10.
Na temelju Zakona o arhivskom gradivu i arhivima (»Narodne novine« broj
105/97, 64/00, 65/09), članka 17. i 18. Pravilnika o zaštiti i čuvanju
arhivskog i registraturnog gradiva izvan arhiva (»Narodne novine« broj 63/04,
106/ 07), članka 11. Pravilnika o vrednovanju te postupku odabiranja i
izlučivanja arhivskog gradiva (»Narodne novine« broj 90/02) i članka 32.
Statuta Općine Klana (»Službene novine PGŽ« broj 33/09), Općinsko vijeće Općine
Klana na sjednici održanoj 14. svibnja 2012. godine donosi
PRAVILNIK
o zaštiti arhivskog i registraturnog gradiva
Općine Klana
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom uređuju postupci uredskog poslovanja, obrade, čuvanja,
korištenja, odabiranja i izlučivanja arhivskog i registraturnog gradiva u
posjedu Općine Klana i njegove predaje Državnom arhivu u Rijeci.
Sastavni dio Pravilnika sačinjava Posebna lista s rokovima čuvanja
registraturnog gradiva.
Članak 2.
Arhivskim gradivom smatra se sav izvorni i reproducirani (pisani, crtani,
tiskani, snimljeni i na drugi način zabilježeni) dokumentarni materijal, koji
je od značaja za povijest i za druge znanstvene potrebe, a nastao radom Općine
Klana i njenih prednika, bez obzira na vrijeme u kojem je nastao, gdje se
nalazi i neovisno o obliku i nosaču na kojem je nastao.
Članak 3.
Registraturnim se gradivom smatra cjelina zapisa ili dokumenata nastalih ili
primljenih poslovanjem Općine Klana i njenih prednika i obuhvaća spise,
isprave, karte, poslovne i uredske knjige, kartoteke, plakate, tiskanice,
zvučne zapise, foto i filmske zapise, fono zapise, strojno čitljive zapise,
mikrooblike, datoteke (uključujući i programe i pomagala za njihovo korištenje)
kao i građu pohranjenu na nekonvencionalnim medijima snimljenu na CD-ima i
DVD-ima.
Članak 4.
Arhivsko gradivo nastaje iz registraturnog nakon provedenog postupka
odabiranja prema popisu što ga utvrđuju Općina i Državni arhiv u Rijeci.
Gradivo nastalo radom i djelovanjem Općine Klana javno je arhivsko gradivo
prema odredbama Zakona.
Članak 5.
Registraturno i arhivsko gradivo osiguravaju se od oštećenja, uništenja ili
nestajanja sustavnim provođenjem mjera zaštite na način da se gradivo prikuplja,
evidentira, sređuje, odabire i izlučuje.
II. UREDSKO POSLOVANJE
Članak 6.
Uredsko poslovanje obuhvaća sljedeće radne postupke:
-prijem i otprema pismena
-evidentiranje zapisa u odgovarajuće evidencije (uredske knjige)
-dostavljanje u rad, obradu i korištenje te razvođenje
-odlaganje, čuvanje, izlučivanje
-predaja nadležnom arhivu
Članak 7.
Prijem pismena u Općini Klana vodi zaduženi službenik pisarnice poštujući
odredbe Uredbe o uredskom poslovanju.
Nakon prijema i pregleda, pismena se razvrstavaju te se s njima postupa na
sljedeći način:
-stavlja prijemni štambilj na gornjem desnom kutu spisa s naznakom
klasifikacijske oznake i urudžbenog broja, datuma prijema i naznake da li spis
ima priloga,
-spis evidentira u urudžbenom zapisniku,
-razvodi spis prema rasporedu odgovorne osobe i dostavlja ga na obradu
zaduženom djelatniku uz evidentiranje zaduženja u odgovarajućoj evidenciji
(Internoj dostavnoj knjizi),
-otpremaju pismena.
Članak 8.
Urudžbeni zapisnik vodi se na način predviđen Uredbom o uredskom poslovanju
(»Narodne novine« broj 07/ 09) i Planom o jedinstvenim klasifikacijskim
oznakama i brojčanim oznakama stvaralaca i primalaca akata Općine Klana.
Popis akata dio je urudžbenog zapisnika za spise iste vrste masovne
produkcije iste klasifikacijske oznake.
Najkasnije do 30. siječnja tekuće godine, zaključuje se urudžbeni zapisnik
za prethodnu godinu s konstatacijom o stanju spisa, potpisom zadužene i
odgovorne osobe i pečatom.
Članak 9.
Urudžbeni zapisnik vođen računalnim putem, mora se presnimiti na pokretni
informatički nosač u najmanje dva primjerka (diskete, CD-i i sl.)
Na pokretnom je mediju signatura koja sadrži informaciju o tvorcu, vrsti
dokumenta, kronološkoj oznaci nastanka i u kojem formatu je određeni medij, s
naznakom da se čuva trajno.
Članak 10.
Knjigovodstvene i računovodstvene evidencije vode se u Odsjeku za financije,
javnu nabavu, komunalne djelatnosti, zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb
Jedinstvenog upravnog odjela te je za iste zadužena osoba Voditelj navedenog
odsjeka.
Registraturno gradivo nastalo redovitim knjigovodstveno-računovodstvenim
poslovima čuva se odvojeno od ostalog registraturnog gradiva u zasebnoj
prostoriji u zaključanim limenim ormarima. Ključeve ovog dijela registrature
imaju službenici Odsjeka za financije, javnu nabavu, komunalne djelatnosti,
zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb te su oni odgovorni za njegovu cjelovitost
i sigurnost.
Ovaj dio gradiva popisuje i izlučuje, uz nazočnost službenika Odsjeka,
službenik zadužen za pismohranu Općine Klana.
Članak 11.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana određuje koje evidencije
su pojedini Odsjeci dužni voditi o određenim kategorijama spisa, dokumenta i
zapisa.
Članak 12.
Djelatnici zaduženi za određene spise, zadržavaju iste do njihovog
rješavanja, a najduže dvije godine, u svojem Odsjeku u »priručnom arhivu«
(uredski ormari, police, ladice i sl.).
Na omotu spisa stavlja se kategorija spisa i rok čuvanja.
Ukoliko je zapis sačinjen putem računala na pokretnom informatičkom nosaču
stavlja se istovrsna signatura kao i na omotu spisa.
Članak 13.
Po okončanju rada na spisima, odnosno nakon proteka roka od dvije godine,
gradivo se predaje zaduženom službeniku pisarnice Općine Klana.
Gradivo se predaje u sređenom stanju, cjelovito u formiranim arhivskim
jedinicama (mape, kutije, svežnjevi, registratori i sl.), signirano na
propisani način, što znači da svaka jedinica ima sljedeću signaturu:
- naziv stvaratelja s nazivom organizacijske jedinice
- godina nastanka
- oznaka kategorije gradiva
- granični brojevi predmeta
- rok čuvanja.
Gradivo koje zaduženi službenik općine predaje pisarnici u stanju koje
odstupa od onog utvrđenog u st. 2. ovog članka, službenik pisarnice vratit će
zaduženom službeniku na sređivanje.
Ukoliko zaduženi službenik i nakon vraćanja gradiva na sređivanje isto ne
sredi i ne vrati cjelovito i sređeno na način utvrđen st. 2. ovog članka,
službenik pisarnice o tome će sastaviti službenu zabilješku i uložiti je u
spis.
III. OBRADA, ČUVANJE I KORIŠTENJE ARHIVSKOG I REGISTRATURNOG GRADIVA
Članak 14.
Djelatnik zadužen za pismohranu Općine Klana vrši prijem gradiva jednom
godišnje, u pravilo tijekom travnja i svibnja. Preuzeto gradivo evidentira se u
arhivsku knjigu. Djelatnik zadužen za pismohranu dužan je na arhivskoj jedinici
upisati arhivski broj iz arhivske knjige u kojoj je evidentirana određena
kategorija gradiva.
Redni broj upisa u arhivsku knjigu nastavlja se neprekidno bez obzira na
vrijeme nastanka te vrstu ili kategoriju gradiva.
Članak 15.
Gradivo od izuzetnog značaja ili ima oznaku poslovne ili službene tajne,
čuva se izdvojeno, pod posebnim uvjetima, u metalnim ormarima ili kasama.
Pristup ovoj kategoriji gradiva ima samo ovlaštena osoba.
Članak 16.
Gradivo koje je prošlo postupak arhiviranja u cijelosti, može se koristiti
po prethodno dobivenoj suglasnosti pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Klana.
Gradivo se koristi izdavanjem originala zapisa, davanjem preslika ili
korištenjem na mjestu gdje je gradivo odloženo.
U slučaju davanja originala na korištenje, korisnik je dužan potpisati
revers na posuđeno gradivo. Revers se odlaže na mjesto gdje je prethodno bilo
odloženo posuđeno gradivo.
Članak 17.
Prostor za odlaganje arhiviranog gradiva može biti jedinstven za cjelokupno
gradivo nastalo radom Općine Klana ili to može biti više prostorija pogodnih za
odlaganje određenih cjelina i kategorija gradiva.
Prostor za odlaganje gradiva mora odgovarati standardima propisanim za
smještaj i čuvanje arhivskog gradiva izvan arhiva.
Članak 18.
Djelatnik zadužen za pismohranu provodi sve postupke zaštite gradiva,
surađuje s Državnim arhivom u Rijeci u postupcima izlučivanja, vodi propisane
evidencije, predlaže
poboljšanje uvjeta čuvanja, izdaje gradivo na korištenje,
prati propise i neposredno ih primjenjuje, informira odgovorne osobe o stanju
gradiva.
Djelatnik zadužen za pismohranu mora ispunjavati uvjete za obavljanje
poslova srbi o arhivskom gradivu prema arhivskim i zakonskim propisima.
IV. ODABIRANJE I IZLUČIVANJE GRADIVA
1. Odabiranje i izlučivanje konvencionalnog gradiva
Članak 19.
Odabiranje i izlučivanje gradiva obavlja se iz sređenog i popisanog gradiva.
Odabiranje i izlučivanje gradiva obavlja se temeljem Posebne liste koja je
sastavni dio ovog Pravilnika te propisa koji reguliraju čuvanje određenih
kategorija dokumenata.
Članak 20.
Postupak odabiranja i izlučivanja gradiva priprema djelatnik zadužen za pismohranu
Općine Klana.
Popis gradiva pripremljenog za izlučivanje, s prijedlogom i obrazloženjem
dostavlja se pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana.
Jedinstveni upravni odjel Općine Klana pokreće postupak izlučivanja
dostavljanjem prijedloga s popisom gradiva izdvojenog za izlučivanje Državnom
arhivu u Rijeci.
Članak 21.
Prijedlog za izlučivanje sadrži:
- naziv stvaratelja gradiva
- vrstu gradiva i kategoriju iz koje se vrši izlučivanje
- količinu i vrijeme nastanka gradiva.
Prijedlog mora biti obrazložen, gradivo izdvojeno i popisano i pripremljeno
za očevid od strane Državnog arhiva u Rijeci.
Članak 22.
Postupak provodi tročlana komisija sastavljena od djelatnika odsjeka iz
kojih se vrši izlučivanje gradiva.
Tijekom postupka komisija može tražiti pomoć Državnog arhiva u Rijeci.
Nakon izvršenog očevida u pripremljeno gradivo, komisija i ovlašteni
djelatnik Državnog arhiva u Rijeci predlažu donošenje rješenja kojim se
odobrava ili odbija izlučivanje gradiva.
O svojem radu komisija sastavlja zapisnik.
Članak 23.
Državni arhiv u Rijeci donosi rješenja kojim predloženo gradivo za
izlučivanje može odobriti u cijelosti ili djelomično ili ga u cijelosti odbiti.
Članak 24.
Nakon prijema rješenja kojim se odobrava izlučivanje, komisija predaje
izdvojeno gradivo u industrijsku preradu ili se isto uništava na prigodan
način, o čemu se sastavlja posebni zapisnik.
Zapisnik o uništavanju dostavlja se Državnom arhivu u Rijeci.
2. Postupak s prijenosom informacija na nekonvencionalne medije
Članak 25.
Sukladno pozitivnim propisima, određene kategorije dokumenata mogu se čuvati
i na nekonvencionalnim nositeljima podataka.
Prijenos informacija s konvencionalnih zapisa na nekonvencionalne vrši se
postupkom digitaliziranja ili mikrofilmiranjem.
Prijenos informacija na nekonvencionalne medije ostvaruje se bolja kontrola,
brža dostupnost i sigurnost informacija.
Članak 26.
Pohranom arhivskih zapisa trajne vrijednosti na nekonvencionalne nositelje
podataka izvorni se oblik gradiva čuva i nadalje u originalu trajno.
Ovakav se oblik pohrane vrši isključivo iz sigurnosnih razloga.
Članak 27.
Posebne kategorije dokumenata utvrđene Zakonom o računovodstvu (N.N. 109/07)
i Posebnom listom mogu se čuvati u određenom roku čuvanja isključivo na
nekonvencionalnim nositeljima podataka po postupku utvrđenom ovim Pravilnikom.
Članak 28.
Kategorije dokumenata određena Posebnom listom u skladu sa Zakonom
označavaju se kao dokumenti koji se mogu čuvati i na nekonvencionalnim
nositeljima informacija.
Takve kategorije dokumenata čuvaju se u originalu na konvencionalnim
nositeljima informacija u priručnim arhivima dvije godine.
Nakon proteka roka od dvije godine takva se dokumentacija može
digitalizirati ili mikrofilmirati.
Članak 29.
Prijenos informacija na nekonvencionalne medije vrši se na način da se
određene kategorije dokumenata iste vrste snimaju na pojedinačnom
nekonvencionalnom nositelju informacija (mikrofilm, CD, DVD).
Prijenos informacija digitaliziranjem ili mikrofilmiranjem može se povjeriti
specijaliziranoj tvrtki koja obavlja te poslove.
Članak 30.
Po dovršenom postupku prijenosa informacija na nekonvencionalne medije,
tročlana komisija utvrđuje identičnost originala i snimljenih dokumenata na
nekonvencionalnom mediju.
Provjera identičnosti vrši se metodom slučajnoj uzorka za svaki pojedinačni
nekonvencionalni nositelj informacija.
Provjera se vrši na najmanje 10 uzoraka uz zapisničko konstatiranje
utvrđenih rezultata identičnosti.
Ukoliko je rezultat utvrđivanja identičnosti 100%, originalno gradivo na
papiru može se predložiti za izlučivanje.
Članak 31.
Postupak mikrofilmiranja i digitaliziranja provodi se jednom godišnje nakon
usvajanja završnog računa i izvješća revizije o poslovanju Općine Klana.
Pohranjeni dokumenti na nekonvencionalnim medijima čuvaju se na tri
pojedinačna nositelja i to na odvojenim mjestima. Jedan primjerak ima pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela Općine, jedan primjerak odsjek koji je stvarao tu
kategoriju dokumenata, a treći se primjerak čuva u pismohrani.
Pristup ovim dokumentima imaju samo ovlaštene osobe koje su upoznate s
pristupnim kodom na takvom mediju.
V. PREDAJA ARHIVSKOG GRADIVA DRŽAVNOM ARHIVU
Članak 32.
Arhivsko gradivo Općine Klana i njenih prednika ima status javnog arhivskog
gradiva prema Zakonu o arhivskom gradivu i arhivima, te se čuva u pismohrani
Općine do predaje Državnom arhivu u Rijeci.
Članak 33.
Gradivo se predaje Državnom arhivu u Rijeci sređeno, popisano, arhivirano u
arhivske jedinice na način predviđen Zakonom i Pravilnikom o predaji arhivskog
gradiva arhivima.
Predaja se vrši uz zapisničko konstatiranje.
Članak 34.
Gradivo koje je preuzeo Državni arhiv u Rijeci može se koristiti na način
predviđen Zakonom.
Izuzetno, Općina Klana može ograničiti korištenje onog dijela gradiva koji
sadrži osobne podatke.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 35.
Sastavni dio ovog Pravilnika je i Posebna lista s rokovima čuvanja gradiva
nastalog radom Općine Klana i njenih prednika.
Rokovi navedeni u listi su minimalni i osnova su za provođenje postupka
odabiranja i izlučivanja. Lista sadrži i kategorije gradiva koje se čuvaju na
mikrofilmu ili CD-u ili DVD-u i rokovi čuvanja važe i za tako arhiviranu
dokumentaciju.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«, a objavljuje se po primitku suglasnosti na
Posebnu listu od strane Državnog arhiva u Rijeci.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaju važiti odredbe Pravilnika
donesenog 15. rujna 2006. godine (»Službene novine PGŽ« broj 35/06).
Klasa: 021-01/12-01/16
Ur. broj: 2170-06-12-01-01
Klana, 14. svibnja 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KLANA
Predsjednik
Dorijan Valenčić, v.r.
POSEBNA LISTA REGISTRATURNOG GRADIVA
OPĆINE KLANA S ROKOVIMA ČUVANJA
Tekstualni naziv klase
1. Samoupravni opći akti trajno
2. Javno informiranje 5 godina
3. Izbori i referendumi trajno
4. Kućni brojevi - rješenja trajno
5. Općinsko vijeće Općine Klana i
Odbori vijeća Općine Klana trajno
6. Dopisi Primorsko goranske županije 5 godina
7. Dopisi Općinskog načelnika 5 godina
8. Zaključci kolegija načelnika trajno
9. Mjesni odbori trajno
10. Organizacija rada uprave trajno
11. Poštanske usluge 5 godina
12. Klasifikacijske oznake i urudžbeni brojevi trajno
13. Nadzor nad zakonitošću akata trajno
14. Revizija i unutarnja kontrola financijskog
poslovanja trajno
15. Javne nagrade i priznanja 5 godina
16. Vjerske organizacije i vjerska pitanja 5 godina
17. Zasnivanje i prestanak radnog odnosa te
ugovori o djelu, ugovori o radu i
autorski ugovori trajno
18. Godišnji odmori i dopusti 5 godina
19. Radni sporovi i disciplinska odgovornost trajno
20. Zaštita na radu trajno
21. Stručna usavršavanja (tečajevi, seminari i dr.) 5 godina
22. Stručna praksa, pripravnici i dr. 5 godina
23. Mirovinsko osiguranje trajno
24. Zaštita od požara trajno
25. Poljoprivreda, poljoprivredna zemljišta,
vodoprivreda 5 godina
26. Turizam i ugostiteljstvo 5 godina
27. Izgradnja i održavanje prometnica 5 godina
28. Rješenja Službe za gospodarstvo trajno
29. Prostorni planovi i prostorno planiranje trajno
30. Uvjeti uređenja prostora (lokacijske dozvole) trajno
31. Zaštita čovjekove okoline, studije utjecaja
na okoliš trajno
32. Javna nabava trajno
33. Koncesije trajno
34. Komunalna društva 5 godina
35. Komunalna naknada, komunalni doprinos trajno
36. Komunalna inspekcija 5 godina
37. Korištenje stanova u društvenom vlasništvu trajno
38. Korištenje poslovnih prostora (najam i zakup) trajno
39. Proračun trajno
40. Razni dopisi - financije 5 godina
41. Kreditiranje trajno
42. Inventure 7 godina
43. Porez na tvrtku, porez na potrošnju, porez
na kuće za odmor trajno
44. Potvrde o isplaćenom primitku, dohotku,
uplaćenom doprinosu, porezu na dohodak
i prirezu trajno
45. Poslovi osiguranja 7 godina
46. Zdravstvena zaštita i socijalna skrb 5 godina
47. Školstvo i predškolstvo 5 godina
48. Stipendiranje trajno
49. Kulturne manifestacije, kulturne udruge 5 godina
50. Zaštita spomenika kulture trajno
51. Udruge sporta i rekreacije te
udruge tehničke kulture 5 godina
52. Informatika - općenito 5 godina
53. Organizacija i rad sudova trajno
54. Geodetsko katastarski poslovi trajno
55. Imovinsko-pravni poslovi trajno
56. Statistika - općenito trajno