40.
Na temelju članka 35. i 53. stavka 3. Zakona
o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) te članka 46. i 68. Statuta Grada Rijeke
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09), Gradsko vijeće
Grada Rijeke, na sjednici 1. travnja 2010. godine, donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje ustrojstvo, nazivi i
djelokrug rada upravnih tijela Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: upravna tijela
Grada).
Članak
2.
Upravna tijela Grada ustrojavaju se u skladu
s rasporedom i opsegom poslova te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti
i potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada,
učinkovitog rukovođenja njihovim radom i odgovornosti u radu.
U upravnim tijelima Grada mogu se ustrojavati
direkcije i službe kao unutarnje ustrojstvene jedinice.
Direkcije se određuju ovom Odlukom, a službe
se određuju pravilnicima o unutarnjem redu upravnih tijela Grada.
Članak
3.
Unutarnje ustrojstvo upravnog tijela Grada,
nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na
radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnog
tijela Grada uređuju se pravilnikom o unutarnjem redu.
Pravilnik iz stavka 1. ovoga članka donosi
Gradonačelnik Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) posebno za svako
upravno tijelo Grada, na prijedlog pročelnika upravnog tijela Grada.
Članak
4.
Sredstva za rad upravnih tijela Grada
osiguravaju se u proračunu Grada te iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
II. UPRAVNA TIJELA GRADA
Članak
5.
Upravna tijela Grada jesu:
1. Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam,
ekologiju i gospodarenje zemljištem,
2. Odjel gradske uprave za provedbu
dokumenata prostornog uređenja i građenje,
3. Odjel gradske uprave za komunalni sustav,
4. Odjel gradske uprave za poduzetništvo,
5. Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo,
6. Odjel gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb,
7. Odjel gradske uprave za kulturu,
8. Odjel gradske uprave za sport i tehničku
kulturu,
9. Odjel gradske uprave za financije,
10. Odjel za gradsku samoupravu i upravu,
11. Ured Grada,
12. Zavod za informatičku djelatnost.
1. Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam,
ekologiju i gospodarenje zemljištem
Članak
6.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem jesu:
Direkcija za razvoj, urbanizam i ekologiju i Direkcija za gospodarenje
zemljištem.
Članak
7.
U Odjelu gradske uprave za razvoj, urbanizam,
ekologiju i gospodarenje zemljištem obavljaju se poslovi osiguravanja uvjeta za
gospodarenje prostorom Grada kroz prostorno i urbanističko planiranje,
uređivanje građevinskog zemljišta i promicanje djelatnosti zaštite okoliša te
poslovi u svezi pripreme i vođenja kapitalnih projekata kojih je Grad
investitor kao i složenih projekata za druge investitore (do njihove
realizacije).
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:
- promicanje uređenja prostora u svrhu
učinkovitijeg gospodarenja prostorom, poboljšanje metodologije kvalitete i
učinkovitosti u pripremi, izradi i donošenju dokumenata prostornog uređenja na
području grada,
- suradnju u provedbi sustava koordinacije
interesa Grada s interesima susjednih općina, gradova, Županije i Republike
Hrvatske,
- organizaciju izrade studija i elaborata te
provedbu konkretnih akcija u oblasti prometa, infrastrukture, zaštite okoliša i
graditeljske baštine,
- pripremu građevinskog zemljišta za gradnju
objekata i uređenje javnih površina,
- prikupljanje dokumentacije i provođenje
postupka u pravnom prometu zemljištem u vlasništvu Grada,
- obavljanje poslova državne uprave u
gospodarenju zemljištem, koji su zakonom stavljeni u nadležnost Grada,
- osnivanje i vođenje katastra vodova,
osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te
određivanje kućnih brojeva,
- obavljanje administrativno-tehničkih
poslova za potrebe komasacijskog povjerenstva i izvršavanje rješenja o
komasaciji,
- obavljanje administrativno-tehničkih
poslova za potrebe Povjerenstva za ocjenu arhitektonske uspješnosti idejnog
projekta.
2. Odjel gradske uprave za provedbu
dokumenata prostornog uređenja i građenje
Članak
8.
U Odjelu gradske uprave za provedbu
dokumenata prostornog uređenja i građenje obavljaju se poslovi izdavanja
lokacijskih dozvola i drugih akata vezanih uz provedbu dokumenata prostornog
uređenja i gradnje na području Grada.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:
- vođenje upravnih i neupravnih postupaka iz
područja prostornog uređenja i gradnje (donošenje rješenja o općim stvarima,
izdavanje uvjerenja i potvrda na temelju evidencije koju vodi Odjel, izdavanje
uvjerenja o vremenu gradnje građevina i slično),
- izdavanje lokacijskih dozvola,
- donošenje rješenja o utvrđivanju
građevinske čestice,
- potvrđivanje parcelacijskih elaborata,
- izdavanje rješenja o uvjetima građenja,
- izdavanje potvrda glavnog projekta,
- obavljanje tehničkog pregleda građevine i
izdavanje uporabnih dozvola,
- izdavanje dozvola za uklanjanje građevine,
- izdavanje rješenja o izvedenom stanju,
- izdavanje potvrda izvedenog stanja,
- izdavanje uvjerenja za uporabu građevine,
- potvrđivanje samostalnih uporabnih cjelina
u zgradama (etažiranje),
- vođenje evidencije čuvanja dokumenata
prostornog uređenja,
- vođenje evidencije o izdanim aktima,
- izrada izvješća o radu Odjela te izrada
izvješća i dostava raspoloživih podataka za potrebe drugih upravnih tijela
Grada,
- vođenje podataka o zgradama za potrebe
statističkih izvješća prema posebnom propisu,
- sudjelovanje u raspravama u postupku
donošenja dokumenata prostornog uređenja.
3. Odjel gradske uprave za komunalni sustav
Članak
9.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za komunalni sustav jesu: Direkcija plana, razvoja i gradnje,
Direkcija stambeni poslovi, Direkcija poslovni objekti, Direkcija zajedničke
komunalne djelatnosti, Direkcija za komunalno redarstvo i Direkcija za prometno
redarstvo.
Članak
10.
U Odjelu gradske uprave za komunalni sustav
obavljaju se poslovi u svezi uređenja naselja, planiranja, razvoja i gradnje
građevina i pripadajućih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, uključivo
kupnju zemljišta, poslovi nabave opreme, analize, kontrole i uređenja prometa,
poslovi koordinacije komunalnih i trgovačkih društava iz djelokruga rada
Odjela, davanja subvencija za parkirališta i grobna mjesta, davanja koncesije
za obavljanje komunalne djelatnosti tržnice na malo i obavljanja dimnjačarskih
poslova, davanja koncesije za pružanje javne usluge čišćenja septičkih i
sabirnih jama, davanja koncesijskih odobrenja za obavljanje djelatnosti na
pomorskom dobru i koncesija na pomorskom dobru koje su u nadležnosti Grada,
izdavanja dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza, utvrđivanja komunalnog
doprinosa, komunalne i druge naknade, spomeničke rente te donošenja rješenja,
naplata i postupak ovrhe iz nadležnosti Odjela, poslovi gospodarenja komunalnom
imovinom, stambenim i poslovnim prostorom, poslovi održavanja i brige o zaštiti
pomorskog dobra u
općoj upotrebi, održavanja
objekata i uređaja komunalne infrastrukture, obavljanja komunalnih djelatnosti
koje se financiraju iz sredstava komunalne naknade, poslovi u svezi korištenja
javnih površina (zakup i privremena uporaba) te poslovi komunalnog i prometnog
redarstva.
Razvoj i gradnja građevina obuhvaća: razvoj,
analizu i planiranje potreba gradnje građevina, projektiranje, geodetsku
pripremu zemljišta za gradnju uključivo kupnju zemljišta, građenje,
primopredaju i preuzimanje građevina u vlasništvo kao i vođenje razvojnih
projekata u suradnji s komunalnim i trgovačkim društvima, Agencijom za poticanu
stanogradnju Grada Rijeke i ostalim upravnim tijelima Grada.
Pod građevinama i pripadajućim objektima i
uređajima komunalne infrastrukture podrazumijevaju se: nerazvrstane ceste s
pripadajućom infrastrukturom i okolišem, ostale kolne i pješačke javno-prometne
površine, građevine javne vodoopskrbe i javne odvodnje, energetski objekti za
distribuciju toplinske energije, groblja, odlagališta otpada te ostale
građevine i oprema komunalnih i trgovačkih društava koje se financiraju iz
izvora sredstava razvoja.
Analiza, kontrola i uređenje prometa obuhvaća
poslove analize postojećih i predlaganje novih prometnih rješenja lokalnog
značaja, izdavanje prometnih suglasnosti te odobrenja za prekomjernu uporabu,
opterećenje i prekopavanje nerazvrstane ceste i javno-prometne površine.
Poslovi subvencioniranja i izdavanja
koncesija obuhvaćaju utvrđivanje korisnika, obračun i kontrolu uplata.
Gospodarenje stambenim prostorom obuhvaća
poslove održavanja stanova u vlasništvu Grada kao i zajedničkih dijelova zgrada
u kojima se ti stanovi nalaze, davanja stanova u najam, naplate najamnine,
kontrole korištenja stanova u najmu, prodaje stanova, kupnja stanova,
evidencije stanova u vlasništvu Grada, evidencija najmodavaca, najmoprimaca i
visine najamnine na području grada Rijeke, uređenje međuvlasničkih odnosa u
stambenim zgradama u kojima se nalaze stanovi i poslovni prostori Grada,
evidencije stanova i poslovnih prostora na području grada Rijeke, evidencije u
svezi upravljanja stambenih zgradama na području grada Rijeke (upravitelji
stambenih i poslovnih zgrada, visina zajedničke pričuve zgrada na području
grada Rijeke i slično).
Gospodarenje poslovnim prostorom u vlasništvu
Grada obuhvaća poslove davanja u zakup, naplate i održavanja postojećih, kupnju
i gradnju novih poslovnih prostora te poslove prodaje poslovnih prostora.
Održavanje objekata i uređaja komunalne
infrastrukture obuhvaća sljedeće poslove: održavanje javne rasvjete, zelenih
površina i opreme na zelenim površinama, čišćenje javno- prometnih površina,
čišćenje mora i plaža, održavanje javnih zahoda i kupatila, održavanje fontana,
održavanje groblja, održavanja javnih satova, održavanja autobusnih čekaonica,
sanaciju neuređenih deponij te poslove dežurne pogrebne službe, provođenje
mjera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, skupljanja, odvoza i
uništavanja lešina i nusproizvoda životinjskog podrijetla, skupljanja i
zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja.
Održavanja objekata i uređaja komunalne
infrastrukture obuhvaća i poslove održavanja nerazvrstanih cesta i drugih
javnoprometnih površina.
Poslovi komunalnog redarstva obuhvaćaju
nadzor i kontrolu u djelokrugu poslova Odjela.
Poslovi prometnog redarstva obuhvaćaju
poslove nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila i poslove
upravljanja prometom.
4. Odjel gradske uprave za poduzetništvo
Članak
11.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za poduzetništvo jesu: Direkcija za razvoj poduzetništva i
Direkcija za održavanje objekata.
Članak
12.
U Odjelu gradske uprave za poduzetništvo
obavljaju se poslovi u svezi s poticanjem razvoja malog gospodarstva i
podizanja razine poduzetničke kulture, a s tim u svezi Odjel priprema
informacijsko-dokumentacijske podloge za pripremu programa, izrađuje programe
mjera i projekte razvoja malog gospodarstva te prati, analizira i izvještava o
provedbi programa, projekata i poticajnih mjera u ostvarenju ciljeva razvoja
malog gospodarstva.
Odjel osigurava inicijalna sredstva za
provedbu programa razvoja poduzetništva te prati dodjelu državnih i potpora
malih vrijednosti iz svog djelokruga u suglasju s propisima o državnim
potporama.
Odjel prati i podupire rad potpornih
institucija za razvoj poduzetništva te trgovačkih društava osnovanih s ciljem
unapređenja djelatnosti ribarstva i poljoprivrede.
Odjel upravlja nekretninama namijenjenim za
poduzetničke inkubatore te programski prati aktivnosti na razvoju poslovnih
zona.
Odjel koordinira projekte sa hrvatskim
partnerima koji omogućuju regionalni razvoj, pomoć u pripremi za nastup na
zajedničkom europskom tržištu te pronalazak inozemnih partnera spremnih za
uključivanje u investiranje u riječko gospodarstvo.
Odjel vodi programsku organizaciju
Međunarodnog sajma novih tehnologija u cilju stvaranja interaktivne komunikacije
između znanstvenika, mladih i poduzetnika, stvaranja poveznice između novih
tehnoloških dostignuća i poduzetnika spremnih za njihovu implementaciju,
razvoja primijenjenih znanosti uporabom novih tehnologija, približavanja novih
znanstvenih spoznaja mladoj populaciji i promocije Grada kao »Grada znanja« te
vodi koordinaciju sajmova koji su od značaja za predstavljanje Grada.
Odjel u suradnji s Turističkom zajednicom
Grada Rijeke vodi koordinaciju nad planovima i mjerama podrške svih oblika
razvoja gradskog turizma.
U provedbi zakona kojim se regulira radno
vrijeme ugostiteljskih objekata, Odjel predlaže određivanje radnog vremena
ugostiteljskih objekata te s tim u svezi provodi upravni postupak.
Odjel prati razvoj i namjenu poslovnih
prostora Grada u kojima se odvijaju poduzetničke aktivnosti te predlaže namjenu
poslovnih prostora.
Odjel obavlja poslove održavanja i
investicijskog ulaganja u objekte kojima samostalno upravlja te objekte kojima
upravljaju: Odjel gradske uprave za kulturu (osim u dijelu koji je u
nadležnosti Direkcije za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara), Odjel gradske
uprave za odgoj i školstvo, Odjela gradske uprave za zdravstvo i socijalnu
skrb, Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu i Odjel za gradsku
samoupravu i upravu, i s tim u svezi provodi postupke javne nabave radova i
usluga te ugovara i prati realizaciju održavanja i investicijskog ulaganja u
navedene objekte.
5. Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo
Članak
13.
U Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo
obavljaju se poslovi kojima se osiguravaju potrebe stanovnika u području brige
o djeci, obrazovanju i odgoju.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju
osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad gradskih ustanova odgoja
i obrazovanja, praćenje rada poslovanja gradskih ustanova odgoja i obrazovanja,
pripremu prijedloga za utvrđivanje programa odgoja i školstva iznad državnog
pedagoškog standarda koji će se financirati iz gradskog proračuna - programa za
darovite učenike osnovnih škola, programa produženog boravka i cjelodnevne
nastave, ranog informatičkog obrazovanja, programa za učenike i djecu
predškolskog uzrasta s posebnim potrebama, programa za dodatnu edukaciju
učitelja i stručnih suradnika, gradske razine natjecanja, susreta i smotri,
međunarodnu i međugradsku suradnju škola, stipendiranje darovitih
srednjoškolaca i studenata, sudjelovanje u organizaciji posebnih prigoda iz
područja obrazovanja i odgoja, kao i osiguranje drugih programa u funkciji
odgoja i obrazovanja.
Odjel vodi brigu o objektima gradskih
ustanova odgoja i obrazovanja.
Vođenje brige o objektima gradskih ustanova
odgoja i obrazovanja obuhvaća poslove gospodarenja, održavanja objekata (hitne
intervencije, tekuće i investicijsko održavanje), izradu svih potrebnih planova
i troškovnika za izvođenje radova na objektima te praćenje šteta na objektima i
pripremu dokumentacije radi refundacije šteta.
6. Odjel gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb
Članak
14.
U Odjelu gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb obavljaju se poslovi u svezi socijalne skrbi, unapređenja
zdravstvene zaštite te pronatalitetne politike na području Grada.
Poslovi u svezi socijalne skrbi obuhvaćaju
sustavno praćenje relevantnih pokazatelja i s tim u svezi predlaganje
konkretnih mjera za zaštitu i unaprjeđenje socijalne skrbi na razini Grada kroz
provedbu Socijalnog programa Grada i dodjelu različitih oblika pomoći socijalno
ugroženim građanima te stambeno zbrinjavanje u nužnom smještaju.
Poslovi u svezi unapređenja zdravstvene
zaštite na području Grada obuhvaćaju suradnju s ustanovama, udrugama i drugim
pravnim osobama u pogledu praćenja i analiziranja dostupnosti i unapređenja
zdravstvene zaštite, te praćenja pokazatelja kakvoće okoliša koji utječe na zdravlje
građana.
Poslovi u svezi pronatalitetne politike
obuhvaćaju poslove koordinacije i provedbe mjera pronatalitetne politike.
Odjel obavlja i poslove vezane za
financiranje i nadzor provedbe programa iz područja zdravstvene zaštite i
socijalne skrbi na lokalnoj razini, poglavito onih koji su usmjereni na pomoć
socijalno osjetljivim i ugroženim skupinama građana (ovisnicima, osobama s
invaliditetom, osobama starije životne dobi, djece, stradalnicima iz rata),
prevenciju različitih bolesti, zaštitu životinja, nadzor nad radom humanitarnih
organizacija, poticanje volonterskog rada, nabavu opreme namijenjene radu
ustanova i drugih pravnih osoba iz područja zdravstvene zaštite i socijalne
skrbi, praćenje rada javnih ustanova iz područja zdravstvene zaštite i socijalne
skrbi, te vođenje brige o objektima kojima upravlja Odjel u smislu održavanja i
gradnje istih.
7. Odjel gradske uprave za kulturu
Članak
15.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za kulturu jesu: Direkcija programa i Direkcija za zaštitu i
očuvanje kulturnih dobara.
Članak
16.
U Odjelu gradske uprave za kulturu
osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području kulture.
Poslovi i zadaće osiguravanja lokalnih
potreba stanovnika u području kulture obuhvaćaju praćenje stanja u području
kulture, osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad ustanova kojima
je Grad vlasnik i osnivač, predlaganje programa javnih potreba Grada u kulturi,
raspodjelu sredstava proračuna Grada odobrenih za programe iz područja
muzejske, galerijske, likovne, knjižnične i nakladničke, glazbene, scenske,
filmske, multimedijalne djelatnosti i kulturnih manifestacija te zaštite i
očuvanja kulturnih dobara, provođenje aktivnosti na projektima i programima u
kulturi od interesa za Grad, obavljanje stručnih poslova u vezi s kulturnih
manifestacijama i programima od interesa za Grad, praćenje namjenskog
korištenja sredstava proračuna Grada te izradu strateških dokumenata kulturne
politike Grada.
Odjel prati rad i upravljanje u ustanovama u
kulturi kojih je Grad vlasnik i osnivač, prati i potiče rad udruga te drugih
pravnih i fizičkih osoba u kulturi, daje stručnu pomoć u realizaciji programa i
rješavanju problematike korisnika proračuna Grada u kulturi, sudjeluje u
pripremi i realizaciji kulturnih manifestacija od značaja za Grad, objedinjuje
i razmatra predložene projekte iz institucionalne i izvaninstitucionalne
kulture te predlaže njihovo prihvaćanje, sudjeluje i potiče prezentiranje i
razvoj kulturnog stvaralaštva te specifičnih potreba mladih.
Odjel vodi brigu o objektima kulture. Vođenje
brige o objektima kulture obuhvaća poslove u svezi gospodarenja i održavanja
objekata od značaja za Grad. Poslovi gospodarenja objektima obuhvaćaju
ugovaranje zakupa odnosno načina korištenja objekata, a poslovi vezani za održavanje
obuhvaćaju pripremu dokumentacije te vođenje brige oko nadzora nad izvođenjem
radova na tekućem i investicijskom održavanju.
Odjel sustavno prati i obavlja poslove iz
djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara. Odjel koordinira i provodi
programe zaštite i očuvanja kulturnih dobara u vlasništvu Grada te gradnju
novih objekata ustanova u kulturi kojih je osnivač Grad, a koji se
su/financiraju iz sredstava spomeničke rente i ostalih proračunskih sredstava
te iz drugih izvora sukladno propisima (u dijelu izrade projektne dokumentacije
te u dijelu nadzora i izvođenja radova), i s tim u svezi provodi postupke javne
nabave radova i usluga te ugovara i prati realizaciju istih. Odjel surađuje s
nadležnim službama i institucijama u svim pitanjima zaštite i očuvanja
kulturnih dobara te izrađuje godišnje i dugoročne planove raspodjele sredstava
spomeničke rente.
8. Odjel gradske uprave za sport i tehničku
kulturu
Članak
17.
U Odjelu gradske uprave za sport i tehničku
kulturu osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području sporta i tehničke
kulture, vodi se briga o objektima sporta i tehničke kulture Grada, u suradnji
s drugim tijelima Grada osmišljava se i planira razvoj mreže objekata sporta i
tehničke kulture Grada i provode zajedničke aktivnosti na projektima Grada,
obavljaju se stručni poslovi u svezi sportskih manifestacija i manifestacija u
tehničkoj kulturi od značenja za Grad te provodi poslovna suradnja sa
Zajednicom sportskih udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez«, Zajednicom
tehničke kulture grada Rijeke i trgovačkim društvom u vlasništvu Grada »Rijeka
sport« d.o.o. za upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i drugih
objekata.
Poslovi osiguravanja lokalnih potreba
stanovnika u području sporta i tehničke kulture obuhvaćaju poslove i zadaće u
svezi s programom javnih potreba Grada u sportu i tehničkoj kulturi,
raspodjelom sredstava proračuna Grada koja su po namjeni i iznosima odobrena za
navedene programe, kriterijima za programiranje, načinom i uvjetima
raspoređivanja, načinom dodjele, praćenjem i nadzorom izvršenja programa javnih
potreba te praćenjem korištenja i utroška sredstava proračuna Grada
namijenjenih za provedbu programa javnih potreba, skrb o stručnom radu te
obrazovnoj i informacijskoj djelatnosti u funkciji realizacije programa javnih
potreba.
Odjel vodi brigu o objektima sporta i
tehničke kulture. Vođenje brige o objektima sporta i tehničke kulture obuhvaća
poslove u svezi gospodarenja, održavanja i gradnje objekata od značaja za Grad
kojima Grad upravlja neposredno ili putem trgovačkog društva u vlasništvu Grada
»Rijeka sport« d.o.o. Gospodarenje objektima obuhvaća ugovaranje zakupa odnosno
načina korištenja, a poslovi vezani za održavanje i gradnju objekata obuhvaćaju
pripremu dokumentacije te vođenje brige oko nadzora nad izvođenjem radova na
održavanju, investicijskom održavanju i investicijama.
Osmišljavanje i planiranje razvoja mreže
objekata sporta i tehničke kulture te aktivnosti na projektima Grada Odjel
provodi u suradnji s drugim upravnim tijelima Grada.
Stručni poslovi u svezi sportskih
manifestacija i manifestacija u tehničkoj kulturi od značaja za Grad obuhvaćaju
poslove usmjerene ka uspješnoj realizaciji navedenih manifestacija.
Poslovna suradnja sa Zajednicom sportskih
udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez« i Zajednicom tehničke kulture
grada Rijeke kao krovnim udrugama u sportu i tehničkoj kulturi na lokalnoj
razini te trgovačkim društvom u vlasništvu Grada »Rijeka sport« d.o.o. za
upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i drugih objekata obuhvaća sve
poslove usmjerene ka uspješnoj i na zakonu osnovanoj provedbi programa javnih
potreba u sportu i tehničkoj kulturi, osiguravanju uvjeta potrebnih za
održavanje programa u objektima sporta i tehničke kulture u vlasništvu Grada te
poslove u svezi upravljanja, održavanja i gradnje sportskih i drugih objekata.
9. Odjel gradske uprave za financije
Članak
18.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske
uprave za financije jesu: Direkcija glavnih knjiga, Direkcija analitičkih
knjigovodstava i Direkcija proračuna.
Članak
19.
U Odjelu gradske uprave za financije
obavljaju se poslovi proračuna, poslovi planiranja i evidentiranja javnih nabava,
financijsko poslovanje i računovodstveno-knjigovodstveni poslovi, poslovi
naplate gradskih poreza i ostalih prihoda te poslovi osiguranja.
Poslovi proračuna obuhvaćaju planiranje i
izradu proračuna, planiranje i praćenje likvidnosti, kontrolu izvršenja
proračuna, izradu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna,
provedbu postupaka vezanih za zaduživanje Grada i davanje jamstava, izračun i
kontrolu fiskalnog kapaciteta Grada, praćenje zaduživanja i izradu izvješća o
stanju duga.
Poslovi planiranja i evidentiranja javnih
nabava obuhvaćaju koordinaciju i objedinjavanje godišnjeg plana javne nabave
Grada, objedinjavanje evidencije provedenih postupaka javnih nabava, vođenje
objedinjene evidencije o urednom ispunjenju ugovora i izdavanje potvrda
izvršiteljima radova odnosno isporučiteljima robe i usluga o urednom ispunjenju
ugovora prema Gradu, koordinaciju i sudjelovanje u provedbi objedinjenih
postupaka javne nabave koji se provode za potrebe više upravnih tijela Grada,
vođenje procedure za izdavanja prethodne suglasnosti gradonačelnika upravnim
tijelima Grada u pojedinim postupcima te unapređenje sustava javnih nabava u
dijelu uvođenja pisanih procedura.
Financijsko poslovanje obuhvaća blagajničko
poslovanje, poslove obračuna i isplata plaća za službenike i namještenike
Grada, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i Agencije za društveno poticanu
stanogradnju Grada Rijeke, kontrolu naloga za plaćanje u skladu s
financijsko-računovodstvenim propisima i izvršavanje plaćanja temeljem naloga
upravnih tijela Grada, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke, Agencije za
društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke i mjesnih odbora, vođenje
evidencije ulaznih računa te evidentiranje, pohranjivanje i aktiviranje izdanih
i primljenih sredstava osiguranja plaćanja.
Računovodstveno-knjigovodstveni poslovi
podrazumijevaju vođenje knjigovodstvenih poslova proračuna, Javne vatrogasne
postrojbe Grada Rijeke, Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada
Rijeke i mjesnih odbora, vođenje analitičkih knjigovodstvenih evidencija
poslovnih promjena i transakcija nastalih na imovini, obvezama i
potraživanjima, vođenje evidencije o danim i primljenih jamstvima i garancijama
te sastavljanje financijskih izvještaja i konsolidiranih financijskih
izvještaja u skladu s financijsko-računovodstvenim propisima.
Naplata gradskih poreza i drugih prihoda
podrazumijeva utvrđivanje obveznika plaćanja gradskih poreza, donošenje
rješenja, naplatu gradskih poreza, pokretanje i vođenje postupaka ovrhe radi
naplate gradskih poreza, te utvrđivanje mjesečnih obveza i naplatu prihoda od
prodanih gradskih stanova, pokretanje i vođenje ovršnih postupaka radi naplate
gradskih poreza i naplate prihoda od prodanih stanova te analitičko praćenje
naplate ostalih prihoda koja ostvaruju upravna tijela Grada.
Poslovi osiguranja obuhvaćaju provođenje
postupaka javne nabave usluga osiguranja imovine i službenika i namještenika
Grada, praćenje izvršavanja obveza i potraživanja po osiguranju, prijave štete
i poduzimanje radnji za utvrđivanje visine štete i naplatu štete te
sastavljanje izvještaja o naplati šteta.
10. Odjel za gradsku samoupravu i upravu
Članak
20.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela za
gradsku samoupravu i upravu jesu: Direkcija za mjesnu samoupravu i Direkcija za
opće i kadrovske poslove.
Članak
21.
U Odjelu za gradsku samoupravu i upravu
obavljaju se poslovi u svezi s neposrednim sudjelovanjem građana u odlučivanju
o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad
građana, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima Gradonačelnika i zamjenika
Gradonačelnika, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima službenika i
namještenika u upravnim tijelima Grada, službenika u Uredu za unutarnju
reviziju Grada Rijeke i Uredu za financijsko upravljanje i kontrole Grada Rijeke
te radnopravnim odnosima radnika Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i
Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke, prijema i otpreme
pošte, održavanja poslovnog prostora Grada kojima gospodari Odjel, poslovi u
svezi s gospodarenjem skloništima te drugi opći poslovi.
U Odjelu se, u skladu s propisima, obavljaju
i poslovi koji obuhvaćaju zaštitu na radu i zaštitu od požara u objektima
kojima gospodare Odjel za gradsku samoupravu i upravu, Odjel gradske uprave za
odgoj i školstvo, Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb, Odjel
gradske uprave za kulturu i Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu.
Osim poslova iz stavka 1. i 2. ovoga članka,
u Odjelu se, u skladu s propisima, obavljaju i poslovi zaštite i spašavanja te
poslovi obrambenih priprema.
11. Ured Grada
Članak
22.
U Uredu Grada obavljaju se pravni,
savjetodavni, protokolarni i stručno-administrativni poslovi u svezi s
djelokrugom rada Gradonačelnika, Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela,
poslovi u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslovi u svezi
ostvarivanja djelovanja vijeća nacionalnih manjina, poslovi koji se odnose na
razvoj i unapređenje djelovanja civilnog sektora, te poslovi u svezi zastupanja
Grada pred pravosudnim tijelima.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju
stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja i organizacije sjednica
Gradonačelnikova kolegija, sjednica Gradskog vijeća i radnih tijela Gradskog
vijeća, organizaciju poslova u svezi s protokolarnim primanjima i prigodnim
svečanostima, stručne i administrativne poslove za potrebe Gradonačelnika,
zamjenike Gradonačelnika, predsjednika i potpredsjednike Gradskog vijeća i
članove radnih tijela Gradskog vijeća, poslove koji su u funkciji i
ostvarivanju suradnje tijela Grada s državnim tijelima, medijima, ustanovama,
udrugama i građanima, poslove u svezi ostvarivanja prava nacionalnih manjina,
poslove u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslove u svezi
razmatranja predstavki i pritužbi građana na rad upravnih tijela Grada te
predlaganja mjera za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti, savjetodavne poslove
iz područja financija, prava, razvoja i energetike, poslove u svezi zastupanja
Grada pred pravosudnim tijelima, te poslove u svezi pripreme i izrade projekata
i programa suradnje s Europskom unijom koji su od interesa za Grad.
12. Zavod za informatičku djelatnost
Članak
23.
Ustrojstvene jedinice u Zavodu za informatičku
djelatnost jesu: Direkcija za razvoj informacijskih sustava i Direkcija za
sistemsku podršku.
Članak
24.
Zavod za informatičku djelatnost obavlja
poslove planiranja, projektiranja, gradnje i uspostavljanja informacijskih
sustava, geoinformacijskih (GIS) sustava, integracije alfanumeričkih i
grafičkih podataka, WEB Portala Grada te sustava dvosmjerne komunikacije i
on-line usluga građanima u okviru gradnje e-Uprave. Obavlja poslove planiranja,
nabave i upravljanja informatičko komunikacijskim resursima, nadzora nad radom
mreže (intranet i internet) te osigurava sigurnost i zaštitu podataka. Obavlja
poslove razvoja, gradnje, održavanja i gospodarenja
informacijsko-telekomunikacijskom infrastrukturom u vlasništvu Grada. Obavlja
poslove razvoja, uspostave i održavanja Kontakt centra Grada. Planira i provodi
edukaciju službenika i namještenika za korištenje informatičke opreme, programa
i alata u radu.
III. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI
Članak
25.
Poslove u upravnim tijelima Grada obavljaju
službenici i namještenici.
Službenici obavljaju poslove iz samoupravnog
djelokruga Grada kao i poslove državne uprave koji su prenijeti na Grad.
Službenici obavljaju i opće, administrativne, financijsko-planske,
materijalno-financijske, računovodstvene, informatičke i druge stručne poslove
u upravnim tijelima Grada.
Namještenici obavljaju pomoćno-tehničke i
ostale poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog
obavljanja poslova iz djelokruga upravnih tijela Grada.
Članak
26.
Radom upravnog tijela Grada upravlja
pročelnik.
Radom direkcije rukovodi ravnatelj, a radom
službe rukovodi voditelj.
Članak
27.
Pročelnika upravnog tijela Grada imenuje
Gradonačelnik na temelju javnog natječaja, sukladno zakonu kojim se uređuje
lokalna i područna (regionalna) samouprava te zakonu kojim se uređuje radni
odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi.
Ostali službenici i namještenici primaju se u
službu odnosno na rad u upravna tijela Grada sukladno zakonu kojim se uređuje
radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
28.
Pravilnici o unutarnjem redu -
Sistematizaciji poslova i zadaća upravnih tijela Grada, uskladit će se s
odredbama ove Odluke u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak
29.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 3/05, 40/ 07, 20/08 i 8/09).
Članak
30.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/68
Ur. broj: 2170-01-16-00-10-3
Rijeka, 1. travnja 2010.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.