25.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08, 36/ 09 i 150/11) i
članka 32. Statuta Grada Kraljevice (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 29/09) Gradsko vijeće Grada Kraljevice, na sjednici održanoj 31.
svibnja 2012. g. donosi
STATUT
GRADA KRALJEVICE
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Grada Kraljevice, njegova obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Grada Kraljevice, način obavljanja
poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje
referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava,
ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne
(regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i
obveza Grada Kraljevice.
Članak
2.
Grad Kraljevica je jedinica lokalne
samouprave na području utvrđenim Zakonom o područjima županija, gradova i
općina u Republici Hrvatskoj.
Grad Kraljevica obuhvaća područja naselja:
Kraljevica, Bakarac, Šmrika, Križišće, Veli Dol, Mali Dol.
Granice područja Grada Kraljevice idu
katastarskim granicama rubnih naselja koja se nalaze unutar područja Grada
Kraljevice.
Granice Grada Kraljevica mogu se mijenjati na
način i po postupku propisanim zakonom.
Članak
3.
Grad Kraljevica je pravna osoba.
Sjedište Grada Kraljevice je u Kraljevici,
Frankopanska 1A.
II. OBILJEŽJA GRADA KRALJEVICE
Članak
4.
Grad Kraljevica ima grb, zastavu i svečanu
zastavu.
Grad Kraljevica može imati i svečanu pjesmu.
Tekst i napjev svečane pjesme te način njezine uporabe uređuju se odlukom
Gradskoga vijeća.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Grad Kraljevica i izražava pripadnost Gradu.
Način uporabe i zaštita obilježja Grada
Kraljevice utvrđuje se posebnom odlukom Gradonačelnika, u skladu sa zakonom i
ovim Statutom. Na temelju mjerila koja općim aktom utvrđuje Gradsko vijeće,
Gradonačelnik može odobriti upotrebu naziva i obilježja Grada ostalim pravnim
osobama radi promicanja interesa Grada Kraljevice.
Članak
5.
Grb Grada Kraljevice je oblika srcolikog
trokutastog štita svjetloplave boje, u kojem je sidro zlatne boje postavljeno
po dužini štita, a zlatna kruna, s tri peterolisna izdanka i dva trolisna
međuizdanka, postavljena je po sredini štita preko sidra.
Članak
6.
Zastava Grada Kraljevice je jednobojna -
tamnoplave boje, s gradskim grbom smještenim u sjecištu dijagonala. Visina grba
je dvije trećine visine zastave, a rub grba je obrubljen tankom zlatnom rubnom
trakom.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Svečana zastava Grada Kraljevice je
tamnoplavi gonfalon s tri pravokutna repa, grbom u sredini, zlatnim natpisom
imena Grada iznad njega i zlatnim grančicama smokve ispod njega. U tri
pravokutna repa gonfalona nalazi se zlatni stilizirani cvjetni pleter.
Članak
7.
Dan Grada Kraljevice je 6. prosinac, blagdan
Sv. Nikole (Mikule), koji se svečano slavi kao gradski blagdan.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Gradsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za
iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Grada
Kraljevice, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva,
znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke
kulture, zdravstva, zaštite i spašavanja i drugih javnih djelatnosti, te za
poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Članak
9.
Javna priznanja Grada Kraljevice su:
1. Počasni građanin Grada Kraljevice
2. Nagrada Grada Kraljevice za životno djelo
3. Nagrada Grada Kraljevice za stvaralački
rad
4. Godišnja nagrada Grada Kraljevice
5. Nagrada Grada Kraljevice za sport.
Članak
10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
11.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Grad Kraljevica
uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji
i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
12.
Gradsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju
suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o
suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji
dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino
razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća
Članak
13.
Sporazum o suradnji Grada Kraljevice i općine
ili grada druge države objavljuje se u službenom glasilu.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
14.
Grad Kraljevica je samostalan u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Grada
Kraljevice.
Članak
15.
U okviru poslova, prava i obveza koje
obavlja, ostvaruje i osigurava u samoupravnom djelokrugu, Grad Kraljevica:
-poduzima aktivnosti usmjerene na jačanje i
poticanje gospodarskog razvoja Grada, razvijanje poduzetničke klime i
osiguravanje preduvjeta za razvoj poduzetničkih sposobnosti i poduzetničkih
aktivnosti u Gradu Kraljevici,
-osigurava uvjete za odvijanje prometa i
razvitak prometne infrastrukture,
-raspolaže, upravlja i koristi se imovinom u
vlasništvu Grada Kraljevice,
-osigurava sredstva za zadovoljavanje javnih
potreba građana i vodi brigu o potrebama i interesima građana u području
predškolskog odgoja i obrazovanja, zdravstva, kulture, tjelesne i tehničke
kulture i sporta,
-osigurava ostvarivanje prava iz socijalne
skrbi radi zaštite životnog standarda socijalno ugroženih osoba,
-osigurava uvjete za unapređivanje i zaštitu
okoliša te zaštitu i očuvanje prirode,
-osigurava obavljanje komunalnih djelatnosti
na načelima održivog razvitka,
-vodi brigu o uređenju naselja i kvaliteti
stanovanja,
-osigurava uvjete za uređenje prostora i
urbanističko planiranje, provedbu dokumenata prostornog uređenja te drugih
akata vezanih uz gradnju na načelima održivog razvoja,
-promiče zaštitu i očuvanje prirodnih dobara
i kulturne baštine,
-osniva pravne osobe radi ostvarivanja
gospodarskih, komunalnih, društvenih i drugih interesa i potreba građana,
-potiče razvoj udruga građana,
-provodi mjere za zašttu potrošača,
-njeguje tradicionalne posebnosti, razvija ih
i unapređuje, a posebice one vezane uz pomorsku orijentaciju,
-osigurava provođenje mjera za zaštitu
građana od zaraznih bolesti,
-osigurava uvjete za protupožarnu zaštitu te
zaštitu i spašavanje,
-obavlja sve druge poslove koji su od
neposrednog interesa za gospodarski, društveni, kulturni i socijalni napredak
Grada.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka podrobnije
se utvrđuju u okviru djelokruga tijela Grada Kraljevice u skladu sa zakonom i
ovim Statutom, odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika.
Članak
16.
Grad Kraljevica može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva
ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Gradsko vijeće, temeljem koje se zaključuje
sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi
u obavljanju zajedničkih poslova.
Članak
17.
Gradsko vijeće Grada Kraljevica, može
posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Grada, čije je
obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne
samouprave prenijeti na Primorsko - goransku županiju, u skladu s njezinim
statutom.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma (u daljnjem tekstu:
»Referendum«) i zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Grada, o prijedlogu općeg akta, radi prethodnog
pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Grada, kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom. Referendum temeljem odredbi zakona i ovog Statuta
raspisuje Gradsko vijeće.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, dati jedna trećina vijećnika, Gradonačelnik, polovina mjesnih odbora
na području Grada i 20% birača upisanih u popis birača Grada.
Članak
20.
Radi razrješenja Gradonačelnika i njegovog
zamjenika referendum se može raspisati samo u slučaju:
-kada krše ili ne izvršavaju odluke Gradskog
vijeća,
-kada svojim radom prouzroče Gradu Kraljevici
znatnu materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Grada
Kraljevice u tekućoj godini.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina
vijećnika. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja Gradonačelnika i njegovog zamjenika može dati i 20% birača
upisanih u popis birača Grada Kraljevice. Prijedlog mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od birača.
Gradsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata Gradonačelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne smije
raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
21.
Gradsko vijeće je dužno razmotriti podneseni
prijedlog za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od 30 dana od dana
prijema prijedloga.
Ako Gradsko vijeće ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku 20. stavku
3. ovog Statuta, Gradsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije
u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma. Od
dana objave odluke o raspisivanju referenduma do dana održavanja referenduma ne
smije proći manje od 20 niti više od 40 dana.
Članak
23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Grada Kraljevice, odnosno na području za
koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 19. ovog Statuta obvezatna je za Gradsko vijeće.
Gradsko vijeće ne može donijeti pravni akt
ili odluku koja je sadržajno suprotna odluci iz stavka 1. ovoga članka prije
prestanka roka od godine dana od dana održavanja referenduma.
O istom pitanju, odnosno pitanjima, ne može
se ponovno raspisati referendum prije proteka roka od godine dana od dana
održanog referenduma.
Članak
25.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
26.
Gradsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Grada
kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća i Gradonačelnik.
Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Članak
27.
Zborove građana saziva vijeće mjesnog odbora.
Zborove građana može iznimno sazvati i Gradsko vijeće.
Zbor građana saziva se za područje mjesnog
odbora ili za dio područja mjesnog odbora koji čini određenu cjelinu.
Odlukom o sazivanju mjesnog zbora građana
određuje se pitanje o kojem se traži mišljenje i područje za koje se saziva
zbor građana.
Zbor građana saziva se najmanje osam dana
prije održavanja putem medija, oglašavanjem na plakatima, lecima, oglasnim
pločama mjesnih odbora i Grada te putem internet stranica i slično.
Članak
28.
Zbor građana vodi predsjednik vijeća mjesnog
odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg ovlasti predsjednik. Iznimno,
ukoliko zbor građana saziva Gradsko vijeće, zbor građana vodi predsjednik
Gradskog vijeća ili jedan od potpredsjednika kojeg predsjednik Gradskog vijeća
ovlasti.
Članak
29.
Odluke na mjesnom zboru građana donose se
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana. Za pravovaljano
izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača
upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje ili dio područja je
sazvan zbor građana.
Odluka donijeta na mjesnom zboru građana
obvezatna je za mjesni odbor, ali ne obvezuje Gradsko vijeće.
Članak
30.
Građani imaju pravo predlagati Gradskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga
Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka 1. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Grada.
Gradsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
31.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Grada Kraljevice kao i na rad njegovih
upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se
obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe
Gradonačelnik Grada Kraljevice odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je
odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Grada, te ukoliko postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke
komunikacije (elektroničnim poštom, kontakt obrascem na internet stranicama i
na druge prikladne načine).
VII. TIJELA GRADA KRALJEVICE
Članak
32.
Tijela Grada Kraljevice su Gradsko vijeće i
Gradonačelnik.
1. Gradsko vijeće
Članak
33.
Gradsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i
dužnosti Grada, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Gradskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
Gradonačelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Gradsko vijeće.
Članak
34.
Gradsko vijeće donosi:
-Statut Grada,
-Poslovnik o radu,
-odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada,
-proračun i odluku o izvršenju proračuna,
-godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
-odluku o privremenom financiranju,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina Grada Kraljevice čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 (milijun) kuna,
-odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Grad,
-odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji i
prodaji) dionica, odnosno udjela Grada Kraljevice u trgovačkim društvima kojih
je Grad osnivač,
-određuje predstavnike Grada Kraljevice u
skupštinama i nadzornim ili upravnim odborima trgovačkih društava kojih je Grad
Kraljevica vlasnik i upravnim vijećima ustanova kojih je Grad Kraljevica
osnivač,
-odluku o promjeni granice Grada Kraljevice,
-prostorne dokumente o uređenju Grada,
-uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
odjela i službi,
-donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načinu provođenja ocjenjivanja,
-osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih
i drugih djelatnosti od interesa za Grad,
-daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, čiji je osnivač, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije
drugačije propisano,
-donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
-raspisuje lokalni referendum,
-odlučuje o osnivanju mjesnih odbora na
području Grada,
-bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Gradskog vijeća,
-bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Gradskog vijeća,
-odlučuje o pokroviteljstvima društvene,
znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za Grad
Kraljevicu od iznosa od 50.000,00 kuna,
-donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
-imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Gradskog vijeća,
-donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
35.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika
vijeća je počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik,
potpredsjednici i članovi Gradskog vijeća imaju pravo na naknadu troškova
sukladno posebnoj odluci Gradskog vijeća.
Članak
36.
Predsjednik Gradskog vijeća:
-zastupa Gradsko vijeće
-saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Gradskog vijeća,
-predlaže dnevni red Gradskog vijeća,
-upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
-brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
-održava red na sjednici Gradskog vijeća,
-usklađuje rad radnih tijela,
-potpisuje odluke i akte koje donosi Gradsko
vijeće,
-brine o suradnji Gradskog vijeća i
Gradonačelnika,
-brine se o zaštiti prava vijećnika,
-obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Gradskog vijeća.
Predsjednika Gradskog vijeća, u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti, zamjenjuje prvi potpredsjednik Gradskog vijeća.
Članak
37.
Gradsko vijeće čini 15 vijećnika.
Članak
38.
Pripadnicima nacionalnih manjina jamči se
zastupljenost u Gradskom vijeću u trenutku stjecanja uvjeta sukladno Ustavu i
Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina.
Članak
39.
Mandat članova Gradskog vijeća traje četiri
godine.
Funkcija članova Gradskog vijeća je počasna i
za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
40.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
-ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Gradskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
-ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
-ako odjavi prebivalište s područja Grada
Kraljevice, danom odjave prebivališta,
-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
-smrću.
Članak
41.
Gradsko vijeće može održati sjednicu ako je
na sjednici nazočna većina vijećnika, a odluke donosi većinom glasova nazočnih
članova.
Statut Grada Kraljevice, proračun, godišnji
izvještaj o izvršenju proračuna, odluku o raspisivanju referenduma o opozivu
Gradonačelnika ili zamjenika gradonačelnika, odluku o izboru i razrješenju
predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća te Poslovnik Gradskog vijeća,
Gradsko vijeće donosi većinom glasova svih vijećnika.
Poslovnikom Gradskog vijeća mogu se odrediti
i druga pitanja o kojima Gradsko vijeće odlučuje većinom glasova svih članova.
Članak
42.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika
zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona i ovog Statuta.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
Mandatnom odboru u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive
dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog
zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
43.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
-sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća
-raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća
-predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi
prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
-postavljati pitanja iz djelokruga rada
Gradskog vijeća,
-postavljati pitanja Gradonačelniku i
zamjeniku gradonačelnika,
-sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Gradskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
-prihvatiti se članstva u najviše 4 radna
tijela u koje ga izabere Gradsko vijeće,
-tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Grada te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Gradskog
vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
44.
Poslovnikom Gradskog vijeća detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika Gradskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela,
način i postupak donošenja akata u Gradskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom urediti
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Gradskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Gradskog vijeća (u
nastavku teksta: nositelji političkih dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.
Članak
45.
Radna tijela Gradskog vijeća su:
-Mandatni odbor,
-Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu javnih
priznanja,
-Odbor za normativnu djelatnost,
-Odbor za ravnopravnost spolova,
-Odbor za sport i tehničku kulturu,
-Odbor za kulturu,
-Odbor za urbanizam, prostorno planiranje i
komunalni sustav,
-Odbor za odgoj, prosvjetu, zdravstvo i
socijalnu skrb,
-Odbor za zaštitu okoliša,
-Odbor za hrvatske branitelje.
Članak
46.
Gradsko vijeće može uz radna tijela osnovana
ovim Statutom, osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja
i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća, pripreme prijedloga
odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su
na dnevnom redu Gradskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
radnih tijela utvrđuje Gradsko vijeće posebnim odlukama. Radna tijela Gradskog
vijeća podnose godišnje izviješće o svome radu do 31. ožujka za prethodnu
godinu.
Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka
2. ovog članka, od pojedinog radnog tijela tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
2. Gradonačelnik
Članak
47.
Gradonačelnik zastupa Grad i nositelj je
izvršne vlasti Grada.
Mandat Gradonačelnika traje četiri godine.
U obavljaju izvršne vlasti Gradonačelnik:
-priprema prijedloge općih akata,
-izvršava i osigurava izvršavanje općih akata
Gradskog vijeća
-utvrđuje prijedlog proračuna Grada i
izvršenje proračuna,
-upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Grada u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Gradskog vijeća,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina Grada Kraljevice čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000 (milijun) kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i
provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
-utvrđuje prijedloge odluka o stjecanju i
prijenosu (kupnji i prodaji) dionica i udjela Grada Kraljevice u trgovačkim
društvima kojih je Grad osnivač,
-utvrđuje prijedloge kandidata u nadzornim
ili upravnim odborima trgovačkih društava kojih je Grad Kraljevica vlasnik,
-upravlja prihodima i rashodima Grada,
-upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na
računu proračuna Grada,
-odlučuje o pokroviteljstvima društvene,
znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za Grad
Kraljevicu do iznosa od 50.000,00 kuna,
-donosi Pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Grada,
-imenuje i razrješava pročelnika/e upravnih
tijela,
-imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
-utvrđuje plan prijma u službu u upravna
tijela Grada,
-predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
-usmjerava djelovanje upravnog/ih odjela i
službi Grada u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, odnosno
poslova državne uprave, ako su preneseni Gradu,
-nadzire rad upravnog/ih odjela i službi u
samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
-podnosi Gradskom vijeću odgovarajuća
izvješća,
-daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
-obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
-obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Članak
48.
Gradonačelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Grada.
Članak
49.
Gradonačelnik podnosi polugodišnje izvješće o
svom radu i to, prvo polugodišnje izvješće do 30. rujna, a drugo polugodišnje
izvješće do 31. ožujka naredne godine.
Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka
1. ovog članka, od Gradonačelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga.
Gradonačelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko
jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća
iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Članak
50.
Gradonačelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Grada:
-ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Gradskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis,
te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Gradsko vijeće to ne učini, gradonačelnik je dužan u roku od osam dana o
tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
-ima pravo obustaviti od primjene akt mjesnog
odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim
aktima Gradskog vijeća.
Članak
51.
Gradonačelnik ima zamjenika, koji zamjenjuje
Gradonačelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u
obavljanju svoje dužnosti.
Članak
52.
Gradonačelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik gradonačelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Gradonačelnika.
Članak
53.
Gradonačelnik može obavljati dužnost
profesionalno.
Zamjenik gradonačelnika može obavljati
dužnost profesionalno.
Članak
54.
Gradonačelniku i zamjeniku gradonačelnika
mandat prestaje po sili zakona:
-danom podnošenja ostavke,
-danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju
poslovne sposobnosti,
-danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
-danom odjave prebivališta s područja Grada
Kraljevice,
-danom prestanka hrvatskog državljanstva,
-smrću.
Gradsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Gradonačelnika radi raspisivanja prijevremenih
izbora za novog Gradonačelnika.
Ako mandat Gradonačelnika prestaje u godini u
kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost
Gradonačelnika do kraja mandata obavlja zamjenik gradonačelnika.
Članak
55.
Gradonačelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti Gradonačelnika.
VII. UPRAVNA TIJELA
Članak
56.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Grada Kraljevice, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Grad, ustrojavaju se
upravna tijela Grada.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela
uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Upravna tijela se ustrojavaju kao upravni
odjeli i službe. Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju javnog
natječaja imenuje Gradonačelnik.
Gradsko vijeće može donijeti odluku da se za
obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Kraljevice ustroji
jedinstveni upravni odjel.
Članak
57.
Upravna tijela u oblastima za koje su
ustrojeni i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno
izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Grada, te u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak
58.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorna su Gradonačelniku.
Članak
59.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u proračunu Grada Kraljevice i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
Članak
60.
Upravna tijela i službe Grada Kraljevice
dužna su svojim radom omogućiti učinkovito ostvarivanje prava i potreba građana
i pravnih osoba u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
VIII. JAVNE SLUŽBE
Članak
61.
Grad Kraljevica u okviru samoupravnog
djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne
potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za
koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
62.
Grad Kraljevica osigurava obavljanje
djelatnosti iz članka 61. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društava, javnih
ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
Obavljanje određenih djelatnosti Grad
Kraljevica može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora,
ugovora o koncesiji i dr.
IX. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
63.
Na području Grada Kraljevice osnivaju se
mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i
svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja
ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Gradskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje
postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
64.
Mjesni odbori na području Grada Kraljevice
su: Bakarac, Kraljevica, Križišće i Šmrika.
Pod područjem mjesnog odbora, razumijeva se
zaokružena prostorna jedinica na području Grada Kraljevice.
Područje mjesnog odbora Kraljevica utvrđeno
je granicama statističkog naselja Kraljevica. Područje mjesnog odbora Šmrika
utvrđeno je granicama statističkog naselja Šmrika. Područje mjesnog odbora
Križišće utvrđeno je granicama statističkog naselja Križišće, Mali dol i Veli
dol. Područje mjesnog odbora Bakarac utvrđeno je granicama statističkog naselja
Bakarac.
Članak
65.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, Odbor za
normativnu djelatnost Gradskog vijeća i Gradonačelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku Gradonačelniku.
Članak
66.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora
navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište
mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja
mjesnog odbora.
Članak
67.
Područje i granice mjesnog odbora se mogu
mijenjati u slučaju:
-osnivanja novog mjesnog odbora,
-izdvajanja dijela područja mjesnog odbora iz
mjesnog odbora,
-spajanja mjesnih odbora.
O inicijativi i prijedlogu za izdvajanje
dijela područja mjesnog odbora iz mjesnog odbora, o spajanju mjesnih odbora te
o promjeni naziva mjesnog odbora odlučuje se na način i po postupku utvrđenom
za osnivanje mjesnog odbora.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog
stavka Gradsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
68.
Gradonačelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko Gradonačelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Gradonačelnik upućuje
Gradskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od
prijema prijedloga.
Članak
69.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
70.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog uređuje se
posebnom odlukom Gradskog vijeća uz shodnu primjenjuju odredbe zakona kojim se
uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
71.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje Gradonačelnik u roku od 30 dana od dana donošenja odluke Gradskog
vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 15 dana od dana isteka
mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
72.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i
predsjednika, slijedeći broj članova:
-Vijeće mjesnog odbora Bakarac - 5 članova
-Vijeće mjesnog odbora Kraljevica - 9 članova
-Vijeće mjesnog odbora Križišće - 5 članova
-Vijeće mjesnog odbora Šmrika - 7 članova
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran poslovno sposoban hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji
ima prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak
73.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i
za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
74.
Vijeće mjesnog odbora:
-donosi program rada mjesnog odbora i
izviješće o radu mjesnog odbora,
-pravila mjesnog odbora,
-donosi poslovnik o svom radu,
-donosi financijski plan i godišnji obračun o
izvršenju financijskog plana,
-bira i razrješuje predsjednika vijeća
mjesnog odbora,
-saziva mjesne zborove građana,
-surađuje s drugim mjesnim odborima na
području Grada,
-osniva radna tijela (odbore i pododbore)
vijeća mjesnog odbora te bira i razrješuje njihove članove,
-odlučuje o korištenju sredstava osiguranih u
proračunu Grada Kraljevice za pojedine namjene sukladno općim aktima Gradskog
vijeća,
-surađuje s udrugama na svom području u
pitanjima od interesa za građane s područja mjesnog odbora,
-obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim
Statutom i odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika.
Članak
75.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja
lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa
i drugih lokalnih potreba na svom području.
Vijeće mjesnog odbora Program rada donosi
najkasnije 60 dana od dana konstituiranja vijeća mjesnog odbora.
Članak
76.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja,
te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
77.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
-predstavlja mjesni odbor,
-saziva sjednice vijeća mjesnog odbora,
predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama i potpisuje akte koje donosi vijeće
mjesnog odbora,
-provodi i osigurava provođenje odluka vijeća
mjesnog odbora,
-vodi mjesne zborove građana,
-informira građane o pitanjima važnim za
mjesni odbor,
-brine o javnosti rada mjesnog odbora,
-obavlja i druge poslove koje mu povjeri
vijeće mjesnog odbora.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj rad
odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
78.
Član vijeća mjesnog odbora ima pravo i
dužnost:
-prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog
odbora,
-predlagati razmatranje pojedinih pitanja iz
djelokruga vijeća mjesnog odbora,
-raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koja su na dnevnom redu sjednica vijeća mjesnog odbora,
-obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru
svog djelokruga rada povjeri vijeće mjesnog odbora.
Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava
i dužnosti određena pravilima mjesnog odbora.
Članak
79.
Vijeće mjesnog odbora odlučuje na sjednicama.
Sjednica se može održati ukoliko je nazočna većina članova vijeća, uključujući
i predsjednika.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Članak
80.
Financijska sredstva za obavljanje
djelatnosti mjesnih odbora osiguravaju se iz:
-proračuna Grada Kraljevice
-sredstava koja mjesni odbor ostvari svojom
djelatnošću
-pomoći, dotacija i drugih izvora koje mjesni
odbor ostvari u skladu s pozitivnim propisima.
Mjesni odbor nema zaseban žiro račun.
Članak
81.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
mjesnog odbora obavljaju upravna tijela Grada na način propisan općim aktom
kojim se uređuje ustrojstvo i način rada upravnih tijela Grada.
Članak
82.
Mjesni odbori podnose izviješće o svome radu
Gradonačelniku najmanje jednom tromjesečno, a Gradonačelnik podnosi Gradskom
vijeću polugodišnje izvješće o radu mjesnih odbora i to, prvo polugodišnje
izvješće do 30. rujna, a drugo polugodišnje izvješće do 31. ožujka naredne
godine.
Gradsko vijeće ili Gradonačelnik može, pored
izvješća iz stavka 1. ovog članka, od pojedinog vijeća mjesnog odbora tražiti
izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.
Članak
83.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora
obavlja Gradonačelnik.
Gradonačelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
X. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA KRALJEVICA
Članak
84.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Gradu Kraljevici, čine imovinu Grada.
Članak
85.
Imovinom Grada upravljaju Gradonačelnik i
Gradsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Gradonačelnik u postupku upravljanja imovinom
Grada donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta
Gradskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u
vlasništvu Grada.
Članak
86.
Grad Kraljevica ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Grada su:
-gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi i
pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odluka Gradskog vijeća,
-prihodi od stvari u vlasništvu Grada i
imovinskih prava,
-prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Grada odnosno u kojima Grad ima udjele ili dionice,
-prihodi od koncesija,
-novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Grad Kraljevica u skladu sa zakonom,
-udio u zajedničkim porezima sa
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
-sredstva pomoći predviđena u Državnom
proračunu i proračunu Primorsko-goranske županije,
-donacije pravnih i fizičkih osoba,
-drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
87.
Vrste gradskih poreza, visina stope gradskog
prireza porezu na dohodak, visina gradskih poreza, obračun i način plaćanja
gradskih poreza te oslobođenja i olakšice od plaćanja gradskih poreza utvrđuju
se odlukom koju donosi Gradsko vijeće u skladu sa zakonom.
Članak
88.
Grad Kraljevica se može zaduživati uzimanjem
kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira sukladno odredbama posebnih
zakona.
Grad Kraljevica može davati jamstva i
suglasnosti za zaduživanje sukladno zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak
89.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni
iznosi izdataka i drugih plaćanja Grada iskazuju se u proračunu Grada.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
90.
Proračun Grada Kraljevice i odluka o
izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju
je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
91.
Gradsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Gradsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
92.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak
93.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Grada nadzire Gradsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Grada nadzire Ministarstvo financija odnosno
drugo zakonom određeno tijelo.
XI. AKTI GRADA
Članak
94.
Gradsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Gradsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
95.
Gradonačelnik u poslovima iz svog djelokruga
donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten
zakonom ili općim aktom Gradskog vijeća.
Članak
96.
Radna tijela Gradskog vijeća donose zaključke
i preporuke.
Članak
97.
Gradonačelnik osigurava izvršenje općih
akata, na način i u postupku propisanom ovim Statutom te obavlja nadzor nad
zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak
98.
Upravna tijela Grada u izvršavanju općih
akata Gradskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Gradskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
99.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza gradskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Grad Kraljevica
osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Gradskog vijeća i
Gradonačelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne može
se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
100.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Gradskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu.
Članak
101.
Detaljnije odredbe o aktima Grada Kraljevice
i postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
102.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu,
objavljuju u »Službenim novinama Primorsko - goranske županije«.
Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana
objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XII. JAVNOST RADA
Članak
103.
Rad Gradskog vijeća, Gradonačelnika i
upravnih tijela Grada je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
104.
Javnost rada Gradskog vijeća osigurava se:
-javnim održavanjem sjednica,
-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
-objavljivanjem općih akata i drugih akata u
Službenim novinama PGŽ i na internet stranicama Grada Kraljevice
Nazočnost javnosti može se isključiti samo
iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom Gradskog
vijeća.
Javnost rada Gradonačelnika osigurava se:
-održavanjem konferencija za medije,
-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
-objavljivanjem općih akata i drugih akata u
Službenim novinama Primorsko-goranske županije i na internet stranicama Grada
Kraljevice.
Javnost rada upravnih tijela Grada osigurava
se izvještavanjem i napisima u tisku, na internet stranicama Grada Kraljevice i
drugim oblicima javnog priopćavanja.
Članak
105.
Grad Kraljevica organizirat će svoj rad i
poslovanje tako da građani i pravne osobe mogu na jednostavan i djelotvoran
način ostvariti svoja Ustavom zajamčena prava i zakonom zaštićene interese te
ispunjavati građanske dužnosti.
Članak
106.
Građani i pravne osobe moraju biti javno
obaviješteni o svim važnim pitanjima za rad upravnih tijela Grada i ustanova
čiji je osnivač Grad Kraljevica.
Članak
107.
Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Grada
Kraljevice te druge materijale u svezi s radom tijela Grada omogućit će se svim
pravnim i fizičkim osobama na temelju njihovog zahtjeva, sukladno zakonu i
općim aktima Grada Kraljevice kojima se uređuje pravo na pristup informacijama.
Članak
108.
Na zgradama u kojima su smještena tijela
Grada Kraljevice mora biti istaknut naziv tijela, a na odgovarajućem mjestu u
zgradi mora biti istaknut raspored prostorija tijela Grada Kraljevice.
XIII. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
109.
Način djelovanja Gradonačelnika i zamjenika
gradonačelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
Članak
110.
Gradsko vijeće posebnom odlukom propisuje tko
se smatra lokalnim dužnosnikom u obnašanju javne vlasti te uređuje sprječavanje
sukoba interesa između privatnog i javnog interesa u obnašanju javne vlasti.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
111.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća, Gradonačelnik i Odbor za normativnu
djelatnost Gradskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni
Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Gradskog vijeća, prije isteka roka od
šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
112.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Grada Kraljevice (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
29/09) i zakona, uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se
uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Članak
113.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Grada Kraljevice (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 29/09).
Klasa: 021-05/12-01/1
Ur. broj: 217008-08-12-6
Kraljevica, 31. svibnja 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA KRALJEVICE
Predsjednik
Alen Vidović v.r.