20.
Temeljem odredbe članka 14. stavak 1. Zakona
o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 29. Statuta Općine Mrkopalj
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09, 34/09 - ispr.)
Općinsko vijeće Općine Mrkopalj, na sjednici održanoj dana 22. prosinca 2011.
godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Mrkopalj
za 2012. godinu
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Mrkopalj za 2012. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te Plana razvojnih programa. Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda te Račun financiranja/zaduživanja. U Računu prihoda i rashoda iskazuju
se prihodi po izvorima i vrstama te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama. U
Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od financijske imovine te
izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova. Posebni dio Proračuna sadrži
raspored svih rashoda i izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i
aktivnostima, odnosno projektima. Plan razvojnih
programa
sadrži razvojne programe proračunskih korisnika za razdoblje 2012.-2014.
godine.
Članak
3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom prihoda u Proračunu.Iznosi izdataka smatraju se maksimalnim svotama,
tako da stvarni izdaci Općine Mrkopalj ne smiju biti veći od planiranih.
Članak
4.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna, njegovo uravnoteženje,
odnosno preraspodjela sredstava između proračunskih korisnika, predložit će se
Općinskom vijeću da donese izmjene i dopune važećeg Proračuna. Općinski
načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela ili
između pojedinih razdjela, time da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće
od 5% sredstava utvrđenih u stavci koja se umanjuje.
Članak
5.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna
odgovoran je Općinski načelnik. Nabavu robe, radova i usluga provodi se u
skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i Planom nabave roba, radova i usluga koje
donosi Općinski načelnik.
Članak
6.
Korištenje proračunskih sredstava posebnog
dijela Proračuna ovisit će o visini i dinamici ostvarenja prihoda Proračuna,
time da će prioritet imati materijalni izdaci tijela Općine, Jedinstvenog
upravnog odjela, društvenih djelatnosti i komunalnog sustava. Glede neravnomjerne
dinamike priljeva sredstava Općinski načelnik može samostalno utvrđivati
prioritete izmirenja proračunskih izdataka.
Članak
7.
Odluku o zaduživanju općine i davanju jamstva
donosi Općinsko vijeće sukladno Zakonu.
Članak
8.
Osnovicu za obračun plaće Općinskog načelnika
utvrđuje Općinsko vijeće Općine Mrkopalj. Osnovicu za obračun plaće djelatnika
Jedinstvenog upravnog odjela, ako ista nije utvrđena kolektivnim ugovorom
utvrđuje Općinski načelnik te odobrava korištenje sredstava za isplatu plaća, naknada,
potpora i materijalnih prava djelatnika sukladno planiranim iznosima u
Proračunu.
Članak
9.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se
oročavati kod poslovnih banaka, pod uvjetom da to ne ometa redovno izvršavanje
proračunskih izdataka. Za potpisivanje ugovora za namjene iz prethodnog stavka
ovlašten je Općinski načelnik.
Članak
10.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine Mrkopalj kao i ustanova čiji je osnivač Općina
smije se zaduživati samo uz suglasnost Općinskog vijeća sukladno Zakonu.
Članak
11.
Proračunski korisnici ne mogu preuzimati
obveze na teret proračunskih sredstava iznad svote koja im je raspoređena u
Posebnom dijelu Proračuna.
Članak
12.
Sredstva za tekuće izdatke (osim za
održavanje objekata i opreme) korisnika Proračuna izvršavat će se u približnim
dvanaestinama godišnjeg plana, u skladu s likvidnim mogućnostima Proračuna.
Članak
13.
Korisnici Proračuna ne mogu ugovarati avansno
plaćanje isporuka i usluga.
Članak
14.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstva za amortizaciju zgrada i opreme.
Članak
15.
Za hitne, neplanirane ili nedovoljno
planirane izdatke koristit će se sredstva proračunske zalihe u visini od
20.000,00 kn. O korištenju proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske
zalihe, sukladno Zakonu.
Članak
16.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do
31. 12. 2012. godine podmirit će se iz namjenski odobrenih sredstava Proračuna
za 2013.
O viškovima prihoda ostvarenih u 2012. godini
odlučuje Općinsko vijeće.
Članak
17.
Služba za proračun i financije izrađuje
polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za prvo
polugodište 2012. godine i dostavlja ga Općinskom načelniku do 5. rujna 2012.
godine. Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na donošenje polugodišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna do 15. rujna 2012. godine.
Članak
18.
Služba za proračun i financije izrađuje
godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za 2012. godinu i
dostavlja ga Općinskom načelniku do 1. svibnja 2013. godine. Općinski načelnik
podnosi Općinskom vijeću na donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
Općine Mrkopalj za 2012. godinu do 1. lipnja 2013. godine.
Članak
19.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje i godišnje financijske izvještaje svog plana Jedinstvenom upravnom
odjelu Općine Mrkopalj.
Članak
20.
Jedinstveni upravni odjel ima pravo nadzora
nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem proračunskih
korisnika te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Proračunski korisnici su obvezni dati sve potrebite podatke, isprave i izvješća
koja se od njih traže. Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora ustvrdi da
su sredstva bila upotrijebljena protivno zakonu ili Proračunu, izvijestit će se
Općinsko vijeće i poduzeti mjere da se nadoknade tako utrošena sredstva ili će
se privremeno obustaviti isplata sredstava na stavki s kojih su sredstva bila
nenamjenski utrošena.
Članak
21.
Ova Odluka stupa na snagu 1. siječnja 2012. i
objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/11-01/01
Ur. broj: 2112-05-01-11-26
Mrkopalj, 22. prosinca 2011.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MRKOPALJ
Predsjednik
Mario Blašković, v. r.