5.
Na temelju članka 6. stavka 2. Zakona o
zakupu i prodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/97,
174/04, 38/09, u daljnjem tekstu: Zakon) i članka 32. Statuta Općine Mošćenička
Draga (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09 i 30/09 -
Ispravak) Općinsko vijeće Općine Mošćenička Draga na sjednici održanoj 17.
veljače 2011. godine, donosi
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog prostora
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuju se način upravljanja
poslovnim prostorom u vlasništvu Općine Mošćenička Draga (u daljnjem tekstu:
Općina), opći uvjeti za davanje poslovnog prostora u zakup, te način dodjele
poslovnih prostora u zakup i zasnivanja zakupnih odnosa.
II. DONOŠENJE ODLUKA U SVEZI POSLOVNOG
PROSTORA
Članak
2.
Poslovnim prostorom u vlasništvu Općine
Mošćenička Draga upravlja Općinski načelnik Općine Mošćenička Draga (u daljnjem
tekstu: Načelnik).
Članak
3.
Odluke u svezi poslovnih prostora donosi
Načelnik, na prijedlog Komisije za poslovni prostor (u daljnjem tekstu: Komisija).
Komisija je savjetodavno i stručno tijelo, a
sastoji se od predsjednika i dva člana koje imenuje Načelnik na vrijeme od
četiri (4) godine, odnosno do isteka mandata Načelnika.
Članak
4.
U obavljanju poslova iz članka 3. ove Odluke,
Načelnik:
1. odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup,
2. odlučuje o namjeni poslovnog prostora,
3. odlučuje o promjeni ili proširenju namjene
poslovnog prostora,
4. odlučuje o zamjeni poslovnog prostora,
5. raspisuje natječaj za davanje u zakup
poslovnog prostora,
6. određuje početni iznos zakupnine za
poslovni prostor koji se daje na natječaj,
7. provodi postupak po raspisanom natječaju,
8. odobrava adaptaciju poslovnog prostora,
9. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
za zakupnika i zakupodavca u poslovni prostor,
10. odlučuje o povratu uloženih sredstava
zakupnika,
11. odlučuje o zajedničkom zakupu,
12. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora,
13. odlučuje o dozvoli davanja u podzakup
poslovnog prostora ili dijela poslovnog prostora drugoj pravnoj ili fizičkoj
osobi,
14. odobrava sklapanje novog ugovora o zakupu
sa sadašnjim zakupnikom poslovnog prostora nakon isteka ugovora o zakupu,
sukladno odredbama Zakona i ove Odluke,
15. odlučuje i o drugim pitanjima u svezi
zakupa poslovnog prostora.
Članak
5.
Stručne i administrativne poslove za
Načelnika i Komisiju obavlja Jedinstveni upravni odjel Općine Mošćenička Draga.
III. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak
6.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka,
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz
ugovora o zakupu, ponuditi će se sklapanje novog ugovora o zakupu najkasnije 60
dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen.
Ponuda iz stavka 2. ovog članka dostavit će
se zakupniku pisanim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana, raspisati će se javni natječaj za
davanje u zakup poslovnog prostora, u kojem će početni iznos zakupnine biti
onaj koji je ponuđen zakupniku iz stavka 2. ovog članka.
Članak
7.
Ugovor o zakupu zaključuje se na određeno
vrijeme, a najduže na rok od 10 godina.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, za
djelatnosti od posebnog interesa za Općinu, Načelnik može odrediti trajanje
zakupa u vremenu duljem od 10 godina, ako se radi o zakupu poslovnog prostora
koji ne zadovoljava minimalne tehničke uvjete za obavljanje djelatnosti
sukladno Pravilniku o određivanju minimalnih tehničkih uvjeta uređenja
poslovnih prostora u vlasništvu Općine Mošćenička Draga, a u natječaju za
davanje poslovnog prostora u zakup sadržana je obaveza uređenja poslovnog
prostora.
Ugovor o zakupu iz stavka 2. može se
zaključiti najduže na rok od 20 godina.
Načelnik određuje trajanje zakupa u odluci o
raspisivanju natječaja.
Članak
8.
Natječaj za zakup poslovnog prostora
objavljuje se na web stranicama i na oglasnoj ploči Općine, a obavijest o
raspisanom natječaju u dnevnom tisku. Natječaj sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. početni iznos mjesečne zakupnine,
3. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa u
visini dvostrukog iznosa početne mjesečne zakupnine, s naznakom da izabrani
ponuđač gubi pravo na povrat pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu
ili prilikom zaključenja ugovora o zakupu ne pruži instrumente osiguranja
propisane natječajem. Po zaključenju ugovora o zakupu polog se zadržava kao
instrument osiguranja plaćanja ugovorene
zakupnine i drugih potraživanja Općine koja proizlaze iz ugovora o zakupu
(tijekom trajanja ili po isteku ugovora o zakupu).
4. obvezu ponuđača da da izjavu da će
najkasnije na dan potpisa ugovora o zakupu predati Općini garanciju poslovne
banke na iznos 12-mjesečne zakupnine (izjava mora biti popraćena pismom namjere
poslovne banke da će u slučaju da ponuđač bude izabran kao najpovoljniji
ponuđač istom izdati neopozivu garanciju u visini 12-mjesečne zakupnine, kao
instrument osiguranja plaćanja za pravovremeno plaćanje zakupnine i troškova
redovnog održavanja, utroška električne energije, vode, komunalne naknade i
ostalih usluga i naknada za korištenje uređaja i zajedničkih dijelova zgrade.
Garancija mora biti važeća za razdoblje od godine dana, a zakupac će se
prilikom potpisa ugovora o zakupu obvezati dostaviti izjavu o produženju
garancije, prije njenog isteka, za svaku sljedeću godinu dok ugovor o zakupu
traje). Umjesto garancije poslovne banke ponuđač može ponuditi plaćanje iznosa
12-o mjesečne zakupnine unaprijed za svaku godinu dok ugovor o zakupu traje.
Iz osiguranja Općina je ovlaštena podmiriti
neplaćenu zakupninu kao i sve troškove naplate iste.
Odredbe točke 3. i 4. ovog članka ne
primjenjuju se u slučaju raspisivanja natječaja za dodjelu u zakup poslovnog
prostora za obavljanje jedne od djelatnosti utvrđenih grupom VI. članka 36.
Odluke.
5. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup,
6. rok za podnošenje pisanih ponuda,
7. obvezu dostave osnovnih podataka o
ponuđaču (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o upisu u
upisnik nadležnog registra za pravne osobe), te dokaz da ponuđač ispunjava
uvjete za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena poslovnog
prostora, a osobe koje po članku 58. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine« br. 174/04)
imaju pravo zaključenja ugovora pod uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja
- trebaju dostaviti dokaze kojima dokazuju svoj status,
8. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru,
9. vrijeme u kojem se može pregledati
poslovni prostor i izvršiti uvid u zapisnik sa utvrđenim elementima kvalitete i
opremljenosti poslovnog prostora,
10. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda,
11. obvezu ponuđača da da izjavu kojom
prihvaća opće uvjete zakupa propisane ovom Odlukom, te da je upoznat sa stanjem
i opremljenošću prostora koji se daje u zakup,
12. obvezu ponuđača da da izjavu kojom je
upoznat da je poslovni prostor uređen sukladno Pravilniku o određivanju
minimalnih tehničkih uvjeta uređenja poslovnih prostora u vlasništvu Općine
Mošćenička Draga te da preuzima poslovni prostor u viđenom stanju i da je dužan
urediti i privesti ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku i da se odriče prava
primjene instituta stjecanja bez osnove i poslovodstva bez naloga (bez obzira
da li će u poslovni prostor ulagati sa ili bez suglasnosti zakupodavca),
13. naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih
a nepodmirenih dugovanja prema Općini,
14. obvezu ponuđača da dostavi potvrdu
porezne uprave o stanju duga po osnovu javnih davanja o kojima službenu
evidenciju vodi porezna uprava te naznaku da se neće razmatrati ponude onih
ponuđača koji po toj osnovi imaju dospjelih a nepodmirenih dugovanja,
15. odredbu da Načelnik zadržava pravo da po
provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
Članak
9.
Natječaj za davanje u zakup garaža i garažnih
mjesta sadrži, pored točaka 1., 2., 3., 5., 6., 9., 10. i 11. iz prethodnog
članka, i:
1. obvezu dostave osnovnih podataka o
natjecatelju (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o upisu u
upisnik nadležnog registra za pravne osobe) te dokaz da natjecatelj ima u svom
vlasništvu registrirano osobno vozilo (preslik prometne dozvole),
2. datum početka korištenja garaže.
Članak
10.
Prije raspisivanja natječaja, Komisija
zapisnikom utvrđuje stanje i opremljenost prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. utvrđuje se opća
opremljenost prostora sukladno Pravilniku o određivanju minimalnih tehničkih
uvjeta uređenja poslovnih prostora u vlasništvu Općine Mošćenička Draga,
primjerenost postojećeg stanja uređenja prostora planiranim namjenama, kao i
potreba ulaganja u preuređenje istog radi dobivanja tražene prenamjene.
Članak
11.
Natječaj se provodi na temelju pisanih ponuda
predanih putem pošte ili osobno u Općini.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana
od dana objavljene obavijesti o raspisanom natječaju u dnevnom tisku.
Članak
12.
Postupak otvaranja ponuda provodi Komisija,
najkasnije osam dana od proteka roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda Komisija utvrđuje:
1. da li je natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
Članak
13.
O postupku otvaranja ponuda Komisija vodi
zapisnik u kojem se utvrđuju osnovni podaci o svim pristiglim ponudama
(ponuđač, namjena, prilozi i visina ponuđene mjesečne zakupnine).
Članak
14.
Na temelju pristiglih ponuda, Komisija
utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavanju uvjete natječaja.
Zakašnjele ili nepotpune ponude neće se uzeti
u razmatranje.
Članak
15.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi
Načelnik sukladno Zakonu.
U slučaju da su dva ili više ponuđača
ponudila jednak najviši iznos mjesečne zakupnine, najpovoljnija ponuda odredit
će se izvlačenjem.
Načelnik zadržava pravo da po provedenom
natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
Članak
16.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude
dostavlja se svim ponuđačima u roku od 8 dana od dana donošenja odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude
koja se dostavlja svim ponuđačima, navodi se i iznos zakupnine kojeg je
najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak
17.
Osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne
novine« broj 174/04), koje su sudjelovale i udovoljile uvjetima natječaja dužne
su u roku od 8 dana od dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije ponude
izjasniti žele li koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod
uvjetima najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Općine. Kada je izjašnjenje upućeno
poštom preporučeno ili telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se kao dan
predaje Općini.
Potpis izjave mora biti ovjeren kod javnog
bilježnika.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka, smatra se da ne žele koristi pravo prvenstva na
zaključenje ugovora o zakupu.
Članak
18.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 17. ove Odluke, Načelnik donosi odluku o
tome sa kojim će natjecateljem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak
19.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač
izabran za zaključenje ugovora postaje stalni polog koji služi kao sredstvo
osiguranja plaćanja, a ostalim ponuđačima se garantni polog vraća najkasnije
osam dana nakon donošenja odluke o izboru ponuđača sa kojim će se zaključiti
ugovor o zakupu.
Na sredstva stalnog pologa odnosno garantnog
pologa ne obračunava se kamata.
Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje
ugovora odustane od zaključenja ugovora ili ako prilikom zaključenja ugovora ne
pruži instrumente osiguranja propisane natječajem, gubi pravo na povrat
garantnog pologa.
Članak
20.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponavlja se u slučaju da se ne izvrši izbor ili ako izabrani ponuđač
odustane od zaključenja ugovora o zakupu.
U slučaju da se na prvi natječaj za dodjelu
poslovnog prostora u zakup ne javi niti jedan ponuđač, natječaj se može
ponoviti za iste djelatnosti, s time da Načelnik može odlučiti da se iznos
početne zakupnine utvrđen za poslovni prostor primjenom odredbi članka 31. do
36. ove Odluke umanji do 25 %.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
21.
Jedinstveni upravni odjel na temelju odluke
Načelnika izrađuje ugovor o zakupu.
Članak
22.
Ugovor o zakupu potpisuje Načelnik.
Članak
23.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. površinu i detaljan opis poslovnog
prostora sa elementima kvalitete i opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom
objavljivanja natječaja,
4. datum s kojim će zakupodavac predati
zakupniku poslovni prostor u posjed,
5. datum početka obavljanja djelatnost,
odnosno početka korištenja garaže,
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati u
poslovnom prostoru,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja i
prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja,
9. odredbe o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge poreze i naknade vezane uz korištenje poslovnog
prostora,
10. odredbe o vremenu na koji je ugovor
zaključen,
11. odredbe o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz natječaja,
12. odredbu da zakupnik smije samo uz pisanu
suglasnost zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno
mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog
prostora,
13. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekih drugim pravnim poslom, osim u
slučajevima predviđenim ovom Odlukom,
14. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
15. odredbu kojom se zakupnik obvezuje na
pristanak povećanja zakupnine sukladno odredbi članka 39. ove Odluke,
16. odredbe o prestanku ugovora,
17. mjesto i datum zaključenja ugovora te
potpise ugovornih strana,
18. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora
smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora,
19. odredbu da se ugovor o zakupu zaključuje
kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu.
Članak
24.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u
roku od 10 dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje ugovora.
Ukoliko zakupnik iz stavka 1. ovog članka ne
potpiše ugovor, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je ponuđač odustao od
zaključenja ugovora ukoliko do vremena za potpis ugovora ne pruži sredstva
osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora,
ishođenja i ovjere instrumenata osiguranja, te upisa u zemljišne knjige.
V. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA I ZAMJENA
ZAKUPA
Članak
25.
Namjenu poslovnog prostora određuje Načelnik,
prije raspisivanja natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup.
Načelnik određuje namjenu poslovnog prostora
u skladu s prostornom dokumentacijom, odnosno na način da osigura valorizaciju
svakog pojedinog prostora, pojedine ulice ili Općine kao cjeline, te da oni
budu u funkciji obogaćivanja turističke ponude i zadovoljavanja potreba
stanovništva.
Članak
26.
Načelnik može odobriti postojećem zakupniku
promjenu namjene poslovnog prostora ili njegovog dijela, ukoliko ocijeni da bi
nova namjena osigurala elemente iz članka 25. stavka 2. ove Odluke.
Promjena namjene poslovnog prostora može se
odobriti postojećem zakupniku pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za promjenu djelatnosti,
2. da dio poslovnog prostora u kojem se
mijenja namjena čini fizički nedjeljivi dio poslovnog prostora u zakupu,
3. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine koja je utvrđena ovom Odlukom kao početna zakupnina za novu
djelatnost. Visina nove zakupnine ne može biti manja od zakupnine koja je
ugovorena.
Članak
27.
Načelnik može odobriti zamjenu zakupa
poslovnog prostora na zahtjev zakupnika, ukoliko je to u funkciji odredbe
članka 25. stavka 2. ove Odluke.
Načelnik može umjesto odobrenja za zamjenu
zakupa poslovnog prostora, zakupniku ponuditi drugi odgovarajući prostor.
Članak
28.
Načelnik može postojećem zakupniku odobriti
proširenje namjene u poslovnom prostoru, ukoliko je to u funkciji odredbe
članka 25. stavka 2. ove Odluke, pod uvjetom:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje 1 godinu prije podnošenja zahtjeva za
proširenje djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje zakupnine
do visine zakupnine koja je utvrđena ovom Odlukom kao početna za novu
djelatnost uvećana za 30 %. Visina nove zakupnine ne može biti manja od
zakupnine koja je ugovorena.
VI. ZAJEDNIČKI ZAKUP
Članak
29.
Načelnik za vrijeme trajanja zakupa može
odobriti zajednički zakup u istom poslovnom prostoru, ako je to u interesu
Općine i pod uvjetom da su prethodno podmirene sve obveze iz ugovora o zakupu.
Za poslovne prostore u kojima je predviđeno
obavljanje djelatnosti iz grupe VI. članka 35. može se prilikom javnog
natječaja odrediti da ugovor o zakupu može sklopiti više osoba (zajednički
zakup).
Zajednički zakupnici dužni su odrediti osobu
kojoj će zakupodavac dostavljati račune za sve obveze koje proizlaze iz
zakupnog odnosa.
U slučaju iz stavka 1. i 2. ovog članka svi
zakupnici solidarno odgovaraju za obveze iz ugovora o zakupu.
Članak
30.
Ako ugovor o zajedničkom zakupu otkaže jedan
ili više zakupnika drugim zakupnicima iz ugovora daje se u zakup cjelokupni
prostor, ali najduže do isteka vremena određenog ugovorom o zajedničkom zakupu.
Ukoliko drugi zakupnici ne pristanu na
preuzimanje cjelokupnog prostora, ugovor se smatra raskinutim za sve zajedničke
zakupnike.
Poslovni prostor za koji je zaključen
zajednički zakup ne može se razdvojiti po građevinskim cjelinama.
VII. VISINA I NAMJENA ZAKUPNINE
Članak
31.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se prema sljedećim kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog
prostora,
- položajnoj zoni, u kojoj se poslovni
prostor nalazi, izraženoj u koeficijentima,
- vrsti djelatnosti koja će se obavljati u
poslovnom prostoru, izraženoj u koeficijentima.
Članak
32.
Korisnu površinu čini prostor koji se dobije
mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko
nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u
visini od 20 % od cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2.
Članak
33.
Visinu početne mjesečne zakupnine po metru
kvadratnom poslovnog prostora čini umnožak broja bodova i vrijednosti boda koju
utvrđuje Načelnik.
Broj bodova čini umnožak površine poslovnog
prostora, koeficijent položajne zone i koeficijent vrste djelatnosti.
Članak
34.
Ovisno o pogodnostima područja koja ima
poslovni prostor, utvrđuju se sljedeće položajne zone i koeficijenti po zonama:
*tablica
se nalazi na dnu stranice*
Članak
36.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni
prostor koji se nalazi u dvorišnim zgradama, podrumskim prostorijama, tavanima,
zatvorenim prolazima i vežama zgrada, može se umanjiti za 30 %.
Početna mjesečna zakupnina za poslovni
prostor u kojem se obavlja deficitarna djelatnost od interesa za Općinu
Mošćenička Draga može se umanjiti za 50 %. Listu deficitarnih djelatnosti
utvrđuje Načelnik.
Članak
37.
Sredstva zakupnine sredstva su Proračuna
Općine Mošćenička Draga.
Članak
38.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu, najkasnije do 10-tog u mjesecu za tekući mjesec.
Članak
39.
Ugovorena zakupnina usklađuje se sa
promjenama tečaja EUR, bez izmjene ugovora o zakupu, kada nastupe promjene
tečaja za više od 5 % u odnosu na tečaj koji je bio u vrijeme zaključenja
ugovora.
Odnos kune prema EUR utvrđuje se prema
srednjem tečaju Narodne banke Hrvatske.
Promjena visine zakupnine obračunava se i
fakturira zakupniku od prvog dana narednog mjeseca u kojem je došlo do promjene
odnosa tečaja.
Načelnik utvrđuje činjenice iz stavka 1. ovog
članka.
VIII. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak
40.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno odobrio zakupodavac.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik
podmiruje zakupninu, a prestane sa obavljanjem djelatnosti, osim u slučaju iz
stavka 2. ovog članka.
Članak
41.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravak kvarova
koje je sam uzrokovao.
Članak
42.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrade,
odnosno u visini koju odredi Načelnik za zgrade koje su u vlasništvu Općine u
cijelosti.
Članak
43.
Zakupnik smije samo uz pisanu suglasnost
zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog prostora.
Članak
44.
Općina će sa zakupnikom zaključiti poseban
ugovor:
1. u slučaju predviđenom člankom 7. stavkom
2. ove Odluke,
2. u slučaju predviđenom člankom 43. ove
Odluke,
3. u slučaju predviđenom člankom 45. ove
Odluke.
Ugovorom za slučajeve iz stavka 1. toč. 1. i
2. posebno će se regulirati:
4. rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen,
5. pravo zakupnika na povrat izvršenih a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko Načelnik otkaže ugovor o zakupu prije isteka
ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova,
6. da zakupnik nema pravo na povrat uloženih
a neamortiziranih sredstava u slučaju da samovoljno promijeni namjenu poslovnog
prostora ili samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Članak
45.
Zakupnik tijekom zakupa ima pravo na povrat
dijela uloženih sredstava za radove izvedene u poslovnom prostoru iznad
standarda propisanih Pravilnikom o određivanju minimalnih tehničkih uvjeta
uređenja poslovnog prostora u vlasništvu Općine Mošćenička Draga, kojima se
trajno povećava vrijednost poslovnog prostora.
Vrijednost radova iz stavka 1. ovog članka ne
smije biti veća od 50% zakupnine za razdoblje koje preostaje do isteka ugovora
o zakupu.
Povrat uloženih sredstava vrši se
umanjivanjem najviše do 50 % mjesečne zakupnine, pod uvjetom da su radovi i
vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni ugovorom te da je zapisnikom o
izvršenim radovima utvrđeno da su radovi izvedeni u ugovorenom opsegu i roku,
uz obveznu dostavu izvornih računa i dokaza o njihovom plaćanju.
Zakupnik će se osloboditi plaćanja zakupnine
za ugovoreno vrijeme trajanja radova iz stavka 1. ovog članka.
Članak
46.
Zakupnik ne može poslovni prostor ili njegov
dio dati u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslovima fizičkim i
pravnim osobama.
Iznimno, načelnik može odobriti davanje
dijela ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup u sljedećim slučajevima
odnosno osobama:
1. dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima je predviđeno obavljanje zdravstvene i obrazovne djelatnosti,
2. dio prostora u poslovnom prostoru većem od
100 m2 namijenjenom za uredsku
djelatnost,
3. dio prostora koji čini fizički nedjeljivi
dio poslovnog prostora, za obavljanje djelatnosti od posebnog interesa za
Općinu ili za obavljanje djelatnosti srodnoj onoj koja se obavlja u poslovnom
prostoru,
4. pravnoj osobi u kojoj zakupnik - pravna
ili fizička osoba ima poslovni udio u visini od najmanje 50 % temeljnog uloga u
društvu s ograničenom odgovornošću odnosno najmanje 50 % uloga u temeljnom
kapitalu u dioničkom društvu, ali ne prije isteka roka od 12 mjeseci od dana
sklapanja ugovora o zakupu,
5. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji
zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak pod uvjetom da:
7.preuzme sve zaposlenike zakupnika,
8.da podmiri Općini Mošćenička Draga sva
dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u
prava i obveze zakupnika,
9.nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
10.dostavi dokaz o registraciji trgovačkog
društva (rješenje nadležnog Trgovačkog suda).
6. pravnoj osobi po odabiru dosadašnjeg
zakupnika nad kojim je otvoren stečajni postupak pod uvjetom da:
11.preuzme sve zaposlenike zakupnika,
12.podmiri Općini Mošćenička Draga sva
dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u
prava i obveze zakupnika,
13.nastavi obavljati ugovorenu djelatnost.
7. supružniku, djeci (usvojenicima ili
pastorcima zakupnika) te zaposlenicima koji su najmanje 5 godina bili zaposleni
kod zakupnika, ako sa zakupnikom obavljaju zajednički obrt.
Ugovor o podzakupu mora sadržavati na
odgovarajući način odredbe iz članka 23. ove Odluke.
Istekom ugovora o zakupu ističe i Ugovor o
podzakupu dijela poslovnog prostora.
Članak
47.
Načelnik može odobriti stupanje u prava i
obveze dosadašnjeg zakupnika sljedećim osobama:
1. nasljednicima zakupnika - bračnom drugu,
izvanbračnom drugu, djeci, unucima, usvojenicima i pastorcima zakupnika - ako
zakupnik umre, pod uvjetom da nastave obavljanje ugovorene djelatnosti, a kod
ugovora o zakupu garaže nasljedniku koji nasljeđuje osobno vozilo zakupnika
propisno registrirano ili nasljedniku koji ima vlastito osobno vozilo,
2. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda),
3. pravnoj osobi koju je osnovao dosadašnji
zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak pod uvjetom da:
14.preuzme sve zaposlenike zakupnika,
15.podmiri Općini Mošćenička Draga sva
dospjela potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u
prava i obveze zakupnika,
16.nastavi obavljati ugovorenu djelatnost,
17.dostavi dokaz o registraciji trgovačkog
društva (rješenje nadležnog Trgovačkog suda).
Članak
48.
Uz uvjete utvrđene člancima 45. i 46. ove
Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju ispuniti i sljedeće uvjete:
18. u pogledu obavljanja djelatnosti - uvjete
prema zakonskim propisima
19. podmiriti dužnu zakupninu, kamate i
ostale troškove za poslovni prostor.
IX. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak
49.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
istekom ugovorenog roka, kao i u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom i
ugovorom o zakupu.
Članak
50.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu u
slučajevima propisanim Zakonom i ukoliko zakupnik ne poštuje odredbe ove
Odluke.
Članak
51.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno
promjenom pravnog položaja zakupnika, osim u slučaju iz članka 46. ove Odluke.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
52.
Ugovori o zakupu zaključeni do dana stupanja
na snagu ove Odluke ostaju na snazi do isteka vremena na koje su sklopljeni,
time da će se uskladiti s odredbama ove Odluke.
Članak
53.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o poslovnom prostoru u vlasništvu Općine Mošćenička Draga (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 10/98 i 24/02).
Članak
54.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/11-01/01
Ur. broj: 2156/03-11-1
Mošćenička Draga, 17. veljače 2011.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MOŠĆENIČKA DRAGA
Predsjednik
Nedjeljko Dražul, dipl. ing., v.r.