26.
Na temelju članka 35., stavka 2., Zakona o
vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98,
137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08 i 38/09) i članka 31.
Statuta Općine Lovran (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
30/09) Općinsko vijeće Općine Lovran, na 13. sjednici, održanoj 27. svibnja
2010. godine, donosi
ODLUKU
o raspolaganju imovinom u vlasništvu Općine Lovran
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuju se uvjeti, način i
postupanje tijela Općine Lovran (dalje u tekstu: Općina), nadležnih za
raspolaganje imovinom u vlasništvu Općine, ili kojom Općina upravlja po
posebnim propisima.
Postupak davanja u zakup poslovnih prostora,
davanja u najam stanova, davanje na privremeno korištenje javnih površina, sve
u vlasništvu Općine, uređeni su posebnim Odlukama.
Ova Odluka ne primjenjuje se na raspolaganje
nekretninama kroz postupke dodjele koncesija, uspostavu odnosa javno-privatnog
partnerstva ili pripremu zemljišta, a koji će se uređivati u skladu s posebnim
zakonima.
Članak
2.
Sve pokretne i nepokretne stvari, financijska
sredstva, kao i prava i obveze koja im pripadaju, čine imovinu Općine.
Članak
3.
Općina može svojom imovinom samostalno
raspolagati, otuđivati je i stjecati.
Raspolaganje nekretninama smatra se prodaja,
zamjena, zasnivanje stvarnih služnosti ili tereta na nekretninama, uspostava
prava građenja, razvrgnuća suvlasničke zajednice zamjenom nekretnina i
isplatom, darovanje nekretnina, te zakup ili najam nekretnine.
Članak
4.
Imovinom u vlasništvu Općine upravlja
općinski načelnik Općine Lovran (u daljnjem tekstu: načelnik) pažnjom dobrog
gospodara, na načelima zakonitosti, svrsishodnosti i ekonomičnost, u interesu
stvaranja uvjeta za gospodarski razvoj Općine, za osiguranje društvenih i
drugih interesa, te za probitak i socijalnu sigurnost građana Općine.
Odluke o stjecanju i otuđenju imovine Općine
donosi načelnik, a kada se radi o imovini čija pojedinačna vrijednost prelazi
0,5% iznosa prihoda proračuna, bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi
godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju imovine, odluku donosi
Općinsko vijeće.
U slučaju da je odluku o raspisivanju
natječaja za prodaju imovine donio načelnik, a po natječaju vrijednost
najpovoljnije ponude prelazi iznos iz stavka 2. ovog članka, odluku o prodaji
donosi Općinsko vijeće.
Članak
5.
Nekretnine u vlasništvu Općine nadležna
tijela iz prethodnog članka mogu otuđiti ili njima raspolagati na drugi način
samo na osnovi javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu u natječajnom postupku
koja ne može biti niža od tržne cijene utvrđene od strane ovlaštenog sudskog
vještaka određene struke (dalje u tekstu: vještaka) prije objave natječaja,
osim u slučajevima kada je zakonom drukčije utvrđeno.
Ne smatra se raspolaganjem imovinom u smislu
ove Odluke:
- rješavanje odnosa proizašlih iz Zakona o
prodaji stanova na kojima postoji društveno vlasništvo (»Narodne novine« broj
27/91, 33/92, 43/92 - proč. tekst, 69/92, 25/93, 26/93, 48/93, 2/94, 44/94,
47/94, 58/95, 103/95, 11/96, 68/98, 163/98, 22/99, 96/99, 120/00, 94/01 i
78/02),
- potpisivanje planova posebnih dijelova
zgrade te elaborata za uris objekata i prometnica,
- zaključivanje međuvlasničkih ugovora,
- davanje suglasnosti vlasnicima objekata da
na zemljištu Općine, bez obveze plaćanja naknade, a koje se nalazi uz njihovu
građevnu česticu ili u njenoj blizini i nije uključeno u programe komunalnog
održavanja Općine, mogu, čistiti od korova i kositi, uz uvjet da na istom ne
stječu nikakva posjedovna i druga stvarna prava, sve dotle dok to zemljište
nije potrebno Općini za bilo koju drugu namjenu,
- poslovi redovnog održavanja nekretnina u
vlasništvu Općine, te donošenje odluka o održavanju zajedničkih dijelova
građevina u kojima Općina ima u vlasništvu ili suvlasništvu posebni dio
građevine, osim u slučaju dogradnje ili nadogradnje same građevine,
- davanje suglasnosti za izvođenje radova na
zajedničkim dijelovima ili posebnim dijelovima građevine u kojoj je Općina
suvlasnik ili vlasnik posebnog dijela, ukoliko se tim radovima ne mijenjaju
gabariti građevine, ne narušava stabilnost i izgled građevine te drugi bitni
zahtjevi građevine, umanjuje vrijednost dijela građevine u vlasništvu Općine
ili smanjuje standard uvjeta života i rada u prostorima u vlasništvu Općine,
- dioba suvlasničke zajednice kada se na
jednoj ili više parcela među istim suvlasnicima imovina dijeli formiranjem
dvije ili više nekretnina koje odgovaraju suvlasničkom omjeru suvlasnika u
površini i položaju ili vrijednosti sukladno procjeni vještaka ili kada Općina
dobiva više od svog suvlasničkog dijela, a bez obveze je plaćanja razlike u
vrijednosti dijela koji se dobiva,
- davanje pismenog očitovanja kod utvrđivanja
zemljišta za nužnu upotrebu građevine.
Članak
6.
Općina može svoju imovinu unositi kao udio u
pojedinačne pravne poslove radi izgradnje objekata od značaja za Općinu te ako
se na taj način osigurava povećanje vrijednosti imovine Općine.
Članak
7.
Nadležno tijelo iz članka 4. Odluke osigurava
imovinu Općine kod najpovoljnijeg davatelja usluge osiguranja i sukladno tome
organizira naplatu štete nastale na imovini, proizašle iz uporabe stvari ili
ostvarenja prava koja iz nje proizlaze.
II. PRODAJA NEKRETNINA
Članak
8.
Odluku o raspisivanju natječaja za prodaju
nekretnina u vlasništvu Općine nadležno tijelo iz članka 4. Odluke donosi:
- radi privođenja određenog zemljišta i/ili
postojećih objekata namjeni utvrđenoj prostorno planskom dokumentacijom,
ukoliko iste Općina nije u mogućnosti samostalno privesti namjeni,
- radi pribavljanja sredstava za izgradnju
objekata komunalne infrastrukture, poslovnih i stambenih objekata, objekata
javne i društvene namjene, za ulaganje u vrijednosne papire te druga kapitalna
ulaganja,
- radi razvrgnuća suvlasničke zajednice
isplatom,
- kada se radi o nekretninama čije je
održavanje nesvrsishodno i neracionalno,
- za formiranje građevne čestice (»okućnice«)
u obimu većem od nužne okućnice za upotrebu građevine, temeljem očitovanja
načelnika, a na prijedlog nadležnog tijela Općine,
- u drugim slučajevima određenim zakonom ili
posebnim odlukama Općine.
Članak
9.
Odluka o raspisivanju natječaja za prodaju
nekretnina obavezno sadrži:
- oznaku i površinu nekretnine,
- početnu cijenu,
- iznos i način plaćanja jamčevine,
- rok zaključenja ugovora,
- rok i način plaćanja kupoprodajne cijene,
- pravo nadležnog tijela da ne izabere
najpovoljnijeg ponuđača i
- obvezu najpovoljnijeg ponuđača da, pored
kupoprodajne cijene, plati i troškove procjene zemljišta, izrade posebne
geodetske podloge i parcelacije nekretnina, ako je to bilo potrebno, te objave
natječaja.
Isplatu kupoprodajne cijene kupac je dužan
izvršiti u pravilu odjednom, u roku utvrđenom ugovorom.
Iznimno, u slučajevima propisanim zakonom i u
ostalim posebno opravdanim slučajevima, kupoprodajnu cijenu kupac može
isplatiti i u obrocima.
Način i uvjete plaćanja u slučajevima iz
stavka 5. ovog članka utvrđuje nadležno tijelo iz članka 4. Odluke.
Odredbe stavka 1. ovog članka, i drugih
članaka koji se odnose na realizaciju odluke iz stavka 1. ovog članka, na
odgovarajući način se primjenjuju i u drugim postupcima raspolaganja
nekretninama.
Članak
10.
Natječaj obavezno sadrži:
- oznaku i površinu nekretnine, te eventualne
terete na istoj,
- početnu cijenu,
- opremljenost i namjenu zemljišta sukladno
prostorno planskoj dokumentaciji,
- dokumentaciju koja se mora priložiti uz
ponudu,
- rok za podnošenje i način dostave ponude
- iznos i način plaćanja jamčevine, uz
naznaku da se jamčevina ne vraća ukoliko najpovoljniji ponuđač ne zaključi
ugovor u propisanom roku ili ukoliko se ugovor raskine uslijed neplaćanja
kupoprodajne cijene,
- mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
- rok zaključenja ugovora,
- rok i način plaćanja kupoprodajne cijene,
- naznaku da će se tabularna isprava za upis
vlasništva izdati nakon isplate kupoprodajne cijene u cijelosti,
- način stjecanja posjeda,
- obvezu kupca, ukoliko zakasni s plaćanjem
kupoprodajne cijene, na plaćanje zakonskih zateznih kamata od dana dospijeća do
dana plaćanja,
- pravo nadležnog tijela da ne izabere
najpovoljnijeg ponuđača,
- obvezu najpovoljnijeg ponuđača da, pored
kupoprodajne cijene, plati i troškove procjene zemljišta, izrade posebne
geodetske podloge i parcelacije, ako je to bilo potrebno, te objave natječaja i
- pravo prodavatelja da kada kupac zakasni s
plaćanjem više od 45 dana, može raskinuti ugovor, a uplaćenu jamčevinu
zadržati.
Ukoliko je natječaj raspisan za nekretnine
koje su namijenjene obavljanju gospodarskih ili društvenih djelatnosti ponuda
treba imati i detaljan opis sadržaja koji bi se na njoj izgradili.
Obavijest o natječajnom postupku objavljuje
se u dnevnom tisku, a cjelovit tekst natječaja se objavljuje na oglasnoj ploči
Općine i na Web stranicama Općine, te se dostavlja mjesnom odboru na čijem se
području nalaze nekretnine koje su predmet natječaja.
Rok za davanje ponuda počinje teći od dana
objave obavijesti u dnevnom tisku.
Članak
11.
Početna vrijednost nekretnine utvrđuje se kao
tržna cijena koja ne može biti niža, ali može biti viša od procjene vještaka.
Članak
12.
Rok za podnošenje ponuda ne može biti kraći
od 15 dana od dana objave obavijesti o natječaju u dnevnom tisku.
Natječaj se provodi na temelju pismenih
ponuda u zatvorenoj koverti, s oznakom »ne otvaraj«, dostavljenih poštom na
adresu Općine ili osobno, u pisarnicu Općine.
Članak
13.
Jamčevina iznosi 10% od utvrđene početne
cijene.
Potvrda o uplati jamčevine mora biti
dostavljena uz ponudu.
Uplaćena jamčevina obračunava se u ukupni
iznos kupoprodajne cijene. Ako ponuditelj odustane od ponude nakon što je
njegova ponuda prihvaćena kao najpovoljnija, gubi pravo na povrat jamčevine.
Pravo na povrat jamčevine gubi se i u slučaju
kada kupac zakasni s plaćanjem kupoprodajne cijene više od 45 dana u kom
slučaju Općina ima pravo raskinuti ugovor.
Ponuditeljima čije ponude nisu prihvaćene kao
najpovoljnije, jamčevina se vraća u roku 8 dana od izbora najpovoljnijeg
ponuditelja, bez prava na kamatu.
Članak
14.
Kupac je dužan kupoprodajnu cijenu, umanjenu
za iznos uplaćene jamčevine, uplatiti na žiro račun Općine u roku koji će se
utvrditi ugovorom, a koji ne može biti duži od 15 dana od dana zaključenja
ugovora.
U slučaju iz stavka 5., članka 9., ove Odluke,
plaćanje kupoprodajne cijene, umanjene za uplaćenu jamčevinu, utvrđuje se u
jednakim obrocima, uz plaćanje kamata
prema stopi koju poslovna
banka Općine obračunava na oročena sredstva na vrijeme obročne otplate.
Ukoliko kupac zakasni s uplatom pojedinog
obroka, preostali obroci dospijevaju na naplatu s prvim narednim danom nakon
isteka dana do kojeg je kupac bio dužan platiti tu ratu.
Ukoliko kupac zakasni s plaćanjem
kupoprodajne cijene sukladno stavku 1. i 3. ovog članka dužan je platiti
zateznu kamatu, utvrđenu na način propisan zakonom, od dana dospijeća do dana
plaćanja.
U slučaju da kupac zakasni s plaćanjem više
od 45 dana od isteka roka iz st. 1. ili 3. ovog članka Općina može raskinuti kupoprodajni
ugovor i zadržati uplaćenu jamčevinu.
Članak
15.
Natječajni postupak provodi Komisija koja se
sastoji od tri službenika općinske uprave, imenovanih od strane načelnika.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da li je natječaj propisno objavljen,
2. broj prispjelih ponuda, te
3. da li su ponude predane u roku.
Javni natječaj smatra se valjanim ako je
pravovremeno podnesena barem jedna ponuda koja ispunjava sve uvjete iz
natječaja i nudi barem početnu cijenu objavljenu u natječaju.
Ako su dva ili više ponuđača ponudili istu
cijenu za nekretninu najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona koja je prva
zaprimljena.
O postupku otvaranja ponuda Komisija vodi
zapisnik.
Članak
16.
U slučaju da, nakon provedenog natječajnog
postupka prodaje nekretnine po početnoj cijeni iz članka 11. Odluke, nije bilo
zainteresiranih ponuđača, tijelo koje je pokrenulo postupak prodaje procijenit
će da li će u ponovljenom natječaju ići na smanjenje početne cijene, te u kom
postotku.
Članak
17.
Kod prodaje garaže zakupnik, a stana
najmoprimac, koji sudjeluje u natječaju, ima pravo prvokupa po cijeni iz
najpovoljnije ponude.
U slučaju da zakupnik, odnosno najmoprimac, u
roku od 15 dana od primitka dostavljene ponude:
- ne da ovjerenu izjavu da prihvaća ponudu i
- ne priloži dokaz o uplaćenoj kupoprodajnoj
cijeni, sukladno uvjetima iz natječaja, kupoprodajni ugovor će se sklopiti s
najpovoljnijim ponuđačem.
U slučaju da zakupnik, odnosno najmoprimac,
ne prihvati cijenu iz najpovoljnije ponude, a najpovoljniji ponuđač odustane od
kupnje nekretnine, natječaj će se ponoviti.
Članak
18.
Nekretnine u vlasništvu Općine mogu se
prodati neposrednom pogodbom u slučajevima predviđenim zakonom uz primjenu
odgovarajućih odredbi ove odluke vezano za nadležnost i način postupanja u
takvim slučajevima.
III. RAZVRGNUĆE ILI DIOBA SUVLASNIČKE
ZAJEDNICE
Članak
19.
Razvrgnuće suvlasničke zajednice provodi
nadležno tijelo iz članka 4. Odluke putem natječaja, sudskim putem ili
sporazumom u slučaju iz članka 5., stavak 2., alineja 7., ove Odluke.
U slučaju da razvrgnućem suvlasničke
zajednice pojedini suvlasnik dobiva u samovlasništvo dio ili cijelu nekretninu
čija bi tržna vrijednost bila manja od njegovog suvlasničkog udjela u tržnoj
vrijednosti cijele nekretnine, drugi suvlasnik mu je dužan isplatiti tu razliku
osim kada se suvlasnici drugačije dogovore, sukladno članku 5., stavak 2.,
alineja 7., ove Odluke.
U slučaju da fizička dioba suvlasničke
zajednice nije moguća, nadležno tijelo iz članka 4. Odluke može donijeti odluku
o prodaji ili zamjeni suvlasničkog dijela.
Zamjena nekretnine moguća je i u svim drugim
slučajevima kada je to od interesa za Općinu.
Tržna cijenu kod razvrgnuća suvlasničke
zajednice te kod zamjene suvlasničkog dijela ili cijele nekretnine utvrđuje se
temeljem procjene vještaka.
Članak
20.
Općina će inicirati postupak razvrgnuća
suvlasničkih zajednica fizičkom diobom na nekretnini na kojoj se planira
gradnja ili rekonstrukcija javno-prometnih površina, gradnja ili rekonstrukcija
javnih ili drugih objekata od značaja za Općinu, u kom slučaju snosi troškove
izrade dokumentacije nužne za izradu i provedbu parcelacijskog elaborata.
Ukoliko fizičku diobu nekretnine iniciraju
drugi suvlasnici, oni snose troškove izrade dokumentacije koja će biti osnova
za izradu i provođenje parcelacijskog elaborata.
IV. ZAKUP ZEMLJIŠTA
Članak
21.
Zemljište u vlasništvu Općine može se dati u
zakup fizičkim i pravnim osobama u svrhu privremenog korištenja tog zemljišta
do donošenja odluke o privođenju namjeni određenoj prostorno planskom
dokumentacijom.
Na zemljištu koje je predmet zakupa nije
dozvoljena gradnja građevine niti izvođenje drugih radova.
Iznimno od st. 2. ovog članka, na zemljištu
koje se daje u zakup radi uređenja i korištenja zemljišta kao parkirališnog
prostora, otvorenog skladišnog prostora ili radi uređenja zelenih površina, za
poljoprivrednu obradu i slične namjene, dozvoljeno je izvođenje građevinskih
radova koji su nužni radi privođenja namjeni koja je svrha zakupa, a za koje
nije potrebno posebno ovlaštenje nadležnog tijela, bez prava na povrat troškova
ulaganja. Uz zahtjev za odobrenje, zakupnik je dužan priložiti i odgovarajuću
tehničku dokumentaciju (idejno rješenje, hortikulturno rješenje i slično).
Ako je predmet zakupa dio zemljišne čestice,
uz zahtjev je potrebno dostaviti skicu izmjere po ovlaštenom geodeti, a
temeljem koje će se izvršiti označavanje zakupljene površine za vrijeme
trajanja zakupnog odnosa.
Članak
22.
Ugovor o zakupu zaključuje se najduže na rok
od 10 godina, u obliku ovršne isprave, o čemu odluku donosi nadležno tijelo iz
članka 4. Odluke.
Zakupac se uvodi u posjed zakupljenog
zemljišta na dan zaključenja ugovora, ukoliko ugovorom nije drukčije određeno.
Ugovorom iz stavka 1. ovog članka utvrdit će
se pravo Općine da jednostrano raskine ugovor kada zakupac ne koristi zemljište
u skladu sa svrhom zakupa, te u slučaju potrebe privođenja zemljišta namjeni
određenoj prostorno planskom dokumentacijom prije isteka vremena trajanja
zakupa, kao i u slučaju da ne podmiri 3 uzastopne zakupnine.
Danom isteka ili raskida ugovora, sukladno
stavku 1. i 3. ovog članka, zakupac je dužan predati Općini u posjed zemljište
slobodno od osoba i stvari, bez prava na naknadu za uložena sredstva ili
naknadu štete.
Članak
23.
Početnu cijenu u natječaju utvrđuje nadležno
tijelo iz članka 4. Odluke za svaki slučaj posebno, koristeći se kriterijima za
utvrđivanje komunalne naknade.
Godišnja zakupnina se plaća unaprijed za
godinu dana, od dana sklapanja ugovora o zakupu, a mjesečna do 20- og u mjesecu
za tekući mjesec.
V. SLUŽNOST
Članak
24.
Na nekretninama u vlasništvu Općine ili
nekretninama kojima Općina upravlja po posebnim propisima mogu se ustanoviti,
ukidati ili prelagati stvarne služnosti u svrhu postavljanja i održavanja
vodovodne i kanalizacijske mreže, uređaja za prijenos i razvod električne
energije, telegrafsko-telefonske mreže, formiranja kolnih pristupa i druge
komunalne infrastrukture.
Članak
25.
Za ustanovljenu služnost na nekretninama
plaća se naknada koja ne može biti niža od razlike tržne cijene neopterećene i
opterećene nekretnine, sukladno procjeni vještaka, osim za služnosti radi
izgradnje objekata vodovoda i kanalizacije trgovačkih društava u vlasništvu i
suvlasništvu Općine koje se ustanovljuju bez naknade.
Način plaćanja naknade utvrđuje nadležno
tijelo članka 4. Odluke.
VI. ZALOŽNO PRAVO (HIPOTEKA)
Članak
26.
Založno pravo (hipoteka) na nekretninama
Općine može se ustanovljavati za zaduživanje Općine ili ustanova i trgovačkih
društava u vlasništvu ili suvlasništvu Općine kojima se financira izgradnja ili
rekonstrukcija objekata i nabava opreme iz njihove djelatnosti.
Odluku o uspostavljanju založnog prava
(hipoteke) donosi nadležno tijelo iz članka 4. ove Odluke, ovisno o visini
hipoteke.
VII. PRAVO GRAĐENJA I PRAVO DOGRADNJE I
NADOGRADNJE
Članak
27.
Na zemljištu u svom vlasništvu Općina može
osnovati pravo građenja u korist druge osobe radi gradnje građevina i/ili
uređenja javnih površina.
Pravo građenja može se ustanoviti trajno ili
na određeno vrijeme, a vrijeme na koje se pravo građenja ustanovljuje utvrđuje
načelnik.
Za ustupljeno pravo građenja plaća se naknada
koju utvrđuje nadležno tijelo iz članka 4. Odluke, a temeljem procjene
vještaka.
O oslobađanju od plaćanja naknade odlučuje
nadležno tijelo iz članka 4. Odluke i to kada se radi o osnivanju prava
građenja u korist pravnih osoba u vlasništvu ili suvlasništvu Općine.
Članak
28.
Općina kao vlasnik ili suvlasnik posebnog
dijela građevine može dozvoliti dogradnju ili nadogradnju građevine kojom se
formira nova uporabna cjelina ili povećava posebni dio građevine u vlasništvu
drugih osoba, te mijenjaju vlasnički odnosi na posebnim dijelovima građevine,
nakon što isto pravo daju svi ostali suvlasnici građevine.
Za dano pravo iz stavka 1. ovog članka,
investitor plaća Općini naknadu proporcionalnu veličini suvlasničkog udjela
Općine u cijeloj građevini sukladno kriterijima za ustanovljavanje prava
građenja.
U slučaju da investitor u roku od 2 godine od
dana zaključenja ugovora ne ishodi pravomoćno odobrenja za dogradnju ili
nadogradnju, ugovor se smatra raskinutim, a Općina će izvršiti povrat uplaćene
naknade u roku od narednih 60 dana uz kamatnu stopu koju poslovna banka Općine
primjenjuje na a vista sredstva na žiro računu Općine. Prije isteka roka iz
ovog stavka, investitor koji je ishodio nepravomoćno odobrenje za dogradnju ili
nadogradnju, može podnijeti zahtjev za zaključenje aneksa ugovora kojim se
produžuje rok.
U pogledu visine naknade koju će biti dužan platiti
investitor moguće je ugovoriti s vlasnicima ostalih posebnih dijelova građevine
da se cjelokupna ili dio naknade svih suvlasnika koristi za održavanje
zajedničkih dijelova zgrade, a za koje radove su sredstava pričuve nedostatna.
VIII. ODREĐIVANJE ZEMLJIŠTA ZA UPOTREBU
GRAĐEVINE
Članak
29.
U postupcima utvrđivanja zemljišta za nužnu
upotrebu građevine, pismeno očitovanje za potrebe izdavanja posebnog uvjerenja
o građevnoj čestici daje načelnik za svaku građevinu zasebno, temeljem posebne
geodetske podloge, cijeneći uvjete na terenu i pristup na javno prometnu
površinu, kao i potrebu osiguranja dijela zemljišta koje je dokumentom
prostornog planiranja namijenjeno za proširenje javne površine - prometnice i
slično.
Zemljište za nužnu upotrebu građevine čini
manipulativni prostor oko građevine, u pravilu od 1,5 do 3 m oko zidova
građevine, vodeći pri tome računa o konfiguraciji terena i položaju pomoćnih
objekata.
Članak
30.
Iznimno od uvjeta iz članka 29. ove Odluke,
zemljište za redovnu upotrebe zgrade, pored nužne »okućnice«, može imati i veću
površinu kada je(su) vlasnik(ci) građevine zainteresiran(i) za kupnju
nekretnine u vlasništvu Općine koja ulazi u željenu površinu zemljišta za
redovnu upotrebu građevine.
U slučaju iz prethodnog stavka prijedlog
zemljišta za redovnu upotrebu građevine utvrđuje se po pravilima iz članka 29.
ove Odluke i prodaje putem natječaja, sukladno odredbama ove Odluke, uz naznaku
»zemljište za redovnu upotrebu zgrade«, a natječaj se provodi temeljem podataka
iz posebne geodetske podloge.
Članak
31.
U slučaju kada vlasnik(ci) građevine nije(su)
zainteresiran(i) za kupnju dijela zemljišta koje je veće od uvjeta iz članka
29., stavak 2., ali je zidom ili drugom prirodnom barijerom odijeljeno od
ostalog zemljišta Općina će:
- ukloniti zidove i druge prirodne barijere
te takvu površinu pretvoriti u javnu površinu gdje je god to moguće,
- odobriti vlasniku(cima) daljnje korištenje
tog zemljišta uz naknadu po pravilima za zakup, o čemu će se sklopiti poseban
ugovor.
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
32.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu
Općine Lovran (»Službene novine PGŽ« broj 6/95, 5/98, 20/02, 35/05 i 47/08).
Članak
33.
Postupci započeti po odredbama Odluke o
uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine
Lovran, a u kojima do dana stupanja na snagu ove Odluke nije donesena odluka o
raspisivanju i provođenju javnog natječaja, dovršit će se po odredbama ove
Odluke.
Članak
34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/10-01/13
Ur. broj: 2156/02-01-10-7
Lovran, 27. svibnja 2010.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOVRAN
Predsjednica
Općinskog vijeća
Đurđica Tancabel, v. r.