19.
Na temelju članka 35. Zakona o vlasništvu i
drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 73/00, 114/01,79/06,
141/06, 146/08, 38/09 i 153/09), članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07,
125/ 08 i 36/09), članka 29. i 31. Pravilnika o minimalnim tehničkim i drugim
uvjetima koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u prodajnim
objektima i uvjetima za prodaju robe izvan prodavaonica (»Narodne novine« broj
66/09), članka 5. i 22. Statuta Grada Raba (»Službene novine PGŽ« broj 27/09) i
članka 67. Odluke o komunalnom redu (»Službene novine PGŽ« broj 33/03, 12/07 i
20/08), Gradsko vijeće Grada Raba na svojoj sjednici održanoj dana 30. ožujka
2010. godine, donijelo je
ODLUKU
o davanju javnih površina na privremeno korištenje
I.OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuju se:
1.Uvjeti i način davanja na korištenje javnih
površina u vlasništvu Grada Raba (u daljnjem tekstu: Grad) u svrhu postavljanja
privremenih objekata kao što su: kiosci, montažni objekti, prikolice, bicikli i
motor bicikli, stalci za izlaganje robe, pokretne radnje, uslužne naprave i
uređaji, naprave za zabavu, zabavni park, štandovi, stolovi i stolice za
postavu ugostiteljskih terasa te za održavanje prigodnih, prazničnih ili javnih
okupljanja i proslava.
2.Utvrđivanje lokacija za postavljanje
privremenih objekata.
3.Postupak za davanje na korištenje javnih
površina.
4.Zone korištenja.
5.Nadzor nad korištenjem javne površine.
6.Prijelazne i završne odredbe
Članak
2.
Javne površine daju se na privremeno
korištenje za postavljanje privremenih objekata, te za održavanje blagdanskih, prigodnih
ili javnih manifestacija.
Javnim površinama u smislu ove Odluke
razumijevaju se: ulice, ceste, trgovi, javni prolazi, parkirališta, pločnici,
parkovi i druge površine javne namjene.
Članak
3.
U ovoj Odluci pojedini pojmovi imaju sljedeća
značenja:
(1) Kiosk u smislu ove Odluke predstavlja
tipski, privremen, prenosiv objekt, opremljen svim ili nekim komunalnim
priključcima, koji se montira na odgovarajuću podlogu te koji se može
postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije u cijelosti, a služi za
obavljanje neke poslovne djelatnosti.
(2) Montažni objekt u smislu ove Odluke
predstavlja prenosiv, jedno ili više prostorni čvrsti objekt, opremljen svim
ili nekim komunalnim priključcima, a koji svojom namjenom, oblikom i montažom
na odgovarajuću podlogu bez trajnog povezivanja s njom predstavlja objekt
privremenog karaktera te koji se može u dijelovima ili u cijelosti postaviti,
premjestiti ili ukloniti s određene lokacije, a služi za obavljanje neke
poslovne djelatnosti.
(3) Prikolica u smislu ove odluke predstavlja
tipsku, privremenu jednoprostornu kamp-kućicu, opremljena svim ili nekim
komunalnim priključcima, koja je prenosiva, postavljena na odgovarajuću podlogu
bez trajnog povezivanja s njom te koja se može u cijelosti postaviti,
premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.
(4) Pokretna radnja u smislu ove Odluke je
prenosiv, prostorno neovisan, pokretni objekt (u pravilu na kotačima), odnosno
element privremenog karaktera, a predviđena je za obavljanje jednostavnih uslužnih,
ugostiteljskih i trgovinskih djelatnosti putem pokretnih prodavača, a može se u
cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.
Odredbe iz ove Odluke koje se odnose na
pokretnu radnju vrijede i za motorna vozila iz kojih se vrši direktna prodaja.
(5) Uslužna naprava i uređaj u smislu ove
Odluke predstavlja prenosiv, prostorno neovisan element kao što je automat,
hladnjak, rashladna škrinja, vitrina, vaga, peć za pečenje kestena, pop-corna,
šećerne vate, stol za prodaju putnih karata i sličnog, roštilji koji se
upotrebljavaju prilikom povremenih i prigodnih manifestacija i slično te se
može u cijelosti postaviti, premjestiti ili ukloniti s određene lokacije.
(6) Naprava za zabavu u smislu ove Odluke
predstavlja uređaj, napravu ili igračku namijenjenu zabavi djece i odraslih,
koji mogu biti samostalno postavljeni ili u sklopu zabavnog parka te šator za
zabavne i druge prilike (karting staza, jastuk za skakanje, šator, vlak,
vrtuljak i slično).
(7) Zabavni park (luna park) u smislu ove
Odluke predstavlja prostornu cjelinu čija veličina ovisi o broju i vrsti
naprava i uređaja za zabavu.
(8) Štand u smislu ove Odluke predstavlja
tipski, lako prenosivi element predviđen za stalnu, povremenu ili prigodnu
uličnu prodaju.
(9) Stalci za izlaganje robe u smislu ove
Odluke predstavlja tipski, lako prenosivi element predviđen za stalnu,
povremenu ili prigodnu uličnu prodaju, samostalno ili u neposrednoj blizini
stalnog ili privremenog objekta.
(10) Ugostiteljska terasa u smislu ove Odluke
predstavlja dio javne površine, smještena ispred ili u neposrednoj blizini
ugostiteljskog poslovnog prostora, koja služi ugostiteljskoj i uslužnoj namjeni
te se na njoj mogu postaviti namještaj i oprema za pružanje ugostiteljskih
usluga kao i zaštitni, te dekorativni elementi (vaze s cvijećem, suncobrani,
zaštitne ograde i sl.).
(11) Prigodna, praznična i javna okupljanja i
proslave u smislu ove Odluke predstavljaju svaka događanja u kraćem vremenskom
razdoblju, ne dužem od 7 dana, a koje prati ugostiteljska, uslužna, trgovačka
ili zabavna djelatnost.
(12) Na sve ostale objekte te načine i vidove
korištenja javne površine od strane korisnika koji obavljaju povremenu ili
privremenu poslovnu djelatnost, pogotovo sezonskog ili prigodnog karaktera, a
koji nisu obuhvaćeni u čl. 1. i čl. 2. ove Odluke, primjenjivat će se odredbe
ove Odluke, ovisno o vrsti djelatnosti, površini koju zauzimaju, vremenskom
razdoblju u kojem koriste javnu površinu, te drugim kriterijima, ocjenjujući
svaki slučaj posebice.
Članak
4.
Objekti iz čl. 3. ove Odluke moraju biti
uklopivi u urbani prostor ili prirodni okoliš, tehnički ispravni, redovito
održavani, čisti, funkcionalni, estetski prihvatljivi, načinjeni od kvalitetnih
materijala te ne smiju zagađivati okoliš, a svakako moraju odgovarati
sanitarno-tehničkim, protupožarnim i drugim pozitivnim propisima.
Objekti iz čl. 3. ove Odluke mogu biti u
vlasništvu fizičkih ili pravnih osoba, ili u vlasništvu Grada.
II.LOKACIJE ZA POSTAVLJANJE OBJEKATA
Članak
5.
Lokacije za postavljenje objekata iz čl. 3.
ove Odluke utvrđuju se na temelju »Plana rasporeda kioska i specijalnih naprava
namijenjenih za obavljanje trgovine, iznajmljivanje robe i pružanje usluga na
javnim površinama na području Grada Raba«, i »Plana rasporeda ugostiteljskih
terasa na području Grada Raba«, koje donosi gradonačelnik.
Članak
6.
Iznimno od članka 5., u vrijeme održavanja,
prigodnih, prazničnih, javnih okupljanja i manifestacija, odnosno povremeno
korištenje javne površine (koje se obračunava dnevno), lokacije za postavljanje
objekata iz čl. 3. ove Odluke određuje gradonačelnik svojom odlukom, cijeneći
vrstu, način, namjenu i veličinu objekta.
Vlasnik privremenog objekta iz prethodnog
stavka dužan je ukloniti predmetni objekt u roku od 24 sata od završetka manifestacije,
u protivnom će se postupiti prema odredbama Odluke o komunalnom redu te će biti
uklonjen na njegov trošak.
Članak
7.
Lokacije za postavljanje objekata iz čl. 3.
ove Odluke ne smiju se određivati:
- na mjestima gdje ugrožavaju ili ometaju
pješački ili promet vozilima,
- na mjestima gdje se ometa ulaz u poslovne i
stambene objekte,
- na mjestima gdje se ugrožava ili ometa
održavanje komunalnih objekata i uređaja,
- na javno-prometnim površinama.
Članak
8.
Na objektima iz čl. 3. ove Odluke ne smiju se
postavljati nadstrešnice, krovišta ili slično, a korisnik ugostiteljske terase
za svaku promjenu izgleda, veličine, namjene te natkrivanja terase mora
zatražiti odobrenje gradonačelnika.
Na mjestima gdje postoji mogućnost
postavljanja dva ili više objekata iz čl. 3. ove Odluke, njihov izgled i
veličina trebaju biti ujednačeni i usklađeni.
Članak
9.
Korisnik javne površine mora, prilikom
napuštanja lokacije, istu dovesti u prvobitno stanje, u roku koji odredi Grad,
u protivnom će to učiniti Grad na trošak korisnika.
Korisnik je dužan održavati čistoću na
lokaciji te postaviti košare za otpad ako to iziskuje način korištenja lokacije
te sklopiti ugovor o redovitom odvozu otpada s komunalnim poduzećem.
III. POSTUPAK ZA DAVANJE LOKACIJA NA
KORIŠTENJE
Članak
10.
Lokacije za postavljanje objekata iz čl. 3.
ove Odluke daju se na korištenje putem javnog natječaja.
Iznimno, lokacije za postavljanje privremenih
objekata iz čl. 3. ove Odluke za vrijeme prazničnih, prigodnih ili javnih
manifestacija, te lokacije za naprave za zabavu, lokacije za povremenu prodaju
te ugostiteljske terase ispred ili u neposrednoj blizini ugostiteljskih
objekata, javne površine ispred poslovnih prostora, mogu se dati na privremeno
korištenje na zahtjev vlasnika ili korisnika, a Odluku o tome donosi
gradonačelnik.
Lokacije ispred športskih objekata mogu se
dati na zahtjev vlasnika, zakupca ili upravitelja vlasniku, zakupcu ili
upravitelju športskih objekata za postavljanje ugostiteljske terase, kioska,
uslužne naprave i uređaja, a Odluku o tome donosi gradonačelnik.
Članak
11.
Javni natječaj raspisuje gradonačelnik,
administrativno- tehničke poslove u svezi natječaja provodi Gradski odsjek za
komunalne poslove, a sam natječaj provodi Povjerenstvo za dodjelu javnih
površina na privremeno korištenje (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), koju
imenuje gradonačelnik.
Povjerenstvo se sastoji od tri člana, a
imenuje se na vrijeme od četiri godine iz sastava članova Gradskog vijeća.
Članak
12.
Javni natječaj raspisuje se na sljedeće
rokove:
- za kioske na rok od 1 do 5 godine;
- za ostale pokretne naprave i namjene rokovi
će se utvrditi natječajem, ocjenjujući svaki slučaj posebice.
Članak
13.
Za štandove i ostale pokretne naprave
navedene u stavcima 1.- 9. članka 3. ove odluke, raspisuju se natječaj.
Natjecatelj se može natjecati samo za jednu
djelatnost i jednu lokaciju po natječaju.
U koliko ostane upražnjenih mjesta po javnom
natječaju, natjecatelj može dobiti na korištenje i više lokacija.
Članak
14.
Javni natječaj objavljuje se u sredstvima
javnog informiranja i na oglasnoj ploči Grada, a sadrži:
1.oznaku lokacije te djelatnost koja će se
obavljati u/na postavljenom privremenom objektu,
2.iznos poreza za određenu lokaciju ili
početni iznos za licitaciju,
3.vrijeme trajanja korištenja,
4.vrijeme i mjesto otvaranja ponuda,
5.iznos jamčevine u visini 20 % poreza koji
treba položiti svaki ponuditelj,
6.rok za podnošenje ponude u natječaju,
7.rok u kojem je ponuditelj dužan sklopiti
ugovor o korištenju,
8.obvezu korisnika da ishoduje lokacijsku,
odnosno građevinsku dozvolu, ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima,
9.odredbu da u natječaju ne mogu sudjelovati
ponuditelji koji nisu podmirili ili su nepravodobno izvršavali obveze prema
Gradu po bilo kojem osnovu, te ako nisu poštovali odredbe Odluke o komunalnom
redu.
Članak
15.
Ponuda mora sadržavati:
1.presliku osobne iskaznice, ukoliko je
ponuditelj fizička osoba,
2.presliku rješenja o upisu u sudski registar
za pravne, odnosno obrtni registar za fizičke osobe i rješenje o upisu u
registar udruge, stranke i drugi registar,
3.dokaz o plaćenoj jamčevini,
4.izjavu o prihvaćanju uvjeta iz natječaja,
5.OIB.
Ponuda može sadržavati i ostale elemente koji
se traže u konkretnom javnom natječaju, a koji će biti posebice navedene.
Članak
16.
Povjerenstvo će zapisnički konstatirati
odabrane ponuditelje, navesti ponuditelje čije se ponude odbijaju jer nisu
udovoljili uvjetima natječaja, odnosno koji nisu odabrani.
Nepotpune i nepravodobne ponude Povjerenstvo
će u zapisniku odbaciti.
Članak
17.
Gradonačelnik na temelju zapisnika
Povjerenstva donosi Odluku o odabranim ponuditeljima, a ostale natjecatelje
odbija.
Članak
18.
Ponuditelj koji odustane od sklapanja ugovora
o korištenju nema pravo na povrat jamčevine.
Ponuditeljima čije ponude nisu prihvaćene,
jamčevina se vraća u roku 8 dana od dana donošenja odluke o korištenju.
Ponuditelju koji sklopi ugovor o korištenju,
jamčevina se uračunava u porez.
Članak
19.
Grad i odabrani korisnik sklapaju ugovor o
korištenju lokacije najkasnije u roku od 15 dana od dana donošenja odluke.
Na temelju ugovora o korištenju korisnik
postavlja privremeni objekt pod uvjetom da posjeduje i ostalu potrebnu
dokumentaciju (ukoliko se ista zahtijeva sukladno propisima).
Članak
20.
Ugovor o korištenju lokacije sklapa se na rok
predviđen natječajem.
Ukoliko se po isteku ugovora o korištenju za
istu lokaciju raspiše natječaj sa iznosom poreza, raniji korisnik
koji za istu lokaciju
sudjeluje u natječaju, ima pravo prvenstva ako:
1.udovoljava svim uvjetima natječaja,
2.je uredno i u cijelosti ispunio sve obveze
iz članka 14., stavka 9,
3.prihvati iznos poreza iz natječaja,
4.ispunjava uvjete iz Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.
Ukoliko se po isteku ugovora o korištenju za
istu lokaciju raspiše natječaj sa licitacijom u zatvorenim kuvertama,
najpovoljniji ponuditelj ima pravo sklapanja Ugovora o korištenju javne
površine.
Raniji korisnik koji za istu lokaciju
sudjeluje u natječaju temeljem licitacije, ima pravo prvenstva ako:
1.udovoljava svim uvjetima natječaja,
2.je uredno i u cijelosti ispunio sve obveze
iz članka 14., stavka 9,
3.u slučaju da je njegov ponuđeni iznos
jednak najvećem ponuđenom iznosu.
Ukoliko se po isteku ugovora o korištenju za
istu lokaciju raspiše natječaj sa javnom licitacijom, najpovoljniji ponuditelj
ima pravo sklapanja Ugovora o korištenju javne površine.
Članak
21.
Ugovor o korištenju lokacije zaključuje se u
pisanom obliku i posebice sadrži:
1.naznaku ugovornih strana,
2.naznaku lokacije,
3.djelatnost koja će se obavljati u/na
privremenom objektu i odredbu da se ne može mijenjati bez suglasnosti Grada,
4.rok trajanja korištenja,
5.odredbu o prestanku ugovora,
6.rok za postavu privremenog objekta,
7.obvezu korisnika da po isteku Ugovora o
korištenju javne površine javnu površinu dovede u prijašnje stanje.
Članak
22.
Ugovor o korištenju javne površine prestaje
na način propisan Zakonom, ovom Odlukom i Ugovorom o korištenju.
Članak
23.
Grad će otkazati Ugovor o korištenju u svako
doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o trajanju korištenja, ako i
poslije pisane opomene Grada korisnik:
1.ne započne koristiti lokaciju za namjene
propisane ovom Odlukom ili Ugovorom o korištenju u roku od 30 dana od dana
sklapanja ugovora,
2.koristi lokaciju za obavljanje djelatnosti
koja nije navedena u Ugovoru o korištenju, bez pisane suglasnosti Grada,
3.ne plati porez na način i vrijeme utvrđeno
Ugovorom o korištenju,
4.na postavi privremeni objekt sukladno
Ugovorom o korištenju te odlukama Grada,
5.ukoliko se korisnik ne pridržava ili krši
odredbe ove Odluke te Ugovora o korištenju.
Grad zadržava pravo raskida Ugovora o
korištenju u slučaju potrebe uređenja javne površine i privođenja namjeni
određenoj sukladno Prostornom planu.
Otkazni rok za otkaz Ugovora o korištenju je
15 dana.
Ako Grad otkaže Ugovor o korištenju iz
razloga navedenih u prethodnim stavcima ovog članka, korisnik nema pravo na
naknadu štete od Grada.
U slučaju održavanja prigodnih svečanosti ili
iz drugih opravdanih razloga, Odsjek za komunalne poslove može odrediti
privremeno uklanjanje privremenog objekta s određene lokacije, u organizaciji i
na trošak korisnika. Ovakvo uklanjanje ne može trajati duže od 5 dana.
Članak
24.
U slučaju otkaza Ugovora o korištenju iz
razloga utvrđenog u stavku 2. članka 23. ove Odluke, korisnik ima pravo prvenstva
na sklapanje ugovora o korištenju na novoj lokaciji za koju je raspisan
natječaj, pod uvjetom da prihvati uvjete iz natječaja.
Pravo u smislu prethodnog stavka, korisnik
može ostvariti pod uvjetom da je uredno ispunjavao obveze iz Ugovora o korištenju.
Članak
25.
Za privremeno korištenje javne površine za
razdoblje do 10 dana, pročelnik izdaje rješenje.
Rješenje iz stavka (1) izdaje se u pisanom
obliku i posebice sadrži:
1.ime ili naziv korisnika, djelatnost koja će
se obavljati u/na privremenoj lokaciji ili objektu, naznaka lokacije,
2.veličina javne površine i razdoblje u kojem
će se koristiti,
3.iznos poreza i rok plaćanja,
4.obvezu korisnika da po isteku korištenja
javnu površinu dovede u prijašnje stanje.
Članak
26.
Uz zahtjev za privremeno korištenje javne
površine iz prethodnog članka ove Odluke potrebno je priložiti:
1.presliku osobne iskaznice, ukoliko je
ponuditelj fizička osoba,
2.presliku rješenja o upisu u sudski registar
za pravne, odnosno obrtni registar za fizičke osobe i rješenje o upisu u
registar udruge, stranke i drugi registar.
Zahtjev za privremenu uporabu javne površine
podnosi se najkasnije 8 dana prije korištenja.
Članak
27.
Uz zahtjev za postavu ugostiteljske terase na
javnoj površini prilaže se:
1.preslika katastarskog plana (MJ 1:1000) s
ucrtanim prijedlogom terase,
2.tekstualni i grafički prijedlog uređenja
terase s naznačenom površinom i dimenzijama, rasporedom stolova i stolica,
3.opis opreme i preslika iz kataloga ili
fotografija,
4.opis uređenja partera,
5.arhitektonski prikaz u slučaju postave
konzolne tende.
Odredba iz prethodnog stavka ne odnosi se na
terase za koje su svi uvjeti utvrđeni Gradskim odlukama o postavi urbane opreme
ili drugim odlukama ili za koje Grad ima već izrađene grafičke prijedloge i
nacrte.
IV.ZONE KORIŠTENJA
Članak
28.
Javne površine Grada razvrstane su u tri zone
I.ZONA obuhvaća P. C. Mali Palit, Trg
Municipium Arba, Trg Svetog Kristofora, Srednju ulicu, Ulicu Jurja Barakovića,
Obalu Petra Krešimira IV., Šetalište Markantuna de Dominisa, park Boškopini
II.ZONA obuhvaća ostali dio naselja Rab, dio
naselja Banjol (od luke Rab do III. Padove osim igrališta »Blato«.).
III. ZONA obuhvaća sva ostala naselja i
dijelove naselja na području Grada koja nisu obuhvaćena zonom »I« i zonom »II«.
Članak
29.
Visina poreza utvrđuje se odlukom o porezima
Grada.
Članak
30.
Gradonačelnik može odobriti privremenu
uporabu javne površine bez naknade, u svrhu održavanja akcije zaštite okoliša,
humanitarne, kulturne i sportske akcije te za manifestacije pod
pokroviteljstvom Grada.
V.NADZOR
Članak
31.
Nadzor nad provođenejm ove Odluke vrši
Komunalno redarstvo temeljem odredbi Odluke o komunalnom redu.
Članak
32.
Komunalni redar ovlašten je u provođenju
nadzora:
1.nadzirati primjenu ove Odluke,
2.rješenjem narediti fizičkim i pravnim
osobama radnje, ako pregledom utvrdi da se one ne obavljaju ili se obavljaju
suprotno odredbama ove Odluke,
3.naložiti uklanjanje privremenog objekta
postavljenog bez odobrenja odnosno suprotno odobrenju nadležnog tijela i
odredbama Ugovora o korištenju,
4.pokrenuti prekršajni postupak i podnijeti
optužni prijedlog,
5.naplatiti novčanu kaznu na mjestu
počinjenja prekršaja,
6.izdati nalog o uklanjanju pokretnih naprava
(ugostiteljske terase, štandovi, kiosci i sl.) u slučaju da korisnik ne podmiri
pravovremeno svoje dospjele obveze po osnovi poreza za javnu površinu,
7.poduzimati druge radnje za koje je
ovlašten.
Članak
33.
Komunalni redar rješenjem će naložiti uklanjanje
privremenih objekata iz članka 2. ove Odluke:
1.ako je privremeni objekt postavljen
suprotno odredbama ove Odluke,
2.ako je privremeni objekt postavljen na
lokaciji na kojoj je to zabranjeno Gradskom odlukom,
3.ako je privremeni objekt postavljen
suprotno odredbi Ugovora o korištenju glede površine koja je dana na korištenje
(prekoračenje prostornih dimenzija),
4.ako je privremeni objekt postavljen bez
Ugovora o korištenju,
5.ako je Ugovor o korištenju prestao istekom
roka ili otkazom.
Članak
34.
Za postupanje suprotno odredbama ove Odluke,
primijenit će se kaznene mjere utvrđene Odlukom o komunalnom redu.
VI.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
35.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o davanju javnih površina na privremeno korištenje (»Službene
novine PGŽ« broj 15/99, 8/01 i 36/04).
Članak
41.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama PGŽ«.
Klasa: 023-06/10-01/01
Ur. broj: 2169-01-02-01-10-24
Rab, 30. ožujka 2010.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Berislav Dumić, v.r.