1.
Na temelju odredbe članka 12. i 15. Zakona o
Turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj
152/08) Skupština Turističke zajednice Općine Mrkopalj, uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, na sjednici održanoj dana 06. travnja 2010. godine,
donijela je
STATUT
Turističke zajednice Općine Mrkopal
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Turistička zajednica općine Mrkopalj (u
daljnjem tekstu: Zajednica) je pravna osoba čije su članice pravne ili fizičke
osobe u djelatnostima ugostiteljstva i turizma, te pravne i fizičke osobe
neposredno povezane s tim djelatnostima na području općine Mrkopalj.
Članak
2.
Turistička zajednica Općine Mrkopalj pravni
je slijednik Turističke zajednice Općine Mrkopalj upisane u Upisnik turističkih
zajednica Ministarstva turizma, list broj 273, stranica A, upisni broj 236
(klasa: 334-03/96-03/107 urbroj: 529-02-96-2) od 4. listopada 1996. godine.
Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja
na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom
o Turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u danjem tekstu:
Zakon) i ovim Statutom.
Članak
3.
Naziv Zajednice je »Turistička zajednica
općine Mrkopalj«.
Skraćeni naziv »TZO Mrkopalj«.
Sjedište zajednice je u: Mrkoplju, Stari kraj
3.
Članak
4.
Zajednica ima pečat okruglog oblika promjera,
30 mm, s tekstom »TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE MRKOPALJ«.
O broju pečata, načinu korištenja, te osobama
koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Turističkog ureda.
Članak
5.
Zajednica ima znak.
Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom
odlukom Turističko vijeće, a o načinju korištenja znaka odlučuje direktor
Turističkog ureda.
Članak
6.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i
njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima zajednice
njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak
7.
Za obavljanje stručnih i administrativnih
poslova vezanih za zadaće Zajednice, Zajednica ima Turistički ured.
Članak
8.
Zajednica može osnovati turistička društva
kao svoje podružnice polazeći od načela racionalnosti za područja turističkih
mjesta.
Turističko društvo je ustrojstvena jedinica
Zajednice koja obavlja dio djelatnosti u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Članak
9.
Rad zajednice je javan, a osigurava se i
ostvaruje na način propisan ovim Statutom.
Članak
10.
Djelatnost Zajednice temelji se na načelu
opće korisnosti i Zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti
taksativno navedenih u članku 10. stavku 3. Zakona, niti Zajednica smije imati
ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
11.
Radi unapređivanja općih uvjeta boravka
turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice te razvijanja
svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma,
očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda a osobite zaštite
okoliša, Zajednica ima sljedeće zadaće:
- promoviranje turističke destinacije na
razini općine samostalno i putem udruženog oglašavanja
- upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine
- sudjelovanje u definiranju ciljeva i
politike razvoja turizma na nivou općine
- sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu
koordinaciju javnog i privatnog sektora
- poticanje optimalizacije i uravnoteženje
ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš
- izrada strateških i razvojnih planova
turizma na nivou općine
- poticanje i sudjelovanje u uređenju općine
u cilju unapređenja uvijeta boravka turista, osim izgradnje komunalne
infrastrukture
- redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca,
prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i
ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim sportskim i drugim manifestacijama)
radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih
informacija potrebnih za boravak i putovanje turista
- izdavanje turističkih promotivnih
materijala
- obavljanje informativnih poslova u s vezi s
turističkom ponudom
- poticanje i organiziranjekulturnih,
zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose
obogaćivanju turističke ponude
- koordinacija djelovanja svih subjekata koji
su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog
dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja
turističke ponude
- poticanje, organiziranje i provođenje
akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja
i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne baštine
- poticanje, unapređivanje i promicanje specifičnih
prirodnih i društvenih vrijednosti koje općinu čine turistički prepoznatljivom
i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje
- vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje općine, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne
obrade podataka
- dnevno prikupljanje, tjedna, mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području općine
- provjera i prikupljanje podataka o prijavi
i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u
nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, te prijavom i
odjavom turista
- poticanje i sudjelovanju aktivnostima
obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju, i unapređenju prirodnih i
društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o
važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u
cilju podizanja kvalitete usluga
- organizacija, provođenje i nadzor svih
radnji promocije turističkog proizvoda općine sukladno smjernicama skupštine
Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice
- ustrojavanje jedinstvenog turističkog
informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade
- obavljanje i drugih poslova propisanih ovim
Zakonom ili drugim propisom.
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte
u turizmu s područja županije.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih
turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
12.
Zajednica ima obvezatne i počasne članove, a
može imati i dragovoljne članove.
Članak
13.
Obvezatni članovi Zajednice su sve domaće
pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili
podružnice, pogone ili filijale i slično (u daljnjem tekstu : poslovna
jedinica) , a koje ostvaruju prihod obavljanjem ugostiteljskih i turističkih,
te s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se
i na podružnice, predstavništva i druge oblike fizičkih i pravnih osoba koje
imaju sjedište u turističkom mjestu.
Pravne i fizičke osobe postaju obvezatni
članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja
djelatnosti na području Zajednice.
Članak
14.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada zajednice , prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom
poslovne jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja prihoda
pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem s
turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Na prestanak obvezatnog članstva ne utječe
privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.
Članak
15.
Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog
vijeća može imenovati domaće i strane fizičke osobe počasnim članom Zajednice
ako su one posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području
Zajednice.
Počasni članovi mogu sudjelovati u radu
sjednica Skupštine bez prava odlučivanja i ne mogu biti birani u tijelu
Zajednice.
Članak
16.
Skupština Zajednice može donijeti odluku o
učlanjenju pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao
dragovoljnih članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem. Odluku
o isključenju dragovoljnog člana donijeti će Skupština zajednice ukoliko se taj
član ne pridržava odredaba ovog Statuta, odluka i drugih akta tijela Zajednice
ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Članak
17.
Obvezatni i dragovoljni članovi zajednice
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- biraju ili budu birani u tijela Zajednice,
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u njenim radu,
- daju inicijativu za jačanje i promicanje
turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe za rad tijela
Zajednice,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice i daju prijedloge za njihovo rješavanje,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
aktivnostima očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekovog okoliša,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s njima neposredno povezanih
djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih
općih akata Zajednice,
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke, zaključke i dogovorene
stavove Zajednice u Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije,
- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne
odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom,
- predlažu pomaganje razvoju turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
- razmjenjuju u Zajednici informacije,
obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice,
- razvijaju međusobnu odgovornosti za
provođenje zadataka Zajednice,
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
18.
Tijela Zajednice su: Skupština Turističko
vijeće, nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.
a) Skupština Zajednice
Članak
19.
Skupština Zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici
fizičkih osoba članova Zajednice i predstavnici pravnih osoba članova Zajednice
i predstavnici pravnih osoba članova Zajednice (u daljnjem tekstu: članovi
Skupštine zajednice), na način da svaki predstavnik u skupštini predstavlja
određeni broj članova, s tima da predstavnici članova Zajednice ne mogu putem
punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu skupštine.
Broj predstavnika članova skupštine iz stavka
2. ovog članka utvrđen je razmjerno visini udjela pojedinog člana u prihodu
Zajednice , ali jedan član ima maksimalno 40% predstavnika u skupštini.
Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 3.
ovog članka, računaju se članarina i 25% boravišne pristojbe koje je taj član
uplatio Zajednici u godini koja prethodi u kojoj se provode izbori za skupštinu
turističke zajednice, pa se sukladno tome broj predstavnika članova skupštine
Zajednice određuje na sljedeći način:
- Članovi Zajednice s područja djelovanja
Zajednice koji sudjeluju s 3-10% u ukupnom prihodu Zajednice imaju 1
predstavnika
- Članovi Zajednice s područja djelovanja
Zajednice koji sudjeluju s 10,1-18 % u ukupnom prihodu imaju 2 predstavnika
- Članovi Zajednice s područja djelovanja
Zajednice koji sudjeluju s 18,1- 24 % u ukupnom prihodu imaju 3 predstavnika
- Članovi Zajednice s područja djelovanja
Zajednice koji sudjeluju s 24,1 - 29% u ukupnom prihodu imaju 4 predstavnika
- Članovi zajednice s područja djelovanja
zajednice koji sudjeluju u ukupnom prihodu preko 29% imaju 5 predstavnika
- Članovi Zajednice s područja djelovanja
Zajednice koji sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice ispod 0,5% grupiraju se u
slijedeće skupine od kojih svaka ima pravo na broj predstavnika koji odgovara
udjelu pojedine skupine u ukupnom prihodu zajednice i to:
. privatni iznajmljivači
. ugostiteljska
. trgovačka
. ostale djelatnosti neposredno povezane s
turizmom
Predstavnici skupine se određuju prema
najviše uplaćenom prihodu Zajednici u godini prije izborne unutar grupacije.
Ako tijekom mandata dođe do promjene dijela u
prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova skupština iznova će se
utvrditi prema stavku 3. ovog članka, a promjenu utvrđuje skupština Zajednica
istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.
Članak
20.
Skupština Zajednice broji ukupno 12
predstavnika fizičkih i pravnih osoba članova Zajednice.
Članak
21.
Skupština Zajednice:
- donosi Statut Zajednice,
- donosi poslovnik o radu Skupštine,
- donosi odluku o osnivanju, ustroju te
pravima i dužnostima Turističkog društva,
- bira i razrješava članove Nadzornog odbora,
- donosi godišnji program rada, financijski
plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog vijeća,
- odlučuje o zahtjevu za dragovoljno
članstvo,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju
Turističkog ureda,
- utvrđuje visinu članarine dobrovoljnih
članova Zajednice,
- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu
Turističke zajednice Županije primorsko-goranske,
- donosi Pravilnik o radu Skupštine
Zajednice,
- daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa,
- razmatra pitanja koja proizlaze iz zadaća
Zajednice te predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje i
rješavanje,
- prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predvođeno zakonom i ovim Statutom.
Članak
22.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje 4
godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandati prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik
- prestankom rada člana Zajednice čiji je
predstavnik
- na osobni zahtjev
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu s
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
23.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine zajednice.
Članak
24.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Sjednica Skupštine održava se najmanje dva
puta godišnje.
Sjednica Skupštine sazvat će se i u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ili
Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,
- izbora predsjednika Zajednice,
- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese
nadzorni odbor, Turističko vijeće, najmanje 1/10 članova Skupštine ili direktor
Turističkog ureda.
Podnosilac zahtjeva za sazivanje sjednice
dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu
sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova skupštine.
Članak
25.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine
zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se
Poslovnikom.
b) Turističko vijeće
Članak
26.
Turističko vijeće je izvršno tijelo Skupštine
Zajednice i odgovorno je Skupštini Zajednice.
Članak
27.
Turističko vijeće zajednice:
- provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice,
- predlaže Skupštini osnovne smjernice,
godišnji program rada i financijski plan Zajednice, te godišnje financijsko
izvješće,
- podnosi skupštini izvješće o svom radu
najmanje jednom godišnje,
- upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu
i ovom Statutu, te sukladno programu rada i financijskom planu,
- imenuje i razrješava direktora Turističkog
ureda i voditelja podružnice nakon provedenog javnog natječaja,
- zahtijeva i razmatra izvješće direktora
Turističkog ureda, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju
navedenog izvješća,
- donosi opće akte za stručnu službu
turističke zajednice
- odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s financijskim
planom,
- donosi opće akte koje ne donosi Skupština
Zajednice,
- priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,
- donosi Poslovnik Turističkog vijeća,
- potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno
uključene u turistički promet,
- utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
- daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora, odlučuje i obavlja druge poslove u okviru
svoga djelokruga.
Članak
28.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika
i osam članova koje bira skupština Zajednice iz redova članova Zajednice,
vodeći računa o zastupljenosti djelatnosti u turizmu( pružatelj ugostiteljskih
usluga, putničke agencije i sl.).
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
29.
Mandat članova Turističkog vijeća traje 4
godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koji je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice
- na osobni zahtjev
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno
delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran člana
kojemu je ta funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 1. ovog članka.
Članak
30.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i presjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
Članak
31.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Članak
32.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća uređuje
se Poslovnikom.
c) Nadzorni odbor
Članak
33.
Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.
Nadzorno odbor ima najmanje tri člana, čine
ga članovi koje bira skupština Zajednice iz redova svih članova Zajednice i
član kojeg delegira turističko vijeće turističke zajednice županije.
Članom Nadzornog odbora ne može biti član
drugih tijela iste Zajednice.
Članak
34.
Nadzorni odbor nadzire najmanje dva puta
godišnje:
- vođenje poslova Zajednice,
- materijalno, financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima Zajednice i turističkog društva,
- izvođenje i provedbu programa rada i
financijskog plana Zajednice.
O obavljenom nadzoru nadzorni odbor najmanje
tri puta godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini zajednice i turističko
vijeću turističke zajednice županije čiji je Zajednica član.
U izvješću iz stavka 2. ovog članka nadzorni
odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i
aktima Zajednice te odlukama skupštine i turističkog vijeća, jesu li godišnja i
druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama
Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova,
da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri,
te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.
Članak
35.
Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi
njenim radom predsjednik.
Odbor radi u punom sastavu.
Način sazivanja i vođenja sjednice nadzornog
odbora i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuje
se Poslovnikom kojeg donosi nadzorni odbor.
Nadzorno odbor može pravovaljano odlučivati
ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova
ukupnog broja članova.
Članak
36.
Mandat članova nadzornog odbora traje 4
godine.
Članu nadzornog odbora može prestati mandat i
prije isteka vremena na koji je izabran ako je opozvan od strane tijela koje ga
je izabralo, odredilo za člana odnosno imenovalo ili na osobni zahtjev.
Član nadzornog odbora može se opozvati ako
svoju dužnost u nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima
tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na
vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je na način iz stavka
2. ovog članaka prestao mandat.
d) Predsjednik Zajednice
Članak
37.
Zajednica ima predsjednika zajednice koji
predstavlja zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik skupštine Zajednice i
predsjednik Turističkog vijeća Zajednice.
U trenutku razrješenja općinskog načelnika
sukladno propisu kojim se uređuju jedinci lokalne odnosno područne (regionalne)
samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, te u navedenom
slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira
izbore općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.
Članak
38.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja zajednicu,
- saziva i predsjeda Skupštinu Zajednice,
- saziva i predsjeda Turističkom vijeću,
- organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnost Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice,
- brine se o suradnji Zajednice s drugim
turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,
- brine se o pripremi sjednica Skupštine
zajednice i turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština zajednice i Turističko vijeće,
- obavlja i druge poslove utvrđena aktima
Skupštine i Turističkog vijeća.
Članak
39.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika zajednice Skupštini zajednice predsjedava zamjenik predsjednika
Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
e) Radna tijela
Članak
40.
Skupština Zajednice i turističko vijeće mogu
osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, komisiju i sl) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelo kruga.
Skupština Zajednice i turističkog vijeća
odlukom osnivaju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada i
druga pitanja vezana za rad tog tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
41.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor Turističkog ureda.
Direktor Turističkog ureda može dati pismenu
punomoć drugoj osobi za zastupanje zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena
u zajednici za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se utvrđuju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKO DRUŠTVO
Članak
42.
Za područje turističkih mjesta s područja
Zajednice Skupština može osnovati turistička društva.
Članak
43.
Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica
Zajednice može obavljati slijedeće poslove Zajednice:
- vođenje popisa turista za područja
turističkog mjesta odnosno Turističkog društva
- dnevno prikupljanje, tjedna, mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno
Turističkog društva,
- informiranje turista o turističkim
potrebama kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima mjesta,
- organizacija, provođenje svih radnji
promocije turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i programu
Turističkog društva,
- poticanje i organiziranje akcija u cilju
očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekova okoliša na području mjesta,
- i ostale poslove utvrđene odlukom osnivanja
Društva.
Članak
44.
Turističko društvo nema svojstvo pravne
osobe.
Prava i obveze koje po isteku iz poslovanja
Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.
Članak
45.
Turističko društvo nosi naziv »Turističko
društvo«, a može mu se dodati i naziv turističkog mjesta.
Turističko društvo posluje pod svojim punim
nazivnom i uz naznaku svog sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.
Ovisno o turističkim potrebama mjesta
Turističko društvo može poslovati tijekom cijele godine ili sezonski.
Turističko društvo osniva se odlukom
Skupštine Zajednice, koja sadrži osobito:
- naziv i sjedište Zajednice
- naziv i sjedište turističkog društva
- predmet poslovanja turističkog društva
- način poslovanja (sezonski ili cijelu
godinu)
Odluka o osnivanju Turističkog društva mora
biti u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Članak
46.
Stručne poslova u turističkom društvu vodi i
organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu Voditelj).
Voditelj poslove obavlja profesionalno i u
okviru prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju turističkog društva i
ovim statutom, te u okviru ovlaštenja turističkog vijeća.
Na pravni status Voditelja, uvijete za
stupanje na rad is ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Voditelj turističkog društva za svoj rad
odgovara turističkom vijeću Zajednice i direktoru turističkog ureda Zajednice.
Članak
47.
Turističko društvo upisuje se u Upisnik.
Zajednica je dužna prijavu za upis
Turističkog društva i upisnik podnijeti ministarstvu turizma u roku od 15 dana
od dana osnivanja Turističkog društva.
Članak
48.
Turističko društvo prestaje:
- odlukom Skupštine Zajednice o prestanku
Turističkog društva,
- prestankom zajednice.
VII. TURISTIČKI URED
Članak
49.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište ureda je u sjedištu zajednice.
Članak
50.
Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Skupština Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće
aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.
Ustrojstvo ureda treba odgovarati potrebama i
zahtjevima članova Zajednice i mogućnost za stručno, kvalitetno ,pravovremeno i
odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
51.
Turistički ured obavlja osobito ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi pripremanja sjednica tijela zajednice,
- obavlja stručna i administrativne poslove u
svezi a izradom i izvršavanjem akata tijela zajednice,
- obavlja pravne, financijske i knjigovodstvene
poslove, kadrovske poslove, evidencije i statističke podatke utvrđene propisima
i aktima Zajednice,
- izrađuje analize, informacije i druge
materijale za potrebe zajednice,
- daje tijelima zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga zajednice,
- organizira rad turističko-informativnog
centra,
- obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela zajednice.
Članak
52.
Na pravni status zaposlenih u uredu, uvijete
za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Radnici zaposleni u Uredu moraju ispunjavati
posebne uvijete koje propisuje ministar turizma.
Direktor Ureda i radnici na stručnim
poslovima na izvršenju zadaća zajednice koji u trenutku sklapanja ugovora o
radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u daljnjem tekstu
stručni ispit)moraju ga položiti u roku jedne godine od dana stupanja na rad.
Radniku iz prethodnog stavka ovog članka koji
ne položi stručni ispit prestaje Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće
aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.
Ustrojstvo ureda treba odgovarati potrebama i
zahtjevima članova Zajednice i mogućnost za stručno, kvalitetno,pravovremeno i
odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
53.
Turistički ured ima direktora kojeg na
temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor mora ispunjavati posebne uvjete koje
propisuje ministar turizma i mora ispunjavati uvjet da mu pravomoćnom sudskom
presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna
mjera zabrane obavljanja poslova iz područja turizma, dok ta mjera traje.
Članak
54.
Ako se na natječaj nitko ne prijavi ili nitko
od prijavljenih kandidata nije izabran, on će se ponoviti.
Zajednicu do izbora direktora zastupa
predsjednik zajednice.
Direktora Ureda u slučaju odsutnosti ili
spriječenosti zamjenjuje osoba koji na prijedlog direktora odredi vijeće iz
redova Ureda.
Članak
55.
Direktor Turističkog ureda organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Ureda i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je
za poslovanje Zajednice.
Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom
vijeću i predsjedniku zajednice.
Direktor i drugi radnici zaposleni u uredu ne
mogu biti predsjednicima niti članovima Skupštine, turističkog vijeća i
nadzornog odbora niti jedne turističke zajednice.
Direktor Ureda :
- provodi odluke turističkog vijeća
- organizira izvršavanje zadaće zajednice
- zastupa zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice
- odgovoran je za namjensko korištenje
sredstava koja se vode u zajednici
- usklađuje materijalne i druge uvjete rada
Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno
obavljeni u skladu s odlukama zaključcima i programom rada zajednice i njezinih
tijela
- odlučuje o zapošljavanju radnika u uredu i
raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te oi prestanku rada skladu s
aktom o ustrojstvu sistematizaciji Ureda
- upozorava radnike Ureda i tijela Zajednice
na zakonitost njihovih odluka
- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju Ureda
- odlučuje o provjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocjeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja
zadataka Zajednice
- potpisuje poslovnu dokumentaciju zajednice
- podnosi Turističkom Vijeću izvješće o svom
radu i o radu Urea najmanje jednom godišnje, te predlaže mjere za unapređenje
organizacije rada Ureda
- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice
Članak
56.
Direktor Turističkog ureda može biti
razriješen:
1. na osobni zahtjev
2. ako zbog neizvršavanja ili nemarnog
vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je
izvršavanje istih bilo otežano
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluka tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu i o radu Ureda
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
o radu direktora i Turističkog ureda
Prijedlog za pokretanje za razrješenje
direktora Turističkog ureda predsjednik Zajednice, Skupština zajednice ili
Nadzorni odbor moraju podnjeti u slučaju iz stavka 1. točke 2., 3., 4., 5. i 6.
ovog članaka Statuta.
Turističko vijeće razmatra i ispituje navode
iz prijedloga za pokretanje postupka za razrješenje direktora Ureda.
Odluku o razrješenju direktora Ureda donosi
Turističko vijeće glasovanjem.
U slučaju razrješenja direktora Ureda,
Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice.
VIII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR
Članak
57.
Radi prikupljanja, obrade i raspačavanja
informacija o radu Zajednice Skupština Zajednice može odlukom o osnivanju Ureda
ustrojiti Turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu Centar) kao užu organizacijsku
jedinicu Ureda.
Centar nema svojstvo pravne osobe.
Članak
58.
Zadaće Centra su:
- prikupljanje, obrada i raspačavanje
informacija o cilju poticanja i promidžbe turizma na području zajednice,
- prikupljanje informacija o informacija o
turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za
turizam zajednice,
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.,
- promocija turističkog proizvoda s područja
Zajednice
- davanje ostalih turističkih informacija
- suradnja s tuzemnim i inozemnim
informativnim organizacijama
- drugi poslovi utvrđeni odlukom o osnivanju
Centra i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog vijeća.
Centar radi izvršavanja zadataka iz stavka 1.
ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.
Članak
59.
Poslove centa vodi i organizira voditelj koji
za svoj rad i rad Centra odgovara Turističkom vijeću i direktoru Ureda.
Na pravni status voditelja centra, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Članak
60.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi rada Centra uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za
Turistički ured.
IX. ODGOVORNOST ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
61.
Svaki član tijela zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi skupštine Zajednice odgovorni su
članu zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Ureda osobno je odgovoran za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
X. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
62.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - i svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara
cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
63.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
64.
Za svaki poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada i financijsku plan.
Članak
65.
Prijedlog programa rada i prijedlog
financijskog plana Zajednice za slijedeću godinu utvrđuje Turističko vijeće i
podnosi ga Skupštini Zajednice do 31. listopada tekuće godine.
Članak
66.
Godišnji program rada i godišnji financijski
plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane i potrebna financijska
sredstva za njihovo izvršenje.
Prijedlog programa rada i financijskog plana
Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima skupštine zajednice 8 dna
prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Godišnji program rada i financijski plan
Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.
Članak
67.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna
donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.
Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka
obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i
godišnjeg financijskog plana.
Članak
68.
Za izvršenje programa rada o godišnjeg
financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.
Članak
69.
Prijedlog Godišnjeg financijskog izvješća za
prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i nadzornom
odboru do kraja veljače tekuće godine.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
mora se staviti na uvid članovima Zajednice 8 dana prije razmatranja na
Skupštini zajednice.
Skupština Zajednice dužna je svake godine do
kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu.
Godišnje financijsko izvješće obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zada
taka. Izdacima njihovog
izvršenja, izdacima za poslovanje Ureda i rad tijela turističke zajednice,
ostvarenje prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu
financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i
ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj
turizma.
Godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.
Članak
70.
Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih
izvora:
1. boravišne pristojba, u skladu s posebnim
Zakonom,
2. članarine, u skladu s posebnim Zakonom,
3. proračuna općine,
4. dragovoljnih prihoda.
Pored izvora iz stavka 1. ovog članka,
poslovanja ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim
sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi i zainteresirane pravne i fizičke
osobe.
Zajednica ostvaruje prihode i iz imovine u
vlasništvu i od obavljanja sljedećih gospodarskih djelatnosti:
- upravljanja javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno
područne (regionalne) samouprave,
- organiziranju manifestacija i priredbi,
- obavljanja komercijalnih oglasa na svojim
promotivnim materijalima,
- prodaja suvenira, turističkih karata i
vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala,
- posredovanja u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji
registrirana turistička agencija,
- obavljanja drugih poslova i zadaća javnog
interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti
zakonom i drugim propisima.
Zajednica se može na temelju posebne odluke
turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i
financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50%
financijskim planom predviđenih prihoda.
Članak
71.
Za djelovanje turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda od boravišnih pristojba, članarina i prihoda od obavljanja
gospodarskih djelatnosti iz članka 10.stavka 3. Zakona, ostvarenih na području
za koje je turističko društvo osnovan, preostalih nakon raspodjele sredstava
ostalim korisnicima.
Turističko društvo obvezno je sredstva kojima
raspolaže sukladno ovom Zakonu, koristiti namjenski u skladu s utvrđenim godišnjim
programom rada i financijskim planom.
Turističko društvo predlaže turističkom
vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan, koji su sastavni dio
godišnjeg plana Zajednice.
Članak
72.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe
plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
73.
Financijskim planom Zajednice utvrđuje se i
dio prihoda kad neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koji se koristi tijekom
godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se
financiraju iz financijskog plana zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće.
Članak
74.
Višak prihoda nad rashodima zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.
Članak
75.
Turističko vijeće zajednice upravlja imovinom
zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu o otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine zajednice, koja o tome
odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine zajednice.
XI. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
76.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela zajednice za
članove Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladni način.
Članak
77.
Predsjednik Zajednice odgovoran j za redovito
iu potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.
XII. POSLOVNA TAJNA
Članak
78.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi se odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju
zajednice i štetilo interesima i polovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik zajednice određuje koje isprave i
podaci su polovna tajna, te ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužnu su čuvati svi članovi i
zaposlenici u Zajednici.
Povreda odredaba ovog statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XIII. ZAŠTITA PRIRODE I ČUVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
79.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIV. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
80.
Zajednica ima statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta.
Statut mora biti u suglasnosti s zakonom i
drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa
statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida i poništava taj akt odnosno
njegove pojedine odredbe.
Članak
81.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće
akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Ureda.
Članak
82.
Opći akti Turističkog ureda su:
- o ustrojstvu,
- o organizaciji i sistematizaciji radnih
mjesta,
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
- o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i
ostalim materijalnim pravima radnika,
- drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
83.
Izmjene i dopune statuta odnose se u postupku
i na način određen za donošenje statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku osam dana od
primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje
prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na
usvajanje.
Članak
84.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.
Opći akti zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
85.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama zakona i statuta u roku 30 dana od dana stupanja na
snagu Statuta.
Članak
86.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Općine Mrkopalj upisane u upisnik
turističkim zajednica Ministarstva turizma , list broj 273 stranica A, upisni
broj 236 (klasa: 334-03/96-03/107 ur. broj: 529-02-96-2) od 4. listopada 1996.
godine.
Članak
87.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana po
objavi u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Mrkopalj, 6. travnja 2010.
Predsjednik
Ivica
Padavić, v. r.