SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XI. - broj 5. Petak, 7. ožujka 2003.
GRAD DELNICE
Grad Delnice

12.

Na temelju članka 6. stavka 2. Zakona o zakupu poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/96 i 124/97), članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« 33/01) i članka 19. Statuta Grada Delnice (»Službene novine« broj 22/01) Gradsko vijeće Grada Delnica, na sjednici održanoj 27. veljače 2003. donosi

ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog prostora
u vlasništvu Grada

I. OSNOVNE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom utvrđuje se zasnivanje i prestanak zakupa poslovnog prostora te međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Grada Delnica kao i poslovnog prostora na kojem Grad Delnice ima pravo raspolaganja i korištenja.

Članak 2.

Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu poslovnog prostora smatraju se poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto.

Članak 3.

U upravljanju, raspolaganju i korištenju poslovnim prostorom Poglavarstvo Grada Delnica (u daljnjem tekstu: Poglavarstvo):

1. donosi financijski plan zakupnine za tekuću godinu,

2. utvrđuje visinu zakupnine,

3.odlučuje o stupanju u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika sukladno odredbama ove Odluke,

4. donosi plan održavanja gradnje, kupnje i rekonstrukcije poslovnih prostora,

5. imenuje radno tijelo za provođenje javnog natječaja,

6. daje suglasnost za davanje poslovnog prostora u podzakup,

7. obavlja i druge poslove koje proizlaze iz Zakona i ove Odluke.

Članak 4.

Upravne, stručne i ostale poslove vezane za upravljanje poslovnim prostorima iz članka 2. ove Odluke obavlja Jedinstveni upravni odjel Grada Delnica.

Članak 5.

Namjenu poslovnog prostora radi obavljanja određene djelatnosti u pojedinim djelovima Grada utvrđuje Gradsko vijeće Grada Delnica posebnom odlukom.

Članak 6.

Po odobrenoj prenamjeni ili proširenju djelatnosti dopunjava se Ugovor o zakupu, te mijenja visina zakupnine tako da se za cijeli prostor utvrdi jedinstvena zakupnina u visini utvrđenoj ovom Odlukom.

II. ZASNIVANJE ZAKUPA

Članak 7.

Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja ( u daljnjem tekstu: natječaj).

Postupak i uvjeti natječaja, u pravilu, objavljuju se u tisku.

Natječaj je otvoren najmanje osam (8) dana računajući od dana objave u dnevnom tisku.

Članak 8.

Poglavarstvo može odlučiti da se u pojedinim slučajevima, postupak i uvjeti natječaja za zakup poslovnog prostora, objave (oglase) na oglasnoj ploči Grada Delnica.

U slučaju iz stavka 1. ovog članka, u dnevnom se tisku obvezno objavljuje obavijest o postupku i uvjetima natječaja.

U slučaju iz stavka 1. ovog članka, postupak i uvjeti natječaja, obvezno se objavljuju putem elektroničkog medija (radio i slično).

U slučaju iz stavka 1. ovog članka, natječaj je otvoren najmanje osam (8) dana računajući od dana objave obavijesti u dnevnom tisku.

Članak 9.

Natječaj provodi radno tijelo Poglavarstva nadležno za provođenje natječaja (u daljnjem tekstu: komisija).

Komisija broji najmanje tri člana.

Članove komisije imenuje Poglavarstvo.

Članak 10.

Tekst natječaja mora sadržavati sljedeće:

a) adresu, namjenu i površinu poslovnog prostora

b) početni iznos jedinične zakupnine mjesečno po m2

c) vrijeme za koje se poslovni prostor daje u zakup

d) vrijeme i mjesto otvaranja pisanih ponuda

e) iznos jamčevine kao i odredbu da mu, ukoliko najpovoljniji ponuditelj odustane od sklapanja ugovora odnosno ukoliko ugovor ne sklopi u roku kojeg odredi Poglavarstvo, iznos jamčevine neće biti vraćen.

f) rok do kojeg se može podnijeti pisana prijava za učešće u javnom natječaju

g) dan i sat kad se može pogledati poslovni prostor

h) odredbu da na javnom natječaju ne može učestvovati natjecatelj koji prema Gradu Delnicama ne ispunjava obveze

i) odredbu da je najpovoljniji ponuđač dužan najkasnije u roku od 15 dana od dana provedenog natječaja ili do roka kojeg odredi Poglavarstvo preuzeti poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu odnosno da ukoliko najpovoljniji ponuđač ne postupi po navedenom smatrat će se da je isti odustao od sklapanja ugovora o zakupu, te će se javni natječaj za predmetni poslovni prostor ponoviti

j) odredbu da kod natječaja za zakup garaže prednost ima pravna ili fizička osoba koja u zgradi ili neposredno u blizini zgrade u kojoj se garaža nalazi koristi stan ili poslovni prostor

k) odredbu da zakupnik u zakup uzima poslovni prostor u viđenom stanju, te da će ga urediti i privesti ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku

l) odredbu da ako sudjeluju i udovolje uvjetima postignutim na natječaju hrvatski invalidi Domovinskog rata, razvojačeni hrvatski branitelji, članovi obitelji hrvatskih branitelja i civila poginulih, zatočenih ili nestalih i udruge invalida Domovinskog rata i druge udruge za koje to odredi ministar rada i socijalne skrbi imaju prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora osim u slučaju kada raniji zakupnik koji sudjeluje i udovoljava uvjetima natječaja prihvati iznos zakupnine, koji u tom slučaju ima prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu.

Članak 11.

Pismena prijava za sudjelovanje u natječaju mora sadržavati:

- prijavu za natječaj iz koje treba biti vidljivo ime, naziv, adresa, MB, broj tekućeg ili žiro računa zbog povrata jamčevine te ponuđeni iznos jedinične zakupnine po m2

- presliku osobne iskaznice ili presliku rješenja o upisu u sudski registar

- ovjerenu presliku dokumentacije kojom se dokazuje svojstvo osobe iz članka 9. točke 1. ove odluke,

- dokaz da je natjecatelj uplatio jamčevinu

Članak 12.

Komisija za provedbu natječaja otvara pristigle ponude te utvrđuje sljedeće:

- da li ponuda ispunjava sve uvjete natječaja

- iznos jedinične zakupnine po m2 poslovnog prostora

Komisija utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača prema visini ponuđene jedinične zakupnine uz uvjet da su ispunjeni svi uvjeti iz natječaja.

Na temelju obrazloženog prijedloga komisije, konačnu odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača donosi Poglavarstvo.

S najpovoljnijim ponuditeljem sklapa se ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Članak 13.

O postupku javnog natječaja vodi se zapisnik u koji se unose podaci o zakupcu, poslovnom prostoru, mjestu i vremenu otvaranja ponuda, imenu i prezimenu članova Komisije, početnom iznosu zakupnine, sudionicima natječaja, podnesenim ponudama, obavijesti o povlačenju odnosno odustajanju, primjedbe natjecatelja, konačno postignutoj visini zakupnine te odabranom zakupniku.

Članak 14.

Nakon provedenog natječaja, zainteresiranim natjecateljima, na njihov se zahtjev uručuje preslika zapisnika iz članka 13. ove Odluke.

Članak 15.

Ukoliko se na natječaj za poslovni prostor javi raniji zakupnik, te ukoliko isti udovoljava uvjetima natječaja i prihvati iznos jedinične zakupnine objavljen u javnom natječaju, isti ima prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu.

Članak 16.

Visinu jamčevine odlukom o raspisivanju natječaja za zakup poslovnog prostora određuje Poglavarstvo, i ne može biti manja od jedne mjesečne rate.

Jamčevina koju su položili natjecatelji čije ponude nisu prihvaćene vratit će im se nakon završetka javnog natječaja a najkasnije u roku od 8 dana od dana potpisivanja ugovora s najpovoljnijim ponuđačem.

Iznos jamčevine najpovoljnijeg ponuđača uračunat će se u cijenu zakupa poslovnog prostora.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač odustane od sklapanja ugovora o zakupu poslovnog prostora, odnosno ukoliko ne postupi prema odredbi članka 10. stavka 1. točke i. ove Odluke iznos jamčevine neće mu biti vraćen.

Članak 17.

Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom obliku i mora sadržavati:

- naznaku ugovornih strana

- podatke o poslovnom prostoru

- djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru

- odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi te zajedničkih usluga u zgradi te rok njihova plaćanja

- rok predaje poslovnog prostora zakupniku

- vrijeme na koje je ugovor sklopljen

- iznos zakupnine i rokove plaćanja

- odredbe o prestanku ugovora posebno o otkazu i otkaznim rokovima

- mjesto i vrijeme sklapanja ugovora.

III. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE

Članak 18.

Visina zakupnine utvrđuje se u postupku provođenja natječaja na način da zakupnina ne može biti niža od jedinične zakupnine utvrđene odlukom Poglavarstva Grada.

Zakupnina za poslovni prostor određuje se po jednom m2 korisne površine a prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi.

Za određivanje granica zona iz stavka 2. ovog članka primjenjuju se granice zona utvrđene Odlukom o komunalnoj naknadi.

Članak 19.

Zakupnina za poslovni prostor plaća se u mjesečnim iznosima.

Mjesečna zakupnina obračunava se umnoškom poslovnog prostora i jedinične zakupnine.

Članak 20.

Visinu jedinične zakupnine za izračun zakupa poslovnog prostora posebnom odlukom određuje Poglavarstvo.

Odluka iz prethodnog stavka objavljuje se u »Službenim novinama« Primorsko goranske županije.

IV. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA

Članak 21.

Ugovor o zakupu sklapa se na određeno vrijeme u trajanju od najmanje jedne godine pa do najviše deset godina.

Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo u svrhu i na način utvrđen ugovorom o zakupu poslovnog prostora sukladno odredbama Zakona o zakupu poslovnog prostora te ove Odluke.

Zakupnik ne smije bez suglasnosti zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojim se bitno mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora.

Članak 22.

Primopredaja poslovnog prostora obavlja se na osnovi zapisnika u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora (adresa na kojoj se poslovni prostor nalazi, površina, izgled i sl.) i uređaja u vrijeme primopredaje poslovnog prostora (vodomjer, električno brojilo i sl.).

Zapisnikom se obvezno utvrđuje da je zakupodavac predao, a zakupnik primio poslovni prostor u viđenom stanju.

Zapisnik o primopredaji poslovnog prostora potpisuju obje ugovorne strane.

Zakupnik se useljuje u poslovni prostor u roku utvrđenom ugovorom.

Sklopljenim ugovorom o zakupu poslovnog prostora potvrđuje se da je zakupodavac predao a zakupnik primio poslovni prostor u viđenom stanju, te da je zakupnik suglasan da će prostor urediti o vlastitom trošku.

Članak 23.

Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora.

Pod tekućim održavanjem smatra se: čišćenje, soboslikarski radovi, eventualna izmjena podne obloge, sitniji popravci na instalacijama i slično.

Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti popravke oštećenja poslovnog prostora koje je sam prouzročio ili su ih prouzročile osobe koje se koriste poslovnim prostorom zakupnika.

Članak 24.

U slučaju prestanka ugovora o zakupu poslovnog prostora zakupnik može odnijeti uređaje koje je ugradio u po

slovni prostor ako se time ne oštećuje poslovni prostor, te ako je podmirio sva dugovanja prema Gradu.

Članak 25.

Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje na način propisan Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.

Zakupodavac će otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o trajanju zakupa ako i poslije pisane opomene zakupodavca zakupnik:

- koristi poslovni prostor protivno ugovoru ili mu nanosi znatniju štetu koristeći ga bez dužne pažnje

- u roku od 15 dana od priopćenja opomene ne plati dospjelu zakupninu ili troškove za tri uzastopna mjeseca ili četiri mjeseca u bilo kojem razdoblju tekuće godine

- tijekom trajanja zakupa Vijeće odlukom odredi da se poslovni prostor može koristiti samo za obavljanje druge djelatnosti od one za koju je izdan zakup

- bez odobrenja zakupodavca vrši preinake poslovnog prostora

- izda dio ili cijeli poslovni prostor drugome u podzakup protivno ugovoru i bez suglasnosti.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 26.

Danom početka primjene ove Odluke prestaje važiti Odluka o uvjetima i postupku natječaja davanja u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine Delnice (»Službene novine« broj 6/97) te Odluka o visini zakupnine za poslovni prostor i zemljište u vlasništvu Grada Delnica u dijelu koji se odnosi na visinu zakupnine za poslovni prostor (»Službene novine« broj 29/97).

Članak 27.

Ugovori o zakupu poslovnog prostora koji su sklopljeni do stupanja na snagu ove Odluke ostaju na snazi do isteka ugovornog roka.

Članak 28.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.

Klasa: 372-03/03-01/01

Ur broj: 2112-01-03-02

Delnice, 27. veljače 2003.

GRADSKO VIJEĆE GRADA DELNICA

Predsjednik

Milivoj Tomac, dipl. ing. v. r.

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=21&mjesto=51300&odluka=12
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr