57.
Na temelju članka 28. stavka 1. alineja 1.
Zakona o zaštite i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/ 07, 38/09 i
127/10),), članka 25. Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 26/ 09 i 34/09 - isp.) i Analize stanja
sustava zaštite i spašavanja na području Grada Crikvenice u 2011. godini,
Gradsko vijeće Grada Crikvenice na 29. sjednici održanoj dana 29. studenoga
2011. godine donijelo je
SMJERNICE
za organizaciju i razvoj Sustava zaštite i spašavanja
na području Grada Crikvenice za 2012. - 2013. godinu
Temeljem usvojene analize stanja sustava
zaštite i spašavanja na području Grada Crikvenice i sukladno razmjeru
opasnosti, prijetnji i posljedicama velikih nesreća i katastrofa utvrđenih Procjenom
ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara, donose se Smjernice
za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na području grada
Crikvenice za razdoblje 2012. i 2013. godine.
Smjernice se donose s ciljem zaštite i
spašavanja ljudi, materijalnih dobara te okoliša kao i ravnomjernog razvoja
svih nositelja sustava zaštite i spašavanja (civilna zaštita, vatrogasne
postrojbe, Stožeri, udruge građana od značaja za zaštitu i spašavanje, službe i
pravne osobe koje se zaštitom i spašavanjem bave u okviru redovne djelatnosti).
Smjernice se odnose na sljedeće:
1. CIVILNA ZAŠTITA
(Stožer zaštite i spašavanja, zapovjedništvo
civilne zaštite i postrojbe civilne zaštite)
Stožer zaštite i spašavanja osnovan je 2009.
godine nakon čega je donesen i Plan pozivanja stožera. Plan pozivanja potrebno
je redovito ažurirati i dopunjavati podacima o osobama kako bi se osiguralo
pravodobno sazivanje istog.
Članove stožera potrebno je educirati,
osposobiti i uvježbati s ciljem izvršavanja svojih zadaća upravljanja i
usklađivanja aktivnosti operativnih snaga i ukupnih ljudskih i materijalnih
resursa zajednice u slučaju neposredne prijetnje, katastrofe i veće nesreće
kako bi se spriječile, ublažile i otklonile posljedice katastrofe i veće nesreće
na području Grada Crikvenice. Edukacija će se provesti u suradnji s
Područnim uredom Državne
uprave za zaštitu i spašavanje u Rijeci.
Ocjenjuje se potrebnim redovito sazivati
sjednice Stožera najmanje dva puta godišnje i to uoči protupožarne ljetne
sezone postupajući po Programu aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od
požara od interesa za RH koji program redovito donosi vlada RH za svaku tekuću
godinu kao i koncem godine uoči donošenja Proračuna Grada Crikvenice.
Donesenom Procjenom ugroženosti kao i Planom
zaštite i spašavanja predviđa se donošenje Odluke o ustrojavanju postrojbe
civilne zaštite opće namjene i Odluke o imenovanju zapovjedništva CZ. Navedene
postrojbe popunjavat će se po teritorijalnom principu i prvenstveno od članova
udruga građana od značaja za zaštitu i spašavanje. Nakon formiranja potrebno je
postrojbu opremiti i vršiti učestale vježbe i smotre sukladno namjenama
definiranim u Procjeni i Planu.
Također će biti potrebno donijeti odluku o
određivanju operativnih snaga i pravnih osoba od interesa za zaštitu i
spašavanje te definirati ugovorne obveze s dodatnim snagama ZIS-a koje se
Planom predviđaju.
Naročito je potrebno provesti sve preventivne
radnje kako bi se u slučaju nastanka incidentnih situacija koje se po svojem
karakteru nastanka dešavanju u kratkom vremenu kao što su požar, tehnološke
eksplozije, potresi te eventualni nastanak poplavnog vala zbog izlijevanja
jezera u Triblju smanjile posljedice na najmanju moguću mjeru. Konkretne mjere
upoznavanja javnosti i sustav za uzbunjivanje utvrdit će se Planom zaštite i
spašavanja.
Provedbene mjere donijet će Stožer zaštite i
spašavanja.
2. VATROGASTVO
Na području Grada Crikvenice djeluju JVP
Grada Crikvenice i DVD Crikvenica koje postrojbe brojem vatrogasaca i opremom
zadovoljavaju potrebama i zadaćama.
Eventualne promjene moguće su po dovršenju i
usvajanju novelirane Procjene i Plana zaštite od požara nakon što se utvrdi
potreba za istim temeljem elaborata koja izrada je ugovorena s Vatrogasnom
zajednicom PGŽ. U slučaju potrebe preustroja postrojbe JVP grada Crikvenice iz
vrste »2« u vrstu »1« prethodno će biti potrebno s nadležnim ministarstvom
Vlade RH usuglasiti način financiranja većeg broja vatrogasaca.
3. UDRUGE GRAĐANA OD ZNAČAJA ZA ZAŠTITU I
SPAŠAVANJE
(GSS, planinari, ronilački klubovi, i dr.)
Analizom stanja sustava zaštite i spašavanja
utvrđena je potreba upoznavanja udruga građana koje su od značaja za sustav
zaštite i spašavanja s potrebom uključenja u aktivnosti sustava zaštite i
spašavanja.
Stožer zaštite i spašavanja organizirat će
radni sastanak s predstavnicima udruga s temom: načini uključenja u sustav
zaštite i spašavanja. Tom prilikom će se razmatrati mogućnost popunjavanja
postrojbi civilne zaštite opće namjene s članovima udruga građana od značaja za
zaštitu i spašavanje.
4. SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE ZAŠTITOM I
SPAŠAVANJEM BAVE U OKVIRU REDOVNE DJELATNOSTI
(npr. hitna pomoć, javno zdravstvo, socijalna
služba, crveni križ, veterinarska služba, zaštita bilja, zaštita okoliša,
Hrvatske vode Rijeka, Hrvatske šume, Lučka kapetanija javna poduzeća za
održavanje komunalne infrastrukture - kao sto su HEP, Ceste Rijeka, vodovod,
kanalizacija, čistoća, groblja i druga, te pravne osobe koje se bave
građevinskom, prijevozničkom, turističkom i drugim djelatnostima od interesa za
zaštitu i spašavanje).
Navedena državna tijela, udruge i društva
provode svaka u svojem djelokrugu djelovanja, aktivnosti koje su od značaja za
zaštitu i spašavanja. Svojim svakodnevnim aktivnostima navedene organizacije
preventivno pridonose informiranju i obučavanju većeg broja građana za
ponašanje u slučaju neposredne prijetnje, katastrofe i veće nesreće.
Nakon donošenja Plana zaštite i spašavanja
Stožer zaštite i spašavanja provest će se radnje s ciljem upoznavanja s Planom
predviđenim zadaćama i kontinuirano voditi preventivne edukacije.
5. FINANCIRANJE SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Sukladno odredbi članka 29. Zakona o zaštiti i
spašavanju potrebno je utvrditi izvore i način financiranja sustava zaštite i
spašavanja na području Grada Crikvenice s ciljem racionalnog, funkcionalnog i
učinkovitog djelovanja.
Stoga je potrebno Proračunom Grada Crikvenice
za 2012., 2013. i 2014. godinu kao i Projekcijom Proračuna za slijedeće
dvogodišnje razdoblje planirati sredstva za izvršenje aktivnosti zaštite i
spašavanja a naročito u dijelu Programa zaštite od požara, Programa zdravstvene
zaštite, Programa informiranja javnosti te Programa socijalne zaštite.
Službe koje također na području Grada
Crikvenice sudjeluju u provedbi mjera zaštite i spašavnja kao što su Hrvatske
ceste, Hrvatske vode, HEP, Lučka kapetanija, komunalna trgovačka društva i
slično, sredstva za financiranje sustava zaštite i spašavanja planiraju u
okviru svojih godišnjih i višegodišnjih planova i programa rada.
Klasa: 351-01/11-01/08
Ur. broj: 2107/01-07/2-11-4
Crikvenica, 29. studenoga 2011.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
dr.
sc. Dragan Magaš, v. r.