44.
Temeljem članka 28. stavka 1. alineja 1. Zakona o zaštiti i spašavanju
(»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09, 127/10) i članka 30. Statuta
Općine Kostrena (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09)
Općinsko Vijeće Općine Kostrena, na sjednici održanoj dana 21. prosinca 2011.
godine, usvaja
SMJERNICE
ZA ORGANIZACIJU I RAZVOJ SUSTAVA
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA PODRUČJU
PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE,
OPĆINE KOSTRENA U 2012. GODINI
Temeljem Analize stanja sustava zaštite i spašavanja na području
Primorsko-goranske županije, Općine Kostrena u 2011. godini, a s ciljem zaštite
i spašavanja ljudi, materijalnih dobara te okoliša kao i ravnomjernog razvoja
svih nositelja sustava zaštite i spašavanja (civilne zaštite, vatrogasne
postrojbe, stožeri, udruge građana od značaja za zaštitu i spašavanje, službe i
pravne osobe koje se zaštitom i spašavanjem bave u okviru redovne djelatnosti)
donose se smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja u
2012. godini.
Smjernice se odnose na sljedeće:
1. CIVILNA ZAŠTITA
1.1 Stožer zaštite i spašavanja
Stožer zaštite i spašavanja je stručno, operativno i koordinativno tijelo
koje pruža stručnu pomoć i priprema akcije zaštite i spašavanja. Osniva se za
upravljanje i usklađivanje aktivnosti operativnih snaga i ukupnih ljudskih i
materijalnih resursa zajednice u slučaju neposredne prijetnje, katastrofe i
veće nesreće s ciljem sprečavanja, ublažavanja i otklanjanja posljedica
katastrofe i veće nesreće na području Općine Kostrena. Stožer se sastaje dva
puta godišnje, uoči protupožarne sezone i krajem godine, uoči donošenja
proračuna.
Sukladno navedenom, potrebno je u suradnji s Područnim uredom za zaštitu i
spašavanje Rijeka izvršiti edukaciju, osposobljavanje i uvježbavanje članova
Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena.
1.2 Plan zaštite i spašavanja
U skladu s zakonskim obvezama, Općinsko vijeće Općine Kostrena donijelo je
Odluku o usvajanju Procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih, kulturnih
dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za područje Općine Kostrena
(KLASA: 021-05/10-01/2; UR. BROJ: 2170-07- 01-10-43 od 19. listopada 2010.
godine). Temeljem Procjene pristupilo se izradi Plana zaštite i spašavanja koji
će biti upućen na usvajanje Općinskom vijeću.
1.3 Operativni planovi u zaštiti okoliša
Upravni odjel za komunalne djelatnosti, gospodarstvo, održivi razvoj i
prostorno planiranje rukovodi prikupljanjem ažuriranih podataka vezanih uz
operativne snage i njihov materijalni ustroj lokalnih gospodarskih subjekata
kod kojih postoji velika mogućnost ekološkog onečišćenja okoliša (INA Industrija
nafte d.d., pogon Urinj; Hrvatska elektroprivreda, TE Rijeka, pogon Urinj;
Remontno brodogradilište »Viktor Lenac«; PROplin d.o.o. Zagreb; STSI; Benzinska
postaja Žurkovo).
1.4 Zaštita od požara
U 2012. godini Općina Kostrena postupat će sukladno Programu aktivnosti u
provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku u
2012. godini, a kao i dosadašnjih godina, što uključuje ažuriranje podataka iz
Plana zaštite od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena, sklapanje ugovora
s VZ Bakar - Kostrena vezano uz motriteljsko dojavnu službu te ostale
aktivnosti sukladno Programu.
Nastavit će se s izgradnjom protupožarnih prosjeka, a u dogovoru s VZ PGŽ i
DVD Kostrena.
1.5 Održavanje nerazvrstanih cesta u zimskom periodu
Temeljem Odluke Općinskog vijeća KLASA: 021-05/09- 01/13, UR. BROJ:
2170-07-01-09-46 od 29. listopada 2009. Općina Kostrena sklopila je Ugovor o
obavljanju komunalnih poslova održavanja nerazvrstanih cesta na području Općine
Kostrena s tvrtkom MI GRAD d.o.o. Kostrena.
Ugovor je sklopljen na rok od četiri godine, odnosno do 2013. godine, a
uključuje i održavanje nerazvrstanih cesta u zimskom periodu (čišćenje,
posipavanje i dr.).
1.6 Postrojbe i druge organizirane snage civilne zaštite
Općina Kostrena nema organiziranih postrojbi civilne zaštite. Temeljem
Procjene ugroženosti i plana zaštite i spašavanja, kao i u skladu s naputkom
DUZS-a, KLASA: 810-06/11-03/01, UR. BROJ: 543-12-11-02 od 21. veljače 2011.
godine Općina Kostrena bit će dužna osnovati postrojbu civilne zaštite opće
namjene koja će brojati 33 osobe te opremiti istu. Postrojba će se prije svega
popunjavati osobama bez obzira na spol koje u njoj žele dobrovoljno
sudjelovati, a imaju prebivalište na području Općine Kostrena. Po popunjavanju
postrojbe, pristupit će se opremanju iste, a ovisno o proračunskim sredstvima u
Proračunu za 2012. godinu.
1.7 Sustav za uzbunjivanje
Temeljem dopisa Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Rijeka, po predmetu
financiranja modernizacije sustava za uzbunjivanje županija od strane jedinica
lokalne i pod
ručne (regionalne) samouprave, razmotrit će sustav
uzbunjivanja na području Općine i njegovo financiranje.
1.8 Informiranje javnosti
Vezano uz nekoliko gospodarskih subjekata kod kojih se javlja potencijalni
rizik od onečišćenja okoliša ili drugih akcidentnih situacija (INA Industrija
nafte d.d., pogon Urinj; Hrvatska elektroprivreda, TE Rijeka, pogon Urinj;
Remontno brodogradilište »Viktor Lenac«; PROplin d.o.o. Zagreb; STSI),
pristupit će se podijeli informativnih letaka, te održavanju odgovarajućih
predavanja i okruglih stolova.
U Osnovnoj školi »Kostrena« i Dječjem vrtiću »Zlatna ribica« potrebno je
provoditi sustavnu edukaciju djece o prepoznavanju akcidentne situacije, te o
postupcima koje treba poduzeti u slučaju iste.
Potrebno je iznaći način informiranja mještana na najbrži mogući način o
eventualnim kriznim situacijama (putem povjerenika civilne zaštite za pojedina
naselja, web portala, tiskanja letaka s informacijama što činiti i kome se
obratiti u kriznim situacijama ili drugo).
2. VATROGASTVO
Općina Kostrena ima ustrojenu vatrogasnu službu, odnosno DVD Kostrena, koji
djeluje u sklopu VZ Bakar - Kostrena, te je u postupku sklapanje ugovora s JVP Grada
Rijeke za 2012. godinu. U Proračunu za 2012. godinu za vatrogasnu djelatnost je
planirano 485.000,00 kn i to 135.000,00 kn za DVD Kostrena i 350.000,00 kn za
JVP Grada Rijeke.
3. SKLONIŠTA
Na području Općine Kostrena nalaze se četiri (4) javna skloništa osnovne
zaštite i to na adresama Žarka Pezelja 1, Žarka Pezelja 10, Šojska 27c i Iva
Šodića 18c. Skloništa u ulici Žarka Pezelja u dobrom su stanju, te je potrebno
promijeniti nekoliko rasvjetnih tijela. Ostala dva skloništa u nešto su lošijem
stanju te je potrebno njihovo temeljito čišćenje te eventualno dezinskecija.
Pojedina skloništa ustupit će se na korištenje udrugama koje djeluju na
području Općine Kostrena, prema potrebama. S takvim udrugama sklopit će se
posebni ugovori koji će pobliže određivati uvjete korištenja prostora.
4. UDRUGE GRAĐANA OD ZNAČAJA ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE
4.1 Sukladno uputi DUZS-a KLASA: 810-06/11-03/01, UR. BROJ: 543-12-11-03 od
15. studenoga 2011. godine Općina Kostrena dužna je donijeti odluku o
određivanju operativnih snaga i pravnih osoba od interesa za zaštitu i
spašavanje. Temeljem te odluke, svim snagama zaštite i spašavanja dostavit će
se izvodi plana zaštite i spašavanja (ili plan u cijelosti). S njima će se
definirati ugovorni odnosi kojima će se utvrditi kojim materijalnim i ljudskim
resursima raspolažu, te u kojem vremenu ih mogu staviti na raspolaganje Općini
u slučaju ugroza.
4.2 Gorska služba spašavanja
Općina Kostrena sklopit će Ugovor o sufinanciranju programskih aktivnosti u
2012. godini s Hrvatskom gorskom službom spašavanja - stanica Rijeka.
4.3 Klubovi i udruge s područja Općine Kostrena od interesa za zaštitu i
spašavanje
Održat će se sastanak sa svim predstavnicima klubova koji su od interesa za
zaštitu i spašavanje Općine Kostrena, a tema kojeg će biti načini uključenja u
sustav zaštite i spašavanja.
5. SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U OKVIRU
REDOVNE DJELATNOSTI
5.1 Hrvatski crveni križ - ogranak Kostrena
HCK - ogranak Kostrena kao humanitarna organizacija djeluje sukladno Planu i
programu Hrvatskog Crvenog križa.
U 2012. godini Općina Kostrena financirat će rad spasilačke službe na plaži
Svežanj na način da će isplatiti naknadu spasiocima (2 osobe) temeljem ugovora
sa Studentskim servisom.
Potrebno je potaknuti ovu organizaciju da organizira osposobljavanje
mještana za njihovu samozaštitnu funkciju u izvanrednim situacijama, kao i
ustrojavanje, obučavanje i opremanje ekipa prve pomoći za izvršenje zadaća u
slučaju velikih nesreća, epidemija i oružanih sukoba. Za ovu ulogu potrebno je
kvalitetno opremiti ekipe, kako bi mogle dati svoj doprinos u slučaju potrebe
aktiviranja sustava zaštite i spašavanja.
5.2 Nastavni zavod za javno zdravstvo
Zavod provodi djelatnosti propisane zakonima, odnosno opće mjere za
sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, ispitivanje zdravstvene ispravnosti
namirnica i predmeta opće uporabe, te higijenskih uvjeta u objektima, praćenje
stanja okoliša i dr.
5.3 Ostale pravne osobe
Na području Općine Kostrena registrirane su i djeluju pravne i fizičke osobe
koje se bave građevinskom, prijevozničkom, turističkom ili drugom sličnom
djelatnošću od interesa za zaštitu i spašavanje, te se one po potrebi u slučaju
izvanrednih situacija, a u suradnji s drugim nadležnim službama, mogu svojim
zaposlenicima, poslovnim prostorima i postojećom mehanizacijom (GPP Mikić,
Ugovor o korištenju teške građevinske mehanizacije od 23. svibnja 2003. godine)
uključiti u pomoć žrtvama većih nesreća i katastrofa.
U Kostreni se sustavno provode mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije
te izdvajaju sredstva za veterinarske usluge na području općine.
Koordinaciju aktivnosti različitih službi, ustanova i drugih skupina građana
u izvanrednim situacijama obavlja Stožer zaštite i spašavanja.
Klasa: 021-05/11-01/4
Ur. broj: 2170-07-01-11-55
Kostrena, 21. prosinca 2011.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Ankica Lörinc, v.r.