36.
Na temelju članka 51. Zakona o najmu stanova (»Narodne novine« broj 91/96,
48/98 i 66/98, i 22/06), u svezi sa člankom 35. Zakona o lokalnoj i područnoj
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09)
i članka 30. Statuta Općine Kostrena (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 26/09) Općinsko vijeće Općine Kostrena na sjednici održanoj dana
21. prosinca 2011. godine donijelo je sljedeću
ODLUKU
o davanju stanova u najam
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom propisuju se postupak, uvjeti, mjerila i tijela za davanje u
najam stanova, koji su u vlasništvu Općine Kostrena, visina najamnine, prava i
obveze ugovornih strana.
Članak 2.
U smislu ove Odluke:
1. Samac je osoba koja nema obitelji ili živi bez članova obitelji.
2. Obitelj čine bračni drugovi, djeca i drugi srodnici koji zajedno žive,
privređuju, odnosno ostvaruju prihode na drugi način i troše ih zajedno, te
osobe koje je podnositelj zahtjeva prema odredbama posebnog zakona dužan
uzdržavati, te osoba koja živi s njim u izvanbračnoj zajednici ako se takva
zajednica može izjednačiti sa bračnom zajednicom.
3. Članovima obitelji smrtno stradaloga, zatočenog ili nestalog hrvatskog
branitelja iz Domovinskog rata, smatraju se bračni drug, djeca rođena u braku
ili izvan braka, posvojena djeca i pastorčad, roditelji, očuh, maćeha i
posvojitelj.
II. DAVANJE STANOVA U VLASNIŠTVU OPĆINE KOSTRENA U NAJAM
1. UVJETI I MJERILA ZA DAVANJE STANOVA U NAJAM
Članak 3.
Stanovi u vlasništvu Općine Kostrena daju se u najam građanima pod uvjetom:
1. da je podnositelj zahtjeva državljanin Republike Hrvatske,
2. da podnositelj zahtjeva ima prebivalište na području Općine Kostrena i to
najmanje posljednjih deset (10) godina bez prekida,
3. da podnositelj zahtjeva za davanje stana u najam kao i članovi njegove
obitelji na području Republike Hrvatske:
- nemaju u najmu stan u vlasništvu Općine Kostrena, stan ili kuću u
privatnom vlasništvu ili suvlasništvu,
- da ne koriste stan u vlasništvu Općine Kostrena bez valjane pravne osnove,
- nisu otkupili stan po odredbama zakona o prodaji stanova na kojima postoji
stanarsko pravo i isti otuđili po bilo kojoj pravnoj osnovi,
4. da ukupni prosječni neto prihod obitelji podnositelja zahtjeva ostvaren u
prethodnoj godini (sva sredstva ostvarena po osnovu rada, imovine, prihoda od
imovine ili na koji drugi način) ne prelazi dvostruki iznos prosječne mjesečne
neto plaće u Republici Hrvatskoj u prethodnoj godini, a kod samaca iznos
jednostrukog iznosa prosječene mjesečne neto plaće u Republici Hrvatskoj u
prethodnoj godini.
Uvjeti iz stavka 1. ovog članka moraju se zadovoljiti kumulativno.
Članak 4.
Stanovi iz članka 1. ove Odluke, daju se u najam podnositeljima zahtjeva
prema redoslijedu utvrđenom Listom reda prvenstva.
Lista reda prvenstva za davanje stanova u najam utvrđuje se na osnovi
sljedećih mjerila:
1. dužina prebivališta na području Općine Kostrena,
2. sudjelovanja u Domovinskom ratu,
3. imovinskog stanja,
4. godina radnog staža,
5. broja članova obitelji podnositelja zahtjeva,
6. zdravstvenog stanja:
-prema invalidnosti i zdravstvenom stanju podnositelja zahtjeva i članova
njegove obitelji,
-hrvatskog ratnog vojnog invalida Domovinskog rata
Članak 5.
Podnositelju zahtjeva pripadaju tri (3) boda za svaku godinu prebivališta na
području Općine Kostrena.
Članak 6.
Podnositelju zahtjeva koji prema zakonu o Pravima hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine« br. 174/04,
92/05, 2/07 Odluka Ustavnog suda RH, 107/07, 65/09, 137/09, 146/10 i 55/11) ima
status Dragovoljca Domovinskog rata pripada 12 bodova.
Podnositelju zahtjeva koji prema Zakonu iz stavka 1. ovog članka ima status
Hrvatskog branitelja, ovisno o vremenu sudjelovanja u Domovinskom ratu pripada:
- od 4 do 6 mjeseci 6 bodova,
- od 6 do 12 mjeseci 7.5 bodova,
- od 12 do 24 mjeseci 9 bodova,
- od 24 do 36 mjeseci 10.5 bodova,
- od 36 do 48 mjeseci 12 bodova,
- više od 48 mjeseci 15 bodova.
Podnositelju zahtjeva, članu obitelji poginulog, umrlog ili nestalog
hrvatskog branitelja pripada 30 bodova.
Sudjelovanje u Domovinskom ratu dokazuje se Iskaznicom Hrvatskog branitelja
iz Domovinskog rata i drugim potrebnim potvrdama izdanim od strane nadležnog
ministarstva.
Prihodi članova obitelji podnositelja zahtjeva izražavaju se na način da se
utvrdi visina prosječnog prihoda za prethodnu godinu po članu obitelji
podnositelja zahtjeva , te se potom podnositelju zahtjeva, prema mjerilu
imovinskog stanja , dodjeljuju bodovi na slijedeći način:
- Ukoliko su prihodi niži od prosječne plaće u Republici Hrvatskoj za
prethodno utvrđenu godinu, za svakih 10% odstupanja naniže dodaje se 1 bod.
- Ako su prihodi viši od prosječne plaće u republici Hrvatskoj za prethodnu
utvrđenu godinu, za svakih započetih 10% odstupanja naviše oduzima se 1 bod.
Članak 7.
Prema godinama radnog staža, podnositelj zahtjeva dobiva za svaku punu
godinu radnog staža jedan (1) bod.
Pod radnim stažem smatra se staž osiguranja ostvaren u Republici Hrvatskoj
(prema propisima o mirovinskom osiguranju Republike Hrvatske).
Radni staž se dokazuje ovjerenom preslikom radne knjižice podnositelja.
Članak 8.
Prema broju članova obitelji, podnositelj zahtjeva dobiva sljedeći broj
bodova:
- samac 3 boda
- dva člana obitelji 6 bodova
- tri člana obitelji 9 bodova
- četiri člana obitelji 12 bodova
- pet članova obitelji 15 bodova
- šest članova obitelji 18 bodova
- za svakog daljnjeg člana 2 boda.
Članak 9.
Prema zdravstvenom stanju podnositelja zahtjeva ili članova njegove obitelji
podnositelju zahtjeva pripada:
1.invalidima s više od 80% invaliditeta 20 bodova
2.invalidima s 50-80% invaliditeta 10 bodova
3.kategoriziranim osobama sa tjelesnim
ili mentalnim oštećenjem pod uvjetom
da se ne nalaze na odgoju i skrbi
u ustanovi 10 bodova
4.bolesnicima koji boluju od kroničnih
bolesti 5 bodova
Pod invalidima iz točke 1., 2. i 3. smatraju se i Hrvatski ratni vojni
invalidi Domovinskog rata.
Okolnosti iz prethodnog stavka dokazuju se:
1. za točke 1. i 2. i 3. rješenjem nadležnog tijela ili ustanove.
2. za točku 4. nalazom i mišljenjem nadležnog doktora medicine.
Članak 10.
Bodovi dobiveni po mjerilima iz članka 4. do članka 9. ove Odluke zbrajaju
se te se na osnovu njih utvrđuje redoslijed na Listi reda prvenstva.
Ako dva ili više podnositelja zahtjeva imaju jednak broj bodova, prednost u
ostvarivanju prava na dodjelu stana u najam ima onaj podnositelj koji ima dulje
vrijeme prebivalište na području Općine Kostrena.
2. POSTUPAK ZA DAVANJE STANOVA U NAJAM
Članak 11.
Odluku o davanju stana u najam donosi Načelnik Općine Kostrena na prijedlog
Povjerenstva za dodjelu stana u najam (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Povjerenstvo iz stavka 1. ovog članka ima predsjednika i šest (6) članova
koje imenuje Načelnik i to na način da su tri člana iz redova vijećnika
Općinskog vijeća koje imenuje Općinsko vijeće, tri člana iz upravnih odjela
Općine Kostrena i jedan član iz Odbora za zdravstvenu i socijalnu skrb Općine.
Članak 12.
Postupak za utvrđivanje Liste reda prvenstva pokreće Načelnik na prijedlog
Povjerenstva, objavom javnog poziva u dnevnom tisku za prikupljanje zahtjeva za
davanje stanova u najam.
Javni poziv obavezno sadrži:
1. uvjete za sudjelovanje u postupku,
2. kriterije za utvrđivanje reda prvenstva,
3. isprave i dokaze koji se prilažu uz zahtjev,
4. naznaku rok za podnošenje zahtjeva.
Javni poziv za prikupljanje zahtjeva objavljuje se:
- u dnevnom tisku,
- na web stranici Općine Kostrena,
- na oglasnoj ploči Općine Kostrena.
Članak 13.
Rok za podnošenje zahtjeva za davanje stanova u najam je 60 dana od dana
objavljivanja Javnog poziva u dnevnom tisku.
Zahtjev za davanje stanova u najam podnosi se na posebnom obrascu
Povjerenstvu. Obrazac svi zainteresirani mogu dobiti u pisarnici Općine
Kostrena te na web stranici općine Kostrena.
Članak 14.
Podnositelj zahtjeva mora zahtjevu za davanje stana u najam priložiti dokaze
kojima dokazuje pravo na uvrštenje na Listu reda prvenstva za dodjelu stana iz
članka 3. ove Odluke:
1. domovnicu u izvorniku ili ovjerenoj preslici,
2. uvjerenje o prebivalištu (ne starije od 6 mjeseci) izdano od Ministarstva
unutarnjih poslova za podnositelja zahtjeva i članove njegove obitelji s
naznakom dužine prebivanja na području Općine Kostrena,
3. izvadak iz matice rođenih za podnositelja zahtijeva i članove njegove
obitelji, izvadak iz matice vjenčanih za dokazivanje bračnog statusa, kao i
druge odgovarajuće
isprave kojima se dokazuje odnos podnositelja zahtjeva sa
članovima obitelji (ne starije od 6 mjeseci),
4. ovjerenu izjavu da ne postoje zapreke za stjecanje prava na stan iz
članka 3 stavak 1. točka 3 ove Odluke,
5. dokaze o visini prihoda članova obitelji (potvrda o ukupnim primanjima
ovjerena pečatom i potpisana od poslodavca, uvjerenje porezne uprave o visini
dohotka za prethodnu godinu.).
Podnositelj zahtjeva treba zahtjevu priložiti i dokaze kojima dokazuje pravo
na bodovanje prema mjerilima utvrđenim ovom Odlukom.
Isprave iz stavka 1. točke 2. i 3. dostavljaju se u izvorniku ili kao
ovjerene preslike.
Članak 15.
Prijedlog Liste reda prvenstva utvrđuje načelnik na prijedlog Povjerenstva.
Podnositelji zahtjeva imaju pravo prigovora na prijedlog Liste reda
prvenstva u roku od 8 dana od dana objave prijedloga Liste reda prvenstva na
oglasnoj ploči . Prigovor se podnosi u pisanom obliku Načelniku.
Nakon razmatranja prigovora podnositelja zahtjeva, Načelnik je dužan roku od
30 dana utvrditi i objaviti konačnu Listu reda prvenstva za davanje stanova u
najam.
Lista reda prvenstva objavljuje se na oglasnoj ploči Općine Kostrena i na
web stranicama općine Kostrena.
Članak 16.
Lista reda prvenstva sadrži:
1. redni broj,
2. prezime i ime,
3. broj bodova po pojedinim kriterijima,
4. ukupan broj bodova za svakog podnositelja zahtjeva,
5. mjesto i datum utvrđivanja Liste reda prvenstva,
6. potpis Načelnika.
Članak 17.
Lista reda prvenstva utvrđuje se za vrijeme od četiri (4) godine.
Osobe koje u vrijeme važenja Liste prestanu ispunjavati uvjete na osnovu
kojih su uvršteni na Listu reda prvenstva, brišu se.
Osobe koje su podnijele neistinite dokaze o ispunjavanju uvjeta za uvrštenje
na Listu reda prvenstva, brišu se.
Ukoliko za vrijeme važenja Liste reda prvenstva dođe do promjene broja
članova obitelji podnositelj zahtjeva dužan je o tome izvijestiti Povjerenstvo
te po zahtjevu Povjerenstva dostaviti dokaze o nastaloj promjeni, radi
utvrđivanja prava podnositelja zahtjeva na odgovarajući stan.
Članak 18.
Povjerenstvo će po dobivanju mogućnosti raspolaganja stanom u vlasništvu
Općine Kostrena pozvati osobu koja je u tom trenutku prva na Listi reda
prvenstva radi utvrđivanja njene zainteresiranosti za dodjelu predmetnog stana
u najam.
Smatra se da je podnositelj zahtjeva spreman prihvatiti ponuđeni stan za
dodjelu u najam kada potpiše izjavu o svojoj spremnosti prihvaćanja dodjele
predmetnog stana.
Podnositelj zahtjeva iz stavka 2. ovog članka, koji prihvati ponuđeni stan,
dužan je u roku od 15 dana od dana primitka pismenog zahtjeva kojeg mu
dostavlja Komisija, dostaviti dokaze iz kojih je razvidno da i dalje udovoljava
uvjetima iz članka 17. stavak 2. i 4. ove Odluke.
Članak 19.
U slučaju kada podnositelj zahtjeva primi stan koji ne odgovara potrebama
njegove obitelji, zadržava utvrđeno mjesto na Listi reda prvenstva.
U slučaju kada podnositelj zahtjeva ne primi stan koji ne odgovara potrebama
njegove obitelji, zadržava utvrđeno mjesto na Listi reda prvenstva, s time što
se stan nudi slijedećem podnositelju zahtjeva na Listi reda prvenstva.
U slučaju kada podnositelj zahtjeva ne primi stan koji odgovara potrebama njegove
obitelji, briše se sa Liste reda prvenstva i gubi pravo sklapanja ugovora o
najmu za stan u vlasništvu Općine Kostrena za vrijeme važenja utvrđene Liste
reda prvenstva.
Članak 20.
Odluku o davanju stana u najam donosi Načelnik na prijedlog Povjerenstva.
Odluka o davanju stana u najam oglašava se na oglasnoj ploči Općine
Kostrena.
Nakon proteka roka od 8 dana od dana oglašavanja odluke na oglasnoj ploči
Općine Kostrena, Odluka o davanju stana u najam dostavlja se podnositelju
zahtjeva koji je potpisao pisanu izjavu o prihvaćanju dodjele stana, sa pozivom
da u daljnjem roku od 8 dana od dana dostave Odluke o davanju stana u najam
pristupi sklapanju ugovora o najmu stana.
Članak 21.
Izuzetno, izvan Liste reda prvenstva, Načelnik na prijedlog Povjerenstva,
može dati stan u najam građanima, u slijedećim slučajevima:
- teškim socijalnim slučajevima, prema mišljenju nadležnog Odbora za
zdravstvenu i socijalnu skrb Općine Kostrena, ukoliko ispunjavaju uvjete iz čl.
3. ove Odluke,
- osobama čiji su priznati rezultati značajni za Općinu Kostrena, te ako se
ocjenjuje da će svojim radom pridonijeti razvoju Općine Kostrena,
- građanima kojima je dosadašnje stanovanje ugroženo posljedicama
elementarnih nepogoda na području Općine Kostrena,
- najmoprimcima, radi oslobađanja stanova koje koriste, a koji su od
posebnog interesa za Općinu Kostrena,
- posebno opravdanim slučajevima.
3. UGOVOR O NAJMU STANA
Članak 22.
Na temelju odluke o davanju stana u najam zaključuje se ugovor o najmu
stana.
Ugovor se zaključuje u pisanom obliku, kao ovršna isprava u smislu Zakona o
javnom bilježništvu.
Ugovor u ime Općine Kostrena kao vlasnika stana najmodavca sklapa Načelnik.
Članak 23.
Ugovor o najmu stana sklapa se na određeno vrijeme, u trajanju od 10 godina.
Ugovor o najmu prestaje na način određen Zakonom o najmu stanova, ovom
Odlukom i ugovorom.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka Odluke Načelnik može odobriti
sklapanje ugovora o najmu stana na određeno vrijeme u trajanju manjem od deset
(10) godina, posebice u slučajevima iz članka 22. ove Odluke.
Članak 24.
Najmodavac može, osim u slučajevima utvrđenim Zakonom o najmu stanova,
otkazati ugovor o najmu stana i u slučajevima:
- ako najmoprimac i osobe navedene u ugovoru o najmu stana ne koriste stan
za stanovanje neprekidno duže od 3 mjeseca, s time da se smatra da stan nije
korišten neprekidno i kada najmoprimac odnosno osobe navedene u ugovoru o najmu
stana samo povremeno navraćaju u stan,
- ako najmoprimac ne plati tri mjesečne najamnine ili ostale ugovorene
troškove u svezi sa stanovanjem,
- ako najmoprimac ne održava stan sukladno odredbama ugovora o najmu stana,
Ako najmoprimac ili članovi njegove obitelji steknu u vlasništvo ili
suvlasništvo useljivu obiteljsku kuću ili stan kao poseban dio zgrade u
Republici Hrvatskoj, ugovor o najmu stana će se raskinuti, a najmoprimac je
dužan stan predati u posjed najmodavcu slobodan od osoba i stvari u roku od 30
dana od dana raskida ugovora.
4. PRAVA I OBVEZE NAJMODAVCA I NAJMOPRIMCA
Članak 25.
Pravo na useljenje u stan najmoprimac stječe nakon sklapanja ugovora o najmu
stana. Najmoprimac je dužan useliti u stan najkasnije u roku od 30 dana od dana
sklapanja ugovora o najmu stana, odnosno u roku utvrđenim ugovorom.
Ukoliko najmoprimac ne useli u stan u roku iz stavaka 2. ovog članka smatrat
će se da ugovor o najmu stana nije sklopljen.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka najmoprimac se briše sa Liste reda
prvenstva na osnovi odluke Načelnika, po prijedlogu Povjerenstva.
Članak 26.
Za korištenje stana najmoprimac je dužan plaćati najamninu i druge troškove
vezane uz korištenje stana, zajedničkih prostorija i uređaja zgrade.
Članak 27.
Visinu najamnine za stanove u vlasništvu Općine Kostrena utvrđuje Načelnik.
Najamnina iz stavka 1. ovog članka dio je proračuna Općine Kostrena.
Članak 28.
Najmoprimac je dužan plaćati najamninu od dana utvrđenog ugovorom u najmu.
Najamnina se plaća do 15-og u mjesecu za tekući mjesec.
Članak 29.
Najmoprimac je dužan koristiti stan samo u svrhu stanovanja i na način
utvrđen ugovorom o najmu stana.
Najmoprimac je dužan ovlaštenim osobama Općine Kostrena dopustiti ulazak u
stan radi kontrole korištenja stana.
Kontrolu obavlja komunalno redarstvo Općine Kostrena te o obavljenoj
kontroli sastavlja zapisnik.
Kontrola se posebice obavlja u slučaju dojave o nekorištenju stana od strane
najmoprimca, izvođenja radova na uređenju stana protivno odredbi članka 32. ove
Odluke, prenamjeni prostora ili davanju prostora u podnajam.
Članak 30.
Najmoprimac je dužan snositi troškove tekućeg održavanja stana, kao i o svom
trošku izvršiti popravak kvarova koje je sam uzrokovao.
Članak 31.
Najmoprimac smije samo uz pisanu suglasnost najmodavca činiti preinake
kojima se bitno mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski
izgled stana, s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ukoliko je najmoprimac dobio od Općine Kostrena suglasnost za izvođenje
radova i sklopio ugovor s Općinom Kostrena prema stavku 1. ovog članka, dužan
je u roku od 15 dana od izvedenih radova o tome pismeno obavijestiti Općinu
Kostrena.
Ukoliko bi se utvrdilo po izvedenim radovima da postoji osnova za izmjenu najamnine
stana, Općina Kostrena će izvršiti novo bodovanje stana te suglasno tome
utvrditi novi iznos najamnine koja će se sa najmoprimcem ugovoriti sklapanjem
izmjene važećeg ugovora o najmu stana.
Najmoprimac koji je vlastitim ulaganjem izveo radove u stanu ima pravo na
povrat uloženih sredstava pod uvjetom da:
- su radovi izvedeni sukladno dobivenoj suglasnosti i sklopljenom posebnom
ugovoru,
- je temeljem izvedenih radova u stanu povećana prometna vrijednost stana.
Uvjeti iz prethodnog stavka ovog članka moraju biti kumulativno ispunjeni.
Visina uloženih sredstava utvrđuje se temeljem elaborata ovlaštenog vještaka
građevinske struke ili temeljem troškovnika kojeg je izradio nadležni Upravni
odjel Općine Kostrena te temeljem potvrde istog Upravnog odjela da su radovi
izvedeni suglasno elaboratu odnosno troškovniku.
Sa visinom uloženih sredstava iz prethodnog stavka ovog članka mora se
suglasiti Načelnik.
Najmoprimcu se uložena sredstva u stan vraćaju nakon predaje stana u posjed
Općini Kostrena, a u visini ulaganja utvrđenoj prema elaboratu ovlaštenog
vještaka umanjenoj za amortizaciju nastalu od trenutka ulaganja do povrata.
5. POSTUPAK I UVJETI ZA DAVANJE SUGLASNOSTI ZA ZAMJENU STANOVA
Članak 32.
Najmoprimci mogu stanove koje koriste po osnovu ugovora o najmu zamijeniti
uz prethodnu suglasnost Načelnika.
Načelnik daje suglasnost za zamjenu stana na prijedlog Povjerenstva.
Članak 33.
Najmoprimci su dužni u roku od 15 dana od dana dostave suglasnosti sklopiti
nove ugovore o najmu stana.
Ugovor iz stavka 1. ovog članka sklapa se na određeno vrijeme, do kraja
isteka vremena na koji je bio zaključen prvotni ugovor.
III. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/11-01/4
Ur. broj: 2170-07-01-11-58
Kostrena, 21. prosinca 2011.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Ankica Lörinc, prof., v.r.