47.
Na temelju članka 6. stavka 5. Zakona o
zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (»Narodne novine« broj 125/ 11),
članka 35. stavka 2. i članka 391. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim
pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01,
79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 90/10) te članka 30. Statuta Grada Bakra
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 25/ 09, 37/09) Gradsko
vijeće Grada Bakra na 27. sjednici održanoj 22. prosinca 2011. godine donijelo
je
ODLUKU
o zakupu poslovnoga prostora na području Grada Bakra
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnoga prostora, te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika poslovnoga prostora u vlasništvu Grada Bakra, poslovnoga prostora na
kojem Grad Bakar ima pravo raspolaganja i korištenja te poslovnih prostora koji
su bili u društvenom vlasništvu s pravom korištenja Grada Bakra za koje se vode
postupci na temelju Zakona o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme
jugoslavenske komunističke vladavine, do pravomoćnog okončanja tih postupaka.
Ovom se Odlukom utvrđuju uvjeti, način i
tijelo ovlašteno za provođenje javnog natječaja za davanje u zakup poslovnoga
prostora iz stavka 1. ovog članka.
Poslovnim prostorom iz stavka 1. ovog članka
neposredno gospodari i upravlja gradonačelnik Grada Bakra.
Članak
2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu
i kupoprodaji poslovnoga prostora smatraju se poslovna zgrada, poslovna
prostorija, garaža i garažno mjesto.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada
namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi
u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatra se jedna ili
više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjenih obavljanju
poslovne djelatnosti koja u pravilu, čini samostalnu uporabnu cjelinu i ima
zasebni glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila
u garaži.
Članak
3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju
poslovnim prostorom gradonačelnik:
- donosi plan održavanja, kupnje, gradnje,
adaptacije i rekonstrukcije poslovnih prostora;
- donosi financijski plan zakupnine za tekuću
godinu;
- utvrđuje veličinu parametra »a« za
određivanje visine zakupnine za svaku godinu;
- odlučuje o davanju poslovnoga prostora u
zakup;
- odlučuje o namjeni poslovnoga prostora;
- donosi Odluku o raspisivanju natječaja za
davanje u zakup poslovnoga prostora;
- donosi Odluku o najpovoljnijoj ponudi;
- donosi Odluku o poništenju javnog natječaja
za davanje u zakup poslovnoga prostora;
- donosi Odluku o odustajanju od sklapanja
ugovora o zakupu poslovnoga prostora;
- daje suglasnost za davanje poslovnoga
prostora u podzakup;
- odobrava adaptaciju poslovnoga prostora;
- odlučuje o povratu uloženih sredstava
zakupnika u poslovni prostor;
- odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
zakupodavca i zakupnika u poslovni prostor;
- odlučuje o prestanku zakupa poslovnoga
prostora;
- odobrava sklapanje novog ugovora o zakupu
sa sadašnjim zakupnikom poslovnoga prostora nakon isteka ugovora o zakupu,
sukladno odredbama Zakona i ove Odluke;
- imenuje Komisiju za utvrđivanje stanja
poslovnoga prostora i neophodnosti izvođenja radova;
- imenuje Komisiju za provođenje javnog
natječaja za davanje u zakup poslovnoga prostora;
- obavlja i druge poslove koji proizlaze iz
Zakona i ove Odluke.
Članak
4.
Stručne i administrativne poslove za
gradonačelnika, kao i ostale poslove vezane za upravljanje poslovim prostorima
obavljaju Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj i financije i Upravni odjel za
komunalni sustav, urbanizam i ekologiju.
II. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak
5.
Namjenu poslovnoga prostora radi obavljanja
određene djelatnosti utvrđuje gradonačelnik prije donošenja Odluke o
raspisivanju javnog natječaja za davanje u zakup poslovnoga prostora.
Članak
6.
U naselju Bakar, u ulici Primorje poslovni
prostori mogu se davati u zakup za obavljanje: ugostiteljske, trgovačke,
turističke, bankarske, servisne i galerijske djelatnosti, djelatnosti obrta
koji su neposredno vezani za prodaju svojih usluga kupcima, te za uredske
prostore.
Poslovni prostori u naselju i ulici iz stavka
1. ovog članka ne mogu se davati u zakup za skladišta i radionice proizvodnog
značaja.
Članak
7.
U Domovima kulture u svim naseljima na
području Grada Bakra, prostori se mogu davati u zakup za obavljanje
ugostiteljske i trgovačke, sportske i rekreacijske djelatnosti te za uredske
prostore.
Članak
8.
Odluku o promjeni vrste djelatnosti i
proširenju djelatnosti u poslovnom prostoru, kao i Odluku o dopuni asortimana u
poslovnom prostoru namijenjenom za obavljanje djelatnosti trgovine donosi
gradonačelnik.
Odobrenje iz stavka 1. ovog članka može se
dati samo pod uvjetom da je zakupnik ugovorenu djelatnost u poslovnom prostoru
obavljao najmanje 6 (šest) mjeseci prije podnošenja zahtjeva za promjenu ili
proširenje djelatnosti, odnosno dopunu asortimana i da uredno ispunjava sve
ugovorne obveze u pogledu plaćanja zakupnine i ostalih troškova, u kojem
slučaju će se sačiniti dodatak ugovora o zakupu i promijeniti visina zakupnine
na način da će se za cijeli prostor utvrditi zakupnina prema djelatnosti koja
ima veću osnovnu zakupninu.
III. RADNJE KOJE PRETHODE ZASNIVANJU ZAKUPA
Članak
9.
Prije donošenja Odluke o raspisivanju javnog
natječaja Komisija za utvrđivanje stanja poslovnoga prostora i neophodnosti
izvođenja radova utvrđuje stanje i opremeljenost poslovnoga prostora za
obavljanje utvrđene djelatnosti.
Zapisnikom iz stavka 1. ovog članka utvrđuje
se: površina prostora, opća opremljenost prostora (stanje podova, zidova i
stropova, vanjske i unutarnje stolarije, postojanje i stanje sanitarnog čvora,
vodovodne i elektro instalacije), primjerenost postojećeg stanja uređenja
prostora planiranim namjenama, kao i potreba ulaganja u preuređenje istog radi
ispunjavanja minimalnih tehničkih uvjeta radi njegovog osposobljavanja za
obavljanje utvrđene djelatnosti.
Članak
10.
Pod ispunjavanjem minimalnih tehničkih uvjeta
uređenja prostora u smislu članka 9. stavka 2. ove Odluke podrazumijeva se
izvođenje sljedećih radova:
1.Vodoinstalaterski radovi, i to:
-izrada vodovodnog priključka sa
odgovarajućim ventilom uz razvod instalacije do sanitarnog čvora;
-zamjena dotrajalih instalacija vodovoda i
kanalizacije.
2.Elektroinstalaterski radovi, i to:
-izrada glavnog voda sa razvodnom pločom
primara i sekundara;
-uređenje instalacija u sanitarnom čvoru;
-ugradnja ormara glavnog voda po
elektroenergetskoj suglasnosti HEP-a;
-izrada instalacija za IPR tipkalo;
-zamjena dotrajalih rasvjetnih tijela,
prekidača i utičnica;
-zamjena razvoda elektroinstalacija po nalogu
HEP- a.
3.Zidarski radovi, i to:
-sanacija vlage te otklanjanje uzroka vlage;
-grubo i fino žbukanje zidova;
-radovi hidroizolacije i betonske podloge
podova;
-ugradnja gips kartonskih ploča kod
pregradnje ili sanacije zidova i stropova.
4.Izgradnja novog ili rekonstukcija
postojećeg sanitarnog čvora, i to:
-ugradnja ili zamjena sanitarnih uređaja,
instalacija, podne i zidne keramike.
5. Stolarski radovi, i to:
-zamjena vanjske i unutarnje dotrajale
stolarije ili bravarije.
6.Staklarski radovi, i to:
-zamjena razbijenih stakala u prostoru.
7.Parketarski radovi, i to:
-popravak ili zamjena dotrajalog parketa,
laminata i slično.
8.Krovopokrivački i limarski radovi na
samostojećim prostorima, i to:
-popravak ili zamjena pokrova i ravnog krova;
-zamjena ili popravak limarije i oluka.
9.Strojarski radovi, i to:
-sanacija i rekonstrukcija postojeće
instalacije centralnog grijanja, ventilacije i klimatizacije.
10.Zemljani radovi, i to:
-ukopavanje podova radi dobivanja potrebne
visine prostora;
11.Soboslikarsko-ličilački radovi:
-ličenje postojeće vanjske i unutarnje
stolarije i bravarije, ličenje unutarnjih zidova i stropova u poslovnim
prostorima namijenjem za obavljanje uredske djelatnosti te ličenje prostora
sanitarnog čvora.
Članak
11.
Ako bi radi osposobljavanja prostora za
obavljanje utvrđene djelatnosti bilo potrebno zadrijeti u zajedničke dijelove
nekretnine, dozvoljava se, sukladno propisu kojim se uređuju međuvlasnički
odnosi, izvršiti popravke i zamjenu elemenata u zajedničkim dijelovima i
uređajima u zgradi ako se isti odnose na postavljanje vodova za svjetlo, plin,
energiju, vodu, telefon i slične uređaje, pod uvjetom da su dotrajali odnosno
nisu prikladni za uporabu.
Članak
12.
Radi utvrđivanja stanja prostora i
neophodnosti izvođenja radova iz članka 10. i članka 11. ove Odluke,
gradonačelnik imenuje Komisiju.
Komisija iz stavka 1. ovog članka sastoji se
od predsjednika i dva člana koji se biraju iz reda djelatnika u Upravnom odjelu
za komunalni sustav, urbanizam i ekologiju, na vrijeme od 4 (četiri) godine.
Članak
13.
Izuzetno od odredbe članka 10. i članka 11.
ove Odluke, gradonačelnik može, kada to ocijeni opravdanim, posebnim Zaključkom
utvrditi potrebu izvođenja i drugih radova radi osposobljavanja prostora za
obavljanje utvrđene djelatnosti.
Također, ukoliko se radi o posebnom interesu
Grada Bakra, gradonačelnik može donijeti Odluku o davanju u zakup poslovnoga
prostora koji nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti, s time da je
potrebne radove za stavljanje u funkciju poslovnoga prostora za utvrđenu
namjenu dužan izvesti zakupnik o svom trošku, a vrijednost izvršenih radova,
temeljem procjene ovlaštenog sudskog vještaka, umanjena za 20% na ime otpisa
vrijednosti imovine uračunati će se u cijenu zakupnine tijekom trajanja Ugovora
o zakupu.
U slučaju iz prethodnog stavka, trošak
procjene sudskog vještaka snosi zakupnik.
Članak
14.
Radovi utvrđeni člankom 10., člankom 11. i
člankom 13. stavkom 1. ove Odluke izvode se na teret proračunskih sredstava
Grada Bakra ako nisu obuhvaćeni rizicima utvrđenim ugovorom o osiguranju (npr.
požar, lom i puknuće cijevi i sl.) kojeg s osiguravateljem sklapa upravitelj
zgrade u kojoj se prostor nalazi.
U slučaju iz članka 13. stavka 2. ove Odluke
radove izvodi zakupnik o svom trošku, a isti se uračunavaju u cijenu zakupninu
tijekom trajanja Ugovora o zakupu.
IV. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
15.
Poslovni prostor u vlasništvu Grada Bakra te
pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Bakra daje se u
zakup putem javnog natječaja.
Iznimno od odredbe iz stavka 1. ovog članka,
ugovor o zakupu poslovnoga prostora sklapa se bez javnog natječaja kada ga
sklapaju međusobno Republika Hrvatska i Grad Bakar, Grad Bakar i pravne osobe u
vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Republike Hrvatske te Grad Bakar i pravne
osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Bakra, ako je to u interesu
i cilju općega, gospodarskog i socijalnog napretka njezinih građana.
Bez provođenja javnog natječaja poslovni
prostor može se dati u zakup i ustanovama čije osnivač Grad Bakar, ukoliko je
posebnim propisima utvrđeno da je za obavljanje određene djelatnosti ili za
osnivanje određene ustanove jedinica lokalne samouprave dužna osigurati uvjete
za obavljanje te djelatnosti odnosno za osnivanje te ustanove.
Iznimno od odredbe iz stavka 1. ovog članka,
sadašnjem zakupniku poslovnoga prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz
Ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je ugovor
sklopljen, ponudit će se sklapanje novog ugovora na određeno vrijeme od najduže
5 (pet) godina.
Ponuda iz stavka 4. ovog članka zakupniku će
se dostaviti pisanim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 5. ovog članka u roku od 30 dana, zakupni odnos prestaje istekom roka na
koji je ugovor sklopljen, a zakupodavac će nakon stupanja u posjed tog
poslovnoga prostora raspisati javni natječaj za davanje u zakup poslovnoga
prostora u kojem početni iznos zakupnine ne može biti manji od iznosa zakupnine
koji je ponuđen sadašnjem zakupniku iz stavka 4. ovog članka ako će se u
prostoru nastaviti obavljanje iste djelatnosti.
IV. a) javni natječaj
Članak
16.
Javni natječaj iz članka 15. stavka 1. ove
Odluke provodi Komisija koju imenuje gradonačelnik na vrijeme od 4 (četiri)
godine.
Komisija se sastoji od tri člana i istog
broja zamjenika.
Komisiju iz stavka 2. ovog članka čine dva
člana iz Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj i financije i jedan član iz
Upravnog odjela za opće, pravne poslove i lokalnu samoupravu.
Predsjednik Komisije iz stavka 3. ovog članka
je pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj i financije.
Članak
17.
Obavijest o javnom natječaju iz članka 15.
stavka 1. ove Odluke objavljuje se u dnevnom tisku, a cjelokupni tekst javnog
natječaja objavljuje se na web stranici Grada Bakra, najmanje 15 (petnaest)
dana prije održavanja javnog natječaja.
Javni natječaj obvezno sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnoga
prostora;
2. početni iznos mjesečne zakupnine u kunama
po m2;
3. vrijeme na koje se poslovni prostor daje u
zakup;
4. rok za podnošenje pisanih prijava za
sudjelovanje u javnom natječaju;
5. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa,
kojeg mora položiti svaki sudionik u javnom natječaju, u visini tromjesečnog
iznosa početne zakupnine, s naznakom da izabrani ponuditelj gubi pravo na
povrat pologa u slučaju da ne sklopi ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja
ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane natječajem. Po zaključenju
ugovora o zakupu, garantni polog izabranog ponuditelja se zadržava i uračunava
u zakupninu, dok se ostalim sudionicima natječaja garantni polog vraća;
6. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda;
7. vrijeme u kojem se može pogledati poslovni
prostor i izvršiti uvid u Zapisnik sa utvrđenim elementima kvalitete i opremljenosti
poslovnoga prostora;
8. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru;
9. odredbu da ponuditelj koji dobije poslovni
prostor u zakup mora, prije sklapanja Ugovora o zakupu, dostaviti ovjerenu
bianco zadužnicu kao instrument osiguranja plaćanja ugovorene zakupnine i
drugih potraživanja Grada Bakra koja proizlaze iz Ugovora o zakupu, a koji će
se naplatiti u slučaju da zakupnik u tijeku trajanja ugovornog odnosa ili po
isteku ugovora o zakupu ne podmiri dospjelu zakupninu i ostale troškove;
10. odredbu o obvezi dostave osnovnih
podataka o ponuditelju (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke
o upisu u upisnik nadležnog registra za pravne osobe), te dokaz da ponuditelj
ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena
poslovnoga prostora, a osobe iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji moraju dostaviti dokaze kojima
dokazuju to pravo;
11. odredbu da je punomoćnik ponuditelja
dužan najkasnije do održavanja javnog natječaja (otvaranja ponuda) dostaviti
punomoć za zastupanje (za fizičke osobe ovjerenu kod javnog bilježnika, a za
pravne osobe ponumoć potpisanu od zakonskog zastupnika i pečaćenu pečatom
pravne osobe), ako ponuditelj nije u mogućnosti osobno prisustvovati javnom
natječaju;
12. odredbu o obvezi ponuditelja da da pisanu
izjavu kojom prihvaća opće uvjete zakupa propisane Odlukom o zakupu poslovnoga
prostora na području Grada Bakra, te da je upoznat sa stanjem i opremljenošću
prostora koji se daje u zakup;
13. odredbu o obvezi ponuditelja da da pisanu
izjavu kojom, ukoliko prostor nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti
(što se utvrđuje Zapisnikom o stanju i opremljenosti poslovnogaprostora iz
članka 9. stavka 1. ove Odluke ili nalazom sudskog vještaka) prihvaća prostor
urediti o svom trošku i pristaje da sudski vještak izračuna vrijednost
izvršenih radova za stavljanje prostora u funkciju prema utvrđenoj namjeni, a
vrijednost kojih će se uračunati u zakupninu najduže tijekom trajanja ugovora o
zakupu;
14. odredbu da je najpovoljniji ponuditelj
dužan najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od primitka Odluke o davanju u
zakup poslovnoga prostora ili do roka određenog u Odluci gradonačelnika
sklopiti ugovor o zakupu i preuzeti poslovni prostor. Ukoliko najpovoljniji
ponuditelj ne postupi po navedenom bez opravdanog razloga, smatrat će se da je
odustao od sklapanja ugovora o zakupu, te će se Odluka o dodjeli poslovnoga
prostora staviti van snage, a natječaj za predmetni prostor ponoviti;
15. odredbu da na javnom natječaju ne može
sudjelovati pravna ili fizička osoba koja je već stekla pravo zakupa za
poslovni prostor koji je predmet natječaja, ali nije sklopila ugovor o zakupu
ili je isti sklopila pa otkazala, ili joj je ugovor o zakupu otkazan zbog
nepoštivanja ugovornih odredbi;
16. odredbu da se uvjeti natječaja za
obavljanje obrtničke ili samostalne profesionalne djelatnosti odnose i na osobe
iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domo
vinskog rata
i članova njihovih obitelji koji ukoliko ispune uvjete iz natječaja te uvjete
iz Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora i Odluke o zakupu
poslovnoga prostora na području Grada Bakra i prihvate najviši iznos ponuđene
zakupnine imaju prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu poslovnoga
prostora;
17. odredbu da kod provođenja javnog
natječaja za garažu, na javnom natječaju prednost imaju osobe s invaliditetom,
a potom pravna ili fizička osoba koja u zgradi ili neposredno u blizini zgrade
u kojoj se garaža nalazi, koristi stan ili poslovni prostor;
18. odredbu da se Ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava, te potvrđuje (solemnizira) po javnom bilježniku sukladno
odredbi članka 4. stavka 3. Zakona o zakupu i kupoproaji poslovnoga prostora, a
na trošak zakupnika;
19. odredbu da u javnom natječaju ne može
sudjelovati ponuditelj - fizička ili pravna osoba koji po bilo kojoj osnovi na
dan zaključenja natječaja ima dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom
proračunu i proračunu Grada Bakra, osim ako je sukladno posebnim propisima
odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza pod uvjetom da se fizička ili pravna
osoba pridržava rokova plaćanja;
20. odredbu da u javnom natječaju ne može
sudjelovati zakupnik poslovnoga prostora koji ne ispunjava obveze iz ugovora o
zakupu ili ih neuredno ispunjava;
21. druge posebne uvjete za sudjelovanje u
javnom natječaju koje utvrđuje gradonačelnik.
Članak
18.
Natječaj za davanje u zakup poslovnoga
prostora provodi se na temelju pisanih ponuda predanih putem pošte ili osobno u
pisarnicu Grada Bakra.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15
(petnaest) dana od dana objave najtečaja.
Članak
19.
Pisana prijava za sudjelovanje u javnom
natječaju mora sadržavati:
- zahtjev u kojem mora biti navedeno ime i
prezime ponuditelja i njegovo prebivalište (za fizičku osobu), odnosno tvrtka s
adresom sjedišta (za pravnu osobu), te naziv banke i broj računa radi povrata
garantnog pologa;
- visinu ponuđene zakupnine;
- dokaz da je ponuditelj uplatio garantni
polog;
- presliku osobne iskaznice ukoliko je
ponuditelj fizička osoba;
- izvornik ili ovjerenu presliku Izvatka iz
obrtnog registra ne starijeg od 15 (petnaest) dana iz kojih mora biti vidljivo
da je osoba registirana za djelatnost za koju se javni natječaj provodi;
- izvornik ili ovjereni preslik rješenja o
upisu u sudski registar ili Izvatke iz sudskog registra ne starije od 15
(petnaest) dana iz kojih mora biti vidljivo da je pravna osoba registirana za
djelatnost za koju se javni natječaj provodi, te ime i prezime osobe ovlaštene
za zastupanje;
- izvornik ili ovjeren preslik rješenja o
registraciji udruge ili političke stranke izdanog od nadležnog tijela, ako je
ponuditelj udruga ili politička stranka;
- izvornik ili ovjereni preslik potvrde
porezne uprave o podmirenim obvezama prema državnom proračunu ne stariji od 30
(trideset) dana od dana objave natječaja iz koje je razvidno da nema dospjelog
duga s osnova javnih davanja;
- izvornik ili ovjereni preslik Uvjerenja o nekažnjavanju
izdanog od nadležnog suda ne stariji od 15 (petnaest) dana od dana objave
javnog natječaja;
- izvornik ili ovjereni preslik dokumentacije
kojom se dokazuje svojstvo osobe iz članka 17. točke 16. ove Odluke;
- pisanu izjavu ponuditelja o prihvaćanju
općih uvjeta zakupa propisanih Odlukom o zakupu poslovnoga prostora na području
Grada Bakra,
- pisanu izjavu ponuditelja da je upoznat sa
stanjem i opremljenošću prostora koji se daje u zakup;
- pisanu izjavu ponuditelja da prihvaća,
ukoliko prostor nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti, prostor urediti
o vlastitom trošku te da pristaje da sudski vještak utvrdi vrijednost ulaganja
u prostor koja će se uračunati u cijenu zakupnine najduže tijekom trajanja
zakupa.
Prijava iz stavka 1. ovog članka podnosi se
do određenog roka utvrđenog u tekstu objave javnog natječaja, u zatvorenoj
omotnici na adresu Grad Bakar, Primorje 39, s naznakom »NE OTVARATI - PRIJAVA
NA JAVNI NATJEČAJ ZA ZAKUP POSLOVNOGA PROSTORA« i naznakom poslovnoga prostora
za koji se prijava podnosi.
Dokaze i isprave iz stavka 1. ovog članka
Komisija zadržava do okončanja postupka, a potom izvornike istih vraća
ponuditeljima a preslike zadržava, dok se izvornici dokaza i isprava
najpovoljnijeg ponuditelja trajno zadržavaju.
Članak
20.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisija i to
najkasnije 8 (osam) dana od proteka roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda Komisija utvrđuje da
li je akt o raspisivanju javnog natječaja propisno objavljen, te upoznaje
ponuditelje o eventualnim izmjenama vezanim za podatke o poslovnom prostoru, te
s uvjetima i načinom provođenja javnog natječaja.
Prije otvaranja ponuda predsjedavajući
Komisije zapisnički uzima podatke svih ponuditelja i utvrđuje njihov identitet.
Ako Komisija utvrdi da netko od prisutnih ponuditelja ili punomoćnika nije
dokazao svoj identitet, isključit će ga s javnog otvaranja ponuda. Komisija
utvrđuje da li ponuditelji ispunjavaju uvjete iz akta o raspisivanju javnog
natječaja za pristup javnom natječaju, te nakon što se zapisnički utvrdi koji
ponuditelji ispunjavaju uvjete, predsjedavajući Komisije započinje s
provođenjem javnog natječaja. Nakon unošenja podataka o ponuditeljima u
zapisnik otvaranje ponuda započinje, i više niti jedna osoba ne može
sudjelovati u javnom natječaju.
Članak
21.
Prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o
zakupu poslovnoga prostora imaju osobe iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja
iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji ukoliko ispunjavaju uvjete iz natječaja,
Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora, Odluke o zakupu poslovnoga
prostora na području Grada Bakra i prihvate najviši ponuđeni iznos zakupnine.
Ukoliko na natječaju sudjeluje i udovolji
uvjetima natječaja više osoba, koji temeljem članka 17. točke 16. ove Odluke
ostvaruju prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu, prvenstveni red
između tih osoba utvrđuje se na način da se pravo zakupa ostvaruje slijedećim
redom:
- članovi obitelji smrtno stradalog hrvatskog
branitelja iz Domovinskog rata,
- članovi obitelji zatočenog ili nestalog
hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
- HRVI iz Domovinskog rata,
- dragovoljci iz Domovinskog rata,
- ostali hrvatski branitelji iz Domovinskog
rata koji su proveli u obrani suvereniteta Republike Hrvatske najmanje 12
mjeseci.
Ako se ni prema odredbi iz stavka 2. ovog
članka ne može utvrditi red prvenstva, osobe koje ostvaruju red prvenstva
moraju između sebe nastaviti iznositi ponude.
Ugovor o zakupu sklopljen protivno stavku 1.
ovog članka ništetan je.
Članak
22.
Komisija konstatira ukupan broj primljenih
ponuda, te pristupa otvaranju istih i to redoslijedom prema danu i satu
primitka.
Članak
23.
O provođenju postupka javnog natječaja vodi
se Zapisnik koji sadrži:
-datum i vrijeme provođenja javnog natječaja;
-imena članova Komisije;
-podatke o poslovnom prostoru;
-podatke o ponuditeljima prisutnima na
otvaranju ponuda;
-osnovne podatke o svakom ponuditelju;
-namjenu prostora;
-popis priloga ponudi;
-visinu ponuđene mjesečne zakupnine.
Zakašnjele ili nepotpune ponude se ne
razmatraju.
U znak prihvaćanja Zapisnika iz stavka 1.
ovog članka, svi prisutni ponuditelji i članovi Komisije ga potpisuju.
Nakon završetka javnog otvaranja ponuda zainteresiranim
se ponuditeljima, na njihov zahtjev uručuje preslika Zapisnika iz stavka 1.
ovog članka.
Komisija potom utvrđuje listu ponuditelja
koji ispunjavaju uvjete natječaja te cjelokupnu dokumentaciju proslijeđuje na
razmatranje gradonačelniku.
IV.b) odabir najpovoljnije ponude
Članak
24.
Odluku o odabiru najpovoljnije ponude,
temeljem Zapisnika Komisije sa otvaranja ponuda, donosi gradonačelnik.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona
ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz natječaja sadrži i najviši iznos zakupnine.
U slučaju da su dva ili više ponuditelja
ponudili jednak iznos mjesečne zakupnine, a ispunjavaju uvjete iz natječaja,
kao najpovoljnija ponuda izabrat će se ona koja je ranije zaprimljena.
U slučaju da nije pristigla niti jedna
prijava na javni natječaj ili niti jedan ponuditelj nije ispunio uvjete javnog
natječaja, gradonačelnik donosi Odluku o poništenju javnog natječaja.
Gradonačelnik može donijeti odluku o
poništenju postupka javnog natječaja, odnosno odluku o odustajanju od sklapanja
ugovora o zakupu u svakom trenutku do sklapanja ugovora ne navodeći razlog
takve odluke.
Članak
25.
Odluka gradonačelnika o odabiru najpovoljnije
ponude dostavlja se svim ponuditeljima u roku od 8 (osam) dana od dana
donošenja iste.
U Odluci o odabiru najpovoljnije ponude mora
se navesti i iznos zakupnine kojeg je najpovoljniji ponuditelj ponudio.
Ukoliko ponuditelj koji je sudjelovao u
javnom natječaju, a čija ponuda nije izabrana kao najpovoljnija, smatra da je
poslovni prostor dan u zakup fizičkoj ili pravnoj osobi koja ne ispunjava
uvjete ili ako smatra da postupak javnog natječaja nije pravilno proveden, ima
pravo u roku od 8 (osam) dana od dana primitka Odluke iz stavka 1. ovog članka
uložiti prigovor gradonačelniku koji je dužan po istom postupiti i donijeti
Odluku u roku od 15 (petnaest) dana od dana primitka prigovora.
Odluka po prigovoru mora biti obrazložena i u
pismenom otpravku dostavljena podnositelju prigovora.
Članak
26.
Osobe iz Zakona o pravima hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji koje su sudjelovale
u javnom natječaju i udovoljile uvjetima natječaja dužne su se u roku od 8
(osam) dana od dana primitka Odluke o odabiru najpovoljnije ponude izjasniti
žele li koristiti prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu pod uvjetima
najviše ponuđenog iznosa zakupnine.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Grada Bakra. Kada je izjašnjenje upućeno
poštom preporučeno, dan predaje pošti smatra se danom predaje Gradu Bakru.
Ukoliko se ponuditelji ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka smatrat će se da ne žele koristiti prvenstveno pravo na
sklapanje ugovora o zakupu odnosno da ne prihvaćaju najviši ponuđeni iznos
zakupnine.
Članak
27.
Na osnovi Odluke o odabiru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 26. ove Odluke, gradonačelnik donosi
Odluku o tome sa kojim ponuditeljem će se sklopiti Ugovor o zakupu poslovnoga
prostora.
Odluka iz stavka 1. ovog članka mora obvezno
sadržavati:
-adresu, površinu i namjenu poslovnoga
prostora;
-ime i adresu prebivališta najpovoljnijeg
ponuditelja (za fizičku osobu) te tvrtku i sjedište ponuditelja (za pravnu
osobu);
-ugovorenu mjesečnu zakupninu izraženu u
kunama po m2;
-iznos uplaćenog garantnog pologa;
-rok početka plaćanja zakupnine;
-rok početka obavljanja djelatnosti;
-datum i sat primopredaje poslovnoga
prostora;
-druge posebne odredbe koje utvrđuje
gradonačelnik.
Članak
28.
Garantni polog koji je uplatio ponuditelj
izabran za sklapanje ugovora o zakupu, po proteku 3 (tri) mjeseca od sklapanja
ugovora, uračunava se u zakupninu, a ostalim ponuditeljima se garantni polog
vraća najkasnije 8 (osam) dana nakon donošenja Odluke o odabiru ponuditelja s
kojim će se sklopiti ugovor o zakupu.
Iznimno od prethodnog stavka, ukoliko
ponuditelj izabran za sklapanje ugovora o zakupu na samom natječaju ili u
kasnijem periodu odustane od sklapanja ugovora o zakupu ili u razdoblju od 3
(tri) mjeseca od sklapanja ugovora raskine ugovor, odnosno ako prilikom
sklapanja ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane javnim natječajem,
gubi pravo na povrat garantnog pologa.
Članak
29.
Natječaj za dodjelu poslovnoga prostora u
zakup ponovit će se u slučaju ako se ne izvrši izbor te u slučaju iz članka 28.
stavka 2. ove Odluke.
IV. c) davanje poslovnoga prostora u podzakup
Članak
30.
Zakupnik nema pravo poslovni prostor ili dio
poslovnog prostora dati u podzakup, osim ako nije drukčije ugovoreno.
Gradonačelnik može odobriti stupanje u prava
i obveze dosadašnjeg zakupnika slijedećim osobama:
1. supružniku (bračnom ili izvanbračnom
drugu) ili djeci (usvojenicima i pastorcima) zakupnika, ako zakupnik umre, pod
uvjetom da nastave obrt za ugovorenu djelanost;
2. supružniku ili djeci (usvojenicima i
pastorcima) zakupnika, ako zakupnik umre, pod uvjetom da poslovni prostor -
garažu - nastavi koristiti za ugovorenu djelatnost i da ima trajno boravište na
adresi dosadašnjeg zakupnika;
3. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda).
Članak
31.
Gradonačelnik može odobriti davanje dijela ili
cjelokupnog poslovnoga prostora u podzakup, i to u pisanom obliku, u slijedećim
slučajevima odnosno osobama:
- dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima se obavlja zdravstvena ili obrazovna djelatnost;
- dio prostora u poslovnim prostorima većim
od 50 m2 namijenjenim za
uredsku djelatnost;
- supružniku, djeci (usvojenicima ili
pastorcima), te zaposlenicima koji su najmanje 5 (pet) godina bili zaposleni
kod zakupnika, ako sa zakupnikom obavljaju zajednički obrt;
- bankama za postavu bankomata, uz obvezu
zakupnika da za površinu poslovnoga prostora koji se daje u podzakup prihvati
povećanje ugovorene zakupnine za 3 (tri) puta;
- u drugim slučajevima kada je to u interesu
Grada Bakra.
Zakupniku koji je zasnovao zakup na temelju
članka 21. stavka 1. ove Odluke nije dopušteno poslovni prostor dati u
podzakup.
Članak
32.
Uz uvjete iz članka 31. ove Odluke, zakupnik
odnosno podzakupnik moraju ispuniti i sljedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti ukoliko je
to potrebno prema zakonskim propisima;
- podmirenje dužne zakupnine, kamata i
ostalih troškova za poslovni prostor.
V. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
33.
Zakup poslovnoga prostora zasniva se ugovorom
o zakupu.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora ne može
se sklopiti s fizičkom ili pravnom osobom koja ima dospjelu nepodmirenu obvezu
prema državnom proračunu i proračunu Grada Bakra, osim ako je posebnim
propisima odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza, pod uvjetom da se fizička
ili pravna osoba pridržava rokova plaćanja.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora mora biti
sastavljen u pisanom obliku i potvrđuje se (solemnizira) po javnom bilježniku,
(o trošku zakupnika).
Ugovor o zakupu sklopljen protivno odredbi iz
stavka 2. i stavka 3. ovog članka ništetan je.
Ugovor o zakupu potpisuje gradonačelnik ili
osoba koju gradonačelnik pismeno ovlasti.
Primjerak ugovora o zakupu zakupodavac
obvezno dostavlja nadležnoj poreznoj upravi.
Članak
34.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora sklapa se
na određeno vrijeme u trajanju od najmanje 2 (dvije) do najduže 10 godina.
Gradonačelnik određuje trajanje zakupa u
Odluci o raspisivanju natječaja za davanje u zakup poslovnoga prostora.
Iznimno, Ugovor o zakupu može se zaključiti
na određeno vrijeme, kraće ili duže od vremena propisanog u stavku 1. ovog
članka, ako je poslovni prostor predmet naknade prema posebnom zakonu.
Članak
35.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora mora
sadržavati:
1. naznaku ugovornih strana;
2. podatke o poslovnom prostoru (površinu,
detaljan opis poslovnoga prostora sa elementima kvalitete i opremljenosti
utvrđenih zapisnikom prilikom objavljivanja natječaja);
3. djelatnost koja će se obavljati u
poslovnom prostoru;
4. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova plaćanja;
5. rok predaje poslovnoga prostora zakupniku;
6. vrijeme na koje je ugovor sklopljen;
7. rok do kojeg je zakupnik dužan početi
obavljati djelatnost, naročito u slučaju kada se u zakup daje prostor koji nije
uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti;
8. iznos zakupnine, način i rok plaćanja te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihova korištenja;
9. odredbu o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge troškove vezane za redovito korištenje poslovnoga
prostora,
10. odredbu o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz natječaja;
11. odredbu da zakupnik u zakup uzima prostor
u viđenom stanju, te da ga je dužan urediti i privesti utvrđenoj namjeni o
vlastitom trošku, i da pristaje da sudski vještak izračuna vrijednost potrebnih
radova za stavljanje prostora u funkciju a prema utvrđenoj namjeni;
12. odredbe o zabrani davanja poslovnoga
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim osobama, osim u
slučajevima predviđenim ovom Odlukom;
13. odredbu kojom zakupnik izričito pristaje
na povećanje zakupnine koje će uslijediti tijekom trajanja zakupa prema Odluci
gradonačelnika, kao i da je zakupnik suglasan da se za povećanje zakupnine neće
sačinjavati dodatak ugovora o zakupu;
14. odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinake poslovnoga prostora bez prethodne pismene suglasnosti zakupodavca;
15. odredbe o prestanku Ugovora, posebno o
otkazu i otkaznim rokovima;
16. odredbu da se Ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu;
17. odredbu da se ugovor potvrđuje
(solemnizira) po javnom bilježniku (o trošku zakupnika);
18. odredbu da se po sklapanju Ugovora o
zakupu, sastavlja Zapisnik o primopredaji poslovnoga prostora s potpisom
ugovornih strana;
19. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora, te
potpis ovlaštenih osoba ugovornih strana.
Članak
36.
Zakupnik je dužan Ugovor o zakupu poslovnoga
prostora potpisati u roku od 15 (petnaest) dana od dana kada je pisanim putem
pozvan na sklapanje ugovora o zakupu.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog
članka ne potpiše ugovor o zakupu, smatrat će se da je odustao od sklapanja
ugovora.
Smatra se da je zakupnik odustao od sklapanja
ugovora ukoliko do vremena određenog za potpis ugovora ne pruži sredstva
osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora,
ishođenja i ovjere instrumenata osiguranja.
Članak
37.
Prilikom primopredaje poslovnoga prostora
ugovorne strane sastavljaju Zapisnik o primopredaji u koji se unose podaci o
stanju poslovnoga prostora (lokacija, površina, namjena, stanje prostora iz
Zapisnika o utvrđivanju stanja prostora i neophodnosti izvođenja radova ili iz
nalaza sudskog vještaka, broj i stanje brojila vode i brojila električne
energije, broj ključeva poslovnoga prostora i ostalo).
Članak
38.
U slučaju otkaza ugovora o zakupu od strane
zakupodavca, gradonačelnik može odobriti sklapanje nagodbe ukoliko zakupnik
prije pokretanja ili u tijeku ovršnog ili parničnog postupka ispuni sljedeće
uvjete:
- u slučaju neplaćanja zakupnine, podmiri
cjelokupno dugovanje zakupnine, kamata i ostalih troškova;
- u slučaju nekorištenja prostora, započne s
korištenjem prostora;
- u slučaju davanja prostora drugome na
korištenje ili u podzakup bez suglasnosti zakupodavca, isprazni prostor od
bespravnog korisnika.
Osim ispunjavanja uvjeta iz prethodnog stavka
zakupnik mora prihvatiti povećanje visine zakupnine za 20% u odnosu na
ugovorenu zakupninu.
VI. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE
Članak
39.
Visina zakupnine poslovnoga prostora utvrđuje
se u postupku provođenja natječaja na način da zakupnina ne može biti niža od
osnovne zakupnine utvrđene stavkom 2. ovog članka.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se po
1 m2 korisne površine
poslovnoga prostora, a prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi i
djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja, a prema Tabeli za utvrđivanje
zakupnine koja je sastavni dio ove Odluke.
Iznimno od odredbi iz stavaka 1. i 2. ovog
članka, u slučaju kada se prostor daje ustanovama čiji je osnivač Grad Bakar
bez javnog natječaja, a temeljem posebnih propisa na osnovu kojih je jedinica
lokalne samuprave dužna osigurati uvjete za osnivanje ustanove, zakupnina za
poslovni prostor se ne naplaćuje.
Ukoliko se poslovni prostor daje u zakup bez
javnog natječaja fizičkim i pravnim osobama kada je posebnim propisima utvrđeno
da je za obavljanje te djelatnosti jedinica lokalne samouprave dužna osigurati
uvjete, zakupnina za poslovni prostor utvrđuje se prema Tabeli za utvrđivanje
zakupnine koja je sastavni dio ove Odluke.
Za poslovni prostor u kojem se obavlja više
djelatnosti zakupnina se određuje po korisnoj površini za svaku djelatnost
posebno.
Članak
40.
Korisna površina je površina poslovnoga
prostora koja se dobije mjerenjem između zidova prostorija poslovnoga prostora
uključujući ulazno-izlazni prostor, sanitarni čvor, površinu izloga i galerije.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko
nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u
visini od 50% od cijene zatvorenog poslovnoga prostora po m2, osim za terase restorana kod kojih se visina
zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog poslovnoga prostora.
Članak
41.
Mjesečna zakupnina za poslovni prostor
obračunava se umnoškom korisne površine poslovnoga prostora i jednične
zakupnine utvrđene Odlukom gradonačelnika.
Vrijednost veličine »a« za poslovni prostor
utvrđuje gradonačelnik za svaku kalendarsku godinu i to krajem kalendarske
godine za iduću godinu.
Odluka o veličini parametra »a« objavljuje se
u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Članak
42.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorom utvrđeni
iznos zakupnine mjesečno unaprijed i to najkasnije do 5-tog u mjesecu za mjesec
za koji se plaća.
Članak
43.
Za određivanje zakupnine za poslovni prostor
utvrđuje se 5 (pet) zona kako slijedi:
1.ZONA I. - naselje Bakar s obalnim pojasom
do granice s Općinom Kostrena i Gradom Kraljevica te područjem »industrijske
zone«;
2.ZONA II. - naselje Hreljin, Praputnjak,
Krasica, Škrljevo, Kukuljanovo;
3.ZONA III. - naselje Plase (Ružić selo);
4.ZONA IV. - naselja Plosna i Ponikve, te
Zlobin (osim predjela Zlobinsko brdo do izgradnje vodovoda).
5.ZONA V. - predio naselja Zlobin - Zlobinsko
brdo.
VII. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
44.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i način utvrđen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno pismeno odobrio zakupodavac.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka obveza
plaćanja zakupnine i ostalih troškova ne prestaje.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora raskinut
će se ako zakupnik podmiruje zakupninu, a prestane s obavljanjem djelatnosti,
osim u slučaju iz stavka 2. ovog članka.
Članak
45.
Zakupodavac je dužan zakupniku predati
poslovni prostor u roku utvrđenom ugovorom o zakupu.
Ako zakupodavac ne preda zakupniku poslovni
prostor u ugovorenom roku, zakupnik može svoje pravo ostvariti tužbom ili
raskinuti ugovor o zakupu.
Zakupodavac je dužan zakupniku predati
poslovni prostor u stanju utvrđenom ugovorom.
Ako ugovorom o zakupu nije utvrđeno u kakvom
stanju zakupodavac predaje zakupniku poslovni prostor smatra se da je poslovni
prostor predan u stanju prikladnom za obavljanje djelatnosti predviđene
ugovorom.
Ako zakupodavac ne preda zakupniku poslovni
prostor u stanju utvrđenom ugovorom odnosno Zakonom o zakupu i kupoprodaji
poslovnoga prostora, zakupnik ima pravo raskinuti ugovor o zakupu, tražiti
razmjerno sniženje zakupnine, ili na teret zakupodavca sam dovesti poslovni
prostor u takvo stanje, ako to nije učinio zakupodavac nakon što ga je zakupnik
na to pozvao i ostavio mu primjeren rok.
Primjerenim rokom iz prethodnog stavka smatra
se rok u kojem se određeni radovi mogu izvesti uzimajući u
obzir
pripreme, mjesto i prilike pod kojima se radovi moraju izvesti.
U slučaju iz stavka 2. i stavka 5. ovog
članka zakupnik ima pravo na naknadu štete.
Članak
46.
Zakupnik ne smije započeti koristiti poslovni
prostor prije sklapanja ugovora o zakupu poslovnoga prostora i potpisivanja
Zapisnika o primopredaji poslovnoga prostora.
Potpisom ugovora o zakupu i Zapisnika o
primopredaji poslovnoga prostora zakupnik potvrđuje da je poslovni prostor
primio u viđenom stanju odnosno u stanju u kojem se može upotrebljavati za
djelatnost utvrđenu ugovorom, te da je suglasan da će prostor urediti o
vlastitom trošku sukladno članku 13. stavku 2. i članku 35. stavku 11. ove
Odluke.
Članak
47.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja
poslovnoga prostora te je dužan o svom trošku izvršiti popravke oštećenja
poslovnoga prostora koja je sam prouzročio ili su ih prouzročile osobe koje se
koriste psolovnim prostorom zakupnika.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje,
soboslikarski radovi, sitniji popravci na instalacijama i slično.
Zakupnik ne odgovora za pogoršanje stanja
poslovnoga prostora, uređaja i opreme koje je nastalo zbog redovitoga
korištenja.
Članak
48.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi gradonačelnik za zgrade koje su u vlasništvu Grada
Bakra u cijelosti, po njihovom dospijeću ako nije drukčije ugovoreno.
Ukoliko nije izričito ugovoreno, smatra se da
naknada za troškove iz stavka 1. ovog članka nije uračunata u zakupninu.
Članak
49.
Zakupnik smije samo uz izričitu pisanu
suglasnost zakupodavca činiti preinake poslovnoga prostora kojima se bitno
mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena ili vanjski izgled poslovnoga
prostora, s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ako zakupnik bez suglasnosti zakupodavca,
odnosno unatoč njegovu protivljenju izvrši preinake ili nastavi s izvođenjem
radova, zakupodavac ima pravo raskinuti ugovor te ima pravo na naknadu štete.
Zakupodavac je dužan u roku od 30 (trideset)
dana od prijema obavijesti o namjeri izvođenja radova pisanim putem dati
suglasnost zakupniku ili istu uskratiti.
Ugovorom iz stavka 1. ovog članka posebno će
se regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor sklopljen;
- pravo zakupnika na povrat izvršenih, a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko mu gradonačelnik otkaže ugovor o zakupu prije
isteka ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova;
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih,
a neamortiziranih sredstava u slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o
zakupu poslovnoga prostora ili ugovor otkaže zakupodavac zbog neizvršavanja
ugovornih obveza od strane zakupnika.
Članak
50.
Zakupnik nema pravo poslovni prostor ili dio
poslovnoga prostora dati u podzakup bez izričitog pismenog odobrenja
zakupodavca.
Podzakup poslovnoga prostora odobrit će se
isključivo pod uvjetom da su prethodno podmirene sve obveze iz ugovora o
zakupu.
Zakupnik jamči zakupodavcu da će podzakupac
poslovni prostor upotrebljavati prema uvjetima iz ugovora o zakupu.
Podzakup prestaje kada prestaje i zakup.
VIII. PRESTANAK ZAKUPA
Članak
51.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora prestaje
na način popisan Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora sklopljen
na određeno vrijeme prestaje istekom vremena na koje je sklopljen.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora sklopljen
na neodređeno vrijeme prestaje otkazom s time da ovaj ugovor ne može prestati
prije isteka jedne godine do dana sklapanja, osim ako je ugovorom drukčije
određeno.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora sklopljen
na neodređeno vrijeme na temelju otkaza prestaje danom isteka otkaznog roka,
koji ako nije drukčije ugovoreno, iznosi 30 dana računajući od dana primitka
otkaza.
Ako ugovorom o zakupu poslovnoga prostora
nije drukčije određeno, otkaz se može dati samo prvoga ili petnaestoga dana u
mjesecu.
Ugovor o zakupu sklopljen na neodređeno
vrijeme otkazuje se pisanim otkazom koji se dostavlja poštom preporučeno, a
otkazom putem javnog bilježnika kada je ugovor potvrđen (solemniziran) po
javnom bilježniku.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklopljen
na određeno ili na neodređeno vrijeme svaka ugovorna strana može otkazati u
svako doba, ako druga ugovorna strana ne izvršava svoje obveze utvrđene
ugovorom ili Zakonom.
Članak
52.
Zakupodavac može otkazati Ugovor o zakupu
poslovnoga prostora u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe
o trajanju zakupa ako:
1. zakupnik i poslije pisane opomene
zakupodavca koristi poslovni prostor protivno ugovoru ili mu nanosi znatniju
štetu koristeći ga bez dužne pažnje;
2. zakupnik ne plati dospjelu zakupninu i
ostale troškove za dva uzastopna mjeseca ili tri mjeseca u bilo kojem razdoblju
tekuće godine u roku od 15 (petnaest) dana od dana priopćenja pisane opomene
zakupodavca primitka opomene zakopodavca,
3. zakupodavac zbog razloga za koje nije
odgovoran, ne može koristiti poslovni prostor u kojem je obavljao svoju
djelatnost pa zbog toga namjerava koristiti prostor koji drži zakupnik;
4. bez odobrenja zakupodavca izda dio ili
cijeli poslovni prostor drugome u podzakup protivno ugovoru i ovoj Odluci;
5. tijekom trajanja zakupa zakupodavac
odlukom odredi da se poslovni prostor može koristiti samo za obavljanje druge
djelatnosti od one za koju je izdan u zakup.
Članak
53.
Nakon prestanka ugovora o zakupu zakupnik je
dužan predati zakupodavcu poslovni prostor u roku od 8 (osam) dana od dana
prestanka Ugovora o zakupu, u stanju u kojem ga je primio s tim da uređaje koje
je ugradio u
poslovni
prostor može odnijeti ako se time ne oštećuje poslovni prostor i ako mu to ulaganje
zakupodavac nije priznao kroz smanjenje visine zakupnine.
Prilikom predaje ispražnjenog poslovnoga
prostora sastavlja se zapisnik o stanju u kojem se nalazi poslovni prostor u
vrijeme predaje.
Ako prilikom predaje nije sastavljen zapisnik
smatra se da je poslovni prostor predan u ispravnom stanju.
Članak
54.
Zakup poslovnoga prostora ne prestaje kad
treća osoba kupnjom ili po drugoj osnovi stekne pravo vlasništva od zakupodavca
poslovnoga prostora.
U slučaju iz prethodnog stavka treća osoba
stupa u prava i obveze zakupodavca.
Zakup poslovnoga prostora ne prestaje smrću
odnosno promjenom pravnoga položaja zakupnika, ako ugovorom o zakupu nije
drukčije određeno.
U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka
nasljednici koji preuzimu obrt ili drugu djelatnost iz ugovora o zakupu,
odnosno pravni slijednici stupaju u prava i obveze zakupnika, s time da će se
međusobni odnosi sa zakupodavcem regulirati aneksom ugovora o zakupu poslovnoga
prostora.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
55.
Ugovori o zakupu poslovnoga prostora
sklopljeni prije stupanja na snagu ove Odluke ostaju na snazi do isteka roka na
koji su sklopljeni.
Članak
56.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o zakupu poslovnoga prostora na području Grada Bakra (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 34/09, 13/10, 32/10).
Članak
57.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/11-01/09
Ur. broj: 2170-02-01-11-24
Bakar, 22. prosinca 2011.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA BAKRA
Predsjednik
Milan Rončević, v.r.