13.
Temeljem članka 3., 10., 13 a Zakona o
komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03, 82/04 i 178/ 04
pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09 i 79/09), članka 35. Statuta Općine
Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 25/09), Općinsko
vijeće Općine Viškovo, na 8. sjednici održanoj 25. ožujka 2010. godine donijelo
je
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Odlukom o komunalnim djelatnostima (u
daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se djelatnosti od lokalnog značenja koje se
smatraju komunalnim djelatnostima, kao i uvjeti i način obavljanja komunalnih
djelatnosti.
Članak
2.
Komunalne djelatnosti na području Općine
Viškovo smatraju se:
1. opskrba pitkom vodom,
2. odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,
3. prijevoz putnika u javnom prometu,
4. održavanje čistoće,
5. odlaganje komunalnog otpada,
6. održavanje javnih površina,
7. održavanje nerazvrstanih cesta,
8. tržnice na malo,
9. održavanje groblja i prijevoz pokojnika,
10. obavljanje dimnjačarskih usluga,
11. javna rasvjeta,
12. vatrogasna djelatnost.
II. NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak
3.
Komunalne djelatnosti mogu obavljati:
1. trgovačko društvo koje osniva jedinica
lokalne samouprave,
2. pravna i fizička osoba na temelju ugovora
o koncesiji,
3. pravna i fizička osoba na temelju ugovora
o povjeravanju komunalnih poslova,
4. služba - vlastiti pogon koju osniva
jedinica lokalne samouprave,
5. javna ustanova koju osniva jedinica
lokalne samouprave.
1. Trgovačka društva
Članak
4.
Putem komunalnih društava, a temeljem
vlasničkog i suvlasničkih udjela Općine Viškovo obavljaju se sljedeći poslovi:
1.1. Opskrba pitkom vodom,
1.2. Prijevoz putnika u javnom prometu,
1.3. Održavanje čistoće - čišćenje javnih
površina te skupljanje i odvoz komunalnog otpada na uređena odlagališta
utvrđena prema posebnim propisima,
1.4. Odlaganje komunalnog otpada,
1.5. Odvodnja i pročišćavanja otpadnih voda.
2. Koncesije
Članak
5.
Koncesijom se može steći pravo obavljanja
komunalnih djelatnosti te izgradnja i korištenje, objekata i uređaja komunalne
infrastrukture u cilju obavljanja ovih komunalnih djelatnosti:
1.1. Crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija
iz septičkih, sabirnih i crnih jama,
1.2. Prijevoz putnika u javnom prometu,
1.3. Tržnice na malo,
1.4. Prijevoz pokojnika,
1.5. Obavljanje dimnjačarskih poslova.
Članak
6.
Općinsko vijeće utvrđuje uvjete i mjerila za
provedbu javnog natječaja za davanje koncesije.
Obavijest o namjeri davanja koncesije
objavljuje Općinski načelnik na prijedlog Upravnog odjela za urbanizam,
komunalni sustav i ekologiju.
Objavom obavijesti o namjeni davanja
koncesije započinje postupak davanja koncesije.
Koncesiju daje Općinsko vijeće pravnoj ili
fizičkoj osobi registriranoj za obavljanje te djelatnosti.
Koncesija se dodjeljuje na 5 godina.
Naknada za koncesiju u visini 10 % naplaćenog
iznosa od korisnika za pruženu uslugu uplaćuje se u korist Proračuna Općine
Viškovo do 20. u mjesecu za protekli mjesec, a koristi se za građenje objekata
i uređaja komunalne infrastrukture.
Članak
7.
Postupak javnog natječaja mora sadržavati
sljedeće uvjete i mjerila:
1. djelatnost za koju se koncesija dodjeljuje
2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje
3. vrstu i opseg poslova
4. cijenu za pruženu uslugu
5. način i rok za podnošenje ponuda
6. rok važenja ponude
7. isprave koju su potrebne kao prilog ponudi
8. mjesto i vrijeme održavanja sjednice
Povjerenstva za otvaranje ponuda
9. uvjeti za odabir najpovoljnije ponude
10. jamstvo ponuditelja za ispunjenje
koncesije
Članak
8.
Uz ponudu ponuditelji su dužni dostaviti
sljedeće isprave:
- dokaz o registraciji za obavljanje
komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra Trgovačkog suda) ne
stariji od 6 mjeseci od dana objave natječaja,
- dokaz o bonitetu BON 1, Obrtnici umjesto
BON-a 1 prilažu potvrdu o visini dohotka izdanu od Porezne uprave i pregled primitaka
i izdataka za prethodnu godinu,
Ponuditelji koji nisu u mogućnosti dostaviti
BON-1 jer nisu poslovali tijekom godine, dužni su o tome priložiti izjavu s tim
da datum traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave
natječaja,
- dokaz o solventnosti (BON-2, SOL-2 ili sl.)
koji se odnosi na glavni račun ponuditelja, kojim se dokazuje solventnost
gospodarskog subjekta. Ponuditelj mora dokazati da mu račun nije bio u blokadi
više od 15 dana u prethodnih 6 mjeseci do dana slanja objave, s tim da datum
traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,
- potvrdu Porezne uprave iz koje je vidljivo
da nema dospjelih dugovanja za porezne obveze i obveze za mirovinsko i
zdravstveno osiguranje ili istovrijednu ispravu nadležnih tijela zemlje
sjedišta gospodarskog subjekta s tim da datum potvrde ne smije biti stariji od
30 dana od dana objave natječaja,
- izjava o nekažnjavanju u vezi sa
sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciji, prijevari i pranju novca
izjavljena od osobe ovlaštene za zastupanje gospodarskog subjekta za sebe i za
gospodarski subjekt sa ovjerenim potpisom kod javnog bilježnika ne stariji od
30 dana,
- izjava o tehničkoj i stručnoj sposobnosti
ovisno o vrsti, količini ili opsegu i namjeni obavljanja poslova,
- preslika dokumenata-uvjerenja kojim se
dokazuje osposobljenost za samostalno obavljanje poslova,
- sredstva osiguranja pravovremenog izvršenja
radova u zadanoj kvaliteti prema projektnom zadatku, kao i sredstva osiguranja
ozbiljnosti ponude,
- potvrdu naručitelja o uredno ispunjenim
ugovorima i izvedenim istim ili sličnim predmetnim radovima u pet prethodnih
godina za naručitelje: državna tijela RH, JLS područne i (regionalne) te
naručitelja iz djelatnosti vodoopskrbe, prometa, energetike i poštanskih
usluga,
- u slučaju zajedničke ponude svi članovi
zajednice ponuditelja obvezni su pojedinačno dokazati uvjete za pravnu i
poslovnu sposobnost te uvjete nekažnjavanja, kao i uvjete za financijsku i
gospodarsku sposobnost.
Članak
9.
Postupak javnog natječaja provodi Upravni
odjel za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju na temelju Odluke Općinskog
načelnika.
Javni natječaj mora sadržavati sve elemente
potrebne ponuditeljima za pravovaljano podnošenje ponude.
Postupak javnog natječaja provodi Povjerenstvo
u sastavu od 3 člana koje imenuje Općinski načelnik.
Povjerenstvo iz stavka 3. ovog članka provodi
otvaranje pristiglih ponuda.
Prilikom otvaranja ponuda mogu biti nazočni
ponuditelji.
Na temelju pristiglih ponuda Povjerenstvo
dostavlja Prijedlog Odluke za odabir najpovoljnije ponude Općinskom načelniku,
koji istu proslijeđuje Općinskom vijeće na donošenje.
Članak
10.
Kriterij za odabir najpovoljnije ponude je:
1. Najviša ponuđena naknada za koncesiju.
Članak
11.
Odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja
sadrži naročito:
1. određenje djelatnost za koju se daje
koncesija,
2. način, uvjete i rok trajanja koncesije,
3. ovlaštenja davatelja koncesije,
4. prava i obveze koncesionara uključujući i
pravo gradnje i korištenja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,
5. obvezu održavanja objekata i uređaja
komunalne infrastrukture,
6. visinu naknade za koncesiju,
7. te druga pitanja od značaja za obavljanje
kako ih uređuje Zakon o koncesijama.
Pravna zaštita u postupku davanja koncesije
provodi se u skladu s propisima kojima se uređuje javna nabava.
Članak
12.
Ugovor o koncesiji na temelju odluke o
koncesiji s odabranim najpovoljnijim podnositeljem sklapa Općinski načelnik.
Ugovor o koncesiji iz stavka 1. ovog članka
obvezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija daje,
2. rok na koje se koncesija daje,
3. visinu i način plaćanja naknade za
koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. prava i obveze davatelja koncesije,
6. prava i obveze koncesionara,
7. jamstva i/ili odgovarajuće instrumente
osiguranja koncesionara,
8. način prestanka koncesije,
9. ugovorne kazne.
Članak
13.
Koncesija prestaje:
1. ispunjenjem zakonskih uvjeta,
2. raskidom ugovora o koncesiji zbog javnog interesa,
3. sporazumnim raskidom ugovora o koncesiji,
4. jednostranim raskidom ugovora o koncesiji,
5. pravomoćnošću sudske odluke kojom se
ugovor o koncesiji utvrđuje ništetnim ili se poništava.
Članak
14.
Na sva druga pitanja u svezi s koncesijama
koja nisu uređena ovom Odlukom primjenjuje se Zakon o koncesijama.
3. Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova
Članak
15.
Komunalne djelatnosti koje se financiraju
isključivo iz Proračuna Općine Viškovo mogu se povjeriti fizičkoj ili pravnoj
osobi na temelju pisanog ugovora i to za:
3.1. Odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda,
3.2. Održavanje čistoće u dijelu koji se
odnosi na čišćenje javnih površina,
3.3. Održavanje javnih površina - naročito se
razumijeva održavanje javnih zelenih površina, pješačkih staza, pješačkih zona,
otvorenih odvodnih kanala, trgova, parkova, dječjih igrališta i javnih
prometnih površina te dijelova javnih cesta koje prolaze kroz naselje, kada se
ti dijelovi ne održavaju kao javne ceste prema posebnom zakonu.
3.4. Održavanje nerazvrstanih cesta -
razumjeva se održavanje površina koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi
i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u
smislu posebnih propisa te gospodarenje cestovnim zemljištem uz nerazvrstane
ceste.
3.5. Održavanje groblja,
3.6. Javna rasvjeta.
Članak
16.
Postupak za provođenje obavljanja djelatnosti
iz članka 15. ove Odluke provodi se javnim natječajem ili prikupljanjem ponuda.
Za djelatnosti čija vrijednost ne prelazi
86.000,00 kn (sa PDV-om) provest će se postupak prikupljanja po 3 ponude. Rok
za prikupljanje ponuda je 8 dana.
Rok za podnošenje ponuda za provođenje javnog
natječaja je 15 dana.
Odluku o objavi javnog natječaja donosi
Općinski načelnik.
Članak
17.
Prilikom prikupljanja ponuda ponuditelji su
dužni uz ponudu dostaviti sljedeće isprave:
- dokaz o registraciji za obavljanje
komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra Trgovačkog suda) ne
stariji od 6 mjeseci od dana objave natječaja,
- potvrdu Porezne uprave koja se odnosi na
uredno izvršenje svih dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i
zdravstveno osiguranje ili istovrijednu ispravu nadležnih tijela zemlje
sjedišta gospodarskog subjekta s tim da datum tražene potvrde Porezne uprave ne
smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,
- izjava o nekažnjavanju u vezi sa
sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciji, prijevari i pranju novca
izjavljena od osobe ovlaštene za zastupanje gospodarskog subjekta za sebe i za
gospodarski subjekt sa ovjerenim potpisom kod javnog bilježnika ne stariji od
30 dana.
Članak
18.
Postupak javnog natječaja ili prikupljanja
ponuda mora sadržavati slijedeće uvjete i mjerila:
1. djelatnost za koju se sklapa ugovor,
2. vrijeme za koje se sklapa ugovor,
3. vrstu i opseg poslova,
4. način određivanja cijene za obavljanje
poslova te način i rok plaćanja,
5. jamstvo izvršitelja za ispunjenje ugovora,
6. način i vrijeme te rok za podnošenje
ponuda,
7. rok važenja ponuda,
8. isprave koje su potrebne kao prilog
ponudi,
9. mjesto i vrijeme održavanja sjednice
Povjerenstva za otvaranje ponuda,
10. uvjeti za odabir najpovoljnije ponude.
Članak
19.
Postupak javnog natječaja ili prikupljanja
ponuda provodi Upravni odjel za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju na
temelju Odluke Općinskog načelnika.
Javni natječaj ili prikupljanje ponuda moraju
sadržavati sve elemente potrebne ponuditeljima za pravovaljano podnošenje
ponude.
Članak
20.
Postupak javnog natječaja ili prikupljanja
ponuda provodi Povjerenstvo u sastavu od 3 člana koje imenuje Općinski
načelnik.
Povjerenstvo iz stavka 3. ovog članka provodi
otvaranje pristiglih ponuda.
Prilikom otvaranja ponuda mogu biti nazočni
ponuditelji.
Na temelju pristiglih ponuda Povjerenstvo
dostavlja Prijedlog Odluke za odabir najpovoljnije ponude Općinskom načelniku,
koji istu proslijeđuje Općinskom vijeće na donošenje.
Općinsko vijeće može donijeti odluku o
neizboru niti jedne od ponuda pristiglih na natječaj s time da je obvezno
navesti temeljne razloge njihovog odbijanja.
Članak
21.
Kriteriji za odabir najpovoljnije ponude
jesu:
1. Sposobnost ponuditelja utvrđena temeljem
dokumentacije iz općeg dijela ponude.
2. Najniža ponuđena cijena.
Članak
22.
Uz ponudu za javni natječaj ponuditelji su
dužni dostaviti slijedeće isprave:
- dokaz o registraciji za obavljanje
komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra Trgovačkog suda) ne
stariji od 6 mjeseci od dana objave natječaja,
- dokaz o bonitetu BON 1, Obrtnici umjesto
BON-a 1 prilažu potvrdu o visini dohotka izdanu od Porezne uprave i pregled
primitaka i izdataka za prethodnu godinu.
Ponuditelji koji nisu u mogućnosti dostaviti
BON-1 jer nisu poslovali tijekom godine, dužni su o tome priložiti izjavu s tim
da datum traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave
natječaja,
- dokaz o solventnosti (BON-2, SOL-2 ili sl.)
koji se odnosi na glavni račun ponuditelja, kojim se dokazuje solventnost
gospodarskog subjekta. Ponuditelj mora dokazati da mu račun nije bio u blokadi
više od 15 dana u prethodnih 6 mjeseci do dana slanja objave, s tim da datum
traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,
- potvrdu Porezne uprave koja se odnosi na
uredno izvršenje svih dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i
zdravstveno osiguranje ili istovrijednu ispravu nadležnih tijela zemlje
sjedišta gospodarskog subjekta s tim da datum tražene potvrde Porezne uprave ne
smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,
- izjava o nekažnjavanju u vezi sa
sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciji, prijevari i pranju novca
izjavljena od osobe ovlaštene za zastupanje gospodarskog subjekta za sebe i za
gospodarski subjekt sa ovjerenim potpisom kod javnog bilježnika ne stariji od
30 dana,
- izjava o tehničkoj i stručnoj sposobnosti
ovisno o vrsti, količini ili opsegu i namjeni obavljanja poslova,
- preslika dokumenata-uvjerenja kojim se
dokazuje osposobljenost za samostalno obavljanje poslova,
- sredstva osiguranja pravovremenog izvršenja
radova u zadanoj kvaliteti prema projektnom zadatku, kao i sredstva osiguranja
ozbiljnosti ponude,
- potvrdu naručitelja o uredno ispunjenim
ugovorima i izvedenim istim ili sličnim predmetnim radovima u pet prethodnih
godina za naručitelje:državna tijela RH, JLS područne i (regionalne) te
naručitelja iz djelatnosti vodoopskrbe, prometa, energetike i poštanskih
usluga,
- u slučaju zajedničke ponude svi članovi
zajednice ponuditelja obvezni su pojedinačno dokazati uvjete za pravnu i poslovnu
sposobnost te uvjete nekažnjavanja, kao i uvjete za financijsku i gospodarsku
sposobnost.
Članak
23.
Sredstva za obavljanje komunalnih djelatnosti
iz članka 2. ove Odluke osiguravaju se iz cijene komunalne usluge, komunalne
naknade, Proračuna Općine i drugih izvora utvrđenih posebnim propisima.
Sredstvima komunalne naknade sufinancirat će
se i redovna djelatnost Javne vatrogasne postrojbe, Vatrogasne zajednice
Primorsko-goranske županije i Dobrovoljno vatrogasno društvo »Halubjan«.
Članak
24.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova može
se sklopiti najdulje na vrijeme do četiri godine.
Na temelju Odluke Općinskog vijeća Općine
Viškovo o izboru ponuditelja za obavljanje komunalnih poslova Ugovor iz stavka
1. zaključuje Općinski načelnik Općine Viškovo.
Protiv Odluke o izboru osobe za obavljanje
komunalnih poslova žalba nije dopuštena, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
25.
Razvojni programi komunalnih djelatnosti
Općine Viškovo donose se na temelju smjernica i plana razvoja koje donosi Općinsko
vijeće.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
26.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o komunalnim djelatnostima (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 5/02, 40/04 i 36/08).
Članak
27.
Ova Odluka o komunalnim djelatnostima stupa
na snagu osmog dana od dana objave, a objavit će se u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/10-01/7
Ur. broj: 2170-09-101-11
Viškovo, 25. ožujka 2010.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO
Predsjednik
Općinskog
vijeća
Igor
Rubeša, ing., v. r.