29.
Na temelju članka 32. Statuta Općine Matulji
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09 i 38/09), Općinsko
vijeće Općine Matulji na sjednici održanoj dana 29. srpnja 2010. godine donosi
sljedeću
ODLUKU
o stipendiranju učenika srednjih škola
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuju uvjeti i kriteriji za
stjecanje prava za dodjelu stipendija učenicima srednjih škola, postupak za
dodjelu stipendija, te način i prestanak njezina korištenja.
Članak
2.
Stipendije u smislu ove Odluke smatraju se:
- stipendije temeljem školskog uspjeha,
- stipendije za učenike koji se obrazuju za
deficitarna zanimanja, i
- stipendije temeljem imovinskog statusa
(socijalne stipendije).
Članak
3.
Sredstva za stipendiranje učenika osiguravaju
se u Proračunu Općine Matulji, a broj stipendija i visinu mjesečnog iznosa
stipendije na temelju godišnjeg plana, utvrđuje svojom odlukom Općinski
načelnik.
II. DODJELA STIPENDIJA
Članak
4.
Općinski načelnik raspisuje i objavljuje
natječaj za dodjelu stipendija početkom školske godine.
Natječaj za dodjelu stipendija objavljuje se
na WEB stranici i oglasnoj ploči Općine Matulji, a obavjest o raspisanom
natječaju u dnevnom tisku.
Rok za dostavu prijave na natječaj je 31.
listopad tekuće godine.
Članak
5.
Tijek provedbe natječajnog postupka iz
prethodnog članka ove Odluke i rangiranje kandidata koji su se prijavili na
natječaj provodi Povjerenstvo za dodjelu stipendija (u daljnjem tekstu:
Povjerenstvo), koje se sastoji od predsjednika i 5 članova, a imenuje ga
Općinski načelnik.
Članak
6.
Prijedlog kandidata za dodjelu stipendija na
temelju imovinskog statusa (socijalne stipendije) donosi Socijalno vijeće
Općine Matulji na temelju podnesene dokumentacije propisane u članku 14. ove
Odluke, a prijedlog potvrđuje Povjerenstvo.
Članak
7.
Općinski načelnik, na temelju obrazloženog
prijedloga Povjerenstva o izboru učenika za dodjelu stipendija, utvrđuje
konačnu rang listu i donosi odluku o dodijeli stipendija.
Protiv odluke Općinskog načelnika iz stavka
1. ovog članka, kandidat može podnijeti pismeni prigovor Općinskom načelniku,
sve u roku od 8 dana od dostave odluke o dodjeli stipendija.
Prigovor se podnosi putem pošte ili se
predaje u pisarnici Općine Matulji.
Odluka po prigovoru mora biti obrazložena i u
pisanom obliku dostavljena kandidatu u roku od 30 dana od isteka roka za
podnošenje prigovora.
Članak
8.
Na temelju pravomoćne odluke o dodjeli
stipendija, Općinski načelnik sklapa sa odabranim učenikom poseban ugovor o dodjeli
stipendije za školsku godinu za koju je kandidat podnio prijavu.
Ugovor iz stavka 1. ovoga članka posebno
sadrži podatke o ugovornim stranama, iznos stipendije, način isplate i rok na
koji je ugovor sklopljen, odredbe o vraćanju stipendije, mjesto i datum
zaključenja ugovora te potpis obiju ugovornih strana.
Članak
9.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu
stipendija temeljem školskog uspjeha iz članka 2. alineja 1. ove Odluke, imaju
kategorije učenika koji pohađaju gimnaziju, četverogodišnju strukovnu školu i
umjetničku školu i koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
- da su državljani Republike Hrvatske,
- da imaju prebivalište na području Općine
Matulji, uz uvjet da prebivalište traje najmanje posljednje tri godine bez
prekida ili deset godina sa prekidima,
- učenici I. razreda srednje škole koji su u
prethodne dvije školske godine (VII. i VIII. razred osnovne škole) ostvarili
prosječni uspjeh u visini prosječne ocjene 5,00 te imaju uzorno vladanje,
- učenici II., III. i IV. razreda srednje
škole koji su u prethodnoj školskoj godini ostvarili uspjeh u visini prosječne
ocjene 4,50 i više te imaju uzorno vladanje.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu
stipendija učenicima koji se obrazuju za deficitarna zanimanja iz članka 2.
alineja 2. ove Odluke, imaju kategorije učenika koji ispunjavaju sljedeće
uvjete:
- da su državljani Republike Hrvatske,
- da imaju prebivalište na području Općine
Matulji, uz uvjet da prebivalište traje najmanje posljednje tri godine bez
prekida ili deset godina sa prekidima,
- da su učenici škola za obrtnička zanimanja
koja su deficitarna na području Općine Matulji, kao što su kuhar, konobar,
slastičar, bravar, strojobravar, stolar, zidar, soboslikar-ličilac,
vodoinstalater, instalater grijanja i klimatizacije, elektroinstalater, brodski
mehaničar, plinoinstalater, klesar, krojač, vrtlar i limar.
- da imaju status redovnog učenika srednje
škole,
- da imaju ukupnu srednju ocjenu u prethodne
dvije godine obrazovanja najmanje 3,00 (VII. i VIII. razred osnovne škole) za
učenike I. razreda srednje škole, a 3,00 u prethodnoj godini školovanja za
učenike viših razreda srednje škole te minimalno dobro vladanje.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu
stipendija učenicima temeljem imovinskog statusa (socijalne stipendije) iz
članka 2. alineje 3. ove Odluke imaju kategorije učenika koji ispunjavaju
sljedeće uvjete:
- da su državljani Republike Hrvatske,
- da imaju prebivalište na području Općine
Matulji, uz uvjet da prebivalište traje najmanje posljednje tri godine bez
prekida ili deset godina sa prekidima,
- redovni učenici I., II., III. ili IV.
razreda srednje škole sa uzornim vladanjem koji su u prethodnoj školskoj godini
ostvarili uspjeh u visini prosječne ocijene 3,80 i više,
- da ostvaruju prava iz socijalnog programa
Općine Matulji temeljem Odluke o socijalnog skrbi ili nadležnog Centra za
socijalnu skrb.
Članak
10.
Općinski načelnik može predložiti izmijenu
liste deficitarnih zanimanja iz članka 9. stavka 2. ove Odluke, sukladno
potrebama gospodarstva i na temelju mišljenja Hrvatskog zavoda za
zapošljavanje, Gospodarske komore Primorsko-goranske županije i Udruženja
obrtnika Opatije.
Općinski načelnik Općine Matulji, može na
temelju ove Odluke, sklopiti sa Obrtničkom komorom Primorsko- goranske
županije, poseban ugovor o zajedničkom stipendiranju učenika koji se obrazuju
za deficitarna zanimanja, kojim ugovorom će ugovorne strane među sobom
podijeliti obaveze stipendiranja na način kako to dopuštaju proračunska
sredstva i u okvirima istih, te zajednički nastupiti prema odabranim
kandidatima sa područja Općine Matulji.
U slučaju sklapanja Ugovora iz stavka 2.
ovoga članka, primjenjivati će se kriteriji Odluke Obrtničke komore
Primorsko-goranske županije za stipendiranje učenika koji se obrazuju za
deficitarna zanimanja.
Članak
11.
Pravo na podnošenje zahtjeva za dodjelu
stipendija, nemaju sljedeće katagorije učenika:
- korisnici stipendije po drugoj osnovi,
- učenici koji se obrazuju uz rad.
Članak
12.
Stipendije iz članka 2. ove Odluke,
dodjeljuju se bespovratno, osim u slučajevima propisanim u članku 18. stavak 1.
i članku 20. ove Odluke.
Članak
13.
Općina Matulji organizirat će volonterski rad
za korisnike stipendije u trajanju od 40 sati godišnje, za vrijeme školske
godine za koju je stipendija dodjeljena osim ako se ugovorne strane ne dogovore
drugačije.
Volonterski rad je doprinos i pomoć korisnika
stipendija lokalnoj zajednici i njegovo osobno predstavljanje u poslu za koji
se obrazuju.
Volonterski rad može se obavljati kod
davatelja stipendija, organizacijama, udrugama i ustanovama od društvenog
značaja na području Općine, u djelatnostima koje odgovaraju stručnoj
osposobljenosti vrsti i vremenskom rasporedu školske godine kojeg pohađa
korisnik stipendije.
Plan i program volonterskog rada utvrdit će
Općinski načelnik posebno sa svakim korisnikom stipendije.
Članak
14.
Podnositelj zahtjeva za dodjelu stipendija iz
članka 9. stavka 1. i stavka 2. ove Odluke koji ispunjavaju sve propisane
uvjete, dužni su Povjerenstvu za dodjelu stipendija dostaviti sljedeću
dokumentaciju:
- domovnicu podnositelja zahtjeva (preslika),
- uvjerenje o prebivalištu (izvornik ne
stariji od 30 dana),
- uvjerenje o redovnom upisu u školsku godinu
za koju se traži stipendija (izvornik ili ovjerena preslika od strane školske
ustanove),
- potvrdu da učenik tijekom obrazovanja nije
ponavljao godinu (izvornik) ukoliko se navedeni podatak ne nalazi na svjedodžbi,
- potpisanu izjavu da nije korisnik
stipendije po drugoj osnovi,
- potpisanu izjavu da je suglasan doprinjeti
davatelju stipendije kroz 40 sati volonterskog rada godišnje na području Općine
Matulji, sukladno članku 13. ove Odluke,
- uvjerenje o nekažnjavanju izdano od strane
nadležnog suda (izvornik ne stariji od 30 dana),
- za učenike srednjih škola:
. svjedodžbe prethodne godine školovanja sa
prosjekom ocjena i ocjenom vladanja za učenike (2., 3. i 4. razred srednje
škole) te svjedodžbe o uspjehu zadnja dva razreda osnovne škole (za 1. razred
srednje škole) s prosjekom ocjena i ocjenom vladanja (izvornici ili ovjerene
preslike od strane školske ustanove).
Podnositelj zahtjeva za dodjelu socijalnih
stipendija iz članka 9. stavka 3. ove Odluke koji ispunjavaju sve propisane
uvjete, dužni su Povjerenstvu, pored dokumentacije iz stavka 1. ovog članka,
dostaviti još i sljedeću dokumentaciju:
- uvjerenje o prebivalištu za sve članove
domaćinstva (izvornik ne stariji od 30 dana)
- ispunjeni obrazac zahtjeva za uvrštenje u
socijalni program Općine Matulji temeljem Odluke o socijalnoj skrbi uz
potpisane izjave te dostavljanje potrebne dokumentacije navedene na obrascu
(preslika osobne iskaznice, potvrda porezne uprave o visini dohotka za svakog
člana domaćinstva starijeg od 15 god. za prethodnu godinu; potvrda o primanjima
za protekla tri mjeseca za sve članove domaćinstva (umirovljenici-tri zadnja
odreska mirovine; zaposleni - potvrda o tri zadnje plaće), preslika
evidencijskog lista Zavoda za zapošljavanje (nezaposleni),
- rješenje nadležnog Centra za socijalnu skrb
ako je kandidat član obitelji korisnika stalne pomoći za uzdržavanje te drugih
oblika pomoći uzrokovanih socijalnim ili zdravstvenim prilikama u obitelji
(izvornik),
- rješenje o ostvarivanju prava na obiteljsku
mirovinu za kandidata ili drugu dokumentaciju koju je ovlašteno zatražiti
Socijalno vijeće Općine Matulji (izvornik).
Članak
15.
Zahtjev za dodjelu stipendija uz koji je
podnesena nepotpuna dokumentacija, Općina Matulji neće razmatrati.
Članak
16.
Dodjela stipendija vrši se na temelju
sljedećih elemenata:
- prosjek ocjena predhodne dvije godine
osnovne škole (za učenike I. razreda srednje škole)
- prosjek ocjena predhodne godine srednje škole
(za učenike II., III. i IV., razreda srednje škole).
Rang-lista prijavljenih kandidata za
stipendije temeljem školskog uspjeha i stipendije za učenike koji se obrazuju
za deficitarna zanimanja utvrđuje se:
- prema visini prosječne ocjene i to od
najviše prema najnižoj, a u slučaju da jedan ili više kandidata neposredno
ispod bodovne linije imaju jednak broj bodova kao i kandidat neposredno iznad
bodovne linije, konačnu odluku o dodjeli stipendija donosi Općinski načelnik,
temeljem proračunskih mogućnosti.
Rang-lista prijavljenih kandidata za
stipendije temeljem imovinskog statusa (socijalne stipendije) utvrđuje se
temeljem dokumentacije iz članka 14. ove Odluke:
- prema visini ostvarenog dohotka po članu
domaćinstva i to od najnižeg iznosa prema višim iznosima, a u slučajevima da
dvoje ili više kandidata sa istim iznosom ostvarenog dohotka po članu
domaćinstva, prvenstvo na rang listi ima pristupnik sa ostvarenim višim
prosjekom ocjena.
Članak
17.
Imovno stanje iz prethodnog članka utvrđuje
se obzirom na prihode po članu domaćinstva u odnosu na prosječnu plaću u
gospodarstvu Republike Hrvatske u prethodnom tromjesečju, prema Odluci o
socijalnoj skrbi Općine Matulji.
Pod članovima domaćinstva u smislu ove
odluke, smatraju se roditelji podnositelja zahtjeva, sestre braća i ostali koji
zajedno sa popodnositeljem zahtjeva žive u zajedničkom domaćinstvu posljednje
tri godine.
III. PREKID ISPLATE STIPENDIJE
Članak
18.
Ugovor o dodjeli stipendije raskida se uz
obavezu povrata primljene stipendije u slučaju:
- samovoljnog prekida školovanja u tijeku
školske godine,
- pravomoćne osude korisnika stipendije za
kazneno djelo,
- ukoliko se utvrdi da je kandidat dostavio
netočne podatke prilikom podnošenja prijave na natječaj, a koji podaci su bili
temelj za utvrđivanje mjesta na rang listi pristiglih prijava.
Ugovor o dodjeli stipendije raskida se bez
obveze povrata primljene stipendije u slučaju promjene prebivališta
(preseljenja izvan Općine Matulji).
Ugovor o dodjeli stipendije prestaje važiti
završetkom obrazovnog programa školske godine za koju je primljena stipendija.
Članak
19.
U slučajevima utvrđenim u članku 18. stavku
1. i stavku 2. ove Odluke, Općina Matulji jednostrano raskida Ugovor o
stipendiranju.
IV. POVRAT I OSLOBOĐENJE OD POVRATA
STIPENDIJE
Članak
20.
Korisnik stipendije koji ne završi u redovnom
roku školsku godinu za koju je primio stipendiju, dužan je vratiti isplaćenu
stipendiju u roku od 6 mjeseci po isteku školske godine.
Korisnik stipendije za učenike koji se
obrazuju za deficitarna zanimanja, dužan je prijaviti se Zavodu za
zapošljavanje u roku od mjesec dana po završetku školovanja, a u roku od šest
mjeseci dostaviti potvrdu o zaposlenju ili potvrdu o redovitom prijavljivanju
na Zavod za zapošljavanje, u protivnom je dužan vratiti isplaćenu stipendiju u
cijelosti.
Rok iz stavka 1. ovog članka može se u
opravdanim slučajevima produžiti o čemu odluku donosi Općinski načelnik.
Članak
21.
U slučaju nastupa okolnosti prouzrokovanih
višom silom, zbog kojih bi korisnik stipendije bio onemogućen ispunjavati
ugovorom preuzete obveze, dužan je u roku od 30 dana od dana nastupa takvih
okolnosti, obavijestiti Općinskog načelnika, uz podnošenje odgovarajućih
dokaza, koji ugovorne obveze stipendista može uskladiti s novonastalim okolnostima.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
22.
Jedinstveni upravni odjel - Odsjek za
samoupravu i upravu vodi evidenciju dodijeljenih stipendija i kontrolira
provođenje ugovornih obveza.
Članak
23.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti
Odluka o stipendiranju učenika koji se obrazuju za deficitarna zanimanja
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 36/08 i 38/09).
Članak
24.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana nakon
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/10-01/6
Ur. broj: 2156-04-10-01
Matulji, 29. srpnja 2010.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Željko
Grbac, oec., v. r.