17.
Na temelju članka 61. stavak 4. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01 - vjerodostojno tumačenje) i
članka 75. stavak 3. Statuta Općine Ravna Gora (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 26/01), Vijeće Mjesnog odbora Kupjak, na
sjednici održanoj 13. travnja 2004. godine, donijelo je
PRAVILA
Mjesnog odbora Kupjak
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilima pobliže se uređuje djelokrug Mjesnog odbora Kupjak,
ustrojstvo i način rada tijela mjesnog odbora, prava i dužnosti članova Vijeća
mjesnog odbora i financiranje mjesnog odbora.
Članak 2.
Mjesni odbor Kupjak (u daljnjem tekstu: Mjesni odbor) u sklopu djelokruga
rada utvrđenog zakonom, Statutom Općine Ravna Gora (u daljnjem tekstu: Statut)
i ovim Pravilima Mjesnog odbora Kupjak (u daljnjem tekstu: Pravila), djeluje na
području naselja Kupjak, Leskova Draga i Šije.
Članak 3.
Naziv mjesnog odbora je: MJESNI ODBOR KUPJAK.
Sjedište Mjesnog odbora je u Kupjaku, Kupjak 92.
Mjesni odbor je pravna osoba, te ima svoj pečat i žiroračun u skladu sa
zakonom i Statutom.
Sadržaj pečata glasi: Primorsko-goranska županija, Općina Ravna Gora, Mjesni
odbor Kupjak. Promjer pečata je 38 mm.
Članak 4.
Mjesni odbor kao oblik mjesne samouprave radi ostvarivanja neposrednog
odlučivanja građana o lokalnim poslovima od interesa za život i rad u lokalnoj
sredini i organiziranja građana na podizanju razine kvalitete i načina
življenja u lokalnoj sredini osobito:
- obavlja povjerene poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Ravna Gora (u
daljnjem tekstu: Općina),
- brine za utvrđivanje lokalnih prioriteta za uvjete uređenja prostora,
izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture, uređenje naselja, te poduzima
radnje radi njihovog ostvarivanja pred nadležnim tijelima lokalne samouprave,
državnim i drugim tijelima,
- radi na promicanju zdravog okoliša promotivno i organizira vlastite akcije
uređenja naselja i brine o očuvanju identiteta i obilježja lokalne sredine,
- organizira i potiče nadležna tijela, humanitarne i druge udruge i
pojedince na ostvarivanje sadržaja socijalne skrbi, a osobito na organiziranje
skrbi za starije i nemoćne i ublažavanje posljedica siromaštva,
- osmišljava sadržaje za mlade i njihovo uključivanje u podizanje kvalitete
življenja u lokalnoj sredini,
- skrbi o zdravlju ljudi posredovanjem i organiziranjem edukativnih sadržaja
(osobito o bolestima modernog doba) i preventivnih akcija radi podizanja razine
zdravlja ljudi,
- potiče i organizira kulturne, sportske i rekreativne sadržaje,
- brine o vezama sa zavičajnim klubovima radi suradnje s rodnim krajem,
- obavlja i druge poslove prema potrebama lokalne sredine.
II. TIJELA MJESNOG ODBORA
Članak 5.
Tijela Mjesnog odbora su:
- Vijeće Mjesnog odbora,
- Predsjednik Vijeća Mjesnog odbora,
- radna tijela.
1. Vijeće Mjesnog odbora
Članak 6.
Vijeće Mjesnog odbora (u daljnjem tekstu: Vijeće) čini sedam (7) članova,
koji su izabrani na neposrednim mjesnim izborima.
Mandat članova Vijeća traje četiri (4) godine.
Članovi Vijeća svoju dužnost obavljaju počasno i za to ne primaju nagradu.
Izbor predsjednika i članova Vijeća ograničava se na najviše tri uzastopna
mandata.
Članak 7.
Vijeće Mjesnog odbora u sklopu djelokruga rada sukladno zakonu i Statutu:
- donosi Pravila Mjesnog odbora i Poslovnik o radu Vijeća,
- donosi program rada, financijski plan i godišnji obračun,
- saziva mjesni zbor građana,
- donosi operativne planove,
- osniva radna tijela i mobilne timove za pojedine operativne poslove,
- izvještava građane o svom djelovanju i aktualnostima od interesa za
građane,
- obavlja i druge poslove u skladu sa Statutom i ovim Pravilima.
Pravila Mjesnog odbora Vijeće donosi uz prethodno mišljenje Općinskog
poglavarstva.
Članak 8.
Vijeće Mjesnog odbora odlučuje većinom glasova članova Vijeća.
Glasovanje se provodi, u pravilu, javno, osim u slučajevima kada je
propisano tajno glasovanje tim Pravilima ili to zahtijevaju drugi opravdani
razlozi, kada se glasovanje provodi tajno.
Način rada Vijeća Mjesnog odbora pobliže se uređuje Poslovnikom o radu
Vijeća, koji donosi Vijeće Mjesnog odbora većinom glasova svih članova Vijeća.
Članak 9.
Godišnji Program rada Mjesnog odbora Vijeće donosi najkasnije do kraja
listopada prethodne godine, za iduću godinu te ga podnosi na potvrdu zboru
građana.
Program rada mora se zasnivati na realnim potrebama i mogućnostima, te
sadrži popis aktivnosti i izvore sredstava za njihovu realizaciju.
Aktivnosti iz stavka 2. ovog članka odnose se osobito na:
- vođenje brige o uređenju, čistoći i izgledu naselja s područja mjesnog
odbora,
- potrebe obavljanja komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti,
- potrebe stanovnika u oblasti brige o djeci, obrazovanju i odgoju, te
javnom zdravlju,
- potrebe socijalne skrbi,
- potrebe u kulturi, tjelesnoj kulturi i sportu,
- zaštitu okoliša.
Programom rada također se utvrđuju zadaci i aktivnosti u sklopu djelokruga
rada mjesnog odbora za jednogodišnje razdoblje, nositelji pojedinih zadaća, te
način, rokovi provedbe i izvori sredstava.
Jedan primjerak programa iz stavka 1. ovog članka dostavlja se Općinskom
poglavarstvu.
Članak 10.
Članovi Vijeća Mjesnog odbora imaju prava i dužnosti:
- prisustvovati sjednicama Vijeća i sudjelovati u njihovom radu,
- predlagati razmatranje pitanja iz djelokruga rada Vijeća,
- obavljati zadaće koje im povjeri Vijeće i podnositi izvješća o izvršenim
zadaćama.
2. Predsjednik Vijeća
Članak 11.
Predsjednika Vijeća Mjesnog odbora bira i razrješava Vijeće Mjesnog odbora
većinom glasova članova Vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem.
Predsjednik Vijeća Mjesnog odbora predstavlja Mjesni odbor i za svoj rad
odgovara Vijeću Mjesnog odbora, a za obavljanje povjerenih poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine Ravna Gora i korištenje sredstava za obavljanje
povjerenih poslova odgovara općinskom načelniku.
Članak 12.
Predsjednik Vijeća Mjesnog odbora obavlja sljedeće dužnosti:
- saziva sjednice Vijeća i predsjedava im i iste je dužan sazvati najmanje
jednom u dva mjeseca,
- potpisuje akte koje donosi Vijeće,
- provodi i osigurava provedbu akata Vijeća,
- surađuje s tijelima Općine Ravna Gora i drugim tijelima o pitanjima od
interesa za lokalnu sredinu,
- izvještava Vijeće i građane o pitanjima iz djelokruga Mjesnog odbora,
odnosno Vijeća,
- obavlja i druge poslove za Vijeće i Mjesni odbor.
Članak 13.
Mandat predsjednika Vijeća Mjesnog odbora je četiri (4) godine, a Vijeće ga
može razriješiti dužnosti i prije isteka mandata u slučajevima i na način
određen zakonom, Statutom i ovim Pravilima.
Predsjedniku Vijeća mandat ističe i prije isteka redovitog mandata ako
podnese ostavku i ako mu Vijeće Mjesnog odbora izglasa nepovjerenje.
Prijedlog za izglasavanje nepovjerenja predsjedniku Vijeća mogu pokrenuti
najmanje tri (tri) člana Vijeća ili najmanje pedeset (50) birača s područja
Mjesnog odbora.
Predsjednik se smatra razriješenim s danom utvrđivanja podnošenja pisane
ostavke, na sjednici Vijeća, odnosno s danom izglasavanja nepovjerenja.
Sjednicu radi izbora novog predsjednika Vijeća Mjesnog odbora saziva
dosadašnji predsjednik Vijeća ili osoba koju odredi Vijeće pri utvrđivanju
činjenice o podnesenoj ostavci ili o odluci o izglasavanju nepovjerenja.
3. Radna tijela
Članak 14.
Vijeće Mjesnog odbora osniva radna tijela za pripremu i izvršavanje odluka i
drugih akata Vijeća Mjesnog odbora.
Vijeće Mjesnog odbora osniva i radna tijela kao mobilne timove za obavljanje
pojedinih usko specijaliziranih zadaća iz djelokruga Mjesnog odbora.
Radna tijela osnivaju se odlukom Vijeća Mjesnog odbora kao stalna i
povremena. Broj i vrste radnih tijela, njihov djelokrug i sastav uređuju se
odlukom o osnivanju radnih tijela.
U radna tijela osim članova Vijeća Mjesnog odbora, a osobito u mobilne
timove, biraju se i građani koji prema svojim profesionalnim i drugim
sposobnostima mogu pridonijeti ostvarivanju poslova povjerenih radnom tijelu.
III. MJESNI ZBOROVI GRAĐANA
Članak 15.
Vijeće Mjesnog odbora saziva Mjesne zborove građana osobito za raspravu o:
- pitanjima o kojima se odlučuje pred nadležnim tijelima Općine, a od
neposrednog su interesa građana s područja mjesnog odbora,
- inicijativi za osnivanje novog mjesnog odbora ili promjenama područja
mjesnog odbora unutar Općine u skladu sa Statutom,
- prijedlogu za promjenu područja izvan jedinice lokalne samouprave u skladu
sa zakonom.
Mjesni zborovi građana mogu se sazivati i za dio područja Mjesnog odbora
koji čini cjelinu (dio naselja, stambeni blok, zaselak i slično), ako je pitanje
za koje se saziva mjesni zbor od interesa građana tog dijela područja.
Članak 16.
Mjesni zbor građana vodi predsjednik Vijeća Mjesnog odbora ili član Vijeća
kojeg ono odredi.
O raspravi na zboru građana vodi se zapisnik koji se dostavlja nadležnim
tijelima kao oblik sudjelovanja građana u postupku odlučivanja o pitanjima od
lokalnog značenja i njihovom izražavanju mišljenja o pitanjima o kojima se
provodi rasprava na zboru građana.
IV. FINANCIRANJE
Članak 17.
Financijska sredstva za djelatnost Mjesnog odbora, u smislu osiguravanja
nužnih sredstava za njegovo poslovanje (minimalne administrativne, režijske i
slične troškove), te za obavljanje povjerenih mu poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine, osiguravaju se u proračunu Općine.
Za financiranje svojih djelatnosti koje nisu obuhvaćene stavkom 1. ovog
članka, Mjesni odbor može osigurati druga sredstva i to:
- prihodi od imovine i imovinskih prava Mjesnog odbora,
- donacije pravnih subjekata i građana,
- druga sredstva.
Financijska sredstva osigurana na način iz stavka 1. i 2. ovog članka,
raspoređuju se financijskim planom Mjesnog odbora, prema programu rada Mjesnog
odbora u skladu sa zakonom, Statutom i namjenom utvrđenom prema izvoru
osiguranja.
Za zakonito korištenje financijskih sredstava i druge imovine, predsjednik
Vijeća Mjesnog odbora odgovara Vijeću Mjesnog odbora i općinskom načelniku.
Članak 18.
Financijski plan Mjesnog odbora je plan prihoda i rashoda za izvršavanje
zadataka predviđenih Programom rada Mjesnog odbora.
Financijska sredstva iz proračuna Općine za financiranje djelokruga rada
Mjesnog odbora osiguravaju se sukladno povjerenim poslovima na temelju
Financijskog plana i Programa rada Mjesnog odbora.
Nadležnom tijelu Općine prije izrade proračuna za sljedeću godinu
dostavljaju se financijsko-planski dokumenti i program rada u rokovima
utvrđenim smjernicama za izradu proračuna i ovim Pravilima.
V. NADZOR ZAKONITOSTI
Članak 19.
U provedbi nadzora nad zakonitošću rada tijela Mjesnog odbora, Vijeće
Mjesnog odbora dužno je Općinskom poglavarstvu podnositi izvješće o svom radu
najmanje jednom godišnje, a na traženje Poglavarstva i tijekom godine prema
potrebi.
Sve odluke koje donosi Vijeće Mjesnog odbora dužno ih je dostaviti
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine u roku od 15 dana radi provedbe nadzora u
skladu sa zakonom i Statutom.
Postupak nadzora zakonitosti rada tijela Mjesnog odbora i raspuštanje Vijeća
Mjesnog odbora zbog učestalog kršenja Statuta Općine, ovih Pravila ili
neizvršavanja povjerenih poslova, provodi se na način i prema postupku
predviđenom Statutom.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
Mjesni odbor organizira odgovarajući način administrativnog i financijskog
poslovanja za svoje potrebe, sukladno propisima.
Članak 21.
Jedinstveni upravni odjel Općine osigurava odgovarajuće uvjete radi pružanja
pomoći Mjesnom odboru u obavljanju administrativnih, računovodstvenih i drugih
odgovarajućih poslova.
Pomoć u smislu stavka 1. ovog članka podrazumijeva i izravno vođenje
računovodstvenog poslovanja, ako Mjesni odbor odluči da mu to poslovanje vodi
Jedinstveni upravni odjel.
Članak 22.
Ova Pravila stupaju na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 026-01/04-01/02
Ur. broj: 2112/07-11-04-6
Kupjak, 13. travnja 2004.
VIJEĆE MJESNOG ODBORA KUPJAK
Predsjednik
Nikola Jakovac, v.r.