13.
Na temelju članka 53. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01,
129/05, 109/07, 125/08 i 36/09), te članka 29. Statuta Grada Cresa (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 29/09) Gradsko vijeće grada Cresa
donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu gradske uprave Grada Cresa
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i
djelokrug rada upravnih tijela gradske uprave Grada Cresa, upravljanje upravnim
tijelima i druga pitanja značajna za rad upravnih tijela.
Članak
2.
Upravna tijela gradske uprave Grada Cresa
ustrojavaju se radi obavljanja upravnih stručnih i drugih poslova iz
samoupravnog djelokuga Grada Cresa kao jedinice lokalne samouprave.
UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG RADA
UPRAVNIH TIJELA
UNUTARNJE USTROJSTVO
Članak
3.
Upravna tijela gradske uprave Grada Cresa su:
1. Ured Grada
2. Upravni odjel za proračun i financije,
komunalni sustav i prostorno planiranje
Članak
4.
U cilju učinkovitijeg izvršavanja poslova iz
svojeg djelokruga, Ured Grada i Upravni odjel za proračun i financije,
komunalni sustav i prostorno planiranje, dijele se na unutarnje ustrojstvene
jedinice.
Unutarnje ustrojstvene jedinice osnivaju se
za pojedine grupe međusobno ovisnih i po naravi srodnih poslova.
Članak
5.
U smislu ove Odluke, ustrojstvene jedinice
su:
- stručna služba,
- odsjek,
- ured.
Članak
6.
Stručna služba osniva se za obavljanje
stručnih, savjetodavnih, uredskih, tehničkih i pomoćnih poslova za potrebe
Gradskog vijeća, vijećnika, gradonačelnika i njihovih radnih tijela.
Odsjek se osniva kao unutarnja ustrojstvena
jedinica za obavljanje međusobno po sadržaju, naravi ili na drugi način
povezanih poslova koje obavljaju dva ili više djelatnika.
Ured se osniva kao zasebna unutarnja
ustrojstvena jedinica za potrebe obavljanja stručnih, savjetodavnih,
protokolarnih, uredskih i tehničkih poslova za gradonačelnika.
Članak
7.
U Uredu Grada ustrojavaju se:
1. Stručna služba Gradskog vijeća,
gradonačelnika i ostalih radnih tijela
2. Ured Gradonačelnika
3. Odsjek za pravne i opće poslove
Članak
8.
U Upravnom odjelu za proračun i financije,
komunalni sustav i prostorno planiranje ustrojavaju se:
1. Odsjek za proračun, financije i
računovodstvo
2. Odsjek za komunalno-stambeni sustav i
prostorno planiranje
3. Odsjek za poduzetništvo, gospodarstvo i
europske integracije
DJELOKRUG UNUTARNJIH USTROJSTVENIH JEDINICA
UREDA GRADA
Djelokrug Stručne službe Gradskog vijeća,
gradonačelnika i ostalih radnih tijela:
Članak
9.
Stručna služba Gradskog vijeća,
gradonačelnika i ostalih tijela u svom djelokrugu obavlja slijedeće poslove:
1. Priprema materijala i poslovi oko
sazivanje sjednica Gradskog vijeća i njihovih radnih tijela, te izradu
zapisnika i akata sa tih sjednica,
2. Izvršavanje ili osiguravanje izvršavanja
akata Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela.
3. Davanje mišljenja o zakonitosti i
kvaliteti akata i drugih materijala koji se dostavljaju Gradskom vijeću ili
radnim tijelima, s pravom vraćanja pojedinih materijala na doradu.
4. Priprema i obrada akata koje donosi
Gradsko vijeće, te obrada akata koje predlažu druge ustrojstvene jedinice.
5. Ukazivanje gradonačelniku na mogućnost
zadržavanja od izvršenja pojedinih akata koji su doneseni na način i po
sadržaju protivno zakonu ili drugim propisima.
6. Sudjelovanje, po potrebi, na radnim
sastancima gradonačelnika i predsjednika Gradskog vijeća, te izrada zapisnika
i/ili zaključaka sa tih sastanaka.
7. Prijem i otprema pošte.
8. Poslovni pisarnice, arhiviranje akata i
drugih spisa.
9. Vođenje evidencije o rasporedu sastanaka
gradonačelnika i predsjednika Gradskog vijeća.
10. Vođenje evidencije korištenja službenih
vozila i evidencije korištenja službenih prostorija Grada.
11. Praćenje zakona i drugih propisa iz
oblasti lokalne samouprave i područne (regionalne) samouprave.
12. Provođenje nadzora nad primjenom propisa
uredskog poslovanja.
13. Poslove u svezi sređivanja, označavanja,
popisa i predaje arhivskog gradiva arhivima.
14. Poslove u svezi suradnje sa mjesnim
odborima, te administrativne poslove za mjesne odbore.
15. Poslove koji se odnose na ostvarivanje
pojedinačnih prava iz radnog odnosa.
16. Poslove vezane za provedbu izbora na
lokalnoj, županijskoj ili državnoj razini.
17. Poslove u svezi određivanja područja za
vođenje popisa birača, te u svezi osnivanja komisije za popis birača.
18. Domarske poslove tekućeg održavanja
osnovnih sredstava i inventara u vlasništvu Grada Cresa.
19. Poslove čišćenja uredskih i zajedničkih
prostorija koje za službene potrebe koriste članovi tijela Grada Cresa i
djelatnici Grada Cresa.
20. Druge poslove utvrđene zakonom i drugim
propisima, općim ili pojedinačnim aktima Gradskog vijeća, te pojedinačnim
aktima gradonačelnika ili pročelnika.
Djelokrug Ureda gradonačelnika
Članak
10.
Ured gradonačelnika u svojem djelokrugu
obavlja sljedeće poslove:
1. Poslove u svezi dnevnog i tjednog
rasporeda sastanaka i obveza gradonačelnika i njegovog zamjenika, poslovi u
svezi prijema stranaka i gostiju gradonačelnika i njegovog zamjenika.
2. Protokolarni i administrativni poslovi u
svezi rada gradonačelnika, njegovog zamjenika, predsjednika i potpredsjednika
Gradskog vijeća, vijećnika Gradskog vijeća, kao i njihovih radnih tijela i
poslovi inokorespondencije.
3. Poslove odnosa s javnošću i kontakte sa
sredstvima javnog priopćavanja.
4. Poslove u svezi predstavljanja
gradonačelnika u javnosti.
5. Poslove u svezi predstavljanja Grada Cresa
u međugradskim odnosima u zemlji i u međunarodnim odnosima.
6. Poslove u pripremi i sazivanju sjednica
radnih tijela Gradskog vijeća i gradonačelnika.
7. Poslove evidencije o sjednicama radnih
tijela Gradskog vijeća te, po potrebi, izrade zapisnika i/ili zaključaka sa tih
sjednica.
8. Poslove u svezi održavanja javnih
manifestacija u oblasti kulture odnosno sporta na području Grada Cresa.
9. Poslovi oko održavanja i ažuriranja web
portala Grada.
10. Druge poslove utvrđene zakonom i drugim
propisima, općim ili pojedinačnim aktima Gradskog vijeća, te pojedinačnim
aktima gradonačelnika ili pročelnika.
Djelokrug Odsjeka za pravne i opće poslove
Članak
11.
Odsjek za pravne i opće poslove u svojem
djelokrugu obavlja:
1. Normativne poslove za Gradsko vijeće i
gradonačelnika sa stajališta: pravne i stručno-tehničke obrade svih općih akata
prije stadija utvrđivanja prijedloga tih akata; konzistencije svakog prijedloga
općeg akta u odnosu na druge opće akte Grada Cresa i propise više razine;
pripremu pročišćenog teksta općeg akta kada je to određeno
posebnom odredbom u općem aktu
o izmjeni općeg akta Grada Cresa.
2. Poslove praćenja izvršavanja općih akata
Grada Cresa.
3. Imovinsko-pravne poslove u svezi
ostvarivanja prava vlasništva i drugih stvarnih prava kada je Grad Cres titular
tih prava ili kada Grad Cres ima pravni interes provesti pravni postupak radi
utvrđivanja svojega prava vlasništva ili drugog stvarnog prava.
4. Poslove pripreme i realizacije programa
raspolaganja poljoprivrednim zemljištem.
5. Poslove vezane uz evidentiranje i
upravljanje imovinom u vlasništvu Grada Cresa.
6. Procesno-pravne poslove kada je Grad Cres
aktivno odnosno pasivno legitimiran u pravnom postupku radi ostvarivanja svojih
stvarnih, obveznih i drugih prava.
7. Poslovi prisilne naplate poreza i drugih
prihoda Grada Cresa.
8. Poslovi naplate gradskih prihoda sudskim
putem.
9. Poslove pravne i stručno-tehničke obrade
ugovora kada je jedna od ugovornih strana Grad Cres.
10. Pružanje pravne pomoći ostalim
ustrojstvenim jedinicama upravnih tijela Grada Cresa i vođenje pravnih
postupaka na prijedlog ostalih ustrojstvenih jedinica.
11. Poslove suradnje s upravnim tijelima
Primorsko- goranske županije odnosno Republike Hrvatske nadležnim za poslove
koji, po naravi posla, pripadaju u djelokrug ovog Odsjeka.
12. Druge poslove utvrđene zakonom i drugim
propisima, općim ili pojedinačnim aktima Gradskog vijeća, te pojedinačnim
aktima gradonačelnika i pročelnika.
DJELOKRUG UNUTARNJIH USTROJSTVENIH JEDINICA
UPRAVNOG ODJELA ZA PRORAČUN I FINANCIJE, KOMUNALNI SUSTAV I PROSTORNO
PLANIRANJE
1. Djelokrug Odsjeka za proračun, financije i
računovodstvo
Članak
12.
Odsjek za proračun, financije i računovodstvo
u svojem djelokrugu obavlja:
1. Poslove utvrđivanja sadržaja i planiranja
proračuna Grada Cresa, te pripreme prijedloga Proračuna Grada Cresa i drugih
pratećih dokumenata za gradonačelnika i Gradsko vijeće, na način, po postupku i
u rokovima utvrđenim zakonom i drugim propisima.
2. Poslove praćenja izvršavanja Proračuna
Grada Cresa po stavkama i korisnicima te poslove pripreme izvješća o izvršavanju
Proračuna Grada Cresa.
3. Poslove pripreme prijedloga Godišnjeg
obračuna Proračuna Grada Cresa, na način, po postupku i u rokovima utvrđenim
zakonom i drugim propisima.
4. Poslove u svezi zaduživanja i otplate duga
Proračuna, te poslove u svezi davanja zajma iz sredstava Proračuna i naplate
tražbina po datom zajmu iz Proračuna Grada Cresa.
5. Poslove prikupljanja i naplate javnog
novca u Proračun Grada Cresa.
6. Poslove vođenja propisanih očevidnika u
oblasti financija i računovodstva.
7. Poslove riznice proračuna Grada Cresa.
8. Poslove obračuna i isplate plaća i drugih
novčanih primitaka dužnosnicima, službenicima i namještenicima Grada Cresa.
9. Ostale poslove financijskog izvješćivanja
za proračun Grada Cresa.
10. Poslove računovodstva proračuna i platnog
prometa proračunskih sredstava.
11. Poslove praćenja financijskog izvršenja
ugovornih obveza Grada Cresa.
12. Poslove provjere pravilnosti korištenja
sredstava Proračuna, te primjenjivanja zakona i propisa u smislu jesu li se
odnosno namjeravaju li se proračunska sredstva koristiti u visini, za namjene i
u vrijeme kako je utvrđeno Proračunom Grada Cresa.
13. Poslovni vođenja osobnih očevidnika.
14. Poslovi utvrđivanja, nadzora i naplate
gradskih poreza i zajedničkih poreznih i drugih prihoda.
15. Poslovi prisilne naplate poreza i drugih
prihoda Grada Cresa.
16. Računovodstveno financijski poslovi
proračunskih korisnika Grada Cresa (Dječji vrtić Girice Cres, Gradska knjižnica
i čitaonica Frane Petrića, Mjesni odbori).
17. Poslove vođenja baze podataka (poslovni
partneri i građanstvo).
18. Poslovi u svezi osiguravanja javnih
potreba u kulturi, sportu, predškolskom odgoju i naobrazbi, osnovnom i srednjem
obrazovanju, na području socijalne skrbi i zdravstvene zaštite.
19. Poslove pripreme za otpremu pošte.
20. Poslove suradnje s upravnim tijelima
Primorsko- goranske županije odnosno Republike Hrvatske nadležnim za poslove
koji, po naravi posla, na lokalnoj razini pripadaju u djelokrug ovog Odsjeka.
21. Druge poslove utvrđene zakonom, drugim
propisima, općim i pojedinačnim aktima Gradskog vijeća, te pojedinačnim aktima
gradonačelnika, a koji po svojoj naravi pripadaju u djelokrug ovog Odsjeka.
2. Djelokrug Odsjeka za komunalno-stambeni
sustav i prostorno planiranje
Članak
13.
Odsjek za komunalno-stambeni sustav u svojem
djelokrugu obavlja sljedeće poslove:
1. Priprema prijedloga godišnjeg programa
gradnje i održavanja u objekte i uređaje komunalne infrastrukture na području
Grada Cresa,
2. Poslove koji se odnose na obavljanje
komunalnih djelatnosti, te održavanje i izgradnju komunalnih objekata i
uređaja, koordinaciju rada pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju pojedine
komunalne djelatnosti,
3. Provođenje postupaka javne nabave za
investicije, projekte i planove za koje je naručitelj Grad Cres.
4. Pripremu prijedloga izvješća o izvršenju
programa gradnje i programa održavanja komunalne infrastrukture za
Gradonačelnika i Gradsko vijeće.
5. Provođenje postupka pripreme, izrade i
donošenja prostorno planske dokumentacije, odnosno stavljanje van snage
postojeće prostorno - planske dokumentacije u suradnji s nadležnim tijelima i
ovlaštenim osobama.
6. Izrada prijedloga izvješća o stanju u
prostoru za Gradonačelnika i Gradsko vijeće.
7. Poslove u svezi izrade projektne
dokumentacije, te poslove ishođenja lokacijskih i građevnih dozvola za projekte
koji su u interesu Grada Cresa.
8. Poslove u svezi zakupa poslovnih prostora
i najma stanova u vlasništvu Grada Cresa, poslove u svezi njihovog redovitog
održavanja, te u svezi vođenja popisa stanova, najmodavaca, najmoprimaca i
visine najamnine.
9. Poslove u svezi izrade programa održavanja
stambenog prostora, te njegove realizacije.
10. Vođenje investicija izvan komunalnog
gospodarstva.
11. Izrada prijedloga godišnjeg plana
održavanja pomorskog dobra u općoj uporabi, te praćenje provedbe plana
održavanja pomorskog dobra.
12. Pripremu prijedloga odluka i provedbu
poslova koji se odnosi na uređenje prometa na području Grada Cresa.
13. Poslove vezane uz propise koji se odnose
na zaštitu od požara, civilnu zaštitu, te zaštitu i spašavanje.
14. Pripremu prijedloga odluka koje se odnose
na utvrđivanje visine komunalne naknade i komunalnog doprinosa, utvrđivanje
obveznika i razrez komunalnog doprinosa i spomeničke rente.
15. Poslove u svezi poduzimanja mjera za
očuvanje i zaštitu okoliša, postupanje s otpadnim tvarima u skladu sa zakonom
te pripreme prijedloga općih akata iz oblasti komunalnog reda.
16. Poslove komunalnog redarstva na području
Grada Cresa.
17. Poslove u svezi korištenja i upravljanja
javnim površinama na području Grada Cresa.
18. Poslove u svezi provedbe Odluke o
komunalnom redu.
19. Poslove u svezi utvrđivanja i izmjere
javnih površina, poslovnih i stambenih prostora i nsatavljanja zapisnika.
20. Poslove suradnje s upravnim tijelima
Primorsko- goranske županije odnosno Republike Hrvatske koji su nadležni za
poslove koji, po naravi posla, na lokalnoj razini pripadaju u djelokrug ovog
Odsjeka.
21. Poslove praćenja izvršavanja općih akata
Grada Cresa iz djelokruga ovog Odsjeka te poslove periodičnog pisanog
izvješćivanja gradonačelnika o zapažanjima u svezi s time.
22. Druge poslove utvrđene zakonom i drugim
općim propisima, općim aktom Gradskog vijeća ili pojedinačnim aktom
gradonačelnika ili pročelnika.
3. Djelokrug Odsjeka za poduzetništvo,
gospodarstvo i europske integracije
Članak
14.
Odsjek za poduzetništvo, gospodarstvo i
europske integracije u svojem djelokrugu obavlja slijedeće poslove:
1. Poslovi u svezi praćenja stanja u
gospodarstvu i poduzetništvu
2. Predlaganje razvojnih programa
3. Prati natječaje u svezi gospodarstva
4. Prati natječaje pretpristupnih fondova i
strukturnih fondova EU
5. Prati stanje u razvoju turizma na području
Grada Cresa
NAČIN RADA I UPRAVLJANJA
Članak
15.
Radom tijela gradske uprave rukovode
pročelnici koji se imenuju i razrješuju na način propisan zakonom.
Pročelnici za svoj rad odgovaraju
gradonačelniku.
Pročelnici upravnih tijela odgovorni su za
zakonit, pravilan i pravodoban rad upravnih tijela.
Članak
16.
U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a
najduže do njegova povratka na posao, gradonačelnik može iz redova službenika
gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za raspored na odnosno radno mjesto,
privremeno imenovati vršitelja dužnosti pročelnika.
Članak
17.
Unutarnjim ustrojstvenim jedinicama iz čl. 7.
i 8. upravljaju voditelji, koje na temelju javnog natječaja imenuju pročelnici.
Pročelnik Ureda Grada je po položaju voditelj
Stručne službe Gradskog vijeća, gradonačelnika i ostalih radnih tijela.
Članak
18.
Godišnji program rada upravnih tijela donose
pročelnici u suglasnosti s gradonačelnikom, a donosi se najkasnije do kraja
tekuće godine za iduću godinu.
Program rada sadrži poslove i zadaće iz
djelokruga upravnih tijela utvrđene zakonom, Statutom i ostalim propisima.
Članak
19.
Međusobni odnos Ureda Grada i Upravnog odjela
za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno planiranje, temelji se na
obveznoj suradnji u obavljanju poslova iz svojeg djelokruga, te na odgovornosti
pročelnika za njihov rad gradonačelniku.
U slučaju potrebe djelatnici jednog upravnog
tijela dužni su po usmenom nalogu pročelnika obavljati poslove u drugom
upravnom tijelu.
Članak
20.
Unutarnje ustrojstvo, nazivi i opisi poslova
radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj
izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela uređuju se
pravilnikom o unutarnjem redu koji se donosi na način propisan zakonom.
Opće akte iz nadležnosti Grada kojima se
uređuju prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika upravnih tijela
donosi gradonačelnik ako zakonom nije drugačije određeno.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
21.
Danom stupanja na snagu ove Odluke, upravna
tijela ustrojena na temelju Odluke o ustrojstvu Upravnog odjela i Tajništva
Grada Cresa («Službene novine« Primorsko- goranske županije broj 21/97)
nastavljaju radom s djelomice izmijenjenim djelokrugom, propisanim ovom
Odlukom.
Danom stupanja na snagu ove Odluke, Tajništvo
nastavlja s radom kao Ured Grada a Upravni odjel nastavlja s radom kao Upravni
odjel za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno planiranje.
Članak
22.
Pravilnici o unutarnjem redu Ureda Grada i
Upravnog odjela za proračun i financije, komunalni sustav i prostorno
planiranje biti će doneseni u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove
Odluke.
Do njihova donošenja na snazi ostaju
Pravilnici o unutarnjem redu Tajništva i Upravnog odjela koji su doneseni na
temelju Odluke o ustrojstvu Upravnog odjela i Tajništva Grada Cresa.
Službenici i namještenici zatečeni u službi
odnosno na radu u upravnim tijelima na dan stupanja na snagu ove Odluke,
nastavljaju radom na svojim dosadašnjim radnim mjestima, do rasporeda na radna
mjesta utvrđena pravilnicima o unutarnjem redu.
Pročelnici i ostali rukovodeći službenici
imenovani na neodređeno vrijeme na temelju javnog natječaja, koji budu
ispunjavali uvjete za raspored na radno mjesto pro
čelnika odnosnoga upravnog
tijela, propisane pravilnicima o unutarnjem redu, bit će raspoređeni na radno
mjesto pročelnika rješenjem gradonačelnika.
Rješenja o rasporedu iz stavka 2. i 3. ovoga
članka bit će donesena u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu pravilnika o
unutarnjem redu.
Članak
23.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti
Odluka o ustrojstvu Upravnog odjela i Tajništva Grada Cresa (»Službene novine
PGŽ« broj 21/97).
Članak
24.
Ova Odluka stupa na snagu 8 dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa:011-01/10-1/3
Ur. broj: 2213/02-01-01-10-3
Cres, 31. ožujka 2010.
GRAD
CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Marčelo
Damijanjević, v.r.