8.
Na temelju točke VII. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2003. godini (»Narodne novine« broj 155/02) i
članka 40. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije
broj 23/01, 4/02 i 13/02) Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 27. veljače
2003. godine, donijelo je
O D L U K U
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja osnovnih škola na području Grada
Rijeke za 2003. godinu
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji i mjerila za financiranje rashoda
osnovnih škola na području Grada Rijeke, postupak dostavljanja relevantnih
podataka te način njihova plaćanja, sukladno planiranim i osiguranim sredstvima
u Proračunu Grada Rijeke.
Ova Odluka se primjenjuje u suglasju s Proračunom Grada Rijeke za 2003.
godinu i Odlukom o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke za 2003. godinu te Odluci
o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2003.
godini (»Narodne novine« broj 155/02).
II.
U Proračunu Grada Rijeke osiguravaju se sredstva za:
- materijalne i financijske rashode,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini.
III.
Kriteriji i mjerila financiranja materijalnih i financijskih rashoda
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju rashode nužne za realizaciju
nastavnog plana i programa osnovnoškolskog obrazovanja.
IV.
Kriteriji za financiranje materijalnih i financijskih rashoda škola iz točke
V. i VI. ove Odluke su:
a) broj osnovnih škola, broj područnih škola, broj učenika, broj razrednih
odjela i broj osobnih računala u školi za rashode iz točke V. ove Odluke,
b) stvarni rashodi za rashode iz točke VI. ove Odluke.
V.
Prema kriteriju iz točke IV.a) ove Odluke, financiraju se sljedeće vrste
rashoda:
- uredski materijal, materijal za nastavu i pedagošku dokumentaciju,
- komunalne usluge,
- usluge HT-a (telefonski, telefaks troškovi i poštarina),
- pedagoška i druga obvezatna periodika, časopisi prema uputi Ministarstva
prosvjete i športa,
- rashodi za nabavu pribora za izvođenje nastavnih planova i programa,
nabavu sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
- materijal za čišćenje,
- odvoz smeća,
- potrošak vode i propisane vodne naknade,
- materijal za tekuće održavanje zgrada, sredstva rada i opreme,
- sredstva za zaštitu na radu,
- seminari, stručna literatura i časopisi,
- bankarske usluge i zatezne kamate,
- intelektualne usluge, usluge studentskih servisa,
- reprezentacija,
- dnevnice i izdaci putovanja na službenom putu,
- rashodi za stručno usavršavanje, a prema programu Ministarstva prosvjete i
športa,
- povećani troškovi za korištenje računalne opreme, i to: održavanje
softvera, popravak računala, potrošni materijal i sl.
- nužne staklarske usluge,
- rashodi za čuvanje objekata,
- rashodi za korištenje vlastitoga prijevoznog sredstva (registracija,
servisi, benzin i dr.),
- rashodi za objavljivanje natječaja i drugih objava u javnim glasilima,
- ostali tekući rashodi.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1. ove točke su:
- cijena po učeniku u iznosu od 16,00 kn mjesečno,
- cijena po razrednom odjelu u iznosu od 270,00 kn mjesečno,
- cijena po područnoj školi u iznosu od 321,00 kn mjesečno,
- cijena po osnovnoj školi u iznosu od 2.680,00 kn mjesečno,
- cijena po računalu u iznosu 54,00 kn mjesečno.
Podaci u smislu stavka 1. ove točke utvrđuju se na dan 30. rujna tekuće
školske godine.
Osnovnoj glazbenoj školi »Ivan Matetić Ronjgov« po ovoj Odluci financiraju
se samo materijalni i financijski rashodi temeljem kriterija iz stavka 1. i
mjerila iz stavka 2. ove točke.
Školama se mjesečno doznačuju sredstva prema kriterijima i mjerilima iz ove
točke za podmirivanje rashoda iz ove točke. Škola je obvezna dostavljati
tromjesečna izvješća o ostvarenim rashodima (po kontima financijskog plana
škole u skladu sa sustavom računovodstva proračuna).
VI.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz točke IV.b) ove Odluke, financiraju se
sljedeće vrste rashoda, i to:
- energenti za grijanje, pogon i rasvjetu,
- prijevoz učenika sukladno članku 46. Zakona o osnovnom školstvu,
- zakupnine za zakupljeni prostor i opremu,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine,
- zdravstveni pregledi zaposlenika,
- materijal za ličenje,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim
tijelima (inspekcijski nalazi), kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i
škole,
- komunalna naknada.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1. ove točke su ispostavljeni
računi dobavljača/izvoditelja (za isporučenu robu, radove i usluge) školi te
rješenja donesena od nadležnih tijela.
VII.
Postupak dostavljanja relevantnih podataka od značenja
za financiranje ostalih rashoda i način njihovog plaćanja
Podatke o rashodima iz točke VI. ove Odluke škole dostavljaju Gradu Rijeci,
Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, na utvrđenim tablicama (s preslikama
računa i rješenja) koje su sastavni dio ove Odluke.
VIII.
Energenti
Rashodi za energente koje škola koristi za grijanje, pogon školskih
postrojenja i rasvjetu za odvijanje redovitih školskih programa, škola iskazuje
na Tablici 1: Energenti za grijanje, pogon i rasvjetu.
Škola je dužna planirati, pravovremeno naručivati, izvršiti plaćanje, te
voditi evidenciju o utrošenim količinama energenata po vrstama.
Potrošnja energenata ne smije prijeći planske godišnje veličine (za školsku
godinu).
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti zbog kojih bi potrošnja
energenata prešla planirane veličine, škola je dužna unaprijed zatražiti
suglasnost Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo, za daljnju
nabavu energenata uz pismeno obrazloženje.
Ispunjena tablica i preslike računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo do 15. u tekućem mjesecu za prethodni
mjesec.
Sredstva za plaćanje izdataka za energente Grad Rijeka doznačava na račun
škole sukladno iskazanim podacima.
IX.
Prijevoz učenika
Podaci o javnom prijevozu učenika iskazuju se u Tablici 2: Prijevoz učenika
javnim prijevozom.
Javni prijevoz financira se u iznosu mjesečne pokazne karte, prema zonama
javnog prijevoza. Grad Rijeka zadužuje školu da pravovremeno uredi odnose s
prijevoznikom, izvršava plaćanje ispostavljenih računa, te vodi evidenciju o
izvršenoj usluzi prijevoza učenika.
Na početku školske godine škola je dužna dostaviti popis s imenima i
adresama prebivališta učenika koji imaju pravo korištenja javnog prijevoza.
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, do 15. u tekućem mjesecu za prethodni
mjesec. Sredstva za plaćanje rashoda za prijevoz učenika doznačavaju se na
račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima.
X.
Zakupnine za zakupljeni prostor i opremu
Rashode za zakupnine škola iskazuje Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za
odgoj i školstvo na Tablici 3: Zakupnine za prostor i opremu
Škola može, kada je to nužno za ostvarivanje nastavnog plana i programa,
uzimati u zakup prostor i opremu.
Škola je dužna prije zaključivanja ugovora o uzimanju u zakup prostora ili
opreme pribaviti suglasnost Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za odgoj i
školstvo, na utvrđenu godišnju visinu rashoda za zakupnine. Uz prijedlog
ugovora, škola je dužna dostaviti izvedbeni nastavni program za školsku godinu
po mjesecima i razrednim odjelima s ukupnim mjesečnim i godišnjim fondom sati
nastave te fondom sati zakupa.
Ispunjena tablica i preslike računa za zakupninu dostavljaju se Gradu
Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, do 15. u tekućem mjesecu za
prethodni mjesec.
Sredstva za plaćanje rashoda za zakupljeni prostor i opremu Grad Rijeka
doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna
izvršiti plaćanje.
XI.
Pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine
Rashode za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
škola iskazuje na Tablici 4: Pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske
godine.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema posebnom popisu koji propisuje Ministarstvo prosvjete i športa - Uprava
za školstvo.
Ispunjena tablica i preslike računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, do 15. u tekućem mjesecu za prethodni
mjesec.
Sredstva za plaćanje rashoda za pedagošku dokumentaciju Grad Rijeka
doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna
izvršiti plaćanje.
XII.
Zdravstveni pregledi zaposlenika
Rashode za zdravstvene preglede zaposlenika škola iskazuje na Tablici 5:
Zdravstveni pregledi zaposlenika.
Zdravstveni pregledi zaposlenika iz stavka 1. ove točke su obvezni godišnji
pregledi nastavnog osoblja i obvezni pregledi zaposlenika (svakih šest mjeseci)
koji na svojim radnim mjestima dolaze u dodir s namirnicama (kuharice, pomoćne
kuharice).
Sredstva se doznačuju školi prema stvarnom rashodu, najviše 120,00 kuna po
pregledu za nastavno osoblje, a 472,00 kune za preglede zaposlenika iz
prethodnog stavka ove točke (prvi godišnji pregled 312,00 kuna, drugi godišnji
pregled 160,00 kuna).
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, do 15. u tekućem mjesecu za prethodni
mjesec.
Sredstva za plaćanje rashoda za zdravstvene preglede zaposlenika, Grad
Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je
dužna izvršiti plaćanje.
Ostale obvezne zdravstvene preglede zaposlenika škole sukladno zakonskim
propisima, škole su dužne podmirivati iz općih rashoda.
XIII.
Rashodi za ličenje
Sredstva za nabavku materijala za ličenje školskih prostora doznačuju se
školi jednom godišnje u iznosu od 540,00 kuna po razrednom odjelu.
XIV.
Otklanjanje nedostataka utvrđenih po inspekcijskim nalazima, kao i rashodi
za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja
Rashode za otklanjanje nedostataka utvrđenih po inspekcijskim nalazima, kao
i rashodi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja škola
iskazuje na Tablici 6: Inspekcijiski nalazi i kontrola instalacija,
postrojenja, opreme.
Škola je dužna sama organizirati radove i redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja u smislu provedbe propisa o sigurnosti na radu, čije
neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, i to:
- periodične preglede i kontrolna ispitivanja te servisiranje vatrogasnih
aparata,
- ispitivanje aparata i oruđa s povećanim opasnostima,
- izradu procjene opasnosti i odgovarajućih planova prema propisima kojima
se regulira zaštita na radu i zaštita od požara,
- ispitivanje hidrantske mreže,
- pregled ispravnosti i servisiranje kotlovnica i ostalih sustava centralnog
grijanja prije početka sezone grijanja,
- ispitivanje električnih instalacija,
- ispitivanje gromobranskih instalacija,
- mjerenje emisija onečišćujućih tvari u zraku.
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola instalacija i postrojenja od strane
ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci čije neotklanjanje ugrožava sigurnost
učenika i škole, škola je dužna otkloniti nedostatke uz prethodnu suglasnost
Grada Rijeke, kao i za otklanjanje nedostataka utvrđenih po rješenjima upravnih
tijela.
Škola naručuje po provedenom postupku sukladno Zakonu o javnoj nabavi i prethodno
ishodovane pismene suglasnosti Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za odgoj i
školstvo:
- usluge od ovlaštenih pravnih osoba,
- radove za otklanjanje nedostataka.
Uz zahtjev za suglasnost škola je dužna dostaviti presliku odabrane ponude
sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
O izvršenom škola je dužna izvijestiti Grad Rijeku, Odjel gradske uprave za
odgoj i školstvo, te dostaviti presliku računa.
Sredstva za plaćanje iskazanih rashoda Grad Rijeka doznačava na račun
osnovne škole, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XV.
Komunalna naknada
Rashodi za komunalnu naknadu škola iskazuje na Tablici 7: Komunalna naknada.
Škola je dužna plaćati komunalnu naknadu sukladno rješenju donesenom od
nadležnog tijela.
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu
gradske uprave za odgoj i školstvo, do 15. u tekućem mjesecu za prethodni
mjesec.
Sredstva za plaćanje rashoda za komunalnu naknadu Grad Rijeka doznačava na
račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti
plaćanje.
XVI.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
obuhvaćaju:
- održavanje školskih zgrada i ugrađene opreme,
- održavanje pokretne opreme, nastavnih sredstava i pomagala.
XVII.
Održavanje školskih zgrada i ugrađene opreme
Tekuće održavanje
Sredstva za tekuće održavanje (hitne intervencije i tekući popravci) su
namijenjena za popravke kvarova koji se ne mogu planirati, uobičajene radove i
popravke kojima se imovina održava u ispravnom stanju, a njihovo neotklanjanje
ugrožava sigurnost učenika i rad škole.
Prijava za izvršavanje hitne intervencije i tekućeg popravka dostavlja se
Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo.
Po zaprimanju prijave Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo postupa
sukladno Naputku o nabavi roba, usluga i ustupanju radova u Gradu Rijeci i
drugim aktima Grada Rijeke, te obavlja poslove stručnog nadzora nad izvršenom
hitnom intervencijom i tekućim popravkom.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po ispostavljenom računu izvoditelja radova.
XVIII.
Investicijsko održavanje
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji odredi Odjel gradske uprave za odgoj
i školstvo, prijaviti svoje potrebe za investicijskim održavanjem objekta i
ugrađene opreme koje koristi, s procjenom vrijednosti tih ulaganja.
Operativni plan investicijskog održavanja objekta i ugrađene opreme sadrži
naziv škole, namjenu i iznose sredstava, a potrebe se uvrštavaju prema
sljedećim prioritetima:
- održavanje krovova zbog sprečavanja njihovog propuštanja i mogućih
popratnih šteta,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja radi funkcionalnosti postrojenja,
- održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
- održavanje elektroinstalacija u cilju postizanja propisanih tehničkih i
zakonskih standarda,
- održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija u cilju poboljšanja
zdravstveno-higijenskih uvjeta korištenja,
- ostali zahvati.
Temeljem prijavljenih potreba, utvrđenih prioriteta i stvarnog stanja
objekata i opreme izrađuje se prijedlog operativnog plana investicijskog
ulaganja u objekte i opremu osnovnog školstva.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po ispostavljenom računu izvoditelja radova.
XIX.
Plan rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja za rashode iz točke XVII. i XVIII. ove Odluke donosi Gradsko vijeće
Grada Rijeke.
XX.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj
imovini
Školske građevine
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji odredi Odjel gradske uprave za odgoj
i školstvo, prijaviti svoje potrebe za kapitalnom izgradnjom, rekonstrukcijom i
sanacijom školskih građevina za čije je ostvarivanje potrebito višegodišnje
ulaganje.
Temeljem prijava škola ocjenjuje se opravdanost potrebe te izrađuje lista i
status kapitalnih projekata osnovnih škola.
Investicijski projekt izrađuje se uz obvezno primjenjivanje školskih
standarda i normativa prostora i opreme. Po završenoj izradi projekta, isti se
dostavlja Poglavarstvu Grada Rijeke na usvajanje.
Oprema
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji odredi Odjel gradske uprave za odgoj
i školstvo, prijaviti svoje potrebe za nabavkom nove opreme, zamjenom dotrajale
opreme, nabavkom nedostatnih sredstava i pomagala s procjenom vrijednosti tih
potreba.
Škola uvrštava potrebu za nabavu opreme u plan nabave škole i dostavlja ga
Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo.
Po prihvaćenom Planu rashoda iz točke XXI. ove Odluke škole su dužne
započeti postupak nabave opreme sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
Po okončanju postupka nabave škola je dužna uz zahtjev za doznačavanje
sredstava priložiti prihvaćenu ponudu i presliku računa dostaviti Gradu Rijeci,
Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo.
Sredstva za plaćanje opreme Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole
sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XXI.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini školstva za rashode iz točke XX. ove Odluke donosi
Gradsko vijeće Grada Rijeke.
XXII.
Osiguranje i štete na imovini
Sredstva za osiguranje imovine škole osiguravaju se u Proračunu Grada
Rijeke. Odluku o predmetu i vrsti osiguranja imovine škole donosi Poglavarstvo
Grada Rijeke početkom proračunske godine. Poslove sklapanja Ugovora s
osiguravateljima i naplatu štete obavlja Odjel gradske uprave za financije.
Po sklapanju Ugovora s osiguravateljima Odjel gradske uprave za odgoj i
školstvo obavještava škole o predmetu i vrsti osiguranja, te načinu postupanja
škola po osiguranom štetnom događaju.
XXIII.
Ravnatelj škole je odgovoran za točnost, pravodobnost i istinitost iskazanih
podataka o rashodima na utvrđenim tablicama, prijavama i zahtjevima na temelju
kojih Grad Rijeka vrši plaćanja, kao i za namjensko trošenje tih sredstava.
Škola je obvezna provoditi nabavu roba, usluga i radova sukladno Zakonu o
javnoj nabavi i naputku Gradonačelnika.
Škola je obvezna sredstva Proračuna Grada Rijeka koristiti samo za namjene
utvrđene ovom Odlukom.
Škola je obvezna pridržavati se Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke
za 2003. godinu, te dati sve potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od
njih zatraže.
XXIV.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno koriste osnovna i srednja
škola, ili škola i druga ustanova, obvezatne su zaključiti Sporazum o razgraničenju
materijalnih i financijskih rashoda na sljedeći način:
- rashodi koje škole financiraju iz ukupnih sredstava prema kriteriju opsega
djelatnosti razgraničavaju se sporazumom,
- rashodi koje Grad Rijeka financira prema kriteriju stvarnog troška razgraničavaju
se razmjerno udjelu u korištenju prostora i sredstava rada kao i ostali
rashodi.
Škola je dužna Gradu Rijeci dostaviti presliku Sporazuma o razgraničenju
rashoda.
XXV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko goranske županije.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaju važiti Pravila o kriterijima i
mjerilima za financiranje tekućih izdataka osnovnih škola na području Grada
Rijeke (Klasa: 022-05/ 02-01/33; Ur. broj: 2170-01-10-02-2 od 13. lipnja 2002.
godine).
Klasa: 021-05/03-01/14
Ur. broj: 2170-01-10-03-2
Rijeka, 27. veljače 2003.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednik
Gradskog vijeća
mr. sc. Željko Glavan, v.r.