SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XVIII. - broj 11. Petak, 2. travnja 2010.
GRAD RIJEKA
7

40.

Na temelju članka 35. i 53. stavka 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) te članka 46. i 68. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 1. travnja 2010. godine, donijelo je

ODLUKU
o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se Odlukom uređuje ustrojstvo, nazivi i djelokrug rada upravnih tijela Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: upravna tijela Grada).

Članak 2.

Upravna tijela Grada ustrojavaju se u skladu s rasporedom i opsegom poslova te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, učinkovitog rukovođenja njihovim radom i odgovornosti u radu.

U upravnim tijelima Grada mogu se ustrojavati direkcije i službe kao unutarnje ustrojstvene jedinice.

Direkcije se određuju ovom Odlukom, a službe se određuju pravilnicima o unutarnjem redu upravnih tijela Grada.

Članak 3.

Unutarnje ustrojstvo upravnog tijela Grada, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnog tijela Grada uređuju se pravilnikom o unutarnjem redu.

Pravilnik iz stavka 1. ovoga članka donosi Gradonačelnik Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) posebno za svako upravno tijelo Grada, na prijedlog pročelnika upravnog tijela Grada.

Članak 4.

Sredstva za rad upravnih tijela Grada osiguravaju se u proračunu Grada te iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.

II. UPRAVNA TIJELA GRADA

Članak 5.

Upravna tijela Grada jesu:

1. Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem,

2. Odjel gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje,

3. Odjel gradske uprave za komunalni sustav,

4. Odjel gradske uprave za poduzetništvo,

5. Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo,

6. Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb,

7. Odjel gradske uprave za kulturu,

8. Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu,

9. Odjel gradske uprave za financije,

10. Odjel za gradsku samoupravu i upravu,

11. Ured Grada,

12. Zavod za informatičku djelatnost.

1. Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem

Članak 6.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem jesu: Direkcija za razvoj, urbanizam i ekologiju i Direkcija za gospodarenje zemljištem.

Članak 7.

U Odjelu gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem obavljaju se poslovi osiguravanja uvjeta za gospodarenje prostorom Grada kroz prostorno i urbanističko planiranje, uređivanje građevinskog zemljišta i promicanje djelatnosti zaštite okoliša te poslovi u svezi pripreme i vođenja kapitalnih projekata kojih je Grad investitor kao i složenih projekata za druge investitore (do njihove realizacije).

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:

- promicanje uređenja prostora u svrhu učinkovitijeg gospodarenja prostorom, poboljšanje metodologije kvalitete i učinkovitosti u pripremi, izradi i donošenju dokumenata prostornog uređenja na području grada,

- suradnju u provedbi sustava koordinacije interesa Grada s interesima susjednih općina, gradova, Županije i Republike Hrvatske,

- organizaciju izrade studija i elaborata te provedbu konkretnih akcija u oblasti prometa, infrastrukture, zaštite okoliša i graditeljske baštine,

- pripremu građevinskog zemljišta za gradnju objekata i uređenje javnih površina,

- prikupljanje dokumentacije i provođenje postupka u pravnom prometu zemljištem u vlasništvu Grada,

- obavljanje poslova državne uprave u gospodarenju zemljištem, koji su zakonom stavljeni u nadležnost Grada,

- osnivanje i vođenje katastra vodova, osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva,

- obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe komasacijskog povjerenstva i izvršavanje rješenja o komasaciji,

- obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe Povjerenstva za ocjenu arhitektonske uspješnosti idejnog projekta.

2. Odjel gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje

Članak 8.

U Odjelu gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje obavljaju se poslovi izdavanja lokacijskih dozvola i drugih akata vezanih uz provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje na području Grada.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:

- vođenje upravnih i neupravnih postupaka iz područja prostornog uređenja i gradnje (donošenje rješenja o općim stvarima, izdavanje uvjerenja i potvrda na temelju evidencije koju vodi Odjel, izdavanje uvjerenja o vremenu gradnje građevina i slično),

- izdavanje lokacijskih dozvola,

- donošenje rješenja o utvrđivanju građevinske čestice,

- potvrđivanje parcelacijskih elaborata,

- izdavanje rješenja o uvjetima građenja,

- izdavanje potvrda glavnog projekta,

- obavljanje tehničkog pregleda građevine i izdavanje uporabnih dozvola,

- izdavanje dozvola za uklanjanje građevine,

- izdavanje rješenja o izvedenom stanju,

- izdavanje potvrda izvedenog stanja,

- izdavanje uvjerenja za uporabu građevine,

- potvrđivanje samostalnih uporabnih cjelina u zgradama (etažiranje),

- vođenje evidencije čuvanja dokumenata prostornog uređenja,

- vođenje evidencije o izdanim aktima,

- izrada izvješća o radu Odjela te izrada izvješća i dostava raspoloživih podataka za potrebe drugih upravnih tijela Grada,

- vođenje podataka o zgradama za potrebe statističkih izvješća prema posebnom propisu,

- sudjelovanje u raspravama u postupku donošenja dokumenata prostornog uređenja.

3. Odjel gradske uprave za komunalni sustav

Članak 9.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za komunalni sustav jesu: Direkcija plana, razvoja i gradnje, Direkcija stambeni poslovi, Direkcija poslovni objekti, Direkcija zajedničke komunalne djelatnosti, Direkcija za komunalno redarstvo i Direkcija za prometno redarstvo.

Članak 10.

U Odjelu gradske uprave za komunalni sustav obavljaju se poslovi u svezi uređenja naselja, planiranja, razvoja i gradnje građevina i pripadajućih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, uključivo kupnju zemljišta, poslovi nabave opreme, analize, kontrole i uređenja prometa, poslovi koordinacije komunalnih i trgovačkih društava iz djelokruga rada Odjela, davanja subvencija za parkirališta i grobna mjesta, davanja koncesije za obavljanje komunalne djelatnosti tržnice na malo i obavljanja dimnjačarskih poslova, davanja koncesije za pružanje javne usluge čišćenja septičkih i sabirnih jama, davanja koncesijskih odobrenja za obavljanje djelatnosti na pomorskom dobru i koncesija na pomorskom dobru koje su u nadležnosti Grada, izdavanja dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza, utvrđivanja komunalnog doprinosa, komunalne i druge naknade, spomeničke rente te donošenja rješenja, naplata i postupak ovrhe iz nadležnosti Odjela, poslovi gospodarenja komunalnom imovinom, stambenim i poslovnim prostorom, poslovi održavanja i brige o zaštiti pomorskog dobra u

općoj upotrebi, održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture, obavljanja komunalnih djelatnosti koje se financiraju iz sredstava komunalne naknade, poslovi u svezi korištenja javnih površina (zakup i privremena uporaba) te poslovi komunalnog i prometnog redarstva.

Razvoj i gradnja građevina obuhvaća: razvoj, analizu i planiranje potreba gradnje građevina, projektiranje, geodetsku pripremu zemljišta za gradnju uključivo kupnju zemljišta, građenje, primopredaju i preuzimanje građevina u vlasništvo kao i vođenje razvojnih projekata u suradnji s komunalnim i trgovačkim društvima, Agencijom za poticanu stanogradnju Grada Rijeke i ostalim upravnim tijelima Grada.

Pod građevinama i pripadajućim objektima i uređajima komunalne infrastrukture podrazumijevaju se: nerazvrstane ceste s pripadajućom infrastrukturom i okolišem, ostale kolne i pješačke javno-prometne površine, građevine javne vodoopskrbe i javne odvodnje, energetski objekti za distribuciju toplinske energije, groblja, odlagališta otpada te ostale građevine i oprema komunalnih i trgovačkih društava koje se financiraju iz izvora sredstava razvoja.

Analiza, kontrola i uređenje prometa obuhvaća poslove analize postojećih i predlaganje novih prometnih rješenja lokalnog značaja, izdavanje prometnih suglasnosti te odobrenja za prekomjernu uporabu, opterećenje i prekopavanje nerazvrstane ceste i javno-prometne površine.

Poslovi subvencioniranja i izdavanja koncesija obuhvaćaju utvrđivanje korisnika, obračun i kontrolu uplata.

Gospodarenje stambenim prostorom obuhvaća poslove održavanja stanova u vlasništvu Grada kao i zajedničkih dijelova zgrada u kojima se ti stanovi nalaze, davanja stanova u najam, naplate najamnine, kontrole korištenja stanova u najmu, prodaje stanova, kupnja stanova, evidencije stanova u vlasništvu Grada, evidencija najmodavaca, najmoprimaca i visine najamnine na području grada Rijeke, uređenje međuvlasničkih odnosa u stambenim zgradama u kojima se nalaze stanovi i poslovni prostori Grada, evidencije stanova i poslovnih prostora na području grada Rijeke, evidencije u svezi upravljanja stambenih zgradama na području grada Rijeke (upravitelji stambenih i poslovnih zgrada, visina zajedničke pričuve zgrada na području grada Rijeke i slično).

Gospodarenje poslovnim prostorom u vlasništvu Grada obuhvaća poslove davanja u zakup, naplate i održavanja postojećih, kupnju i gradnju novih poslovnih prostora te poslove prodaje poslovnih prostora.

Održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture obuhvaća sljedeće poslove: održavanje javne rasvjete, zelenih površina i opreme na zelenim površinama, čišćenje javno- prometnih površina, čišćenje mora i plaža, održavanje javnih zahoda i kupatila, održavanje fontana, održavanje groblja, održavanja javnih satova, održavanja autobusnih čekaonica, sanaciju neuređenih deponij te poslove dežurne pogrebne službe, provođenje mjera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, skupljanja, odvoza i uništavanja lešina i nusproizvoda životinjskog podrijetla, skupljanja i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja.

Održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture obuhvaća i poslove održavanja nerazvrstanih cesta i drugih javnoprometnih površina.

Poslovi komunalnog redarstva obuhvaćaju nadzor i kontrolu u djelokrugu poslova Odjela.

Poslovi prometnog redarstva obuhvaćaju poslove nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila i poslove upravljanja prometom.

4. Odjel gradske uprave za poduzetništvo

Članak 11.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za poduzetništvo jesu: Direkcija za razvoj poduzetništva i Direkcija za održavanje objekata.

Članak 12.

U Odjelu gradske uprave za poduzetništvo obavljaju se poslovi u svezi s poticanjem razvoja malog gospodarstva i podizanja razine poduzetničke kulture, a s tim u svezi Odjel priprema informacijsko-dokumentacijske podloge za pripremu programa, izrađuje programe mjera i projekte razvoja malog gospodarstva te prati, analizira i izvještava o provedbi programa, projekata i poticajnih mjera u ostvarenju ciljeva razvoja malog gospodarstva.

Odjel osigurava inicijalna sredstva za provedbu programa razvoja poduzetništva te prati dodjelu državnih i potpora malih vrijednosti iz svog djelokruga u suglasju s propisima o državnim potporama.

Odjel prati i podupire rad potpornih institucija za razvoj poduzetništva te trgovačkih društava osnovanih s ciljem unapređenja djelatnosti ribarstva i poljoprivrede.

Odjel upravlja nekretninama namijenjenim za poduzetničke inkubatore te programski prati aktivnosti na razvoju poslovnih zona.

Odjel koordinira projekte sa hrvatskim partnerima koji omogućuju regionalni razvoj, pomoć u pripremi za nastup na zajedničkom europskom tržištu te pronalazak inozemnih partnera spremnih za uključivanje u investiranje u riječko gospodarstvo.

Odjel vodi programsku organizaciju Međunarodnog sajma novih tehnologija u cilju stvaranja interaktivne komunikacije između znanstvenika, mladih i poduzetnika, stvaranja poveznice između novih tehnoloških dostignuća i poduzetnika spremnih za njihovu implementaciju, razvoja primijenjenih znanosti uporabom novih tehnologija, približavanja novih znanstvenih spoznaja mladoj populaciji i promocije Grada kao »Grada znanja« te vodi koordinaciju sajmova koji su od značaja za predstavljanje Grada.

Odjel u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Rijeke vodi koordinaciju nad planovima i mjerama podrške svih oblika razvoja gradskog turizma.

U provedbi zakona kojim se regulira radno vrijeme ugostiteljskih objekata, Odjel predlaže određivanje radnog vremena ugostiteljskih objekata te s tim u svezi provodi upravni postupak.

Odjel prati razvoj i namjenu poslovnih prostora Grada u kojima se odvijaju poduzetničke aktivnosti te predlaže namjenu poslovnih prostora.

Odjel obavlja poslove održavanja i investicijskog ulaganja u objekte kojima samostalno upravlja te objekte kojima upravljaju: Odjel gradske uprave za kulturu (osim u dijelu koji je u nadležnosti Direkcije za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara), Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, Odjela gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb, Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu i Odjel za gradsku samoupravu i upravu, i s tim u svezi provodi postupke javne nabave radova i usluga te ugovara i prati realizaciju održavanja i investicijskog ulaganja u navedene objekte.

5. Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo

Članak 13.

U Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo obavljaju se poslovi kojima se osiguravaju potrebe stanovnika u području brige o djeci, obrazovanju i odgoju.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad gradskih ustanova odgoja i obrazovanja, praćenje rada poslovanja gradskih ustanova odgoja i obrazovanja, pripremu prijedloga za utvrđivanje programa odgoja i školstva iznad državnog pedagoškog standarda koji će se financirati iz gradskog proračuna - programa za darovite učenike osnovnih škola, programa produženog boravka i cjelodnevne nastave, ranog informatičkog obrazovanja, programa za učenike i djecu predškolskog uzrasta s posebnim potrebama, programa za dodatnu edukaciju učitelja i stručnih suradnika, gradske razine natjecanja, susreta i smotri, međunarodnu i međugradsku suradnju škola, stipendiranje darovitih srednjoškolaca i studenata, sudjelovanje u organizaciji posebnih prigoda iz područja obrazovanja i odgoja, kao i osiguranje drugih programa u funkciji odgoja i obrazovanja.

Odjel vodi brigu o objektima gradskih ustanova odgoja i obrazovanja.

Vođenje brige o objektima gradskih ustanova odgoja i obrazovanja obuhvaća poslove gospodarenja, održavanja objekata (hitne intervencije, tekuće i investicijsko održavanje), izradu svih potrebnih planova i troškovnika za izvođenje radova na objektima te praćenje šteta na objektima i pripremu dokumentacije radi refundacije šteta.

6. Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb

Članak 14.

U Odjelu gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb obavljaju se poslovi u svezi socijalne skrbi, unapređenja zdravstvene zaštite te pronatalitetne politike na području Grada.

Poslovi u svezi socijalne skrbi obuhvaćaju sustavno praćenje relevantnih pokazatelja i s tim u svezi predlaganje konkretnih mjera za zaštitu i unaprjeđenje socijalne skrbi na razini Grada kroz provedbu Socijalnog programa Grada i dodjelu različitih oblika pomoći socijalno ugroženim građanima te stambeno zbrinjavanje u nužnom smještaju.

Poslovi u svezi unapređenja zdravstvene zaštite na području Grada obuhvaćaju suradnju s ustanovama, udrugama i drugim pravnim osobama u pogledu praćenja i analiziranja dostupnosti i unapređenja zdravstvene zaštite, te praćenja pokazatelja kakvoće okoliša koji utječe na zdravlje građana.

Poslovi u svezi pronatalitetne politike obuhvaćaju poslove koordinacije i provedbe mjera pronatalitetne politike.

Odjel obavlja i poslove vezane za financiranje i nadzor provedbe programa iz područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi na lokalnoj razini, poglavito onih koji su usmjereni na pomoć socijalno osjetljivim i ugroženim skupinama građana (ovisnicima, osobama s invaliditetom, osobama starije životne dobi, djece, stradalnicima iz rata), prevenciju različitih bolesti, zaštitu životinja, nadzor nad radom humanitarnih organizacija, poticanje volonterskog rada, nabavu opreme namijenjene radu ustanova i drugih pravnih osoba iz područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, praćenje rada javnih ustanova iz područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, te vođenje brige o objektima kojima upravlja Odjel u smislu održavanja i gradnje istih.

7. Odjel gradske uprave za kulturu

Članak 15.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za kulturu jesu: Direkcija programa i Direkcija za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara.

Članak 16.

U Odjelu gradske uprave za kulturu osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području kulture.

Poslovi i zadaće osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u području kulture obuhvaćaju praćenje stanja u području kulture, osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad ustanova kojima je Grad vlasnik i osnivač, predlaganje programa javnih potreba Grada u kulturi, raspodjelu sredstava proračuna Grada odobrenih za programe iz područja muzejske, galerijske, likovne, knjižnične i nakladničke, glazbene, scenske, filmske, multimedijalne djelatnosti i kulturnih manifestacija te zaštite i očuvanja kulturnih dobara, provođenje aktivnosti na projektima i programima u kulturi od interesa za Grad, obavljanje stručnih poslova u vezi s kulturnih manifestacijama i programima od interesa za Grad, praćenje namjenskog korištenja sredstava proračuna Grada te izradu strateških dokumenata kulturne politike Grada.

Odjel prati rad i upravljanje u ustanovama u kulturi kojih je Grad vlasnik i osnivač, prati i potiče rad udruga te drugih pravnih i fizičkih osoba u kulturi, daje stručnu pomoć u realizaciji programa i rješavanju problematike korisnika proračuna Grada u kulturi, sudjeluje u pripremi i realizaciji kulturnih manifestacija od značaja za Grad, objedinjuje i razmatra predložene projekte iz institucionalne i izvaninstitucionalne kulture te predlaže njihovo prihvaćanje, sudjeluje i potiče prezentiranje i razvoj kulturnog stvaralaštva te specifičnih potreba mladih.

Odjel vodi brigu o objektima kulture. Vođenje brige o objektima kulture obuhvaća poslove u svezi gospodarenja i održavanja objekata od značaja za Grad. Poslovi gospodarenja objektima obuhvaćaju ugovaranje zakupa odnosno načina korištenja objekata, a poslovi vezani za održavanje obuhvaćaju pripremu dokumentacije te vođenje brige oko nadzora nad izvođenjem radova na tekućem i investicijskom održavanju.

Odjel sustavno prati i obavlja poslove iz djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara. Odjel koordinira i provodi programe zaštite i očuvanja kulturnih dobara u vlasništvu Grada te gradnju novih objekata ustanova u kulturi kojih je osnivač Grad, a koji se su/financiraju iz sredstava spomeničke rente i ostalih proračunskih sredstava te iz drugih izvora sukladno propisima (u dijelu izrade projektne dokumentacije te u dijelu nadzora i izvođenja radova), i s tim u svezi provodi postupke javne nabave radova i usluga te ugovara i prati realizaciju istih. Odjel surađuje s nadležnim službama i institucijama u svim pitanjima zaštite i očuvanja kulturnih dobara te izrađuje godišnje i dugoročne planove raspodjele sredstava spomeničke rente.

8. Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu

Članak 17.

U Odjelu gradske uprave za sport i tehničku kulturu osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području sporta i tehničke kulture, vodi se briga o objektima sporta i tehničke kulture Grada, u suradnji s drugim tijelima Grada osmišljava se i planira razvoj mreže objekata sporta i tehničke kulture Grada i provode zajedničke aktivnosti na projektima Grada, obavljaju se stručni poslovi u svezi sportskih manifestacija i manifestacija u tehničkoj kulturi od značenja za Grad te provodi poslovna suradnja sa Zajednicom sportskih udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez«, Zajednicom tehničke kulture grada Rijeke i trgovačkim društvom u vlasništvu Grada »Rijeka sport« d.o.o. za upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i drugih objekata.

Poslovi osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u području sporta i tehničke kulture obuhvaćaju poslove i zadaće u svezi s programom javnih potreba Grada u sportu i tehničkoj kulturi, raspodjelom sredstava proračuna Grada koja su po namjeni i iznosima odobrena za navedene programe, kriterijima za programiranje, načinom i uvjetima raspoređivanja, načinom dodjele, praćenjem i nadzorom izvršenja programa javnih potreba te praćenjem korištenja i utroška sredstava proračuna Grada namijenjenih za provedbu programa javnih potreba, skrb o stručnom radu te obrazovnoj i informacijskoj djelatnosti u funkciji realizacije programa javnih potreba.

Odjel vodi brigu o objektima sporta i tehničke kulture. Vođenje brige o objektima sporta i tehničke kulture obuhvaća poslove u svezi gospodarenja, održavanja i gradnje objekata od značaja za Grad kojima Grad upravlja neposredno ili putem trgovačkog društva u vlasništvu Grada »Rijeka sport« d.o.o. Gospodarenje objektima obuhvaća ugovaranje zakupa odnosno načina korištenja, a poslovi vezani za održavanje i gradnju objekata obuhvaćaju pripremu dokumentacije te vođenje brige oko nadzora nad izvođenjem radova na održavanju, investicijskom održavanju i investicijama.

Osmišljavanje i planiranje razvoja mreže objekata sporta i tehničke kulture te aktivnosti na projektima Grada Odjel provodi u suradnji s drugim upravnim tijelima Grada.

Stručni poslovi u svezi sportskih manifestacija i manifestacija u tehničkoj kulturi od značaja za Grad obuhvaćaju poslove usmjerene ka uspješnoj realizaciji navedenih manifestacija.

Poslovna suradnja sa Zajednicom sportskih udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez« i Zajednicom tehničke kulture grada Rijeke kao krovnim udrugama u sportu i tehničkoj kulturi na lokalnoj razini te trgovačkim društvom u vlasništvu Grada »Rijeka sport« d.o.o. za upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i drugih objekata obuhvaća sve poslove usmjerene ka uspješnoj i na zakonu osnovanoj provedbi programa javnih potreba u sportu i tehničkoj kulturi, osiguravanju uvjeta potrebnih za održavanje programa u objektima sporta i tehničke kulture u vlasništvu Grada te poslove u svezi upravljanja, održavanja i gradnje sportskih i drugih objekata.

9. Odjel gradske uprave za financije

Članak 18.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za financije jesu: Direkcija glavnih knjiga, Direkcija analitičkih knjigovodstava i Direkcija proračuna.

Članak 19.

U Odjelu gradske uprave za financije obavljaju se poslovi proračuna, poslovi planiranja i evidentiranja javnih nabava, financijsko poslovanje i računovodstveno-knjigovodstveni poslovi, poslovi naplate gradskih poreza i ostalih prihoda te poslovi osiguranja.

Poslovi proračuna obuhvaćaju planiranje i izradu proračuna, planiranje i praćenje likvidnosti, kontrolu izvršenja proračuna, izradu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, provedbu postupaka vezanih za zaduživanje Grada i davanje jamstava, izračun i kontrolu fiskalnog kapaciteta Grada, praćenje zaduživanja i izradu izvješća o stanju duga.

Poslovi planiranja i evidentiranja javnih nabava obuhvaćaju koordinaciju i objedinjavanje godišnjeg plana javne nabave Grada, objedinjavanje evidencije provedenih postupaka javnih nabava, vođenje objedinjene evidencije o urednom ispunjenju ugovora i izdavanje potvrda izvršiteljima radova odnosno isporučiteljima robe i usluga o urednom ispunjenju ugovora prema Gradu, koordinaciju i sudjelovanje u provedbi objedinjenih postupaka javne nabave koji se provode za potrebe više upravnih tijela Grada, vođenje procedure za izdavanja prethodne suglasnosti gradonačelnika upravnim tijelima Grada u pojedinim postupcima te unapređenje sustava javnih nabava u dijelu uvođenja pisanih procedura.

Financijsko poslovanje obuhvaća blagajničko poslovanje, poslove obračuna i isplata plaća za službenike i namještenike Grada, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke, kontrolu naloga za plaćanje u skladu s financijsko-računovodstvenim propisima i izvršavanje plaćanja temeljem naloga upravnih tijela Grada, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke, Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke i mjesnih odbora, vođenje evidencije ulaznih računa te evidentiranje, pohranjivanje i aktiviranje izdanih i primljenih sredstava osiguranja plaćanja.

Računovodstveno-knjigovodstveni poslovi podrazumijevaju vođenje knjigovodstvenih poslova proračuna, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke, Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke i mjesnih odbora, vođenje analitičkih knjigovodstvenih evidencija poslovnih promjena i transakcija nastalih na imovini, obvezama i potraživanjima, vođenje evidencije o danim i primljenih jamstvima i garancijama te sastavljanje financijskih izvještaja i konsolidiranih financijskih izvještaja u skladu s financijsko-računovodstvenim propisima.

Naplata gradskih poreza i drugih prihoda podrazumijeva utvrđivanje obveznika plaćanja gradskih poreza, donošenje rješenja, naplatu gradskih poreza, pokretanje i vođenje postupaka ovrhe radi naplate gradskih poreza, te utvrđivanje mjesečnih obveza i naplatu prihoda od prodanih gradskih stanova, pokretanje i vođenje ovršnih postupaka radi naplate gradskih poreza i naplate prihoda od prodanih stanova te analitičko praćenje naplate ostalih prihoda koja ostvaruju upravna tijela Grada.

Poslovi osiguranja obuhvaćaju provođenje postupaka javne nabave usluga osiguranja imovine i službenika i namještenika Grada, praćenje izvršavanja obveza i potraživanja po osiguranju, prijave štete i poduzimanje radnji za utvrđivanje visine štete i naplatu štete te sastavljanje izvještaja o naplati šteta.

10. Odjel za gradsku samoupravu i upravu

Članak 20.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela za gradsku samoupravu i upravu jesu: Direkcija za mjesnu samoupravu i Direkcija za opće i kadrovske poslove.

Članak 21.

U Odjelu za gradsku samoupravu i upravu obavljaju se poslovi u svezi s neposrednim sudjelovanjem građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima Gradonačelnika i zamjenika Gradonačelnika, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima službenika i namještenika u upravnim tijelima Grada, službenika u Uredu za unutarnju reviziju Grada Rijeke i Uredu za financijsko upravljanje i kontrole Grada Rijeke te radnopravnim odnosima radnika Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke, prijema i otpreme pošte, održavanja poslovnog prostora Grada kojima gospodari Odjel, poslovi u svezi s gospodarenjem skloništima te drugi opći poslovi.

U Odjelu se, u skladu s propisima, obavljaju i poslovi koji obuhvaćaju zaštitu na radu i zaštitu od požara u objektima kojima gospodare Odjel za gradsku samoupravu i upravu, Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb, Odjel gradske uprave za kulturu i Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu.

Osim poslova iz stavka 1. i 2. ovoga članka, u Odjelu se, u skladu s propisima, obavljaju i poslovi zaštite i spašavanja te poslovi obrambenih priprema.

11. Ured Grada

Članak 22.

U Uredu Grada obavljaju se pravni, savjetodavni, protokolarni i stručno-administrativni poslovi u svezi s djelokrugom rada Gradonačelnika, Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela, poslovi u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslovi u svezi ostvarivanja djelovanja vijeća nacionalnih manjina, poslovi koji se odnose na razvoj i unapređenje djelovanja civilnog sektora, te poslovi u svezi zastupanja Grada pred pravosudnim tijelima.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja i organizacije sjednica Gradonačelnikova kolegija, sjednica Gradskog vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća, organizaciju poslova u svezi s protokolarnim primanjima i prigodnim svečanostima, stručne i administrativne poslove za potrebe Gradonačelnika, zamjenike Gradonačelnika, predsjednika i potpredsjednike Gradskog vijeća i članove radnih tijela Gradskog vijeća, poslove koji su u funkciji i ostvarivanju suradnje tijela Grada s državnim tijelima, medijima, ustanovama, udrugama i građanima, poslove u svezi ostvarivanja prava nacionalnih manjina, poslove u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslove u svezi razmatranja predstavki i pritužbi građana na rad upravnih tijela Grada te predlaganja mjera za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti, savjetodavne poslove iz područja financija, prava, razvoja i energetike, poslove u svezi zastupanja Grada pred pravosudnim tijelima, te poslove u svezi pripreme i izrade projekata i programa suradnje s Europskom unijom koji su od interesa za Grad.

12. Zavod za informatičku djelatnost

Članak 23.

Ustrojstvene jedinice u Zavodu za informatičku djelatnost jesu: Direkcija za razvoj informacijskih sustava i Direkcija za sistemsku podršku.

Članak 24.

Zavod za informatičku djelatnost obavlja poslove planiranja, projektiranja, gradnje i uspostavljanja informacijskih sustava, geoinformacijskih (GIS) sustava, integracije alfanumeričkih i grafičkih podataka, WEB Portala Grada te sustava dvosmjerne komunikacije i on-line usluga građanima u okviru gradnje e-Uprave. Obavlja poslove planiranja, nabave i upravljanja informatičko komunikacijskim resursima, nadzora nad radom mreže (intranet i internet) te osigurava sigurnost i zaštitu podataka. Obavlja poslove razvoja, gradnje, održavanja i gospodarenja informacijsko-telekomunikacijskom infrastrukturom u vlasništvu Grada. Obavlja poslove razvoja, uspostave i održavanja Kontakt centra Grada. Planira i provodi edukaciju službenika i namještenika za korištenje informatičke opreme, programa i alata u radu.

III. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI

Članak 25.

Poslove u upravnim tijelima Grada obavljaju službenici i namještenici.

Službenici obavljaju poslove iz samoupravnog djelokruga Grada kao i poslove državne uprave koji su prenijeti na Grad. Službenici obavljaju i opće, administrativne, financijsko-planske, materijalno-financijske, računovodstvene, informatičke i druge stručne poslove u upravnim tijelima Grada.

Namještenici obavljaju pomoćno-tehničke i ostale poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog obavljanja poslova iz djelokruga upravnih tijela Grada.

Članak 26.

Radom upravnog tijela Grada upravlja pročelnik.

Radom direkcije rukovodi ravnatelj, a radom službe rukovodi voditelj.

Članak 27.

Pročelnika upravnog tijela Grada imenuje Gradonačelnik na temelju javnog natječaja, sukladno zakonu kojim se uređuje lokalna i područna (regionalna) samouprava te zakonu kojim se uređuje radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

Ostali službenici i namještenici primaju se u službu odnosno na rad u upravna tijela Grada sukladno zakonu kojim se uređuje radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 28.

Pravilnici o unutarnjem redu - Sistematizaciji poslova i zadaća upravnih tijela Grada, uskladit će se s odredbama ove Odluke u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.

Članak 29.

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 3/05, 40/ 07, 20/08 i 8/09).

Članak 30.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 021-05/09-01/68

Ur. broj: 2170-01-16-00-10-3

Rijeka, 1. travnja 2010.

GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE

Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=664&mjesto=51000&odluka=40
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr