29.
Na temelju članka 5. stavka 1. Zakona o
sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 67/08) i članka 33.
Statuta Grada Kastva (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj
26/09), Gradsko vijeće Grada Kastva, na 12. sjednici održanoj 27. svibnja 2010.
godine, donijelo je
ODLUKU
o uređenju prometa na području Grada Kastva
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuju uvjeti i pravila
odvijanja prometa na javno prometnim površinama na području Grada Kastva (u
daljnjem tekstu: Grad), kao i mjere za njihovo provođenje.
Članak
2.
Javno prometnim površinama, u smislu ove
Odluke, smatraju se: ceste, trgovi, javna parkirališta i druge prometne
površine koje su u funkciji sudionika u prometu na području Grada.
Članak
3.
Promet na javno prometnim površinama dopušten
je svima pod jednakim uvjetima, na način propisan Zakonom i ovom Odlukom.
Na javno prometnim površinama ne smiju se
poduzimati bilo kakve radnje ili djelatnosti koje bi mogle oštetiti tu površinu,
ugroziti sigurnost odnosno protočnost prometa.
II. UREĐENJE PROMETA
Članak
4.
Promet na javno prometnim površinama na
području Grada uređuje Jedinstveni upravni odjel Grada (u daljnjem tekstu:
Upravni odjel) sukladno prometnom projektu uređenja prometa, a kada se promet
uređuje na dijelu državne ili županijske ceste potrebna je i suglasnost
ministarstva nadležnog za unutarnje poslove.
Članak
5.
Uređenjem prometa u smislu ove Odluke smatra
se određivanje:
1. cesta s prednošću prolaska,
2. dvosmjernog odnosno jednosmjernog prometa,
3. sustava tehničkog uređenja prometa i
upravljanja prometom putem elektroničnih sustava i videonadzora,
4. ograničenja brzine kretanja vozila,
5. prometa pješaka, biciklista, vozača
mopeda, turističkog vlaka i zaprežnih vozila, gonjenja i vođenja stoke,
6. parkirališnih površina i načina
parkiranja, zabrane parkiranja i mjesta ograničenog parkiranja,
7. zona smirenog prometa,
8. blokiranja autobusa, teretnih automobila,
priključnih vozila i radnih strojeva na mjestima koja nisu namijenjena za
parkiranje tih vrsta vozila i načina deblokade tih vozila,
9. postavljanja i održavanja zaštitnih
ograda, stupića ili drugih fizičkih prepreka za pješake na opasnim mjestima,
10. pješačkih zona, sigurnosnih pravaca
kretanja školske djece, posebnih tehničkih mjera za sigurnost pješaka i
biciklista u blizini obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova, igrališta i
slično,
11. površina na kojima će se obavljati test
vožnja, terenska vožnja (cross), vožnja izvan kolnika (off road), sportske, enduro
i promidžbene vožnje,
12. uvjeta prometovanja vozila opskrbe u
zonama smirenog prometa i pješačkim zonama.
Članak
6.
Odobrenje za privremenu regulaciju prometa na
nerazvrstanim cestama zbog gradnje, rekonstrukcije i popravka građevinskih
objekata i instalacija (komunalne infrastrukture) daje Upravni odjel uz
obavijest policiji.
Odobrenje se daje na zahtjev pravne ili fizičke
osobe koja izvodi radove na kolniku ili nogostupu.
Zahtjevu se prilaže detaljan opis radova,
vrijeme izvođenja radova te prijedlog privremene regulacije prometa.
Zbog razloga iz stavka 1. ovog članka
Gradonačelnik Grada Kastva (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik), može uz
obavijest policiji privremeno zabraniti promet ako se radovi ne mogu izvesti
bez obustave prometa.
III. PROMET PO JAVNO PROMETNIM POVRŠINAMA
Članak
7.
Promet po javno prometnim površinama odvija
se na način da se omogući sigurnost svih sudionika u prometu.
Članak
8.
Na javno prometnim površinama mogu se
postavljati zaštitne ograde, stupići ili druge fizičke prepreke u svrhu zaštite
pješaka u prometu.
Na nogostupima ispred ustanova za predškolski
odgoj, škole, sportske dvorane, igrališta te drugih javnih objekata ispred
kojih se redovito okuplja veći broj ljudi, moraju se postaviti zaštitne ograde
ili stupići.
Postavljanje zaštitnih ograda ili stupića uz
nerazvrstane ceste obavlja se temeljem odobrenja Upravnog odjela.
Kada se fizičke prepreke postavljaju uz
državne i županijske ceste, potrebno je odobrenje nadležnog tijela s obzirom na
vrstu ceste.
U svrhu zaštite školske djece i ostalih
pješaka u blizini javnih ustanova (škola, vrtića, domova zdravlja-ambulanti,
ostalih ustanova) postavlja se posebna horizontalna i vertikalna prometna
signalizacija (naprave za smirivanje prometa - vibro trake, svjetlosna
treptajuća signalizacija i sl.).
Postavljanje i održavanje zaštitnih ograda i
stupića na opasnim mjestima postavlja pravna ili fizička osoba obrtnik kojoj su
povjereni poslovi temeljem ugovora.
Članak
9.
Na zahtjev vlasnika ili korisnika stambenog
ili poslovnog prostora Upravni odjel može dati odobrenje za postavu zaštitnih
ograda, stupića ili drugih prepreka radi slobodnog pristupa u objekt, na trošak
podnositelja zahtjeva.
Članak
10.
Radi osiguravanja kretanja osoba s
invaliditetom, uz pješačke prijelaze moraju se ugraditi rampe ili izvesti
upušteni nogostupi.
Članak
11.
U pješačkim zonama zabranjeno je kretanje i
parkiranje svih vozila, osim vozila s posebnom dozvolom i interventnih vozila
(vatrogasnih vozila, vozila hitne pomoći, vozila MUP-a, vozila HEP-a,
telekomunikacija i specijalnih vozila fizičkih i pravnih osoba kojima se
obavlja komunalna djelatnost za vrijeme obavljanja te djelatnosti).
U pješačkoj zoni vozač se u slučaju iz stavka
1. ne smije kretati brzinom većom od hoda pješaka.
Posebna dozvola mora biti istaknuta na
vidljivom mjestu.
Članak
12.
Zone smirenog prometa, sukladno odredbama
Zakona o sigurnosti prometa na cestama, određuju se na kolniku - ulicama ispred
osnovne škole, dječjih vrtića i jaslica, ispred javnih dječjih igrališta i
parkova, na dijelu javnih prometnih površina koje služe za pješački prilaz tim
ustanovama, kao i na dijelu javnih prometnih površina čija širina ne udovoljava
tehničkim uvjetima iz prostorno-planske dokumentacije.
IV. PARKIRANJE VOZILA
Članak
13.
Javno parkiralište dio je javno prometne
površine namijenjene parkiranju vozila.
Javno parkiralište mora biti označeno
prometnom signalizacijom sukladno propisima.
Članak
14.
Gradonačelnik određuje javna parkirališta na
području Grada za parkiranje vozila sukladno dokumentima prostornog uređenja.
Javno parkiralište može se organizirati i na
privatnoj parceli sukladno dokumentima iz stavka 1. ovog članka.
Članak
15.
Autobusima, teretnim vozilima, priključnim
vozilima (kamp prikolicama i dr.), kamp kućicama i radnim strojevima dozvoljeno
je parkiranje na javnim parkiralištima koje određuje Gradonačelnik.
Članak
16.
Javna parkirališta mogu biti s naplatom ili
bez naplate.
Gradonačelnik određuje javna parkirališta na
kojima se vrši naplata, razdoblje i uvjete naplate, visinu naknade za
parkiranje, te izvršitelje poslova organizacije i naplate parkiranja.
Članak
17.
Nadzor parkiranja vozila na parkiralištima u
vlasništvu Grada na kojima je parkiranje vremenski ograničeno obavlja
izvršitelj poslova organizacije i naplate parkiranja. .
Članak
18.
Javno parkiralište s naplatom mora imati
oznake utvrđene posebnim propisom.
Članak
19.
Za naplatu parkiranja koristi se parkirna
karta.
Parkirna karta je isprava kojom korisnik
javnog parkirališta dokazuje da je platio utvrđenu naknadu za parkiranje u
okviru dopuštenog vremena i koja mora biti istaknuta na vidljivom mjestu u
vozilu.
Prodaja parkirnih karata mora se organizirati
na dostupan način.
Članak
20.
Grad ili drugi organizator poslova parkiranja
odnosno vlasnik javnog parkirališta na privatnoj parceli ne odgovara za štete
nastale na vozilima na javnim parkiralištima kao ni za njihovo otuđenje.
O tome treba biti istaknuta višejezična
obavijest.
Članak
21.
Gradonačelnik određuje lokacije i korisnike
rezerviranih parkirališnih mjesta, te odlučuje o naplati na tim mjestima.
Rezervirano parkirališno mjesto mora biti
posebno označeno.
Članak
22.
Javna parkirališta u vlasništvu Grada mogu se
temeljem odobrenja Gradonačelnika koristiti za održavanje zabavnih i sportskih
manifestacije ili sličnih aktivnosti.
V. UVJETI PROMETOVANJA VOZILA OPSKRBE U
ZONAMA SMIRENOG PROMETA I PJEŠAČKIM ZONAMA
Članak
23.
U pješačkoj zoni u Gradu, dopušta se opskrba
fizičkih i pravnih osoba, vozilom čija najviša dopuštena masa ne prelazi 3,5
tone (snabdijevanje trgovina, hotela, ugostiteljskih objekata robom, ogrjevom i
sl.).
U pješačkoj zoni u staroj jezgri Grada Kastva
Gradonačelnik može stanarima koji posjeduju ili koriste nekretninu sa vlastitim
parkiralištem izdati posebnu dozvolu za prometovanje pješačkom zonom.
U slučaju izvođenja građevinskih radova u
pješačkim zonama iz stavka 1. i 2. ovog članka, Gradonačelnik može odobriti
promet vozilima čija najviša dopuštena masa ne prelazi 3,5 tone. U odobrenju će
se utvrditi pravci i vrijeme kretanja vozila.
Ukrcaj odnosno iskrcaj robe na dostavno
vozilo ili dostavna kolica vrši se na za to određenim opskrbnim punktovima, ako
je to potrebno, koje utvrđuje Gradonačelnik.
Parkiranje vozila radi opskrbe dozvoljeno je
na parkiralištu rezerviranom za vozilo opskrbe koje mora biti obilježeno
odgovarajućom prometnom signalizacijom.
Radi opskrbe, vozilo se može zadržavati na
označenom mjestu samo za vrijeme obavljanja ukrcaja i iskrcaja robe, ne dulje
od 30 minuta.
Uvjete i vrijeme opskrbe utvrđuje
Gradonačelnik.
VI. PREMJEŠTANJE NEPROPISNO ZAUSTAVLJENIH I
PARKIRANIH VOZILA
Članak
24.
Vozilo koje nije zaustavljeno ili parkirano u
skladu s odredbama zakona, premjestit će se temeljem naloga policijskog
službenika ili prometnog redara na ograđeno, uređeno i čuvano parkiralište na
području Grada sukladno posebnom propisu.
Članak
25.
Poslove premještanja i izdavanja nepropisno
zaustavljenih i parkiranih vozila obavlja pravna ili fizička osoba-obrtnik
kojoj je povjereno obavljanje tih poslova (u daljnjem tekstu: pravna ili
fizička osoba).
Troškove premještanja vozila snosi vlasnik
odnosno korisnik vozila.
Troškovi iz stavka 2. ovoga članka prihod su
osobe iz stavka 1. ovog članka.
Članak
26.
Visinu troškova premještanja nepropisno
zaustavljenih i parkiranih vozila propisuje Gradonačelnik, uz prethodnu
suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove.
Članak
27.
Autobus, teretni automobil, priključno vozilo
i radni stroj parkiran na mjestu koje nije namijenjeno za parkiranje tog vozila
blokirat će se napravom za blokiranje kotača, po naredbi policijskog
službenika.
Blokiranje i deblokiranje vozila obavlja
pravna ili fizička osoba.
Članak
30.
Troškove blokiranja i deblokiranja vozila iz
članka 29. ove Odluke podmiruje vlasnik odnosno korisnik vozila.
Visinu troškova blokiranja i deblokiranja
vozila utvrđuje Gradonačelnik.
Troškovi iz stavka 1. ovoga članka prihod su
pravne ili fizičke osobe.
Na zahtjev vlasnika odnosno korisnika vozila
pravna ili fizička osoba dužna je obaviti deblokadu vozila u što kraćem roku.
Nakon deblokiranja vozila, vlasnik odnosno
korisnik vozila dužan je odmah ukloniti vozilo.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
31.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o uređenju prometa na području grada Kastva od 14. kolovoza 2002.
godine (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 17/02).
Članak
32.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/10-01/5
Ur. broj: 2170-05-01-1-10-12
Kastav, 27. svibnja 2010.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA KASTVA
Predsjednik
Dalibor Ćiković mag. ing. aedif. v.r.