SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XIX. - broj 19. Četvrtak, 30. lipnja 2011.
OPĆINA VINODOLSKA
Moscenicka_draga-001

34.

Na temelju članka 3. stavak 1. i 13. i članka 4. stavak 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 6/95, 109/95 - Uredba, 21/96 - Uredba 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 - Uredba 178/04, 38/09, 79/09 i 153/09 i 49/10) i članka 48. Statuta Općine Vinodolske općine (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj: 40/09), Općinsko vijeće Vinodolske općine na 12. sjednici održanoj 23. svibnja 2011. godine, donijelo je

ODLUKU
o komunalnim djelatnostima

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom utvrđuju se komunalne djelatnosti, određuje se način obavljanja komunalnih djelatnosti, te način financiranja obavljanja komunalnih djelatnosti u Vinodolskoj općini.

II. KOMUNALNE DJELATNOSTI

Članak 2.

Komunalne djelatnosti u smislu ove Odluke su:

1. opskrba pitkom vodom

2. Odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda-Odvodnja otpadnih voda uređaja za pročišćavanje bio-diska

3. Crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija iz septičkih, sabirnih i crnih jama

4. Cjelovito zbrinjavanje komunalnog otpada, skupljanje i odvoz komunalnog otpada (smeća)

5. Odlaganje komunalnog otpada

6. Održavanje groblja

7. Održavanje nerazvrstanih cesta

8. Održavanje javne rasvjete

9. Održavanje javnih zelenih površina

10. Održavanje zgrada i objekata u javnoj funkciji

11. Održavanje prometne signalizacije

12. Obavljanje dimnjačarskih poslova

13. Obavljanje dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije

14. Obavljanje veterinarsko higijeničarskih poslova

15. Prijevoz putnika u javnom prometu

16. Prijevoz pokojnika

17. Poslovi gospodarenja građevinskim otpadom

III. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI

Članak 3.

Komunalne djelatnosti navedene u čl. 2. ove Odluke, povjeravaju se na obavljanje:

1. KTD-u »Ivanj« d.o.o. Novi Vinodolski ( u daljnjem tekstu Ivanj), u suvlasništvu Grada Novi Vinodolski i Vinodolske općine, sukladno Odluci o pristupanju Vinodolske općine GKTD-u »Ivanj« d.o.o. Novi Vinodolski (»Službene novine Primorsko-goranske županije« br. 36/10) i sklopljenom Sporazumu i Društvenom ugovoru između suvlasnika KTD »Ivanja«, Grada Novi Vinodolski i Vinodolske općine

2. KTD Vodovod »Žrnovnica« d.o.o. Novi Vinodolski sukladno aktu o suosnivanju i suvlasništvu: Grada Crikvenice, Grada Novog Vinodolskog i Vinodolske općine.

3. Pravnim ili fizičkim osobama na temelju Ugovora o povjeravanju komunalnih poslova,

4. Pravnim ili fizičkim osobama na temelju Ugovora o koncesiji.

IV. OBAVLJANJE DJELATNOSTI PUTEM IVANJA

a) Komunalno poduzeće

Članak 4.

KTD-u »Ivanj« d.o.o. povjeravaju se na obavljanje komunalnih djelatnosti iz članka 2.ove Odluke, i to:

1. Odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda-Odvodnja otpadnih voda uređaja za pročišćavanje bio-diska,

2. Crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija iz septičkih, sabirnih i crnih jama,

3.Cjelovito zbrinjavanje komunalnog otpada, skupljanje i odvoz komunalnog otpada-smeća

4. Odlaganje komunalnog otpada

5. Održavanje groblja

6. održavanje javnih-zelenih površina

Komunalna djelatnost iz članka 2. stavak 1. točka 16.- prijevoz pokojnika, privremeno se povjerava na obavljanje KTD »Ivanj« d.o.o., do provedbe postupka dodjele koncesije u skladu s odredbama članka 11. Zakona o komunalnom gospodarstvu.

Članak 5.

Komunalna djelatnost iz članka 4. stavak 1. točka 3. kao komunalna usluga pružit će KTD »Ivanj« d.o.o., po kriterijima i mjerilima iz Odluke o održavanju čistoće na području Vinodolske općine (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 24/96 i 36/10).

Komunalne djelatnosti:

- Skupljanje odvoz i odlaganje industrijskog komunalnog otpada

- Za gospodarstvo i odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda plaćat će se isporučitelju ovih komunalnih usluga sukladno Odluci o načinu plaćanja komunalnih usluga za područje Vinodolske općine (»Službene novine PGŽ-e« 36/10).

Za komunalne djelatnosti iz članka 4. stavak 1. točka: 1., 2., 5. i 6. Isporučitelju komunalne usluge KTD »Ivanj« d.o.o. se plaća obračun komunalne usluge prema cjeniku usluga prema »Ivanju« , koji je važio u vrijeme povjeravanja obavljanja komunalnih djelatnosti »Ivanja« d.o.o. počev od 1. siječnja 2010. godine sve do donošenja novog cjenika Usluga za Vinodolsku općinu, koji na prijedlog Uprave donosi Skupština Društva-jednoglasno.

Članak 6.

4. Održavanje čistoće - cjelovito zbrinjavanje komunalnog otpada, skupljanje i odvoz komunalnog smeća.

Pod održavanjem čistoće podrazumijeva se:

- čišćenje javnih površina

- odvojeno skupljanje i odvoz komunalnog otpada na odlagalište komunalnog otpada.

Čišćenje javnih površina vrši se prema standardu komunalnih usluga utvrđenih Programom čišćenja koji se sastavni dio programa održavanja komunalne infrastrukture kojeg donosi Općinsko vijeće Vinodolske općine.

Program obavezno sadrži opseg, način i dinamiku čišćenja javno-prometnih površina (nerazvrstanih cesta, dijelova javnih cesta, javnih zelenih površina, trgova, parkova, pješačkih staza, i ostalih javnih površina), dječjih igrališta, javnih sanitarnih čvorova, zdenaca,procjenu pojedinih troškova po jediničnim cijenama usluge koju donosi Skupština »Ivanja«, te iskaz financijskih sredstava potrebnih za realizaciju Programa, sa naznakom izvora financiranja.

Članak 7.

Minimalni standard održavanja čistoće građevinskog zemljišta iz stavka 1. točke 1. prethodnog članka ovisno o zoni građevinskog zemljišta: u »Vinodolskoj općini«.

Vremenski period tijekom godine dijeli se na:

- predsezonu koja obuhvaća period od 1. 6. do 1. 7.,

- sezonu koja obuhvaća period od 1. 7. do 1. 9.,

- posezona obuhvaća period od 1. 9 do 30. 9.,

- vansezona obuhvaća period od 1. 10. do 31. 5.

Članak 8.

Skupljanje i odvoz komunalnog otpada vrši se minimalno:

- u sezonskom periodu: dva puta tjedno,

- u vansezonskom periodu: jedan puta tjedno.

Pod komunalnim otpadom iz prethodnog stavka podrazumijeva se otpad iz kućanstva, otpad koji nastaje čišćenjem javnih površina i otpad sličan otpadu iz kućanstva koji nastaje u gospodarstvu, ustanovama i uslužnim djelatnostima.

Skupština Ivanja d.o.o. donosi na temelju predočenih kalkulacija cijena od strane Uprave društva Plan odvoza komunalnog otpada, jedinične cijene usluge odvoza kućnog otpada i glomaznog otpada iz kućanstva, selektirano za pojedinu vrstu otpada.

Odvoz komunalnog otpada vrši organizirano Ivanj i to:

U slučaju više sile odvoz komunalnog otpada vršiti će se u skladu sa mogućnostima Ivanja.

Odvoz glomaznog komunalnog otpada, tj. dijelova starog pokućstva, dijelova sanitarnih uređaja, limeni otpaci kućanskih aparata, kartonske ambalaže, otpadnih vozila, autoguma i dr., vrši, pored ovlaštenih koncesionara, Ivanj, organizirano po dijelovima naselja Vinodolske općine, najmanje dva (2) puta godišnje.

Trošak organiziranog odvoza otpada iz prethodnog stavka ovog članka ukalkuliran je u jediničnu cijenu odvoza i deponiranja komunalnog otpada.

Ivanj može vršiti odvoz i deponiranje glomaznog komunalnog otpada iz stavka 6. ovog članka, pojedinačno po narudžbi fizičkih, odnosno pravnih osoba, ili po nalogu komunalnog redara Vinodolske općine a po cjeniku utvrđenom od strane Skupštine Ivanja.

Članak 9.

Troškovi skupljanja komunalnog otpada na području Općine i njegovog odlaganja na odlagalištu komunalnog otpada »Duplja« Ivanj obračunava prema kriteriju količine otpada i to uz primjenu jedinice mase ili volumena otpada o čemu odlučuje Načelnik na prijedlog Skupštine Ivanja.

Trošak iz prethodnog stavka obuhvaća:

- troškove odvojenog skupljanja komunalnog otpada,

- troškove prijevoza komunalnog otpada,

- troškove odlaganja komunalnog otpada na odlagalištu otpada »Duplja« koji obuhvaćaju troškove projektiranja i gradnje građevine, troškove rada, procjenu troškova zatvaranja odlagališta, njenog naknadnog održavanja te gradnje nove građevine koja će se koristiti nakon prestanka rada postojeće,

- procijenjene troškove uklanjanja otpada koja je nepoznata osoba odbacila u okoliš,

- eventualno, ostali troškovi drugih mjera gospodarenja otpadom koji nisu pokriveni prihodom ostvarenim prometom otpada.

Članak 10.

5. Odlaganje komunalnog otpada

Komunalni otpad jest otpad iz kućanstva, te otpad iz proizvodne i/ili uslužne djelatnosti koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstva. Ivanj gospodari komunalnim otpadom na način da osigura provedbu mjera za odvojeno skupljanje otpada postavom odgovarajućih spremnika za odvojeno skupljanje otpada (eko-otoka), razvrstava i privremeno smješta pojedine vrste otpada do njegove uporabe i/ili zbrinjavanja. Otpad prethodnog stavka ovog članka odlaže se selektivno u okviru odlagališta komunalnog otpada »Duplja« kojom upravlja Ivanj. Skup

ština Ivanja utvrđuje visinu troškova korištenja odlagališta uz primjenu kriterija iz članka 9. ove Odluke.

Članak 11.

6. Održavanje groblja

Pod održavanjem groblja podrazumijeva se održavanje prostora i zgrada za obavljanje ispraćaja i sahrane pokojnika, te ukop pokojnika. Ivanj je u obvezi poslove iz stavka 1. ovog članka obavljati sukladno Odluci o načinu i uvjetima održavanja groblja (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 16/99,27/99-Odluka o grobljima).

Članak 12.

9. Održavanje javnih i zelenih površina

Pod održavanjem javnih površina podrazumijeva se održavanje javnih zelenih površina, pješačkih staza, pješačkih zona, trgova, parkova i dječjih igrališta uključujući i pripadajuću opremu javnih površina. Održavanje javnih površina vrši se prema standardu usluga utvrđenih Programom održavanja koji je sastavni dio Programa održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji donosi Općinsko vijeće. Program obavezno sadrži opseg, način i dinamiku održavanja javnih površina iz stavka 1. ovog članka, procjenu pojedinih troškova po jediničnim cijenama koje donosi Skupština Ivanj-a, te iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarenje programa sa naznakom izvora financiranja.

Članak 13.

Minimalni standardi održavanja javnih površina su:

- čišćenje zelenih površina od otpada u van sezonskom periodu jedan puta, a u sezonskom periodu četiri puta mjesečno,

- orezivanje i formiranje grmlja, živica i trajnica dva puta godišnje,

- prihrana grmlja, živica i trajnica jedan puta godišnje,

- sanitarni i oblikovni rez, te okopavanje i prihrana stablašica prema potrebi,

- zaštita drveća i grmlja od biljnih bolesti i štetnika prema potrebi,

- zamjena porušenih i bolesnih stabala novim prema potrebi,

- uklanjanje suhih i slomljenih grana na stablima,

- uklanjanje nepoželjnog raslinja jedan put godišnje,

- sadnja sezonskog cvijeća jedan put godišnje,

- zaštita, prihrana i okopavanje sezonskog cvijeća jedan put po smjeni biljnog materijala,

- ličenje i popravak klupa, dječjih sprava i košarica za otpatke prema potrebi,

- sadnja ukrasnog bilja i drveća prema potrebama i Programu održavanja objekata komunalne infrastrukture,

- košnja ukrasnih travnjaka tri puta godišnje,

- čišćenje i održavanje funkcionalne sposobnosti javnih zdenaca, vodoskoka i fontana prema potrebi.

V. OBAVLJANJE KOMUNALNE DJELATNOSTI PUTEM KTD VODOVOD »ŽRNOVNICA« d.o.o.

b) Komunalno poduzeće

Članak 14.

Komunalna djelatnost - koncesiona djelatnost opskrba pitkom vodom povjerava se na obavljanje KTD Vodovod »Žrnovnica« d.o.o. Novi Vinodolski, koje trgovačko društvo su zajednički osnovali: Grad Crikvenica, Grad Novi vinodolski i Općina Vinodolska općina, sukladno članku 4. stavak (2) Zakona o komunalnom gospodarstvu.

VI. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI NA TEMELJU UGOVORA O POVJERAVANJU KOMUNALNIH POSLOVA

Članak 15.

Komunalne djelatnosti koje se financiraju isključivo iz proračuna Vinodolske općine, sukladno članku 15. Zakona o komunalnom gospodarstvu, a povjeravaju se putem pisanog ugovora su:

1. Održavanje nerazvrstanih cesta.

2. Održavanje javne rasvjete.

3. Održavanje zgrada i objekata u javnoj funkciji.

4. Održavanje prometne signalizacije.

5. Obavljanje poslova dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije.

6. Obavljanje veterinarsko-higijeničarskih poslova.

7. Poslovi gospodarenja građevinskim otpadom.

Članak 16.

1. Održavanje nerazvrstanih cesta

Pod održavanjem nerazvrstanih cesta podrazumijeva se održavanje površina koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u smislu posebnih propisa, te gospodarenje zemljištem uz nerazvrstane ceste. Održavanje nerazvrstanih cesta vrši se u skladu sa odredbama Odluke o nerazvrstanim cestama koju donosi Općinsko vijeće Vinodolske općine

Članak 17.

2. Održavanje javne rasvjete

Pod pojmom »javna rasvjeta« razumijeva se upravljanje, održavanje objekata i uređaja javne rasvjete, uključivo podmirenje troškova električne energije za rasvjetljavanje javnih površina, javnih cesta koje prolaze kroz naselje i nerazvrstanih cesta. Pod održavanjem javne rasvjete podrazumijeva se tekuće održavanje postojeće javne rasvjete, te pojačano održavanje, odnosno rekonstrukcija i proširenje postojeće javne rasvjete na dionicama na kojima se izvode radovi uzdužnih raskopa radi polaganja druge infrastrukture, prespajanje postojećih elemenata sa ciljem uštede na troškovima održavanja, a sve u skladu s godišnjim Programom održavanja komunalne infrastrukture koji donosi Općinsko vijeće. Minimalni standard održavanja propisuje obavezno održavanje rasvjetnih tijela u centrima naselja, na križanju dviju ili više ulica u naselju ili koje povezuju naselja, u blizini važnih objekata za Općinu kao što su ustanove predškolskog i školskog karaktera, zdravstva, protupožarne zaštite, međuopćinskog prometa, lokalne uprave.

Članak 18.

3. Pod održavanjem zgrada i objekata u javnoj funkciji podrazumijevaju se poslovi čišćenja i tekućeg održavanja zgrada u javnoj društvenoj, kulturnoj, športskoj ili drugoj funkciji, kao i zgrada i objekata od komunalnog značaja.

Članak 19.

4. Pod održavanjem prometne signalizacije podrazumijeva se održavanje horizontalne i vertikalne signalizacije.

Članak 20.

5. Obavljanje poslova dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, odnosi se na obavljanje navedenih djelatnosti na površinama u vlasništvu Vinodolske općine.

Članak 21.

6. Pod obavljanjem veterinarsko higijeničarskih poslova podrazumijevaju se poslovi uklanjanja lešina životinja sa ulica te neškodljivo uklanjanje pasa i mačaka, na području Vinodolske općine.

Članak 22.

7. Pod poslovima gospodarenja građevinskim otpadom podrazumijevaju se poslovi upravljanja reciklažnim dvorištem za građevinski otpad, u sladu sa Zakonom o otpadu.

Druge komunalne djelatnosti, osim navedenih, koje se mogu obavljati na temelju pisanog Ugovora o povjeravanju komunalnih poslova, određuje Općinsko vijeće Vinodolske općine. Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova (u daljnjem tekstu: Ugovor) može se zaključiti najdublje na vrijeme od četiri (4) godine.

Članak 23.

Djelatnosti iz članka 16 do 22 ove odluke obavljaju se putem ugovora o povjeravanju komunalnih poslova.

Članak 24.

Postupak odabira osobe kojoj će biti povjereno obavljanje komunalnih poslova na temelju ugovora provodi se javnim natječajem ili prikupljanjem ponuda, u skladu sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu te ovom Odlukom. Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili javnog natječaja donosi načelnik. Prikupljanje ponuda provodi se u slučaju da je ukupna vrijednost troškova usluga iznosi manje od 70.000,00 kuna bez PDV-a, a potrebno je prikupiti najmanje tri ponude. Postupak prikupljanja ponuda ili javnog natječaja provodi Povjerenstvo koje ima najmanje 3 člana, a imenuje ga načelnik.

Članak 25.

Povjerenstvo iz prethodnog članka, kod otvaranja ponuda sastavlja Zapisnik o otvaranju ponuda te Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda čiji je sadržaj utvrđen propisima kojima je reguliran postupak javne nabave. Na osnovi prijedloga povjerenstva načelnik upućuje Općinskom vijeću prijedlog odluke o povjeravaju komunalnih poslova ili poništenju javnog natječaja. Odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja donosi Općinsko vijeće.

Članak 26.

Odluka obvezno sadrži:

- djelatnost koja je predmet Odluke,

- rok ugovornog obavljanja djelatnosti koji ne može biti dulji od 4 (četiri) godine,

- vrstu i opseg i dinamiku poslova,

- način određivanja cijene za obavljanje poslova te način i rok plaćanja,

- jamstva i/ili odgovarajuće instrumente osiguranja ponuditelja,

- način prestanka ugovorne obveze,

- ugovorne kazne.

Općina zadržava pravo neodabira niti jednog ponuditelja.

Protiv Odluke iz članka 25. ove Odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.

Članak 27.

Ponuda sudionika u natječaju mora sadržavati:

1. puno ime i prezime natjecatelja, odnosno naziv tvrtke, sjedište, te ime i prezime ovlaštene osobe,

2. u svrhu dokazivanja sposobnosti ponuditelji su dužni dostaviti (u izvorniku ili ovjerenoj preslici):

- ispravu o upisu u poslovni, sudski (trgovački), registar ili odgovarajuća potvrda kojom ponuditelj dokazuje da ima registriranu djelatnost koja je predmet nabave i da protiv njega nije pokrenut stečajni postupak, da se ne nalazi u postupku likvidacije, odnosno da nije u postupku obustavljanja poslovne djelatnosti ili da ju je već obustavio, ne stariji od 6 mjeseci,

- izjava o nekažnjavanju po pravomoćnoj osuđujućoj presudi za sebe kao odgovornu osobu u pravnoj osobi i za pravnu osobu koju zastupa, ovjerenu kod Javnog bilježnika, a u svezi sa udruživanjem za počinjenje kaznenih djela, primanje i davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, primanje i davanje mita, prijevara, računalna prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju ili prikrivanje protuzakonito dobivenog novca, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima zemlje sjedišta gospodarskog subjekta, ne stariji od 6 mjeseci,

- dokaznicu o ispunjenim obavezama plaćanja svih dospjelih poreznih obaveza i obaveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje,

- dokumente o uspješnosti poslovanja i financijskoj sposobnosti (BON-1 i BON-2) iz kojih je vidljivo najmanje, poslovanje bez blokade računa u trajanju od 6 mjeseci, ne stariji od 30 dana,

- dokaz o podmirenim svim financijskim obavezama prema Općini i Općinskim komunalnim društvima, čiji jesu osnivač, odnosno suvlasnik Vinodolska općina,

- izjavu o tehničkoj opremljenosti, opremi, uređajima, kapacitetima, sredstvima i osoblju za obavljanje djelatnosti koja je predmet natječaja,

- ostale financijske, tehničke i stručne sposobnosti za izvršenje predmeta nabave,

3. ispunjeni i ovjereni originalni ponudbeni cjenik usluga sa rokovima, načinom i uvjetima plaćanja,

4. izjavu o nepromjenjivosti cijena iz ponudbenog troškovnika,

5. dokaz o uplati troškova natječajne dokumentacije,

6. pisanu izjavu da će prilikom sklapanja Ugovora dati bianco mjenice, ili zadužnice na ime jamstva za ispunjenje Ugovora.

Odabir najpovoljnijeg ponuditelja među sposobnim ponuditeljima vrši se na temelju najniže ponuđene cijene komunalne usluge.

Članak 28.

Na temelju odluke iz članka 25.,načelnik sklapa ugovor o povjeravanju određenih komunalnih poslova koji obvezatno sadrži:

- djelatnost za koju se sklapa ugovor,

- vrijeme na koje se sklapa ugovor,

- vrstu i opseg poslova,

- način određivanja cijene za obavljanje poslova te način i rok plaćanja,

- jamstvo izvršitelja o ispunjenju ugovora.

Opseg i cijena komunalnih poslova odredit će se na osnovi Programa održavanja komunalne infrastrukture iz članka 28. stavka 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu i troškovnika izrađenog na temelju Programa održavanja komunalne infrastrukture za godinu u kojoj se zaključuje ugovor, a do isteka roka na koji se zaključuje ugovor bit

će utvrđeni naprijed navedenim godišnjim Programom i troškovnicima za predmetne poslove.

U slučaju povećanja ili smanjena opsega komunalnih poslova ili cijene, u tijeku roka na koji je zaključen ugovor, sporazumno će se sačiniti aneks ugovora.

Cijena usluge isplaćuje se izvršitelju usluge prema dostavljenim računima o izvršenim poslovima, koje ovjerava osoba naručitelja koja vrši nadzor nad obavljanjem poslova.

Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova iz članka 15 Zakona o komunalnom gospodarstvu može se sklopiti najdulje na vrijeme od četiri (4) godine, a vrijeme određuje Načelnik kod donošenja odluke o objavi javnog natječaja, ili odluke o prikupljanju ponuda.

Ugovori o povjeravanju komunalnih poslova sklopljivi prije ove Odluke ostaju na snazi do isteka roka na koji su zaključeni ili do raskida istih.

VII. OBAVLJANJE KOMUNALNIH POSLOVA NA TEMELJU UGOVORA O KONCESIJI

Članak 29.

Komunalne djelatnosti, koje se obavljaju na temelju Ugovora o koncesiji sukladno Zakona o koncesijama su:

1. prijevoz pokojnika

2. prijevoz putnika u javnom prometu

3. dimnjačarski poslovi

Članak 30.

1. Prijevoz pokojnika

Pod prijevozom pokojnika razumijeva se preuzimanje i prijevoz umrle osobe od mjesta smrti do mrtvačnice, odnosno groblja.

Obavljanje poslova prijevoza pokojnika obavlja se u skladu sa Odlukom o dodjeli koncesije za obavljanje prijevoza pokojnika koju će donijeti Općinsko vijeće Vinodolske općine, sukladno Zakonu o koncesijama.

Do donošenja Odluke o obavljanju poslova prijevoza pokojnika putem koncesije, prijevoz pokojnika obavlja Ivanj. KTD »Ivanj« d.o.o. sukladno članku 4. Stavak drugi ove Odluke.

Članak 31.

2. Prijevoz putnika u javnom prometu

Pod »prijevozom putnika u javnom prometu« podrazumijeva se organizirani prijevoz putnika na linijama unutar područja Vinodolske općine.

Prijevoz putnika u javnom prometu obavlja se na temelju Odluke o općinskom linijskom prijevozu putnika koju donosi Općinsko vijeće.

Članak 32.

3. Dimnjačarski poslovi

Pod obavljanjem dimnjačarskih poslova razumijeva se obaveza čišćenja i kontrole dimovnih objekata i uređaja za loženje na području Općine, a u skladu sa Odlukom o koncesijama za obavljanje komunalnih djelatnosti (»Službene novine Primorsko-goranske županije« br. 21/02).

Članak 33.

Koncesija za obavljanje djelatnosti iz članaka od 29. do 32. daje na vrijeme najdulje od 30 godina pravnoj ili fizičkoj osobi registriranoj za djelatnost koja je predmet koncesije.

Načelnik, ovisno o ciljevima koji se žele postići, donosi Odluku o namjeri davanja koncesije koja mora sadržavati rok na koji se daje koncesija, odredbe o potrebitim radnjama koje uključuju izradu studije opravdanosti za dodjelu koncesije, imenovanje stručnog povjerenstva za koncesiju, pripremu natječajne dokumentacije, kriterij odabira najpovoljnije ponude, dodatne kriterije i mjerila kao kriterij za odabir najpovoljnijeg ponuditelja, te ostale potrebite mjere koje prethode postupku davanja koncesije.

Stručno povjerenstvo za koncesije koje ima predsjednika i najviše četiri člana, ovisno o predmetu koncesije provodi postupak davanja koncesije u skladu sa posebnim propisima koji reguliraju pitanje davanja koncesija.

Članak 34.

Na temelju odredbi prethodnog članka ove Odluke Nčelnik donosi Obavijest o namjeri davanja koncesije koje se objavljuje u »Narodnim novinama«.

Danom objave obavijesti Načelnika započinje postupak davanja koncesije.

Obavijest o namjeri davanju koncesije mora sadržavati:

- djelatnost za koju se daje koncesija,

- mjesto obavljanja djelatnosti koncesije,

- rok trajanja koncesije,

- osobne, stručne, tehničke i financijske uvjete koje moraju zadovoljiti ponuditelji, te isprave kojima se dokazuje njihovo ispunjenje,

- način određivanja cijene za obavljanje djelatnosti,

- najniži iznos naknade za koncesiju, te način i rok plaćanja,

- kriterije propisane Zakonom o koncesijama, kao i dodatne uvjete i mjerila iz članka 31. ove Odluke koja će se primjenjivati za odabir najpovoljnijeg ponuditelja,

- jamstvo korisnika koncesije za ispunjenje ugovora,

- način, mjesto i rok za podnošenje ponude,

- podatak o vrsti postupka na temelju kojeg se provodi davanje koncesije,

- druge podatke u skladu sa posebnim Zakonom.

Članak 35.

Odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja donosi Općinsko vijeće na prijedlog Stručnog povjerenstva za koncesiju, a nakon ocjene pristiglih ponuda za davanje koncesije u skladu sa dokumentacijom za nadmetanje i kriterijima za odabir najpovoljnije ponude utvrđenim člankom 34. ove Odluke.

Kriteriji na kojima se temelji odabir najpovoljnije ponude mogu biti:

1. ekonomski najpovoljnije ponude koja se bazira na:

- kvaliteti usluge (ugled ponuditelja, jamstva),

- sposobnosti ponuditelja za dugoročnu održivost razvoja za vrijeme trajanja koncesije i za kvalitetno ostvarivanje koncesije i drugih kriterija propisanih Zakonom o koncesiji, ili

2. najviše ponuđena naknada za koncesije.

Članak 36.

Odluka o odabiru najpovoljnije ponude mora sadržavati:

1. određenje djelatnosti za koju se daje koncesija,

2. način, uvjete i rok trajanja koncesije,

3. ovlaštenja davatelja koncesije,

4. prava i obaveze koncesionara uključujući i pravo gradnje i korištenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, te obavezu održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,

5. visinu naknade za koncesiju,

6. druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne djelatnosti.

Članak 37.

Načelnik nakon donošenja Odluke iz članka 36. ove Odluke, sklapa Ugovor o koncesiji s odabranim ponuditeljem koji pored obveznog sadržaja prema odredbama Zakona o koncesijama, obavezno sadrži:

- djelatnost za koju se koncesija daje,

- rok na koji se koncesija daje,

- visinu i način plaćanja naknade za koncesiju,

- cijenu i način naplate iste za pruženu uslugu,

- prava i obaveze davatelja koncesije,

- prava i obaveze koncesionara,

- jamstva i/ili odgovarajuće instrumente osiguranja koncesionara,

- način prestanka koncesije,

- ugovorne kazne.

Načelnik ne smije potpisati ugovor o koncesiji prije isteka roka mirovanja, koji iznosi 15 (petnaest) dana od dana dostave Odluke o odabiru najpovoljnije ponude svakom ponuditelju.

Načelnik mora odabranom najpovoljnijem ponuditelju ponuditi potpisivanje Ugovora o koncesiji u roku od 10 (deset) dana računajući od dana kada je Odluka o odabiru najpovoljnije ponuditelja postala konačna.

Pravna zaštita u postupku davanja koncesije provodi se u skladu s propisima kojima se uređuje javna nabava.

Za sporove između davatelja i korisnika koncesije koji nastaju na temelju ugovora o koncesiji primjenjuju se odredbe Zakona o koncesiji (NN RH br. 125/08).

Članak 38.

Naknada za koncesije uplaćuje se u korist Proračuna Vinodolske općine, a koristi se za građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.

VIII. KAZNENE ODREDBE:

Članak 39.

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 do 200.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba - isporučitelj komunalne usluge, koja obavlja komunalne djelatnosti iz članka 2. ove Odluke ako:

- objekte i uređaje komunalne infrastrukture ne održava u stanju funkcionalne sposobnosti, a zbog čega dolazi do prekida u obavljanju komunalne djelatnosti, odnosno neredovite isporuke komunalne usluge,

- bez opravdanog razloga prestane isporučivati komunalnu uslugu ili obustavi isporuku komunalne usluge korisniku koji je plaća,

- ne ispunjava uvjete za obavljanje komunalne djelatnosti po odredbama članaka 4. i 4a. Zakona o komunalnom gospodarstvu - pročišćeni tekst (NN RH br. 26/03, 82/04, 110/04,178/04,38/09 i 79/09) i ove Odluke, ili nije registriran za obavljanje te djelatnosti,

- korisniku komunalne usluge naplati cijenu komunalne usluge višu od postojeće cijene,

- ne pribavi prethodnu suglasnost Načelnika pri promjeni cijene usluge.

Za prekršaj iz stavka 1. ovog članka kazniti će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 50.000,00 kuna.

Za prekršaj iz stavka 1. točke 4. ovog članka izreći će se zaštitna mjera oduzimanja imovinske koristi ostvarene izvršenjem prekršaja i povrat više naplaćenog oštećenim korisnicima.

Zahtjev za pokretanjem prekršajnog postupka za prekršaje iz stavka 1. ovog članka pokre

će državni inspektorat putem gospodarske inspekcije.

IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 40.

Ugovori o koncesiji za obavljanje djelatnosti, kao i Ugovori o povjeravanju komunalnih poslova koje je Načelnik ugovorio do donošenja ove Odluke, prestaju važiti istekom ugovorne obveze.

Članak 41.

Pravne ili fizičke osobe-isporučitelji komunalnih usluga, koji obavljaju komunalne djelatnosti iz članka 2. ove Odluke, dužne su pri svakoj promjeni cijene, odnosno tarife svojih usluga izvršiti prijavu cjenika, odnosno zatražiti suglasnost Načelnika, najkasnije 30 dana prije njene primjene, odnosno donošenja novog Cjenika usluga.

Načelnik je dužan očitovati se u suglasnosti u roku od 30 dana od dana podnošenja prijave cjenika, prijedloga cjenika usluga, u suprotnom smatra se da je suglasnost dana.

Ukoliko Načelnik da negativno mišljenje na predloženi cjenik komunalnih usluga, on se ne može donijeti niti primjenjivati, bez suglasnosti oba suvlasnika KTD-a, »Ivanj« d.o.o.

Prijava cjenika iz stavka 1. ovog članka obavezno sadrži:

- vrstu komunalne usluge, te način obračuna i plaćanja usluge,

- strukturu postojeće cijene komunalne usluge,

- predloženu novu cijenu usluge i njenu strukturu,

- postotak promjene u odnosu na postojeću cijenu,

- razlog promjene cijene sa detaljnim obrazloženjem i kalkulacijom.

Općina je dužan u roku od 15 dana od dana primjene nove cijene komunalne usluge o tome izvijestiti Ministarstvo u čijem su djelokrugu cijene i Ured za gospodarstvo Primorsko-goranske županije.

Članak 42.

Nadzor nad provođenjem poslova iz ove Odluke provodi Načelnik općine.

Članak 43.

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o određivanju komunalne djelatnosti koje će se obavljati na temelju Ugovora o koncesiji (»Službene novine Primorsko-goranske županije«, br. 24/10)i Odluka o komunalnim djelatnostima koje se mogu obavljati na temelju pisanog ugovora (»Službene novine Primorsko- goranske županije«, broj 33/07).

Članak 44.

Ugovori o obavljanju komunalnih djelatnosti ili pojedinih komunalnih poslova sklopljeni do stupanja na snagu ove Odluke, ostaju na snazi do isteka roka na koji su zaključeni ili do raskida istih.

Članak 45.

Ovu Odluku stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 021-05/11-01/2

Ur. broj: 2107-03/11-01-5-12-1

Bribir, 23. svibnja 2011.

OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE

Predsjednica
Olga Antonić - Dukić, dr. med., v.r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=729&mjesto=91253&odluka=34
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr