24.
Na temelju točke IV. Odluke o minimalnim
financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u
2010. godini (»Narodne novine« broj 19/10), članka 28. točke 22., a u vezi s
člankom 65. stavak 6. Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine
PGŽ« broj 23/09) i članka 84. Poslovnika Županijske skupštine
Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 26/09), Županijska
skupština Primorsko-goranske županije, na 10. sjednici održanoj 16. ožujka
2010. godine, donosi
ODLUKU
o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja
decentraliziranih funkcija za investicijsko ulaganje i
investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova te informatizaciju
zdravstvene djelatnosti u 2010. godini
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji i mjerila
i način financiranja decentraliziranih funkcija za investicijsko ulaganje i
investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova te informatizaciju
zdravstvene djelatnosti u 2010. godini u okviru utvrđenih sredstava sukladno
točki I. Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane
funkcije za zdravstvene ustanove u 2010. godini u Primorsko-goranskoj županiji
u iznosu od 37.536.618 kuna.
II.
Minimalni financijski standardi zdravstvenih
ustanova na području Primorsko-goranske županije, temeljem točke I. Odluke o
minimalnim financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene
ustanove u 2010. godini, utvrđeni su:
- za investicijsko i tekuće održavanje
zdravstvenih ustanova u iznosu od 9.569.188
kn
- za otplatu kredita u iznosu od 4.222.519 kn
- za investicijsko ulaganje u zdravstvene
ustanove u iznosu od 10.727.790 kn
- za investicijsko i tekuće održavanje
kliničkih ustanova u iznosu od 809.381 kn
- za investicijsko ulaganje kliničkih
ustanova u iznosu od 12.207.740 kn
III.
Sredstva za investicijsko i tekuće održavanje
zdravstvenih ustanova iz točke II. stavka 1. podstavka 1. ove Odluke
raspoređuju se za potrebe
održavanja: prostora (zgrada), prijevoznih sredstava, medicinske i
laboratorijske opreme, ostale opreme i računalne opreme i za pokriće dospjelih,
a nepodmirenih obveza zdravstvenih ustanova.
Sredstva za potrebe održavanja prostora
(zgrada), prijevoznih sredstava, medicinske i laboratorijske opreme, ostale
opreme i računalne opreme, raspoređuju se zdravstvenim ustanovama, prema
kriterijima:
. njihova učešća u ukupnoj strukturi
nefinancijske imovine ustanova;
. zahtjevima zdravstvenih ustanova za
održavanjem iz decentraliziranih sredstava;
. postotku korištenja te nefinancijske
imovine u osnovnom zdravstvenom osiguranju (ugovoru s HZZO).
Primjenom kriterija iz stavka 1. ove točke,
sredstva namijenjena investicijskom i tekućem održavanju u 2010. godini,
raspoređuju se za:
- prostor (zgrade) 54,35%;
- prijevozna sredstva 17,25%;
- medicinsku i laboratorijsku opremu 10,60%;
- ostalu opremu 7,29% i
- računalnu opremu 10,51%.
Sredstva će se rasporediti zdravstvenim
ustanovama sukladno učešću svake pojedine zdravstvene ustanove u ukupnoj
vrijednosti pojedine grupe nefinancijske imovine, koju koristi za obavljanje
djelatnosti u osnovnom zdravstvenom osiguranju.
Zdravstvena ustanova može sredstva
prelijevati između grupa.
Sredstva za pokriće dospjelih, a nepodmirenih
obveza dodijeliti će se zdravstvenoj ustanovi sukladno visini iskazanih, a
nepokrivenih izdataka nastalih zbog nedostatnih sredstava koja ostvaruje kroz
prihode ugovorene u osnovnom zdravstvenom standardu.
Sredstva iz točke II. stavka 1. podstavka 2.
može koristiti Dom zdravlja Primorsko-goranske županije za otplatu kredita po
Ugovoru o dugoročnom kreditu za financiranje podmirenja dospjelih obveza prema
dobavljačima i isplatu otpremnine prema Programu za zbrinjavanje viška
djelatnika.
IV.
Sredstva za investicijsko ulaganje u prostor
(zgrade), prijevozna sredstva, medicinsku i laboratorijsku opremu, ostalu
opremu i računalnu opremu (informatizaciju) iz točke II. stavka 1. podstavka 3.
ove Odluke, rasporedit će se zdravstvenim ustanovama prema iskazanim potrebama,
s time da će ukupna sredstva biti raspoređena temeljem sljedećih kriterija:
- 38% za financiranje projekata kojima se
znatnije povećava kapacitet ustanove i kvaliteta usluge u osnovnom zdravstvenom
osiguranju,te za realizaciju usvojenih projekata za koje je izrađena projektna
dokumentacija i pribavljena dokumentacija za gradnju;
- 46% za djelomičnu zamjenu opreme starije od
10 godina i nabavku suvremenije medicinske i druge opreme;
- 9% za zamjenu voznog parka i njegovo
suvremeno opremanje;
- 7% za daljnju informatizaciju zdravstvene
djelatnosti.
Korektivni kriteriji:
- funkcionalno stanje nefinancijske imovine,
visina dosadašnjih ulaganja i dostignuti stupanj opremljenosti ustanova, kao i
mogućnost sufinanciranja investicijskog ulaganja ustanove iz drugih izvora
(vlastita sredstva ustanove, jedinice lokalne samouprave, ministarstva,
fondovi, donatori i dr.).
Kao mjerilo za utvrđivanje prava iz ove točke
utvrđuje se opseg djelatnosti svake zdravstvene ustanove ugovoren u osnovnom
zdravstvenom osiguranju.
V.
Sredstva iz točke II. podstavka 4. i 5. ove
Odluke rasporedit će se kliničkim ustanovama sukladno rasporedu iz točke I.
stavka 6. Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane
funkcije za zdravstvene ustanove u 2010. godini.
VI.
Sredstva utvrđena minimalnim standardima iz
točke II. ove Odluke, a primjenom kriterija iz točke III., IV. i V. ove Odluke,
rasporedit će se zdravstvenim ustanovama kako slijedi: