7.
Temeljem članka 6. Zakona o zakupu i prodaji
poslovnoga prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/97, 174/ 04 i 38/09),
članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj
91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08 i 38/09),
odredbi Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 35/ 05) i članka 29.
Statuta Općine Baška (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 28/09)
Općinsko vijeće Općine Baška, na sjednici održanoj 16. ožujka 2010. godine,
donijelo je
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnih prostora Općine Baška
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Općine Baška, kao i u
poslovnom prostoru na kojem Općina Baška ima pravo raspolaganja i korištenja,
te međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika.
Članak
2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu
i prodaji poslovnog prostora smatraju se:
1. poslovna zgrada,
2. poslovna prostorija,
3. garaža,
4. garažno mjesto.
Članak
3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju
poslovnim prostorom Općinski načelnik Općine Baška (u daljnjem tekstu: Općinski
načelnik):
1. utvrđuje elemente za određivanje visine
zakupnine,
2. donosi plan održavanja, gradnje, kupnje,
zamjene i rekonstrukcije poslovnih prostora, odobrava adaptaciju i
rekonstrukciju poslovnog prostora, te odlučuje o ulaganju sredstava u isti,
3. odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup, imenuje Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja i donosi odluku o
najpovoljnijoj ponudi,
4. daje suglasnost za davanje poslovnog
prostora u podzakup,
5. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora,
6. odlučuje o sklapanju novog ugovora o
zakupu sa zakupnikom poslovnog prostora kojemu ističe ugovor o zakupu (u
daljnjem tekstu: raniji zakupnik) nakon isteka ugovora o zakupu, sukladno
odredbama Zakona i ove Odluke,
7. obavlja druge poslove koji proizlaze iz
Zakona i ove Odluke.
Članak
4.
Poslovi vezani za upravljanje poslovnim
prostorima iz članka 1. i 2. ove Odluke koje obavlja Jedinstveni upravni odjel
Općine Baška sastoje se u predlaganju plana održavanja, gradnje, kupnje,
zamjene i rekonstrukcije poslovnih prostora te predlaganju ulaganja sredstava u
iste.
II. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak
5.
Namjenu poslovnog prostora, odnosno
djelatnosti koje će se obavljati u poslovnom prostoru utvrđuje Općinski
načelnik prije raspisivanja natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup.
Članak
6.
Promjenu ugovorene djelatnosti može odobriti
Općinski načelnik.
Promjena ugovorene djelatnosti može se
ugovoriti pod sljedećim uvjetima:
1. ako je zakupnik u određenom poslovnom
prostoru obavljao ugovorenu djelatnost najmanje dvije godine do podnošenja
zahtjeva za promjenu djelatnosti,
2. ako zakupnik prihvati promjenu zakupnine,
odnosno visinu utvrđenu sukladno članku 22. ove Odluke.
Članak
7.
Dopunu ugovorene djelatnosti može odobriti
Općinski načelnik pod uvjetom da zakupnik ugovorenu djelatnost u prostoru
obavlja najmanje jednu godinu do podnošenja zahtjeva za dopunu djelatnosti.
III. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
8.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Postupak i uvjeti natječaja objavljuju se u
javnom tisku i na web stranicama Općine Baška.
Postupak natječaja, do donošenja odluke o
najpovoljnijoj ponudi, provodi Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja (u
daljnjem tekstu: Povjerenstvo), koje imenuje Općinski načelnik za mandatno
razdoblje od 4 godine.
Povjerenstvo iz prethodnog stavka ima
predsjednika i 2 člana.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
Povjerenstva obavlja Jedinstveni upravni odjel.
Uvjete i postupak natječaja za davanje u
zakup poslovnog prostora, na prijedlog Općinskog načelnika, odlukom utvrđuje
Općinsko vijeće Općine Baška (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće).
Članak
9.
Iznimno od odredbi članka 8. ranijem
zakupniku poslovnog prostora, koji u potpunosti izvršava obveze iz ugovora o
zakupu, ponudit će se sklapanje novog ugovora o zakupu najkasnije 60 dana prije
isteka roka na koji je ugovor sklopljen.
Ponuda iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se
zakupniku u pisanom obliku.
Ako raniji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 1. ovoga članka u roku od 30 dana, raspisat će se javni natječaj za
davanje u zakup poslovnog prostora, u kojem će početni iznos zakupnine biti
onaj koji je ponuđen ranijem zakupniku.
Rok iz stavka 3. ovoga članka započinje teći
danom predaje pismena pošti.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka
prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora imaju osobe
iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 02/07, 107/07 i 65/09).
Članak
10.
Tekst natječaja mora sadržavati sljedeće
elemente:
1. adresu, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. početni iznos zakupnine,
3. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup,
4. iznos jamčevine koju treba uplatiti, a
koja jamčevina se ili vraća ili uračunava u iznos zakupnine kod natjecatelja
čija je ponuda odabrana,
5. rok do kojeg se može podnijeti pisana
prijava,
6. dan i sat kad se može razgledati poslovni
prostor koji je predmet natječaja,
7. odredbu da na natječaju ne može
sudjelovati natjecatelj koji, kao trenutni, ili bivši, zakupnik poslovnog
prostora u vlasništvu Općine Baška, ne ispunjava uredno ili nije uredno
ispunjavao obveze iz ugovora o zakupu, ili koji ima nepodmirenih obveza za
poreze i doprinose,
8. odredbu da se najpovoljnijim natjecateljem
smatra onaj natjecatelj koji je ponudio najvišu zakupninu,
9. odredbu da je najpovoljniji natjecatelj
dužan, u roku koji utvrdi Općinski načelnik, preuzeti poslovni prostor i
sklopiti ugovor o zakupu, jer da će se u protivnom smatrati da je odustao od
sklapanja ugovora o zakupu, te da će se ugovor sklopiti sa sljedećim
najpovoljnijim natjecateljem,
10. odredbu da prednost pri sklapanja ugovora
o zakupu poslovnog prostora imaju osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, ako
udovolje uvjetima iz najpovoljnije ponude,
11. odredbu da najpovoljniji natjecatelj nema
pravo na povrat jamčevine ako u određenom roku ne sklopi ugovor o zakupu,
12. odredbu da natjecatelj mora ispunjavati
zakonske uvjete za obavljanje djelatnosti koja je utvrđena kao namjena
poslovnog prostora,
13. odredbu da zakupodavac može odrediti da se
ugovor o zakupu sklopi kao ovršna isprava,
14. odredbu o obvezi natjecatelja koji uspiju
na natječaju nadoknaditi zakupodavcu troškove objave natječaja,
15. dokumentaciju koju treba priložiti,
16. druge posebne uvjete za sudjelovanje u
natječaju.
Članak
11.
Natjecatelj koji namjerava odustati od
natječaja obvezan je, pisanim zahtjevom, svoju ponudu povući prije isteka roka
za dostavu ponuda, u protivnom, ako se njegova ponuda utvrdi najpovoljnijom,
nema pravo na povrat uplaćene jamčevine.
Članak
12.
Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja,
najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana utvrđenog kao posljednji dan za
zaprimanje ponuda, otvara i obavlja pregled zaprimljenih ponuda, utvrđuje koje
su ponude moguće povučene i zakašnjele, koji natjecatelji ispunjavanju uvjete
iz natječaja i daje prijedlog Općinskom načelniku za donošenje odluke o izboru
najpovoljnije ponude.
Najpovoljnijom ponudom smatra se ponuda, koja
udovoljava svim uvjetima natječaja, s najvišom ponuđenom zakupninom.
O postupku otvaranja i pregleda ponuda
Povjerenstvo sačinjava zapisnik, koji sadržava podatke o:
. mjestu i vremenu otvaranja i pregleda
ponuda,
. članovima Povjerenstva i zapisničaru,
. predmetu i datumu objave natječaja,
. trajanju roka otvorenog za zaprimanje
ponuda,
. broju zaprimljenih ponuda,
. zakašnjelim ponudama,
. povučenim ponudama,
. ponudama koje ne udovoljavaju uvjetima
natječaja,
. ponudama koje se pregledavaju i uspoređuju
te ponuđeni iznosi zakupnina,
. prijedlogu za donošenje odluke o odabiru
najpovoljnije ponude s obrazloženjem.
Zapisnik potpisuju predsjednik, članovi
povjerenstva i zapisničar.
Članak
13.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi
Općinski načelnik.
Natjecatelj koji je sudjelovao u postupku
natječaja ima pravo podnijeti prigovor na odluku o odabiru najpovoljnije
ponude, koji se podnosi Općinskom načelniku u roku od 8 (osam) dana od dana
primitka odluke.
Općinski načelnik o zaprimljenom prigovoru
mora odlučiti u roku od 8 (osam) dana od dana zaprimanja istoga.
Članak
14.
Jamčevina se utvrđuje u visini tri početne
mjesečne zakupnine utvrđene natječajem.
Jamčevina koju je uplatio natjecatelj čija je
ponuda odabrana kao najpovoljnija, uračunava se u iznos zakupnine, a ostalim
natjecateljima se vraća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o odabiru
najpovoljnije ponude, bez prava na kamate.
Ponuditelj, čija ponuda je odabrana kao
najpovoljnija, nema pravo na povrat jamčevine ukoliko odustane od sklapanja ugovora
o zakupu poslovnog prostora.
Članak
15.
Zakup poslovnog prostora zasniva se ugovorom
o zakupu.
Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom obliku.
Ugovor u ime zakupodavca potpisuje Općinski
načelnik ili osoba koju Općinski načelnik za isto ovlasti.
Članak
16.
Ugovorom o zakupu poslovnog prostora obvezuje
se zakupodavac predati zakupniku određeni poslovni prostor na korištenje, a
zakupnik se obvezuje platiti mu za to ugovorenu zakupninu.
Ugovor iz stavka 1. ovog članka sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. podatke o poslovnom prostoru i zgradi u
kojoj se poslovni prostor nalazi (mjesto u zgradi, površina u m2),
3. djelatnost koja će se obavljati u
poslovnom prostoru,
4. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova plaćanja,
5. rok predaje poslovnog prostora zakupniku,
6. rok na koji se ugovor sklapa,
7. iznos zakupnine i rokove plaćanja,
8. odredbu o obvezi zakupnika snositi
troškove iz članka 24. ove Odluke,
9. odredbu kojom se zakupnik izričito
obvezuje na pristanak povećanja zakupnine koja će uslijediti u tijeku trajanja
zakupa, prema odredbama nadležnog tijela,
10. odredbe o otkazu ugovora, posebno o
otkazu i otkaznim rokovima,
11. odredbu da zakupnik u zakup uzima
poslovni prostor u viđenom stanju, te da ga je dužan urediti i privesti
ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku, o čemu se sastavlja zapisnik,
12. odredbu da zakupodavac može uz prethodnu
najavu izvršiti kontrolu poslovnog prostora,
13. odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinaku poslovnog prostora bez prethodne pisane suglasnosti zakupodavca,
14. odredbu da zakupnik dostavi kao
osiguranje plaćanja novčane tražbine koja je predmet ugovora o zakupu, za
izlicitiranu zakupninu u visini zakupnine po m2 mjesečno, šest bjanko trasiranih i akceptiranih
vlastitih mjenica s klauzulom »bez protesta«, uz mjenično očitovanje, koje će
se naplatiti u slučaju da zakupnik u tijeku ugovornog odnosa ne podmiri
dospjelu zakupninu, zateznu kamatu i troškove s osnova korištenja poslovnog
prostora najmanje tri mjeseca uzastopno ili četiri mjeseca tijekom trajanja
ugovornog odnosa,
15. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava, ukoliko je to određeno natječajem sukladno odredbi članka 10.
stavak 1. točka 14. ove Odluke,
16. odredbu da se nakon predaje poslovnog
prostora zakupniku, o istom sastavlja zapisnik,
17. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora i
potpis ugovornih strana.
Članak
17.
Ponuditelj, čija ponuda je odabrana kao
najpovoljnija, dužan je u roku koji, odlukom o odabiru najpovoljnije ponude,
utvrdi Općinski načelnik preuzeti poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu,
jer će se u protivnom smatrati da je odustao od sklapanja ugovora o zakupu, te
će se sklapanje ugovora ponuditi sljedećem najpovoljnijem natjecatelju.
Članak
18.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
ugovorne strane sastavljaju zapisnik u koji se unose podaci o stanju poslovnog
prostora.
Potpisom ugovora o zakupu zakupnik potvrđuje
da je poslovni prostor primio u viđenom stanju, odnosno u stanju upotrebe za
obavljanje utvrđene namjene.
IV. ZAKUPNINA
Članak
19.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku
natječaja, na način da zakupnina ne smije biti niža od iznosa početne
zakupnine.
Članak
20.
Početna zakupnina po m2 poslovnog prostora određuje se odlukom Općinskog
načelnika prema djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja i prema
trenutno važećim tržišnim cijenama.
Korisnici općinskog proračuna i udruge koje
se financiraju iz općinskog proračuna ne plaćaju zakupninu.
V. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
21.
Zakupodavac je dužan predati zakupniku
poslovni prostor u roku utvrđenom ugovorom.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
ugovorne strane sastavljaju zapisnik sukladno članku 18. ove Odluke.
Članak
22.
Ugovor o zakupu sklapa se na određeno
vrijeme, u trajanju od najmanje 1 (jedne) godine, a najduže 15 (petnaest)
godina.
Članak
23.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo
u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu i ovom Odlukom.
Zakupnik ne smije bez pisane suglasnosti
zakupodavca vršiti preinaku poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora.
Članak
24.
Zakupnik je dužan snositi naknadu za troškove
korištenja zajedničkih dijelova zgrade i uređaja, koja se utvrđuje
međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrade.
Zakupnik je dužan plaćati i sve druge
troškove nastale iz korištenja poslovnog prostora koji je predmet zakupa
(struja, voda, troškovi odvoza smeća i čišćenja, komunalna naknada i dr).
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja
poslovnog prostora (čišćenje, soboslikarski radovi, sitni popravci na
instalacijama i sl.).
Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti
popravke oštećenja poslovnog prostora, koja je sam prouzročio ili su ih
prouzročile osobe koje se koriste poslovnim prostorom zakupnika.
Zakupnik je dužan provoditi sve mjere zaštite
od požara propisane zakonom kojim se uređuje zaštita od požara, te drugim
propisima donesenim na temelju zakona.
VI. PRESTANAK ZAKUPA
Članak
25.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
na način utvrđen Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
Članak
26.
Zakupodavac i zakupnik mogu u svako doba
sporazumno raskinuti ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Članak
27.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu
poslovnog prostora ukoliko nakon uručenja pisane opomene zakupnik:
. koristi poslovni prostor protivno ugovoru o
zakupu ili mu nanosi štetu koristeći ga bez dužne pažnje,
. u roku od 15 dana od dana priopćenja pisane
opomene ne plati dospjelu zakupninu, ili troškove iz članka 24. ove Odluke,
. bez pisanog odobrenja zakupodavca vrši
preinake poslovnog prostora,
. bez pisanog odobrenja zakupodavca daje
poslovni prostor u podzakup.
Članak
28.
O otkazu ugovora o zakupu iz prethodnog
članka odluku donosi Općinski načelnik.
Protiv odluke iz stavka 1. ovog članka
zakupnik može uložiti prigovor Općinskom načelniku u roku od 8 dana od dana
primitka odluke.
Općinski načelnik o zaprimljenom prigovoru
mora odlučiti u roku od 8 (osam) dana od dana zaprimanja istoga.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
29.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o poslovnim prostorima Općine Baška (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 11/94 i 26/97) i Odluka o visini zakupnine za
zakup poslovnih prostora u vlasništvu Općine Baška (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 31/01 i 07/03).
Članak
30.
Ugovori o zakupu poslovnog prostora
sklopljeni prije stupanja na snagu ove Odluke ostaju vrijediti do isteka roka
na koji su sklopljeni.
Članak
31.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/10-01/1
Ur. broj: 2142-03-10-7
Baška, 16. ožujka 2010.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednik
Mr.
sc. Ivan Juranić, dr. med., v. r.