1.
Na temelju članka 12. i 15. Zakona o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj
152/08) Skupština Turističke zajednice Općine Čavle, uz prethodnu suglasnost
Ministra turizma na sjednici održanoj dana 25. svibnja 2010. godine, donijela
je
STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE ČAVLE
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Turistička zajednica Općine Čavle (u daljnjem
tekstu: Zajednica) je pravna osoba, čije su članice pravne i fizičke osobe u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno
povezanim djelatnostima na području Općine Čavle.
Članak
2.
Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja
na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu:
Zakon) i ovim Statutom.
Članak
3.
Turistička zajednica općine Čavle pravni je
sljednik Turističke zajednice općine Čavle upisane u Upisnik turističkih
zajednica Ministarstva turizma, list broj 335, stranica A, upisni broj 287
(klasa: 334-03/99-02/04 ur. broj: 529-02/99-2) od 3. veljače 1999. godine.
Članak
4.
Naziv zajednice je: »TURISTIČKA ZAJEDNICA
OPĆINE ČAVLE«.
Skraćeni naziv Zajednice je: »TZO ČAVLE«
Sjedište Zajednice je u Čavlima.
Članak
5.
Zajednica ima pečat okruglog oblika s tekstom
»TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE ČAVLE«, promjera 35 mm.
O broju pečata, načinu njihovog korištenja,
te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Turističkog
ureda.
Članak
6.
Zajednica ima znak.
Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom
odlukom Turističko vijeće. O načinu korištenja znaka odlučuje direktor Turističkog
ureda.
Članak
7.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i
njihova se prava utvrduju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i
njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak
8.
Za obavljanje stručnih i administrativnih
poslova vezanih za zadaće Zajednice, Zajednica ima Turistički ured.
Članak
9.
Poštujući načelo racionalnosti za područja
turističkih mjesta Zajednica osniva podružnice (u daljnjem tekstu: Turističko
društvo).
Turističko društvo je ustrojstvena jedinica
Zajednice, koja obavlja dio djelatnosti Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim
Statutom.
Članak
10.
Rad Zajednice je javan. Javnost rada
osigurava se i ostvaruje na način propisan ovim Statutom.
Članak
11.
Djelatnost Zajednice temelji se na načelu
opće korisnosti i Zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti osim
onih djelatnosti taksativno navedenih u članku 73. stavak 3. ovog Statuta, niti
Zajednica smije imati ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
12.
Radi unapređivanja općih uvjeta boravka
turista, promicanja turističkog proizvoda područja Zajednice i razvijanja
svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma, te
potrebi i važnosti očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda
područja Zajednice, a osobito zaštite okoliša, Zajednica ima, osobito sljedeće
zadaće:
- promoviranje turističke destinacije na
razini općine samostalno i putem udruženog oglašavanja,
- upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine,
- sudjelovanje u definiranju ciljeva i
politike razvoja turizma na nivou općine
- sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu
koordinaciju javnog i privatnog sektora,
- izrada strateških i razvojnih planova
turizma na nivou općine,
- poticanje i sudjelovanje u uređenju općine
u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne
infrastrukture,
- redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca,
prikupljanje i ažuriranje popdataka o turističkoj ponudi, smještajnim i
ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama)
radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih
informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
- izdavanje turističkih promotivnih
materijala,
- obavljanje informativnih poslova u svezi s
turističkom ponudom,
- poticanje i organiziranje kulturnih,
zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koji pridonose
obogaćivanju turističke ponude,
- koordinacija djelovanja svih subjekata koji
su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog
dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja
turističke ponude,
- poticanje, organiziranje i provođenje akcija
u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređenja turističkog okružja i
zaštite čovjekova okoliša te prirodne i kulturne baštine,
- poticanje unapređivanje i promicanje
specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje općinu čine turistički
prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,
- vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje općine, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne
obrade podataka,
- dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području općine,
- provjera i pikupljanje podataka o prijavi o
odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u
nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe te prijavom i
odjavom turista.
- poticanje i sudjelovanje u aktivnostima
obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i
društvenih vrijednosti prostora u cilju podizanja kvalitete usluga,
- organizacija, provođenje i nadzor svih
radnji promocije turističkog proizvoda općine sukladno smjernicama skupštine
Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice
- ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga
informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
- obavljanje i drugih poslova propisanih ovim
Zakonom ili drugim propisom.
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte
u turizmu s područja županije.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih
turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
13.
Zajednica ima obvezatne i počasne članove a
može imati i dragovoljne članove.
Članak
14.
Obvezatni članovi Zajednice su sve domaće
pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili
podružnice, pogon, filijalu i sl. (u daljnjem tekstu: poslovne jedinice), a
koje ostvaruju prihod obavljanjem ugostiteljskih i turističkih te s turizmom
neposredno povezanih djelatnosti.
Odredbe st. 1. ovog članka primjenjuju se na
podružnice, predstavništva stranih fizičkih i pravnih osoba, koje imaju
sjedište u turističkom mjestu.
Pravne i fizičke osobe iz st. 1 i 2. ovog članka
postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja ili danom početka
obavljanja djelatnosti pravne i fizičke osobe na području Zajednice.
Članak
15.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe,
prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja
prihoda pružanja ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem s
turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Na prestanak obvezatnog članstva ne utječe
privremena obustava djelatnosti, kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.
Članak
16.
Počasnim članom Zajednice mogu biti imenovane
domaće i strane fizičke osobe posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma
na području Zajednice.
Odluku o imenovanju počasnog člana Zajednice
donosi Skupština Zajednice, na prijedlog Turističkog vijeća.
Počasni članovi Zajednice ne mogu birati niti
biti birani u tijela Zajednice.
Počasni članovi mogu sudjelovati u radu
sjednice Skupštine Zajednice i skupovima što ih organizira Zajednica bez prava
odlučivanja.
Članak
17.
Skupština zajednice može donijeti odluku o
učlanjenju pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao
dragovoljnih članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem.
Dragovoljni član Zajednice može biti isključen iz Zajednice ako se ne pridržava
odredbi ovog Statuta, odluke i drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim
radom nanosi štetu Zajednici. Odluku o isključenju dragovoljnog člana donijet
će Skupština Zajednice.
Članak
18.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- biraju i budu birani u tijela Zajednice,
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u radu,
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje
i promicanje turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednice,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje,
- usmjeravaju i uskladuju svoje medusobne
odnose i zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turistickog
okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice,
- predlažu pomaganje razvoja turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
- razmjenjuju u Zajednici informacije,
obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno
povezanih djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice,
- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih
općih akata Zajednice,
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela i materijalno financijskom poslovanju,
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke i zaključke što ih donose
tijela Zajednice,
- zastupaju dogovorene stavove u Turističkoj
zajednici Županije,
- razvijaju međusobne odgovornosti za
provodenje zadaća Zajednice,
- daju podatke i izvješca potrebna za
izvršenje zadaća Zajednice,
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
19.
Tijela Zajednice su:
1. Skupština
2. Turističko vijeće
3. Nadzorni odbor
4. Predsjednik Zajednice
a) Skupština Zajednice
Članak
20.
Broj predstavnika članova Zajednice u
Skupštini (dalje u tekstu: članovi Skupštine) određuje se razmjerno visini
udjela pojedinog člana Zajednice u prihodu Zajednice, koji prihod čine uplaćena
članarina i 25% boravišne pristojbe koji je taj član uplatio u godini koja
prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu, s time da jedan član
Zajednice može imati maksimalno 40% predstavnika u Skupštini, i to tako da:
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 3- 4% imaju jednog predstavnika
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 4,01-7% imaju dva predstavnika,
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 7,01-15% imaju tri predstavnika,
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 15,01-40% imaju četiri predstavnika,
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s preko 40% imaju pet predstavnika. Za svako daljnje
povećanje od 20% dodaje po jedan predstavnik s time da maksimalni broj
predstavnika pojedinog člana u Skupštini ne može biti veći od 40%,
. članovi zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s pojedinačnim udjelom ispod 3% predstavljat će predstavnici
unutar grupacije i to:
- fizičke i pravne osobe koje obavljaju
djelatnost trgovine predstavljati će četiri predstavnika s najvećim udjelom u
prihodu Zajednice unutar ove grupacije
- građane iznajmljivače predstavljati će tri
predstavnika s najvećim udjelom u prihodu unutar ove grupacije
- fizičke i pravne osobe koje obavljaju s
turizmom neposredno povezanu djelatnost predstavljati će dva predstavnika s
najvećim udjelom u prihodu Zajednice unutar grupacije.
Predstavnici skupina se određuju prema
najviše uplaćenom prihodu Zajednici u godini prije izborne.
Pod uplaćenom članarinom i 25% boravišne
pristojbe koji je član Zajednice uplatio u godini koja prethodi godini u kojoj
se provode izbori za Skupštinu iz stavka 1. ovoga članka, smatra se iznos
obveze koju je taj član imao isključivo u toj godini.
Članak
21.
Skupština Zajednice:
- donosi Statut Zajednice,
- bira i razrješava predsjednika Zajednice,
- odlučuje o izboru i razrješenju članova
Nadzornog odbora,
- imenuje i razrješava na prijedlog
Turističkog vijeća počasne članove Zajednice,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju
Turističkog ureda,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju,
pravima i dužnostima, te načinu poslovanja Turističkog društva,
- odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća,
- donosi godišnji program rada Zajednice i
Turističkog društva,
- donosi financijski plan i godišnje
financijsko izvješće Zajednice i Turističkog društva,
- utvrđuje visinu članarine za dragovoljne
članove Zajednice,
- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu
Turističke zajednice Županije,
- donosi Poslovnik o radu Skupštine
Zajednice,
- daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa,
- razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim
pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednice, predlaže mjere i poduzima radnje
za njihovo izvršavanje,
- prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom.
Članak
22.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada kod člana Zajednice, čiji
je predstavnik,
- na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa
Zajednicom, ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koje je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
23.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
24.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Sjednica Skupštine održava se najmanje dva
puta godišnje.
Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ili
Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,
- izbora predsjednika Zajednice,
- na zahtjev Nadzornog odbora, Turističkog
vijeća, najmanje 1/10 clanova Skupštine, direktora Turističkog ureda.
Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne
sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu zajednice mogu
sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova Skupštine.
Članak
25.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine
Zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Način sazivanja i vođenja sjednice Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine ureduju se
Poslovnikom.
b) Turističko vijeće
Članak
26.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
Zajednice. i odgovorno je Skupštini Zajednice.
Članak
27.
Turističko vijeće Zajednice:
- provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice,
- predlaže Skupštini osnovne smjernice i
godišnji program rada i financijski plan Zajednice, te godišnje financijsko
izviješće,
- podnosi Skupštini izvješće o svom radu
najmanje jednom godišnje,
- upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu
i ovom Statutu, te sukladno programu rada i financijskom planu,
- imenuje i razrješava direktora Turističkog
ureda i voditelja podružnice nakon provedenog javnog natječaja,
- zahtijeva i razmatra izvješće direktora
Turističkog ureda o njegovom radu i radu Turističkog ureda, te obavezno donosi
odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,
- donosi opće akte za stručne službe
turističke zajednice,
- utvrđuje prijedlog Statuta,
- priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,
- odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavku poslovnog prostora u skladu s financijskim
planom,
- donosi Poslovnik Turističkog vijeća,
- donosi akte koje ne donosi Skupština
Zajednice,
- potiče suradnju s drugim turističkim zajednicama
i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u
turistički promet,
- utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
- daje ovlaštenja za zastupanje Zajednice i
raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
- daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora,
- odlučuje i obavlja druge poslove u okviru
svoga djelokruga.
Članak
28.
Turističko vijeće ima predsjednika i osam
članova koje bira skupština Zajednice iz redova članova Zajednice vodeći računa
o zastupljenosti djelatnosti u turizmu (pružatelji usluga, putničke agencije i
sl.)
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
29.
Mandat članova Turistickog vijeća traje četiri
godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koje je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira novog člana
na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
Članak
30.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
zajednice.
Članak
31.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Članak
32.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
odredenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća uređuju se Poslovnikom.
c) Nadzorni odbor
Članak
33.
Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.
Nadzorni odbor temeljem članka 19. stavka 2.
Zakona mora imati neparan broj članova, tri, a čine ga članovi koje bira
skupština Zajednice iz redova svih članova Zajednice i član kojeg delegira
turističko vijeće turističke zajednice županije.
Član Nadzornog odbora ne može biti član
drugih tijela iste Zajednice.
Članak
34.
Nadzorni odbor nadzire najmanje dva puta
godišnje:
- vođenje poslova Zajednice,
- materijalno i financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima Zajednice i Turističkog društva,
- izvršenje i provedbu programa rada i
financijskog plana Zajednice.
O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor najmanje
dva puta godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini Zajednice i Turističkom
vijeću Zajednice te turističkom vijeću turističke zajednice županije čije je
zajednice član.
U izvješću iz stavka 2. ovog članka nadzorni
odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i
aktima Zajednice te odlukama skupštine i turističkog vijeća, jesu li godišnja i
druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama
Zajednice i pokazuje li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova,
da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri,
te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.
Članak
35.
Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi
njenim radom predsjednik, a u slučaju njegove odsutnosti zamjenik predsjednika.
Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati
ako sjednici prisustvuje većina članova Odbora, a odluke donosi većinom glasova
ukupnog broja članova.
Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog
odbora i druga pitanja vezana za održavanje sjednica Nadzornog odbora uređuju
se Poslovnikom. Poslovnik iz stavka 3. ovog članka donosi Nadzorni odbor.
Članak
36.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri
godine.
Članu Nadzornog odbora može prestati mandat i
prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane tijela koje ga je
izabralo, odnosno imenovalo,
- na osobni zahtjev.
Član Nadzornog odbora može se opozvati ako
svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima
tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog clana na
vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
d) Predsjednik Zajednice
Članak
37.
Zajednica ima predsjednika Zajednice koji
predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik skupštine Zajednice i
predsjednik Turističkog vijeća Zajednice.
U trenu razrješenja općinskog načelnika
sukladno propisu kojim se utvrđuju jedinice lokalne odnosno područne
(regionalne) samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, te u
navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji
regulira izbore općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.
Članak
38.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu,
- saziva i predsjeda Skupštini Zajednice,
- saziva i predsjeda Turističkom vijeću,
- organizira, koordinira i uskladuje rad i
aktivnosti u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice,
- brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice,
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim Turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,
- brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće,
- obavlja i druge poslove utvrdene aktima
Skupštine zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
39.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, Skupštini zajednice predsjedava zamjenik predsjednika
Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
e) Radna tijela
Članak
40.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, komisiju ili sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja
i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrduju sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
41.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor Turističkog ureda.
Direktor Turističkog ureda može dati pismenu
punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se
sukladno odredbama Zakona kojim se ureduju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKO DRUŠTVO
Članak
42.
Za područje jednog ili više turističkih
mjesta s područja Zajednice, Skupština Zajednice osniva Turističko društvo.
Članak
43.
Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica
Zajednice može obavljati sljedeće djelatnosti Zajednice, a osobito:
- vođenje popisa turista za područje
turističkog mjesta, odnosno Turističkog društva,
- dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno
Turistickog društva,
- poticanje, koordinacija i organiziranje
kulturnih, umjetničkih, gospodarskih, športskih i drugih priredbi koje pridonose
obogaćivanju turističke ponude mjesta,
- poticanje zaštite/održavanja i obnove
kulturno povijesnih spomenika i drugih materijalnih dobara od interesa za
turizam i njihovo uključivanje u turističku ponudu,
- poticanje i organiziranje akcija u cilju
očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite
čovjekova okoliša,
- obavlja i druge poslove i radnje od
interesa za promicanje turizma.
U odluci o osnivanju Turističkog društva
određuje se djelatnost Društva odnosno predmet njegovog poslovanja.
Članak
44.
Turističko društvo nema svojstvo pravne
osobe.
Prava i obveze koje proisteknu iz poslovanja
Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.
Članak
45.
Turističko društvo nosi naziv »TURISTIČKO
DRUŠTVO«, a može mu se dati i naziv turističkog mjesta.
Turističko društvo posluje pod svojim punim
nazivom i uz naznaku svoga sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.
Ovisno o turističkim potrebama mjesta
Turističko društvo može poslovati tijekom cijele godine ili sezonski.
Članak
46.
Turističko društvo osniva se odlukom
Skupštine Zajednice, koja sadrži osobito:
- naziv i sjedište Zajednice,
- naziv i sjedište Turističkog društva,
- predmet poslovanja Turističkog društva,
- način poslovanja (tijekom cijele godine ili
sezonski).
Odluka o osnivanju Turističkog društva mora
biti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak
47.
Stručne poslove u Turističkom društvu vodi i
organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu: Voditelj).
Poslove iz prethodnog stavka voditelj obavlja
profesionalno i u okviru prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju
turističkog društva i ovim Statutom, te u okviru ovlaštenja turističkog vijeća.
Na pravni status voditelja, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Voditelj turističkog društva za svoj rad
odgovara turističkom vijeću Zajednice i direktoru turističkog ureda Zajednice.
Članak
48.
Turističko društvo upisuje se u Upisnik.
Zajednica je dužna prijavu za upis
Turističkog društva u upisnik podnijeti Ministarstvu turizma u roku od 15 dana
od dana osnivanja Turistickog društva.
Članak
49.
Turističko društvo prestaje:
- odlukom Skupštine Zajednice o prestanku
Turističkog društva,
- prestankom Zajednice.
VII. TURISTIČKI URED
Članak
50.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište Turistickog ureda je u sjedištu
Zajednice.
Članak
51.
Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Skupština Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće
aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora ureda.
Ustrojstvu Turistickog ureda treba odgovarati
potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno,
pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
52.
Turistički ured obavlja osobito ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi s izradom i izvršavanjem akta tijela Zajednice,
- obavlja pravne, financijske i
knjigovodstvene poslove, kadrovske i opce poslove, vodi evidencije i
statisticke podatke utvrdene propisima i aktima Zajednice,
- izraduje analize, informacije i druge
materijale za potrebe tijela Zajednice,
- daje tijelima Zajednice, kao i drugim
zainteresiranim strucna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- organizira rad turističko-informativnog
centra,
- obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela Zajednice.
Članak
53.
Na pravni status zaposlenih u Turističkom
uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom
odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.
Radnici zaposleni u Turističkom uredu moraju
ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje Ministar turizma.
Direktor Turističkog ureda i radnici na
stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja
ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u
daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od
dana stupanje na rad.
Radniku iz prethodnog stavka ovog članka koji
ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za
polaganje stručnog ispita.
Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe
koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na
poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi,
Članak
54.
Turistički ured Zajednice ima direktora.
Direktora Turističkog ureda na temelju javnog
natjecaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor mora ispunjavati posebne uvjete koje
propisuje ministar turizma da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o
prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja
poslova iz područja turizma, dok ta mjera traje.
Članak
55.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Zajednicu do izbora direktora zastupa
predsjednik Zajednice.
Članak
56.
Direktora Turističkog ureda, u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti zamjenjuje osoba koju odredi Turističko vijeće iz
redova Vijeća.
Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog
ureda ima prava i dužnosti direktora.
Članak
57.
Direktor Turističkog ureda organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama utvrđenih ovlasti
odgovoran je za poslovanje Zajednice.
Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom
vijeću i predsjedniku Zajednice.
Direktor i drugi radnici zaposleni u
turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine,
turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke zajednice.
Direktor turističkog ureda ne smije biti član
upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član turističke zajednice.
Direktor Turističkog ureda:
- provodi odluke Turističkog vijeća,
- organizira izvršavanje zadaća Zajednice,
- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice,
- zastupa Zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim
ovlastima,
- odgovoran je za namjensko korištenje
sredstava koja se vode u Zajednici,
- uskladuje materijalne i druge uvjete rada
Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno
obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i
njezinih tijela,
- odlučuje o zapošljavanju radnika u
Turističkom uredu i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te o
prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji Turističkog
ureda,
- upozorava radnike Turističkog ureda i
tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,
- odlučuje o službenom putovanju radnika
Zajednice,
- korištenju osobnih automobila u službene
svrhe i o korištenju sredstava reprezentacije,
- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
Turističkog ureda,
- odlučuje o povjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice,
- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,
- priprema zajedno s predsjednikom Zajednice
sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice,
- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom
radu i o radu Turističkog ureda najmanje jednom godišnje te predlaže mjere za
unapredenje organizacije rada Turističkog ureda,
- obavlja i druge poslove utvrdene Zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
58.
Direktor Turističkog ureda može biti
razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan:
1. na osobni zahtjev,
2. ako zbog neizvršavanja ili nemarnog
vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je
izvršavanje tih zadataka bilo otežano,
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta,
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama,
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu i o radu Turističkog ureda,
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
o radu direktora i Turističkog ureda.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora Turističkog ureda predsjednik Zajednice, Skupština Zajednice
ili Nadzorni odbor moraju podnijeti u slučaju iz stavka 1. Točke 2., 3., 4., 5.
i 6. Ovog članka Statuta.
Turističko vijeće razmatra i ispituje navode
iz prijedloga za pokretanje postupka za razrješenje direktora Turističkog
ureda.
Prije donošenja odluke o razrješenju,
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora Turistickog
ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.
U slučaju razrješenja direktora Turističkog
ureda, Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice.
VIII. TURISTIČKO INFORMATIVNI CENTAR
Članak
59.
Radi prikupljanja, obrade i raspačavanja
informacija o radu Zajednice Skupština Zajednice može Odlukom o osnivanju
Turističkog ureda ustrojiti Turističko informativni centar (u daljnjem tekstu:
Centar) kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.
Centar nema svojstvo pravne osobe.
Članak
60.
Zadaće Centra su:
- prikupljanje, obrada i raspačavanje
informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice,
- prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
Zajednice,
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.,
- promocija turističkog proizvoda s područja
Zajednice,
- davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
- suradnja s tuzemnim i inozemnim
informativnim organizacijama,
- i drugi poslovi utvrdeni Odlukom o
osnivanju Centra i dragim aktima Skupštine Zajednice, ili Turističkog vijeća.
Centar radi izvršavanja zadataka iz stavka 1.
ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.
Članak
61.
Poslove Centra vodi i organizira voditelj
koji sa svoj rad i rad Centra odgovara Turističkom vijeću i direktoru
Turističkog ureda.
Na pravni statusa voditelja Centra, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Članak
62.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi rada Centra uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja ureduju za
Turističko vijeće.
IX. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
63.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Turističkog ureda osobno je
odgovoran za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje
mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
X. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
64.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
65.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
66.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada i financijski plan.
Članak
67.
Prijedlog programa rada i prijedlog
financijskog plana Zajednice za sljedeću godinu utvrduje Turističko vijeće i
podnosi ga Skupštini Zajednice, do 31. listopada tekuće godine.
Članak
68.
Godišnji program rada i godišnji financijski
plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna
financijska sredstva za njihovo izvršenje.
Prijedlog programa rada i financijskog plana
Zajednica obvezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine zajednice 8 dana
prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Godišnji program rada i financijski plan
Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajenici županije.
Članak
69.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna
donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.
Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka
obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i
godišnjeg financijskog plana.
Članak
70.
Za izvršenje programa rada i godišnjeg
financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje financijskog plana
je direktor Turističkog ureda.
Članak
71.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća za
prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i Nadzornom
odboru do kraja veljače tekuće godine.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
mora se staviti na uvid članovima Zajednice 8 dana prije razmatranja na
Skupštini Zajednice.
Skupština Zajednice dužna je svake godine do
kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu.
Godišnje financijsko izvješće obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka,
izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad
tijela turističke zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom
rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s
obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu
učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.
Godišnje financijsko izvješće Zajednica
dostavlja Turističkoj zajednici županije.
Članak
72.
Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih
izvora:
1. boravišne pristojbe u skladu s posebnim
Zakonom,
2. članarine, u skladu s posebnim Zakonom,
3. Proračuna Općine,
4. dragovoljnih prihoda.
Pored izvora iz stavka 1. ovog članka,
poslovanje ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim
sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi i zainteresirane pravne i fizicke
osobe.
Zajednica ostvaruje prihode i iz imovine u
vlasništvu i od obavljanja slijedećih gospodarskih djelatnosti:
- upravljanja javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno
područne (regionalne) samouprave,
- organiziranja manifestacija i priredbi,
- objavljivanje komercijalnih oglasa na
svojim promotivnim materijalima,
- prodavanje suvenira, turističkih karata i
vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala,
- posredovanje u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji
registrirana turistička agencija,
- obavljanja drugih poslova i zadaća od
javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u
suprotnosti sa Zakonom i drugim propisima,
Zajednica se može na temelju posebne odluke
turističkog vijeća, finacijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i
financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50%
financijskim planom predviđenih prihoda.
Članak
73.
Za djelovanje turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda od boravišnih pristojbi, članarina i prihoda od obavljanja
gospodarskih djelatnosti iz članka 73. stavka 3. Ovog Statuta Zajednice,
ostvarenih na području koje je turističko društvo osnovano, preostalih nakon
raspodjele sredstava ostalim korisnicima.
Turističko društvo obvezno je sredstvo kojima
raspolaže sukladno ovom Zakonu, koristi namjenski u skladu s utvrđenim
godišnjim programom rada i financijskim planom.
Turističko društvo predlaže turističkom vijeću
Zajednice godišnji program rada i financijski plan, koji su sastavni dio
godišnjeg programa rada i financijskog plana Zajednice.
Članak
74.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe
plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim Zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
75.
U financijskom planu Zajednice može se
izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se
koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće.
Članak
76.
Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapredenja turističkog područja Zajednice.
Članak
77.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavku i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome
odlucuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
XI. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
78.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za članove
Zajednice, putem turističko informativnih
centara, objavom na oglasnoj
ploči Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladan način.
Članak
79.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito i potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.
XII. POSLOVNA TAJNA
Članak
80.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, kao i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposleni u Zajednici.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XIII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
81.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitete čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIV. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
82.
Zajednica ima Statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta.
Statut mora biti u suglasnosti sa Zakonom i
drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se određene odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa
Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt,
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
83.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice na svojoj prvoj sjednici većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće
akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog ureda.
Članak
84.
Opći akti Turističkog vijeća su:
- o ustrojstvu,
- o organizaciji i sistematizaciji radnih
mjesta,
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
- o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i
ostalim materijalnim pravima radnika,
- drugi akti utvrdeni Statutom i odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
85.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana,
od dana primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga, Turističko vijeće
utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na
usvajanje.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.
Opći akti Zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
86.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu Statuta.
Do usklađivanja općih akata s odredbama ovog
Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
Članak
87.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut turističke zajednice Općine Čavle upisane u Upisnik turističkih
zajednica Ministarstva turizma, list broj 335 stranica A, upisni broj 287
(klasa: 334-03/99-02/04) ur. broj: 529-02/ 99-2) od 3. veljače 1999.godine.
Članak
88.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 610-01/98-01/03
Ur. broj: 2170-03-98-01-1
Čavle, 25.svibnja 2010.
Predsjednik
Skupštine Turističke zajednice Općine Čavle
Željko Lambaša, v.r.