2.
Na temelju članka 35. Zakonu o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05,
109/07, 125/08, 36/09 i 150/11), članaka 6., stavak 5., i 42., stavak 2.,
Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 125/11)
i članka 31. Statuta Općine Lovran (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 30/09), Općinsko vijeće Općine Lovran, na sjednici održanoj dana
23. veljače 2012 godine, donosi
ODLUKU
o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuju se zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnog prostora te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika, kao i kupoprodaja poslovnog prostora u vlasništvu Općine Lovran
(dalje u tekstu: Općina) sadašnjem zakupniku.
Odredbe ove Odluke primjenjuju se i na
poslovni prostor na kojem je upisano pravo korištenja, raspolaganja ili
upravljanja pravnog prednika Općine, a nalazi se na teritoriju Općine.
Pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom
vlasništvu Općine prilikom davanja u zakup poslovnog prostora obvezne su
provoditi javni natječaj i pridržavati se uvjeta i postupka natječaja utvrđenih
ovom Odlukom, izuzev odredbi o sredstvima osiguranja iz točke 10. b) članka 7.
ove Odluke.
II. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak
2.
Poslovnim prostorom, sukladno odredbama
Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora - »Narodne novine« broj:
125/11, (dalje u tekstu: Zakon) i ove Odluke upravlja Općinski načelnik Općine
Lovran (dalje u tekstu: načelnik).
Članak
3.
U obavljanju poslova iz članka 2. ove Odluke,
načelnik:
1. odlučuje o davanju u zakup poslovnog
prostora,
2. utvrđuje prijedlog namjene poslovnog
prostora, prijedlog za promjenu namjene poslovnog prostora ili proširenje
namjene poslovnog prostora,
3. odlučuje o zamjeni poslovnog prostora,
4. raspisuje natječaj za davanje u zakup
poslovnog prostora,
5. utvrđuje vrijeme trajanja ugovora o zakupu
poslovnog prostora,
6. određuje početni iznos zakupnine za
poslovni prostor koji se daje na natječaj,
7. imenuje komisiju od 3 (tri) člana za
potrebe provođenja postupka po raspisanom natječaju,
8. odlučuje o izboru najpovoljnijeg ponuđača,
9. daje suglasnost za davanje poslovnog
prostora u podzakup,
10. odobrava uređenje poslovnog prostora,
11. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
zakupnika i zakupodavca u poslovni prostor,
12. odlučuje o povratu uloženih sredstava
zakupnika,
13. odlučuje o povećanju ili usklađenju
zakupnine,
14. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora,
15. odlučuje i o drugim pitanjima u svezi
zakupa poslovnog prostora.
Članak
4.
Stručne i administrativne poslove za
načelnika i Komisiju iz članka 3. ove Odluke obavlja Upravni odjel za
samoupravu i upravu.
Članak
5.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora na određeno vrijeme, a koji u potpunosti
izvršava obveze iz ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na
koji je ugovor sklopljen, ponudit će se sklapanje novog ugovora o zakupu na
određeno vrijeme - ne dulje od 5 godina.
Ponuda iz stavka 2. ovog članka dostavit će
se zakupniku pismenim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 2 ovog članka u roku od 30 dana, Općina će, nakon stupanja u posjed
poslovnog prostora, raspisati javni natječaj za davanje u zakup poslovnog
prostora s početnim iznosom zakupnine koji odgovora onom iz ponude zakupnika iz
stavka 2. ovog članka.
Članak
6.
Prije raspisivanja javnog natječaja, nadležno
upravno tijelo zapisnikom utvrđuje opće stanje i opremljenost prostora - stanje
podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje stolarije, postojanje i stanje
sanitarnog čvora, vodovodnih i elektroinstalacija.
Članak
7.
Natječaj za zakup poslovnog prostora
objavljuje se na web stranicama i oglasnoj ploči Općine Lovran, a obavijest o
raspisanom natječaju u dnevnom tisku.
Natječaj sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. rok davanja u zakup,
3. odredbu o tome da li se daje u zakup uređeni
ili neuređeni poslovni prostor i da li ga je zakupnik dužan urediti i privesti
namjeni o svom trošku,
4. početni iznos mjesečne zakupnine,
5. odredbe o obvezi uplate garantnog pologa u
visini iznosa početne mjesečne zakupnine, s naznakom da izabrani ponuđač gubi
pravo na povrat pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu ili prilikom
zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane natječajem te da
se, kod zaključenja ugovora o zakupu, garantni polog uračunava u prvu
zakupninu, dok se ostalim učesnicima garantni polog vraća u roku od 8 dana od
dana utvrđenja najpovoljnijeg ponuđača,
6. rok za podnošenje pismenih ponuda,
7. obvezu dostave osnovnih podataka o
ponuđaču (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o upisu u
upisnik nadležnog registra za pravne osobe), te dokaz da ponuđač ispunjava
uvjete za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena poslovnog
prostora, a osobe, koje prema Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji imaju pravo zaključenja ugovora
pod uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja, trebaju dostaviti dokaze kojima
dokazuju svoj status,
8. odredbu da kod natječaja za davanje u
zakup poslovnog prostora - garaže može sudjelovati samo osoba koja ima u svom
vlasništvu osobno vozilo što dokazuje preslikom prometne dozvole,
9. da će se ugovorom regulirati vrijeme
početka obavljanja djelatnosti,
10. odredbu da ponuđač mora izabrati da li će
zakupninu:
a) plaćati unaprijed, svakih šest (6) ili
dvanaest (12) mjeseci, po izboru ponuđača ili
b) mjesečno u kom slučaju je u obvezi
ponuditi jedan od slijedećih oblika osiguranja plaćanja:
- garanciju poslovne banke na iznos zbroja
dvanaest (12) mjesečnih zakupnina u kom slučaju izjava o tom obliku osiguranja
mora biti popraćena pismom namjere poslovne banke da će, ako ponuđač bude
izabran kao najpovoljniji, istom izdati neopozivu garanciju u visini 12 mjesečne
zakupnine, kao instrument osiguranja plaćanja za pravovremeno plaćanje
zakupnine i troškova redovnog održavanja, utroška električne energije, vode,
komunalne naknade i ostalih usluga i naknada za korištenje uređaja i
zajedničkih dijelova zgrade s tim da garancija mora biti važeća za razdoblje od
godine dana, a zakupnik će se prilikom potpisa ugovora o zakupu obvezati
dostaviti izjavu o produženju garancije, prije njenog isteka, za svaku sljedeću
godinu dok ugovor o zakupu traje,
- umjesto garancije poslovne banke, ponuđač
može ponuditi i osiguranje putem zasnivanja fiducijarnog vlasništva na
nekretninama u svom vlasništvu u kom slučaju dostavlja dokaz o vlasništvu
nekretnina s time da vrijednost ponuđene nekretnine treba biti najmanje u
visini zbroja iznosa dvanaest (12) mjesečnih zakupnina iz kog osiguranja je
Općina ovlaštena podmiriti neplaćenu zakupninu i sva davanja koja proizlaze iz
zakupnog odnosa, kao i sve troškove naplate istih,
- umjesto garancije poslovne banke ili
osiguranja putem zasnivanja fiducijamog vlasništva, ponuđač može ponuditi
davanje iznosa u visini zbroja šest (6) unaprijed kao pologa za vrijeme dok
ugovor o zakupu traje iz kog osiguranja je Općina ovlaštena podmiriti neplaćenu
zakupninu i sva davanja koja proizlaze iz zakupnog odnosa, kao i sve troškove
naplate istih, a koji polog se vraća zakupniku nakon prestanka zakupnog odnosa,
bez kamata, pod uvjetom da su sve obveze uredno podmirene.
Ponuđač nije u obvezi davanja nekog od
nabrojenih sredstava osiguranja u slučaju raspisivanja natječaja za dodjelu u
zakup poslovnog prostora namijenjenog za uredske prostorije tijela državne
uprave i lokalne samouprave, političkih stranaka, udruženja građana, druge
neprofitne organizacije i ustanove, te objekte primame zdravstvene zaštite.
11. naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja imaju
dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Općini, ili onih ponuđača kojima je,
sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja obveza prema Općini, a ne
pridržavaju se rokova plaćanja te koje činjenice dokazuje dostavom potvrde
starom najviše 15 dana,
12. obvezu ponuđača da dostavi potvrdu
porezne uprave o stanju duga po osnovu javnih davanja o kojima službenu
evidenciju vodi porezna uprava, te naznaku da se neće razmatrati ponude onih
ponuđača koji po toj osnovi imaju dospjelih a nepodmirenih dugovanja, ili onih
ponuđača kojima je sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja
navedenih obveza, a ne pridržavaju se rokova plaćanja te koje činjenice
dokazuje dostavom potvrde starom najviše 15 dana,
13. izjavu ponuđača da prihvaća opće uvjete
zakupa propisane ovom Odlukom,
14. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno odredbi članka 4., stavak 3., Zakona, a na trošak
zakupnika,
15. naznaku o mogućnosti, odnosno vremenu
uvida u prostor,
16. mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
17. odredbu da načelnik zadržava pravo da po
provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
18. druge posebne uvjete za sudjelovanje u
javnom natječaju.
Članak
8.
Ponude se predaju u pismenom obliku
neposredno u pisarnici Općini ili preporučeno putem pošte uz naznaku na
omotnici »ZA NATJEČAJ - ADRESA POSLOVNOG PROSTORA 44. Rok za podnošenje
pismenih ponuda iznosi 15 dana i računa se od dana objave obavijesti o
raspisanom natječaju u dnevnom tisku.
Članak
9.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisija iz
članka 3. ove Odluke, najkasnije osam (8) dana od proteka roka za podnošenje
ponuda.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da lije natječaj propisano objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
Zakašnjele i nepotpune ponude ne uzimaju se u
razmatranje.
Članak
10.
Na javnom otvaranju ponuda vodi se zapisnik u
kojem se utvrđuju podaci o svim pristiglim ponudama (ponuđač, namjena, prilozi
i visina ponuđene zakupnine).
Na temelju pristiglih ponuda Komisija iz
članka 3. ove Odluke utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavaju uvjete natječaja.
Članak
11.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi
načelnik, sukladno Zakonu.
U slučaju da dva ili više ponuđača
ispunjavaju uvjete natječaja i ponude jednak iznos mjesečne zakupnine,
najpovoljnija ponuda odredit će se izvlačenjem.
Načelnik zadržava pravo da po provedenom
natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
Članak
12.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude
dostavlja se svim sudionicima u roku od osam (8) dana od dana donošenja Odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude
navodi se i iznos zakupnine koju je najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak
13.
Ponuđači koji ostvaruju prava iz Zakona o
pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji,
koji su sudjelovali i udovoljili uvjetima natječaja, dužni su se, u roku od osam (8) dana od dana primitka
obavijesti o izboru najpovoljnije ponude, izjasniti žele li koristiti pravo
prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Općine. Kada je izjašnjenje upućeno
poštom preporučeno ili telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se kao dan
predaje Općini.
Potpis na izjavi mora biti ovjeren od strane
javnog bilježnika.
Ukoliko se ponuđač ne izjasni u roku iz stavka
1. ovog članka smatra se da ne žele koristiti pravo prvenstva na zaključenje
ugovora o zakupu.
Članak
14.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 13. ove Odluke, načelnik donosi odluku o
tome s kojim ponuđačem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak
15.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač
izabran za zaključenje ugovora, a odlučio se za mjesečno plaćanje zakupnine,
uračunava se u iznos zakupnine, a ostalim učesnicima se garantni polog, bez
prava na kamatu, vraća najkasnije osam dana nakon donošenja odluke o izboru
ponuđača s kojim će se zaključiti ugovor o zakupu.
Ukoliko ponuđač iz prethodnog stavka odustane
od zaključenja ugovora ili ne dostavi sredstvo osiguranja u propisanom roku,
gubi pravo na povrat garantnog pologa.
Članak
16.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponavlja se u slučaju da se ne izvrši izbor zbog izostanka odaziva
ponuđača ili njihovog neispunjenja uvjeta iz natječaja, zatim u slučaju
odustanka najpovoljnijeg ponuđača od zaključenja ugovora o zakupu kao i u
slučaju iz članka 11., stavak 3., ove Odluke.
III. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
17.
Na temelju odluke iz članka 14. zaključuje se
ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje
se u pismenom obliku, a potpisuje ga u ime Općine načelnik ili osoba koju on za
to ovlasti.
Članak
18.
Ugovor o zakupu zaključuje se na neodređeno
ili određeno vrijeme.
Ugovor o zakupu na određeno može se produžiti
maksimalno na rok od 5 godina.
Članak
19.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. podatke o poslovnom prostoru s naznakom
površine,
4. rok predaje poslovnog prostora zakupniku,
5. djelatnost koju će zakupnik obavljati u
poslovnom prostoru,
6. vrijeme početka obavljanja djelatnosti,
odnosno početka korištenja garaže,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja i
prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja,
9. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
10. odredbe o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge obveze i naknade vezane uz korištenje poslovnog
prostora,
11. vrijeme na koje je ugovor zaključen,
12. odredbu da zakupnik uzima u zakup
poslovni prostor u viđenom stanju, te da gaje dužan urediti u ugovorenom roku
prema uvjetima iz natječaja,
13. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslom bez
suglasnosti zakupodavca,
14. odredbu kojom se zakupnik izričito
obvezuje na pristanak povećanja i usklađenja zakupnine koja će uslijediti u tijeku
trajanja zakupa,
15. odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinaku poslovnog prostora bez prethodne pismene suglasnosti zakupodavca,
16. odredbe o prestanku ugovora,
17. odredbu da se ugovor o zakupu zaključuje
kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu,
18. odredbu da zakupnik snosi troškove
solemnizacije ugovora i ishođenja instrumenata osiguranja plaćanja,
19. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora
smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora,
20. mjesto i datum zaključenja ugovora i
potpis ugovornih strana.
Članak
20.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u
roku od osam (8) dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje ugovora.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog
članka ne potpiše ugovor, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se također da je ponuđač odustao od
zaključenja ugovora o zakupu ukoliko do vremena za potpis ugovora ne pruži
sredstva osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
IV. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA
Članak
21.
Namjenu poslovnog prostora određuje Općinsko
vijeće Općine Lovran na prijedlog načelnika, u skladu s prostornom
dokumentacijom, odnosno na način da osigura valorizaciju svakog pojedinog
prostora te da oni budu u funkciji obogaćivanja turističke ponude i
zadovoljavanja potreba stanovništva.
Iznimno, u posebno opravdanim slučajevima, a
radi pravodobnog stavljanja u funkciju poslovnih prostora, načelnik može
dopuniti namjenu poslovnog prostora kada u provedbenom natječajnom postupku
nije iskazan interes za isti.
Članak
22.
Općinsko vijeće Općine Lovran, na prijedlog
načelnika, može odobriti postojećem zakupniku promjenu ili proširenje namjene
poslovnog prostora, pod sljedećim uvjetima:
1. daje zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za promjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine koja se utvrđuje kao početna zakupnina za novu djelatnost,
uvećana za 30% s tim da visina nove zakupnine ne može biti manja od zakupnine
koja je ugovorena.
Članak
23.
Načelnik može, na zahtjev zakupnika, odobriti
zamjenu zakupa poslovnog prostora, ukoliko je to u funkciji odredbe članka 21.,
stavak 1., ove Odluke.
V. ZAKUPNINA
Članak
24.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se ovisno o korisnoj površini poslovnog prostora i djelatnosti koja će
se u njemu obavljati.
Članak
25.
Korisnu površinu čini površina koja se dobije
mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora.
U korisnu površinu ulaze i terase, ukoliko
nisu na javno- prometnim površinama, za koje se visina početne zakupnine
obračunava u visini od 50% cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2.
Članak
26.
Ovisno o djelatnosti koja se obavlja u
poslovnom prostom, utvrđuju se sljedeće grupe djelatnosti i uz njih iznosi
početne zakupnine po m2:
GRUPA I: 70,00 kn
caffe bar, objekti brze prehrane, buffet, pivnica,
bistro, disko i noćni bar, slastičarnice, pizzerije,
kavana, banke, mjenjačnice, osiguravajuća društva,
turističke i putničke agencije, te njihova
predstavništva, igre na sreću, proizvodnja i prodaja
predmeta od zlata i filigran, trgovina: butiqui,
suveniri, antikvarijati
GRUPA II: 60,00 kn
gostionice, krčme, konobe, pečenjarnice,
kancelarijski prostori
GRUPA III: 50,00 kn
restorani, ostale trgovina, osim onih iz
grupa
I i grupe IV, videoteke, skladišni prostori
GRUPA IV: 45,00 kn
obrtničke i osobne usluge te proizvodne
djelatnosti, osim onih
iz grupe V., trgovina i proizvodnja
prehrambenih
proizvoda, cvjećarne, ljekarne, djelatnost zdravstva,
odgoja i obrazovanja, kulture, informiranja
i druge društvene djelatnosti, osim kada ih
obavljaju neprofitne ustanove, umjetnički ateljei
GRUPA V: 35,00 kn
brijači, krojači, postolari, popravci
kućanskih
aparata i uređaja, kemijska čistiona, zdravljaci
i drugi ugostiteljski objekti za prehranu,
rekreacijsko-zdravstvena namjena
GRUPA VI: 20,00 kn
kancelarijski prostori tijela državne uprave
i
lokalne samouprave, političkih stranaka, udruženja
građana, druge neprofitne organizacije i ustanove,
kao i objekti primame zdravstvene zaštite
Članak
27.
Početna mjesečna zakupnina za garažu utvrđuje
se u visini zakupnine za tu garažu koja je ugovorena prije raspisivanja
natječaja, s time da ne može biti manja od 10 kn po m2.
Članak
28.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu, najkasnije do 10-og u mjesecu za tekući mjesec.
Članak
29.
Ugovorena zakupnina usklađuje se s promjenama
tečaja EUR, bez izmjene ugovora o zakupu, kada nastupa promjene tečaja za više
od 5% u odnosu na tečaj koji je bio u vrijeme zaključenja ugovora.
Odnos kune prema EUR utvrđuje se prema
srednjem tečaju Hrvatske narodne banke. Promjena visine zakupnine obračunava se
i fakturira zakupniku od prvog dana idućeg mjeseca od mjeseca u kojem je došlo
do promjene odnosa tečaja.
Načelnik utvrđuje obvezu usklađenja iz stavka
1. ovog članka na temelju prijedloga nadležnog tijela za financije.
VI. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak
30.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije za trajanje zakupa prestati s
korištenjem poslovnog prostora sukladno zakonskim mogućnostima.
Članak
31.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova
koje je sam uzrokovao.
Članak
32.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi načelnik za zgrade koje su u vlasništvu Općine u
cijelosti.
Članak
33.
Zakupnik smije, samo uz pisanu suglasnost
zakupodavca, činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog prostora,
s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. posebno će se regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen,
- pravo zakupnika na povrat izvršenih, a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko načelnik otkaže ugovor o zakupu prije isteka
ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova,
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih,
a neamortiziranih sredstava u slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o
zakupu poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovog članka,
zakupnik ima pravo na povrat sredstava uloženih u nužne radove ako je preuzeo
poslovi prostor koji ne udovoljava uvjetima iz Pravilnika o određivanju
minimalnih tehničkih uvjeta uređenja slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu
Općine ili za vrijeme trajanja ugovora o zakupu nastane potreba za nužnim
radovima, kroz umanjenje najviše do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su
vrsta i opseg nužnih radova i vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni
ugovorom te da je zapisnikom o izvršenim radovima konstatirano da su radovi
stvarno izvedeni u ugovorenom opsegu, uz obvezu dostave izvornih računa i
dokaza o plaćanju istih.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik
će se osloboditi obveze plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje
radova.
Članak
34.
Načelnik može, na zahtjev zainteresirane
fizičke ili pravne osobe, odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg
zakupnika sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci,
unucima, usvojenicima i pastorcima zakupnika
- ako zakupnik umre, pod uvjetom da nastave
obrt za ugovorenu djelatnost, a kod ugovora o zakupu garaža da naslijede osobno
vozilo zakupnika ili imaju vlastito osobno vozilo, te da u roku od 30 dana od
dana smrti zakupnika javnobilježničkom izjavom utvrde između sebe osobu koja će
stupiti u prava i obveze zakupnika,
2. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda),
3. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji
zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak,
4. pravnoj osobi koja ima zaključen ugovor o
podzakupu s dosadašnjim zakupnikom nad kojim je otvoren stečajni postupak.
Zahtjev iz stavka 1., točka 1., ovog članka
podnosi se u roku od 30 dana, a u odnosu na točke 2., 3. i 4., istog, od dana
nastanka okolnosti zbog kojih se zahtjev podnosi.
U slučaju propuštanja roka iz prethodnog
stavka ugovor o zakupu prestaje po sili Zakona.
Članak
35.
Načelnik može, na zahtjev zakupnika, odobriti
davanje dijela ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup u sljedećim
slučajevima:
1. dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima je predviđeno obavljanje zdravstvene djelatnosti,
2. pravnoj osobi u kojoj zakupnik - pravna
ili fizička osoba ima poslovni udio u visini od najmanje 50% temeljnog uloga u
društvu s ograničenom odgovornošću odnosno najmanje 50% uloga u temeljnom
kapitalu u dioničkom društvu,
3. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji
zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak,
4. pravnoj osobi po odabiru dosadašnjeg
zakupnika nad kojim je otvoren stečajni postupak.
Članak
36.
Uz uvjete utvrđene u člancima 34., točke 1. i
2., te 35., točke 1. i 2., ove Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju
ispuniti i sljedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti ukoliko je
to potrebno prema zakonskim propisima,
- podmirenje dužne zakupnine, kamata i
ostalih troškova za poslovni prostor.
Uz uvjete utvrđene u člancima 34., točke 3. i
4., te 35., točke 3. i 4., ove Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju
ispuniti i sljedeće uvjete:
- preuzeti sve zaposlenike zakupnika,
- podmiriti Općini sva dospjela potraživanja
nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u prava i obveze
zakupnika,
- nastaviti obavljati ugovorenu djelatnost,
- dostaviti dokaz o registraciji trgovačkog
društva.
VII. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak
37.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklopljen
na određeno vrijeme prestaje istekom ugovorenog roka.
Članak
38.
Ugovor o zakupu zaključen na neodređeno
vrijeme prestaje otkazom, u kom slučaju prestaje istekom otkaznog roka, a daje
se na način propisan Zakonom.
U slučaju iz prethodnog stavka otkazni rok
iznosi trideset (30) dana.
Članak
39.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu u
svakom slučaju kada se ne poštuju odredbe propisane Zakonom, ovom Odlukom i
ugovorom, a na način propisan Zakonom i ovom Odlukom.
Članak
40.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno
promjenom pravnog položaja zakupnika, osim u slučaju iz članka 34. ove Odluke.
VIII. KUPOPRODAJA POSLOVNOGA PROSTORA
Članak
41.
Poslovni prostor u vlasništvu Općine može se
prodati, u postupku reguliranom Zakonom i ovom Odlukom, sadašnjem zakupniku:
- ako se radi o poslovnom prostoru koji je
utvrđen za prodaju temeljem popisa poslovnih prostora koji su predmet
kupoprodaje i koji je javno objavljen,
- koji taj prostor koristi bez prekida u
trajanju od najmanje pet (5) godina i
- koji uredno izvršava sve obveze iz ugovora
o zakupu i druge financijske obveze prema državnom proračunu, Općini,
zaposlenicima i dobavljačima, osim ako je na propisan način odobrena odgoda
plaćanja navedenih obveza pod uvjetom da zakupnik uredno podmiruje tako
regulirane svoje obveze.
Popis poslovnih prostora koji su predmet
kupoprodaje, na prijedlog načelnika, utvrđuje Općinsko vijeće Općine.
Članak
42.
Iznimno od odredbe članka 42., pravo na
kupnju poslovnoga prostora može ostvariti i zakupnik koji se nalazi u zakupnom
odnosu s Općinom u trajanju kraćem od pet godina ako je:
- podmirio ili podmiruje sve svoje obveze
sukladno članku 42., stavak 1., alineja 3., ove Odluke
- prije toga bio u zakupnom odnosu s Općinom,
ili s Općinom i Republikom Hrvatskom, u ukupnom neprekinutom trajanju od
najmanje pet godina, ili je
- kao nasljednik obrtnika nastavio vođenje
obrta odnosno kao član obiteljskog domaćinstva preuzeo obrt, a bio je u
zakupnom odnosu u ukupnom neprekinutom trajanju od najmanje pet godina, u koje
vrijeme se uračunava i vrijeme zakupa njegova prednika, ili je
- morao napustiti poslovni prostor koji je
koristio zbog povrata toga prostora u vlasništvo prijašnjem vlasniku, sukladno
posebnom propisu, a do tada je bio u zakupu u neprekinutom trajanju od najmanje
pet (5) godina.
Članak
43.
Pravo na kupnju poslovnog prostora nema
zakupnik koji je isti dao u podzakup ili je, na temelju bilo koje druge pravne
osnove, prepustio korištenje poslovnog prostora drugoj osobi.
Članak
44.
Zahtjev za kupnju poslovnoga prostora podnosi
se u roku od devedeset (90) dana od javne objave popisa poslovnih prostora koji
su predmet kupoprodaje nadležnom upravno tijelu.
Uz zahtjev za kupnju sadašnji zakupnik
obvezan je dostaviti izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika kojom se obvezuje da
će, do dana potpisivanja ugovora o kupoprodaji, dostaviti sljedeće dokaze:
- potvrdu porezne uprave kojom dokazuje da
nema dugovanja po osnovu javnih davanja o kojima službenu
evidenciju vodi porezna
uprava ili dokaz da je prema posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja
predmetne obveze, pod uvjetom da se podnositelj zahtjeva za kupnju pridržava
rokova plaćanja,
- potvrdu nadležnog županijskog tijela o
podmirenim obvezama za čiju naplatu je nadležna županija ili dokaz da je prema
posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja predmetne obveze, pod uvjetom da se
podnositelj zahtjeva za kupnju pridržava rokova plaćanja,
- izjavu pod teretom kaznene odgovornosti,
ovjerenu kod javnog bilježnika, i izvadak iz poslovnih knjiga (izvadak iz
knjigovodstvene kartice ili druge isprave), ovjeren po ovlaštenoj osobi, kojima
se dokazuje da su podmirene sve obveze prema zaposlenicima i da nema dospjelih,
a nepodmirenih obveza prema dobavljačima.
Dokazi iz stavka 2. ovog članka ne smiju biti
stariji od osam (8) dana prije dana zaključenja kupoprodajnog ugovora.
Članak
45.
Poslovni prostor iz članka 1. ove Odluke
prodaje se po tržišnoj cijeni.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka,
tržišna cijena umanjuje se za neamortizirana ulaganja sadašnjeg zakupnika koja
su bila od utjecaja na visinu tržišne vrijednosti poslovnoga prostora, s time
da se visina ulaganja priznaje najviše do 30% tržišne vrijednosti poslovnoga
prostora.
Neće se priznati ulaganja u preinake
poslovnoga prostora:
- učinjene bez suglasnosti zakupodavca, osim
nužnih troškova,
- kao ni ulaganja koja je zakupodavac priznao
u obliku smanjene zakupnine.
Ulaganja u poslovni prostor neće se priznati
niti u slučaju kada kupac izabere obročni način plaćanja kupoprodajne cijene
poslovnog prostora.
Načelnik utvrđuje sudskog vještaka
građevinske ili arhitektonske struke, s liste ovlaštenih sudskih vještaka, koji
će utvrditi tržišnu cijenu poslovnog prostora i vrijednost neamortiziranih
ulaganja sadašnjeg zakupnika.
Članak
46.
Plaćanje cijene poslovnoga prostora može se
ugovoriti odjednom ili obročnom otplatom, prema izboru kupca.
Kada se plaćanje cijene poslovnoga prostora
isplaćuje odjednom, rok isplate ne može biti duži od trideset (30) dana od dana
sklapanja ugovora.
Kod kupnje poslovnoga prostora uz obročnu
otplatu ukupan rok otplate ne može biti duži od pet (5) godina od dana
sklapanja ugovora.
Kamatna stopa za vrijeme obročne otplate
propisana je Zakonom.
Prodavatelj je dužan u ugovoru o kupoprodaji
poslovnoga prostora s obročnom otplatom vrijednost (mjesečnog) obroka vezati uz
EUR i to po srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan uplate.
Članak
47.
Ugovor o kupoprodaji poslovnoga prostora
naročito treba sadržavati:
- izjavu kupca kojom dopušta upis založnoga
prava u korist Općine radi osiguranja dugovanog iznosa u zemljišnoj knjizi na
poslovnom prostoru koji je predmet kupoprodaje obročnom otplatom,
- odredbu kojom se kupac obvezuje da u
narednih deset (10) godina od dana sklapanja ugovora neće prodavati niti na
drugi način otuđiti kupljeni poslovni prostor te da dopušta Općini zabilježbu
zabrane otuđenja u zemljišnoj knjizi,
- odredbu kojom si Općina, kao prodavatelj
poslovnoga prostora, u slučaju da kupac prestane obavljati djelatnost u
kupljenom poslovnom prostoru roku od deset (10) godina od dana sklapanja
ugovora, pridržava pravo nazadkupnje prodane nekretnine po kupoprodajnoj cijeni
po kojoj je i prodana, a kupac dozvoljava zabilježbu prava nazadkupnje u korist
prodavatelj a Ugovor o kupoprodaji poslovnoga prostora mora biti sastavljen u
pisanom obliku i potvrđen (solemniziran) po javnom bilježniku na trošak kupca.
Jedan primjerak ugovora o kupoprodaji Općina
dostavlja nadležnoj poreznoj upravi.
Članak
48.
Odluku o kupoprodaji poslovnoga prostora iz
članka 1. ove Odluke donosi nadležno tijelo Općine, sukladno članku 31. i 46.
Statuta, ovisno o vrijednosti poslovnoga prostora.
Članak
49.
Na temelju odluke o kupoprodaji poslovnoga
prostora iz članka 48. ove Odluke, a u roku od devedeset (90) dana od dana
njenog donošenja, načelnik i kupac sklopit će ugovor o kupoprodaji poslovnoga
prostora.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
50.
Natječajni postupci započeti do dana stupanja
na snagu ove Odluke, a u kojima nisu sklopljeni ugovori o zakupu, dovršit će se
po odredbama ove Odluke.
Članak
51.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o poslovnom prostoru (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 7/97, 5/03, 35/05, 9/09, 22/10, 26/10, 35/10- pročišćen tekst,
14/11).
Članak
52.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/12-01/01
Ur. broj: 2156/02-01-12-5
Lovran, 23. veljače 2012.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOVRAN
Predsjednik
Đurđica
Tancabel, v. r.