SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XVIII. - broj 10. Petak, 26. ožujka 2010.
OPĆINA VIŠKOVO
KASTAV

13.

Temeljem članka 3., 10., 13 a Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03, 82/04 i 178/ 04 pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09 i 79/09), članka 35. Statuta Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 25/09), Općinsko vijeće Općine Viškovo, na 8. sjednici održanoj 25. ožujka 2010. godine donijelo je

ODLUKU
o komunalnim djelatnostima

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Odlukom o komunalnim djelatnostima (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se djelatnosti od lokalnog značenja koje se smatraju komunalnim djelatnostima, kao i uvjeti i način obavljanja komunalnih djelatnosti.

Članak 2.

Komunalne djelatnosti na području Općine Viškovo smatraju se:

1. opskrba pitkom vodom,

2. odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,

3. prijevoz putnika u javnom prometu,

4. održavanje čistoće,

5. odlaganje komunalnog otpada,

6. održavanje javnih površina,

7. održavanje nerazvrstanih cesta,

8. tržnice na malo,

9. održavanje groblja i prijevoz pokojnika,

10. obavljanje dimnjačarskih usluga,

11. javna rasvjeta,

12. vatrogasna djelatnost.

II. NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNIH DJELATNOSTI

Članak 3.

Komunalne djelatnosti mogu obavljati:

1. trgovačko društvo koje osniva jedinica lokalne samouprave,

2. pravna i fizička osoba na temelju ugovora o koncesiji,

3. pravna i fizička osoba na temelju ugovora o povjeravanju komunalnih poslova,

4. služba - vlastiti pogon koju osniva jedinica lokalne samouprave,

5. javna ustanova koju osniva jedinica lokalne samouprave.

1. Trgovačka društva

Članak 4.

Putem komunalnih društava, a temeljem vlasničkog i suvlasničkih udjela Općine Viškovo obavljaju se sljedeći poslovi:

1.1. Opskrba pitkom vodom,

1.2. Prijevoz putnika u javnom prometu,

1.3. Održavanje čistoće - čišćenje javnih površina te skupljanje i odvoz komunalnog otpada na uređena odlagališta utvrđena prema posebnim propisima,

1.4. Odlaganje komunalnog otpada,

1.5. Odvodnja i pročišćavanja otpadnih voda.

2. Koncesije

Članak 5.

Koncesijom se može steći pravo obavljanja komunalnih djelatnosti te izgradnja i korištenje, objekata i uređaja komunalne infrastrukture u cilju obavljanja ovih komunalnih djelatnosti:

1.1. Crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija iz septičkih, sabirnih i crnih jama,

1.2. Prijevoz putnika u javnom prometu,

1.3. Tržnice na malo,

1.4. Prijevoz pokojnika,

1.5. Obavljanje dimnjačarskih poslova.

Članak 6.

Općinsko vijeće utvrđuje uvjete i mjerila za provedbu javnog natječaja za davanje koncesije.

Obavijest o namjeri davanja koncesije objavljuje Općinski načelnik na prijedlog Upravnog odjela za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju.

Objavom obavijesti o namjeni davanja koncesije započinje postupak davanja koncesije.

Koncesiju daje Općinsko vijeće pravnoj ili fizičkoj osobi registriranoj za obavljanje te djelatnosti.

Koncesija se dodjeljuje na 5 godina.

Naknada za koncesiju u visini 10 % naplaćenog iznosa od korisnika za pruženu uslugu uplaćuje se u korist Proračuna Općine Viškovo do 20. u mjesecu za protekli mjesec, a koristi se za građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.

Članak 7.

Postupak javnog natječaja mora sadržavati sljedeće uvjete i mjerila:

1. djelatnost za koju se koncesija dodjeljuje

2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje

3. vrstu i opseg poslova

4. cijenu za pruženu uslugu

5. način i rok za podnošenje ponuda

6. rok važenja ponude

7. isprave koju su potrebne kao prilog ponudi

8. mjesto i vrijeme održavanja sjednice Povjerenstva za otvaranje ponuda

9. uvjeti za odabir najpovoljnije ponude

10. jamstvo ponuditelja za ispunjenje koncesije

Članak 8.

Uz ponudu ponuditelji su dužni dostaviti sljedeće isprave:

- dokaz o registraciji za obavljanje komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra Trgovačkog suda) ne stariji od 6 mjeseci od dana objave natječaja,

- dokaz o bonitetu BON 1, Obrtnici umjesto BON-a 1 prilažu potvrdu o visini dohotka izdanu od Porezne uprave i pregled primitaka i izdataka za prethodnu godinu,

Ponuditelji koji nisu u mogućnosti dostaviti BON-1 jer nisu poslovali tijekom godine, dužni su o tome priložiti izjavu s tim da datum traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,

- dokaz o solventnosti (BON-2, SOL-2 ili sl.) koji se odnosi na glavni račun ponuditelja, kojim se dokazuje solventnost gospodarskog subjekta. Ponuditelj mora dokazati da mu račun nije bio u blokadi više od 15 dana u prethodnih 6 mjeseci do dana slanja objave, s tim da datum traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,

- potvrdu Porezne uprave iz koje je vidljivo da nema dospjelih dugovanja za porezne obveze i obveze za mirovinsko i zdravstveno osiguranje ili istovrijednu ispravu nadležnih tijela zemlje sjedišta gospodarskog subjekta s tim da datum potvrde ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,

- izjava o nekažnjavanju u vezi sa sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciji, prijevari i pranju novca izjavljena od osobe ovlaštene za zastupanje gospodarskog subjekta za sebe i za gospodarski subjekt sa ovjerenim potpisom kod javnog bilježnika ne stariji od 30 dana,

- izjava o tehničkoj i stručnoj sposobnosti ovisno o vrsti, količini ili opsegu i namjeni obavljanja poslova,

- preslika dokumenata-uvjerenja kojim se dokazuje osposobljenost za samostalno obavljanje poslova,

- sredstva osiguranja pravovremenog izvršenja radova u zadanoj kvaliteti prema projektnom zadatku, kao i sredstva osiguranja ozbiljnosti ponude,

- potvrdu naručitelja o uredno ispunjenim ugovorima i izvedenim istim ili sličnim predmetnim radovima u pet prethodnih godina za naručitelje: državna tijela RH, JLS područne i (regionalne) te naručitelja iz djelatnosti vodoopskrbe, prometa, energetike i poštanskih usluga,

- u slučaju zajedničke ponude svi članovi zajednice ponuditelja obvezni su pojedinačno dokazati uvjete za pravnu i poslovnu sposobnost te uvjete nekažnjavanja, kao i uvjete za financijsku i gospodarsku sposobnost.

Članak 9.

Postupak javnog natječaja provodi Upravni odjel za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju na temelju Odluke Općinskog načelnika.

Javni natječaj mora sadržavati sve elemente potrebne ponuditeljima za pravovaljano podnošenje ponude.

Postupak javnog natječaja provodi Povjerenstvo u sastavu od 3 člana koje imenuje Općinski načelnik.

Povjerenstvo iz stavka 3. ovog članka provodi otvaranje pristiglih ponuda.

Prilikom otvaranja ponuda mogu biti nazočni ponuditelji.

Na temelju pristiglih ponuda Povjerenstvo dostavlja Prijedlog Odluke za odabir najpovoljnije ponude Općinskom načelniku, koji istu proslijeđuje Općinskom vijeće na donošenje.

Članak 10.

Kriterij za odabir najpovoljnije ponude je:

1. Najviša ponuđena naknada za koncesiju.

Članak 11.

Odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja sadrži naročito:

1. određenje djelatnost za koju se daje koncesija,

2. način, uvjete i rok trajanja koncesije,

3. ovlaštenja davatelja koncesije,

4. prava i obveze koncesionara uključujući i pravo gradnje i korištenja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,

5. obvezu održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,

6. visinu naknade za koncesiju,

7. te druga pitanja od značaja za obavljanje kako ih uređuje Zakon o koncesijama.

Pravna zaštita u postupku davanja koncesije provodi se u skladu s propisima kojima se uređuje javna nabava.

Članak 12.

Ugovor o koncesiji na temelju odluke o koncesiji s odabranim najpovoljnijim podnositeljem sklapa Općinski načelnik.

Ugovor o koncesiji iz stavka 1. ovog članka obvezno sadrži:

1. djelatnost za koju se koncesija daje,

2. rok na koje se koncesija daje,

3. visinu i način plaćanja naknade za koncesiju,

4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,

5. prava i obveze davatelja koncesije,

6. prava i obveze koncesionara,

7. jamstva i/ili odgovarajuće instrumente osiguranja koncesionara,

8. način prestanka koncesije,

9. ugovorne kazne.

Članak 13.

Koncesija prestaje:

1. ispunjenjem zakonskih uvjeta,

2. raskidom ugovora o koncesiji zbog javnog interesa,

3. sporazumnim raskidom ugovora o koncesiji,

4. jednostranim raskidom ugovora o koncesiji,

5. pravomoćnošću sudske odluke kojom se ugovor o koncesiji utvrđuje ništetnim ili se poništava.

Članak 14.

Na sva druga pitanja u svezi s koncesijama koja nisu uređena ovom Odlukom primjenjuje se Zakon o koncesijama.

3. Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova

Članak 15.

Komunalne djelatnosti koje se financiraju isključivo iz Proračuna Općine Viškovo mogu se povjeriti fizičkoj ili pravnoj osobi na temelju pisanog ugovora i to za:

3.1. Odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda,

3.2. Održavanje čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina,

3.3. Održavanje javnih površina - naročito se razumijeva održavanje javnih zelenih površina, pješačkih staza, pješačkih zona, otvorenih odvodnih kanala, trgova, parkova, dječjih igrališta i javnih prometnih površina te dijelova javnih cesta koje prolaze kroz naselje, kada se ti dijelovi ne održavaju kao javne ceste prema posebnom zakonu.

3.4. Održavanje nerazvrstanih cesta - razumjeva se održavanje površina koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u smislu posebnih propisa te gospodarenje cestovnim zemljištem uz nerazvrstane ceste.

3.5. Održavanje groblja,

3.6. Javna rasvjeta.

Članak 16.

Postupak za provođenje obavljanja djelatnosti iz članka 15. ove Odluke provodi se javnim natječajem ili prikupljanjem ponuda.

Za djelatnosti čija vrijednost ne prelazi 86.000,00 kn (sa PDV-om) provest će se postupak prikupljanja po 3 ponude. Rok za prikupljanje ponuda je 8 dana.

Rok za podnošenje ponuda za provođenje javnog natječaja je 15 dana.

Odluku o objavi javnog natječaja donosi Općinski načelnik.

Članak 17.

Prilikom prikupljanja ponuda ponuditelji su dužni uz ponudu dostaviti sljedeće isprave:

- dokaz o registraciji za obavljanje komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra Trgovačkog suda) ne stariji od 6 mjeseci od dana objave natječaja,

- potvrdu Porezne uprave koja se odnosi na uredno izvršenje svih dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje ili istovrijednu ispravu nadležnih tijela zemlje sjedišta gospodarskog subjekta s tim da datum tražene potvrde Porezne uprave ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,

- izjava o nekažnjavanju u vezi sa sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciji, prijevari i pranju novca izjavljena od osobe ovlaštene za zastupanje gospodarskog subjekta za sebe i za gospodarski subjekt sa ovjerenim potpisom kod javnog bilježnika ne stariji od 30 dana.

Članak 18.

Postupak javnog natječaja ili prikupljanja ponuda mora sadržavati slijedeće uvjete i mjerila:

1. djelatnost za koju se sklapa ugovor,

2. vrijeme za koje se sklapa ugovor,

3. vrstu i opseg poslova,

4. način određivanja cijene za obavljanje poslova te način i rok plaćanja,

5. jamstvo izvršitelja za ispunjenje ugovora,

6. način i vrijeme te rok za podnošenje ponuda,

7. rok važenja ponuda,

8. isprave koje su potrebne kao prilog ponudi,

9. mjesto i vrijeme održavanja sjednice Povjerenstva za otvaranje ponuda,

10. uvjeti za odabir najpovoljnije ponude.

Članak 19.

Postupak javnog natječaja ili prikupljanja ponuda provodi Upravni odjel za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju na temelju Odluke Općinskog načelnika.

Javni natječaj ili prikupljanje ponuda moraju sadržavati sve elemente potrebne ponuditeljima za pravovaljano podnošenje ponude.

Članak 20.

Postupak javnog natječaja ili prikupljanja ponuda provodi Povjerenstvo u sastavu od 3 člana koje imenuje Općinski načelnik.

Povjerenstvo iz stavka 3. ovog članka provodi otvaranje pristiglih ponuda.

Prilikom otvaranja ponuda mogu biti nazočni ponuditelji.

Na temelju pristiglih ponuda Povjerenstvo dostavlja Prijedlog Odluke za odabir najpovoljnije ponude Općinskom načelniku, koji istu proslijeđuje Općinskom vijeće na donošenje.

Općinsko vijeće može donijeti odluku o neizboru niti jedne od ponuda pristiglih na natječaj s time da je obvezno navesti temeljne razloge njihovog odbijanja.

Članak 21.

Kriteriji za odabir najpovoljnije ponude jesu:

1. Sposobnost ponuditelja utvrđena temeljem dokumentacije iz općeg dijela ponude.

2. Najniža ponuđena cijena.

Članak 22.

Uz ponudu za javni natječaj ponuditelji su dužni dostaviti slijedeće isprave:

- dokaz o registraciji za obavljanje komunalne djelatnosti (obrtnica ili izvadak iz registra Trgovačkog suda) ne stariji od 6 mjeseci od dana objave natječaja,

- dokaz o bonitetu BON 1, Obrtnici umjesto BON-a 1 prilažu potvrdu o visini dohotka izdanu od Porezne uprave i pregled primitaka i izdataka za prethodnu godinu.

Ponuditelji koji nisu u mogućnosti dostaviti BON-1 jer nisu poslovali tijekom godine, dužni su o tome priložiti izjavu s tim da datum traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,

- dokaz o solventnosti (BON-2, SOL-2 ili sl.) koji se odnosi na glavni račun ponuditelja, kojim se dokazuje solventnost gospodarskog subjekta. Ponuditelj mora dokazati da mu račun nije bio u blokadi više od 15 dana u prethodnih 6 mjeseci do dana slanja objave, s tim da datum traženih dokaza ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,

- potvrdu Porezne uprave koja se odnosi na uredno izvršenje svih dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje ili istovrijednu ispravu nadležnih tijela zemlje sjedišta gospodarskog subjekta s tim da datum tražene potvrde Porezne uprave ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja,

- izjava o nekažnjavanju u vezi sa sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, korupciji, prijevari i pranju novca izjavljena od osobe ovlaštene za zastupanje gospodarskog subjekta za sebe i za gospodarski subjekt sa ovjerenim potpisom kod javnog bilježnika ne stariji od 30 dana,

- izjava o tehničkoj i stručnoj sposobnosti ovisno o vrsti, količini ili opsegu i namjeni obavljanja poslova,

- preslika dokumenata-uvjerenja kojim se dokazuje osposobljenost za samostalno obavljanje poslova,

- sredstva osiguranja pravovremenog izvršenja radova u zadanoj kvaliteti prema projektnom zadatku, kao i sredstva osiguranja ozbiljnosti ponude,

- potvrdu naručitelja o uredno ispunjenim ugovorima i izvedenim istim ili sličnim predmetnim radovima u pet prethodnih godina za naručitelje:državna tijela RH, JLS područne i (regionalne) te naručitelja iz djelatnosti vodoopskrbe, prometa, energetike i poštanskih usluga,

- u slučaju zajedničke ponude svi članovi zajednice ponuditelja obvezni su pojedinačno dokazati uvjete za pravnu i poslovnu sposobnost te uvjete nekažnjavanja, kao i uvjete za financijsku i gospodarsku sposobnost.

Članak 23.

Sredstva za obavljanje komunalnih djelatnosti iz članka 2. ove Odluke osiguravaju se iz cijene komunalne usluge, komunalne naknade, Proračuna Općine i drugih izvora utvrđenih posebnim propisima.

Sredstvima komunalne naknade sufinancirat će se i redovna djelatnost Javne vatrogasne postrojbe, Vatrogasne zajednice Primorsko-goranske županije i Dobrovoljno vatrogasno društvo »Halubjan«.

Članak 24.

Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova može se sklopiti najdulje na vrijeme do četiri godine.

Na temelju Odluke Općinskog vijeća Općine Viškovo o izboru ponuditelja za obavljanje komunalnih poslova Ugovor iz stavka 1. zaključuje Općinski načelnik Općine Viškovo.

Protiv Odluke o izboru osobe za obavljanje komunalnih poslova žalba nije dopuštena, već se može pokrenuti upravni spor.

Članak 25.

Razvojni programi komunalnih djelatnosti Općine Viškovo donose se na temelju smjernica i plana razvoja koje donosi Općinsko vijeće.

III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 26.

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o komunalnim djelatnostima (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 5/02, 40/04 i 36/08).

Članak 27.

Ova Odluka o komunalnim djelatnostima stupa na snagu osmog dana od dana objave, a objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 021-05/10-01/7

Ur. broj: 2170-09-101-11

Viškovo, 25. ožujka 2010.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO

Predsjednik

Općinskog vijeća

Igor Rubeša, ing., v. r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=663&mjesto=51216&odluka=13
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr