12.
Na temelju članka 6. stavka 2. Zakona o zakupu poslovnog prostora (»Narodne
novine« broj 91/96 i 124/97), članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« 33/01) i članka 19. Statuta Grada
Delnice (»Službene novine« broj 22/01) Gradsko vijeće Grada Delnica, na
sjednici održanoj 27. veljače 2003. donosi
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog prostora
u vlasništvu Grada
I. OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuje se zasnivanje i prestanak zakupa poslovnog prostora te
međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika poslovnog prostora u
vlasništvu Grada Delnica kao i poslovnog prostora na kojem Grad Delnice ima
pravo raspolaganja i korištenja.
Članak 2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu poslovnog prostora smatraju se
poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto.
Članak 3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju poslovnim prostorom Poglavarstvo
Grada Delnica (u daljnjem tekstu: Poglavarstvo):
1. donosi financijski plan zakupnine za tekuću godinu,
2. utvrđuje visinu zakupnine,
3.odlučuje o stupanju u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika sukladno
odredbama ove Odluke,
4. donosi plan održavanja gradnje, kupnje i rekonstrukcije poslovnih
prostora,
5. imenuje radno tijelo za provođenje javnog natječaja,
6. daje suglasnost za davanje poslovnog prostora u podzakup,
7. obavlja i druge poslove koje proizlaze iz Zakona i ove Odluke.
Članak 4.
Upravne, stručne i ostale poslove vezane za upravljanje poslovnim prostorima
iz članka 2. ove Odluke obavlja Jedinstveni upravni odjel Grada Delnica.
Članak 5.
Namjenu poslovnog prostora radi obavljanja određene djelatnosti u pojedinim
djelovima Grada utvrđuje Gradsko vijeće Grada Delnica posebnom odlukom.
Članak 6.
Po odobrenoj prenamjeni ili proširenju djelatnosti dopunjava se Ugovor o
zakupu, te mijenja visina zakupnine tako da se za cijeli prostor utvrdi
jedinstvena zakupnina u visini utvrđenoj ovom Odlukom.
II. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 7.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja ( u daljnjem tekstu:
natječaj).
Postupak i uvjeti natječaja, u pravilu, objavljuju se u tisku.
Natječaj je otvoren najmanje osam (8) dana računajući od dana objave u
dnevnom tisku.
Članak 8.
Poglavarstvo može odlučiti da se u pojedinim slučajevima, postupak i uvjeti
natječaja za zakup poslovnog prostora, objave (oglase) na oglasnoj ploči Grada
Delnica.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, u dnevnom se tisku obvezno objavljuje
obavijest o postupku i uvjetima natječaja.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, postupak i uvjeti natječaja, obvezno se
objavljuju putem elektroničkog medija (radio i slično).
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, natječaj je otvoren najmanje osam (8)
dana računajući od dana objave obavijesti u dnevnom tisku.
Članak 9.
Natječaj provodi radno tijelo Poglavarstva nadležno za provođenje natječaja
(u daljnjem tekstu: komisija).
Komisija broji najmanje tri člana.
Članove komisije imenuje Poglavarstvo.
Članak 10.
Tekst natječaja mora sadržavati sljedeće:
a) adresu, namjenu i površinu poslovnog prostora
b) početni iznos jedinične zakupnine mjesečno po m2
c) vrijeme za koje se poslovni prostor daje u zakup
d) vrijeme i mjesto otvaranja pisanih ponuda
e) iznos jamčevine kao i odredbu da mu, ukoliko najpovoljniji ponuditelj
odustane od sklapanja ugovora odnosno ukoliko ugovor ne sklopi u roku kojeg
odredi Poglavarstvo, iznos jamčevine neće biti vraćen.
f) rok do kojeg se može podnijeti pisana prijava za učešće u javnom natječaju
g) dan i sat kad se može pogledati poslovni prostor
h) odredbu da na javnom natječaju ne može učestvovati natjecatelj koji prema
Gradu Delnicama ne ispunjava obveze
i) odredbu da je najpovoljniji ponuđač dužan najkasnije u roku od 15 dana od
dana provedenog natječaja ili do roka kojeg odredi Poglavarstvo preuzeti
poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu odnosno da ukoliko najpovoljniji
ponuđač ne postupi po navedenom smatrat će se da je isti odustao od sklapanja
ugovora o zakupu, te će se javni natječaj za predmetni poslovni prostor
ponoviti
j) odredbu da kod natječaja za zakup garaže prednost ima pravna ili fizička
osoba koja u zgradi ili neposredno u blizini zgrade u kojoj se garaža nalazi
koristi stan ili poslovni prostor
k) odredbu da zakupnik u zakup uzima poslovni prostor u viđenom stanju, te
da će ga urediti i privesti ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku
l) odredbu da ako sudjeluju i udovolje uvjetima postignutim na natječaju
hrvatski invalidi Domovinskog rata, razvojačeni hrvatski branitelji, članovi
obitelji hrvatskih branitelja i civila poginulih, zatočenih ili nestalih i
udruge invalida Domovinskog rata i druge udruge za koje to odredi ministar rada
i socijalne skrbi imaju prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu
poslovnog prostora osim u slučaju kada raniji zakupnik koji sudjeluje i
udovoljava uvjetima natječaja prihvati iznos zakupnine, koji u tom slučaju ima
prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu.
Članak 11.
Pismena prijava za sudjelovanje u natječaju mora sadržavati:
- prijavu za natječaj iz koje treba biti vidljivo ime, naziv, adresa, MB,
broj tekućeg ili žiro računa zbog povrata jamčevine te ponuđeni iznos jedinične
zakupnine po m2
- presliku osobne iskaznice ili presliku rješenja o upisu u sudski registar
- ovjerenu presliku dokumentacije kojom se dokazuje svojstvo osobe iz članka
9. točke 1. ove odluke,
- dokaz da je natjecatelj uplatio jamčevinu
Članak 12.
Komisija za provedbu natječaja otvara pristigle ponude te utvrđuje sljedeće:
- da li ponuda ispunjava sve uvjete natječaja
- iznos jedinične zakupnine po m2 poslovnog prostora
Komisija utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača prema visini ponuđene jedinične
zakupnine uz uvjet da su ispunjeni svi uvjeti iz natječaja.
Na temelju obrazloženog prijedloga komisije, konačnu odluku o izboru
najpovoljnijeg ponuđača donosi Poglavarstvo.
S najpovoljnijim ponuditeljem sklapa se ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Članak 13.
O postupku javnog natječaja vodi se zapisnik u koji se unose podaci o
zakupcu, poslovnom prostoru, mjestu i vremenu otvaranja ponuda, imenu i
prezimenu članova Komisije, početnom iznosu zakupnine, sudionicima natječaja,
podnesenim ponudama, obavijesti o povlačenju odnosno odustajanju, primjedbe
natjecatelja, konačno postignutoj visini zakupnine te odabranom zakupniku.
Članak 14.
Nakon provedenog natječaja, zainteresiranim natjecateljima, na njihov se
zahtjev uručuje preslika zapisnika iz članka 13. ove Odluke.
Članak 15.
Ukoliko se na natječaj za poslovni prostor javi raniji zakupnik, te ukoliko
isti udovoljava uvjetima natječaja i prihvati iznos jedinične zakupnine
objavljen u javnom natječaju, isti ima prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o
zakupu.
Članak 16.
Visinu jamčevine odlukom o raspisivanju natječaja za zakup poslovnog
prostora određuje Poglavarstvo, i ne može biti manja od jedne mjesečne rate.
Jamčevina koju su položili natjecatelji čije ponude nisu prihvaćene vratit
će im se nakon završetka javnog natječaja a najkasnije u roku od 8 dana od dana
potpisivanja ugovora s najpovoljnijim ponuđačem.
Iznos jamčevine najpovoljnijeg ponuđača uračunat će se u cijenu zakupa
poslovnog prostora.
Ukoliko najpovoljniji ponuđač odustane od sklapanja ugovora o zakupu
poslovnog prostora, odnosno ukoliko ne postupi prema odredbi članka 10. stavka
1. točke i. ove Odluke iznos jamčevine neće mu biti vraćen.
Članak 17.
Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom obliku i mora sadržavati:
- naznaku ugovornih strana
- podatke o poslovnom prostoru
- djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru
- odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi te
zajedničkih usluga u zgradi te rok njihova plaćanja
- rok predaje poslovnog prostora zakupniku
- vrijeme na koje je ugovor sklopljen
- iznos zakupnine i rokove plaćanja
- odredbe o prestanku ugovora posebno o otkazu i otkaznim rokovima
- mjesto i vrijeme sklapanja ugovora.
III. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE
Članak 18.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku provođenja natječaja na način da
zakupnina ne može biti niža od jedinične zakupnine utvrđene odlukom
Poglavarstva Grada.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se po jednom m2 korisne
površine a prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi.
Za određivanje granica zona iz stavka 2. ovog članka primjenjuju se granice
zona utvrđene Odlukom o komunalnoj naknadi.
Članak 19.
Zakupnina za poslovni prostor plaća se u mjesečnim iznosima.
Mjesečna zakupnina obračunava se umnoškom poslovnog prostora i jedinične
zakupnine.
Članak 20.
Visinu jedinične zakupnine za izračun zakupa poslovnog prostora posebnom
odlukom određuje Poglavarstvo.
Odluka iz prethodnog stavka objavljuje se u »Službenim novinama« Primorsko
goranske županije.
IV. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak 21.
Ugovor o zakupu sklapa se na određeno vrijeme u trajanju od najmanje jedne
godine pa do najviše deset godina.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo u svrhu i na način utvrđen
ugovorom o zakupu poslovnog prostora sukladno odredbama Zakona o zakupu
poslovnog prostora te ove Odluke.
Zakupnik ne smije bez suglasnosti zakupodavca činiti preinake poslovnog
prostora kojim se bitno mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena ili
vanjski izgled poslovnog prostora.
Članak 22.
Primopredaja poslovnog prostora obavlja se na osnovi zapisnika u koji se
unose podaci o stanju poslovnog prostora (adresa na kojoj se poslovni prostor
nalazi, površina, izgled i sl.) i uređaja u vrijeme primopredaje poslovnog
prostora (vodomjer, električno brojilo i sl.).
Zapisnikom se obvezno utvrđuje da je zakupodavac predao, a zakupnik primio
poslovni prostor u viđenom stanju.
Zapisnik o primopredaji poslovnog prostora potpisuju obje ugovorne strane.
Zakupnik se useljuje u poslovni prostor u roku utvrđenom ugovorom.
Sklopljenim ugovorom o zakupu poslovnog prostora potvrđuje se da je
zakupodavac predao a zakupnik primio poslovni prostor u viđenom stanju, te da
je zakupnik suglasan da će prostor urediti o vlastitom trošku.
Članak 23.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora.
Pod tekućim održavanjem smatra se: čišćenje, soboslikarski radovi,
eventualna izmjena podne obloge, sitniji popravci na instalacijama i slično.
Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti popravke oštećenja poslovnog
prostora koje je sam prouzročio ili su ih prouzročile osobe koje se koriste
poslovnim prostorom zakupnika.
Članak 24.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu poslovnog prostora zakupnik može
odnijeti uređaje koje je ugradio u po
slovni prostor ako se time ne oštećuje poslovni prostor, te
ako je podmirio sva dugovanja prema Gradu.
Članak 25.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje na način propisan Zakonom, ovom
Odlukom i ugovorom o zakupu.
Zakupodavac će otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora u svako doba, bez
obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o trajanju zakupa ako i poslije pisane
opomene zakupodavca zakupnik:
- koristi poslovni prostor protivno ugovoru ili mu nanosi znatniju štetu
koristeći ga bez dužne pažnje
- u roku od 15 dana od priopćenja opomene ne plati dospjelu zakupninu ili
troškove za tri uzastopna mjeseca ili četiri mjeseca u bilo kojem razdoblju
tekuće godine
- tijekom trajanja zakupa Vijeće odlukom odredi da se poslovni prostor može
koristiti samo za obavljanje druge djelatnosti od one za koju je izdan zakup
- bez odobrenja zakupodavca vrši preinake poslovnog prostora
- izda dio ili cijeli poslovni prostor drugome u podzakup protivno ugovoru i
bez suglasnosti.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Danom početka primjene ove Odluke prestaje važiti Odluka o uvjetima i
postupku natječaja davanja u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine
Delnice (»Službene novine« broj 6/97) te Odluka o visini zakupnine za poslovni
prostor i zemljište u vlasništvu Grada Delnica u dijelu koji se odnosi na
visinu zakupnine za poslovni prostor (»Službene novine« broj 29/97).
Članak 27.
Ugovori o zakupu poslovnog prostora koji su sklopljeni do stupanja na snagu
ove Odluke ostaju na snazi do isteka ugovornog roka.
Članak 28.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 372-03/03-01/01
Ur broj: 2112-01-03-02
Delnice, 27. veljače 2003.
GRADSKO VIJEĆE GRADA DELNICA
Predsjednik
Milivoj Tomac,
dipl. ing. v. r.