SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XVIII. - broj 13. Petak, 9. travnja 2010.
TURISTIČKA ZAJEDNICA TZ OPĆINE MRKOPALJ
7

1.

Na temelju odredbe članka 12. i 15. Zakona o Turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj 152/08) Skupština Turističke zajednice Općine Mrkopalj, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, na sjednici održanoj dana 06. travnja 2010. godine, donijela je

STATUT
Turističke zajednice Općine Mrkopal

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Turistička zajednica općine Mrkopalj (u daljnjem tekstu: Zajednica) je pravna osoba čije su članice pravne ili fizičke osobe u djelatnostima ugostiteljstva i turizma, te pravne i fizičke osobe neposredno povezane s tim djelatnostima na području općine Mrkopalj.

Članak 2.

Turistička zajednica Općine Mrkopalj pravni je slijednik Turističke zajednice Općine Mrkopalj upisane u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma, list broj 273, stranica A, upisni broj 236 (klasa: 334-03/96-03/107 urbroj: 529-02-96-2) od 4. listopada 1996. godine.

Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma.

Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom o Turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u danjem tekstu: Zakon) i ovim Statutom.

Članak 3.

Naziv Zajednice je »Turistička zajednica općine Mrkopalj«.

Skraćeni naziv »TZO Mrkopalj«.

Sjedište zajednice je u: Mrkoplju, Stari kraj 3.

Članak 4.

Zajednica ima pečat okruglog oblika promjera, 30 mm, s tekstom »TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE MRKOPALJ«.

O broju pečata, načinu korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Turističkog ureda.

Članak 5.

Zajednica ima znak.

Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom odlukom Turističko vijeće, a o načinju korištenja znaka odlučuje direktor Turističkog ureda.

Članak 6.

Zajednicom upravljaju njezini članovi i njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima zajednice njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.

Članak 7.

Za obavljanje stručnih i administrativnih poslova vezanih za zadaće Zajednice, Zajednica ima Turistički ured.

Članak 8.

Zajednica može osnovati turistička društva kao svoje podružnice polazeći od načela racionalnosti za područja turističkih mjesta.

Turističko društvo je ustrojstvena jedinica Zajednice koja obavlja dio djelatnosti u skladu sa Zakonom i ovim statutom.

Članak 9.

Rad zajednice je javan, a osigurava se i ostvaruje na način propisan ovim Statutom.

Članak 10.

Djelatnost Zajednice temelji se na načelu opće korisnosti i Zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti taksativno navedenih u članku 10. stavku 3. Zakona, niti Zajednica smije imati ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.

II. ZADAĆE ZAJEDNICE

Članak 11.

Radi unapređivanja općih uvjeta boravka turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice te razvijanja svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma, očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda a osobite zaštite okoliša, Zajednica ima sljedeće zadaće:

- promoviranje turističke destinacije na razini općine samostalno i putem udruženog oglašavanja

- upravljanje javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine

- sudjelovanje u definiranju ciljeva i politike razvoja turizma na nivou općine

- sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora

- poticanje optimalizacije i uravnoteženje ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš

- izrada strateških i razvojnih planova turizma na nivou općine

- poticanje i sudjelovanje u uređenju općine u cilju unapređenja uvijeta boravka turista, osim izgradnje komunalne infrastrukture

- redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca, prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim sportskim i drugim manifestacijama) radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih informacija potrebnih za boravak i putovanje turista

- izdavanje turističkih promotivnih materijala

- obavljanje informativnih poslova u s vezi s turističkom ponudom

- poticanje i organiziranjekulturnih, zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose obogaćivanju turističke ponude

- koordinacija djelovanja svih subjekata koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja turističke ponude

- poticanje, organiziranje i provođenje akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne baštine

- poticanje, unapređivanje i promicanje specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje općinu čine turistički prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje

- vođenje jedinstvenog popisa turista za područje općine, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne obrade podataka

- dnevno prikupljanje, tjedna, mjesečna obrada podataka o turističkom prometu na području općine

- provjera i prikupljanje podataka o prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, te prijavom i odjavom turista

- poticanje i sudjelovanju aktivnostima obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju, i unapređenju prirodnih i društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u cilju podizanja kvalitete usluga

- organizacija, provođenje i nadzor svih radnji promocije turističkog proizvoda općine sukladno smjernicama skupštine Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice

- ustrojavanje jedinstvenog turističkog informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade

- obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom.

Zajednica sudjeluje u provedbi programa i akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu s područja županije.

Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih turističkih organizacija.

III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI

Članak 12.

Zajednica ima obvezatne i počasne članove, a može imati i dragovoljne članove.

Članak 13.

Obvezatni članovi Zajednice su sve domaće pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili podružnice, pogone ili filijale i slično (u daljnjem tekstu : poslovna jedinica) , a koje ostvaruju prihod obavljanjem ugostiteljskih i turističkih, te s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.

Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se i na podružnice, predstavništva i druge oblike fizičkih i pravnih osoba koje imaju sjedište u turističkom mjestu.

Pravne i fizičke osobe postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti na području Zajednice.

Članak 14.

Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje: prestankom rada zajednice , prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.

Na prestanak obvezatnog članstva ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.

Članak 15.

Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog vijeća može imenovati domaće i strane fizičke osobe počasnim članom Zajednice ako su one posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području Zajednice.

Počasni članovi mogu sudjelovati u radu sjednica Skupštine bez prava odlučivanja i ne mogu biti birani u tijelu Zajednice.

Članak 16.

Skupština Zajednice može donijeti odluku o učlanjenju pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao dragovoljnih članova u Zajednicu na njihov zahtjev.

Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem. Odluku o isključenju dragovoljnog člana donijeti će Skupština zajednice ukoliko se taj član ne pridržava odredaba ovog Statuta, odluka i drugih akta tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.

Članak 17.

Obvezatni i dragovoljni članovi zajednice imaju prava, obveze i odgovornosti da:

- biraju ili budu birani u tijela Zajednice,

- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju u njenim radu,

- daju inicijativu za jačanje i promicanje turizma na području Zajednice,

- daju prijedloge i primjedbe za rad tijela Zajednice,

- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice i daju prijedloge za njihovo rješavanje,

- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim aktivnostima očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekovog okoliša,

- putem Zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s njima neposredno povezanih djelatnosti,

- daju inicijative za donošenje mjera i propisa iz područja turizma,

- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata Zajednice,

- sudjeluju u radu Zajednice i manifestacijama koje ona organizira,

- provode odluke, zaključke i dogovorene stavove Zajednice u Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije,

- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom,

- predlažu pomaganje razvoju turizma i u mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,

- razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,

- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice,

- razvijaju međusobnu odgovornosti za provođenje zadataka Zajednice,

- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.

IV. TIJELA ZAJEDNICE

Članak 18.

Tijela Zajednice su: Skupština Turističko vijeće, nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.

a) Skupština Zajednice

Članak 19.

Skupština Zajednice je najviše tijelo upravljanja u Zajednici.

Skupštinu Zajednice čine predstavnici fizičkih osoba članova Zajednice i predstavnici pravnih osoba članova Zajednice i predstavnici pravnih osoba članova Zajednice (u daljnjem tekstu: članovi Skupštine zajednice), na način da svaki predstavnik u skupštini predstavlja određeni broj članova, s tima da predstavnici članova Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu skupštine.

Broj predstavnika članova skupštine iz stavka 2. ovog članka utvrđen je razmjerno visini udjela pojedinog člana u prihodu Zajednice , ali jedan član ima maksimalno 40% predstavnika u skupštini.

Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 3. ovog članka, računaju se članarina i 25% boravišne pristojbe koje je taj član uplatio Zajednici u godini koja prethodi u kojoj se provode izbori za skupštinu turističke zajednice, pa se sukladno tome broj predstavnika članova skupštine Zajednice određuje na sljedeći način:

- Članovi Zajednice s područja djelovanja Zajednice koji sudjeluju s 3-10% u ukupnom prihodu Zajednice imaju 1 predstavnika

- Članovi Zajednice s područja djelovanja Zajednice koji sudjeluju s 10,1-18 % u ukupnom prihodu imaju 2 predstavnika

- Članovi Zajednice s područja djelovanja Zajednice koji sudjeluju s 18,1- 24 % u ukupnom prihodu imaju 3 predstavnika

- Članovi Zajednice s područja djelovanja Zajednice koji sudjeluju s 24,1 - 29% u ukupnom prihodu imaju 4 predstavnika

- Članovi zajednice s područja djelovanja zajednice koji sudjeluju u ukupnom prihodu preko 29% imaju 5 predstavnika

- Članovi Zajednice s područja djelovanja Zajednice koji sudjeluju u ukupnom prihodu Zajednice ispod 0,5% grupiraju se u slijedeće skupine od kojih svaka ima pravo na broj predstavnika koji odgovara udjelu pojedine skupine u ukupnom prihodu zajednice i to:

. privatni iznajmljivači

. ugostiteljska

. trgovačka

. ostale djelatnosti neposredno povezane s turizmom

Predstavnici skupine se određuju prema najviše uplaćenom prihodu Zajednici u godini prije izborne unutar grupacije.

Ako tijekom mandata dođe do promjene dijela u prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova skupština iznova će se utvrditi prema stavku 3. ovog članka, a promjenu utvrđuje skupština Zajednica istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.

Članak 20.

Skupština Zajednice broji ukupno 12 predstavnika fizičkih i pravnih osoba članova Zajednice.

Članak 21.

Skupština Zajednice:

- donosi Statut Zajednice,

- donosi poslovnik o radu Skupštine,

- donosi odluku o osnivanju, ustroju te pravima i dužnostima Turističkog društva,

- bira i razrješava članove Nadzornog odbora,

- donosi godišnji program rada, financijski plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog vijeća,

- odlučuje o zahtjevu za dragovoljno članstvo,

- donosi odluku o osnivanju i ustroju Turističkog ureda,

- utvrđuje visinu članarine dobrovoljnih članova Zajednice,

- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu Turističke zajednice Županije primorsko-goranske,

- donosi Pravilnik o radu Skupštine Zajednice,

- daje nadležnim tijelima inicijative za donošenje zakona i drugih propisa,

- razmatra pitanja koja proizlaze iz zadaća Zajednice te predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje i rješavanje,

- prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o drugim pitanjima kada je to predvođeno zakonom i ovim Statutom.

Članak 22.

Mandat članova Skupštine Zajednice traje 4 godine.

Članu Skupštine Zajednice može prestati mandati prije isteka vremena na koje je izabran:

- opozivom od strane člana Zajednice čiji je predstavnik

- prestankom rada člana Zajednice čiji je predstavnik

- na osobni zahtjev

Skupština Zajednice može predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu s zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.

Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.

Članak 23.

Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine zajednice.

Članak 24.

Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.

Sjednica Skupštine održava se najmanje dva puta godišnje.

Sjednica Skupštine sazvat će se i u slučaju:

- izbora članova Turističkog vijeća ili Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,

- izbora predsjednika Zajednice,

- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese nadzorni odbor, Turističko vijeće, najmanje 1/10 članova Skupštine ili direktor Turističkog ureda.

Podnosilac zahtjeva za sazivanje sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.

Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova skupštine.

Članak 25.

Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine zajednice.

Skupština Zajednice donosi odluke većinom glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije drugačije određeno.

Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se Poslovnikom.

b) Turističko vijeće

Članak 26.

Turističko vijeće je izvršno tijelo Skupštine Zajednice i odgovorno je Skupštini Zajednice.

Članak 27.

Turističko vijeće zajednice:

- provodi odluke i zaključke Skupštine Zajednice,

- predlaže Skupštini osnovne smjernice, godišnji program rada i financijski plan Zajednice, te godišnje financijsko izvješće,

- podnosi skupštini izvješće o svom radu najmanje jednom godišnje,

- upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu i ovom Statutu, te sukladno programu rada i financijskom planu,

- imenuje i razrješava direktora Turističkog ureda i voditelja podružnice nakon provedenog javnog natječaja,

- zahtijeva i razmatra izvješće direktora Turističkog ureda, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,

- donosi opće akte za stručnu službu turističke zajednice

- odlučuje o korištenju sredstava za izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s financijskim planom,

- donosi opće akte koje ne donosi Skupština Zajednice,

- priprema prijedloge i daje mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,

- donosi Poslovnik Turističkog vijeća,

- potiče suradnju s drugim turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno uključene u turistički promet,

- utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,

- daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u slučaju spriječenosti direktora, odlučuje i obavlja druge poslove u okviru svoga djelokruga.

Članak 28.

Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika i osam članova koje bira skupština Zajednice iz redova članova Zajednice, vodeći računa o zastupljenosti djelatnosti u turizmu( pružatelj ugostiteljskih usluga, putničke agencije i sl.).

Predsjednik Zajednice je predsjednik Turističkog vijeća.

Članak 29.

Mandat članova Turističkog vijeća traje 4 godine.

Članu Turističkog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:

- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice

- na osobni zahtjev

Član Turističkog vijeća može se opozvati ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne provodi odluke Skupštine Zajednice i turističkog vijeća.

Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran člana kojemu je ta funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 1. ovog članka.

Članak 30.

Turističko vijeće radi na sjednicama.

Predsjednik Zajednice saziva i presjeda sjednici Turističkog vijeća.

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika Zajednice sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.

Članak 31.

Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.

Turističko vijeće odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Članak 32.

Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem.

Turističko vijeće može odlučiti da se o određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.

Način sazivanja i vođenja sjednice Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog vijeća uređuje se Poslovnikom.

c) Nadzorni odbor

Članak 33.

Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.

Nadzorno odbor ima najmanje tri člana, čine ga članovi koje bira skupština Zajednice iz redova svih članova Zajednice i član kojeg delegira turističko vijeće turističke zajednice županije.

Članom Nadzornog odbora ne može biti član drugih tijela iste Zajednice.

Članak 34.

Nadzorni odbor nadzire najmanje dva puta godišnje:

- vođenje poslova Zajednice,

- materijalno, financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice i turističkog društva,

- izvođenje i provedbu programa rada i financijskog plana Zajednice.

O obavljenom nadzoru nadzorni odbor najmanje tri puta godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini zajednice i turističko vijeću turističke zajednice županije čiji je Zajednica član.

U izvješću iz stavka 2. ovog članka nadzorni odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i aktima Zajednice te odlukama skupštine i turističkog vijeća, jesu li godišnja i druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova, da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri, te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.

Članak 35.

Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi njenim radom predsjednik.

Odbor radi u punom sastavu.

Način sazivanja i vođenja sjednice nadzornog odbora i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuje se Poslovnikom kojeg donosi nadzorni odbor.

Nadzorno odbor može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova.

Članak 36.

Mandat članova nadzornog odbora traje 4 godine.

Članu nadzornog odbora može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran ako je opozvan od strane tijela koje ga je izabralo, odredilo za člana odnosno imenovalo ili na osobni zahtjev.

Član nadzornog odbora može se opozvati ako svoju dužnost u nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima tijela Zajednice.

Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je na način iz stavka 2. ovog članaka prestao mandat.

d) Predsjednik Zajednice

Članak 37.

Zajednica ima predsjednika zajednice koji predstavlja zajednicu.

Dužnost predsjednika Zajednice obnaša općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik skupštine Zajednice i predsjednik Turističkog vijeća Zajednice.

U trenutku razrješenja općinskog načelnika sukladno propisu kojim se uređuju jedinci lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, te u navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.

Članak 38.

Predsjednik Zajednice:

- predstavlja zajednicu,

- saziva i predsjeda Skupštinu Zajednice,

- saziva i predsjeda Turističkom vijeću,

- organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnost Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice,

- brine se o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,

- brine se o pripremi sjednica Skupštine zajednice i turističkog vijeća,

- potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština zajednice i Turističko vijeće,

- obavlja i druge poslove utvrđena aktima Skupštine i Turističkog vijeća.

Članak 39.

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika zajednice Skupštini zajednice predsjedava zamjenik predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.

e) Radna tijela

Članak 40.

Skupština Zajednice i turističko vijeće mogu osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, komisiju i sl) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelo kruga.

Skupština Zajednice i turističkog vijeća odlukom osnivaju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad tog tijela.

V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE

Članak 41.

Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice, a zastupa direktor Turističkog ureda.

Direktor Turističkog ureda može dati pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje zajednice.

Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u zajednici za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.

Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se sukladno odredbama zakona kojim se utvrđuju obvezni odnosi.

VI. TURISTIČKO DRUŠTVO

Članak 42.

Za područje turističkih mjesta s područja Zajednice Skupština može osnovati turistička društva.

Članak 43.

Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica Zajednice može obavljati slijedeće poslove Zajednice:

- vođenje popisa turista za područja turističkog mjesta odnosno Turističkog društva

- dnevno prikupljanje, tjedna, mjesečna obrada podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno Turističkog društva,

- informiranje turista o turističkim potrebama kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima mjesta,

- organizacija, provođenje svih radnji promocije turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i programu Turističkog društva,

- poticanje i organiziranje akcija u cilju očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekova okoliša na području mjesta,

- i ostale poslove utvrđene odlukom osnivanja Društva.

Članak 44.

Turističko društvo nema svojstvo pravne osobe.

Prava i obveze koje po isteku iz poslovanja Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.

Članak 45.

Turističko društvo nosi naziv »Turističko društvo«, a može mu se dodati i naziv turističkog mjesta.

Turističko društvo posluje pod svojim punim nazivnom i uz naznaku svog sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.

Ovisno o turističkim potrebama mjesta Turističko društvo može poslovati tijekom cijele godine ili sezonski.

Turističko društvo osniva se odlukom Skupštine Zajednice, koja sadrži osobito:

- naziv i sjedište Zajednice

- naziv i sjedište turističkog društva

- predmet poslovanja turističkog društva

- način poslovanja (sezonski ili cijelu godinu)

Odluka o osnivanju Turističkog društva mora biti u skladu sa Zakonom i ovim statutom.

Članak 46.

Stručne poslova u turističkom društvu vodi i organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu Voditelj).

Voditelj poslove obavlja profesionalno i u okviru prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju turističkog društva i ovim statutom, te u okviru ovlaštenja turističkog vijeća.

Na pravni status Voditelja, uvijete za stupanje na rad is ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Voditelj turističkog društva za svoj rad odgovara turističkom vijeću Zajednice i direktoru turističkog ureda Zajednice.

Članak 47.

Turističko društvo upisuje se u Upisnik.

Zajednica je dužna prijavu za upis Turističkog društva i upisnik podnijeti ministarstvu turizma u roku od 15 dana od dana osnivanja Turističkog društva.

Članak 48.

Turističko društvo prestaje:

- odlukom Skupštine Zajednice o prestanku Turističkog društva,

- prestankom zajednice.

VII. TURISTIČKI URED

Članak 49.

Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova zajednice osniva se Turistički ured.

Sjedište ureda je u sjedištu zajednice.

Članak 50.

Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog ureda donosi Skupština Zajednice.

Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.

Ustrojstvo ureda treba odgovarati potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnost za stručno, kvalitetno ,pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.

Članak 51.

Turistički ured obavlja osobito ove poslove:

- provodi zadatke utvrđene programom rada Zajednice,

- obavlja stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja sjednica tijela zajednice,

- obavlja stručna i administrativne poslove u svezi a izradom i izvršavanjem akata tijela zajednice,

- obavlja pravne, financijske i knjigovodstvene poslove, kadrovske poslove, evidencije i statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,

- izrađuje analize, informacije i druge materijale za potrebe zajednice,

- daje tijelima zajednice kao i drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga zajednice,

- organizira rad turističko-informativnog centra,

- obavlja i druge poslove koje mu odrede tijela zajednice.

Članak 52.

Na pravni status zaposlenih u uredu, uvijete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Radnici zaposleni u Uredu moraju ispunjavati posebne uvijete koje propisuje ministar turizma.

Direktor Ureda i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća zajednice koji u trenutku sklapanja ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u daljnjem tekstu stručni ispit)moraju ga položiti u roku jedne godine od dana stupanja na rad.

Radniku iz prethodnog stavka ovog članka koji ne položi stručni ispit prestaje Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.

Ustrojstvo ureda treba odgovarati potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnost za stručno, kvalitetno,pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.

Članak 53.

Turistički ured ima direktora kojeg na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće.

Direktor mora ispunjavati posebne uvjete koje propisuje ministar turizma i mora ispunjavati uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja turizma, dok ta mjera traje.

Članak 54.

Ako se na natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata nije izabran, on će se ponoviti.

Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik zajednice.

Direktora Ureda u slučaju odsutnosti ili spriječenosti zamjenjuje osoba koji na prijedlog direktora odredi vijeće iz redova Ureda.

Članak 55.

Direktor Turističkog ureda organizira i rukovodi radom i poslovanjem Ureda i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice.

Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom vijeću i predsjedniku zajednice.

Direktor i drugi radnici zaposleni u uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima Skupštine, turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke zajednice.

Direktor Ureda :

- provodi odluke turističkog vijeća

- organizira izvršavanje zadaće zajednice

- zastupa zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice

- odgovoran je za namjensko korištenje sredstava koja se vode u zajednici

- usklađuje materijalne i druge uvjete rada Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama zaključcima i programom rada zajednice i njezinih tijela

- odlučuje o zapošljavanju radnika u uredu i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te oi prestanku rada skladu s aktom o ustrojstvu sistematizaciji Ureda

- upozorava radnike Ureda i tijela Zajednice na zakonitost njihovih odluka

- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju Ureda

- odlučuje o provjeri pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocjeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice

- potpisuje poslovnu dokumentaciju zajednice

- podnosi Turističkom Vijeću izvješće o svom radu i o radu Urea najmanje jednom godišnje, te predlaže mjere za unapređenje organizacije rada Ureda

- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice

Članak 56.

Direktor Turističkog ureda može biti razriješen:

1. na osobni zahtjev

2. ako zbog neizvršavanja ili nemarnog vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je izvršavanje istih bilo otežano

3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta

4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluka tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama

5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu i o radu Ureda

6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće o radu direktora i Turističkog ureda

Prijedlog za pokretanje za razrješenje direktora Turističkog ureda predsjednik Zajednice, Skupština zajednice ili Nadzorni odbor moraju podnjeti u slučaju iz stavka 1. točke 2., 3., 4., 5. i 6. ovog članaka Statuta.

Turističko vijeće razmatra i ispituje navode iz prijedloga za pokretanje postupka za razrješenje direktora Ureda.

Odluku o razrješenju direktora Ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.

U slučaju razrješenja direktora Ureda, Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice.

VIII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR

Članak 57.

Radi prikupljanja, obrade i raspačavanja informacija o radu Zajednice Skupština Zajednice može odlukom o osnivanju Ureda ustrojiti Turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu Centar) kao užu organizacijsku jedinicu Ureda.

Centar nema svojstvo pravne osobe.

Članak 58.

Zadaće Centra su:

- prikupljanje, obrada i raspačavanje informacija o cilju poticanja i promidžbe turizma na području zajednice,

- prikupljanje informacija o informacija o turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam zajednice,

- informiranje turista o znamenitostima i privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.,

- promocija turističkog proizvoda s područja Zajednice

- davanje ostalih turističkih informacija

- suradnja s tuzemnim i inozemnim informativnim organizacijama

- drugi poslovi utvrđeni odlukom o osnivanju Centra i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog vijeća.

Centar radi izvršavanja zadataka iz stavka 1. ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.

Članak 59.

Poslove centa vodi i organizira voditelj koji za svoj rad i rad Centra odgovara Turističkom vijeću i direktoru Ureda.

Na pravni status voditelja centra, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.

Članak 60.

Unutarnja organizacija i ostala pitanja u svezi rada Centra uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za Turistički ured.

IX. ODGOVORNOST ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI

Članak 61.

Svaki član tijela zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.

Svaki član tijela zajednice odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi skupštine Zajednice odgovorni su članu zajednice kojeg predstavljaju.

Direktor Ureda osobno je odgovoran za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.

Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.

X. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI

Članak 62.

Zajednica nastupa u pravnom prometu samostalno - i svoje ime i za svoj račun.

Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.

Članak 63.

Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.

Članak 64.

Za svaki poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada i financijsku plan.

Članak 65.

Prijedlog programa rada i prijedlog financijskog plana Zajednice za slijedeću godinu utvrđuje Turističko vijeće i podnosi ga Skupštini Zajednice do 31. listopada tekuće godine.

Članak 66.

Godišnji program rada i godišnji financijski plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane i potrebna financijska sredstva za njihovo izvršenje.

Prijedlog programa rada i financijskog plana Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima skupštine zajednice 8 dna prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.

Godišnji program rada i financijski plan Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.

Članak 67.

Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.

Ako tijekom godine dođe do odstupanja od programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.

Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i godišnjeg financijskog plana.

Članak 68.

Za izvršenje programa rada o godišnjeg financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.

Članak 69.

Prijedlog Godišnjeg financijskog izvješća za prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i nadzornom odboru do kraja veljače tekuće godine.

Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća mora se staviti na uvid članovima Zajednice 8 dana prije razmatranja na Skupštini zajednice.

Skupština Zajednice dužna je svake godine do kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu godinu.

Godišnje financijsko izvješće obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zada

taka. Izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje Ureda i rad tijela turističke zajednice, ostvarenje prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.

Godišnje financijsko izvješće za prethodnu godinu Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.

Članak 70.

Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih izvora:

1. boravišne pristojba, u skladu s posebnim Zakonom,

2. članarine, u skladu s posebnim Zakonom,

3. proračuna općine,

4. dragovoljnih prihoda.

Pored izvora iz stavka 1. ovog članka, poslovanja ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi i zainteresirane pravne i fizičke osobe.

Zajednica ostvaruje prihode i iz imovine u vlasništvu i od obavljanja sljedećih gospodarskih djelatnosti:

- upravljanja javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave,

- organiziranju manifestacija i priredbi,

- obavljanja komercijalnih oglasa na svojim promotivnim materijalima,

- prodaja suvenira, turističkih karata i vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala,

- posredovanja u rezervaciji privatnog smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji registrirana turistička agencija,

- obavljanja drugih poslova i zadaća javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti zakonom i drugim propisima.

Zajednica se može na temelju posebne odluke turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50% financijskim planom predviđenih prihoda.

Članak 71.

Za djelovanje turističkog društva koristi se najmanje 50% prihoda od boravišnih pristojba, članarina i prihoda od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 10.stavka 3. Zakona, ostvarenih na području za koje je turističko društvo osnovan, preostalih nakon raspodjele sredstava ostalim korisnicima.

Turističko društvo obvezno je sredstva kojima raspolaže sukladno ovom Zakonu, koristiti namjenski u skladu s utvrđenim godišnjim programom rada i financijskim planom.

Turističko društvo predlaže turističkom vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan, koji su sastavni dio godišnjeg plana Zajednice.

Članak 72.

Domaće i strane pravne i fizičke osobe plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.

Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.

Članak 73.

Financijskim planom Zajednice utvrđuje se i dio prihoda kad neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koji se koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz financijskog plana zajednice.

Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće.

Članak 74.

Višak prihoda nad rashodima zajednice koristi se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.

Članak 75.

Turističko vijeće zajednice upravlja imovinom zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.

Za nabavu o otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine zajednice, koja o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine zajednice.

XI. JAVNOST RADA ZAJEDNICE

Članak 76.

Javnost rada Zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela zajednice za članove Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladni način.

Članak 77.

Predsjednik Zajednice odgovoran j za redovito iu potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.

XII. POSLOVNA TAJNA

Članak 78.

Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi se odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju zajednice i štetilo interesima i polovnom ugledu Zajednice.

Predsjednik zajednice određuje koje isprave i podaci su polovna tajna, te ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.

Poslovnu tajnu dužnu su čuvati svi članovi i zaposlenici u Zajednici.

Povreda odredaba ovog statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.

XIII. ZAŠTITA PRIRODE I ČUVJEKOVA OKOLIŠA

Članak 79.

Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.

Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.

XIV. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 80.

Zajednica ima statut i druge opće akte (pravilnici, odluke, poslovnici).

Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta.

Statut mora biti u suglasnosti s zakonom i drugim propisima.

U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe statuta.

Ocjenu suglasnosti općih akata sa statutom daje Skupština Zajednice.

Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida i poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.

Članak 81.

Statut donosi uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih predstavnika u Skupštini Zajednice.

Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.

Ostale opće akte donosi Turističko vijeće Zajednice na prijedlog predsjednika zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Ureda.

Članak 82.

Opći akti Turističkog ureda su:

- o ustrojstvu,

- o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta,

- o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih,

- o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i ostalim materijalnim pravima radnika,

- drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom Turističkog vijeća.

Članak 83.

Izmjene i dopune statuta odnose se u postupku i na način određen za donošenje statuta.

Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova skupštine Zajednice.

Prijedlog izmjena i dopuna statuta dostavlja se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku osam dana od primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.

Članak 84.

Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.

Opći akti zajednice stupaju na snagu danom oglašavanja.

XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 85.

Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge opće akte s odredbama zakona i statuta u roku 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta.

Članak 86.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice Općine Mrkopalj upisane u upisnik turističkim zajednica Ministarstva turizma , list broj 273 stranica A, upisni broj 236 (klasa: 334-03/96-03/107 ur. broj: 529-02-96-2) od 4. listopada 1996. godine.

Članak 87.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana po objavi u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Mrkopalj, 6. travnja 2010.

Predsjednik

Ivica Padavić, v. r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=666&mjesto=60033&odluka=1
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr