40.
Na temelju članka 100. stavka 6. i članka
101. stavka 1. i stavka 2. Zakona o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne
novine« broj 76/07, 38/09, 55/11 i 90/11) i članka 32. Statuta Općine Matulji
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 26/09 i 38/09, Općinsko
vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana 13. prosinca 2011. godine,
donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU IZMJENE I DOPUNE
PROSTORNOG PLANA UREĐENJA
OPĆINE MATULJI
I. TEKSTUALNI DIO
1. TEMELJNE ODREDBE
Glava
I.
Ovom Izmjenom i dopunom prostornog plana
uređenja Općine Matulji mijenja se i dopunjuje Prostorni plan uređenja Općine
Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 36/08) sukladno
Odluci o izradi Izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Općine Matulji (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 01/11).
Glava
II.
Elaborat »Izmjena i dopuna prostornog plana
uređenja Općine Matulji« (u daljnjem tekstu: Izmjena i dopuna Plana) se sastoji
od:
I. Tekstualnog dijela plana:
1. Temeljne odredbe
2. Odredbe za provođenje plana
II. Grafičkog dijela plana:
1. Korištenje i namjena površina 1:25.000
3.2. Uvjeti za korištenje, uređenje i
zaštitu prostora
Posebna ograničenja u korištenju,
mjere uređenja i zaštite 1:25.000
4. Građevinska područja (4.2., 4.10. i 4.17.)
1: 5.000
4.2. Građevinsko područje - Bregi
4.10. Građevinska područja Matulji,
Mihotići
4.17. Građevinska područja Brgud
- poslovne zone
III. Obaveznih priloga plana:
1. Obrazloženje plana,
2. Izvod iz Prostornog plana
Primorsko-goranske županije,
3. Stručne podloge na kojima se temelje
prostorno planska rješenja;
4. Popis propisa koje je bilo potrebno
poštivati
u izradi plana,
5. Zahtjevi iz članka 79. Zakona,
6. Izvješće o prethodnoj raspravi,
7. Sažetak za javnost,
8. Izvješće o javnoj raspravi,
9. Evidencija postupka izrade i donošenja
plana,
10. Mišljenja iz članka 94. Zakona,
Obvezni prilozi iz točke III. ovog članka
nisu predmet objave.
Glava
III.
Izmjenu i dopunu Plana je izradio
Urbanistički studio Rijeka d.o.o. Rijeka, broj elaborata 05/11, temeljem
ugovora sklopljenog s Općinom Matulji, od 16. ožujka 2011. godine i ovjerio
sukladno posebnom propisu.
2. ODREDBE ZA PROVOĐENJE
Članak
1.
U Članku 36. stavak b. mijenja se i glasi:
»b/ Cestovne građevine
Autoceste:
.Jadranska autocesta (Trst) / (Ljubljana)
Rupa - Rijeka -Senj - Zadar - Split
-I. etapa: Rupa - Rijeka - Senj - Otočac
-II. etapa u dionici sa čvorovima Rupa -
Permani - Viškovo - Dražice - Grobničko polje - Mali Svib - Križišće -
Jadranovo - Crikvenica (Selce) - Novi Vinodolski (Bribir) - Novi Vinodolski -
Senj - Žuta Lokva, u »koridoru u istraživanju« od Permana do Križišća
.čvor Matulji - tunel Učka (s vezama na luku
Raša- Bršica, Pazin i Buzet)
-I. etapa postojeća trasa čvor Matulji -
tunel Učka,
-II. etapa u dionici: tunel Učka sa čvorovima
- Veprinac-Jušići i/ili Jurdani - Permani, u »koridoru u istraživanju« od čvora
Veprinac do spoja na autocestu Rijeka-Rupa.«
Članak
2.
U Članku 167. stavka 1. unutar zagrade dodaje
se riječ »autoceste«, a iza riječi »lokalne« dodaje se riječ »ceste«.
U istom članku iza stavka 2. dodaju se stavci
3. i 4., koji glase:
»Izgradnja i rekonstrukcija javnih cesta se
provodi neposrednom provedbom ovog plana.
Izgradnja i rekonstrukcija nerazvrstanih
cesta se provodi neposrednom provedbom ovog plana, izuzev izgradnje novih cesta
u neizgrađenim područjima kad je propisana obavezna izrada planova užeg
područja.«
Članak
3.
U Članku 168. stavak 1. mijenja se i glasi:
»Mrežu državnih cesta na području Općine
Matulji čine ceste:
autocesta:
.Jadranska autocesta (Trst) / (Ljubljana)
Rupa - Rijeka - Senj - Zadar - Split
-I. etapa: Rupa - Rijeka - Senj - Otočac
-II. etapa u dionici sa čvorovima Rupa -
Permani - Viškovo - Dražice - Grobničko polje - Mali Svib - Križišće -
Jadranovo - Crikvenica (Selce ) - Novi Vinodolski (Bribir) - Novi Vinodolski -
Senj - Žuta Lokva, u »koridoru u istraživanju« od Permana do Križišća
.čvor Matulji - tunel Učka (s vezama na luku
Raša- Bršica, Pazin i Buzet)
-I. etapa postojeća trasa čvor Matulji - tunel
Učka,
-II. etapa u dionici: tunel Učka sa čvorovima
- Veprinac-Jušići i/ili Jurdani-Permani, u »koridoru u istraživanju« od čvora
Veprinac do spoja na autocestu Rijeka-Rupa.«
U istom članku u stavku 2. riječi »zaštitni
pojas« zamjenjuju se riječju »koridor«, a iza zareza se dodaju riječi »a za
planirani koridor širine 200 m.«
U istom članku stavak 3. mijena se i glasi:
»Koridor u istraživanju« označen je u
kartografskom prikazu br. 3.2. »Uvjeti za korištenje, uređenje i zaštitu
prostora - Posebna ograničenja u korištenju, mjere uređenja i zaštite«
U istom članku stavak 4. mijenja se i glasi:
»Uz postojeće čvorove Matulji, Rupa i Jurdani
planirani su čvorovi Trinajstići i Miklavija kao veza na prometnu mrežu nižeg
ranga.«
U istom članku iza stavka 4. dodaju se stavci
5. i 6. koji glase:
»Rješenja planiranih čvorova Trinajstići i
Miklavja prikazana unutar koridora autoceste, na kartografskim prikazima 4.10.
Građevinska područja Matulji, Mihotići i 4.17. Građevinska područja Brgud -
poslovne zone su načelna i usklađuju se s konačnim prometnim rješenjem čvora,
uz uvjet da se na čvoru Miklavija zadrži koncepcija čvora kao ulazno-izlaznog
iz oba smjera prometa na autocesti.
Za prometno povezivanje čvora na poslovnu
zonu K8 i na županijsku cestu (Ž3) planira se mogućnost izgradnje spojne ceste
i naplatnih kućica unutar građevinskog područja gospodarske namjene (K8) i na
županijskoj cesti Ž3 izgradnja čvora u dvije razine.«
U istom članku dosadašnji stavak 5. postaje
stavak 7.
U istom članku dosadašnji stavak 6. i stavak
7. brišu se u cijelosti.
Članak
4.
U članku 169. se riječ »križanja« zamjenjuje
riječju »raskrižja«.
Članak
5.
U članku 173. se riječ »križanja« zamjenjuje
riječju »raskrižja«.
Članak
6.
Stavci 1. 2. i 3. brišu se u cijelosti.
Članak 174. mijenja se i glasi:
»Za građenje objekata i instalacija unutar
zaštitnog pojasa javne ceste prethodno se moraju zatražiti uvjeti nadležne
uprave za ceste. Zaštitni pojas ceste mjeri se od vanjskog ruba zemljišnog
pojasa tako da je širok sa svake strane:
40 m za autoceste i brze ceste
25 m za državne ceste
15 m za županijske ceste
10 m za lokalne ceste«.
Članak
7.
U članku 175. stavak 2. mijenja se i glasi:
»Ceste se planovima užih područja
razvrstavaju na glavne mjesne ulice, sabirne ulice i ostale ulice.«
Članak
8.
U članku 176. stavak 2. briše se u cijelosti.
Stavak 3. postaje stavak 2., a stavak 4.
postaje stavak 3.
Članak
9.
U članku 177. stavak 1. se zamijenjuje novim
stavkom koji glasi:
»Nerazvrstane ceste su ceste koje se koriste
za promet vozilima, koje svatko može slobodno koristiti na način i pod uvjetima
određenim Zakonom o cestama i drugim propisima, a koje nisu razvrstane kao
javne ceste.«
Članak
10.
U članku 178. stavak 1. riječ »križanja«
zamjenjuje se riječju »raskrižja«.
Članak
11.
U članku 180. stavak 3. briše se u cijelosti.
Članak
12.
U članku 181. iza riječi »Na« briše se riječ
»cestovnim«.
Članak
13.
U članku 183. stavak 3. briše se u cijelosti.
Članak
14.
Nakon članka 230. dodaje se novi članak
230a., koji glasi:
»Za građevine planiranih čvorova na
autocesti, određuju se posebne mjere očuvanja krajobraznih vrijednosti.
Uređenje krajobraza je potrebno temeljiti na očuvanju prirodnog i kultiviranog
krajobraza što obuhvaća:
- maksimalnu zaštitu zatečenih vrijednosti u okolišu
te
- obnovu i sanaciju zatečenog stanja
narušenog građevinskim radovima.
Za svaki čvor treba izraditi projekt
krajobraznog uređenja uvažavajući sljedeće:
- projekt krajobraznog uređenja izrađivati i
u idejnoj fazi, paralelno i uz usuglašavanje s prometnim i građevinskim
projektom čvora,
- projekt izraditi na geodetskoj podlozi na
kojoj su označeni postojeći vrtovi, vrtače, suhozidi, postojeće vrijedno
zelenilo, rubovi šume i drugi važni krajobrazni elementi prostora,
- izvan građevinskog područja prostor
oblikovati tako da se u cilju očuvanja prepoznatljivosti krajobraza slijedi
izgled postojećeg krajobraza i konfiguracija postojećeg terena, u pravilu
oblikovanjem terena izvedbom usjeka i nasipa blažeg nagiba uz vraćanje u
prvobitno stanje svih važnih elemenata krajobraza,
- unutar građevinskog područja se, s ciljem
uštede prostora, predviđa izvedba potpornih zidova sa strukturiranom vidljivom
plohom (obloga klesancima, beton sa strukturom, elementi sa zelenilom, sadnja
penjačica i sl. rješenja),
- postojeće vrtače, vrtove, suhozide i
raslinje koji se nalaze u koridoru gradnje, u vrijeme izvođenja radova
zaštititi ograđivanjem i drugim načinima, a rubne koji se ne mogu sačuvati
predvidjeti za sanaciju,
- plodnu zemlju i suhozide, koji se nalaze
pod površinom za gradnju čvora, deponirati na gradilištu i koristiti za radove
krajobraznog uređenja i dr.,
- prekinute postojeće staze kad je moguće
povezati zamjenskim trasama,
- na mjestima prosjeka obnoviti šumski rub,
- usjeke i nasipe koji nisu stjenoviti predvidjeti
što blažeg nagiba, zaobljenih rubova, ne smiju se stabilizirati betonom,
- predvidjeti korištenje autohtonih vrsta
raslinja (pokrivača tla, penjačica, živice, grmlja i stablašica), alohtone
vrste koristiti samo izuzetno,
- barijere za zaštitu od buke i vjetra
predvidjeti kao transparentne panoe ili kao strukture izrađene od prirodnih
materijala (zelenilo, kamen, drvo),
- višak materijala iz iskopa odvoziti s
lokacije a ne odlagati na okolne prostore,
- pri izvođenju radova osigurati nadzor
krajobraznog arhitekta.«
Članak
15.
U članku 303. dodaju se stavci 2. 3. i 4.
koji glase:
»Urbanistički plan uređenja Matulja
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 2/05) je potrebno uskladiti
s izmijenjenim i dopunjenim prometnim rješenjem na način da se planira
povezivanje prometne mreže u obuhvatu plana na planirani čvor Trinajstići.
Urbanistički plan uređenja 4 radne zone RZ 12
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 50/06) (poslovna zona
Miklavija - K8) je potrebno uskladiti s izmijenjenim i dopunjenim prometnim
rješenjem na način da se planira povezivanje prometne mreže zone na planirani
čvor Miklavija.
Detaljni plan uređenja radne zone R-2
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 15/99 i 53/09) (poslovna
zona - K2) je potrebno uskladiti s izmijenjenim i dopunjenim prometnim
rješenjem na način da se planira spojna cesta od planiranog čvora Trinajstići
do županijske ceste Ž3 (državna cesta D8).«
3. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
16.
Ove Izmjene i dopune Plana izrađuju se u
četiri izvornika, koji su ovjereni pečatom Općinskog vijeća Općine Matulji i
potpisom predsjednika Općinskog vijeća Općine Matulji i koji se čuvaju u skladu
sa zakonom.
Po jedan izvornik čuva se u:
- Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog
uređenja i graditeljstva,
- Javnoj ustanovi Zavoda za prostorno
uređenje Primorsko-goranske županije,
- Upravnom odjelu za graditeljstvo i zaštitu
okoliša Primorsko-goranske županije, Ispostava Opatija,
- pismohrani Općine Matulji.
Članak
17.
Ove Izmjene i dopune Plana stupaju na snagu
osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko- goranske županije«.
Klasa: 350-01/11-01/1
Ur. broj: 2156-04/11-71
Matulji, 13. prosinca 2011.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Željko Grbac, dipl. oec., v.r.