5.
Na temelju članka 20. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03, 82/04, 110/04, 178/04, 38/09, 79/09,
49/11 i 84/11) te članka 38. toč. 14. Društvenog ugovora, Skupština društva
Vodovoda i čistoće Cres Mali Lošinj d.o.o. na sjednici održanoj dana 19.
kolovoza 2011. godine donosi
Stranica3624—broj27
Četvrtak,25.kolovoza2011.
SLUŽBENENOVINE
ODLUKU
o načinu plaćanja i visini cijena usluge gospodarenja
otpadom za kategoriju gospodarstvo
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuje se način plaćanja i
visina cijena komunalne usluge gospodarenja otpadom za potrošače u
gospodarstvu.
Članak
2.
Obračun komunalne usluge plaća se
isporučitelju komunalne usluge na način i prema cijenama utvrđenim ovom
Odlukom.
Obveznik plaćanja cijene komunalne usluge je
vlasnik nekretnine ili korisnik kada je to vlasnik prenio na korisnika
ugovorom.
Članak
3.
Potrošač može račun za komunalnu uslugu
platiti na način utvrđen važećim zakonskim propisima.
Članak
4.
Rok za podmirenje računa za komunalnu uslugu
otisnut je na svakom ispostavljenom računu.
Ukoliko potrošač ne plati račun u roku iz
stavka 1. ovog članka, isporučitelj će zaračunati zatezne kamate u skladu s
važećim zakonskim propisima.
Članak
5.
Potrošač je dužan pismeno izvijestiti
isporučitelja usluge o svakoj promjeni vlasništva nekretnine, adrese kao i
svakoj drugoj bitnoj promjeni odmah, a najkasnije u roku od 15 dana od nastanka
promjene. Promjena obvezuje isporučitelja od dana primitka iste.
Članak
6.
Potrošač ima pravo prigovora (reklamacije) na
obračun komunalne usluge u pismenom obliku u roku od 15 dana od izdavanja
računa.
Isporučitelj komunalne usluge dužan je
odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dostave prigovora.
Ako je isporučitelj komunalne usluge uvažio
prigovor, dužan je izvršiti usklađivanje obračuna u poslovnim knjigama
najkasnije do ispostavljanja narednog računa s novim obračunom.
II. OBRAČUN KOMUNALE USLUGE GOSPODARENJA
OTPADOM U GOSPODARSTVU I DOSTAVA RAČUNA
. Poslovni objekti
Članak
7.
Komunalna usluga gospodarenja otpadom za
poslovne objekte obračunava se i plaća na sljedeći način:
- prema ukupnom pripadajućem volumenu posude
izraženom u litrama (l) i jediničnoj cijeni,
- plaćaju fiksnu naknadu za pokriće troškova
održavanja sustava, svaki mjesec kroz godinu 25,00 kn/objektu odnosno potrošnom
mjestu.
Na cijenu iz prethodne alineje ovog članka
obračunava se porez na dodanu vrijednost.
Ukupni pripadajući volumen posude utvrđen je
temeljem opterećenja korisne površine poslovnog prostora u koje se stvara
otpad, a dobiva se umnoškom faktora 5 sa pripadajućom površinom.
U slučaju privremene obustave obavljanja
djelatnosti korisnik je dužan isporučitelju komunalne usluge dostaviti Rješenje
o privremenoj obustavi obavljanja obrta, odnosno pismenu obavijest o
privremenoj obustavi obavljanja djelatnosti trgovačkog društva najkasnije do
20-tog u mjesecu za tekući mjesec. Ukoliko se korisnik usluge poslovnog objekta
zatekne u radu, a nije prijavio početak odnosno nastavak rada u tekućoj godini,
naplatiti će mu se usluga odvoza i deponiranja otpada od 1. 4. tekuće godine.
Članak
8.
Kategorije poslovnih objekata utvrđuju se
prema namjeni:
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta***
Članak
9.
Cijena pripadajućeg volumena izražena u
litrama (l) za usluge gospodarenja otpadom za poslovne objekte razvrstane u
četiri kategorije prema namjeni poslovnog objekta, utvrđuje se kako slijedi:
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta***
Na cijene iz stavka 1. ovog članka obračunava
se porez na dodanu vrijednost.
U razdoblju od 01. 05. do 30. 09. uvećava se
pripadajući volumen za korištenje terasa koju korisnik komunalne usluge koristi
neovisno da li je terasa u vlasništvu korisnika ili je javna površina u zakupu.
Korištenje terase spada u IV. kategoriju namjene objekta.
. Smještajni objekti
Članak
10.
Obračun komunalne usluge odvoza i deponiranja
otpada smještajnim kapacitetima: hotelima, pansionima, vilama, depandansama,
hostelima, odmaralištima, prenoćištima i turističkim naseljima vrši se prema
kapacitetu smještajnih jedinica i važećoj cijeni prema kapacitetu određenog
objekta (godišnje). U ovu kategoriju potrošača spadaju objekti za 16 i više
osoba. Za objekte za 15 i manje osoba, komunalna usluga obračunava se na
temelju članka 8. i 9. ove Odluke.
Obračun komunalne usluge gospodarenja otpadom
autokampovima vrši se prema kapacitetu prihvata broja gostiju - osoba i važeće
cijene za jednog gosta - osobu (godišnje).
Na cijene ovog članka obračunava se porez na
dodanu vrijednost.
Kapacitet smještajne jedinice se dokazuje
prema Rješenju o odobrenju ugostiteljskih usluga u domaćinstvu iznajmljivača,
koje izdaje nadležna Služba za gospodarstvo., a izražava se brojem osoba.
Članak
11.
Godišnja cijena prema kapacitetu smještajne
jedinice, utvrđuje se različito za pojedine vrste objekata, kako slijedi:
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta***
Na cijene iz ovog članka obračunava se porez
na dodanu vrijednost.
Isporučitelj komunalne usluge, račun
ispostavlja u travnju, svibnju, lipnju i rujnu u iznosu od 10% godišnje obveze
a u srpnju i kolovozu ispostavlja račun u iznosu od 30% od utvrđene godišnje
obveze.
Članak
12.
Kućanstva koja se bave gospodarskom
djelatnošću ''pružanje usluga u domaćinstvu - iznajmljivanje'' plaćaju za
gospodarsku djelatnost:
- prema smještajnom kapacitetu jedinice za 4
mjeseca u godini i to 6., 7., 8. i 9. mjesec
21,60 kn po osobi mjesečno a za članove
kućanstva prema Odluci o načinu plaćanja i visini cijena usluge gospodarenja
otpadom za kategoriju kućanstva.
Kućanstva koja se koriste povremeno kao kuće
ili stanovi za odmor, a bave gospodarskom djelatnošću ''pružanje usluga u
domaćinstvu - iznajmljivanje'':
- prema smještajnom kapacitetu za 4 mjeseca u
godini i to 6., 7., 8. i 9. mjesec 21,60 kn po osobi mjesečno.
Na cijene ovog članka obračunava se porez na
dodanu vrijednost.
Članak
13.
Trošak opomene za neplaćanje svih računa za
komunalne usluge u gospodarstvu iznosi 15,00 kn.
III. OBUSTAVLJANJE KOMUNALNIH USLUGA
Članak
14.
Isporučitelj komunalne usluge može korisniku
(potrošaču) komunalne usluge obustaviti pružanje komunalne usluge u
slučajevima:
1. ako korisnik (potrošač) ne plati račun za
komunalnu uslugu ni u roku od 15 dana od dana dostave opomene,
2. ako korisnik (potrošač) o promjeni adrese
ne obavijesti isporučitelja u roku od 15 dana, pa se zbog toga nije mogla
izvršiti ni ponovljena dostava računa ili opomena.
3. ako korisnik (potrošač) ne plati cjeloviti
račun svih usluga vodnih i komunalnih usluga.
Članak
15.
Isporučitelj komunalne usluge dužan je
najmanje 8 dana prije obustavljanja pružanja komunalne usluge iz razloga
navedenih u članku 13. ove Odluke, korisniku (potrošaču) dostaviti obavijest o
prestanku pružanja komunalne usluge.
Ako korisnik otkloni nedostatke odnosno uzrok
zbog kojeg se obustavlja pružanje komunalnih usluga najmanje 24 sata prije
vremena određenog za obustavu pružanja komunalne usluge, isporučitelj neće
obustaviti pružanje komunalne usluge.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
16.
Račun za vodne i komunalne usluge potrošač
dobiva zajedno na istom obrascu računa.
Članak
17.
Donošenjem ove Odluke, prestaje važiti Odluka
o načinu plaćanja i visini cijena komunalnih usluga od 19. 4. 2010. broj:
26/10-14/1-I i Odluka o izmjeni i dopuni Odluke o načinu plaćanja i visini
cijena komunalnih usluga od 19. 4. 2010. broj: 26/10-13/2-I.
Članak
18.
Ova Odluka objavljuje se na oglasnim pločama
Društva i u službenom glasilu Primorsko-Goranske županije (»Službene novine
PGŽ«).
Članak
19.
Ova Odluka stupa na snagu nakon pribavljanja
prethodnih suglasnosti gradonačelnika grada Malog Lošinja i Cresa a primjenjuje
se od 1. kolovoza 2011. godine.
Broj: 26/11-26/1-I
PREDSJEDNIK
SKUPŠTINE DRUŠTVA
Kristijan
Jurjako