26.
Na temelju članka 4. stavka 1., članka 11.
stavka 2. i članka 15. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne
novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 - Uredba i 178/04, 38/09 i
79/09) i članka 29. Statuta Grada Opatije (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 25/09 i 30/09 - ispravak), Gradsko vijeće Grada Opatije,
sjednici održanoj dana 1. lipnja 2010. godine, donosi
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima na području Grada Opatije
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Odlukom o komunalnim djelatnostima na
području Grada Opatije (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se komunalne
djelatnosti koje se obavljaju na području Grada Opatije, način i uvjeti
obavljanja komunalnih djelatnosti te druga pitanja od značaja za obavljanje
komunalnih djelatnosti na području Opatije.
Članak
2.
Na području Grada Opatije obavljaju se
slijedeće komunalne djelatnosti:
1. prijevoz putnika u javnom prometu,
2. održavanje čistoće javnih površina,
3. odlaganje komunalnog otpada,
4. održavanje javnih površina,
5. održavanje nerazvrstanih cesta te obnova i
postava horizontalne i vertikalne signalizacije
6. tržnice na malo,
7. održavanje groblja i prijevoz pokojnika,
8. obavljanje dimnjačarskih poslova,
9. održavanje javne rasvjete.
Člankom 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu
propisano je što se podrazumijeva pod pojmom svake od navedenih komunalnih
djelatnosti iz prethodnog stavka.
Članak
3.
Komunalne djelatnosti od značaja za Grad
Opatija su:
- održavanje DTK -
distribucijsko-telekomunikacijske kanalizacije (u daljnjem tekstu DTK)
Pod obavljanjem komunalne djelatnosti
održavanja DTK podrazumijeva se održavanje polietilenskih cijevi (PHD) cijevi,
nadzor nad izvođenjem radova polaganja telekomunikacijskih instalacija,
izdavanje suglasnosti i uvjeta za izvođenje radova, izrada planova razvoja,
priprema podataka za zaključenje ugovora o zakupu kapaciteta cijevi u
vlasništvu Grada Opatije te izrade planova razvoja i geodetskih snimaka
izgrađene infrastrukture.
II. NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak
4.
Komunalne djelatnosti na području Grada
Opatije obavljaju:
1. Komunalno poduzeće »Komunalac« d.o.o.
Opatija,
2. Komunalno poduzeće Parkovi d.o.o. Opatija,
3. pravne ili fizičke osobe na temelju
ugovora o koncesiji, i
4. pravne ili fizičke osobe na temelju pisanog
ugovora o povjeravanju komunalnih poslova
Članak
5.
Komunalno društvo »Komunalac« d.o.o. Opatija
obavlja slijedeće komunalne djelatnosti:
- odlaganje komunalnog otpada,
- održavanje čistoće javnih površina,
- održavanje javnih površina,
- održavanje nerazvrstanih cesta te obnova i
postava horizontalne i vertikalne signalizacije,
- održavanje groblja i prijevoz pokojnika,
- održavanje javne rasvjete,
- tržnice na malo i
- održavanje DTK-distribucijsko
telekomunikacijske kanalizacije (u daljnjem tekstu DTK).
Komunalno društvo »Parkovi« d.o.o. Opatija
obavljaju slijedeće komunalne djelatnosti:
- održavanje čistoće javnih površina - obalni
put i pristupna stubišta,
- održavanje javnih površina i
- održavanje nerazvrstanih cesta.
Članak
6.
Komunalno poduzeće »Komunalac« d.o.o. Opatija
i komunalno poduzeće Parkovi d.o.o. Opatija obavljaju komunalne djelatnosti iz
stavka 1. i 2. ovog članka sukladno ovoj Odluci, posebnim propisima kojima se
regulira obavljanje pojedine komunalne djelatnosti i odlukama Gradskog vijeća
donesenih sukladno tim propisima, a na temelju ugovora koje zaključuje
gradonačelnik.
Navedeni ugovori zaključuju se na osnovi
godišnjih Programa održavanja komunalne infrastrukture Grada Opatije.
III. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
DJELATNOSTI NA TEMELJU UGOVORA O KONCESIJI
Članak
7.
Pravne ili fizičke osobe na temelju ugovora o
koncesiji mogu obavljati na području Grada Opatije slijedeće komunalne
djelatnosti:
- obavljanje dimnjačarskih poslova,
- prijevoz putnika u javnom prometu.
Izuzetno od stavka 1. alineje 2. ovog članka
Komunalno društvo Autotrolej d.o.o. Rijeka obavlja komunalnu djelatnost
prijevoza putnika u javnom prometu sukladno Ugovoru o uređivanju međusobnih
prava i obveza u obavljanju javnog gradskog i prigradskog prijevoza putnika na
području Grada Opatije na utvrđenim linijama. Koncesija se može dati pravnoj ili fizičkoj osobi registriranoj za
obavljanje djelatnosti stavka 1. ovog članka na vrijeme od najduže 30 godina.
Članak
8.
Postupak dodjele koncesije provodi se javnim
natječajem, u skladu sa posebnim propisima koji reguliraju pitanje dodjela
koncesija, Zakonom o komunalnom gospodarstvu te ovom Odlukom.
Postupak dodjele koncesije započinje
pripremnim radnjama koje uključuju izradu studije opravdanosti za dodjelu
koncesije, imenovanje povjerenstva te pripremu natječajne dokumentacije.
Odluku o početku postupka davanja koncesije
donosi gradonačelnik.
Postupak javnog natječaja provodi
Povjerenstvo koje ima predsjednika i najviše 6 članova, a imenuje ga
gradonačelnik.
Članak
9.
Odluku o objavi obavijesti o namjeri davanja
koncesije donosi gradonačelnik.
Objava obavijesti o namjeri davanja koncesije
mora sadržavati:
- djelatnost za koju se daje koncesija,
- vrijeme za koje se daje koncesija,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova,
- najniži iznos naknade za koncesiju te način
i rok plaćanja,
- jamstvo korisnika koncesije za ispunjenje
ugovora.
- način, mjesto i rok za podnošenje ponude,
- isprave koje su potrebne kao prilog ponudi,
- mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
- uvjete za odabir najpovoljnije ponude,
- ostali sadržaj propisan posebnim propisima.
Oglas se objavljuje u Narodnim novinama,
dnevnom ili tjednom tisku te web stranicama Grada.
Članak
10.
Povjerenstvo iz članka 8. ove Odluke kod
otvaranja ponuda sastavlja zapisnik o otvaranju ponuda te zapisnik o pregledu i
ocjeni ponuda čiji je sadržaj utvrđen propisima kojima je reguliran postupak
javne nabave.
Na osnovi prijedloga povjerenstva
gradonačelnik upućuje Gradskom vijeću prijedlog odluke o dodjeli koncesije ili
poništenju javnog natječaja.
Članak
11.
Odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja
donosi Gradsko vijeće.
Kriteriji na kojima se temelji odabir
najpovoljnije ponude:
1. U slučaju ekonomski najpovoljnije ponude:
- kvaliteta usluge (ugled ponuditelja,
jamstva),
- sposobnosti ponuditelja za dugoročnu
održivost razvoja za vrijeme trajanja koncesije
i za kvalitetno ostvarivanje koncesije i
drugih kriterija propisanih Zakonom o koncesijama ili
2. najviša ponuđena naknada za koncesiju.
Ovisno o ciljevima koji se žele postići,
davatelj koncesije odlučuje koje će kriterije primijeniti, a može utvrditi i dodatne
uvjete i mjerila kao kriterij za odabir najpovoljnijeg ponuditelja.«
Kriteriji za odabir ponude te rok trajanja
koncesije utvrđuju se odlukom iz članka 8. Stavka 1. i sastavni su dio
natječajne dokumentacije.
Članak
12.
Odluka o davanju koncesije obvezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija daje,
2. vrijeme na koje se koncesija daje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. obveze koncesionara,
6. drugi sadržaj propisan posebnim propisom kojim
je regulirano davanje koncesije.
Članak
13.
Na temelju Odluke o davanju koncesije
gradonačelnik s odabranim ponuditeljem sklapa ugovor o koncesiji.
Ugovor o koncesiji obavezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija
dodjeljuje,
2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. prava i obveze davatelja koncesije,
6. prava i obveze korisnika koncesije,
7. jamstva korisnika koncesije,
8. uvjete otkaza ugovora,
9. ugovorne kazne.
Članak
14.
Pravne i fizičke osobe koje obavljaju
komunalne usluge na temelju koncesije iz članka 7. alineje 1. i 2.. ove Odluke
dužne su pri svakoj eventualnoj promjeni cijene odnosno tarife svojih usluga
izvršiti prijavu cjenika, odnosno zatražiti prethodnu suglasnost
gradonačelnika.
Prijava cjenikom iz prethodnog stavka
obavezno sadrži:
- vrstu komunalne usluge, te način obračuna i
plaćanja usluge,
- strukturu postojeće cijene komunalne
usluge,
- predloženu novu cijenu usluge i njenu
strukturu,
- postupak promjene cijene s obrazloženjem i
kalkulacijama,
- dan primjene nove cijene.
Članak
15.
Gradonačelnik daje suglasnost na prijavu
cjenika u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva za pribavljanje prethodne
suglasnosti, a u protivnom će se smatrati da je suglasnost dana.
U slučaju uskrate suglasnosti na prijavljeni
cjenik od strane gradonačelnika, isti se ne može primjenjivati.
Članak
16.
Naknada za koncesiju uplaćuje se u korist
Proračuna Grada Opatije, a koristi se za građenje objekata i uređaja komunalne
infrastrukture.
IV. NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH
POSLOVA NA TEMELJU PISANOG UGOVORA
Članak
17.
Pravne ili fizičke osobe na temelju pisanog
ugovora o povjeravanju komunalnih poslova mogu obavljati na pod
ručju Grada Opatije slijedeće
komunalne djelatnosti- poslove:
- održavanje čistoće javnih površina u dijelu
poslovi veterinarsko-higijeničarske službe
Pod obavljanjem poslova veterinarsko-higijeničarske
službe podrazumijevaju se poslovi dezinfekcije i deratizacije na površinama u
vlasništvu Grada Opatije, uklanjanje lešina životinja sa ulica, neškodljivo
uklanjanje pasa i mačaka.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova (u
daljnjem tekstu: ugovor) može se zaključiti najdulje na vrijeme od 4 godine.
Članak
18.
Postupak odabira osobe kojoj će biti
povjereno obavljanje komunalnih poslova na temelju ugovora provodi se javnim
natječajem ili prikupljanjem ponuda, u skladu sa Zakonom o komunalnom
gospodarstvu te ovom Odlukom.
Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili
javnog natječaja donosi gradonačelnik.
Prikupljanje ponuda provodi se u slučaju da
je ukupna vrijednost troškova održavanja iznosi manje od 70.000,00 kuna bez
PDV-a, a potrebno je prikupiti najmanje tri ponude.
Postupak prikupljanja ponuda ili javnog
natječaja provodi Povjerenstvo koje ima najmanje 3 člana, a imenuje ga
gradonačelnik.
Članak
19.
Povjerenstvo iz prethodnog članka, kod
otvaranja ponuda sastavlja zapisnik o otvaranju ponuda te zapisnik o pregledu i
ocjeni ponuda čiji je sadržaj utvrđen propisima kojima je reguliran postupak
javne nabave.
Na osnovi prijedloga povjerenstva
gradonačelnik upućuje Gradskom vijeću prijedlog odluke o povjeravaju komunalnih
poslova ili poništenju javnog natječaja.
Odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja
donosi Gradsko vijeće.
Članak
20.
Na temelju odluke iz članka 19.,
gradonačelnik sklapa ugovor o povjeravanju određenih komunalnih poslova koji
obvezatno sadrži:
- djelatnost za koju se sklapa ugovor,
- vrijeme na koje se sklapa ugovor,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje
poslova, te način i rok plaćanja,
- jamstvo izvršitelja o ispunjenju ugovora
Opseg i cijena komunalnih poslova odredit će
se na osnovi Programa održavanja komunalne infrastrukture iz članka 28. stavka
3. Zakona o komunalnom gospodarstvu i troškovnika izrađenog na temelju Programa
održavanja komunalne infrastrukture za godinu u kojoj se zaključuje ugovor, a
do isteka roka na koji se zaključuje ugovor bit će utvrđeni naprijed navedenim
godišnjim Programom i troškovnicima za predmetne poslove.
U slučaju povećanja ili smanjena opsega
komunalnih poslova ili cijene, u tijeku roka na koji je zaključen ugovor,
sporazumno će se sačiniti aneks ugovora .
Cijena usluge isplaćuje se izvršitelju usluge
prema dostavljenim računima o izvršenim poslovima, koje ovjerava osoba
naručitelja koja vrši nadzor nad obavljanjem poslova.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
21.
Ugovori o obavljanju komunalnih djelatnosti
ili pojedinih komunalnih poslova ostaju na snazi do isteka roka na koji su
zaključeni ili do raskida istih.
U slučaju da se za vrijeme trajanja Ugovora o
koncesiji za komunalnu djelatnost prijevoza putnika na pojedinim gradskim
linijama donese Odluka o uvođenju novih linija, obavljanje prijevoza na tim
linijama može se povjeriti izabranom koncesionaru pod uvjetima utvrđenim
ugovorom o koncesiji ili raspisati novi natječaj za dodjelu koncesije za
predmetnu liniju.
Odluku iz stavka 2. ovog članka donosi
Gradonačelnik.
Članak
22.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama PGŽ«.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o komunalnim djelatnostima na području Grada Opatije (»Službene novine
PGŽ« broj 54/08 i 51/09).
Klasa: 011-01/10-01/12
Ur. broj: 2156-01-01/10-1
Opatija, 1. lipnja 2010.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog vijeća
O'Brien Sclaunich, dipl. oec., v.r