja odluke o izboru ponuđača s kojim će se
zaključiti ugovor o zakupu.
Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje ugovora odustane od zaključenja
ugovora ili ako prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja
propisane natječajem, gubi pravo na povrat garantnog pologa.
Članak 19.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u zakup ponavlja se u slučaju da se
ne izvrši izbor ili ako izabrani ponuđač odustane od zaključenja ugovora o
zakupu.
U slučaju da se na prvi natječaj za dodjelu poslovnog prostora u zakup ne
javi niti jedan ponuđač, natječaj se može ponoviti za iste djelatnosti s tim da
Gradsko poglavarstvo može odlučiti da se iznos početne zakupnine utvrđen za
poslovni prostor primjenom odredbi članka 28. do 33. ove Odluke umanji do 50%.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak 20.
Upravni odjel za komunalni sustav na temelju odluke iz članka 17. ove Odluke
utvrđuje nacrt ugovora o zakupu i dostavlja ga na mišljenje nadležnom državnom
odvjetništvu.
Članak 21.
Gradsko poglavarstvo zaključuje ugovor o zakupu poslovnog prostora po
dobivanju mišljenja nadležnog državnog odvjetništva ili istjekom roka u kojem
je to mišljenje trebalo biti dano, i nakon što su uz isti priloženi instrumenti
osiguranja plaćanja po natječaju.
U ime Gradskog poglavarstva ugovor o zakupu potpisuje gradonačelnik ili
osoba koju gradonačelnik ovlasti.
Članak 22.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. površinu i detaljan opis poslovnog prostora s elementima kvalitete i
opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom objavljivanja natječaja,
4. datum s kojim će zakupodavac predati zakupniku poslovni prostor u posjed,
5. rok do kojeg je zakupnik dužan početi obavljati djelatnosti,
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati u poslovnom prostoru,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi, visinu
naknade za korištenje zajedničkih uređaja i prostorija, kao i rok i način
njenog plaćanja,
9. odredbe o obvezi zakupnika da plaća komunalnu naknadu i druge poreze i
naknade vezane uz korištenje poslovnog prostora,
10. odredbe o vremenu na koji je ugovor zaključen,
11. odredbe o bvezi zakupnika da u ugovorenom roku uredi poslovni prostor
prema uvjetima iz natječaja,
12. odredbe o zabrani davanja poslovnog prostora u podzakup ili na
korištenje nekim drugim pravnim poslom, osim u slučajevima predviđenim ovom
odlukom,
13. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te instrumente osiguranja
plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
14. odredbu kojom se zakupnik obvezuje na pristanak povećanja zakupnine
sukladno odredbi članka 37. ove Odluke,
15. odredbe o prestanku ugovora,
16. mjesto i datum zaključenja ugovora, te potpis ugovornih strana,
17. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora smatra zapisnik o primopredaji
prostora koji se potpisuje sa zakupnikom prilikom primopredaje poslovnog
prostora,
18. odredbu da se ugovor o zakupu zaključuje kao ovršna isprava u smislu
Zakona o javnom bilježništvu.
Članak 23.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u roku od 8 dana od dana kada je
pismeno pozvan na zaključennje ugovora.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog članka ne potpiše ugovor, smatra
se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je ponuđač odustao od zaključenja ugovora ukoliko do vremena za
potpis ugovora ne pruži sredstva osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora, ishođenja i ovjere instrumenata
osiguranja, te upisa u zemljišne knjige.
V. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA I ZAMJENA ZAKUPA
Članak 24.
Namjenu poslovnog prostora određuje Gradsko poglavarstvo, prije raspisivanja
natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup, sukladno zapisniku iz članka
9. ove Odluke.
Gradsko poglavarstvo određuje namjenu poslovnog prostora u skladu s
prostornom dokumentacijom, odnosno na način da osigura valorizaciju svakog
pojedinog prostora, pojedine ulice ili grada kao cjeline, te da oni budu u
funkciji obogaćivanja turističke ponude i zadovoljavanja potreba stanovništva.
Članak 25.
Gradsko poglavarstvo može odobriti postojećem zakupniku promjenu namjene
poslovnog prostora, ukoliko ocijeni da bi nova namjena osigurala elemente iz.
članka 24. stavka 2. ove Odluke.
Promjena namjene poslovnog prostora može se odobriti postojećem zakupniku
pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu djelatnost obavljao
najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva za promjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine do visine zakupnine za novu
djelatnost. Visina nove zakupnine ne može biti manja od zakupnine koja je
ugovorena.
Članak 26.
Gradsko poglavarstvo može odobriti zamjenu zakupa poslovnog prostora na
zahtjev zakupnika, ukoliko je to u funkciji odredbe članka 24. stavka 2. ove
Odluke.
Gradsko poglavarstvo može umjesto odobrenja za zamjenu zakupa poslovnog
prostora, zakupniku ponuditi drugi odgovarajući prostor.
Članak 27.
Gradsko poglavarstvo može postojećem zakupniku odobriti proširenje namjene u
poslovnom prostoru, ukoliko je
to u funkciji odredbe članka 24. stavka 2. ove Odluke, pod
uvjetom:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu djelatnost obavljao
najmanje 1 godinu prije podnošenja zahtjeva za proširenje djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine do visine zakupnine koja je
utvrđena ovom Odlukom kao početna zakupnina za novu djelatnost uvećana za 30%.
Visina nove zakupnine ne može biti manja od zakupnine koja je ugovorena.
VI. VISINA I NAMJENA ZAKUPNINE
Članak 28.
Početna zakupnina za poslovni prostor određuje se prema sljedećim
kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog prostora,
- položajnoj zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi, izraženoj u
koeficijentima,
- vrsti djelatnosti koja će se obavljati u poslovno prostoru, izraženoj u
koeficijentima.
Članak 29.
Korisnu površinu čini prostor koji se dobije mjerenjem između zidova
prostorija poslovnog prostora.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko nisu na javno prometnim
površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u visini od 500d cijene
zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod
kojih se visina zakupnine obračunava u visini od 250d cijene zatvorenog
poslovnog prostora..
Članak 30.
Visinu početne mjesečne zakupnine po metru kvadratnom poslovnog prostora
čini umnožak broja bodova i vrijednosti boda koju utvrđuje Gradsko
poglavarstvo.
Broj bodova čini umnožak površine poslovnog prostora, koeficijent položajne
zone i koeficijent vrste djelatnosti.
Članak 31.
Ovisno o pogodnostima područja koja ima poslovni prostor, utvrđuju se
sljedeće položajne zone i koeficijenti po zonama:
OPATIJA I. Ul. m. Tita od spoja s Ul. F. Peršića (kod istočnog izlaza od
hotela »Ambasador«) do 25
uključivo hotele »Istra-marina« i GH »Adriatic«, kao i prostor između te
ulice i mora (linije
prema moru čini s jedne strane stubište između Vile Ambasador i Hotela
Ambasador i
Ulica F. Peršića do spoja s Ul. m. Tita i s druge strane stubište uz Vilu
Istranku od
Ul. m. Tita do mora), Ulica V. Spinčića od križanja s M. Tita do uključivo
zgradu HPT,
te Trg V. Gortana.
OPATIJA II. Nova cesta od spoja s ulicom Stubište Ivana Zavidića do križanja
s Ul. M. Tita na Punta 21
Kolovi i područje ispod Nove ceste do mora odnosno do granice s zonom
Opatija I. (liniju
prema moru čini ulica Stubište Ivana Zavidića do spoja sa ulicom Stubište Adeline
del Mestre,
ulica Stubište Adeline del Mestre, okomica od spoja Stubišta.
OPATIJA III. Opatija - ostala područja iznad Nove ceste, počevši od križanja
s ulicom Stubište Ivana Zavidića 18
i linijom okomito od križanja Nove ceste i Stubišta I. Zavidića do naselja
Pobri pa do granice
sa naseljem Ičići.
VOLOSKO I. Obala F. Supila i A. Mohorovičića 14
VOLOSKO II. Područje ispod Ul. R. K. Jeretova do granice Volosko I, te ulica
Ivana Matetića Ronjgova 9
TOŠINA Ostala područja naselja grada Opatija od granice s zonom Opatija II.,
Opatija III. i Volosko 8
II. do granice s Općinom Matulji i Gradom Rijeka
IČIĆI/IKA I. Liburnijska ulica u Ičićima i Primorska ulica u Iki 18
IČIĆI/IKA II. Ostala područja naselja Ičići i Ika izvan zone Ičići/Ika 15
OSTALI Dobreć, Mala Učka, Oprić, Pobri, Poljane, Vela Učka i Veprinac 8
Članak 32.
Ovisno o vrsti djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru utvrđuju se
sljedeće grupe i koeficijenti:
GRUPE I: - caffe bar, objekti brze prehrane, buffet, pivnica, bistro, disko
i noćni bar, slastičarnice, 3,5
pizzerie
- banke, mjenjačnice, osiguravajuća društva, turističke i putničke
agencije, igre na sreću
- proizvodnja i prodaja predmeta od zlata i filigran
- trgovina: butici, suveniri, antikvarijati
GRUPA II: - gostionice, krčme, konobe, pečenjarnice, buregdžinice, kavana
3,0
- kancelarijski prostori
GRUPA III: - restorani 2,5
- trgovina (osim trgovine iz grupa I. i grupe IV.), videoteke, skladišni
prostori
GRUPA IV: - obrtničke i osobne usluge te proizvodne djelatnosti, osim onih
iz grupe V. 2,0
- trgovina i proizvodnja prehramb. proizvoda, cvjećarnice, ljekarne
- djelatnost zdravstva, odgoja i obrazovanja, kulture, informiranja i druge
društvene djelatnosti,
ako te ne obavljaju neprofitne ustanove
GRUPA V: - brijači, krojači, postolari, popravci kućanskih aparata i uređaja
i kem. čistiona 1,5
- zdravljaci i drugi ugostiteljski objekti za prehranu
GRUPA VI: - kanc. prostori tijela državne uprave i lokalne samouprave, političkih
stranaka, udruženja 1,0
građana, druge neprofitne organizacije i ustanove, kao i objekti primarne
zdravstvene zaštite
- umjetnički ateljei.
Članak 33.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni prostor koji se nalazi u dvorišnim
zgradama, podrumskim prostorijama, tavanima, zatvorenim prolazima i vežama
zgrada, može se umanjiti do 30%.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni prostor u kojem se obavlja
deficitarna djelatnost od interesa za grad Opatiju može se umanjiti do 50%.
Listu deficitarnih djelatnosti utvrđuje Gradsko poglavarstvo.
Članak 34.
Početna mjesečna zakupnina za poslovne prostore u Ul. N. Tesle i u zgradi
Kulturnog doma »Zora« utvrđuje se u iznosu od 88,00 kuna po m2
mjesečno.
Početna mjesečna zakupnina za garažu utvrđuje se u visini zakupnine za tu
garažu koja je ugovorena prije raspisivanja natječaja, s time da ona ne može
biti manja od 5,00 kuna po m2.
Za prostore iz stavka 1. i 2. ovog članka ne primjenjuju se koeficijenti
položajne zone i koeficijenti vrste djelatnosti utvrđeni člancima 31. i 32. kao
ni mogućnost umanjenja početne zakupnine iz članka 33. ove Odluke.
Članak 35.
Sredstva zakupnine, sredstva su proračuna Grada Opatije.
Članak 36.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu zakupninu, najkasnije do 20-og
u mjesecu za tekući mjesec.
Članak 37.
Ugovorena zakupnina usklađuje se s promjenama tečaja EUR-a, bez izmjene
ugovora o zakupu, kada nastupe promjene tečaja za više od 50 odnosu na tečaj
koji je bio u vrijeme zaključenja ugovora.
Odnos kune prema EUR-u utvrđuje se prema srednjem tečaju Narodne banke
Hrvatske.
Promjena visine zakupnine obračunava se i fakturira zakupniku od prvog dana
idućeg mjeseca od mjeseca u kojem je došlo do promjene odnosa tečaja.
Gradsko poglavarstvo utvrđuje činjenice iz stavka 1. ovog članka.
VII. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak 38.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti samo u svrhu i na način određen
ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s obavljanjem djelatnosti u poslovnom
prostoru u slučaju godišnjeg odmora i uređenja prostora koje je prethodno
odobrio zakupodavac.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik podmiruje zakupninu, a prestane
s obavljanjem djelatnosti, osim u slučaju stavka 2. ovog članka.
Članak 39.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora,
kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova koje je sam uzrokovao.
Članak 40.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove korištenja zajedničkih uređaja
i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se utvrđuje međuvlasničkim
ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada, odnosno u visini koju odredi
Gradsko poglavarstvo za zgrade koje su u vlasništvu Grada u cijelosti.
Članak 41.
Zakupnik smije samo uz pisanu suglasnost zakupodavca činiti preinake
poslovnog prostora kojima se bitno mijenja konstrukcija, raspored, površina,
namjena i vanjski izgled poslovnog prostora, s time da se međusobni odnosi
uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. posebno će se regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne može biti duži od roka na koji
je ugovor zaključen,
- pravo zakupnika na povrat izvršenih a neamortiziranih ulaganja, ukoliko
Gradsko poglavarstvo otkaže ugovor o zakupu prije istjeka ugovorenog roka za
amortizaciju izvršenih radova,
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih a neamortiziranih sredstava u
slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe stavka drugog ovog članka, zakupnik ima pravo na povrat
sredstava uloženih u nužne radove ako je preuzeo poslovni prostor koji nije
prikladan za obavljanje ugovorene djelatnosti, kroz umanjenje najviše do 50%
mjesečne zakupnine, uz uvjet da su vrsta i opseg nužnih radova i vrijeme
izvođenja radova prethodno utvrđeni ugovorom, te da je zapisnikom o izvršenim
radovima konstatirano da su radovi stvarno i izvedeni u ugovorenom opsegu, uz
obveznu dostavu izvornih računa i dokaza o plaćanju istih.
Vrijednost nužnih radova ne smije biti veća od visine 50%-tne zakupnine za
razdoblje za koje je zaključen ugovor o zakupu.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik će se osloboditi obveze
plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje radova.
Članak 42.
Zakupnik ne može poslovni prostor ili njegov dio dati u podzakup ili na korištenje
nekim drugim poslovnim, fizičkim i pravnim osobama.
Gradsko poglavarstvo može odobriti davanje dijela ili cjelokupnog poslovnog
prostora u podzakup u sljedećim slučajevima, odnosno osobama:
1. dio prostora u poslovnim prostorima u kojima je predviđeno obavljanje
zdravstvene i obrazovne djelatnosti,
2. dio prostora u poslovnom prostoru većem od 100 m2 namijenjenom
za uredsku djelatnost,
3. pravnoj osobi u kojoj zakupnik - pravna ili fizička osoba ima poslovni
udio u visini od najmanje 50% temeljenog uloga u društvu s ograničenom
odgovornošću odnosno najmanje 500loga u temeljnom kapitalu u dioničkom društvu,
ali ne prije istjeka roka od 12 mjeseci od dana sklapanja ugovora o zakupu,
4. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji zakupnik nad kojim je otvoren
stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- da podmiri Gradu Opatija sva dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja
stečajnog postupka do stupanja u prava i obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostavi dokaz o registraciji trgovačkog društva (rješenje nadležnog
trgovačkog suda).
5. pravnoj osobi po odabiru dosadašnjeg zakupnika nad kojim je otvoren
stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- podmiri Gradu Opatiji sva dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja
stečajnog postupka do stupanja u prava i obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost.
6. supružniku, djeci (usvojenicima ili pastorcima zakupnika) te
zaposlenicima koji su najmanje 5 godina bili zaposleni kod zakupnika, ako sa
zakupnikom obavljaju zajednički obrt.
Članak 43.
Poglavarstvo može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika
sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci, unucima, usvojenicima i
pastorcima zakupnika - ako zakupnik umre, pod uvjetom da nastave obrt za
ugovorenu djelatnost,
2. pravnoj osobi koja nastane promjenom pravnog položaja dosadašnjeg
zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom sljedništvu (rješenje
nadležnog trgovačkog suda).
3. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji zakupnik nad kojim je otvoren
stečajni postupak pod uvjetom da:
- preuzme sve zaposlenike zakupnika,
- podmiri Gradu Opatija sva dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja
stečajnog postupka do stupanja u prava i obveze zakupnika,
- nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostavi dokaz o registraciji trgovačkog društva (rješenje nadležnog
trgovačkog suda).
Članak 44.
Uz uvjete utvrđene člancima 42. i 43. ove Odluke, zakupnik odnosno
podzakupnik moraju ispuniti i sljedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti - uvjete prema zakonskim propisima,
- podmiriti dužnu zakupninu, kamate i ostale troškove za poslovni prostor.
Članak 45.
U slučaju prestanka zajedničkog obrta, ukoliko osoba koja je bila u zakupu
poslovnog prostora nema interesa da obavlja djelatnost, osoba koja je s njom
bila nositelj zajedničkog obrta stječe pravo na zakup tog prostora pod uvjetom
da je zajednički obrt trajao najmanje 3 godine.
VIII. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak 46.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje istjekom ugovorenog roka, kao i
u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom i ugovorom o zakupu.
Članak 47.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu u slučajevima propisanim Zakonom i
ukoliko zakupnik ne poštuje odredbe ove odluke.
Članak 48.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno promjenom pravnog položaja zakupnika,
osim u slučaju iz članka 43. ove odluke.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 49.
Postojećim zakupcima koji imaju zaključene ugovore o zakupu za poslovne
prostore u zonama Volosko I, Volosko II, Tošina i Ostali umanjit će se
zakupnina na razinu početne zakupnine koja proizlazi iz koeficijenata djelatnosti
određenih člankom 31., 32. i 29. ove Odluke i to od 1. travnja 2002. godine,
pod uvjetom da zakupninu i ostale obveze iz zakupnog odnosa dospjele do 31.
ožujka 2002. godine podmire najkasnije do 31. svibnja 2002. godine.
Umanjenje zakupnine iz stavka 12. ovog članka izvršit će se zaključenjem
aneksa ugovora o zakupu, uz primjenu odredbe članka 22. stavka 1. točke 13. ove
odluke.
Članak 50.
Zakupci koji na dan 20. studenoga tekuće godine podmire zakupninu i
komunalnu naknadu (i eventualne kamate po toj osnovi za razdoblje siječanj -
studeni tekuće godine), oslobađaju se obveze plaćanja 50% zakupnine za mjesec
prosinac tekuće godine.
Članak 51.
Stupanjem na snagu Odluke o poslovnom prostoru u vlasništvu
Grada Opatije (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 6/02)
prestaje vrijediti Odluka o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Opatije
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije