77.
Na temelju članka 14. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 30. Statuta Grada Crikvenice
(»Službene novine PGŽ« broj 26/09 i 34/09 - ispravak) Gradsko vijeće Grada
Crikvenice, na 21. sjednici održanoj 30. prosinca 2010. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2011. Godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika te druga pitanja
u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u
skladu s načelima jedinstva i točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske
jedinice, univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i
transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje
odluke i drugi propisi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun,
sredstva će se osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u skladu s
trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od općeg i
posebnog dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun
prihoda i rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji
se od prihoda od poreza, pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i
naknada, ostalih prihoda i prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima
se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada
na temelju zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se
primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se
od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih
u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa po
godinama čine planovi razvojnih programa proračunskih korisnika utvrđeni
dokumentima o srednjoročnim odnosno dugoročnim planovima razvitka, posebnim
zakonima, drugim propisima ili općim aktima.
Plan razvojnih programa iskazuje
planirane rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije u sljedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske
godine zbog nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih
kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici
Proračuna, Gradonačelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka
najviše 45 dana.
Gradonačelnik donosi privremene
mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave
izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Gradonačelnik mora
najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu
izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno
uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 6.
Proračunski korisnici mogu
preuzeti obveze na teret proračuna tekuće godine samo za namjene i do visine
utvrđene proračunom, ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima
utvrđeni uvjeti. Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim
godinama mogu se preuzeti uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Proračunski korisnici mogu
preuzeti obveze po investicijskim projektima tek po provedenom stručnom
vrednovanju i ocijenjenoj opravdanosti i učinkovitosti investicijskog projekta.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo
iznimno i na temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Članak 8.
Gradonačelnik odobrava
preraspodjelu sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja
se umanjuje. Gradonačelnik je obvezan uz polugodišnje i godišnje izvješće
izvijestiti Gradsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u
iznosu od 150.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O
korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan
svaki mjesec izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju iste.
Članak 10.
Za potrebe mjesnih odbora
osiguravaju se sredstva u ukupnom iznosu od 1.591.000,00 kn. Svakom mjesnom
odboru pripadaju sredstva koja su raspoređena za opće rashode u ukupnom iznosu
od 271.900,00 kuna, a za male komunalne akcije osiguravaju se sredstva u iznosu
od 1.320.000,00 kuna.
Članak 11.
Proračun se izvršava od 01.
siječnja do 31. prosinca 2011. godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću
manjka iz prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće pri donošenju Godišnjeg
obračuna proračuna za 2010. godinu.
Članak 12.
Prihodi Proračuna ubiru se i
uplaćuju u Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini
prihoda planiranih u Proračunu.
Gradonačelnik o naplativosti
prihoda u direktnoj nadležnosti Grada Crikvenice kvartalno izvještava Gradsko
vijeće.
Članak 13.
Prihodi koje ostvaruju tijela
gradske uprave obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda
Proračuna.
Otplate glavnica i kamata od
zaduživanja i danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje
su sredstva osigurana u Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine
utvrđene Proračunom mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj godini, uz
prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Članak 14.
Proračunski korisnici odgovorni
su za naplatu vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama. Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne
uplaćuju se u Proračun Grada.
Sredstva drugih jedinica lokalne
samouprave, na području kojih proračunski korisnici obavljaju djelatnost,
prenose se kao tekuće i kapitalne pomoći za programe proračunskih korisnika u
Proračun Grada.
Proračunski korisnici obavezni su
dostaviti svoje financijske planove po mjesecima za cijelu godinu u skladu s
planiranim dospijećem obveza i usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu do
15. siječnja tekuće godine Upravnom odjelu za financije.
Tijekom godine mjesečni
financijski planovi mogu se mijenjati u skladu s promjenama u dospijeću obveza,
odobrenim preraspodjelama te izmjenama i dopunama proračuna.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 15.
Namjenski prihodi i primici koji
nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću
proračunsku godinu.
Za iznos nenamjenski utrošenih
sredstava donacije čiji povrat zahtijeva donator, proračunskom korisniku
umanjit će se proračunska sredstva u godini u kojoj mora vratiti primljenu
donaciju.
Ako su namjenski prihodi i
primici uplaćeni u nižem opsegu nego što je to iskazano u Proračunu,
proračunski korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih,
odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje
planirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih
u Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni a manje
planirani namjenski primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa
utvrđenih u Proračunu, uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Sredstva prikupljena komunalnom
naknadom, mogu se upotrijebiti i u svrhu održavanja objekata školskog i
socijalnog sadržaja, te za financiranje vatrogastva.
Proračunskim korisnicima ne
osiguravaju se sredstva za amortizaciju zgrada i opreme za 2011. godinu.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 16.
Svaki rashod i izdatak iz
Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se
dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik/predstojnik tijela
gradske uprave i čelnik pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na
koje je to pravo preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom
pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s
oznakom pozicije, konta i programa izdaje pročelnik/predstojnik nadležnog
tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće,
materijalne rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana
ustanovama Grada, osnovnim školama, mjesnim odborima i Javnoj vatrogasnoj
postrojbi, izvršava se temeljem dokumentacije ovjerene od odgovorne osobe
proračunskog korisnika i nadležnog pročelnika.
Članak 17.
Sredstva za isplatu sredstava za
nabavu roba i usluga, obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na
propisima o javnoj nabavi.
Za potpis ugovora vrijednosti do
70.000,00 kuna bez PDV-a ovlašćuju se pročelnici upravnih odjela.
Članak 18.
Proračunskim korisnicima kojima
se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se
sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do
visine utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 19.
Sredstva za rad političkih
stranaka i nezavisnih listi zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za
rad članova Gradskog vijeća i članova Gradskog poglavarstva i njihovih radnih
tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća, po nalogu pročelnice
Ureda grada.
Članak 20.
Naknade troškova za rad članova
vijeća mjesnih odbora, isplaćivat će se temeljem odluke Gradskog vijeća, po
nalogu pročelnice Upravnog odjela za komunalni sustav prostorno uređenje i
zaštitu okoliša.
Članak 21.
Pogrešno ili više uplaćeni
prihodi u Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Rješenje o povratu sredstava
donosi Upravni odjel za financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg
potpisuje pročelnik tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih
prihoda.
Članak 22.
Instrumente osiguranja plaćanja,
kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel za
financije, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja
primljeni od pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili
izvođenja radova i usluga, dostavljaju se u Upravni odjel za financije.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 23.
Imovinu Grada čine financijska i
nefinancijska imovina kojom upravlja Gradonačelnik u skladu s posebnim
propisima i Statutom Grada.
Članak 24.
Raspoloživim novčanim sredstvima
na računu Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1.
ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti,
likvidnosti i isplativosti ulaganja. Odluku o izboru banke donosi
Gradonačelnik.
Ustanovama i društvima u
vlasništvu Grada Crikvenice, Gradonačelnik može iz likvidnih sredstava
Proračuna odobriti kratkoročnu pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope HNB
i adekvatno osiguranje povrata pozajmice.
Članak 25.
Gradsko vijeće može na prijedlog
Gradonačelnika odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su
za kupnju osigurana sredstva u proračunu i ako se s time štiti interes Grada.
U slučaju da prestane javni
interes za vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko
vijeće, na prijedlog Gradonačelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli
u kapitalu prodaju, ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena
sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu duga u
Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko
se spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih
osoba čiji je osnivač ili suosnivač Grad Crikvenica, odlučuje Gradsko vijeće na
prijedlog Gradonačelnika.
Članak 26.
Gradonačelnik može na zahtjev
dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu
otplatu duga do iznosa od 500.000,00 kuna, ako se time poboljšavaju dužnikove
mogućnosti otplate duga od kojega inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan
dug.
Iznimno Upravni odjel za
financije može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi
plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga i to za iznos do 1.000 kuna na tri
mjeseca, od 1.000 kuna do 5.000 kuna na šest mjeseci i od 5.000 kuna do
20.000,00 kuna na deset mjeseci. O odobrenim odgodama i otplatama, Upravni
odjel dužan je kvartalno izvještavati Gradonačelnika.
Gradonačelnik može na temelju
dokumentiranog zahtjeva dužnika u cijelosti ili djelomično otpisati
potraživanja do iznosa od 150.000,00 kuna ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja, te ako bi izvršenje
naplate potraživanja dovelo u pitanje osnovne životne potrebe dužnika i članove
njegova kućanstva.
Gradonačelnik može na prijedlog
stručnih službi otpisati zateznu kamatu do iznosa 150.000,00 kuna u slučaju
jednokratne uplate ukupnog dugovanja, uz uvjet da nije pokrenut postupak
prisilne naplate protiv dužnika.
Gradonačelnik može donijeti
odluku o otpisu potraživanja Grada za dugovanja po pojedinim vrstama prihoda za
koje je nastupila apsolutna zastara prava na naplatu kao i u slučajevima kada
je dužnik umro, a nije ostavio pokretnina i nekretnina iz kojih se može
naplatiti dug.
Članak 27.
Za stjecanje imovine bez naknade
proračunskim korisnicima potrebna je suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo
stjecanje prouzročilo veće troškove za Grada.
Članak 28.
Sredstva za osiguranje
nefinancijske dugotrajne imovine osigurana su u rashodima poslovanja
proračunskih korisnika.
Članak 29.
Knjigovodstvena evidencija
nefinancijske dugotrajne imovine Grada vodi se u Upravnom odjelu za financije.
Pročelnici upravnih tijela
gradske uprave koji upravljaju imovinom Grada dužni su Upravnom odjelu za
financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom
upravljaju.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 30.
Grad se može zaduživati za
investicije uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu
suglasnost Vlade.
Grad će se u 2011. godini
dugoročno zadužiti za 11.000.000,00 kuna, a isto će se utrošiti u investicije
Grada Crikvenice.
Tekuće otplate glavnice kreditnog
zaduženja Grada iskazane su u Računu financiranja Proračuna za 2011. godinu u
iznosu od 3.300.000,00 kn, te pripadajuće kamate u iznosu od 650.000,00 kn,
iskazane u razdjelu - 002 Upravni odjel za financije, Glavni program L22-
Otplata kredita.
Članak 31.
Pravna osoba u većinskom izravnom
ili neizravnim vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je osnivač Grad može se
zaduživati samo za investiciju, uz suglasnost Gradskog vijeća i uz uvjete i na
način propisan Zakonom.
Članak 32.
Gradonačelnik može uz suglasnost
Gradskog vijeća dati jamstvo pravnoj osobi u većinskom izravnom ili neizravnom
vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač, za ispunjenje obveza istih
pravnih osoba, uz uvjete i na način propisan Zakonom. Rizici za obveze po danim
jamstvima osiguravaju se u Proračunu Grada u iznosu do 5 % dospjelih izdanih
jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa
Gradonačelnik.
VIII. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH
KORISNIKA
Članak 33.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje i godišnje financijske izvještaje svog plana Upravnom odjelu za
financije sukladno Pravilniku o financijskom izvješćivanju u proračunskom
računovodstvu (»Narodne novine« broj 27/05 i 2/07).
Proračunski korisnici dužni su
dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana,
izvještaj o radu te prijedlog o korištenju neutrošenih sredstava) nadležnom
upravnom tijelu Grada, najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za
predaju godišnjih financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom
izvješćivanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 27/05 i
2/07).
Nadležno upravno tijelo Grada
dužno je izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika dostaviti Gradonačelniku
u daljnjem roku od mjesec dana od isteka roka iz stavka 2. ovog članka.
Članak 34.
Polugodišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna dostavlja se Gradonačelniku do 31. srpnja tekuće godine.
Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću, na donošenje polugodišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna do 15. rujna tekuće godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna dostavlja se Gradonačelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu
godinu. Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću na donošenje godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik godišnji obračun
Proračuna dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku
od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI
ČELNIKA JLS I PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak 35.
Gradonačelnik i čelnici proračunskog
korisnika odgovorni su planiranje i izvršavanje dijela proračuna te za
zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima. Također su odgovorni za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Gradonačelnik i čelnici proračunskog korisnika mogu određena prava unutarnjim
propisima u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti na druge osobe.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 36.
Proračunski nadzor postupak je
nadziranja zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih
sredstava kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i
nepravilnosti. Obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih
dokumenata. Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 37.
Ova Odluka objavit će se u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja
2011. godine.
Klasa: 400-06/10-01/9
Ur. broj: 2107/01-01-10-7
Crikvenica, 30. prosinca 2010.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Dr. sc. Dragan Magaš, v.r.