25.
Na temelju članka 28. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj
174/04, 79/07, 38/09, 127/10) te članka 32. Statuta Općine Lopar (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 27/09 i 35/09) Općinsko Vijeće Općine
Lopar na sjednici održanoj 2. rujna 2011. godine donijelo je:
ANALIZU
Sustava zaštite i spašavanja na području
Općine Lopar za 2010. godinu
I.UVOD
Sustav zaštite i spašavanja je oblik pripremanja i sudjelovanja sudionika
zaštite i spašavanja u reagiranju na katastrofe i velike nesreće, te
ustrojavanja, pripremanja i sudjelovanja operativnih snaga zaštite i spašavanja
u prevenciji, reagiranju na katastrofe i otklanjanju mogućih uzroka i
posljedica katastrofa.
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, u okviru svojih prava i
obveza utvrđenih Ustavom i zakonom, uređuju, planiraju, organiziraju,
financiraju i provode zaštitu i spašavanje.
Člankom 28. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04,
79/07, 38/09, 127/10) definirano je da predstavnička tijela jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave najmanje jednom godišnje ili pri donošenju proračuna,
razmatraju i analiziraju stanje sustava zaštite i spašavanja, odnosno donose
smjernice za organizaciju i razvoj istog na svom području, utvrđuju izvore i
način financiranja, te obavljaju i druge poslove zaštite i spašavanja utvrđene
zakonom.
II.STANJE SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Sustav zaštite i spašavanja na području Općine Lopar organizira se sukladno
odredbama Zakona o zaštiti i spašavanju.
Općina Lopar je donijela i provodi slijedeće akte iz područja zaštite i
spašavanja:
1.Odluka o osnivanju i imenovanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Lopar
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 23/08, 35/09)
2.Plan pozivanja Stožera zaštite i spašavanja Općine Lopar (Klasa:
351-02/08-02/01, Ur.broj: 2169/02-02- 08-01 od dana 20. lipnja 2008. godine).
3.Plan zaštite od požara i tehnoloških eksplozija Općine Lopar (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 23/08)
4.Procjena ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija Općine Lopar
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 23/08)
5.Aneks Procjene ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija i Plana
zaštite od požara i tehnoloških eksplozija Općine Lopar (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 23/08)
6.Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na
području Općine Lopar za 20008. i 2009. godinu. (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 53/08)
7.Za svaku požarnu sezonu plan operativnih mjera Općine Lopar za provedbu
mjera zaštite od požara- Odluka o ustrojavanju motriteljsko-dojavne službe za
2010. godinu (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 20/10)
Posljednji inspekcijski nadzor Državne uprave za zaštitu i spašavanje
proveden je dana 18. svibnja 2011. godine, te je istim utvrđeno da je Općina
Lopar u obvezi izvršiti slijedeće zakonom utvrđene obveze:
1.razmotriti sustav (izvršiti analizu) sustava zaštite i spašavanja na svom
području za 2010. godinu te donijeti pripadajuće zaključke
2.donijeti Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja
na području općine Lopar za 2011. (do 2013.) godine
3.donijeti Procjenu ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih
dobara.
4.donijeti Plan zaštite i spašavanja za područje Općine Lopar čija je izrada
ugovorena s NW-Wind d.o.o. Varaždin, Ugovorom broj PG 024/4 od 28. srpnja 2009.
godine.
Obveza donošenja predmetnih dokumenata proizlazi iz članka 28. stavka 1.
točke 3. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09,
127/10). Po dobivanju suglasnosti za Procjenu ugroženosti stanovništva,
materijalnih i kulturnih dobara Općine Lopar predstavničko tijelo dužno je
donijeti odluku kojom se ista usvaja i temeljem nje donijeti Plan zaštite i
spašavanja.
III. STANJE PO VAŽNIJIM SASTAVCIMA SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
1.STOŽER ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Odlukom o osnivanju i imenovanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Lopar
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 23/08, 35/09), temeljem
Zakona o zaštiti i spašavanju i Pravilnika o mobilizaciji i djelovanju
operativnih snaga zaštite i spašavanja, u Stožer zaštite i spašavanja imenovani
su:
1.FRANE GABRIĆ, zamjenik načelnika - načelnik Stožera
2.FRANKO FABO, predstavnik Policijske uprave Primorsko-goranske - član
3.MIRKO PAPARIĆ, zapovjednik DVD-a Općine Lopar - član
4.ZDENKO KOŠAROŠ, predstavnik PUZS Rijeka- član
5.BRANKO KOPRIĆ, predstavnik zdravstvene ustanove - član
6.MANUELA MATAHLIJA, općinska uprava, član
7.MLADENKO PERIĆ, općinska uprava - član.
Stožer zaštite i spašavanja osniva se za upravljanje i usklađivanje
aktivnosti operativnih snaga i ukupnih ljudskih resursa zajednice u slučaju
neposredne prijetnje, katastrofe i veće nesreće na području općine Lopar.
2.POSTROJBE CIVILNE ZAŠTITE
Postrojbe civilne zaštite nisu osnovane, a osnivanje se očekuje kada se
donese procjena ugroženosti iz koje će biti razvidno koje su minimalne
postrojbe potrebne Općini Lopar, a što se očekuje u 2011/2012 godini.
3.PREVENTIVA I PLANOVI CIVILNE ZAŠTITE
Do donošenja Procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih
dobara i planova zaštite i spašavanja za područje Općine Lopar, primjenjivat će
se:
3.1. Plan zaštite od požara i tehnoloških eksplozija Općine Lopar kojim su
definirane naročito slijedeće stavke:
3.1.1.Uređuje sustav organizacijskih i tehničkih mjera i utvrđuje konkretne
odnose i obveze pojedinih subjekata iz domene zaštite od požara
3.1.2.Razrađuje se način uključivanja specijalnih postrojbi u akciju gašenja
i spašavanja radi potrebe spašavanja ljudi i imovine ugroženih požarom i/ili
tehnološkom eksplozijom
3.1.3.Razrađuje sustav uključivanja vatrogasnih postrojbi u akciju gašenja
požara
3.1.4. Razrađuje načine pozivanja i uključivanja distributera energenata u
akciju gašenja požara:
-JP »Elektroprimorje« Pogon Rab i JP »Elektroprimorje« Rijeka; za sve
zahvate na niskonaponskoj električnoj mreži (Općinske tranformatorske stanice,
kućni priključci, podzemna i nadzemna općinska električna mreža)
-»Lopar Vrutak« d.o.o.; za odvoz materijala-čišćenje vanjskih površina od
požarnog krša i drugog materijala, za prijevoz osoba-učesnika u akciji gašenja
požara, za pružanje pomoći u ljudstvu i opremi
-JP »Elektroprijenos« Opatija: za sve zahvate na zračnim vodovima (elektrovodovima)
-»INA« rafinerija nafte Rijeka; za sve zahvate u svezi događaja na
benzinskim postajama i/ili u neposrednoj blizini istih, kao i u slučaju
događaja na transportnim sredstvima koja prevoze zapaljive tekućine i plinove
3.1.5. Razrađuje način uključivanja komunalnih poduzeća u akciju gašenja
požara:
-»Vrelo« d.o.o rab za zahvate na javnoj vodovodnoj mreži i izvorištima
-»Lopar vrutak« d.o.o. za odvoz materijala-čišćenje vanjskih površina od
požarnog krša i drugog materijala, za prijevoz osoba-učesnika u akciji gašenja
požara, za pružanje pomoći u ljudstvu i opremi kod požara zelenih površina
kojima gospodari Općina Lopar
3.1.6. Razrađuje uključivanje službi za pružanje prve medicinske pomoći u
akciju gašenja požara
3.1.7. razrađuje uključivanje službi ili poduzeća te odgovorne osobe za
opskrbu hranom i vodom u akciju gašenja požara
3.1.8. Razrađuje način uključivanja Hrvatske vojske na gašenju požara.
3.1.9. razrađuje postupanje u slučajevima kada se u akciju gašenja pozivaju,
odnosno uključuju vatrogasne postrojbe izvan Općine, te način i slučajeve
uporabe opreme i vozila posebne namjene u gašenju požara ili spašavanju osoba.
Sve požare (na otvorenom prostoru i objektima) gase dobrovoljne vatrogasne
postrojbe Lopar i Rab. Oba dobrovoljna vatrogasna društva na otoku Rabu
udružena su u Vatrogasnu zajednicu Otoka Raba, a ista je udružena u Vatrogasnu
zajednicu Županije Primorsko-goranske čije je sjedište u prostorijama
vatrogasne postrojbe »Centar« Rijeka.
4.MOTRITELJSKO DOJAVNA SLUŽBA
Odlukom o ustrojavanju motriteljsko-dojavne službe u 2010. godini (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 20/10) ustrojena je motriteljsko
dojavna-služba kao operativni plan općine Lopar za provedbu mjera zaštite od
požara za 2010. godinu. Dežurstva su organizirana na osmatračnici Mačev vrh u
vremenu od 06:00 do 22:00 sata u dane visokog indeksa opasnosti od požara
sukladno točki 4. Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od
požara od interesa za republiku Hrvatsku u 2010. godini (»Narodne novine« broj
2/10).
Građani su upoznati sa uvođenjem i značajem jedinstvenog broja za hitne
pozive 112, a vlasnici i korisnici objekata u kojima se okuplja veći broj ljudi
o postavljanju na vidljivom mjestu na svojim objektima obavijesti o novim
znakovima za uzbunjivanje, što se treba provjeriti i ponovno pisano upozoriti
na postojanje obavijesti o novim znakovima za uzbunjivanje.
Potreba je boljeg i učinkovitijeg upozoravanja građana putem sredstava
javnog informiranja, web stranica Općine Lopar te kroz rad institucija Općine
Lopar.
5.VATROGASTVO
Vatrogasna postrojba DVD Lopar je temeljna vatrogasna postrojba na području
Općine Lopar.
Ukupno broji 73 člana (od čega; 2 vatrogasna Časnika I. stupnja, 5
vatrogasnih Časnika, 11 vatrogasnih Dočasnika I. stupnja, 14 vatrogasnih
Dočasnika, 13. vatrogasaca I. stupnja te 22. vatrogasca).
Tijekom 2010. godine na području općine Lopar vatrogasna postrojba djelovala
je 25 puta sa 81 vatrogascem, sa 17 vozila i 4 brodice gdje je utrošeno 166
sati. Pravovremenom dojavom protupožarnih ophodnji, građana i motritelja niti
jedan požar nije prerastao u požar većeg razmjera.
Operativna postrojba redovito održava obuku i vježbe svakog ponedjeljka
prema godišnjem planu i programu. Iako odaziv nije u skladu s očekivanjima,
rezultati u slučaju intervencija su iznadprosječni. DVD Lopar redovito ulaže
sredstva i napore u dodatno obrazovanja i obučavanje svojih članova te ih
redovito upućuje na organizirane tečajeve te seminare u svrhu podizanja kadrovske
kvalitete a time i kvalitete pružanja adekvatne zaštite. Također je obnovljen i
fond zaštitne odjeće i opreme (rukavice, zaštitne kacige, potkape, svjetiljke
za zaštitne kacige, čizme) za potrebu podizanja standarda osobne zaštite
vatrogasaca, te sada vatrogasna postrojba raspolaže sa 22 operativca sa
kompletnom osobnom opremom.
U svrhu redovitog i konstantnog održavanja interventnosti te operativnosti
vatrogasna postrojba DVD-a Lopar učestvuje u vježbama u organizaciji PVZO Raba.
Uz spomenute vježbe redovito su održavane i interne taktičke vježbe u okviru
vatrogasne postrojbe.
Postrojba raspolaže sa jednim pick-up vozilom, navalnim vozilom, jednim
navalno-tehničkim vozilom i brodicom za gašenje na moru i sa mora, kao i
spašavanje na moru. U sezoni 2010. godine organizirana su noćna dežurstva od
01. srpnja do 08. rujna 2010. godine u vremenu od 22:00 sata do 04:00 sati
ujutro. Dežurala su po dva vatrogasca na noć tako da se odradilo 840 sati
dežurstva.
Vatrogasna postrojba DVD-a Lopar u 2010. godini djelovala je u slijedećim
intervencijama:
-1 intervencija zbog požara na stambenom objektu
-1 intervencija zbog požara na otvorenom prostoru
-3 intervencije u slučaju ostalih manjih požara
-1 tehnička intervencija na građevinama
(ispumpavanje)
-1 tehnička intervencija na otvorenom prostoru
(na vodi)
-1 tehnička intervencija na otvorenom (ostalo)
-1 tehnička intervencija u cestovnom prometu
-1 akcident (ispiranje)
Uz prethodno navedene intervencije vatrogasno društvo DVD-a Lopar obavilo je
i slijedeće zadatke:
-4 puta obavilo uslugu osiguranja bez naplate
-10 puta obavilo uslugu prijevoza vode
-1 puta izvršilo ostale usluge
Općinsko vijeće Općine Lopar je svojim proračunom za 2010. godinu za rad
DVD-a Lopar planiralo 200.000,00 kuna.
Također se može istaknuti da je vatrogasna postrojba efikasno obavila sve
zadaće u prethodnoj i tekućoj godini, što je rezultiralo uspješnim stanjem
protupožarne zaštite na području Općine Lopar.
6.UDRUGE GRAĐANA OD ZNAČAJA ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE
Nisu u dovoljnoj mjeri uspostavljeni izravni kontakti s udrugama građana od
značaja za zaštitu i spašavanje s područja Općine Lopar, kao što je Udruga
ovčara Lopar i Lovačko društvo Kuna u cilju materijalno-tehničkog i kadrovskog
jačanja udruge u dijelu od značaja za sustav zaštite i spašavanja, što bi se u
okviru mogućnosti Općine Lopar financiralo iz Proračuna, a prema podnesenim i
prihvaćenim razvojnim projektima spomenutih društava.
Općinsko vijeće Općine Lopar je svojim proračunom za 2010. godinu za rad
prethodno spomenutih udruga planiralo je:
1.Udruga ovčara Lopar - 2.000,00 kuna
2.Lovačko društvo Kuna - 2.000,00 kuna
7.SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U OKVIRU REDOVNE
DJELATNOSTI
Službe i pravne osobe koje se zaštitom i spašavanjem bave u okviru redovne
djelatnosti predstavljaju okosnicu sustava zaštite i spašavanja na području
općine Lopar.
7.1. Gradsko društvo Crvenog križa Rab - čiji su primarni zadaci i ciljevi u
svrhu zaštite i spašavanja unaprjeđenje zdravstvene kulture, organiziranje
tečajeva prve pomoći, provođenje dobrovoljnog davanja krvi, skrb o žrtvama
oružanih sukoba, služba traženja, njega i pomoći u kući, razvoj socijalne
skrbi, prihvat i distribucija humanitarne pomoći te drugi ciljevi i zadaci
utvrđeni Zakonom o Hrvatskom crvenom križu (»Narodne novine« broj 71/10).
Potrebno je potaknuti ovu organizaciju da organizira osposobljavanje mještana
za njihovu samozaštitnu funkciju u izvanrednim situacijama, kao i ustrojavanje,
obučavanje i opremanje ekipa prve pomoći za izvršenje zadaća u slučaju velikih
nesreća i epidemija. Za ovu ulogu potrebno je kvalitetno opremiti ekipe, kako
bi mogle dati svoj doprinos u slučaju potrebe aktiviranja sustava zaštite i
spašavanja.
7.2. Dom zdravlja Primorsko goranske županije - Ispostava Rab - uz redovne
mjere i usluge zdravstvene zaštite, sklapanjem Ugovora o organiziranju i
financiranju provođenja mjera zdravstvene zaštite koje se pružaju turistima
(služba hitne medicinske pomoći) - za povećani broj korisnika zdravstvene
zaštite povećan je stupanj i kvaliteta zdravstvene zaštite za vrijeme
turističke sezone za razdoblje od 15. lipnja do 15. rujna 2010. godine. Za
potrebe realizacije predmetnog Ugovora osiguran je iznos od 33.000,00 kuna.
7.3. Organiziranje tzv. Turističke ambulante i zdravstvene zaštite djece
turista - sklapanjem Ugovora o organiziranju zdravstvene zaštite za povećani
broj korisnika za vrijeme turističke sezone (Turistička ambulanta) sa
pružateljem usluge dr. Koprić Brankom, na ukupan iznos od 30.000,00 kuna.
7.4. Nastavni Zavod za javno zdravstvo Primorsko- goranske županije -
sklapanjem Ugovora o izradi Programa preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i
deratizacije na području općine Lopar i stručnom nadzoru nad provedbom tih
mjera. Navedene mjere provode se u svrhu higijensko-epidemiološke zdravstvene
zaštite stanovništva, temeljem usvojenog Programa provođenja preventivne i
obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području
općine Lopar za period 2009.-2013. godine koji je na prijedlog stručnih službi
zavoda donijelo poglavarstvo Općine Lopar.
7.5. DEZINSEKCIJA d.o.o. Rijeka - Sklapanjem ugovora o provođenju mjera
dezinsekcije i deratizacije. Predmetne mjere se provode sukladno Zakonu o zaštiti
pučanstva od zaraznih bolesti (»Narodne novine« broj 79/09) i Pravilnika o
načinu provedbe obvezne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (»Narodne
novine« broj 35/07). Proljetna sustavna preventivna deratizacija provedena je u
periodu od 08. do 20.ožujka. 2010. godine. Obuhvaćeni su svi dijelovi općine
Lopar, javno-prometne površine i stambeni objekti. Jesenska deratizacija i
dezinsekcija obavljena je u periodu od 20. - 29. rujna 2010. godine u sličnom
obimu kao i proljetna, pod stručnim nadzorom djelatnika Nastavnog zavoda za
javno zdravstvo - Ispostave Rab. Tokom godine dodatno su se provodile mjere
dopunske deratizacije i dezinsekcije u periodima od 22. do 26. veljače, 13. do
23. travnja, 17. do 28. svibnja, 07. do.19. te 29. do 30. lipnja, 01. do 02. i
12. do 23. srpnja, od 09. do 17. kolovoza, 11 do 22. listopada, 22. do 30.
studenoga, 01. do 10. prosinca. Iz navedenih termina razvidno je da je broj
intervencija učestaliji u ljetnim mjesecima kada je normalna veća pojava
insekata, te zbog sustavnog larvicidnog tretmana stajaćih voda. Temeljem
predmetnog ugovora dezinsekcija d.o.o. sa komunalnim društvom »Lopar Vrutak«
d.o.o. sustavno tretira i kanalizacijski sustav na području općine Lopar i
odlagalište otpada »Sorinj«, te se tako glodavci suzbijaju na samom izvorištu,
čime se postižu kvalitetniji rezultati.
Posebna se pozornost daje suzbijanju komaraca, tretiranjem poznatih
izvorišta komaraca o kojima se vodi kartoteka. U 2010. godini dokazana je
prisutnost tigrastog komarca (lat. Aedes albopictus) na otoku Rabu od strane
djelatnika NZZJZ Ispostave Rab koji je mnogo agresivniji te bode danju. Stoga
su tretirane sve stajaće vode (lokve, bazeni, bačve u vrtovima, odbačene posude
i sl.).
Lokalno pučanstvo je pravovremeno obavješćivano o provedenim akcijama putem
obavijesti koje sadrže: naziv izvođača radova, mjesto i vrijeme izvođenja,
vrstu preparata, te mjere opreza. O provedenim akcijama redovno su
obavještavani i izvještavani predstavnici općinske vlasti, te je do sada po
pitanju pružanja usluga uspostavljena izvrsna suradnja.
Za izvršenje ugovorenih obveza osiguran je iznos od 40.700,00 kuna.
7.6. Lučka kapetanija Rijeka- Ispostava Lopar; provodila je redovne mjere iz
svoje zakonom utvrđene djelatnosti - nadzor plovidbe u unutrašnjim morskim vodama
teritorijalne nadležnosti Ispostave Lopar, poslove traganja i spašavanja
ljudskih života i imovine na moru (na području Općine Lopar u 2010. godini
registrirane su dvije pomorske nezgode - nasukanje broda te prodiranje morske
vode u unutrašnjost brodice zbog puknuća istog zbog pretežanosti putnicima),
inspekcijske poslove sigurnosti plovidbe te druge upravne, stručne i tehničke
poslove sigurnosti plovidbe na moru prema posebnom zakonu.
7.7. Policijska uprava Primorsko-goranska, Policijska postaja Rab.
7.8. Vatrogasna zajednica Primorsko-goranske županije
7.9. Hrvatska gorska služba spašavanja - stanica Rijeka
7.10.Veterinarska ambulanta Rab; Općinsko vijeće Općine Lopar u proračunu za
2010. godinu osiguralo je sredstva u visini od 2.000,00 kuna.
7.11. Hrvatske vode
7.12. Hrvatske šume, Uprava šume podružnica Senj, Šumarija Rab - naročito u
pogledu formiranja i rada ophodarske službe kao dijela motriteljsko-dojavne
službe kojom se na dinamičan način (obilaskom terena) motri okolina radi brzog
uočavanja požara, održavanja i uređenja protupožarnih prosjeka , protupožarnih
putova i šumskih cesta za potrebu prolaska vatrogasnih vozila ali i vozila
hitne medicinske pomoći u slučaju požara te potrebe hitne intervencije,
naročito u svrhu dostupnosti plaža Sahara, Dubac, Sturič, Saramić, koje u
ljetnim mjesecima bilježe izuzetna broj posjetitelja.
7.13. DUZS, Područni ured za zaštitu i spašavanje Rijeka (ŽC 112, Odjel za
zaštitu i spašavanje, Odjel za preventivu, planiranje i razvoj).
7.14. Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru
7.15. Županijski obavještajni centar Rijeka.
8.PRAVNE OSOBE KOJE IMAJU POSTROJBE I STRUČNE TIMOVE ZA ZAŠTITU I
SPAŠAVANJE:
8.1. HEP - interventne službe, proizvodnja, distribucija
8.2. »Lopar Vrutak« d.o.o. za komunalne djelatnosti - isporučitelj usluge
javne odvodnje
8.3. »Vrelo« d.o.o. za komunalne djelatnosti - isporučitelj usluge javne
vodoopskrbe
8.4. Linijska nacionalna plovidba d.d. Split
8.5. Rapska plovidba d.d. Rab
8.6. Hrvatske ceste d.o.o.
8.7. Županijska uprava za ceste d.o.o.
8.8. Jadranski pomorski servis.
U Proračunu Općine Lopar za 2010. godinu, pored prethodno navedenih,
osigurana su i slijedeća financijska sredstva za rad i djelovanje udruga te
drugih pravnih i fizičkih osoba, kao i sredstva za realizaciju programa te
nabavku sredstava koja se mogu koristiti u svrhu podizanja standarda te
eventualne potrebe realizacije sustava zaštite i spašavanja:
-izdaci za osmatračnicu 20.000,00 kuna
-naknada štete pravnim i fizičkim osobama 20.000,00 kuna
-oprema za civilnu zaštitu 10.000,00 kuna
-jednokratna pomoć 5.000,00 kuna
-čišćenje obale i priobalja 5.000,00 kuna
-izrada karte buke 10.000,00 kuna
-održavanje i uređenje javnih površina (cement, pijesak i sl.) 325.000,00
kuna
-održavanje javnih površina i pomorskog dobra prema programima komunalnih
poduzeća 300.000,00 kuna
-održavanje i čišćenje vodotoka i oborinskih kanala 10.000,00 kuna
-uređenje staza i šetnica 500.000,00 kuna
-održavanje nerazvrstanih cesta prema programu javnog poduzeća 500.000,00
kuna
-cesta prema plaži Ciganka 1.000.000,00 kuna
-proširenje električne energije, javne rasvjete površine i ostali potrošači
120.000,00 kuna
-održavanje javne rasvjete 50.000,00 kuna
-proširenje javne rasvjete
-izgradnja sigurnosnog ispusta CS2 »San Marino« 170.000,00 kuna
-Projekt i izgradnja odvodnje »Pičuljani-Centrar) 300.000,00 kuna
-Izgradnja i rekonstrukcija cjevovoda 300.000,00 kuna
-izgradnja hidrantske mreže 150.000,00 kuna
-izgradnja vodospreme »Lopar« 1.000.000,00 kuna
-izgradnja vodospreme »Koromačina« 120.000,00 kuna.
9.ZAHTJEVI ZAŠTITE I SPAŠAVANJA U PROSTORNIM PLANOVIMA
Da bi se posljedice ugrožavanja ljudi, materijalnih dobara i okoliša
smanjile na najmanju moguću mjeru, potrebno je uspostaviti optimalan odgovor na
ugrožavanja sa stanovišta prostornog planiranja, uređenja, organizacije,
razvoja i izgradnje prostora te je neophodno i mjere zaštite i spašavanja
postaviti integralno, u svim vrstama učešća u prostornom planiranju.
Osnovne planske smjernice i zahtjevi zaštite i spašavanja u planiranju
prostora koje se primjenjuju u prostornim planovima Općine Lopar su:
-planiranje uvjeta za ravnomjerni demografski razvoj,
-planiranje intenzivnijeg razvoja nerazvijenijih dijelova, dislokacija
industrije od gradskih naselja
-policentričnim razvojem mreže naselja postići ravnomjernu izgrađenost
prostora i izgrađenih struktura
-planiranim uređenjem prostora poboljšati infrastrukturu i komunikacijske
uvjete,
-stanovništvo u svim nivoima planiranja obuhvatiti mjerama zaštite i
spašavanja što je novina u pristupu planiranju i uređenju prostora.
Općina i Područni ured za zaštitu i spašavanje Rijeka u postupku donošenja
prostornih planova vodi računa o ugradnji specifičnih smjernica i zahtjeva
zaštite i spašavanja u dokumentima prostornog uređenja. Prostorni planovi
moraju sadržati:
-Mjere kojima se osigurava što bolja zaklonjenost stambenih, poslovnih i
drugih građevina, smanjuje njihova izloženost i povredivost od identificiranih
opasnosti, mogućih katastrofa, većih nesreća i akcidenata;
-Mjere zaštite od poplava,
-Mjere zaštite mora i priobalja,
-Mjere koje omogućavaju zaštitu od štetnog djelovanja voda, ekstremnih
vremenskih uvjeta i erozije tla, klizišta,
-Mjere zaštite od požara otvorenog prostora,
-Mjere koje omogućuju opskrbu vodom i energijom u izvanrednim uvjetima
katastrofa ili nesreća,
-Mjere koje omogućavaju učinkovitije provođenje mjera civilne zaštite
(sklanjanje, evakuacija, zbrinjavanje),
-Mjere zaštite od epidemija i epizotija,
-Mjere zaštite od tuče i suša,
-Mjere zaštite od iscrpljenja ili uništenja pojedinih prirodnih resursa i
ekoloških zagađenja.
10.ZAKLJUČCI
Općina Lopar u skladu sa svojim proračunskim ali i kadrovskim mogućnostima
nastoji formalno-pravno, ali i financijski pratiti sve zakonom te podzakonskima
aktima utvrđene obveze u svrhu organiziranja ali i podizanja standarda zaštite
i spašavanja na području svojeg samoupravnog djelovanja, te u korist svojih
mještana.
U tom smislu učinjeni su prvi koraci donošenjem Odluke osnivanju i
imenovanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Lopar (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 23/08, 35/09), Plana pozivanja Stožera
zaštite i spašavanja Općine Lopar (Klasa: 351-02/08-02/01, Ur.broj:
2169/02-02-08-01 od dana 20. lipnja 2008. godine), Plana zaštite od požara i
tehnoloških eksplozija Općine Lopar (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 23/ 08), Procjene ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija
Općine Lopar (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 23/08) te
Aneksa procjene ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija i Plana zaštite
od požara i tehnoloških eksplozija Općine Lopar (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 23/08).
U narednom razdoblju Općina Lopar obvezna je dovršiti započeti proces izrade
Procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara te donijeti
Plan zaštite i spašavanja za područje Općine Lopar čija je izrada ugovorena s
NW-Wind d.o.o. Varaždin, Ugovorom broj PG 024/ 4 od 28. srpnja 2009. godine, a
koji dokumenti čine okosnicu sustava zaštite i spašavanja na području općine
Lopar.
U proteklom razdoblju postojanja Općine Lopar od njenom osnutka pa do
današnjeg dana, nije bilo potrebe za postupanjem po donesenih aktima, međutim,
neophodno je stalno održavanje razine pripravnosti, tehničke ali i
organizacijske (donošenjem akata, planiranjem proračunskih sredstava potrebnih
za realizaciju programa zaštite i spašavanja). Unatoč do sada postignutim
rezultatima svakako je potrebno još intenzivnije u sustav zaštite i spašavanja
angažirati i uključiti civilne udruge, pravne i fizičke osobe koje se bave
građevinskom, prijevozničkom, turističkom ili sličnom djelatnošću od interesa
za zaštitu i spašavanje, a koji svojim aktivnostima mogu pridonijeti održavanju
preventivnih mjera, te po potrebi u slučaju izvanrednih situacija, u suradnji
sa drugim nadležnim službama, svojim zaposlenicima, poslovnim prostorima i
postojećom mehanizacijom uključiti u pomoć žrtvama većih nesreća i katastrofa.
Obzirom na okolnost da je Općina Lopar izrazito orijentirana na razvoj
turizma te ovisi o zadržavanju razine zaštite mora, podmorja i obale, u tom
pogledu svakako treba učiniti najzačajnija ulaganja, radi sprečavanja
eventualnih otvorenih požara te iznenadnog onečišćenja mora.
Potrebno je također tijekom 2011. godine i narednih godina nastaviti sa
daljnjim razvojem komunalne infrastrukture (vodoopskrba, odvodnja, čistoća i
sl.) kao bitnog čimbenika u sklopu sustava zaštite i spašavanja.
Naposljetku napominjemo da će Općina Lopar, unatoč ograničenim financijskim
sredstvima te realnim mogućnostima da se u razvoj sustava zaštite i spašavanja
ulaže dovoljan broj radnih sati u donošenju potrebnih podzakonskih akata kojima
se regulira predmetna materija, i narednih godina nastojati kroz osiguranje
proračunskih sredstava za daljnji razvoj infrastrukture, nabavku sredstava, financiranja
rada udruga i institucija, te donošenjem adekvatnih propisa, unaprijediti
razinu zaštite i spašavanja na svojem samoupravnom području.
Klasa: 023-05/11-01/07
Ur. broj: 2169/02-01/11-03
Lopar, 2. rujna 2011.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Damir Paparić, prof. v. r.