2.
Na temelju članka 78. Zakona o prostornom
uređenju i gradnji (»Narodne novine« broj 76/07, 38/09, 55/11 i 90/11) i članka
31. i 32. Statuta Općine Klana (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 33/09), Općinsko vijeće općine Klana, na sjednici održanoj 19. ožujka
2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izradi Urbanističkog plana uređenja UPU- 2: I1
- proizvodna zona - asfaltna baza »Marišćina«
1. PRAVNA OSNOVA ZA IZRADU I DONOŠENJE PLANA
Članak
1.
Obveza izrade i donošenja Urbanističkog plana
uređenja UPU- 2: I1 - proizvodna zona - asfaltna baza »Marišćina« (u daljnjem
tekstu: Plan) utvrđena je temeljem odredbi članka 159. Odluke o Prostornom
planu uređenja Općine Klana (»Službene novine« Primorsko-goranske županije,
broj 34/07).
*** tablica se nalazi na kraju
dokumenta ***
Plan treba izraditi u skladu sa »Zakonom o
prostornom uređenju i gradnji« (»Narodne novine« broj 76/07, 38/09, 55/11 i
90/11), kao i »Pravilniku o sadržaju, mjerilima kartografskih prikaza, obveznim
prostornim pokazateljima i standardu elaborata prostornih planova« (»Narodne
novine«, broj 106/98, 39/04, 45/04 - ispravak i 163/04) te drugim važećim
propisima.
Nositelj izrade Plana je Općina Klana -
Jedinstveni upravni odjel. Odgovorna osoba je općinski načelnik.
Smjernice za izradu Plana (građevinska
područja izdvojenih gospodarskih - proizvodnih i poslovnih namjena), utvrđene
su planom više razine kako slijedi:
. oblik i veličina građevne čestice
pojedinačne građevine, odnosno građevinskog područja cijele izdvojene površine,
mora obuhvatiti sve sadržaje tehnološkog procesa (sve građevine osnovnih i
pratećih namjena, interne prometnice, parkirališni prostor, komunalno-tehničku
infrastrukturu i sl.),
. priključenje na javnu prometnicu vrši se
direktno ili kolnim prilazom minimalne širine 4,5 m (za pojedinačnu građevinu),
odnosno 6,0 m (za građevinsko područje),
. minimalna udaljenost građevinskog pravca
spram prometnice iznosi 6,0 m uvećano za 1/2 visine građevine,
. ukupna izgrađenost građevinskog područja je
maksimalno 60%, ostali dio su interne prometnice, parkirališni prostor i
zaštitno zelenilo,
. visina građevina za poslovne namjene
određuje se u ovisnosti od zahtjeva tehnološkog procesa i konfiguracije terena,
Planom se preporuča visina jedne etaže za proizvodno-poslovne prostore (max.
8,0 m), a za prateće i ostale građevine u funkciji osnovnih građevina najviše
do tri etaže (max. 12,0 m),
. građevne cjeline svojim oblikovanjem moraju
odraziti namjenu i funkciju, te biti skladno uklopljene u krajolik ili
naseljsko okruženje, a u arhitektonskom oblikovanju građevnih cjelina potrebno
je uvažiti odredbe PPUOK-a,
. parkirališni prostor dimenzionirati prema
odredbama Odluke o PPUOK-a (članak 110. i 111.),
. zaštitu okoliša provesti prema važećim
zakonskim propisima i odrednicama PPUOK-a.
Prilikom izrade PPUOK-om utvrđenih prostornih
dokumenata dozvoljavaju se manja odstupanja od navedenih odrednica.
PPU-om Općine Klana utvrđeno je da do
donošenja Plana ne može se odobriti gradnja novih građevina ni zahvata u
uređenju prostora.
Dozvoljene su rekonstrukcije i izgradnja
građevina, instalacija i uređaja infrastrukturnih sustava (prometnog,
energetskog, vodnogospodarskog) u skladu s odredbama PPU-a Općine Klana za
svaki pojedini infrasrukturni sustav.
Do definiranja građevinske parcele planirane
javne (državne, županijske i lokalne) ceste, izgradnja novih građevina nije
moguća u njezinom planski određenom koridoru.
Minimalni prometni uvjeti definirani PPUO
Klana
Minimalna širina kolnika za planirane
nerazvrstane ceste s jednim prometnim trakom iznosi 4,5 metra, a 5,5 metara za
ceste s dva prometna traka (2x2,75 m), odnosno 6,5 m (2x3,25 m) za ceste na
kojima je organiziran javni prijevoz putnika. U uzdužnom profilu ceste
dozvoljavaju se nagibi do 12%.
Minimalna širina pločnika za pješake koji se
izvodi neposredno uz prometni trak ceste i fizički je od nje odvojen rubnjakom
iznosi 1,00 metar (za jednog pješaka) i 1,60 metara (za dva pješaka). Iznimno,
prometni profil za jednog pješaka je 0,8 metara, a za dva pješaka 1,40 metara,
ukoliko je nogostup odvojen zelenim pojasom od prometnih trakova. Minimalna
širina zelenog pojasa između kolnika i pješačke površine iznosi 0,60 m.
Minimalna širina pješačke staze ili šetnice
je 1,50 m, uz maksimalni uzdužni nagib 5-8 % gdje god to omogućuju lokalni
uvjeti.
Udaljenost građevina od prometnica
Širina zaštitnog pojasa postojećih javnih i
nerazvrstanih cesta u kojem se ne smije graditi nova građevina iznosi minimalno
6,0 m. Zaštitni pojas mjeri se od ruba građevne čestice (parcele) ceste do
osnovne građevine.
Parkirališna i garažna mjesta
Parkiranje i/ili garažiranje vozila za sve
građevine osnovnih namjena koje se grade u naselju rješava se na građevnoj
čestici te građevine. Ako se garažni prostori nalaze u podzemnoj etaži, ne
računaju se u izgrađenost građevne čestice.
Ukoliko nije moguće osigurati prostor za
parkiranje i garažiranje vozila na građevnoj čestici višestambene građevine,
građevina društvenih, gospodarskih i sportsko- rekreacijskih namjena,
parkirališta se mogu uređivati i graditi i na drugoj građevnoj čestici (u
radijusu 200 m) isključivo istovremeno s gradnjom građevina kojima služe.
Potreban broj parkirališnih i garažnih mjesta određuje se ovisno o vrsti i
namjeni prostora u osnovnim građevinama, a prema normativima iz tablice:
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta ***
Za parkiranje osobnih vozila može se
koristiti prostor uz kolnik prvenstveno kao javno parkiralište namijenjeno
pretežito posjetiteljima i drugim povremenim korisnicima, te vozilima javnih
službi kad njegova širina to omogućava i kad se time ne ometa pristup
interventnim vozilima hitne pomoći, vatrogasne službe te prolazima za pješake i
invalide.
Na javnim parkiralištima za automobile
invalida treba osigurati najmanje 5% parkirališnih mjesta od ukupnog broja, a
najmanje jedno parkirališno mjesto na parkiralištima s manje od 20 mjesta.
Minimalna veličina građevne čestice
izdvojenog parkirališta ili garaže određuje se prema normativu 35 m2 prometne površine po svakom vozilu za osobne
automobile, a 120 m2 prometne
površine za autobuse (u prometne površine uračunate su površine parkirnog
mjesta 2,5 x 5,0 m, prilazna cesta 2,5 x 6,0 m, te priključenje na javnu
površinu za osobne automobile, a 12,0 x 4,0 m parkirno mjesto + 1,0 x 4,0
prilazne ceste, te priključenje na javnu površinu za autobuse).
2. OBUHVAT PLANA
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta ***
Članak
2.
Izradom Plana obuhvaćena je zona građevinskog
područja izdvojene namjene; gospodarske - proizvodne namjene (I1), koja je
namijenjena realizaciji pogona asfaltne baze unutar koje već postoji dio
izgrađenih građevina, dok se u preostalom dijelu planira rekonstrukcija te
izgradnja novih građevina za kompletiranje funkcionalne, proizvodne, programske
i tehnološke cjeline. Planom više razine ova je izdvojena površina određena je
granicom građevinskog područja za gospodarsku - proizvodnu namjenu.
Obuhvat Plana opsegom je grafički utvrđen na
kartografskom prikazu PPU općine Klana 3c: »Uvjeti korištenja i zaštite
prostora - Područja primjene posebnih mjera uređenja i zaštite«, Prostornog
plana uređenja Općine Klana (u daljnjem tekstu: PPUOK).
Površina obuhvata Plana iznosi 10,00 ha i
definirana je kao dijelom izgrađena i neizgrađena površina.
Izgrađeni dio iznosi oko 50% obuhvata,
jednako kao i neizgrađeni.
Granice obuhvata Plana utvrđene su na
sljedeći način:
. sjeverna - planirana nerazvrstana cesta -
od raskrižja s županijskom cestom ŽC5017 do planiranog centra za dobrobit
životinja;
. istočna - županijska cesta ŽC5017, koja je
ujedno i granica s Općinom Viškovo;
. južna - utvrđena PPUOK-om, usmjerena prema
granici Općine Viškovo;
. zapadna - utvrđena PPUOK-om.
Granica obuhvata Plana, a time i precizna
površina obuhvata Plana, bit će grafički i numerički određene po usklađenju s
posebnom geodetskom podlogom. Korekcija granice obuhvata Plana po potrebi će
biti izvršena duž županijske ceste ŽC5017 (istočna granica obuhvata) i duž
planirane nerazvrstane ceste - (sjeverna granica obuhvata).
3. OCJENA STANJA U OBUHVATU PLANA
Članak
3.
Temeljni dokument prostornog uređenja na
području općine Klana je Prostorni plan uređenja općine Klana (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 34/ 07) koji utvrđuje detaljnije uvjete
smještaja gospodarske zone, proizvodne namjene unutar koje je potrebno
omogućiti rekonstrukciju i potpunu funkcionalnu i tipološku realizaciju
programa asfaltne baze zajedno sa svim pratećim sadržajima.Ukupni opseg
proizvodnih programa unutar općine Klana utvrđen je već Prostornim planom
Primorsko-goranske županije (»Službene novine Primorsko- goranske županije«
broj 14/00, 12/05 i 50/06 i 08/09).
Obzirom da je konstatirana potreba proširenja
funkcionalnog procesa novim sadržajima i postrojenjima, ovim je Planom potrebno
utvrditi potpuni zoning , poziciju, veličinu i obuhvat kompletne i
rekonstruirane poslovne zone, kao i uvjete smještaja i pristupa prometnom i
komunalnom infrastrukturom. Također, potrebno je zatečenu situaciju korigirati
i dopuniti u smislu omogućavanja realizacije traženog programa; sve sukladno
Pravilniku o sadržaju, mjerilima kartografskih prikaza, obveznim prostornim
pokazateljima i standardu elaborata prostornih planova (»Narodne novine« broj
106/98, 39/04, 45/04 - ispravak i 163/04) i PP PGŽ.
. obuhvat Plana nalazi se većim dijelom u
k.o. Breza, a manjim dijelom u naselju Studena,
. na manjem dijelu sjevero-istočne granice
obuhvata Plana, preko županijske ceste ŽC5017, graniči s izdvojenim
građevinskim područjem gospodarske - poslovne namjene , za koje je PPUOK
utvrdio obvezu izrade urbanističkog plana uređenja (UPU-5: K4 - poslovna zona -
»Kunfin«),
. prostor obuhvata Plana u cjelosti se nalazi
unutar zone krša ili kompleksa karbonatnih stijena (I geotehnička kategorija),
a tlo obuhvaća zemljišne kombinacije smeđeg tla na vapnencu i dolomitu, crnice,
lesiviranog tla, negdje i crvenice,
. unutar prostora obuhvata Plana može se
očekivati seizmičnost intenziteta 8o MSK-64, (seizmološka karta iz 1987. godine
) odnosno to je područje najvećeg intenziteta potresa te se za značajnije
građevine može izvoditi i dodatno istraživanje za određivanje dinamičkih
parametara za pojedine lokacije,
. prostor obuhvata Plana nalazi se unutar
zone djelomične zaštite izvorišta vode za piće na riječkom području,
. u obuhvatu Plana, kao i u većem dijelu
općine, prevladava topla umjereno kišna klima oznake Cfsbx'' po W. Köppenu,
odnosno nema sušnog razdoblja, oborine su jednako raspoređene tijekom cijele godine
(maksimum oborina je u proljeće i kasnijem dijelu jeseni, dok je najsuši dio
godine u ljetnim mjesecima),
. prema studiji »Meteorološka podloga za
potrebe prostornog planiranja Općine Rijeka« (DHMZ, 1992), procijenjena srednja
godišnja temperatura za Klanu iznosi 10o C,
. prosječna godišnja količina oborine u Klani
(za razdoblje mjerenja 1961. - 1990.) iznosi 2228 mm, a godišnje količine
oborine kreću se od 1625 do 3006 mm; pored velike godišnje količine oborine,
značajan je i jak intenzitet oborina, tj. velike dnevne količine oborina,
. zbog specifičnih reljefnih oblika, na
području Općine Klana postoje specifične pojave u strujanju zraka u obliku puhanja
tramontane (tramontana ovdje označava vjetar iz smjera sjever-sjeverozapad, a u
prijevodu znači »vjetar koji puše preko planina«),
. vegetacija unutar obuhvata Plana primorskih
je obilježja i zastupljena je mediteransko-montanim vegetacijskim pojasom šume
hrasta medunca i crnog graba (Ostryo- Quercetum pubescentis) koja se
rasprostire do otprilike 600 - 900 m n.m,
. u obuhvatu Plana nema zahvata u prostoru od
važnosti za Republiku Hrvatsku i Primorsko-goransku županiju, ali obuhvat
graniči s županijskom cestom ŽC5017 koja je zahvat u prostoru od važnosti za
županiju.
Povoljan prometni položaj prostora obuhvata
Plana odnosi se na smještaj planirane proizvodne zone:
. uz postojeću županijsku cestu ŽC5017 duž
istočnog ruba obuhvata, čime je ostvarena dobra povezanost s prostorom Općine
Viškova (oko 8 km) i Rijeke (oko 15 km),
. uz planiranu županijsku cestu -
zaobilaznicu naselja Klana duž sjevernog ruba gospodarske poslovne zone
mješovite namjene (K4), koja je trenutno u postupku izrade projektne dokumentacije
i koja će povezivati ŽC5017 s graničnim prijelazom u Sloveniju u blizini
naselja Lisac (oko 7 km).
Položaj planirane proizvodne zone u
neposrednoj blizini na prometnom pravcu Rijeka-Slovenija značajan je zbog
mogućnosti otvaranja prostora za međunarodnu i interregionalnu suradnju, što je
jedno od temeljnih načela organizacije prostora koje prema Prostornom planu
Primorsko- goranske županije treba primijeniti pri izradi prostornih planova
užih područja županijskog prostora.
Dobra prometna povezanost s Rijekom prednost
je u smislu dovođenja potrebne radne snage, ali i očekivanog priljeva novog
stanovništva.
Položaj uz trasu planirane državne autoceste
predloženu »Koncepcijom I. izmjene i dopune Prostornog plana Primorsko-goranske
županije« imat će važnost za prostor obuhvata Plana ovisnu o priključku Općine
Klana u slučaju realizacije te prometnice. Predložena trasa nalazi se na
udeljenosti od oko 1,0 km od planirane proizvodne zone.
Postojeća infrastruktura obuhvaća postojeći
magistralni TK vod u trasi ŽC5017.
Planirana infrastruktura obuhvaća:
elektroopskrba
. PPUOK-om planirani elektroopskrbni vod -
podzemni kabel 20kV u trasi ŽC5017 s planiranim priključkom prostora obuhvata
Plana;
. PPUOK-om planirane dvije trafostanice TS
20/0.4 kV unutar prostora obuhvata Plana;
vodooskrba
. PPUOK-om planirani vodovod u trasi ŽC5017 s
planiranim priključkom prostora obuhvata izgrađen je
Plana, trenutno u postupku ishođenja građevne
dozvole;
Izvedba planiranih infrastrukturnih elemenata
nužan je uvjet za funkcioniranje planirane proizvodne zone, odnosno za njeno
komunalno opremanje i uređivanje.
plinovod
. PPUOK-om planirani plinovod u trasi ŽC5017
s planiranim priključkom prostora obuhvata Plana, trenutno u postupku izvedbe;
odvodnja
. PPUOK-om je za sva planirana građevinska
područja za izdvojene proizvodno-poslovne namjene utvrđeno da će se problem
odvodnje otpadnih (tehnoloških i sanitarnih) voda te odvodnje oborinskih voda
rješavati autonomno, priključenjem kanalizacijskog razvoda na vlastite manje
uređaje za pročišćavanje, sa stupnjem pročišćavanja koji određuje zona
sanitarne zaštite izvorišta vode za piće u kojoj se planirana zona nalazi.
Detaljnom analizom zone moguće je planskim rješenjima predvidjeti i varijantu
odvodnje zajedno sa sustavom odvodnje susjednih radnih zona unutar i izvan
granica općine Klana.
Postojeća izgradnja unutar prostora obuhvata
Plana obuhvaća nekoliko građevina: betonara, skladište agregata, upravna
zgrada, parkiralište, asfaltna baza s plinskom stanicom, trafostanica;
Postojeća konfiguracija terena obuhvaća strm
teren duž pravca sjever-jug granice obuhvata Plana i niz vrtača,
karakterističnih krških pojava, različitih veličina i dubina na neuređenom
dijelu obuhvata Plana (dio terena je uređen - izgrađeni dio asfaltne baze).
Visina terena varira približno od 505 i 490 m n.m. (pravac sjever-jug), odnosno
najveća visinska razlika unutar prostora obuhvata Plana iznosi oko 15,0 m.
Visinska kota prometnice duž istočne granice
obuhvata Plana, ŽC5017, kreće se od oko 514 m n.m. uz sjevernu granicu do oko
488 m m.n. uz južnu granicu obuhvata Plana.
Prometni priključak s postojeće ceste oznake
ŽC5017 u izgrađeni dio područja obuhvata Plana je na kotu ceste oko 495 m n.m.
Rub izvedenog platoa postojećeg izgrađenog
dijela asfaltne baze s zapadne strane kreće se od kote 499 do 495 m n.m. za
gornji dio platoa, te 498 do 492 m n.m. za donji dio izvedenog - postojećeg
platoa.
Racionalno korištenje proizvodne zone i
potreba očuvanja prirodnih osobitosti prostora su dva suprotstavljena zahtjeva
čijim odmjeravanjem treba utvrditi u kojoj mjeri su nužni zahvati uređivanja
(nasipavanja, poravnanja, nivaliranja i sl.) postojećeg terena.
Uvjeti uređenja građevinskog područja trebaju
obuhvatiti i mjere za smanjenje oborinskog otjecaja kao što su smanjenje
nepropusnih podloga, sađenje biljnih pojaseva i travnjaka za filtraciju te
odvođenje čistih vanjskih voda što kraćim putem u prirodni prijemnik, a sve s
ciljem sprečavanja erozije tla.
Mjere zaštite voda na prostoru obuhvata
Plana, koji se nalazi unutar zone djelomičnog ograničenja vodozaštitnog
područja, obuhvaćaju sljedeće zabrane:
. postojanje i građenje industrijskih pogona
i drugih objekata bazne, kemijske i metalurške industrije, farmaceutske
industrije kao i industrije koja koristi radioaktivne tvari,
. obrađivanje i odlaganje opasnog otpada.
Pismenim očitovanjem Županijskog zavoda za
prostorno uređenje i održivi razvoj nepobitno je utvrđeno da asfaltna baza ne
predstavlja nijednu od gore navedenih industrijskih grana te da se ista može
nesmetano planirati na planski utvrđenoj lokaciji.
U zoni djelomičnog ograničenja odvodnju
otpadnih voda treba rješavati na isti način kao i u trećoj zoni sanitarne
zaštite izvorišta vode za piće, odnosno na način naveden u stavku (6) ovog
članka.
Zaštita od požara ovisi o stalnom i
kvalitetnom procjenjivanju ugroženosti od požara i tako procijenjenim požarnim
opterećenjima, vatrogasnim sektorima i vatrobranim pojasevima, te drugim
zahtjevima utvrđenim prema izrađenoj i usvojenoj »Procjeni ugroženosti od
požara i tehnološkim eksplozijama za Općinu Klana«.
4. CILJEVI I PROGRAMSKA POLAZIŠTA PLANA
Članak
5.
Prigodom izrade ovog Plana investitor se
obvezuje primijeniti sve potrebne propise i pravilnike kojima se omogućava
najveći stupanj zaštite okoliša i stanovnika općine Klana po svim potrebnim
segmentima. Pri izradi ovog dokumenta-osim uobičajenih normativa preuzetih iz Zakona
o prostornom uređenju i gradnji (NN broj 76/07 i 38/09) bit će primjenjeni svi
parametri zaštite iz Prostornog plana primorsko-goranske županije (S.N. PGŽ
broj 14/00, 12/05,50/06 i 08/09) kao i sljedeći zakoni, pravilnici i uredbe
koji imaju utjecaj na izradu planiranih prostorno-planskih rješenja:
- Zakon o vodama (NN br. 153/09)
- Zakon o zaštiti okoliša (NN br. 110/07)
- Uredba o procjeni utjecaja zahvata na
okoliš (NN br. 64/08 i 67/09)
- Zakon o zaštiti od buke (NN br. 30/09)
- Uredba o proglašenju ekološke mreže (NN br.
24/07)
- Zakon o poljoprivrednom zemljištu (NN br.
152/08),
Kao i svi ostali relevantni zakoni,
pravilnici i uredbe.
U svrhu posve transparentnog procesa i
projekta, investitor je-pored uobičajenih javnih izlaganja tijekom redovite
procedure izrade Plana; spreman širu javnost i stanovnike općine Klana tijekom
javne rasprave upoznati sa planiranim zahvatom putem posebne prezentacije gdje
bi planirani projekt bio detaljno i ciljano elaboriran na svim razinama,
uključivo i utjecaj postojećih i planiranih građevina na okoliš u svim
segmentima.
Treba naglasiti da samo pokretanje izrade
Plana ne prejudicira nijedno od predviđenih rješenja već će se o istom i
stanovnici Klane i nadležna tijela Općine Klana (radna tijela načelnika i
Općinsko vijeće) imati prigodu očitovati (pa po potrebi i stopirati ili tražiti
revizije i dopune Plana) u više zakonski propisanih instanci:prije svega
tijekom sastavljanja Izvješća o prethodnoj i javnoj raspravi Plana.
Također, izrađivač Plana obvezuje se svoj
stručni tim nadograditi posebnim stručnjakom za pitanja zaštite okoliša te će
isti u sklopu javnih izlaganja Plana biti obvezan detaljno elaborirati sve
rješenja u tom segmentu, ključnom za implementaciju predviđenog projekta i
samog UPU.
Ciljevi izrade Plana definirani su kako
slijedi:
Sve građevine unutar obuhvata Plana za koje
je izdana uporabna dozvola uvrstiti u Plan kao postojeće čime će se u konačnici
potvrditi izgrađeni dio obuhvata UPU.
- Postojeća skladišta suhih kamenih agregata
planski treba namijeniti rušenju na način da bi se na istoj poziciji trebalo
graditi nova s mogućnošću širenja opsega i tehnološkog procesa.
U dijelu skladišnog prostora i sadašnje
Uprave treba izgraditi laboratorij i centar za poboljšanje radničkog standarda.
Plan treba stvoriti uvjete za osiguravanje
radnog i funkcionalnog procesa prostora za strojno-mehaničku obradu kamena i
postojeće pumpe za gorivo koja se koristi u interne svrhe uz obveznu primjenu
svih propisa i standarda zaštite okoliša.
- Potrebno je osigurati uvjete za izgradnju
postrojenja (hala) za proizvodnju predgotovljenih betonskih elemenata
- Omogućiti uvjete za izgradnju nove
benzinske pumpe za interne i eksterne potrebe
- Stvoriti uvjete izgradnje skladišta kamenog
agregata
- Planom je potrebno omogućiti povećanje
kapaciteta asfaltne baze sa sadašnjih 90 t/h na planskih 240 t/h sa
pripadajućim filterom koji propušta u atmosferu manje od 20 mg/m3, što će biti regulirano mjerenjima na izlazu filtera.
Snaga kombiniranog plamenika lož ulje /propan-butan 16,6 MW. Oznaka asfaltne
baze sada je AB 90-6E- SGM200,a bit će AB 240-6E-SGM200.
Prigodom planiranja zahvata gradnje i
proizvodnog procesa u svim segmentima bit će predviđeni najviši standardi i
propisi u domeni zaštite okoliša u svim segmentima.
OPĆI CILJEVI PLANA OPĆINSKE RAZINE JESU:
. osmisliti namjenu i korištenje prostora na
način da se svi prostorni resursi kojima raspolaže Općina Klana stave u
funkciju ravnomjernog razvoja i izlaska područja iz stagnacije u gospodarskom i
društvenom razvoju, te iz djelomične izoliranosti u prometnom, a naročito u
infrastrukturnom povezivanju sa širim okruženjem,
. mrežu naselja i pratećih funkcija, te
izdvojenih površina za gospodarske namjene razvijati na način da naselje Klana
zadrži funkciju upravnog, obrazovnog i kulturnog središta Općine, da glavna
razvojna područja budu u središtu prostora, ali da se ne zapostave ni ostala
manja naselja koja imaju izglede za razvoj u bilo kojem segmentu djelatnosti, a
sve sa svrhom uravnoteženog razvoja cijelog područja i zadržavanja
stanovništva,
. posebne napore uložiti u razvoj prometne,
komunalne i energetske infrastrukturne mreže sa ciljem bolje povezanosti
područja Općine Klana s bližim i daljim okruženjem Primorsko-goranske županije,
Republike Hrvatske i susjedne Republike Slovenije, te njegovim bržim
integriranjem u razvojne procese,
. dograditi postojeće i izgraditi nove
komunalne i energetske sustave i staviti ih u funkciju razvoja općinskog
područja,
. vrednovati postojeću prirodnu, kulturnu i etnološku
baštinu, uključiti je u turističku ponudu, zaštititi je od devastacije i
propadanja, ali na način da zaštita ne bude limitirajući već poticajni činilac
razvoja,
. riješiti sustave odvodnje u svrhu zaštite
kraškog podzemlja i vodnih resursa na klanjskom području i u širem okruženju, a
naročito onih koji služe za opskrbu pitkom vodom riječkog područja.
Ciljevi gospodarskog razvoja općinskog
značaja Općine , u koje je potrebno uklopiti i lokalne ciljeve asfaltne baze su
sljedeći:
. povećanje volumena proizvodnje roba i
usluga, uz dizanje proizvodnosti rada i profitabilnosti,
. u okviru obrtništva širiti »lepezu«
djelatnosti iz raznih područja industrije i usluga koje nemaju negativne
ekološke implikacije,
. osiguranje više razine životnog standarda i
kvalitete življenja, porastom plaća i sredstava za podmirenje većih socijalnih
i komunalnih potreba kao osnovnog uvjeta i za postepeno zaustavljanje
iseljavanja i pomlađivanja stanovništva.
Ciljevi prostornog uređenja planirane
proizvodne zone (I1) - asfaltne baze »Marišćina« su sljedeći:
o prostorno organizirati zonu na način da
unutar nje bude moguće oblikovanje građevnih čestica za potrebe različitih
djelatnosti, odnosno različitih veličina prema tehnološkim uvjetima;
. utvrditi preporučenu najmanju i najveću
površinu građevnih čestica, te maksimalne koeficijente izgrađenosti i
iskorištenosti čestica;
. prostorno organizirati zonu tako da
površine za prozivodnu namjenu zauzimaju najviše 6,0 ha (najviše 60% površine
zone), a da preostalih barem 4,0 ha (oko 40%) bude namijenjeno prometnim,
parkirnim i zelenim površinama;
. utvrditi u kojoj mjeri su nužni zahvati
uređenja (nasipavanja, poravnavanja, niveliranja i sl.) postojećeg terena;
. prometnim rješenjem predvidjeti internu
prometnu mrežu unutar zone te minimum dva kolna priključka:
. jedan do dva na postojeću županijsku cestu
ŽC5017 zbog ukupne dužine zone uz cestu od 500 m i faznosti popunjavanja,
. predvidjeti cestovne odvojke za potrebe
proširenja poslovne zone u smjeru sjeva i juga;
. utvrditi parkirališne potrebe unutar
građevnih čestica za osobna i teretna vozila, a u skladu s normativima
postavljenim PPUOK-om te tehnološkim zahtjevima;
. planirati zelene površine (zaštitne) - u
velikoj mjeri s ciljem smanjenja oborinskog otjecaja, a time i smanjenja
erozije;
. planirati elekroopskrbnu mrežu s dvije
trafostanice te plinoopskrbnu, vodoopskrbnu i TK mrežu unutar koridora internih
prometnica - sve s priključcima na postojeću i planiranu infrastrukturu u trasi
županijske ceste ŽC5017 navedenu u čl. 3. st. 5 ove Odluke;
. problem odvodnje otpadnih (tehnoloških i
sanitarnih) voda te odvodnje oborinskih voda riješiti autonomno, priključenjem
kanalizacijskog razvoda na vlastiti uređaj za pročišćavanje, sa stupnjem
pročišćavanja utvrđen za zonu djelomičnog ograničenja sanitarne zaštite
izvorišta vode za piće, te utvrditi smještaj navedenog uređaja za
pročišćavanje.
5. POPIS POTREBNIH STRUČNIH PODLOGA STRUČNE I
KATASTARSKE PODLOGE PLANA
Članak
6.
Plan će se izraditi na postojećoj posebnoj
geodetskoj podlozi (PGP) izrađenoj od ovlaštenog geodeta u mjerilu 1.500.
Ostale stručne podloge za izradu Plana nisu
potrebne.
6. NAČIN PRIBAVLJANJA STRUČNIH RJEŠENJA
Članak
7.
Obzirom da se ne radi o Urbanističkom planu
uređenja, neće se pribavljati prethodna stručna rješenja, već će izrađivač
Plana pristupiti izradi u skladu s ugovornim obvezama iz ugovora s nositeljem
izrade Plana, Općinom Klana.
7. VRSTA I NAČIN PRIBAVLJANJA KATASTARSKIH
PLANOVA I ODGOVARAJUĆIH POSEBNIH GEODETSKIH PODLOGA
Članak
8.
1. Za potrebe izrade Plana pribavljene su
sljedeće podloge:
1. Skenirani katastarski plan M 1:2880
(Državna geodetska uprava);
2. Posebna geodetska podloga M 1:500
(Geo-inžinjering d.o.o.);
3. Skenirani topografski plan M 1:25000. Plan
će se izraditi u mjerilu 1:2000.
8. POPIS TIJELA I OSOBA ODREĐENIH POSEBNIM
PROPISIMA, KOJA DAJU ZAHTJEVE ZA IZRADU PLANA I DRUGIH SUDIONIKA U IZRADI PLANA
Članak
9.
Utvrđuje se popis tijela i osoba određenih
posebnim propisima koji u roku od 15 dana moraju dati Zahtjeve za izradu Plana
iz područja svog djelokruga rada:
Ministarstvo kulture, Uprava za zaštitu
prirode, Savska cesta 41/20, 10000 Zagreb
Ministarstvo obrane, Uprava za materijalne
resurse, Služba za nekretnine, graditeljstvo i zaštitu okoliša, Trg kralja
Petra Krešimira IV. br. 1, 10000 Zagreb
Ministarstvo unutarnjih poslova, Policijska
uprava primorsko-goranska, Sektor upravnih, inspekcijskih i poslova civilne
zaštite, Žrtava fašizma 3, 51000 Rijeka
Javna ustanova - Zavod za prostorno uređenje
Primorsko-goranske županije, Splitska 2/II, 51000 Rijeka
Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i
vodnog gospodarstva, Uprave gospodarenja vodama, Ulica grada Vukovara 220,
10000 ZAGREB,
Ureda državne uprave u PGŽ - Službe za gospodarstvo,
Odsjek za poljoprivredu, šumarstvo, rudarstvo i vodoprivredu
Upravni odjel za graditeljstvo i zaštitu
okoliša Primorsko-goranske županije, Ispostava Rijeka, Riva 10, 51000 Rijeka
Općina Viškovo, Vozišće 3, 51 216 Viškovo
Županijska uprava za ceste Primorsko-goranske
županije, Nikole Tesle 9/X, 51000 Rijeka
Državne uprave za zaštitu i spašavanje,
Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Rijeka, Ružićeva 16, 51000 Rijeka, na
dokumente prostornog uređenja i posebne uvjete u postupku izdavanja lokacijske
dozvole
Hrvatska agencija za telekomunikacije,
Jurišićeva 13, p.p. 162, 10002 Zagreb
HT-TK - centar Rijeka, Ciottina 17a, 51000
Rijeka
TELE2 d.o.o., Ulica grada Vukovara 269d,
10000 Zagreb
T-Mobile Hrvatska d.o.o., Ulica grada
Vukovara 23, 10000 Zagreb
VIPnet d.o.o., Vrtni put 1, 10000 Zagreb
Hrvatska elektroprivreda, Distribucijsko
područje - Elektroprimorje Rijeka, Pogon Rijeka, Viktora Cara Emina 2, 51000
Rijeka
KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka,
Dolac 14, 51000 Rijeka
Plinacro d.o.o., Savska cesta 88a, 10000
Zagreb.
ROK ZA IZRADU PROSTORNOG PLANA I NJEGOVIH
FAZA
Članak
10.
Ovu Odluku o izradi Plana treba u skladu s
članka 79. Zakona o prostornom uređenju i gradnji dostaviti tijelima i osobama
određenim posebnim propisima i drugim sudionicima u izradi Plana iz članka 8.
ove Odluke, s pozivom da dostave Zahtjeve (podatke, planske smjernice i
propisane dokumente) za izradu Plana.
Članak
11.
Rok u kojem navedena tijela i osobe određene
posebnim propisima i drugi sudionici u izradi Plana mogu dostaviti Zahtjeve je
15 dana.
Ukoliko Zahtjeve ne dostave u zadanom roku,
smatrat će se da ih nemaju.
Članak
12.
Za izradu Plana odvijati će se sljedećom
dinamikom i u rokovima izrade pojedinih etapa Plana:
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta ***
Navedeni rokovi ne uključuju vrijeme potrebno
za prihvaćanje pojedine etape i za organiziranje prethodne i javne rasprave
(etape br.1,2,3,5,8).
Etapa broj 5 će se provoditi po potrebi.
Ako se Plan ne donese u roku od šest mjeseci
od završetka javne rasprave, javna rasprava se mora ponoviti.
Članak
13.
Zabrane
Do donošenja ovog Plana ne može se odobriti
gradnja novih građevina ni zahvata u uređenju prostora, a u skladu s odredbama
PPUOK-a i Zakona o prostornom uređenju i gradnji (NN br. 76/07, 38/09,55/11 i
90/11).
Dozvoljavaju se rekonstrukcije i izgradnja
građevina, instalacija i uređaja infrastrukturnih sustava (prometnog,
energetskog, vodnogospodarskog) u skladu s odredbama PPUOK-a za svaki pojedini
infrasrukturni sustav.
Članak
14.
Izvori financiranja
Plan će se financirati iz proračuna Općine
Klana, te drugih izvora.
Članak
15.
Završne odredbe
Odluka stupa na snagu osam dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko- goranske županije«.
Klasa: 021-01/12-01/10
Ur. broj: 2170-06-12-01-01
Klana, 19. ožujka 2012.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE KLANA
Predsjednik
Dorijan
Valenčić, v. r.