80.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i
članka 30. Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine PGŽ« broj 26/09 i
34/09-ispravak) Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na sjednici održanoj dana 22.
prosinca 2011. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2012. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna,
njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti
Gradonačelnika, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti
proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti, specifikacije,
dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na osnovi kojih nastaju
nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za sljedeću
proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim izjavaim projekcijama i
mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova razvojnih
programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od poreza, pomoći, prihoda od
imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih prihoda i prihoda od prodaje
nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju zakonskih i drugih
propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i
zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od
aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa po godinama čine planovi razvojnih programa
proračunskih korisnika utvrđeni dokumentima o srednjoročnim odnosno dugoročnim
planovima razvitka, posebnim zakonima, drugim propisima ili općim aktima.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u sljedeće tri
godine, a usklađuje se svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun
ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno
smanje prihodi ili primici Proračuna, Gradonačelnik može obustaviti izvršavanje
pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Tekuće donacije planirane proračunom, osim tekućih donacija propisanih
zakonom i odlukama, izvršavat će se u pravilu do razine realizacije poreznih
prihoda.
Gradonačelnik donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja
mjera privremene obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
Gradonačelnik mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu
obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 6.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret proračuna tekuće godine
samo za namjene i do visine utvrđene proračunom, ako su za to ispunjeni svi
zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Obveze po ugovorima koje
zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz prethodnu
suglasnost Gradonačelnika.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po investicijskim projektima tek
po provedenom stručnom vrednovanju i ocijenjenoj opravdanosti i učinkovitosti
investicijskog projekta.
Pravilnik o načinu i postupku preuzimanja obveza donosi Gradonačelnik.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Gradonačelnika.
Članak 8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih
korisnika ili između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na
stavci koja se umanjuje. Gradonačelnik je obvezan uz polugodišnje i godišnje
izvješće izvijestiti Gradsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 150.000,00 kn i koristit će se
za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe
odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan mjesečno izviještavati Gradsko vijeće o
korištenju istih.
Članak 10.
Za potrebe mjesnih odbora osiguravaju se sredstva u ukupnom iznosu od
1.823.900,00 kn. Svakom mjesnom odboru pripadaju sredstva koja su raspoređena
za rad članova vijeća, administrativne troškove i reprezentaciju, te sredstva
za pokriće komunalnih usluga, što ukupno iznosi 271.900,00 kuna. Za male
komunalne akcije osiguravaju se sredstva u iznosu od 1.552.000,00 kuna.
Članak 11.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2012. godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne godine odlučuje
Gradsko vijeće pri donošenju Godišnjeg obračuna proračuna za 2011. godinu.
Članak 12.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju na žiro račun Proračuna Grada
Crikvenice u skladu sa Zakonom i drugim propisima, neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Gradonačelnik o naplativosti prihoda u direktnoj nadležnosti Grada
Crikvenice kvartalno izvještava Gradsko vijeće.
Članak 13.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave i proračunski korisnici ostvare
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna i uplaćuju
se na jedinstveni račun riznice.
Izuzetak su proračunski korisnici Osnovna škola Vladimir Nazor i Osnovna
škola Zvonko Car ( u daljem tekstu: osnovne škole) koji vlastite prihode ne
uplaćuju u Proračun Grada.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se izvršavati
u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u Proračunu tekuće
godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom mogu se u toj visini
izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Članak 14.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i primitaka
kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave, na području kojih proračunski
korisnici obavljaju djelatnost, vode se kao tekuće i kapitalne pomoći za
programe proračunskih korisnika u Proračunu Grada.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 15.
Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini
prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava donacije čiji povrat zahtijeva
donator, proračunskom korisniku umanjit će se proračunska sredstva u godini u
kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem opsegu nego što je to
iskazano u Proračunu, proračunski korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo
u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati
iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih
sredstava.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani namjenski primici od zaduživanja mogu
se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom, mogu se upotrijebiti i u svrhu
održavanja objekata školskog i socijalnog sadržaja, te za financiranje
vatrogastva.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 16.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe proračunskog
korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije, konta i programa izdaje
pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe koja su u
Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama Grada, osnovnim školama, mjesnim
odborima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi, izvršava se temeljem dokumentacije
ovjerene od odgovorne osobe proračunskog korisnika i nadležnog pročelnika.
Naputak o zaprimanju, kolanju i kontroli knjigovodstvenih isprava donosi
Gradonačelnik.
Članak 17.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba i usluga, obavljanje usluga i
ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 18.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće
zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih
prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom
i osiguranim sredstvima.
Članak 19.
Sredstva za rad političkih stranaka i nezavisnih listi zastupljenih u
Gradskom vijeću, naknade troškova za rad članova Gradskog vijeća i članova
njihovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća, po
nalogu pročelnice Ureda grada.
Članak 20.
Naknade troškova za rad članova vijeća mjesnih odbora, isplaćivat će se
temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu pročelnice Upravnog odjela za
komunalni sustav prostorno uređenje i zaštitu okoliša.
Članak 21.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za financije na temelju
dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave u čijoj
nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak 22.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje Upravni odjel za financije, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se u
Upravni odjel za financije.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 23.
Imovinu Grada čine financijska i nefinancijska imovina kojom upravlja
Gradonačelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Grada.
Članak 24.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku,
poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja. Odluku o
izboru banke donosi Gradonačelnik.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Grada Crikvenice, Gradonačelnik može iz
likvidnih sredstava Proračuna odobriti kratkoročnu pozajmicu uz kamatu u visini
eskontne stope HNB i adekvatno osiguranje povrata pozajmice.
Članak 25.
Gradsko vijeće može na prijedlog Gradonačelnika odlučiti o kupnji dionica
ili udjela u trgovačkom društvu ako su za kupnju osigurana sredstva u proračunu
i ako se s time štiti interes Grada.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće, na prijedlog Gradonačelnika može
odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to nije u
suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u
kapitalu koriste se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za nabavku
nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u
iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je osnivač ili suosnivač Grad
Crikvenica, odlučuje Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 26.
Gradonačelnik može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate,
odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga do iznosa od 500.000,00
kuna, ako se time poboljšavaju dužnikove mogućnosti otplate duga od kojega
inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan dug.
Iznimno Upravni odjel za financije može na zahtjev dužnika, uz primjereno
osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga i to
za iznos do 1.000 kuna na tri mjeseca, od 1.000 kuna do 5.000 kuna na šest
mjeseci i od 5.000 kuna do 20.000,00 kuna više na deset mjeseci.
Gradonačelnik može na temelju dokumentiranog zahtjeva dužnika u cijelosti
ili djelomično otpisati potraživanja do iznosa 150.000,00 kuna ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja, te ako bi izvršenje naplate dovelo u pitanje osnovne životne
potrebe dužnika i članova njegova kućanstva.
Gradonačelnik može naprijedlog stručnih službi otpisati zateznu kamatu do
iznosa 50.000,00 kuna u slučaju jednokratne uplate ukupnog dugovanja, uz uvjet
da nije pokrenut postupak prisilne naplate.
Gradonačelnik može donijeti odluku o otpisu potraživanja Grada za dugovanja
po pojedinim vrstama prihoda za koja je nastupila zastara prava na naplatu kao
i u slučajevima kada je dužnik umro, a nije ostavio pokretnine i nekretnine iz
kojih se može naplatiti dug.
Članak 27.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim korisnicima potrebna je
suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove
za Grad.
Članak 28.
Sredstva za osiguranje nefinancijske dugotrajne imovine osigurana su u
rashodima poslovanja proračunskih korisnika.
Poslove sklapanja ugovora sa osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Ured
za pravne poslove.
Članak 29.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Grada vodi se u
Upravnom odjelu za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji upravljaju imovinom Grada dužni su
Upravnom odjelu za financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na
imovini kojom upravljaju
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 30.
Grad se može zaduživati za investicije uzimanjem kredita ili izdavanjem
vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Grad će su 2012. godini dugoročno zadužiti za 6.000.000,00 kuna za
investicije Grada Crikvenice.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja Grada iskazane su u Računu
financiranja Proračuna za 2012. godinu u iznosu od 3.900.000,00 kn te
pripadajuće kamate u iznosu od 720.000,00 kn, iskazane u razdjelu - 002 Upravni
odjel za financije Glavni program L22- Otplata kredita.
Članak 31.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnim vlasništvu Grada kao i
ustanova čiji je osnivač Grad može se zaduživati samo za investiciju uz suglasnost
Gradonačelnika i uz uvjete i na način propisan Zakonom.
Članak 32.
Gradonačelnik također može dati jamstvo pravnoj osobi u većinskom izravnom
ili neizravnom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač za ispunjenje
obveza pravne osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan Zakonom. Grad je
obvezan prije davanja jamstva ishoditi suglasnost ministra financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u Proračunu Grada u
iznosu do 5 % dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa Gradonačelnik.
VIII. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 33.
Proračunski korisnici, osim osnovnih škola, obvezni su svoje poslovanje
obavljati putem računa riznice.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje i godišnje financijske
izvještaje svog plana Upravnom odjelu za financije sukladno Pravilniku o
financijskom izvješćivanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj
32/11).
Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
(ostvarenje financijskog plana, izvještaj o radu te prijedlog o korištenju
neutrošenih sredstava) nadležnom upravnom tijelu Grada, najkasnije u roku od
mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjih financijskih izvještaja
utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvješćivanju u proračunskom računovodstvu
(»Narodne novine« broj 32/11).
Nadležno upravno tijelo Grada dužno je izvještaj o poslovanju proračunskih
korisnika dostaviti Gradonačelniku u daljnjem roku od mjesec dana od isteka
roka iz stavka 2. ovog članka.
Članak 34.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se Gradonačelniku do
31. srpnja tekuće godine. Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću, na donošenje
polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15 rujna tekuće godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se Gradonačelniku do 1.
svibnja tekuće godine za prethodnu godinu. Gradonačelnik podnosi Gradskom
vijeću na donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 1. lipnja
tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik godišnji obračun Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i
Državnom uredu za reviziju u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko
vijeće.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI ČELNIKA JLS I PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak 35.
Gradonačelnik, i čelnici proračunskog korisnika odgovorni su planiranje i
izvršavanje dijela proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima. Također su odgovorni za preuzimanje
obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist
proračunskih sredstava. Gradonačelnik i čelnici proračunskog korisnika mogu
određena prava unutarnjim propisima u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu
prenijeti na druge osobe.
O zakonitom, namjenskom i svrhovitom korištenju proračunskih sredstava te
učinkovitom i djelotvornom funkcioniranju sustava financijskog upravljanja i
kontrola u okviru sredstava utvrđenih u proračunu odnosno financijskom planu
Gradonačelnik, pročelnici upravnih tijela i čelnici proračunskih korisnika
sastavljaju Izjavu o fiskalnoj odgovornosti.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 36.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja zakonitosti, svrhovitosti i
pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim se nalažu mjere za
otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti. Obuhvaća nadzor
računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata. Proračunski
nadzor obavlja Ministarstvo financija.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 37.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 400-01/11-01/140
Ur. broj: 2107/01-05/02-11-9
Crikvenica, 22. prosinca 2011.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Dr. sc. Dragan Magaš, v. r.