16.
Na temelju članka 32. stavka 2. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 24. Statuta Grada Bakra (»Službene novine« broj 29/01) Gradsko
vijeće Grada Bakra, na svojoj sjednici održanoj dana 21. svibnja 2004. godine
donijelo je
ODLUKU
o prvim izmjenama i dopunama Proračuna
Grada Bakra za 2004. godinu
*tablica na kraju dokumenta
u PDF formatu*
GRADSKO VIJEĆE GRADA BAKRA
Predsjednik
Tomislav Klarić, v. r.
OBRAZLOŽENJE
UZ I. IZMJENE I DOPUNE PRORAČUNA
GRADA BAKRA ZA 2004. GODINU
Izmjene i dopune Proračuna Grada Bakra za 2004. godinu uključuju povećanje
prihoda i primitaka, odnosno rashoda i izdataka za 1.263.815,00 kuna, što je za
4.53še u odnosu na plan na godišnjoj razini. S predloženim povećanjem, ukupan
Proračun Grada Bakra za 2004. godinu iznosi 29.118.815,00 kuna.
Razlozi za izmjenama i dopunama postojećeg Plana Proračuna jesu sljedeći:
- ostvarenje viška prihoda poslovanja iz 2003. godine u iznosu od 683.815,00
kuna, što je u odnosu na plan viška prihoda manje za 1.116.185,00 kuna;
- korekcija pojedinih vrsta prihoda i primitaka u skladu s novim procjenama
i ostvarenom naplatom do kraja travnja 2004. godine,
- korekcija pojedinih vrsta rashoda i izdataka s obzirom na ostvarenje
pojedinih troškova u razdoblju siječanj - ožujak 2004. godine, te izmjene u
planu kapitalnih investicija Grada Bakra u 2004. godini.
I. PRIHODI I PRIMICI
U prihodovnoj strani ovih I. Izmjena i dopuna Proračuna su sljedeća
povećanja odnosno smanjenja:
Tabela 1. u kunama
SKU- VRSTA PRIHODA POV./SMANJ.
PINA I PRIMITAKA
61 Porez na dohodak od obrta + 400.000,00
UKUPNO POVEĆANJE
POREZNIH PRIHODA + 400.000,00
65 Komunalna naknada + 1.500.000,00
Povrati u gradski proračun + 300.000,00
UKUPNO POVEĆANJE PRIH.
PO POS. PROPISIMA + 1.800.000,00
71 Prihodi od prodaje zemljišta + 150.000,00
UKUPNO POVEĆANJE
KAPITALNIH PRIHODA + 150.000,00
81 POVRAT ZAJMOVA DANIH
PODUZETNICIMA + 30.000,00
UKUPNO POVEĆANJE
KAPITALNIH PRIMITAKA + 30.000,00
92 Višak prihoda poslovanja - 1.116.185,00
UKUPNO SMANJENJE
REZULTATA POSLOVANJA - 1.116.185,00
SVEUKUPNO POVEĆANJE
PRIHODA I PRIMITAKA + 1.263.815,00
U nastavku se daje pojašnjenje povećanja ili smanjenja prihodne i rashodne
strane Proračuna.
1. PRIHODI I PRIMICI
U prihodovnoj strani ovih I. Izmjena i dopuna Proračuna su slijedeća
povećanja odnosno smanjenja:
1. 1/ Prihodi od poreza na dohodak
Prihodi od poreza na dohodak, sukladno odredbama Zakona o financiranju
jedinica lokalne samouprave, su zajednički prihodi koji se dijele između
države, općine i grada. Udio općine odnosno grada iznosi 34%. U prva tri
mjeseca ove godine ostvareni su u iznosu od 1.049.347,00 kuna odnosno 28,4a
godišnjoj razini, dok su u istom razdoblju 2003. godine ostvareni u iznosu od
922.891,00 kuna. Planom proračuna za 2004. godinu prihodi od poreza na dohodak
predviđeni su u iznosu od 3.700.000,00 kuna, odnosno na bazi ostvarenja u 2003.
godini. Kako je za očekivati da će do kraja godine spomenuti prihodi biti veći
u odnosu na plan povećava se plan sredstava za 400.000,00 kuna
1. 2/ Prihodi od komunalne naknade
Prihodi od komunalne naknade za 2004. godinu planirani su na bazi prosječnog
mjesečnog zaduženja za devet mjeseci 2003. godine. Kako su potraživanja Grada
Bakra i dalje znatno visoka, u narednim mjesecima očekuje se naplata dijela
dugovanja s osnove komunalne naknade obveznik »Luka« d.d. Rijeka, i
»Brodomaterijal« d.d. u stečaju u ukupnom iznosu od 1.500.000,00 kuna.
1. 3/ Prihodi od prodaje zemljišta
Prihodi od prodaje zemljišta planirani su u iznosu od 100.000,00 kuna, te su
u prvom tromjesečju ove godine ostvareni u iznosu od 130.911,00 kuna. Stoga se
povećava plan za 150.000,00 kuna.
1. 4/ Prihodi od povrata zajmova danih trgovačkim društvima i obrtnicima
Ovi prihodi planirani su na bazi procjene povrata danih kredita u 2004.
godini. Međutim kako je naplaćeno utuženo dugovanje za jednog korisnika
komisionog kredita (iz 1998. godine) u iznosu od 34.000,00 kuna, a isto nije
planirano, povećava se plan za 30.000,00 kuna.
1. 5/ Primljeni zajmovi od tuzemnih banaka
Planom proračuna za 2004. godinu planirano je zaduženje Grada Bakra u iznosu
od 2.000.000,00 kuna. Tijekom siječnja 2004. godine realiziran je kredit od
Fonda za regionalni razvoj RH u iznosu od 1.000.000,00 kuna, a isti je bio
planiran u 2003. godini. Stoga se mijenja plan i to tako da se posebno planira
zaduženje od Fonda za regionalni razvoj u ostvarenom iznosu od 1.000.000,00
kuna, i da se do kraja godine ostavi mogućnost dodatnog zaduženja za još
1.000.000,00 kuna.
1. 6/ Višak prihoda
Planom Proračuna za 2004. godinu predviđen je višak prihoda u iznosu od
1.800.000,00 kuna, a isti je trebao biti ostvaren naplatom odobrenog kredita iz
Fonda za regionalni razvoj u iznosu od 1.000.000,00 kuna i naplatom prihoda od
400.000,00 kuna koji proizlazi iz Ugovora o sufinanciranju vodovoda Zlobin, a
koji je potpisan između Grada Bakra i Hrvatskih voda. Kako su spomenuti prihodi
naplaćeni
u siječnju 2004. godine, ostvareni višak prihoda u 2003.
godini iznosi 683.815,00 kuna.
2. RASHODI I IZDACI
U svezi s novim uravnoteženjem navedenih prihoda i primitaka izvršena je
određena korekcija rashoda i izdataka prema programima kako slijedi:
Tablica 2.
Razdjel
|
Glava
|
Naziv
|
Plan
|
Pov./smanj.
|
Novi Plan
|
1
|
1
|
PREDSTAVNIČKA I IZVRŠNA TIJELA
|
1.658.000,00
|
0,00
|
1.658.000,00
|
2
|
|
JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
|
25. 718.000,00
|
+1.263.815,00
|
26.981.815,00
|
|
1
|
Gradska uprava
|
2.598.500,00
|
+ 20.000,00
|
2.618.500,00
|
|
2
|
Kultura
|
1.582.500,00
|
0,.00
|
1.582.500,00
|
|
3
|
Šport
|
912.000,00
|
0,00
|
912.000,00
|
|
4
|
Odgoj i obrazovanje
|
936.000,00
|
+ 800.000,00
|
1.736.000,00
|
|
5
|
Zdravstvo i soc.skrb
|
2.125.000,00
|
- 100.000,00
|
2.025.000,00
|
|
6
|
Financije i proračun
|
2.834.000,00
|
+ 31.815,00
|
2.865.815,00
|
|
7
|
Gospodarstvo i poduzet.
|
2.675.000,00
|
+ 100.000,00
|
2.775.000,00
|
|
8
|
Komunalni sustav
|
12.055.000,00
|
+ 412.000,00
|
12.467.000,00
|
3
|
1
|
PRORAČUNSKI KORISNIK DJEČJI
VRTIĆ »BAKAR«
|
479.000,00
|
0,00
|
479.000,00
|
|
|
UKUPNO
|
27.855.000,00
|
+1.263.815,00
|
29.118.815,00
|
2.1. JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
U grupi rashoda i izdataka u Jedistvenom upravnom odjelu predviđeno je
ukupno povećanje plana za 1.263.815,00 kuna ili za 4,9.
2.1.1. Programi gradske uprave
Pozicija 225 - Usluge agencija i student servisa
Zbog još uvijek neriješenih kadrovskih pitanja u resoru financija, koriste
se usluge student servisa, te zbog većih troškova u odnosu na planirana
sredstva, povećavaju se planirana sredstva za 20.000,00 kuna.
2.1.2. Programi kulture
U posebnim programima u kulturi kod aktivnosti Izdavačke djelatnosti
odustaje se od aktivnosti:
- Edicija »Kolo poezije« u iznosu od 10.000,00 kuna,
te za »Glasilo Grada Bakra« planira se umjesto 30.000,00 kuna iznos od
20.000,00 kuna.
To znači da se iznos od 20.000,00 kuna preraspodjeljuje za aktivnost
obilježavanja »150. obljetnice Područne škole Kukuljanovo«, te novo planirana
sredstva iznose 35.000,00 kuna.
U Programu javnih potreba u kulturi kod kapitalnih ulaganja planiranih na
poziciji 324. pod točkom 4. odustaje se od aktivnosti »Sanacija podne
konstrukcije muzeja u palači »Marochino«, te se dodaje nova aktivnost »Sanacija
zvonika Crkve »Sv.Ivana« na Zlobinu. Planirana vrijednost radova na sanaciji
zvonika iznosi 37.000,00 kuna.
2.1.3. Programi odgoja i obrazovanja
Pozicija 507 - Izgradnja športske dvorane Pomorske škole Bakar
Aktivnosti oko izgradnje športske dvorane Pomorske škole u Bakru započete su
još 1998. godine. Početkom radova na iskopu terena došlo je do klizišta, pa su
daljnji radovi obustavljeni, te se krenulo u izradu projektne dokumentacije za
sanaciju terena.
Tijekom 2000. godine izvršena je sanacija klizišta, a radovi su financirani
iz Državnog proračuna RH. Nakon toga, bilo je potrebno uskladiti postojeću projektnu
dokumentaciju, uz izmjenu građevne dozvole, što je također financirano iz
Državnog proračuna. U tijeku 2003. godine proveden je postupak javnog
nadmetanja i izabran novi izvođač radova čija ponuda iznosi 15.644.273,63 kn.
Na prijedlog Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa izrađen je novi
prijedlog ugovora o sufinanciranju radova na izgradnji športske dvorane u Bakru
u iznosima kako slijedi:
- Ministarstvo 60 0li 9.386.564,17 kn
- Županija 20 0li 3.128.845,73 kn
- Grad Bakar 20 0li 3.128.854,73 kn
Kako u Proračunu Grada Bakra za 2004. godinu nisu planirana sredstva za
izgradnju spomenute športske dvorane, usvaja se slijedeća dinamika:
- za 2004. godinu - 800.000,00 kuna
- za 2005. godinu - 1.164.427,36 kuna
- za 2006. godinu - 1.164.427,36 kuna
Pored navedenog sufinanciranje izgradnje športske dvorane potrebno je
definirati Planom razvojnih programa za trogodišnje razdoblje, te se u tu svrhu
predlaže dopuna Plana razvojnih programa Grada Bakra za razdoblje 2004.-2006.
godine.
2.1.4. Programi zdravstva i socijalne skrbi
Pozicija 619 - Kupnja zgrade za potrebe zdravstvene stanice u Bakru
Planom Proračuna za 2004. godinu za kupnju zgrade za potrebe zdravstvene
stanice u Bakru planirano je 200.000,00 kuna, dok je u proračunu za 2003.
godinu bilo planirano 600.000,00 kuna. Međutim, nakon obavljenih razgovora s
predstavnicima GP »Krk-a«, a u smislu smanjenja cijene nekretnine sa 800.000,00
kuna na 600.000,00 kuna, nije se postigao dogovor, te je Poglavarstvo na 111.
sjednici donijelo Odluku kojom se odustaje od kupnje zgrade na k.č. br. 609
k.o. Bakar u vlasništvu Građevnog poduzeća »Krk«.
Stoga se smanjuju planirana sredstva na poziciji 619 za 200.000,00 kuna, te
se ista preraspodjeljuju u iznosu od 100.000,00 kuna na poziciju 620., za
uređenje ambulante,
te preostalih 100.000,00 kuna na poziciju 804. - uređenje
poslovnih prostora.
Pored navedenog, člankom 3. Odluke o godišnjem obračunu proračuna Grada
Bakra za 2003. godinu, utvrđeno je da se ostvareni višak prihoda u iznosu od
683.814,00 kuna rasporedi za kupnju zgrade za smještaj zdravstvene stanice, te
sukladno predloženim izmjenama, mijena se članak 3. Odluke koja se nalazi u
prilogu.
2.1.5. Program gospodarstva i poduzetništva
Pozicija 804 - Usluge tekućeg i investicijskog održavanja poslovnih prostora
Programom gospodarenja i održavanja imovine Grada Bakra za 2004. godinu za
tekuće održavanje poslovnih prostora planirano je 530.000,00 kuna i to za
uređenje I. kata gradske uprave i za sanaciju krova Dječjeg vrtića Bakra.
Izmjenama ove pozicije povećava se plan za 100.000,00 kuna, te se odustaje od
aktivnosti uređenja I. kata gradske uprave, a planirana sredstva se
preusmjeravaju za sljedeće programe:
- uređenje prostora zgrade bivšeg »Rijekatekstila« za potrebe gradske
knjižnice i čitaonice u iznosu od 430.000,00 kuna,
- sanaciju krova na zgradi Dječjeg vrtića u Bakru i sanaciju sanitarnog
čvora vrtića u Hreljinu u iznosu od 170.000,00 kuna,
- ostali sitni popravci i interventni radovi u poslovnom prostoru Grada u
iznosu od 30.000,00 kuna.
2.1.6. Programi u komunalnom sustavu
Pozicija 909 - Održavanje ostalih komunalnih objekata
Zbog manje planiranih sredstava na održavanju vodovoda Plosne - Ponikve, te
zbog neplaniranih sredstava vezanih uz održavanje željezničkog vodovoda od
Drivenika do Meje, povećava se plan za 142.000,00 kuna.
Pozicija 930. i 936- - Izgradnja športskih terena i Projektna dokumentacija
kanalizacije Grada Bakra
Na poziciji 936. smanjuju se planirana sredstva za 200.000,00 kuna, te se
ista preraspodjeljuju na poziciju 930., a radi uređenja polivalentnog dječjeg
igrališta na Kukuljanovu.
Pozicija 941 - Izgradnja vodovoda Zlobin
Planirana sredstva povećavaju se za 80.000,00 kuna, a u spomenuti iznos
ukalkulirane su obveze prema komunalnom poduzeću »Komunalac« Delnice za usluge
postavljanja vodomjera stanovnicima Zlobina.
Pozicija 938 - Investicijsko održavanje cesta
U skladu s planiranim radovima na investicijskim održavanju cesta smanjuje
se plan za 110.000,00 kuna, te se sredstva preraspodjeljuju na investicijsko
održavanje groblja.
Pozicija 939 - Investicijsko održavanje groblja
Programom pojačanog održavanja komunalne infrastrukture u 2004. godini za
investicijsko održavanje groblja planirano je 100.000,00 kuna, međutim kako
jedan veći dio radova na grobljima Krasica, Kukuljanovo i Škrljevo nije završen
u planiranoj 2003. godini, ti su radovi obračunati i plaćeni u 2004. godini.
Stoga je u prvom tromjesječju ove godine utrošeno na spomenutim investicijama
ukupno 223.622,00 kuna. Da bi se mogle realizirati sve planirane i započete
investicije, povećava se plan za 300.000,00 kuna.
Predsjednik
Gradskog vijeća
Tomislav Klarić, v. r.