43.
Temeljem članka 14. stavka 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 34. Statuta Općine Omišalj
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 30/09), Općinsko vijeće
Općine Omišalj, na sjednici 8. prosinca 2011. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Omišalj za 2012. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Omišalj za 2012. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava
Općine Omišalj (u daljnjem tekstu: Općina), upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom i dugovima Općine, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog načelnika te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa
prihoda i rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
prihodi od poreza, pomoći, prihodi od imovine, prihodi od administrativnih
pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada, prihodi od prodaje
proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija, prihodi od prodaje
nefinancijske imovine, te rashodi za zaposlene, materijalni rashodi,
financijski rashodi, subvencije, pomoći, naknade građanima i kućanstvima
temeljem osiguranja i druge naknade, ostali rashodi i rashodi za nabavu
nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su svi primici
od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
U posebnom djelu Proračuna izdaci i rashodi
iskazani su po organizacijskoj, ekonomskoj, funkcijskoj i programskoj
klasifikaciji, te po izvorima financiranja.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za proračunsku godinu i za dvije iduće godine.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
3.
Stvarna naplata prihoda i primitaka nije
ograničena procjenom prihoda i primitaka u Proračunu.
Rashodi i izdatci ne mogu biti izvršeni u
iznosima većim od onih koji su utvrđeni Proračunom.
Članak
4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se
proračunskom korisniku koji je u posebnom djelu Proračuna određen za nositelja
sredstava.
Proračunski korisnik smije proračunska
sredstva koristiti za namjene koje su utvrđene Proračunom i to do visine
utvrđene u njegovom Posebnom djelu.
Članak
5.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel
Općine Omišalj obvezan je izvijestiti korisnika Proračuna i korisnike Programa
o odobrenim sredstvima.
Proračunski korisnik - ustanova, čiji je
osnivač Općina Omišalj primjenjuje računovodstveni sustav za Proračun.
Članak
6.
Korisnik Proračuna i korisnici Programa ne
mogu preuzimati obveze na temelju proračunskih sredstava iznad svote koja im je
raspoređena u posebnom dijelu Proračuna.
Korisnik Proračuna i korisnici Programa
obvezni su izraditi godišnji izvještaj o poslovanju i dostaviti ga Upravnom
odjelu.
Članak
7.
Upravni odjel Općine Omišalj ima pravo
nadzora nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika
Programa, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici Programa su obvezni dati sve
potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže. Ako se prilikom
vršenja proračunskog nadzora utvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno
Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se Općinskog načelnika i poduzeti mjere za
nadoknadu tako utrošenih sredstava ili će se privremeno obustaviti isplata na
stavkama s kojih su sredstva bila nenamjenski trošena.
III. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
8.
Isplata sredstava korisnicima Programa vrši
se doznakom na žiro-račun korisnika Programa, dok se isplata sredstava
ustanovama čiji je osnivač Grad Krk, a koje sufinancira Općina Omišalj, vrši
doznakom na žiro-račun Grada Krka.
Isplata sredstava korisniku Proračuna
izvršavat će se u skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom
planu.
Isplata sredstava korisnicima Programa
izvršavat će se u približnim dvanaestinama godišnjeg plana u skladu s likvidnim
mogućnostima Proračuna.
Članak
9.
Odluku o rasporedu sredstava za donacije i
pomoći po pojedinom korisniku Programa, donosi Općinski načelnik, ukoliko
krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Isplata sredstava iz stavka 1. ovog članka
vrši se doznakom na žiro-račun korisnika Programa.
Članak
10.
Svaka isplata iz Proračuna mora se temeljiti
na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Isplata sredstava za nabavu roba, obavljanje
usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak
11.
Općinski načelnik utvrđuje kalkulativnu osnovicu
za obračun plaća službenika i namještenika u Upravnom odjelu te dužnosnika.
Članak
12.
Sredstva za rad političkih stranaka
zastupljenih u Općinskom vijeću, sredstva za rad nezavisnih članova zastuplje
nih u
Općinskom vijeću, naknade troškova za rad članova Općinskog vijeća i članova
njihovih radnih tijela isplaćivat će se temeljem odluka Općinskog vijeća, po
nalogu pročelnika Upravnog odjela.
Članak
13.
Naknade troškova za rad članovima vijeća
mjesnih odbora isplaćivat će se temeljem odluke Općinskog vijeća, po nalogu
pročelnika Upravnog odjela.
Članak
14.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel, a potpisuje Općinski
načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga, dostavljaju se Upravnom odjelu.
IV. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
15.
Proračunska zaliha utvrđuje se u iznosu od
70.000,00 kuna.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe
odlučuje Općinski načelnik.
V. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
16.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u
iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Proračunski korisnik može bez suglasnosti
Općinskog načelnika platiti predujam do iznosa od 2.000,00 kuna.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
17.
Prihodi s osnova kamata po pojedinom prihodu
uplaćuju se na račun prihoda na koji se odnose, izuzev ovršnih naplata.
Prihodi od kamata, donacija, pomoći i
vlastite prihode, koje ostvaruje ustanova koje je osnivač Općina, a to je
Centar za kulturu Općine Omišalj, ustupaju se toj ustanovi.
Ako su namjenski prihodi i primici u proračun
odnosno na račun proračunskog korisnika uplaćeni u nižem opsegu od planiranog,
korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih odnosno
raspoloživih sredstava.
Proračunski korisnik odgovoran je za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Članak
18.
Upravni odjel odgovoran za ostvarenje
pojedinih proračunskih prihoda, obvezan je prikupiti planirane svote prihoda
sukladno odgovarajućim zakonima i provedbenim propisima.
Članak
19.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću
ostvari Upravni odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu budu pogrešno
naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno ili više naplaćene
svote vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Članak
20.
Korištenje proračunskih sredstava za određene
namjene provodi se na temelju pismenog naloga voditelja nadležnog odsjeka uz
oznaku pozicije iz Posebnog dijela Proračuna.
Proračunski korisnik - primatelj donacije
koji nije iskoristio donaciju na način i pod uvjetom što ih je utvrdio donator,
mora u financijskom planu osigurati prihode za donaciju čiji povrat zahtjeva
donator.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava iz
stavka 4. ovog članka korisniku će se umanjiti proračunska sredstva u godini u
kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak
21.
Korisnik Proračuna dužan je i odgovoran da
postupak nabave roba i usluga obavlja sukladno važećim zakonskim propisima.
VII. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
22.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna Općinski načelnik
predložit će Općinskom vijeću da donese Izmjene i dopune Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela na prijedlog
pročelnika Upravnog odjela, s tim da umanjenje pojedine pozicije ne može biti
veće od 5% sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz stavka 1. ovog
članka, Općinski načelnik izvještava Općinsko vijeće prilikom podnošenja
polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
Općinski načelnik odgovoran je za provedbu
Odluke o izvršavanju Proračuna, kako za naplatu i prikupljanje prihoda, tako i
za izvršavanje svih izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim u posebnom
djelu Proračuna u okviru odgovarajućeg razdjela.
Članak
23.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2012. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihodi Proračuna za 2012. godinu.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz
prethodne godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja Godišnjeg
izvještaja o izvršenju Proračuna.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
24.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se
polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Ugovor o polaganju sredstava iz stavka 1.
ovoga članka zaključuje Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka
mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2012. godine.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz
obračun kamata odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga do iznosa od
100.000,00 kn, ako se time poboljšavaju dužnikove mogućnosti otplate duga od
kojega inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan dug, ako propisom ili općim
aktom Općinskog vijeća nije drukčije određeno.
Općinski načelnik može otpisati ili
djelomično otpisati potraživanja do iznosa od 100.000,00 kuna ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga, sukladno propisima.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
25.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine
upravlja Općinski načelnik sukladno zakonu i Statutu Općine Omišalj.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga
članka podrazumjeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja Upravnog
odjela.
X. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak
26.
Za financijske odnose radi zaduživanja i
pozajmljivanja sredstava Općine ovlašten je Općinski načelnik.
Članak
27.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine i javna ustanova čiji je osnivač Općina, može se
dugoročno zadužiti samo za investicije i uz suglasnost Općinskog vijeća Općine
Omišalj.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza
pravnoj osobi i javnoj ustanovi iz stavka 1. ovoga članka sukladno propisima i
Statutu Općine Omišalj, uz suglasnost Ministarstva financija. Dana jamstva
uključuju se u opseg zaduženja Općine.
Za zaduživanje Općine radi kapitalnih ulaganja,
odluku će donijeti Općinsko vijeće.
Trgovačka društva čiji je osnivač i većinski
vlasnik Općina ne mogu se zaduživati bez odluke Općinskog vijeća.
XI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak
28.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2012.
godine.
Klasa: 021-05/11-01/10
Ur. broj: 2142-06-11-01-3
Omišalj, 8. prosinca 2011.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednk
Nikola Dapčić, v.r.