1.
Na temelju članka 295. Zakona o obveznim
odnosima (»Narodne novine« broj 35/05 i 41/08) te članka 215. Zakona o vodama
(»Narodne novine« broj 153/09), Uprava Komunalnog društva KOMUNALAC d.o.o.
Opatija, temeljem članka 43. Društvenog ugovora Društva, a uz suglasnost
Nadzornog odbora Društva, donijela je
OPĆE
I TEHNIČKE UVJETE
isporuke vodnih usluga
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
(1) Ovim Općim i tehničkim uvjetima isporuke
vodnih usluga (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) određuju se međusobni odnosi
između isporučitelja vodnih usluga i korisnika vodnih usluga na području Grada
Opatije, Općine Matulji, Općine Lovran i Općine Mošćenička Draga te rubnim
dijelom Grada Rijeke i Grada Kastva na kojem isporučitelj vodnih usluga obavlja
djelatnost vodoopskrbe.
(2) Ovi Opći uvjeti sadržavaju odredbe o:
. postupku izdavanja suglasnosti i osiguranju
uvjeta za priključenje na komunalne vodne građevine,
. tehničko-tehnološkim uvjetima priključenja
(posebni uvjeti priključenja),
. kvaliteti opskrbe vodnim uslugama,
. pravima i obvezama isporučitelja vodnih
usluga i korisnika vodnih usluga,
. uvjetima mjerenja, obračuna i naplate
vodnih usluga,
. uvjetima za primjenu postupka ograničenja
ili obustave isporuke vodnih usluga,
. postupanju u slučaju neovlaštenog korištenja
vodnih usluga i
. tehničko-tehnološkim uvjetima za ugradnju
vodomjera.
II. DEFINICIJE OSNOVNIH POJMOVA
Članak
2.
(1) Isporučitelj vodnih usluga je trgovačko
društvo KOMUNALAC d.o.o. Opatija, Stubište Lipovica 2 (u daljnjem tekstu:
isporučitelj usluge).
(2) Korisnici vodnih usluga su pravne i
fizičke osobe koje su s isporučiteljem usluge zaključile Ugovor o priključenju
na sustav opskrbe pitkom vodom (u daljnjem tekstu: korisnici usluga) ili su
temeljem ovih Općih uvjeta izjednačeni s tim osobama.
(3) Potrošač /kupac/ je pravna ili fizička
osoba koja troši vodu. Potrošač može biti vlasnik nekretnine ili osoba koja ima
pravo korištenja nekretnine po bilo kojem pravnom osnovu (najmoprimac,
podnajmoprimac, stanar, zakupac, podzakupac koncesionar i sl.).
(4) Vodoopskrbni sustav je javni vodovodni
sustav na području Grada Opatije, Općine Matulji, Općine Lovran i Općine
Mošćenička Draga te rubni dijelovi Grada Rijeke i Grada Kastva, a obuhvaća sve
objekte, uređaje i druga postrojenja za zahvat i distribuciju pitke vode, te
vodovodnu mrežu na cijelom Liburnijskom području, a nalazi se pod upravom
isporučitelja usluge i njegova su osnovna sredstva (u daljnjem tekstu:
vodoopskrbni sustav).
(5) Priključak na mrežu opskrbe pitkom vodom
smatra se cjevovod od spoja na opskrbnoj mreži (čvor priključka) do glavnog
vodomjera smještenog u vodomjernom oknu koje se u pravilu gradi na javnoj
površini, zaključno s glavnim vodomjerom.
(6) Nekretnina je izgrađeno ili neizgrađeno
gradilište, te bilo kakvo zemljište koje je u katastru uneseno pod posebnim
brojem katastarske čestice.
(7) Zasebna cjelina u zgradi je poseban dio
zgrade koji predstavlja samostalnu uporabnu cjelinu (stan, poslovni prostor,
garaža i sl.) u kojima se troši voda.
(8) Interna vodovodna instalacija - vodovi,
naprave i uređaji potrošača iza glavnog vodomjera na nekretninama koje su
spojene na javni vodovod.
(9) Glavni vodomjer je svaki vodomjer koji se
nalazi neposredno na završetku spojnog voda priključka i vlasništvo je
isporučitelja usluge.
(10) Vodomjerno okno ili posebna prostorija
unutar zgrade za vodomjere ili vodomjerni ormarić jesu mjesta za smještaj
jednog ili više glavnih vodomjera.
(11) Interni vodomjer je vodomjer za zasebnu
stambenu cjelinu ili dio cjeline, ugrađen unutar ili izvan zasebne cjeline i vlasništvo
je vlasnika te zasebne cjeline.
(12) Neovlaštena /ilegalna potrošnja/ je
korištenje sustava javne vodoopskrbe na način koji nije u skladu s ovim Općim
uvjetima.
(13) Mjerno mjesto je mjesto na kojem se
mjeri količina isporučene pitke vode, te je ujedno mjesto izvršenja komunalne
usluge, odnosno isporuke pitke vode.
III. POSTUPAK IZDAVANJA SUGLASNOSTI I
OSIGURANJA UVJETA ZA PRIKLJUČENJE NA KOMUNALNE VODNE GRAĐEVINE
Članak
3.
(1) Osobe koje su, u smislu propisa o gradnji
objekata, investitori izgradnje ili rekonstrukcije građevina, dužne su u
postupku ishođenja lokacijske dozvole, rješenja o uvjetima gradnje ili drugih
postupaka odobravanja izgradnje ishoditi od isporučitelja usluge posebne uvjete
priključenja.
(2) Posebne uvjete priključenja isporučitelj
usluge utvrdit će prema idejnom ili glavnom projektu građevine u roku i na
način određen propisima o građenju.
(3) Isporučitelj usluge neće izdati zatražene
uvjete ili suglasnosti ukoliko nisu osigurani uvjeti za priključenje građevine
na komunalne vodne građevine.
Članak
4.
(1) Isporučitelj usluge neće izdati zatražene
uvjete ili suglasnosti ukoliko nisu osigurani uvjeti za priključenje
građevine/nekretnine na komunalne vodne građevine.
(2) Isporučitelj usluge u suradnji s
jedinicama lokalne samouprave/osnivačima isporučitelja planira širenje mreže
vodnih građevina na temelju planova predviđene izgradnje stambenih i poslovnih
građevina.
(3) Izgradnju novih vodnih građevina
financiraju jedinice lokalne samouprave koristeći se sredstvima proračuna,
posebne naknade za razvoj komunalne infrastrukture, bankarskim sredstvima,
namjenskim sredstvima Hrvatskih voda i namjenskim sredstvima isporučitelja
usluge.
(4) Na području gdje nije izgrađena javna
vodoopskrbna mreža korisnik usluge može, a radi priključenja svoje
nekretnine/građevine, o svom trošku financirati projektiranje i izgradnju javne
vodoopskrbe mreže prema tehničkim zahtjevima koje odredi isporučitelj usluge u
skladu s posebnim uvjetima i pod uvjetom da nakon izgradnje preda isporučitelju
usluge, kao donaciju, izgrađeno osnovno sredstvo ili da s jedinicom lokalne
samouprave zaključi ugovor prema kojem će mu uložena sredstva biti vraćena u
ugovorenom roku.
IV. TEHNIČKO-TEHNOLOŠKI UVJETI PRIKLJUČENJA
(POSEBNI UVJETI PRIKLJUČENJA)
Članak
5.
(1) Vodoopskrbni priključak može biti stalni
i privremeni.
(2) U pravilu, za svakog korisnika izvodi se
stalni priključak preko kojega se nekretnina opskrbljuje pitkom vodom.
(3) Na gradilištima novogradnje, ako je to
moguće, izvodi se stalni priključak. Ukoliko iz tehničkih razloga nije moguće
izgraditi konačno okno vodomjera, može se izvesti čvor i spojni vod priključka
u punom profilu prema konačnoj suglasnosti isporučitelja i postaviti privremeni
vodomjer za potrebe gradilišta. Nakon ispunjenja uvjeta za stalni priključak,
mogu se ugraditi vodomjeri prema suglasnosti, te na taj način priključak
postaje stalni.
(4) Privremeni priključak izvodi se i za
privremene građevine, odnosno za potrebe privremenog korištenja vode.
(5) Kod izvedbe privremenih priključaka treba
se pridržavati svih tehničkih uvjeta za izvedbu priključaka.
Članak
6.
(1) Vodoopskrbni priključci izvode se po
pravilima struke i na način koji će omogućiti ekonomski racionalno održavanje,
očitavanje i naplatu isporučene vode.
(2) Vodomjerno okno za glavni vodomjer
smješta se u pravilu na javnoj površini sukladno izdanim tehničkim uvjetima.
(3) Vodoopskrbni priključak se u pravilu
izvodi za svaku nekretninu zasebno i to odgovarajućeg profila da zadovolji
potrebe vodoopskrbe svih korisnika nekretnine. U vodomjerno okno smješta se
onoliko vodomjera koliko samostalnih zasebnih cjelina ima u zgradi za koju se
izvodi priključak.
Članak
7.
(1) Iznimno isporučitelj usluge može
dopustiti izvedbu zajedničkog priključka za dvije ili više nekretnina/zgrada
prema uvjetima koje odredi isporučitelj usluge.
(2) Vodomjerno okno u slučaju zajedničkog
priključka locira se na zajedničkoj međi ili neposredno uz nju, a zahtjev za
zajednički priključak moraju podnijeti vlasnici svih nekretnina koji će
koristiti vodu preko zajedničkog priključka.
(3) Iznimno isporučitelj usluge može
dopustiti vodoopskrbu nekretnine koja nema mogućnost izravnog spajanja na
vodopskrbnu mrežu te za koju ne postoje tehnički preduvjeti za izgradnju novog
cjevovoda, na način izvedbe interne vodovodne instalacije preko jedne ili više
susjednih nekretnina.
(4) Suglasnost vlasnika susjednih nekretnina
dokazuje se ugovorom o ustanovljenju služnosti ili pisanom izjavom ovjerenom
kod javnog bilježnika.
(5) Sve odnose s vlasnicima susjednih
nekretnina rješava vlasnik nekretnine koji se želi priključiti na vodoopskrbu.
Članak
8.
(1) U višestambenim, stambeno-poslovnim i
poslovnim zgradama s više zasebnih cjelina broj priključaka i glavnih vodomjera
određuje se na temelju pisane izjave investitora o načinu formiranja etažnih
cjelina, koju investitor treba dostaviti uz projekt kod izdavanja suglasnosti s
posebnim uvjetima priključenja.
(2) Svi vodoopskrbni priključci i vodomjeri
na tim priključcima ugovorom o izvedbi se prenose u osnovna sredstva
isporučitelja usluge, bez obzira o čijem su trošku izvedeni, a time
isporučitelj preuzima dužnost njihova održavanja o svom trošku.
Članak
9.
(1) Zabranjeno je samovlasno priključivanje
nekretnine na vodoopskrbnu mrežu bez znanja i odobrenja isporučitelja usluge.
Tako izvedene priključke isporučitelj usluge skinuti će na trošak korisnika
usluge.
(2) Isporučitelj usluge može na isti način
skinuti priključak i obustaviti isporuku vode ako korisnik usluge na nekretnini
izvede nove interne vodovodne instalacije ili izvede rekonstrukcije i priključi
ih bez pristanka isporučitelja usluge.
Članak
10.
(1) Sastavni elementi vodoopskrbnog priključka
su:
1.čvor priključka,
2.spojni vod,
3.jedan ili više glavnih vodomjera s
pripadajućom armaturom.
(2) Čvor priključka je mjesto odvajanja
vodoopskrbnog priključka od vodoopskrbnog cjevovoda.
(3) Spojni vod je cjevovod koji spaja čvor
priključka na vodoopskrbnom cjevovodu s armaturom glavnog vodomjera.
(4) Spojni vod u pravilu treba izvesti
okomito na vodoopskrbni cjevovod i to na dubini koja osigurava zaštitu od
smrzavanja u zimskom periodu, a križanje sa sanitarnom kanalizacijom, u
pravilu, treba izvesti na način da je spojni vod iznad cijevi kanalizacije.
Članak
11.
(1) Glavni vodomjer s pripadajućom armaturom
i fazonskim komadima smješta se u vodomjerno okno.
(2) Veličina vodomjernog okna određena je
profilom priključka, brojem glavnih vodomjera i pripadajućom armaturom koja se
ugrađuje u vodomjerno okno.
Članak
12.
(1) Svi vodovodni priključci iza glavnog
vodomjera na internoj instalaciji moraju imati ugrađen zaštitini ventil od
povratnog toka.
V. KVALITETA OPSKRBE VODNIM USLUGAMA
Članak
13.
(1) Isporučitelj usluge vodoopskrbe dužan je
brinuti se da isporučena voda za piće na glavnom vodomjeru odgovara standardima
kvalitete propisanim Zakonom o hrani i Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti
vode za piće.
(2) Nadzor nad kakvoćom vode obavlja isporučitelj
usluge putem nadležnih i ovlaštenih zadravstvenih ustanova i vlastitiog
laboratorija.
(3) U slučaju da zbog određenih prirodnih ili
ljudskih aktivnosti voda za piće ne odgovara propisanim standar
dima, isporučitelj usluge je
dužan odmah, odnosno u najkraćem mogućem roku, obavijestiti korisnike usluga o
nemogućnosti korištenja vode, odnosno o mjerama koje je nužno poduzeti da bi se
voda mogla koristiti za piće i druge potrebe u ishrani.
(4) Ako se zbog slučaja iz prethodnog stavka
voda za piće ne može koristit za ljudsku ishranu, ni uz dodatno preporučene
mjere duže od 12 sati, isporučitelj usluge dužan je osigurati rezervnu oskrbu
korisnika usluge putem autocisterni i sl. do uspostave redovite vodoopskrbe.
(5) U slučaju planiranog prekida isporuke
vode isporučitelj usluge je dužan obavijestiti korisnike usluge najkasnije 24
sata prije prekida isporuke vode putem sredstava javnog priopčavanja.
(6) U slučaju iz st. (3) ovoga članka
isporučitelj usluge dužan je na isti način izvjestiti korisnike usluge o
prestanku okolnosti koje su uzrokovale nemogućnost korištenja vode.
VI. PRAVA I OBVEZE ISPORUČITELJA USLUGE I
KORISNIKA USLUGE
Članak
14.
(1) Isporučitelj usluge dužan je održavati
sustav opskrbe pitkom vodom u stanju funkcionalne ispravnosti osiguravajući
trajnu i kvalitetnu uslugu korisnicima sukladno članku 14. Općih uvjeta.
(2) Isporučitelj usluge dužan je pod istim
uvjetima priključiti na vodoopskrbu svakog korisnika usluge koji podnese
zahtjev i priloži pravovaljane isprave potrebne za priključenje na vodoopskrbu
i ako su za to stvorene tehničke mogućnosti.
(3) Isporučitelj usluge može obustaviti
isporuku vode korisniku usluge samo u slučajevima propisanim ovim Općim
uvjetima.
Članak
15.
(1) Isporučitelj usluge dužan je naknaditi
štetu korisniku usluge zbog prekida isporuke vode koji je uzrokovan propustima
u obavljanju djelatnosti na sustavu javne vodoopskrbe.
(2) Isporučitelj usluge ne odgovara za štetu
koja je posljedica djelovanja treće osobe ili je uzrokovana višom silom.
(3) Isporučitelj usluge ne odgovara ni za
štetu koja nastane na internoj vodovodnoj instalaciji te cijevima, trošilima,
grijačima, kućanskim aparatima i drugim uređajima priključenim na vodovodne
instalacije:
1.zbog neodržavanja ili nepravilno izvedenih
internih instalacija,
2.zbog onečišćenja interne instalacije,
3.promjena u tlaku u vodoopskrbnoj mreži,
4.zbog smrzavanja dijela instalacije ili
vodomjera,
5.zbog kvara na uređaju za smanjenje tlaka
koji je ugradio korisnik usluge,
6.zbog obustave isporuke vode kao posljedice
neplaćanja računa za vodu,
7.u ostalim slučajevima nepridržavanja
propisanih standarda vodoopskrbe.
(4) Štetu koja nastane na vodovodnom
priključku krivnjom korisnika usluge otklanja isporučitelj usluge na teret
korisnika usluge.
Članak
16.
(1) Pravo je isporučitelja usluge vršiti
naplatu pruženih usluga isporuke vode korisnicima usluga obračunatih temeljem
važećeg cjenika komunalnih usluga i ovih Općih uvjeta.
Članak
17.
(1) Vlasnici nekretnina/zgrada postojećih i
onih koje će se izgraditi na području vodoopskrbnog sustava dužni su svoje
nekretnine priključiti na vodoopskrbu ukoliko za to postoje tehnički uvjeti a
temeljem Odluka o priključenju na komunalnu infrastrukturu Grada Opatije,
Općine Matulji, Općine Lovran i Općine Mošćenička Draga.
(2) Vlasnik nekretnine/zgrade ili zasebne
cjeline u zgradi postaje korisnik usluge vodoopskrbe nakon zaključenja ugovora
o priključenju na vodoopskrbu i nakon što bude izveden vodoopskrbni priključak
i ugrađen vodomjer.
(3) Svi raniji korisnici usluga koji nastave
koristiti komunalnu uslugu vodoopskrbe nakon stupanja na snagu Općih uvjeta
smatra se da prihvaćaju ove Opće uvjete.
Članak
18.
(1) Korisnik usluge može otkazati korištenje
usluge vodoopskrbe zbog preseljenja, odnosno trajnog prestanka korištenja
nekretnine.
(2) Za slučaj promjene korisnika usluge (zbog
promjene vlasnika, zakupa, podzakupa, najma ili drugog razloga) dotadašnji korisnik
usluge ostaje u statusu obveznika plaćanja usluge sve dok isporučitelju usluge
ne dostavi dokumentaciju o promjeni statusa korisnika s očitanim stanjem
vodomjera s kojim stanjem i datumom očitanja se mijenja status korisnika.
Članak
19.
(1) Korisnik usluge može koristiti uslugu
vodoopskrbe isključivo za potrebe svoga domaćinstva, odnosno poslovnog
prostora.
(2) Ako korisnik usluge u istoj
nekretnini/zgradi, pored stanovanja, obavlja i određenu poslovnu djelatnost pri
čemu troši vodu, dužan je izvršiti odvajanje vodomjera za obavljanje poslovne
djelatnosti. U suprotnom isporučitelj usluge ima pravo ukupnu potrošnju vode
obračunati po cijeni za gospodarstvo.
(3) Korisnik usluge/potrošač koji se zbog
statusnih ili organizacijskih razloga preoblikuje u dvije ili više samostalnih
cjelina, dužan je u roku od 30 dana od dana nastale promjene o tome obavjestiti
isporučitelja usluge radi promjene novonastalih odnosa, u protivnom će se
smatrati da omogućuje drugoj osobi neovlašteno korištenje komunalne usluge preko
svojeg mjernog mjesta.
(4) Za slučaj kada je na priključku izvedenom
za potrebe korisnika usluge i (ili) internim instalacijama izvedeno
priključenje za treće osobe i (ili) je utvrđeno da korisnik usluge obračunava i
naplaćaje usluge od trećih osoba bez znanja isporučitelja usluge, isporučitelj
usluge je ovlašten korisniku usluge obustaviti isporuku vode.
Članak
20.
(1) Korisnik usluge dužan je održavati u
stanju funkcionalne ispravnosti internu vodovodnu instalaciju uključivo s
vodomjernim oknom na način da spriječi mogućnost njezina onečišćenja, a potom i
onečišćenja javne vodoopskrbne mreže. Također, dužan je povremeno u zimskim
uvjetima poduzimati određene radnje radi zaštite od smrzavanja spojnog voda i
vodomjera.
(2) Korisnik usluge dužan je dopustiti
stručnim službama isporučitelja usluge pregled i nadzor nad internim
instalacijama korisnika usluge, a što uključuje i uzimanje uzoraka, osobito u
slučaju moguće prijetnje ili nastalog zagađenja vodoopskrbnog sustava iz
internih instalacija.
(3) U slučaju kada isporučitelj usluge utvrdi
da je zbog nepridržavanja ovih Općih uvjeta i drugih propisa nasupilo zagađenje
vodoopskrbnog sustava, ovlašten je odmah prekinuti isporuku vode takvom
korisniku.
(4) Za
sve štetne posljedice koje bi proizišle iz razloga navedenih u prethodnom
stavku odgovoran je korisnik usluge te je dužan naknaditi štetu isporučitelju
usluge kao i drugim osobama.
Članak
21.
(1) Korisnik usluge dužan je omogućiti
isporučitelju usluge redovnu izmjenu vodomjera, a sukladno odredbama Naredbe o
razdobljima za ponovno umjeravanje etalona i ovjernim razdobljima za
ovjeravanje mjerila i Pravilnika o mjeriteljskim zahtjevima za vodomjere za
hladnu vodu.
(2) Korisnik usluge može tražiti pisanim
putem ispitivanje ispravnosti vodomjera i prije isteka ovjernog razdoblja. Ako
se ispitivanjem utvrdi da vodomjer zadovoljava zahtjeve utvrđene Pravilnikom iz
(1) stavka ovog članaka, troškove ispitivanja snosi korisnik usluge, u
suprotnom troškovi će pasti na isporučitelja usluge.
VII. UVJETI MJERENJA, OBRAČUNA I NAPLATE
VODNIH USLUGA
Članak
22.
(1) Količina pružene usluge opskrbe pitkom
vodom utvrđuje se vodomjerom, a izražava se u jediničnom iznosu m3 (metar kubični). Sustav i veličinu vodomjera određuje
isporučitelj usluge na osnovi hidrauličnog proračuna i on jedini ima pravo i
dužnost dobave, ugradnje i izmjene, popravka i održavanja glavnog vodomjera.
(2) Vodomjere očitavaju radnici isporučitelja
usluge prema rasporedu koji određuje isporučitelj usluge. Radnici su dužni na
zahtjev korisnika usluge predočiti mu službenu iskaznicu isporučitelja usluge.
(3) Korisnik usluge dužan je vodomjerno okno
i vodomjer učiniti dostupnim radnicima isporučitelja ako se vodomjerno okno
nalazi u okućnici korisnika usluge.
Članak
23.
(1) Po očitanju vodomjera korisniku usluge
ispostavlja se račun za pruženu uslugu po cijeni m3 isporučene vode, na iznos koji sadrži:
1.cijenu za isporučenu uslugu prema očitanoj
potrošnji,
2.porez na dodanu vrijednost,
3.dodatke i naknade propisane zakonom, općima
aktima Županije, jedinica lokalne samouprave i zaključenim ugovorima.
(2) Cijenu pružene usluge određuje
isporučitelj usluge svojom odlukom a sukladno odredbama Zakona o vodama i
drugim važećim propisima.
(3) U slučaju izmjena cijene komunalne usluge
isporučitelj usluge je dužan putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladan način o tome obavijestiti korisnike usluge.
Članak
24.
(1) Isporučena usluga obračunava se na osnovi
utvrđene razlike između očitanog stanja na vodomjeru i stanja prethodnog
očitanja.
(2) Obračunsko razdoblje za sve kategorije
potrošača na vodoopskrbnom sustavu je, u pravilu, jednomjesečno, a u iznimnim
slučajevima nemogućnosti očitanja isporučitelj usluge može ispostaviti obračun
potrošnje na osnovi prosjeka potrošnje prethodna tri mjeseca.
(3) Obračun potrošnje na osnovi prosjeka
potrošnje iznimno je dopušten u slučajevima:
1.ako je vodomjer nedostupan za očitanje,
2.ako očitanje nije moguće zbog vremenskih
uvjeta,
3.ako na vodomjeru nema plombi ili su
oštećene,
4.ako je vodomjer neispravan (koji ne
registrira protok vode, smrznut ili oštećen na drugi način).
(4) U slučaju obračuna na osnovi prosjeka
potrošnje kod ispravnog vodomjera obračun će se uskladiti sa stvarnom potrošnjom
prilikom slijedećeg očitanja vodomjera.
Članak
25.
(1) U zgradama s više korisnika usluge koje
imaju ugrađen samo jedan glavni vodomjer način raspodjele utvrđene količine
isporučene vode između pojedinih korisnika usluge određuju sami korisnici putem
predstavnika zgrade ili druge kontakt osobe.
(2) Ako su korisnici usluga u zgradi s
glavnim vodomjerom odlučili da potrošnju vode plaćaju prema broju osoba u
pojedinom stanu, ovlašteni predstavnik zgrade ili druga zadužena kontakt osoba
dužan je dostaviti odluku o načinu raspodjele utrošene vode, broj osoba koje
stanuju u pojedinom stanu, predstavnika porodičnog domaćinstva na čije ime će
se ispostavljati račun te sve promjene koje nastaju tijekom mjeseca.
(3) Promjene broja osoba do 15 dana u mjesecu
neće se uzimati u obzir pri obračunu potrošnje vode za odgovarajući mjesec.
Članak
26.
(1) U zgradama s više korisnika u kojim
stanovima su ugrađeni interni vodomjeri do kojih isporučitelj usluge nema
omogućen pristup potrošnja se može očitavati na način da ovlašteni predstavnik
zgrade ili druga zadužena osoba na dan očitanja glavnog vodomjera očita sve
interne vodomjere i pisano dojavi podatke isporučitelju usluge.
(2) Ukoliko se zbroj stanja očitanih internih
vodomjera razlikuje od očitanog stanja glavnog vodomjera, tako utvrđena razlika
obračunava se na način da se ona podijeli na sve korisnike prema srazmjeru
potrošnje pojedinog korisnika usluge u odnosu na ukupnu potrošnju.
(3) Interni vodomjeri vlasništvo su korisnika
usluge i oni su ih dužni redovito održavati i mijenjati u zakonski propisanim
rokovima.
Članak
27.
(1) Vlasnici zasebnih cjelina u slučajevima
iz članaka 25. i 26. međusobno zaključuju ugovor kojim uređuju odnose vezane uz
ugradnju internih vodomjera u zasebne cjeline (stan, poslovni prostor), a
osobito obzirom na određivanje fizičke ili pravne osobe određene za očitanje i
dostavu podataka isporučitelju usluge kao i za dojavu veličine vlasničkih
udjela svih korisnika u zgradi.
(2) Zaključene međuvlasničke ugovore ovjerene
i potpisane od strane najmanje 51% vlasnika zasebnih cjelina, predstavnik
zgrade ili druga zadužena osoba dužna je dostaviti isporučitelju usluge.
(3) Isporučitelj usluge neće priznavati
individualne dojave o potrošnji vode korisnika usluge.
(4) Isporučitelj usluge u slučajevima iz
članka 25. i 26., ako korisnici usluga nisu odredili ovlaštenog predstavnika
zgrade ili drugu zaduženu osobu ili ta osoba ne dostavi podatke potrebne za
obračun vode, ima pravo obračunati potrošnju vode prema udjelu u ukupnoj
potrošnji vode prethodnog mjeseca, a konačno i obustaviti isporuku vode.
Članak
28.
(1) U zgradama s više korisnika i u kojima
svi korisnici imaju ugrađene interne vodomjere s radijskim modulom preko kojega
je moguće očitanje bez ulaska u stan ili drugu zasebnu cjelinu, potrošnja se
obračunava na temelju očitanja tih vodomjera i očitanog stanja na glavnom
vodomjeru.
(2)
Ukoliko se zbroj stanja očitanih internih vodomjera razlikuje od očitanog
stanja glavnog vodomjera, tako utvrđena razlika obračunava se na sve korisnike
prema srazmjeru potrošnje pojedinog korisnika usluge u odnosu na ukupnu
potrošnju ili se ta razlika fakturira na teret zajedničke pričuve ako tako
odluče korisnici usluga.
Članak
29.
(1) Korisnik usluge plaća utrošenu vodu na
temelju računa kojega isporučitelj usluge ispostavlja jednom mjesečno, a prema
količini utrošene vode, važećoj cijeni za pojedinu kategoriju korisnika usluge.
(2) Isporučitelj usluge omogućava korisniku
usluge korištenje usluge opskrbe pitkom vodom bez plaćanja potroška u slučaju
gašenja požara vodom iz interne vodovodne instalacije, odnosno hidrantske mreže
korisnika usluge, ako takvu potrošnju dojavi u roku od 15 dana od dana nastanka
požara i dostavi potvdu MUP-a o nastanku požara.
(3) U slučaju iz odredbe stavka (3) ovoga
članka obračun potrošnje vode za mjesec u kojem se požar dogodio izvršiti će se
na temelju procjene stanja potrošnje toga korisnika kroz tri mjeseca koja su
prethodila požaru.
Članak
30.
(1) Korisnik usluge dužan je platiti vodu u
roku dospjeća naznačenom na ispostavljenom računu.
(2) Korisnik usluge ima pravo prigovora na
ispostavljeni račun koji ne odgađa rok plaćanja računa.
(3) Prigovor se podnosi u pisanom obliku u
roku od 8 dana od dana primitka računa.
(4) Isporučitelj usluge dužan je u roku od 15
dana ispitati osnovanost prigovora te dati pisani odgovor na isti. Ukoliko
isporučitelj usluge ne usvoji prigovor, isti se dostavlja Povjerenstvu za
reklamacije potrošača. Povjerenstvo je dužno u roku od 15 dana od prijema
odlučiti o prigovoru i pisani odgovor dostaviti korisniku usluge.
VIII. UVJETI ZA PRIMJENU POSTUPKA OGRANIČENJA
ILI OBUSTAVE ISPORUKE VODNIH USLUGA
Članak
31.
(1) Kod nestašica vode zbog suše ili drugih
razloga isporučitelj usluge može poduzeti mjere za ograničenje potrošnje radi
ublažavanja posljedica nedostatka vode.
(2) U slučaju dugotrajne i veće nestašice
vode isporučitelj usluge će predložiti jedinicama lokalne samouprave hitno
donošenje odluke o ograničenju potrošnje vode, odnosno zabranu potrošnje vode
za pojedine namjene (pranje ulica, punjenje bazena, upotreba vodoskoka,
polijevanje vrtova, pranje automobila i sl.). Istom odlukom određuju se i
sankcije za nepoštivanje odluke o ograničenju potrošnje vode.
Članak
32.
(1) Isporučitelj usluge ima pravo obustaviti
isporuku vode korisniku usluge u sljedećim slučajevima:
1.zbog planiranih radova pregleda, zamjene
vodomjera, popravka sustava opskrbe vodom, izgradnje nove vodovodne mreže ili
priključka ili drugih radova na sustavu vodoopskrbe,
2.zbog neposredne opasnosti po život i
imovinu građana koja bi nastala daljnjim korištenjem pitke vode,
3.ako korisnik usluge/potrošač ne plati račun
za isporučenu pitku vodu ni nakon rokova i postupaka iz članka 33. ovih Općih
uvjeta,
4.ako korisnik usluge/potrošač namjerno ili
iz krajnje nepažnje pokvari vodomjer,
5.ako se korisnik usluge/potrošač neovlašteno
priključi na sustav opskrbe pitkom vodom,
6.kada se postojeći korisnik usluge/potrošač
odjavi, a novi se ne priključi u roku od 15 dana,
7.ako korisnik usluge/potrošač o promjeni
adrese ne obavijesti isporučitelja usluge u roku od 15 dana pa se zbog toga
nije mogla izvršiti dostava računa ili opomene,
8.ako je u zgradi s više korisnika instaliran
samo jedan glavni vodomjer, a vlasnici odnosno korisnici usluge/ potrošači ne
postignu sporazum oko imenovanja predstavnika koji će s isporučiteljem usluge
zaključiti ugovor o načinu i uvjetima obračuna isporučene vode,
9.kada nastane kvar na vodoopskrbnoj mreži
ili na vodovodnim instalacijama korisnika usluge koji može negativno utjecati
na sanitarnu ispravnost pitke vode,
10.ako je vodomjerno okno zagađeno, zatrpano
ili nepristupačno, a korisnik usluge/potrošač nije nedostatak otklonio niti
nakon pisane opomene isporučitelja usluge,
11.ako korisnik usluge/potrošač, i nakon
pisane opomene, krši naredbe o štednji vode,
12.ako korisnik usluge/potrošač omogući
korištenje vode drugim potrošačima preko svoje vodovodne instalacije, a bez
suglasnosti isporučitelja usluge,
13.ako korisnik usluge/potrošač, i nakon
pisane opomene, koristi vodu protivno odredbama Ugovora o isporuci vode i ovih
Općih uvjeta.
Članak
33.
(1) Korisniku usluge/potrošaču koji ne plati
račun za isporučenu vodu isporučitelj usluge će dostaviti pisanu opomenu o
obustavi isporuke vode. ukoliko potrošač ne plati dug s troškovima opomene u
roku od osam dana.
(2) Ako korisnik usluge/potrošač ne plati dug
po opomeni uključivo s troškovima opomene u roku od osam dana od datuma
opomene, isporučitelj usluge će mu obustaviti isporuku vode.
(3) Isporučitelj usluge ne odgovara za štetu
koju korisnik usluge/potrošač trpi zbog obustave vode iz ovog članka.
(4) Ukoliko se korisnik usluge neovlašteno
priključi na sustav vodoopskrbe za vrijeme obustave isporuke vode, dužan je
platiti dvostruki iznos utrošene vode obračunate na osnovi prosječne potrošnje
u zadnja tri mjeseca. Za utvrđivanje vremena potrošnje iz ovoga stavka uzima se
da se korisnik usluge/potrošač neovlašteno priključio istoga dana s kojim je
izvršena obustava vode.
(5) Isporučitelj usluge uspostaviti će
ponovnu isporuku vode najkasnije slijedeći radni dan nakon što korisnik
usluge/potrošač dostavi dokaz o plaćanju duga s obračunatim zateznim kamatama,
troškovima opomene, skidanja i postavljanja vodomjera, a u slučaju neovlaštenog
priključenja za vrijeme obustave isporuke vode i obračunatog dvostrukog iznosa
utrošene vode.
(6) U slučaju drugih uzroka prekida isporuke
vode iz članaka 32. st. 1), toč. 4. 5. 6. 7. 8. 10. 11. 12. i 13. isporučitelj
usluge uspostaviti će ponovnu isporuku vode kada korisnik usluge/potrošač
podmiri štetu, dvostruku potrošnju iz st.4) ovoga članka, ili otkloni uzroke
zbog kojih je obustavljena isporuka vode.
Članak
34.
(1) Isporučitelj usluge ne može obustaviti
isporuku vode zbog neplaćanja računa za pružene usluge:
1.zdravstvenim ustanovama ako su im osnivači
država, županije ili jedinice lokalne samouprave, osim uredskih prostorija,
2.ustanovama socijalne zaštite za smještaj starijih,
invalidnih i drugih osoba ometenih u psihofizičkom razvoju ako su im osnivači
država, županije ili jedinice lokalne samouprave,
3.ustanovama za predškolski odgoj, osnovnim i
srednjim školama i visokim učilištima ako su im osnivači država, županije ili
jedinice lokalne samouprave,
4.višestambenim zgradama gdje ne postoji
tehnička mogućnost za isključenje pojedinih potrošača koji ne plaćaju uslugu,
5.korisniku usluge/potrošaču koji u sudskom
ili izvansudskom postupku osporava račun isporučitelja usluge, a koji uredno
podmiruje sve ostale nesporne račune.
IX. POSTUPANJE U SLUČAJU NEOVLAŠTENOG
KORIŠTENJA VODNIH USLUGA
Članak
35.
(1) Pod neovlaštenim korištenjem vodnih
usluga podrazumjevaju se slučajevi kada:
1.se korisnik usluge/potrošač samovoljno spoji
na mrežu javne vodoopskrbe,
2.korisnik usluge/potrošač daje netočne
podatke za određivanje kategorije potrošnje,
3.korisnik usluge/potrošač troši vodu a
cijenu za isporučenu vodu plaća trećoj osobi,
4.korisnik usluge/potrošač opskrbe pitkom
vodom koristi bez mjerne opreme ili mimo postojeće mjerne opreme ili suprotno
propisanim uvjetima za mjernu opremu,
5.kada korisnik usluge/potrošač se za opskrbu
pitkom vodom koristi mjernom opremom s koje je skinuta ili oštećena plomba,
6.u drugim slučajevima kada se korisnik
usluge/potrošač ne pridržava odredbi o uvjetima korištenja usluge iz ovih Općih
uvjeta.
(2) U slučaju nastupa okolnosti iz st. 1)
ovoga članka kao i u slučaju spriječavanja postupka kontrole neovlaštenog
priključenja, isporučitelj usluge ima pravo obustaviti isporuku vodoopskrbe bez
prethodne obavijesti.
(3) Za neovlašteno korištenje komunalne vodne
usluge iz ovoga članka, toč. 4. i 5. isporučitelj usluge ima pravo i dužnost
neovlaštenom korisniku usluge/potrošaču naplatiti naknadu štete u paušalnom
iznosu koji predstavlja iznos cijene za 3 m3 vode/dnevno, a ako nije moguće utvrditi dan
neovlaštenog priključenja, u iznosu za 100 m3 vode mjesečno te ostale troškove prouzročene
neovlaštenim korištenjem komunalne usluge.
X. TEHNIČKO-TEHNOLOŠKI UVJETI ZA UGRADNJU
VODOMJERA
Članak
36.
(1) U vodomjerno okno se standardno ugrađuje
vodomjer profila 13 mm. Ukoliko u zgradi postoji veći broj korisnika
usluga/potrošača mogu se ugraditi vodomjeri većeg profila ovisno o potrebnoj potrošnji
i hidrauličnim uvjetima.
(2) Ispred vodomjera se ugrađuje ventil bez
ispusta, a iza vodomjera se ugrađuje ventil sa zaštitom od povratnog toka.
Ukoliko je zbog visokog tlaka u mreži potrebno ugraditi ventil za smanjenje
tlaka (reducir ventil), u pravilu, on se postavlja iza zaštitnika od povratnog
toka. Isto vrijedi i za ostalu vodovodnu armaturu koju investitor - korisnik
usluge želi ugraditi. Dužinu vodomjernog okna u slučaju ugradnje više elemenata
vodovodne armature potrebno je povećati shodno tehničkim zahtjevima.
(3) Za brtvljenje spojnih mjesta ne smije se
upotrebljavati materijal koji je štetan po zdravlje ljudi ili koji daje vodi
poseban okus, miris ili boju.
Članak
37.
(1) Prema Zakonu o vodama obvezno je
projektiranje i gradnju građevina graditi tako da svaki posebni dio zgrade koji
predstavlja samostalnu uporabnu cjelinu u kojoj se koristi voda (stan, poslovni
prostor, garaža s sl.) ima ugrađen svoj vodomjer.
(2) Vodomjerno okno za zgrade s više
samostalnih cjelina dimenzionirano je za odgovarajući broj tih cjelina i broja
vodomjera koji se ugrađuju u vodomjerno okno.
(3) Ugovorom o izvedbi vodopskrbnog
priključka, u pravilu se ugovaraju i svi vodomjeri zasebnih samostalnih cjelina
te se kao korisnik usluge u dokumentaciju uvodi investitor objekta kojemu se
dostavljaju računi.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
38.
(1) Sve usluge isporučitelja usluge koje su
utvrđene ovim Općim uvjetima, a koje nisu sadržane u cijeni priključenja i
korištenja komunalnih usluga nestandardne su usluge i plaćaju se prema cjeniku
za nestandardne usluge kojega donosi isporučitelj usluge.
Članak
39.
(1) Korisnici usluga/potrošači koji su dužni
temeljem važećih propisa i ovih Općih uvjeta ugraditi odgovarajući sigurnosne
uređaje koji spriječavaju vraćanje i usisavanje vode iz objekata, uređaja ili
dijelova interne vodovodne instalacije, dužni su te uređaje ugraditi u roku od
šest (6) mjeseci od dana stupanja na snagu ovih Općih uvjeta.
(2) Nakon isteka roka iz prethodnog stavka
isporučitelj usluge ima pravo, nakon što pisano opomene korisnika
usluge/potrošača izvršiti potrebne radove na ugradnji uređaja koji je bio dužan
ugraditi korisnik usluge/potrošač, a na teret korisnika usluge/potrošača.
Članak
40.
(1) Na tehničko-tehnološke uvjete
priključenja i korištenja komunalne usluge opskrbe pitkom vodom koji nisu
uređeni Ugovorom o priključenju i ovim Općim uvjetima primjenjuju se odredbe
važećih propisa.
Članak
41.
(1) Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu osmog
dana od dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije od kojeg
datuma će se početi i primjenjivati, a objavit će se i putem interneta.
Članak
42.
(1) Stupanjem na snagu ovih Općih uvjeta
prestaje se primjenjivati Odluka o načinu plaćanja komunalnih usluga od 15.
rujna 2000. godine.
Broj: 02/10.
Opatija, 22. srpnja 2010.
UPRAVA
Ervino Mrak, dipl. ing.