36.
Na temelju članka 4. Zakona o zaštiti od
požara (»Narodne novine« br. 58/93) i članka 27. Statuta Grada Kraljevice,
Gradsko vijeće Grada Kraljevice, na 7. sjednici održanoj 29. srpnja 2004.
godine donijelo je
ODLUKU
o dimnjačarskoj službi
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje dimnjačarska služba
na području Grada Kraljevice.
Dimnjačarska je služba komunalna djelatnost i
mora se obavljati trajno.
Članak
2.
Dimnjačarskom se službom smatra čišćenje i
kontrola dimovodnih objekata i poduzimanje mjera za sprečavanje opasnosti od
požara, eksplozija, trovanja, te zagađivanja zraka, kako štetne posljedice ne
bi nastupile zbog neispravnosti dimovodnih objekata i uređaja za loženje.
Dimovodnim objektima, u smislu ove Odluke,
smatraju se usponski dimovodni kanali, spojni kruti elementi ložišta
(uključujući i dimovodne zaklopke), sabirnice čađe i drugi dijelovi dimnjaka.
Članak
3.
Dimnjačarsku službu može obavljati trgovačko
društvo ili obrtnik registriran za obavljanje dimnjačarskih usluga koji je s
Gradom Kraljevica sklopio ugovor o koncesiji (u daljnjm tekstu: ovlašteni
dimnjačar).
Dimnjačarsku službu može obavljati fizička
osoba koja ima stručnu spremu odnosno stručnu osposobljenost za dim
njačara, odnosno trgovačko
društvo koje ima zaposlenu takvu osobu.
Dimnjačarsku službu obavlja ovlašteni
dimnjačar na cijelom području Grada.
Članak
4.
Gradsko vijeće Grada Kraljevice odlučuje o
davanju koncesije na temelju javnog prikupljanja ponuda u skladu s Odlukom o
komunalnim djelatnostima koje se mogu obavljati na temelju koncesije na
području Grada Kraljevice.
Članak
5.
Ovlašteni dimnjačar dužan je obavljati
dimnjačarsku službu trajno, prema propisima i pravilima struke.
Ovlašteni dimnjačar ne može prenijeti
koncesiju na drugu osobu.
Ovlašteni je dimnjačar dužan izraditi
godišnji plan čišćenja i kontrole dimovodnih objekata te ga dostaviti komunalnom
redaru.
Ovlašteni dimnjačar dužan je o vremenu
kontrole i čišćenja obavijestiti korisnike usluga na planiranom području ili u
stambenoj zgradi na primjeren način, najmanje tri dana prije dolaska.
Članak
6.
Korisnici usluga dužni su omogućiti redovitu
kontrolu i čišćenje ložišta i dimovodnih objekata.
Korisnici usluga dužni su, na zahtjev
ovlaštenog dimnjačara, obavijestiti ga o broju i vrsti ložišta i dimovodnih
objekata, te o sezoni loženja i omogućiti pristup svakom ložištu i dimovodnom
objektu koji se koristi.
Članak
7.
Korisnici usluga ne smiju ovlaštenom
dimnjačaru sprečavati pristup do mjesta za čišćenje dimovodnih objekata niti ga
ometati u obavljanju dimnjačarskih poslova.
Radi ispravnog i redovitog čišćenja i
kontrole dimovodnih objekata pristup do vratašca dimovodnih objekata mora biti
uvijek slobodan.
Pri obavljanju dimnjačarskih poslova
ovlašteni je dimnjačar dužan voditi brigu o čistoći prostorije korisnika
usluge.
Članak
8.
Ako ovlašteni dimnjačar utvrdi da na
dimovodnim objektima postoje nedostaci, pismeno će o tome obavijestiti vlasnika
zgrade, odnosno tijelo koje upravlja zgradom, da uklone nedostatke u roku koji
ne može biti duži od dva mjeseca, u protivnom će o tome obavijestiti nadležnu
inspekciju za zaštitu od požara i komunalnog redara.
Ako se radi o nedostacima na dimovodnom
objektu na koji je priključeno plinsko ložište, ovlašteni je dimnjačar o
uočenim nedostacima dužan odmah obavijestiti i distributera plina.
Korisnici usluga dužni su u ostavljenom roku
otkloniti utvrđene nedostatke i o tome izvijestiti ovlaštenog dimnjačara.
Članak
9.
Izvođači radova iz prethodnog stavka, kao i
izvođači plinskih instalacija obvezni su prije puštanja u rad instalacija
zatražiti od ovlaštenog dimnjačara atest ili certifikat o ispravnosti
dimovodnih objekata.
Ovlašteni dimnjačar dužan je po završetku
radova na dimovodnom objektu izdati atest ili certifikat o ispravnosti, koji
obvezuje investitora i izvođača radova.
Članak
10.
Ovlašteni je dimnjačar dužan voditi kontrolnu
knjigu o čišćenju i kontroli dimovodnih objekata.
Kontrolna knjiga vodi se za svaku zgradu
posebno, a sadrži:
1. oznaku zgrade - ulicu i kućni broj,
2. ime i prezime vlasnika kuće, ime i prezime
osobe ili naziv tijela koje upravlja zgradom,
3. oznaku dimovodnih objekata koji se čiste,
4. datum obavljanja dimnjačarskih poslova i
nalaz,
5. potpis dimnjačara,
6. potpis osoba pod točkom 2. ovoga stavka
kao potvrdu obavljenih dimnjačarskih radova.
O pregledanim dimovodnim objektima ovlašteni
dimnjačar daje korisniku stručni nalaz.
Članak
11.
Uz kontrolnu knjigu ovlašteni je dimnjačar
dužan voditi kartoteku dimovodnih objekata koji se obavezno čiste.
Kartoni dimovodnih objekata sadrže:
1. oznaku zgrade - ulicu i kućni broj,
2. ime i prezime vlasnika kuće, ime i prezime
osobe ili naziv tijela koje upravlja zgradom,
3. broj i vrstu dimovodnih objekata,
4. rokove čišćenja.
Članak
12.
Ovlašteni dimnjačar dužan je jedanput
godišnje, do 1. listopada, komunalnom redaru podnijeti izvješće o pregledanim i
očišćenim dimovodnim objektima, te o dimovodnim objektima do kojih nije mogao
doći ili mu je bio onemogućen pregled ili čišćenje.
Članak
13.
Obavezno se, jedanput u dvije godine,
kontroliraju a ne čiste:
- dimnjaci, koji se stalno ne koriste i na
koje nisu priključena ložišta, te otvori kojih su za priključke propisno
zatvoreni,
- prirodni ventilacijski kanali centralno
smještenih pomoćnih prostorija s ugrađenim plinskim trošilom.
Članak
14.
Obvezno se kontroliraju i po potrebi čiste:
- dimovodni objekti u stambenim i poslovnim
zgradama te obiteljskim kućama - dva puta godišnje,
- centralne peći bez obzira na vrstu goriva -
dva puta godišnje,
- tvornički dimnaci, dimovodni kanali, i
tvornički kotlovi - tri puta godišnje,
- sabirališta čađe u dimnjacima - jedanput
godišnje.
Članak
15.
Ovlašteni dimnjačar ima pravo na naknadu za
obavljanje dimnjačarskih poslova.
Ugovorom o koncesiji određuje se način
utvrđivanja naknade za obavljanje dimnjačarske službe.
Članak
16.
Naknadu za obavljene dimnjačarske usluge
ovlaštenom dimnjačaru plaća vlasnik, odnosno upravitelj zgrade.
Naknada se plaća nakon obavljene usluge, za
stvarno izvršenu količinu radova i usluga ovjerenih od korisnika usluge u
kontrolnoj knjizi, po važećem cjeniku radova i nakon ispostavljenog računa.
Članak
17.
Provođenje ove Odluke nadzire komunalni
redar.
Članak
18.
Komunalni redar je ovlašten:
l. narediti obavljanje dimnjačarskih radova,
ako utvrdi da ih ovlašteni dimnjačar ne obavlja ili ih ne obavlja potpuno,
2. zabraniti neovlašteno obavljanje
dimnjačarskih radova,
3. kontrolirati vođenje kontrolne knjige i
kartoteke dimovodnih objekata,
4. pregledavati godišnje izvješće i plan rada
ovlaštenog dimnjačara,
5. pokrenuti prekršajni postupak, naplatiti
globu, izdati prekršajni nalog i izreći globu,
6. poduzimati i druge propisane mjere.
Članak
19.
Globom u iznosu od 500,00 kn do 1.000,00 kn
kaznit će se za prekršaj pravna osoba ako:
1. obavlja dimnjačarsku službu na području
Grada Kraljevice bez sklopljenog ugovora o koncesiji (članak 3. stavak 1.
Odluke),
2. prenese na drugu osobu pravo za obavljanje
dimnjačarske službe (članak 5. stavak 2. Odluke);
3. ne izradi godišnji plan čišćenja i
kontrole dimovodnih objekata, ne dostavi ga komunalnom redaru za dimnjačarske
poslove i ne obavijesti korisnike usluga (članak 5. stavak 4. Odluke);
4. ne omogući redovitu kontrolu i čišćenje
ložišta dimovodnih objekata (članak 6. stavak 1. Odluke);
5. ne pridržava se odredbe članka 6. stavka
2. Odluke;
6. ne pridržava se odredbe članka 7. Odluke;
7. ne vodi kontrolnu knjigu o čišćenju i
kontroli dimovodnih objekata (članak 10. stavak 1. Odluke);
8. ne vodi kartoteku dimovodnih objekata koji
se obvezno čiste (članak 11. Odluke);
9. ne pridržava se odredbe članka 12. Odluke.
Globom od 100,00 kn do 200,00 kn, kaznit će
se odgovorna osoba u pravnoj osobi koja učini prekršaj iz stavka 1. ovoga
članka.
Globom od 100,00 kn do 200,00 kn, kaznit će
se fizička osoba koja učini prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka
komunalni redar može naplaćivati globu na mjestu počinjenja prekršaja u iznosu
od 100,00 kn, bez prekršajnog naloga, uz izdavanje potvrde.
Ako počinitelj prekršaja ne pristane platiti
globu na mjestu počinjenja prekršaja, izdat će mu se prekršajni nalog, s uputom
da globu mora platiti u roku od osam dana od dana kad je počinio prekršaj.
Članak
20.
Ova Odluka stupa na snagu 8 dana od dana
objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 363-02/04-03/5
Ur. broj: 2170/08-08-04-02
Kraljevica, 29. srpnja 2004.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA KRALJEVICE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Marinko Čandrlić, v. r.