75.
Temeljem članka 28. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/ 04, 110/04 i
178/04) i članka 30. Statuta Grada Opatije (»Službene novine Primorsko-goranske
županije broj 25/ 09,30/09-ispravak), Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici
održanoj dana 8. prosinca 2011. godine donosi
GODIŠNJI
PROGRAM
održavanja komunalne infrastrukture za 2012. godinu
A. OPĆE ODREDBE
1. Ovim Programom utvrđuju se izvori i
namjena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.
U smislu ovog programa, pojam održavanje
komunalne infrastrukture obuhvaća redovno i pojačano održavanje komunalne
infrastrukture u sljedećim programima:
1. odvodnju atmosferskih voda,
2. održavanje čistoće javnih površina,
3. održavanje javnih površina,
4. održavanje nerazvrstanih cesta,
5. održavanje groblja,
6. javnu rasvjetu,
7. održavanje pomorskog dobra,
8. hitne intervencije i ostale obveze,
9. DTK kanalizacija,
10. sufinanciranje komunalnih akcija mjesnih
odbora.
2. Sredstva za ostvarenje ovog Programa čine:
Program Program Ind.
2011. 2012.
1. Prihodi od komunalne
naknade 14.600.000 14.600.000 100,00
2. Sredstva Proračuna 5.856.327 3.222.253
55,02
3. Boravišna pristojba 1.410.000 1.410.000
100,00
4. Koncesije i koncesijska
odobrenja 1.768.418 1.800.000 101,79
5. Pomoći držav.proračuna,
PGŽ i fondova 150.000 100.000 66,67
8. Prihod od spomeničke
rente 1.832.634 1.760.000 96,04
9. Višak 2010 - komunal.
naknada 64.522,00 0 0
10. Višak 2010 - koncesije
i konces. odobrenja 1.327.643 0 0
UKUPNO PRIHODI 27.009.544 22.892.253 84,76
3. Sredstva iz točke 2. ovog programa
raspoređuju se za:
a) redovno održavanje komunalne
infrastrukture 20.177.253 kn
b) pojačano održavanje komunalne
infrastrukture 2.715.000 kn
a prema opisu i opsegu poslova održavanja i
procijenjenoj visini troškova po pojedinim djelatnostima utvrđenim ovim
programom.
Raspored i namjena sredstava održavanja
komunalne infrastrukture po pojedinim djelatnostima za 2012. godinu iskazani su
u priloženoj tabeli br. 1 za redovno održavanje i u tabeli br. 2 za pojačano
održavanje.
Opis i opseg poslova redovnog održavanja po
pojedinim djelatnostima dan je u glavi B1. ovog programa, a za pojačano
održavanje popis poslova opisan je u glavi B2.
4. Terminski plan izvođenja radova po ovom
programu, sukladno osiguranim sredstvima, utvrđuje Upravni odjel za komunalni
sustav i zaštitu okoliša.
B. OPIS I OPSEG POSLOVA ODRŽAVANJA KOMUNALNE
INFRASTRUKTURE
B1. REDOVNO ODRŽAVANJE UREĐAJA I OBJEKATA
KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
1. Odvodnja atmosferskih voda
Sustav za odvodnju atmosferskih voda čine
oborinski kanali, kanalske rešetke, taložnice, pjeskolovi i slivnici koji se
održavaju na nerazvrstanim cestama i na zelenim površinama. Redovno održavanje
svodi se na periodično čišćenje u zavisnosti od lokacije, te intervencije u
slučaju začepljenja tih uređaja.
Predviđa se redovita kontrola i čišćenje svih
kanala oborinske kanalizacije, kao i pripadajućih slivnika, taložnika i
pjeskolova, a prema dinamici koju će utvrditi Upravni odjel za komunalni sustav
i zaštitu okoliša Grada:
1.1 Čišćenje slivnika na javnim površinama:
2.014 kom, kao i tekuće održavanje objekata odvodnje i otklanjanje oštećenja na
istima.
1.2 Čišćenje kanalskih rešetki i slivnika na
zelenim površinama: 768 m rešetki 12 puta godišnje, 275 taložnika 10 puta
godišnje i 2 pjeskolova 5 puta godišnje.
Smanjivanje planiranih sredstava u odnosu na
2011. godinu proizlazi iz smanjivanja ručnog načina čišćenja i povećanja
strojnim sa specijalnim vozilom Komunalca nabavljenim u okviru realizacije
projekta izgradnje sanitarne kanalizacije Liburnijske rivijere i zaleđa (kanal
jet).
2. Održavanje čistoće javnih površina
Obuhvaća pometanje javno prometnih površina
(ručno i strojno), pranje ulica, uklanjanje smeća iz divljih deponija, te
troškove higijeničarske službe.
Standardi i nivo održavanja uređenog
građevinskog zemljišta napravljeni su prema »Normizacija u komunalnoj
higijeni«, standardima i normativima izrađenim po Strukovnom udruženju
stambeno-komunalne djelatnosti uređenja naselja i prostora i zaštite okoliša
Hrvatske gospodarske komore, Grupacija održavanja čistoće, a koji su objavljeni
1996. godine.
U 2011. godini nisu povećavane postojeće
površine na kojima je obavljano čišćenje u odnosu na 2010. godinu.
U 2011. godini tehnički odsjek Grada Opatije
izradio je GIS površina koje se čiste. Nastale razlike uvrštene su u tablicu
čišćenja, te su opisi prilagođeni po trenutnim adresama.
Radi povećavanja kvalitete čišćenja na
lokacijama koje održava Komunalac u 2012. g. zadržava se dodatnih 1000 sati
rada na čišćenju raslinja uz pješačke komunikacije, zadržan je i dodatni
usisivač. Predviđeno je i pražnjenje košarica u starom gradu u Veprincu.
U dijelu održavanja lokacija koje su
povjerene Parkovima zadržava se dežurni radnik, koji tijekom tri ljetna mjeseca
pojačano nadgleda čistoću na lokacijama u priobalju.
Poslovi pometanja javno prometnih površina,
te pranja ulica povjeravaju se poduzeću »Komunalac«, a čišćenje obalnog puta i
pristupnih stubišta »Parkovima«.
2.1 i 2.2 Pregled javnih površina obuhvaćenim čišćenjem, kao i
intenzitet i način čišćenja pojedinih površina dan je u priloženim tabelama 3.
i 4.
Sastavni dio ovog programa jesu kalkulacije
cijena izrađene prema službenim normativima i utvrđenoj dinamici prema tabelama
3. i 4, od kojih ističemo najvažnije stavke:
Komunalac: - ručno čišćenje - 10.081.911 m2 godišnje, uz prosječnu cijenu od 0,09 kn/m2,strojno čišćenje - 22.680.277 m2 godišnje, uz prosječnu cijenu od 0,0236 kn/m2.
Parkovi: - ručno pometanje stubišta -181.668
m2 godišnje, uz prosječnu
cijenu od 0,65 kn/m2 - strojno
čišćenje obalnog puta - 6.560.811 m2 godišnje, uz prosječnu cijenu od 0,052 kn/m2.
2.3 Pranje ulica
U 2011. godini Komunalac je nabavio
specijalno vozilo za pranje javnih površina sa rekuperacijom vode, te se u
2012. godini planira povećanje intenziteta čišćenja u odnosu na ranije godine u
dijelu čišćenja nogostupa, dok će se pranje ulica odvijati u istom intenzitetu
kao i 2011. godine.
Pranje ulica planira se u slijedećoj
dinamici: 1X ožujak, 2X travanj, 2X svibanj, 4X lipanj, 4X srpanj, 4X kolovoz,
2X rujan, 1X listopad, 1X studeni, 1X prosinac i to na slijedećim ulicama: ul.
M. Tita u cijelosti, ulica A. Štangera, ulica I. Pošćića, ul. V. Spinčića, ul. R.
K. Jeretova, Obala F. Supila, Trg V. Gortana, pristanište Zert, Peršićeva
ulica, Liburnijska i Primorska ulica (Komunalac, 32.438 m2).
Strojno pranje nogostupa
Ciklonom-visokotlačnom pumpom toplom vodom sa ispiranjem i rekuperacijom vode
na sljedećim dionicama i u godišnjoj dinamici:
- pranje dionice od Pančere do
ulaska u hotel Kvarner 3.560 m243x
- pranje dionice od Ambasadora
do izlaska iz hotela Kvarner 2.270 m243x
- pranje površine na plaži Ičići 5.923 m22x
- pranje Luke Opatija 2.100 m21x
- pranje luke Volosko 800 m21x
- pranje trga ispred tržnice 300 m253x
- pranje ostalih površina sa žutim
pločicama 1.500 m24x
- pranje novih dijelova pješačkih staza
kameno opločenje (kirmenjak) 524 m27x
- pranje novih dijelova pješačkih staza
kameno opločenje Ičići bus stanica 276 m212x
2.4 Pranje i pjeskarenje javnih površina
Predviđa se i pranje i pjeskarenje javnih
površina visokotlačnom pumpom, radi uklanjanja grafita i sličnih onečišćenja
(140 sati rada pumpe, uz djelomično pjeskarenje).
2.5 Odlaganje otpada na gradski deponij
Nakon što je obavljena racionalizacija u
prijevozu otpada sa javnih površina, jedan dio otpada odlaže se u posebne
kontejnere, koje zatim preuzima Komunalac, te kamionom za odvoz otpada
transportira na gradski deponij. Tom prilikom otpad se sabija i na taj način
štedi na transportnim troškovima. U ovoj stavci prikazan je trošak odlaganja
otpada sa javnih površina koje održavaju Parkovi. Prije odlaganja otpada, isti
se važe na javnoj deponiji i plaća se naknada za odlaganje otpada od 136,57
kn/t. Biorazgradivi otpad (od sječe raslinja) prima se samo u usitnjenom
stanju. Predviđa se zbrinjavanje 302 tone
2.6 Troškovi higijeničarske službe
Veterinarsko higijeničarska služba - obuhvaća
uklanjanje životinjskih lešina sa javnih površina. Program je napravljen na
temelju dosadašnjih iskustava. Poslovi veterinarsko higijeničarske službe
povjereni su Veterinarskoj stanici Opatija temeljem ugovora o obavljanju
komunalnih djelatnosti.
Obavljanje poslova dezinsekcije, dezinfekcije
i deratizacije na površinama u vlasništvu Grada Opatije (cca 40 hektara
parkovnih površina i gradskih ulica), obavlja se prema programu Nastavnog
zavoda za javno zdravstvo PGŽ. U stavci su predviđena i sredstva za obavljanje
stručnog nadzora kojeg provodi isti Zavod.
2.7 Intervencije temeljem Odluke o
komunalnom redu - programom se
predviđaju sredstva i za intervencije po nalogu komunalnih redara, u
slučajevima kada one idu na teret Grada ili kada se provode prema trećim
osobama od kojih se potom trebaju refundirati. U stavci su uključena i sredstva
za uklanjanje divljih deponija i olupina u iznosu od 50.000 kn.
2.8. U ekološkim programima i akcijama osiguravaju se sredstva za sufinanciranje nabave
sadnica građanima za okućnice i balkone (22.000 kn), te za županijski program
suzbijanja bjesnoće (5.000 kn). Od 2012. godine osiguravaju se i sredstva za
nabavku opreme i sredstva za manje ekološke incidente izazvane izlijevanjem
goriva prilikom saobraćajnih udesa i dr. incidenata (70.000 kn).
3. Održavanje javnih površina
3.1. Održavanje zelenih površina
Pregled zelenih površina obuhvaćenih redovnim
održavanjem dan je u tabeli 5.
Sastavni dio ovog Programa jesu Cjenik
materijala, Cjenik strojeva, kalkulativne satnice, kalkulacije cijena radova
»Parkova« d.o.o. Opatija, revidiran po Upravnom odjelu za komunalni sustav
Grada Opatije.
Redovno održavanje zelenih površina obuhvaća
sve radove koje je tijekom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja
dostignutog nivoa uređenosti.
Redovnim održavanjem obuhvaćeno je ukupno
138.913 m2 raznih zelenih
površina koje su održavane u 2011 godini, te koje su uređene tijekom iste
godine..
Za zalijevanje zelenih površina planira se
18.135 m3vode (11.985 m3 kroz automatsko navodnjavanje, te 6.150 m3 kroz ručno zalijevanje, uz planiranih 3.690 radnih
sati godišnje).
3.2. Održavanje mreže za navodnjavanje
zelenih površina
Sve zelene površine navedene u tabeli 5.
sadrže i mogućnost navodnjavanja sa automatskog sustava za navodnjavanje ili sa
hidranata ručnim putem.
Do sada je sustav automatskog navodnjavanja
uveden na 15.890 m2 zelenih
površina. U 2011. godini izvedeno je navodnjavanje na zelenoj površini uz
obalni put kod restorana Jedro (m2 55), te trokut na ulasku u marinu Ičići (m2 19), centar Pobri raskrižje kod BUS stanice (m2 41).
3.3. Interpolacija - zamjena dugotrajnih
nasada
Predviđa se dobava biljnog materijala u
ukupnoj vrijednosti oko 40.000 kn. Sadnja dobavljenog biljnog materijala će se
izvršiti na sljedećim lokacijama: Park Angiolina, šetalište na Slatini, drvored
uz ulicu M. Tita, park Margerita, trg kod tržnice, te manje interpolacije na
lokacijama na kojima će doći do oštećenja ili propadanja.
3.4. Obrezivanja raslinja uz komunikacije
i sječa suhih stabala
Troškovi orezivanja izračunavaju se temeljem
utrošenih radnih sati radne snage, i strojeva, što zavisi od tipa površine koja
se tretira, vrsti terena i dr, sa uključenim usitnjavanjem i odvozom biljnog
materijala na gradski deponij.
Površine obuhvaćene sanitarnom sječom i
košenjem, te površine koje se tretiraju herbicidima iskazane su u priloženoj
tabeli 6.
Sanitarna sječa i orezivanje zelenila
obračunavaju se prema stvarnim troškovima u zavisnosti o količini drvne mase i
složenosti situacije u kojoj se radovi obavljaju. Košenje i tretiranje
herbicidima obrađeno uz nerazvrstane ceste.
3.5 Održavanje travnjaka nogometnog
igrališta
U okviru ove stavke financira se i cjelokupno
održavanje travnjaka nogometnog stadiona, kao i umjetnog travnjaka pomoćnog
igrališta u Opatiji - utrošak vode 3.250 m3, održavanje travnjaka radnik - 114.300 kn, te
materijal - sjeme, fini pijesak i lumbriko i dr. - 131.000 kn.
3.6 Nabava, postava i popravak parkovnih
klupa i košarica i dr. naprava
Na području Grada u 2011 godini dobavljeno je
10 novih klupa, a toliki je broj i uništen tako da je ukupno postavljeno 320
klupa. Broj posuda za otpatke, kada se izuzmu površine parkova i obalnog puta
iznosi 190 posuda.
Poslovi održavanja u parkovima i na pomorskom
dobru povjeravaju se Parkovima.
Planom se predviđa izvesti radove održavanja
u nešto manjem obimu nego 2011. godine, a radi smanjene potrebe održavanja
novih klupa i posuda za otpatke proteklih godina:
1. popravak parkovnih klupa (100 kom, 87.500 kn),
2. dobava i postava betonskih posuda za
otpatke, 80 l
(5 komada, 14.300 kn)
3. dobava i postava košarica za otpatke, 20 l
(10 kom, 10.000 kn),
4. pranje poklopaca betonskih posuda za
otpatke - 3 X
godišnje (kom 300, 9.900 kn)
5. dobava i montaža novih klupa tip Opatija
(kom 5, 30.500 kn),
6. skidanje, popravak i ponovna montaža
košarica
(30 kom, 13.600 kn),
7. dobava mrežastih nosača-koševa za vrećice
80 l
(kom 10, 6.700 kn),
8. dobava vrećica za pseći izmet (40.000 kom,
9.840 kn)
U slučaju oštećenja klupa i košarica iznad
gornjeg broja, ta oprema će se trajno uklanjati sa površina na kojima su bili
postavljeni.
Poslovi održavanja na površinama izvan
pomorskog dobra i parkova povjeravaju se Komunalcu. Planom se predviđa izvesti
sljedeće:
1. dobava i postava košarica za otpatke 20 l
(kom 10, 10.000 kn),
2. nabavka i postava betonskih posuda 80 l
(kom 2, 5.730 kn),
3. pranje poklopaca Bani 3X godišnje (129
kom).
4. Održavanje posuda za otpatke
3.7. Održavanje javnih satova i
meteorološke stanice
Javni satovi (gradska tržnica, zgrada
Gradskog vijeća, zvonik crkve Sv. Jakova u Opatiji) održavaju se u funkciji.
Redovno održavanje i baždarenje
hidrometeorološke opreme obavlja Državni hidrometeorološki zavod, Grad Opatija
snosi troškove redovnog i pojačanog održavanja vezane uz oštećenja opreme koja
se dešavaju tijekom godine. Jednom tjedno čisti se staklo ispred monitora koji
prikazuje meto podatke na zgradi M.Tita 87 (FINA), te svakodnevno čišćenje
kišemjera u ovisnosti o vremenskim prilikama. U 2011. godini u cijelosti je
osuvremenjena oprema automatske meteorološke postaje.
3.8. Održavanje fontana, kipova i javnih
izljeva
Grad održava 3 fontane: fontana Slatina,
fontane Sv. Jakov i fontana pred zgradom Grada.
Fontane će raditi svih 12 mjeseci (čistiti će
se 12 puta godišnje) - 180.830 kn.
Kipovi i održavanje rasvjete kipova i ostalih
rasvijetljenih objekata - održavati će se u funkcionalnoj ispravnosti.
Javni izljevi (25 javnih izljeva - 3.540 m3 vode) i 7 tuševa na plažama Črnikovica,
Volosko-vaterpolo, Volosko-Stari Put, Lipovica, Ika, biti će u funkciji 5
mjeseci od svibnja do rujna, cca 1.050 m3 vode. Za izvanredne okolnosti (puknuća, gubici vode),
planira se 3.970 kn, a za prevoze vode u domaćinstva za vrijeme nestašice vode
5.000 kn.
Tijekom cijele godine biti će u funkciji
vanjsko osvjetljenje arhitektonski značajnih zgrada i kipova (zgrada Grada,
crkva Sv. Jakova, Villa Angiolina, kip u parku Imperial, djevojka sa galebom,
oznake Grada na ulazima u Grad). Održavanje kipova (čišćenja, sanacija
oštećenja, postava zaštite od galebova, rasvjeta podmorja lučice kod h.
Millenium) planira se u od 38.500 kn.
3.9. Održavanje javnih WC-a
Održavanje je povjereno Komunalcu. Povećanjem
broja automatskih WC-a (u 2011. godini postavljen je novi automatski WC na Trgu
V. Gortana, a stari WC sa ovog trga je obnovljen i postavljen u lučici Ičići)
te smanjivanjem perioda rada klasičnih WC-a znatno se smanjuju troškovi
održavanja javnih WC-a u odnosu na 2011. godinu.
U 2012. godini javni WC-i biti će u funkciji
kako slijedi:
1) Klasični WC -i (227.000 kn)
1. Slatina - otvoren 12 mj.
2. Lipovica - otvoren (VI-X mj)
3. Miramar - otvoren (VI-X mj)
4. Tomaševac - otvoren (VI-X mj)
5. Admiral - otvoren (VI-X mj)
6. Tošina - otvoren 12 mj.
2) Automatski WC-i - otvoreni cijelu godinu
(229.000 kn)
1. Zert
2. Slatina
3. Ičići (lučica)
4. Ičići (plaža)
5. Ika
3) Kemijski WC-i najam (42.385 kn)
1. Črnikovica (VI-X mj.)
2. NK Opatija kom 2 - (cijela godina)
3. Volosko - (fešta) kom 2
4. Poljane - (Petrova) kom 1
5. Dobreć - (marunada) kom 1
3.10. Održavanje pješačkih staza,
nogostupa i javnih stubišta
U okviru ove stavke održava se preko 8.000 m2 stubišta, 31.250 m2 nogostupa, te 6.000 m1 pješačkih staza.
Planirana sredstva odnose se samo na
saniranje oštećenja na postojećim površinama, u veličini koje su prosječno
prisutne svake godine (nogostupi 400 m2, stepeništa 300 m2).
Krčenje zelenila uz pješačke staze i
orezivanje zelenih ograda, kao i održavanje ograda uz pješačke komunikacije
sadržano je u zasebnim stavkama.
3.11. Održavanje dječjih igrališta
Postojeća dječja igrališta:
1. Dječje igralište Črnikovica
2. Dječje igralište Mušićevac
3. Dječje igralište Pobri
4. Dječje igralište Tošina
5. Dječje igralište Volosko
6. Dječje igralište Margerita
7. Dječje igralište Oprić
8. Dječje igralište Kalina
9. Dječje igralište Veprinac
10. Dječje igralište Brdo
11. Dječje igralište Punta Kolova
12. Dječje igralište OŠ Dobreć
13. Dječje igralište Poljane
14. Dječje igralište Slatina
15. Dječje igralište Vijolica
16. Dječje igralište Kosovo I
17. Dječje igralište Kosovo II
18. Dječje igralište Ičići
održavati će se u stanju funkcionalne
ispravnosti (sprave, rizla, ličenja i sl.), za što se planiraju sredstva u
iznosu od 204.500 kn (održavanje sprava 12.300 kn, redovno održavanje i
čišćenje 179.900, zamjena oštećenih sprava 12.300).
Dječja igrališta Tomaševac, plaža Miramar,
Lipovica, Ičići-plaža održavaju se u sklopu točke 7.2. ovog Programa.
Održavanje svih dječjih igrališta povjereno
je Parkovima.
4. Održavanje nerazvrstanih cesta
Program održavanja nerazvrstanih cesta
izrađuje se prema postojećoj kategorizaciji cesta.
Poslovi redovnog održavanja povjereni su
»Komunalcu« d.o.o. Opatija.
4.1. Održavanje nerazvrstanih ulica i
putova
Redovno održavanje obuhvaća 218 cesta (62,07
km) od ukupno evidentiranih 266 km. Sastavni dio ovog Programa jesu Cjenik materijala,
Cjenik strojeva, kalkulativne satnice, kalkulacije cijena i cjenik radova
»Komunalca« d.o.o. Opatija, revidiran po Upravnom odjelu za komunalni sustav
Grada Opatije.
Redovno održavanje svih nerazvrstanih cesta
na području Grada planira na nivou 2011. godine, a sadrži sljedeće radove:
1. ophodarska služba (1.800 sati godišnje),
2. opće čišćenje kolnika od posljedica
elementarnih
nepogoda i prometnih udesa i dr. (20 sati
rada, 8.000 m2 strojnog i 4.000 m2 ručnog čišćenja),
3. plombiranje udarnih rupa i popravci manjih
površina
(10 t hladne mase, strojna ugradba 300 t,
ručna ugradba 250 t asfaltne mase),
4. popravci betonskih kolnika (27 m3 betona),
5. održavanje makadamskih cesta (sa dovozom i
postavljanjem 150 m3 kamenog
materijala),
6. održavanje bankina, usjeka, zasjeka i
nasipa
(uklanjanje 19 m3 osoline),
7. održavanje objekata za odvodnju (1.600 m
jaraka,
5.000 m rigola, 16 m3 čišćenja
propusta i
taložnica),
8. košenje trave i orezivanje zelenila
(košenje 36.400 m2,
te tretiranje herbicidima 36.400 m2 -
(povjerava se Parkovima Opatija),
9. krčenje raslinja uz nerazvrstane ceste u
izvan zona kon
zervatorske zaštite (44.000 m2),
10. popravak potpornih i obložnih zidova (100
m3
betonskih zidova, 200 m2
oplate, 70 m3 kamenih
zidova, 40 m3 temelja
potpornih zidova).
4.2. Oprema ceste (odbojnici, zaštitne
ograde, stupići i dr.)
Saniranja oštećenja postojećih odbojnika,
zaštitnih ograda i stupića izazvanih prometnim nesrećama, te tekuće održavanje
postojećih ograda i odbojnika i stupića provoditi će se do nivoa planiranih
sredstava od 400.000 kn. Radovi se povjeravaju Komunalcu Opatija.
4.3. Prometna signalizacija (horizontalna
i vertikalna)
Programom su planirana sredstva za obnovu
postojeće horizontalne signalizacije - 180.000 kn (1.900 m2 pješačkih prijelaza, 12.600 m' crta na kolniku, 1.000
m2 otoka na kolniku, kao i oko
1.000 ostalih oznaka na kolniku (znak stop, skretači i sl.). Prioritet u obnovi
prometne signalizacije biti će elementi koji neposredno utječu na sigurnost
prometa na cestama.
Za održavanje postojeće vertikalne
signalizacije (cca 2.500 prometnih znakova) planiraju se sredstva (120.000 kn)
za zamjenu postojećih oštećenih i dotrajalih prometnih znakova, te za manje
preregulacije prometa. U okviru ove stavke smanjuju se potrebna sredstva u
2012. godini u odnosu na 2011. godinu radi dobrog stanja vertikalne
signalizacije koja je obnavljana posljednjih godina, kao i radi toga što
očekujemo manji broj preregulacija prometa.
Za dobavu novih prometnih znakova radi
zamjene zbog usklađenja sa Pravilnikom o prometnim znakovima (znakova 50)
predviđa se iznos od 40.000 kn.
Planira se i zamjena oštećenih tabli naziva
ulica (10.000 kn).
Za postavu kućnih brojeva (kom 70) osigurava
se 7.300 kn.
Održavanje prometne signalizacije sa
unutarnjim osvjetljenjem za koju se planira iznos od 20.000 kn¹ a za
održavanje i transporte panoa za oglašavanje planira se iznos od 33.610 kn.
Poslovi postave i održavanja prometne
signalizacije povjeravaju se Komunalcu Opatija.
4.4 Zimska služba
Planirana sredstva iskazana su prema
godišnjem programu rada zimske službe za prometnice na redovnom održavanju, a
njihova realizacija u cijelosti ovisi o vremenskim uvjetima. Temeljem iskustva
iz prethodnih godina, sredstva se planiraju na nivou od 437.000 kn.
Program rada zimske službe »Komunalca«
usklađen je s Državnom upravom za ceste i Županijskom upravom za ceste, te u
uvjetima prosječnih zima omogućava održavanje prometnica u voznom stanju.
Za državne i županijske ceste na kojima
zimsku službu trebaju održavati Državna uprava za ceste i Županijska uprava za
ceste, dogovoreno je da u slučaju njihove nemogućnosti - to čišćenje umjesto
njih obavi Komunalac.
4.5. Održavanje BUS stanica i ugibališta
Redovno održavanje postojećih ugibališta i
čekaonica zadržava se na sadašnjem minimalnom obimu (popravci kolnika, rubnika,
nogostupa, dobava košarica za smeće, sanacija oštećenja na stanicama u
vlasništvu Grada), za što su potrebna manja sredstva nego u 2011. godini zbog dobrog
stanja postojećih čekaonica.
4.7. Hitni popravci i intervencije,
uspostava privremenog režima prometa
Obuhvaćaju radove koji se izvode u slučaju
organiziranja kulturnih, zabavnih i drugih manifestacija od interesa su za
Grad, a koje zahtijevaju zahvate na objektima komunalne infrastrukture (izrada
projekta preregulacije prometa, izvedba
preregulacije prometa, zaštita parkovnih površina, čišćenje po završetku
manifestacije i sl.).
Osigurani nivo sredstava omogućava zahvate na
nivou 2011. godine, 80.000 kn za preregulaciju prometa i čišćenje, te zahvate
na parkirnim površinama i postavu i uklanjanje zaštitnih ograda). Iznos od
25.000 kn za izradu prometnih rješenja za manifestacije za vrijeme
preregulacije prometa (kako su se ustalila ista rješenje kroz više godina,
smanjuje se potreba da se za svaku situaciju izrađuje posebno rješenje te se
time znatno smanjuju i ukupni troškovi u okviru ove stavke), te 25.000 kn za
hitne popravke i intervencije na parkiralištima.
5. Održavanje groblja
5.1. Redovno održavanje i uređenje
spomenika
Redovno održavanje obuhvaća čišćenje i
uređenje spomenika palim borcima u Opatiji uključivo i spomenik borcima
Domovinskog rata, Ičićima, Veprincu i Poljanama dva puta godišnje i to na dan
antifašističke borbe i za Dan mrtvih.
Radi kvalitetnog stanja postojećih spomenika,
u 2012. godini ne planira se potreba većih zahvata na njihovim sanacijama i
popravcima pa su i ovi troškovi manji.
5.2 Grobne takse za grobove zaslužnih
građana Opatije
U program se uključuje plaćanje grobne takse
za 16 zaslužnih građana Opatije (poginuli branitelji domovinskog rata, osobe
zaslužne za razvoj Opatije).
6. Javna rasvjeta
6.1. Utrošak struje
Utrošak električne energije za funkcioniranje
javne rasvjete planira se na nivou koji smo imali u 2011. godini (u punom obimu
tijekom cijele godine, cca 1.820.000 kWh godišnje po 0,53 kn/kWh, 3.000
različitih rasvjetnih tijela).
6.2. Održavanje javne rasvjete
Poslovi održavanja javne rasvjete povjeravaju
se Komunalcu Opatija, temeljem ugovora o obavljanju komunalnih djelatnosti.
U sklopu ove stavke realizirati će se redovno
održavanje u iznosu od 556.800 kn (zamjena cca 550 pregorjelih žarulja, 88
zamjena oštećenih armatura, 44 zamjena dijelova oštećenih armatura, te 19
zamjena dotrajalih stupova).
6.3. Dekoracija grada
Dekoracija grada svjetlećim elementima
planira se za Božićne i Novogodišnje praznike, te za vrijeme karnevala i
Uskrsa, a dekoracija grada zastavama za državne i gradske praznike (16 puta
godišnje).
Planirana sredstva omogućiti će zadržavanje
postojećeg nivoa svjetlosne dekoracije za Božićne i Novogodišnje praznike, te
na manja proširenja u prigradskim mjestima.
Svjetleća dekoracija (196.000 kn) obuhvaćati
će cca 125 svjetlećih elementa na stupovima javne rasvjete, 35 elemenata za
osvjetljenje drveća i fasada, 24 elementa dekoracije postavljene preko ceste. U
2012. planirati će se zamjena dotrajale i uništene novogodišnje dekoracije.
Dekoracija Grada zastavama provodi se prema
utvrđenom programu (na 120 stupova javne rasvjete - 29.000 kn).
7. Održavanje pomorskog dobra
7.1. Održavanje obalnog puta
Površina obalnog puta iznosi 24.967 m2, sa 10.500 m2 zelenih površina i prilaznih stubišta, brojnim
podzidima i potpornim zidovima, 11 mostića. Na obalnom putu se nalazi 4.595 m1
raznih ograda, 170 kandelabera javne rasvjete, 65 klupa, 100 kanti za otpatke i
dr.
Nivo redovnog održavanja obuhvaća:
- orezivanje zelenila uz obalni put -9.000 m2,
- orezivanje zelenila uz stepenice i putove
do obalnog
puta -1.500 m2,
- pljevljenje trave sa ruba staza, uklanjanja
kupina uz
zidove -3.500 m2,
- odvoz otpadaka i pražnjenje košarica 20 l
-15.059
pražnjenja košarica,
- odvoz otpadaka i pražnjenje posuda 80 l -26.720
pražnjenja
posuda,
- hitne intervencije u slučaju obrušavanja
potpornih zidova
i puta i ostalih nepredvidljivih događaja (20.000 kn),
- čišćenje finog pijeska strojem na plaži
Ičići i Tomaševac (42.000 kn)
7.2 Održavanje kupališta i nekomercijalnih
plaža
Održavanje nekomercijalnih plaža obuhvaća 29
lokacija sunčališta (površine 3.757 m2). Održavanje plaža bez koncesije Lipovica, Belveder, Tomaševac stoji
129.500 kn ( 4 mjeseca), a za dječjia igrališta na istima planira se 42.825 kn
(12 mjeseci). U 2012. godini u navedenim troškovima uključeni su i troškovi
postavljanja, održavanja i uklanjanja psiholoških barijera, te vaterpolo
igrališta HVS-a.
Za čišćenje nekomercijalnih plaža predviđeno
je 21.600 kn, a za čišćenje sunčališta 45.470 kn.
Održavanje plaža Ičići i Ika, planira se na
način:
A) Plaža Ika
Troškovi održavanja plaže planiraju se na
nivou standarda prisutnog u 2011. godini - 27.490 kn (čišćenje plaže 862 m2 sa odvozom otpada, 200 pražnjenja posuda za otpatke,
radnik na plaži 200 sati). Kao i ranijih godina, dio troškova održavanja plaže
trebalo bi dogovoriti sa gospodarskim subjektom koji će na plaži pružati
ugostiteljske usluge.
B) Plaža Ičići
Troškovi održavanja plaže koje sufinancira
Grad planiraju se u iznosu od 296.350 kn, a obuhvaćaju razliku između prihoda
od sadržaja na plaži koju temeljem koncesije ostvaruju Parkovi Opatija, i
utvrđenog standarda na plaži od ranijih godina od kada je plaža dobila plavu
zastavu (čišćenje i odvoz otpada, popravak psihološke barijere, rad ronioca i
montaže opreme, ravnanje plaže, dovoz i razastiranje finoga pijeska 10 m3, postava protu kliznih čepića na ulazima u more,
intervencije na čišćenjima izvan sezone, građevinski popravci na plaži, služba
spašavanja na moru, vađenje ježeva, postava i skidanje psihološke barijere
akvatorija plaže, utrošak struje na plaži na mjernom mjestu kod stare marine,
ostali sitniji radovi koje je potrebno obaviti.
Javnim automatskim WC-om na plaži Ika i Ičići
upravlja Komunalac Opatija, dok klasičnim WC-ima na plaži Ičići upravljaju
Parkovi Opatija koji će iz naplate korištenja tih WC-a podmirivati troškove
njihovog redovnog održavanja.
Postavljanje i pražnjenje košarica na plaži
Črnikovica, plaži Lipovica, plaži kod Hot. fakulteta u Iki, plaži kod h.
Brioni, i na sunčalištima-stijenama od Voloskog do Ičića iskazano je u točki
7.1.
7.3 Javna rasvjeta na obalnom putu
Osiguravaju se sredstva za održavanje 173
rasvjetna tijela. Javna rasvjeta funkcionirati će tijekom cijele godine, a
predviđen je iznos od 175.000 kn.
7.4 Ekološki programi i akcije na
pomorskom dobru
Osiguravaju se sredstva za dodatno
ispitivanje kvalitete mora za plavu zastavu na plaži Ičići i na utoku potoka Vrutki
(3.660 kn), sufinanciranje županijskog programa intervencija kod iznenadnog
onečišćenja mora 22.820 kn, a za akciju čišćenja podmorja uz učešće mjesnih
odbora, škola i sportskih društava predviđeno je 15.000 kn.
8. Sufinanciranje komunalnih akcija mjesnih
odbora
U okviru ovog Programa osiguravaju sredstva
za financiranje komunalnih akcija mjesnih odbora. Komunalne akcije mjesnih
odbora financirati će se na osnovu njihovog godišnjeg plana i programa i to za
slijedeće aktivnosti:
Planirani radovi J.mj. Količina JC Iznos
radova/kn
1. MO DOBREĆ 50.000
1 Ugradnja odbojne cestovne ograde Orbani m
76,00 552,63 42.000
2 Uređenje pješačkih staza m2 80,00 100,00 8.000
2. MO IČIĆI 40.000
1 Popločenje nogostupa od A. Dminaka do Crkve
m2 108, 370,00 40.000
3. MO IKA 54.700
1 Građ.i radovi uređenja zelene površine uz
CS komp 1 9.700,00 9.700
2 Ugradnja automatskog sustava navodnjavanja
kod CS Ika komp 1 21.400,00 21.400
3 Hortikulturno uređenje na površini CS komp
1 23.600,00 23.600
4. MO OPATIJA - BELVEDER 50.000
1 Sanacija kamene fontane-špine ispred h.
Casino Rasalia komp 1 10.000,00 10.000
2 Postavljanje rukohvata za ulaz u more m
9,00 1.666,67 15.000
3 Dohrana finog pijeska na odbojkaškom
igralištu - Tomaševac m3 30,00
333,33 10.000
4 Izrada i ugradba obavjestne ploče ispred MO
Belveder komp 1 5.000,00 5.000
5 Dohrana plaže Tomaševac m3 40 250,00 10.000
5. MO OPATIJA - CENTAR I 50.000
1 Uređenje stubišta i ugradnja rukohvata -
stubište Edite Stern (dio od ukupno 200 m2) m2
142,86 350,00 50.000
6. MO OPATIJA - CENTAR II 60.500
1 Popravak ulice Put u Bregi - popravak i
rukohvata i puta m2 166,67
300,00 50.000
2 Popravak potpornog zida u ulici J. Glaksa
kbr. 6-8 m2 3,00 3.500,00
10.500
7. MO OPATIJA - KOSOVO 53.500
1 Sanacija zida C.S.P.Terme m2 51,01 519,48 26.500
2 Sanacija zida I.Istarske čete m2 12,00 500,00 6.000
3 Rukohvat prema OŠ Volosko m30,00 566,67 17.000
4 Nabavka klupa kom 2,00 2.000,00 4.000
8. MO OPATIJA - PUNTA KOLOVA 50.000
1 Uređenje pješačkog puta i stepenišra uz
Villu Ariston
(98,71m2) - dio (80.000 kn
kamen), (građevinski 30.000) m2
14,35 1.114,38 15.991
2 Izrada projekta pješačkog prilaza
stepeništa uz Villu Ariston komp 1 7.000,00 7.000
3 Izrada brončane ograde na pješačkom prilazu
kod Ville Ariston m 13,00 2.076,92 27.009
9. MO OPATIJA - TOŠINA 50.000
1 Uređenje puta u Mandićevoj ulici (dio) m2 360 50,00 18.000
2 Sanacija ograde na igralištu-iznad
skloništa m2 157,5 80,00
12.600
3 Izrada temelja za ljuljačku (iskop, odvoz
beton) kom 2 200,00 400
4 Dobava i postav 2 klupe kompl 2 2.000,00
4.000
5 Popravak vrtuljka kompl 1 8.000,00 8.000
6 Dekoracija za Božić i Novu godinu kompl 1
2.000,00 2.000
7 Dopunsko interventno čišćenje kompl 1
5.000,00 5.000
10. MO OPATIJA - VASANSKA 50.000
1. Dobava i postava klupa kom 4 2.000,00
8.000
2. Popravak oštećenja na stubištima m2 60 350,00 21.000
3. Sanacija pješačkih staza m2 50 100,00 5.000
4. Sanitarna sječa uz komunikacije kompl 1
7.000,00 7.000
5. Popravci potpornih zidova m2 20 450,00 9.000
11. MO OPATIJA - VOLOSKO 50.000
1 Izrada rukohvata i popravak stepenica
- rukohvati m 30,00 560,00 16.800
- popravci stepeništa m2 28,29 350,00 9.900
2 Uređenje površine obala F. Supila m2 233,00 100,00 23.300
12. MO OPRIČ 50.000
1 Postava rasvjetnog tijela (put B. Honovića
kod kbr. 50,
Oprić kod kbr. 95) kom 2 3.500,00 7.000
2 Postava prometnih ogledala (B. Zrinčćaka,
B. Honovića,
iza Gregorović) kom 3 4.667,85 14.004
3 Sanitarna siječa pješačke komunikacije
kompl 3 7.000,00 21.000
4 Popravak potpornog zida pješačkog puta kod
kbr. 83 m2 17,77 450,00 7.996
13. MO POBRI 50.000
1 Izrada stepenica u ulici Dragi m2 90 450,00 40.500
2 Hortikulturno uređenje javne površine kod
Boćarije kompl 1 9.500,00 9.500
14. MO POLJANE 50.000
1 Asfaltiranje dijela cesta Puhari i Menderi
m2 210,00 142,86 30.000
2 Izrada cestovne ograde u Aničićima i
Korićima m 28,67 697,67 20.000
15. MO VEPRINAC-UČKA 50.000
1 Uređenje pješačkog puta Katinići-Vlašići m2 430 1.000 43.000
2 Postava 2 rasvjeta tijela u Bonima kom 2
3.500 7.000
SVEUKUPNO: 758.700
9. DTK kanalizacija
Ovom stavkom obuhvaćeni su troškovi
upravljanja kanalizacijom za elektroničke komunikacije. Uz svaku investiciju
ugrađuju se cijevi namijenjene za uvlačenje niti elektroničkih komunikacija.
Predviđeno je da se vodi evidencije izgrađene kanalizacije u GIS sustavu, te
evidencija o zakupu istih. Također se predviđa uvođenje sustava kontrole nad
korištenjem navedene instalacije.
10. Hitne intervencije i ostale obveze
Obuhvaćeni su radovi koji se izvode u slučaju
elementarnih nepogoda i drugih izvanrednih situacija koje nastaju prilikom nepredviđenih
događaja, a od interesa su za Grad.
B2. POJAČANO ODRŽAVANJE UREĐAJA I OBJEKATA
KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Popis radova po grupama, sa predviđenim
iznosima iskazan je tablici 2. Pojačano održavanje odnosi se na radove zamjene
dotrajalih elemenata na postojećim građevinama, odnosno na radove za koje nije
potrebno ishođenje građevne dozvole, a koji svojim obimom prelaze program
redovnog održavanja.
1. Odvodnja atmosferskih voda
Planiraju se manji popravci oborinske
kanalizacije na raznim lokacijama gdje opseg radova prelazi okvire redovnog
održavanja (31,25 m á 3.200 = kn 100.000)
2. Održavanje javnih površina
2.1 Postava dječjih sprava uz CS Ika: Predviđa se postava dvije dječje sprave, u
vrijednosit 20.000 kn.
2.2 Početak uređenja dijela parka Brunicki: planira se uređenje donjeg dijela parka (iznad
obalnog puta. Uređenje će obuhvatiti zahvate u prostoru temeljem projektne
dokumentacije (cca 250 m2,
100.000 kn) uz nadzor konzervatorskog odjela.
2.3 Uređenje Brituha u Veprincu: aktivnost uređenja Brituha u Veprincu je bila
planirana Proračunom za 2010. godinu te je odložena po zahtjevu Ministarstva
kulture, Konzervatorskog odjela u Rijeci do izrade konzervatorske podloge
starog dijela Veprinca. Konzervatorska podloga bi trebala biti uskoro predana
Gradu, te će se potom pristupiti radovima u skladu s njom.
Radovi će se izvesti prema troškovniku u
vrijednosti od 350.000 kn i uz nadzor Konzervatorskog odjela, a oni obuhvaćaju:
- građevinsku obnovu ruševnog objekta uz ulaz
u crkvu
Sv. Marka,
- odvodnja oborinskih voda sa platoa Brituha,
- popravak oštećenja kamenih dijelova platoa
( zidovi,
temelj jarbola i dr.),
- obnova površina kompletnog platoa, sa
rješavanjem
odvodnje u kolektor,
- dovođenje pitke vode,
- hortikulturno uređenje okoliša.
3. Održavanje nerazvrstanih cesta
3.1 Uređenje gornjeg stroja na
nerazvrstanim cestama: Planom se
predviđa nastaviti s opločavanjem nogostupa duž ulice M. Tita u Opatiji s žutim
pločicama, i to sa 730 m2 pločica
koje su nabavljene u 2011. godini. Ukupna vrijednost radova iznositi će 400.000
kn.
3.2 Ostali radovi na nerazvrstanim
cestama: Urediti će se nove parkirne
površine u naselju Kosovo u Opatiji (8 parkirnih mjesta, 130.000 kn), te javna
površina između ceste za Dobreć i odvojka te ceste prema školi Dobreć (250 m2, kn 50.000).
4. Hitne intervencije i ostale obveze:
4.1 Predviđaju se sredstva za zahvate u
prostoru uz pripremu turističke sezone do iznosa od 200.000 kn.
4.2 Predviđaju se sredstva u iznosu od
225.000 kn za naknadu Općini Matulji radi odlagališta otpada na Osojnici.
4.3 Predviđena su sredstva u iznosu od
1.140.000 kn za subvenciju za obavljanje linijskog prijevoza na području Grada
koje obavlja Autotrans.
C. ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program stupa na osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2012. godine.
Klasa: 361-03/11-01/63
Ur. broj: 2156/01-01-11-1
Opatija, 8. prosinca 2011.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
O` Brien Sclaunich, v.r.
*** tablica se nalazi na kraju dokumenta ***