10.
Na temelju točke II. i IV. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u prvom tromjesečju 2012. godine
(»Narodne novine« broj 149/11), članka 28. točke 22. Statuta Primorsko-goranske
županije (»Službene novine PGŽ« broj 23/09) i članka 84. Poslovnika Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 26/09),
Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 27. sjednici održanoj 16.
veljače 2012. godine, donijela je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog financijskog
standarda za decentralizirane funkcije
učeničkih domova u 2012. godini
OPĆINA ODREDBA
I.
Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog
financijskog standarda za decentralizirane funkcije učeničkih domova u 2012.
godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini
financiranja rashoda učeničkih domova u okvirima bilanciranih sredstava po
namjenama utvrđenim u Odluci Vlade RH o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u prvom tromjesečju 2012. godine, (u
daljnjem tekstu: Odluka Vlade RH).
OBVEZE UČENIČKIH DOMOVA PREMA ODLUCI O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA ZA 2012. GODINU
II.
Odlukom o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije za 2012. godinu
(»Službene novine« broj 44/11 - u daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju
Proračuna) u postupku planiranja i izvršavanja proračuna utvrđene su obveze
učeničkih domova kojima je Županija osnivač, a koje su uvrštene u Registar
korisnika Proračuna Primorsko-goranske županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana je obveza proračunskih
korisnika da do 15. siječnja 2012. godine dostave upravnom tijelu nadležnom za
obrazovanje svoje financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2012. godinu. Planovi se razrađuju po tromjesečjima,
vodeći računa o dospijeću planiranih obveza.
Učeničkim domovima koji pravovremeno ne dostave financijske planove Upravnom
odjelu za obrazovanje, kulturu i sport, neće se odobriti korištenje
proračunskih sredstava.
Temeljem članka 20. Odluke o izvršavanju Proračuna, učenički domovi su dužni
u postupcima javne nabave koji se djelomično ili u cijelosti financiraju
proračunskim sredstvima uključiti i predstavnika Županije.
Člankom 29. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je i obveza učeničkih
domova da dostave godišnje i polugodišnje izvještaje o poslovanju najkasnije 30
dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu.
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
III.
Temeljem Odluke Vlade RH u Proračunu Primorsko- goranske županije za 2012.
godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije nužne za financiranje
smještaja i prehrane učenika srednjih škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i način financiranja rashoda
učeničkih domova u okvirima navedenih sredstava temeljem bilanciranih sredstava
za prvo tromjesečje po namjenama i to:
1. Materijalni rashod do iznosa od 591.034,00 kuna,
2. Naknade za smještaj i prehranu u učeničkim domovima do iznosa od
4.580.100,00 kuna,
3. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja do iznosa od 382.692,00 kuna,
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
IV.
Materijalni i financijski rashodi financiraju se učeničkim domovima sukladno
Računskom planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji
obuhvaćaju:
. skupinu 32 - Materijalni rashodi,
. skupinu 34 - Financijski rashodi.
Učeničkim domovima financiraju se materijalni rashodi do visine stvarnog
troška i to:
Naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i s posla, na način kako
je to utvrđeno Kolektivnim ugovorom za zaposlenike u srednjoškolskim
ustanovama.
Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o
učenicima u srednjim školama i učeničkim domovima.
Rashodi za liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora za
službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora prema
Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
Rashode za usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i
opreme, servisiranje opreme u kotlovnici doma, servisiranje vatrogasnih
aparata, te usluge mjerenja emisija plinova.
Rashode za premije osiguranja imovine po sljedećim policama:
. police osiguranja koje sa osiguravateljem zaključuju učenički domovi,
. police osiguranja za lom stakla, računalne opreme i provalne krađe te
odgovornosti prema trećim osobama koje sa osiguravateljem zaključuje Županija.
Rashode za objavu javnih nadmetanja koje provodi PGŽ za potrebe učeničkih
domova u Oglasniku javne nabave, sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
HRANU UČENIKA U UČENIČKIM DOMOVIMA
V.
Naknade za smještaj i prehranu učenika u učeničkim domovima čiji je osnivač
Primorsko-goranska županija, financiraju se učenicima u slijedećem iznosu:
. 6.300,00 kuna po učeniku godišnje financira se smještaj i prehrana
učenicima od I. do IV. razreda srednjih škola.
Učenički domovi su dužni u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke,
uskladiti svoje financijske planove za 2012. godinu s iznosom utvrđenim u
Rasporedu sredstava za materijalne i financijske rashode po učeničkim domovima
za 2012. godinu iskazanom u tabelarnom prikazu PRILOG 3-UD (Raspored sredstava
po korisnicima za financiranje materijalnih rashoda učeničkih domova za 2012.
godinu) koji je sastavni dio ove Odluke.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
VI.
Zahtjeve za plaćanje stvarnih rashoda učenički domovi su dužni Upravnom
odjelu za obrazovanje, kulturu i sport dostavljati mjesečno.
Županija će doznačavati sredstva na žiro-račune učeničkih domova temeljem
njihovih zahtjeva.
Naknade za smještaj i prehranu učenika u 2012. godini financiraju se
učeničkim domovima u razdoblju od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. rujna do
31. prosinca tekuće godine.
Sredstva se doznačavaju učeničkim domovima u mjesečnim iznosima na temelju
zahtjeva u kojem su sadržani podaci o broju učenika koji borave u učeničkom
domu i iznosu kojim se financira smještaj i prehrana učenika.
Zahtjev za doznaku sredstava učenički domovi dužni su dostaviti Upravnom
odjelu za obrazovanje, kulturu i sport do konca mjeseca za tekući mjesec.
Učenički domovi su dužni, u slučaju »blokade« žiro- računa zbog provođenja
ovršnog postupka, odmah izvijestiti Upravni odjel za obrazovanje, kulturu i
sport, te dostaviti presliku rješenja o ovrsi. Ukoliko zbog navedenog domovima
bude onemogućeno poslovanje, Županija će nastale obveze za materijalne rashode
izravno namiriti dobavljačima do visine utvrđene ovom Odlukom.
3. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG
ODRŽAVANJA
VII.
3.1. Rashodi za materijal, dijelove i usluge investicijskog održavanja
Učenički domovi su dužni tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu,
prijaviti potrebe za investicijskim održavanjem objekata i opreme koji su u
funkciji učeničkog doma, s procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za obrazovanje, kulturu i sport koji
temeljem dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana rashoda za materijal,
dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja učeničkih domova u 2012.
godini (u daljnjem tekstu: Plan rashoda investicijskog održavanja), sukladno utvrđenom
iznosu u Odluci Vlade RH za tu namjenu.
Uvrštenje učeničkog doma u Plan rashoda investicijskog održavanja ovisi o
stanju objekata i opreme, koje mora zadovoljavati potrebe djelatnosti učeničkog
doma.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu provodi javnu nabavu radova
investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za
2012. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u Planu rashoda investicijskog
održavanja. Prije početka postupka nabave radova, učeničkom domu se dostavlja na
znanje preslika troškovnika planiranih radova.
U postupak nabave uključen je predstavnik učeničkog doma i Upravnog odjela
za obrazovanje, kulturu i sport.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova investicijskog održavanja
objekata provodi Upravni odjel za obrazovanje, kulturu i sport.
Po završetku radova u postupku primopredaje učestvuje i ovlašteni
predstavnik učeničkog doma.
Upravni odjel za obrazovanje, kulturu i sport u obavezi je dostaviti domu
presliku dokumentacije o izvršenim radovima temeljem koje će dom radove
evidentirati u svojim poslovnim knjigama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba izvođenja žurnih, nepredviđenih
radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo sigurnost učenika, učenički domovi
takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za obrazovanje, kulturu i sport.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz »sredstava rezervi« utvrđenih
Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje ulaze i sredstva nastala kao
razlika između planirane i ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune operativnog plana.
3.2. Rashodi za usluge hitnih intervencija tekućeg održavanja objekata
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba za hitnom neplaniranom
intervencijom za radove tekućeg održavanja objekata učenički domovi dužni su
prije početka radova prijaviti potrebu Upravnom odjelu za obrazovanje kulturu i
sport, uz obveznu dostavu izvješća o nastalom događaju i troškovnika planiranih
radova. Ukoliko se utvrdi stvarna potreba izvršenja radova, Upravni odjel za
obrazovanje, kulturu i sport daje učeničkom domu suglasnost za izvršenje
radova.
Po završetku radova učenički dom dužan je dostaviti Upravnom odjelu za
obrazovanje, kulturu i sport zahtjev za plaćanjem izvedenih radova, presliku
računa i ostalu valjanu dokumentaciju.
Kontrolu izvedenih radova obavlja Upravni odjel za obrazovanje, kulturu i
sport.
Sredstva za tu namjenu osigurana su u Proračunu Županije za 2012. godinu na
poziciji »Vlastiti prihodi školskih ustanova«, van zakonskog standarda za
decentralizirane funkcije školstva.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
VIII.
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno koristi učenički dom i
neka druga ustanova (subjekt), korisnici su obvezni zaključiti međusobni
sporazum kojim se razgraničavaju troškovi prema kriterijima i mjerilima
utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti Upravnom odjelu za obrazovanje, kulturu
i sport.
U slučaju da učenički dom i neka druga ustanova (subjekt) ne mogu postići
dogovor o razgraničenju, dužni su u dogovore uključiti Upravni odjel za
obrazovanje, kulturu i sport.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška, kriteriji za razgraničavanje (udio u
korištenju sredstava rada i prostora), način i rok plaćanja.
Učenički dom plaća isključivo svoj dio troškova, dok preostali dio troškova
ustanova (subjekt) s kojom zajednički koristi prostor ili sredstva rada
podmiruje izravno dobavljačima, ili sredstva za plaćanje obveza doznačuje na
žiro-račun učeničkog doma.
IX.
Ravnatelj učeničkog doma odgovoran je za točnost, pravodobnost i istinitost
podataka, kao i za namjensko trošenje sredstava.
X.
Ovlašćuje se Obnašatelj dužnosti Župana, zamjenik Župana Primorsko-goranske
županije da tijekom godine svojim odlukama izvrši preraspodjelu sredstava prema
korisnicima.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/12-01/1
Ur. broj: 2170/1-01-01/4-12-18
Rijeka, 16. veljače 2012.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Ingo Kamenar, v.r.
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta ***
Na temelju točke II. i IV. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u prvom tromjesečju 2012. godine
(»Narodne novine« broj 149/11), članka 28. točke 22. Statuta Primorsko-goranske
županije (»Službene novine PGŽ« broj 23/09) i članka 84. Poslovnika Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 26/09),
Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 27. sjednici održanoj 16.
veljače 2012. godine, donijela je
* Odlukom Vlade RH o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava
za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola
i učeničkih domova u prvom tromjesečju 2012. godine, podatak o broju učenika
uzet je na temelju podataka iz školske 2010./2011. godine.
Klasa: 021-04/12-01/1
Ur. broj: 2170/1-01-01/4-12-19
Rijeka, 16. veljače 2012.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Ingo Kamenar, v.r.