1.
Na temelju odredbe članka 12. i 15. Zakona o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj
152/08) Skupština Turističke zajednice Općine Baška, uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, na sjednici održanoj dana 9. ožujka 2010. godine donijela
je
STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE BAŠKA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Turistička zajednica općine Baška (u daljnjem
tekst Zajednica) je pravna osoba, čije su članice pravne i fizičke osobe u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma te pravne i fizičke osobe neposredno
povezane s tim djelatnostima na području Općine Baška.
Članak
2.
Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja
na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (udaljnjem tekstu:
Zakon) i ovim Statutom.
Članak
3.
Turistička zajednica općine Baška pravni je
slijednik Turističke zajednice općine Baška upisane u Upisnik Turističkih
Zajednica Ministarstva turizma, list broj 9, stranica A, upisni broj 7 (klasa:
334-03/94-03/04 ur. broj: 529-02/ 94-0002 od 9. kolovoza 1994. godine. potvrde
o upisu od 9. 8. 1994. godine
Članak
4.
Naziv Zajednice je: »TURISTIČKA ZAJEDNICA
OPĆINE BAŠKA«.
Skraćeni naziv je: »TZO Baška«.
Sjedište Zajednice je u Baški.
Članak
5.
Zajednica ima pečat okruglog oblika, s
nazivom i znakom i sjedištem »Turistička zajednica općine Baška« promjera 35
mm.
Žig Zajednice je četvrtastog oblika, promjera
45x75 mm a sadrži sjedište zajednice općine, te prostor za upisivanje
evidencijsakog broja i datumom primitka pismena.
O broju pečata i žiga, načinu njihova
korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor
Turističkog ureda.
Članak
6.
Zajednica ima znak.
Znak se sastoji od sljedećih elemenata: glagoljsko
slovo »L« i pozadina s akcentuacijom na plažu, brdo Bag i sunce.
Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom
odlukom Turističko vijeće, a o načinu korištenja znaka odlučuje direktor
Turističkog ureda.
Članak
7.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i
njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i
njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak
8.
Za obavljanje stručnih i administrativnih
poslova vezanih za zadaće Zajednice, Zajednica ima Turistički ured.
Članak
9.
Zajednica može osnovati turistička društva
kao svoje podružnice polazeći od načela racionalnosti za područja turističkih
mjesta.
Turističko društvo je ustrojstvena jedinica
Zajednice, koja obavlja dio djelatnosti Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim
Statutom.
Članak
10.
Rad Zajednice je javan.
Javnost rada osigurava se i ostvaruje na
način propisan ovim Statutom.
Članak
11.
Djelovanje Zajednice temelji se na načelu
opće korisnosti.
Turistička zajednica ne smije obavljati
gospodarske djelatnosti, osim onih djelatnosti taksativno navedenih u članku
10. stavak 3. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma
(»Narodne novine« broj 152/08), niti Zajednica smije imati ulog u temeljnom
kapitalu trgovačkog društva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
12.
Radi unapređivanja općih uvjeta boravka
turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice te razvijanja
svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma,
očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda, a osobito zaštite
okoliša, Zajednica ima sljedeće zadaće:
1. promoviranje turističke destinacije na
razini općine samostalno i putem udruženog oglašavanja,
2. upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane Općine Baška,
3. sudjelovanje u definiranju ciljeva i
politike razvoja turizma na nivou Općine,
4. sudjelovanje u stvaranju uvjeta za
efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,
5. poticanje optimalizacije i uravnoteženje
ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
6. izrada strateških i razvojnih planova
turizma na nivou Općine,
7. poticanje i sudjelovanje u uređenju općine
u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne
infrastrukture,
8. redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca, prikupljanje
i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i ugostiteljskim
kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama) radnom vremenu
zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih informacija
potrebnih za boravak i putovanje turista,
9. izdavanje turističkih promotivnih
materijala,
10. obavljanje informativnih poslova u svezi
s turističkom ponudom,
11. poticanje i organiziranje kulturnih,
zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose obogaćivanju
turističke ponude,
12. koordinacija djelovanja svih subjekata
koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog
dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja
turističke ponude,
13. poticanje, organiziranje i provođenja
akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja
i zaštite čovjekova okoliša te prirodne i kulturne baštine,
14. poticanje, unapređivanje i promicanje
specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje općinu ili grad čine
turistički prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko
korištenje,
15. vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje općine ili grada, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe
i stručne obrade podataka,
16. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području Općine,
17. provjera i prikupljanje podataka o
prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim
tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristobe, te
prijavom i odjavom turista,
18. poticanje i sudjelovanje u aktivnositma
obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i
društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o
važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u
cilju podizanja kvalitete usluga,
19. organizaciju provođenje i nadzor svih
radnji promocije turističkog proizvoda općine sukladno smjernicama skupštine
Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice,
20. ustrojavanje jedinstvenog turističkog
informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
21. obavljanje i drugih poslova propisanih
Zakonom ili drugim propisom,
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama Turističke zajednice otoka Krka i Turističke zajednice županije od
zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu s područja otoka i Županije.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih
turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
13.
Zajednica ima obvezatne i počasne članove
Osim članova iz stavka 1. ovog članka,
Zajednica može imati i dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak
14.
Obvezatni članovi Zajednice su sve domaće
pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili
podružnice, pogon, filijalu i sl. (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica), a
koje ostvaruju prihod obavljanjem ugostiteljskih i turističkih, te s turizmom
neposredno povezanih djelatnosti.
Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se
i na podružnice, predstavništva i sl. stranih fizičkih i pravnih osoba, koje
imaju sjedište u turističkom mjestu.
Pravne i fizičke oosbe iz stavka 1. i 2. ovog
članka postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom
početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke osobe na području Zajednice.
Članak
15.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje: prestankom
rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili
potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne
jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem
ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem s turizmom
neposredno povezanih djelatnosti.
Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici
ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
2. Počasni članovi
Članak
16.
Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog
vijeća može imenovati domaće i strane fizičke osobe počasnim članom Zajednice
ako su one posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području
Zajednice.
Počasni članovi Zajednice ne mogu birati niti
biti birani u tijela Zajednice.
3. Dragovoljni članovi
Članak
17.
Skupština Zajednice može donijet odluku o
učlanjenju pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao
dragovoljnih članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem. Odluku
o isključenju dragovoljnog člana donijeti će Skupština Zajednice ukoliko se taj
član ne pridržava odredaba ovog Statuta, odluka i drugih akata tijela Zajednice
ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
4. Prava, obveze i odgovornosti članova
Zajednice
Članak
18.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- oni ili njihovi predstavnici biraju i budu
birani u tijela Zajednice,
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u njenom radu,
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje
ili promicanje turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednice,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje,
- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne
odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanju turistič
kog okružja i zaštite
čovjekovog okoliša na području Zajednice,
- predlažu pomaganje razvoju turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
- razmjenjuju u Zajednici informacije,
obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i rade na pitanjima rješavanja poremećaja
u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima
ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanih
djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice,
- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih
općih akata,
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela i o materijalno-financijskom poslovanju,
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke i zaključke što ih donesu tijela
Zajednice,
- zastupaju dogovorene stavove Zajednice u
Turističkoj zajednici županije,
- razvijaju međusobnu odgovornost za
provođenje zadataka Zajednice,
- daju podatke i izviješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice,
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
19.
Tijela Zajednice su: Skupština, Turističko
vijeće, Nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.
a) Skupština Zajednice
Članak
20.
Skupština zajednice je najviše tijelo upravljanja
u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici
fizičkih i pravnih osoba članova Zajednice (u daljnjem tekstu: članovi
Skupštine Zajednice), na način da svaki predstavnik u Skupštini predstavlja
određen broj članova, s time da predstavnici članova Zajednice ne mogu putem
punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu skupštine.
Broj predstavnika članova Zajednice u
Skupštini (dalje u tekstu: članovi Skupštine)određuje se razmjerno visini
udjela pojedinog člana Zajednice u prihodu Zajednice, koji prihod čine uplaćena
članarina i 25% boravišne pristojbe koji je taj član uplatio u godini koja
prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu, s time da jedan član
Zajednice može imati maksimalno 40% predstavnika u Skupštini.
Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u
prihodima za više od 10% broj predstavnika članova skupštine iznova će se
utvrditi prema stavku 3. ovog članka.
Promjenu iz stavka 4. ovog članka utvrđuje
Skupština istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.
Skupštinu Zajednice čine:
. Članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s preko 40% imaju pet predstavnika. Za svako daljnje
povećanje od 20% dodaje se po jedan predstavnik s time da maksimalni broj
predstavnika pojedinog člana u Skupštini ne može biti veći od 40%.
. Članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s pojedinačnim udjelom ispod 2% grupiraju se u sljedeće
skupine od kojih svaka ima pravo na broj predstavnika koji odgovara udjelu
pojedine skupine u ukupnom prihodu Zajednice i to:
1. Privatni smještaj (iznajmljivači)
2. Ugostitelji
3. Ostale djelatnosti povezane s turizmom
(turističke agencije, obiteljski hoteli, odmarališta, kampiralište, trgovine,
posredovanje, najamnine i dr.
Predstavnici skupina se određuju prema
najviše uplaćenom prihodu Zajednici u godini prije izborne.
Pod uplaćenom članarinom i 25% boravišne
pristojbe koji je član Zajednice uplatio u godini koja prethodi godini u kojoj
se provode izbori za Skupštinu iz stavka 1. Ovog članka, smatra se iznos obveze
koju je taj član imao isključivo u toj godini.
U slučaju da kandidat neće ili ne može
obavljati funkciju predstavnika pravo se prenosi na sljedećeg člana iz te grupe
s najvišim prihodima.
Članak
21.
Skupština Zajednice broji ukupno 11
predstavnika fizičkih i pravnih osoba članova Zajednice.
Članak
22.
Skupština Zajednice:
- donosi Statut Zajednice,
- donosi poslovnik o radu Skupštine,
- donosi odluku o osnivanju, ustroju te
pravima i dužnostima Turističkog društva,
- odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća i Nadzornog odbora, koje prema odredbama Zakona bira
Skupština,
- donosi godišnji program rada i godišnji
financijski plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog
društva,
- odlučuje o zahtjevu za dragovoljno
članstvo,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju
Turističkog ureda,
- utvrđuje visinu članarine dragovoljnih
članova Zajednice,
- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu
Turističke zajednice Primorsko-goranske županije,
- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu i
Nadzorni odbor TZ otoka Krka,
- donosi Pravilnik o radu Skupštine
Zajednice,
- daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa,
- razmatra pitanja koja proizlaze iz zadaća
Zajednice te predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje i
rješavanje,
- donosi odluku o izvješćima koja podnose
Turističko vijeće i Nadzorni odbor.
Članak
23.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada kod člana Zajednice, čiji
je predstavnik,
- na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu s
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je
prestao mandat na jedan od
načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
24.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine zajednice.
Članak
25.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Skupština Zajednice održava se najmanje dva
puta godišnje.
Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:
1. izbora članova Turističkog vijeća ili
Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,
2. na zahtjev Nadzornog odbora, Turističkog
vijeća, najmanje 1/5 članova Skupštine, direktora turističkog ureda.
Podnosilac zahtjeva za sazivanje sjednice
dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 3. Ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu
sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova Skupštine.
Članak
26.
Članovi Skupštine, ne mogu putem punomoći
ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine
Zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Način sazivanja i vođenje sjednice Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se
Poslovnikom.
b) Turističko vijeće
Članak
27.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
Zajednice i odgovorno je Skupštini Zajednice.
Članak
28.
Turističko vijeće Zajednice:
- provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice,
- predlaže Skupštini Zajednice godišnji
program rada i financijski plan Zajednice i Turističkog društva, te godišnje
financijsko izvješće,
- podnosi skupštini izvješće o svom radu
najmanje jednom godišnje,
- upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu
i Statutu Zajednice te sukladno programu rada i financijskom planu,
- donosi opće akte za stručnu službu
Zajednice,
- imenuje i razrješava direktora Turističkog
ureda i voditelje Turističkih društava na temelju javnog natječaja,
- utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje finacijskim sredstvima Zajednice,
- daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora,
- zahtijeva i razmatra izvješće direktora o
njegovom radu i radu Turističkog ureda, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju
ili neprihvaćanju navedenog izvješća,
- donosi poslovnik o svom radu,
- odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s financijskim
planom,
- utvrđuje prijedlog Statuta,
- priprema prijedloge i daje mišljenje o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,
- potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno
uključene u turistički promet,
- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i
Statutom Zajednice.
Članak
29.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika
i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice,
vodeći računa o zastupljenosti djelatnosti u turizmu (pružatelji ugostiteljskih
usluga, putničke agencije i sl.).
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
30.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koje je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća Zajednice može se
opozvat ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu s zakonom i ovim Statutom, ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno
delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član
kojemu je ta funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 1. ovog članka.
Članak
31.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednicu Turističkog vijeća saziva i predsjedava
zamjenik kojeg odredi predsjednik Turističke zajednice i koji za svoj rad
odgovara predsjedniku Zajednice.
Članak
32.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Članak
33.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavnaje sjednice Turističkog
vijeća uređuje se Poslovnikom.
c) Nadzorni odbor
Članak
34.
Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.
Nadzorni odbor Zajednice ima najmanje 3
člana, a čine ga članovi koje bira Skupština Zajednice iz redova svih članova
Zajednice i član kojeg delegira Turističko vijeće Turističke zajednice
županije.
Članom Nadzornog odbora ne može biti član
drugih tijela iste Zajednice.
Članak
35.
Nadzorni odbor nadzire najmanje dva puta
godišnje:
- vođenje poslova Zajednice,
- materijalno i financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima Zajednice i Turističkog društva,
- izvršenje i provedbu programa rada i
financijskog plana Zajednice.
O obavljenom nadzoru nadzorni odbor najmanje
dva puta godišnje podnosi pisano izvješće Turističkom vijeću Zajednice i
Skupštini Zajednice, te Turističkom vijeću Turističke zajednice
Primorsko-goranske županije.
U izvješću Nadzorni odbor dužan je posebno
navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i aktima Zajednice te
odlukama Skupštine i Turističkog vijeća, jesu li godišnja i druga financijska
izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama Zajednice i
pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova, da li se
program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri te
mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.
Članak
36.
Sjednicu Nadzornog odobra saziva, rukovodi
njenim radom predsjednik, a u slučaju njegove odsutnosti zamjenik predsjednika.
Odbor radi u punom sastavu.
Nadzorni odbor može pravovaljno odlučivati
ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova
ukupnog broja članova.
Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog
odbora i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuje
se Poslovnikom.
Poslovnik iz stavka 4. ovog članka donosi
Nadzorni odbor Zajednice.
Članak
37.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri
godine.
Članu Nadzornog odbora može prestati mandat i
prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane tijela koje ga je
izabralo, odnosno imenovalo,
- na osobni zahtjev.
Član Nadzornog odbora može se opozvati ako
svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima
tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na
vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
d) Predsjednik Zajednice
Članak
38.
Zajednica ima predsjednika Zajednice koji
predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik Skupštine i predsjednik
Turističkog vijeća Zajednice.
U trenutku razrješenja općinskog načelnika
sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne odnosno područne samouprave
prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, te u navedenom slučaju dužnost
predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore općinskih
načelnika, gradonačelnika i župana.
Članak
39.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu
- saziva i predsjeda Skupštini Zajednice
- saziva i predsjeda sjednicama Turističkog
vijeća
- organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti Zajednice u skladu sa zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice
- brine se o zakonitom i pravodobnom izvršavanju
zadaća Zajednice
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom
- brine se o pripremi sjednica Skupštine i
Turističkog vijeća
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština i Turističko vijeće
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
40.
U slučaju odsutnosti ili spriječenosti
predsjednika Zajednice Skupštinu Zajednice saziva i predsjeda zamjenik
predsjednika kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara
predsjedniku Zajednice.
e) Radna tijela
Članak
41.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnivati stalna i povremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjete, komisiju i sl) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihova djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuje sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana uz rad tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
42.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor Turističkog ureda.
Direktor ureda može dati pismenu punomoć
drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici za davanje punomoći potrebna je suglasnost Turističkog
vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKO DRUŠTVO
Članak
43.
Za područje turističkih mjesta s područja
Zajednice: Draga Bašćanska i Jurandvor, Skupština Zajednice poštujući načelo
racionalnosti može osnovati Turističko društvo.
Članak
44.
Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica
Zajednice može obavljati sljedeće poslove Zajednice:
- vođenje popisa turista za područja
turističkog mjesta odnosno Turističkog društva
- dnevno prikupljanje, tjednu, mjesečnu
obradu podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno
Turističkog društva
- informiranje turista o turističkim
potrebama kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima mjesta
- organizaciju provođenja svih radnji
promocije turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i programu
Turističkog društva
- poticanje i organiziranje akcija u cilju očuvanja
turističkog prostora i zaštite čovjekova okoliša na području mjesta
- i ostale poslove utvrđene odlukom o
osnivanju Društva.
U odluci o osnivanju Turističkog društva
određuje se predmet poslovanja Društva.
Članak
45.
Turističko društvo nema svojstvo pravne
osobe.
Prava i obveze koje proisteku iz poslovnaja
Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.
Članak
46.
Turističko društvo nosi naziv »Turističko
društvo« a može mu se dati i naziv turističkog mjesta.
Turističko društvo posluje pod svojim punim
nazivom i uz naznaku svoga sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.
Ovisno o turističkim potrebama mjesta
Turističko društvo može poslovati tokom cijele godine ili sezonski.
Članak
47.
Turističko društvo osniva se odlukom
Skupštine Zajednice, a koja sadrži osobito:
- naziv i sjedište Zajednice
- naziv i sjedište Turističkog društva
- predmet poslovanja Turističkog društva
- način poslovanja (sezonski ili cijelu
godinu).
Odluka o osnivanju Turističkog društva mora
biti u skladu s zakonom i ovim Statutom.
Stručne poslove u Turističkom društvu vodi i
organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu: Voditelj).
- Voditelj poslove obavlja profesionalno i u
okviru prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju Turističkog društva i
ovim Statutom, te u okviru ovlaštenja Turističkog vijeća.
Na pravni status Voditelja, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Voditelj odgovara za svoj rad i rad
Turističkog društva Turističkom vijeću i direktoru Turističkog ureda Zajednice.
Članak
48.
Turističko društvo upisuje se u Upisnik.
Zajednica je dužna prijavu za upis
Turističkog društva u upisnik podnijeti Ministarstvu turizma u roku od 15 dana
osnivanja Turističkog društva.
Članak
49.
Turističko društvo prestaje:
- odlukom Skupštine Zajednice o prestanku
Turističkog društva
- prestankom Zajednice.
VII. TURISTIČKI URED
Članak
50.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu
Zajednice.
Članak
51.
Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Skupština Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo,
organizaciju, sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje
Turističko vijeće aktom o ustrojstvu na prijedlog direktora Ureda.
Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati
potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno,
pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
52.
Turistički ured obavlja ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi s izradom i izvršavanjem akta tijela Zajednice
- obavlja pravne, financijske,
knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i
statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice
- izrađuje analize, informacije i druge
materijale za potrebe tijela Zajednice
- daje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima i djelokruga Zajednice
- organizira rad turističko-informativnog
centra
- obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela Zajednice.
Članak
53.
Na pravni status zaposlenih u Turističkom
uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom
primjenjuju se opći propisi o radu.
Radnici zaposleni u Turističkom uredu moraju
ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar turizma.
Direktor Turističkog ureda i radnici na
stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja
ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u
daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od
dana stupanja na rad.
Radniku iz prethodnog stavka ovog članka koji
ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za
polaganje stručnog ispita.
Položen stručni ispit ne moraju imati osobe
koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na
poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Članak
54.
Turistički ured Zajednice ima direktora.
Direktora Turističkog ureda na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor mora ispunjavati posebne uvjete
propisanih pravilnikom kojeg propisuje ministar turizma, mora ispunjavati i
uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije
izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz
područja turizma, dok ta mjera traje.
Članak
55.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili ako nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se
ponoviti.
Do imenovanja direktora Zajednicu zastupa
predsjednik Zajednice.
Članak
56.
Direktora Turističkog ureda u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti zamjenjuje osoba koju na prijedlog direktora
odredi Turističko vijeće iz redova Turističkog ureda.
Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog
ureda ima prava i dužnosti direktora.
Članak
57.
Direktor Turističkog ureda organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama utvrđenih ovlasti
odgovoran je za poslovanje Zajednice.
Direktor je za svoj rad odgovoran je
Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.
Direktor Turističkog ureda i drugi radnici
zaposleni u Turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima
skupštine, turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke
zajednice.
Direktoru Turističkog ureda nije dopušteno
obavljanje ugostiteljske i turističke djelatnosti na području za koje je
osnovana Zajednica.
Direktor Turističkog ureda ne smije donositi
odluke, odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili
drugi interes njegovog bračnog ili izvanbračnog druga, djeteta ili roditelja.
Direktor Turističkog ureda ne smije biti član
upravnog, nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član Zajednice.
Direktor Turističkog ureda:
- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice
- zastupa Zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim
ovlastima
- orgnizira i rukovodi radom i poslovanjem
Turističkog ureda
- provodi odluke Turističkog vijeća i
Zajednice u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice i
zakonitost rada Turističkog ureda
- odgovoran je za namjensko korištenje
sredstava koja se vode u Zajednici
- brine se da poslovi i zadaci budu na
vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom
rada Zajednice i njezinih tijela
- odlučuje o zapošljavanju radnika u
Turističkom uredu i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te o
prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu Turističkog ureda
- upozorava radnike Turističkog ureda i
tijela Zajednice na zakonitost njihovih odluka
- odlučuje o službenom putovanju radnika
Zajednice, korištenju osobnih automibila u službene svrhe i o korištenju
sredstava reprezentacije
- predlaže ustrojstvo Turističkog ureda
- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice
- priprema zajedno s predsjednikom Zajednice
sjednice Turističkog vijeća i skupštine Zajednice
- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom
radu i o radu Turističkog ureda najmanje jednom godišnje te predlaže mjere za
unapređenje organizacije rada Turističkog ureda
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
58.
Direktor turističkog ureda može biti
razriješen:
- na osobni zahtjev
- ako zbog neizvršavanja ili nemarnog vršenja
svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je to izvršila
otežano
- ako je usljed nezakonitog, nesavjesnog,
nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta
- ako bez osnovnog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama
- ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu i radu Turističkog ureda
- ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
o radu direktora i Turističkog ureda.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora Turističkog ureda mogu podnjeti predsjednik, Skupština
Zajednice ili Nadzorni odbor u slučaju stavka 1. toč. 2., 3., 4., 5. i 6. ovog
članka Statuta.
Prije donošenja odluke o razrješenju
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora Turističkog
ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.
U slučaju razrješenja direktora Turističkog
ureda Zajednicu zastupa predsjednik Zajednice, a Turističko vijeće raspisati će
natječaj za direktora najkasnije u roku od 30 dana od dana imenovanja vršitelja
dužnosti.
VIII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR
Članak
59.
Radi prikupljanja, obrade i raspačavanja
informacija o radu Zajednice, Skupština zajednice može odlukom o osnivanju
Turističkog ureda ustrojiti Turističko-informativni centar TIC (u daljnjem
tekstu: Centar) kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.
Centar nema svojstvo pravne oosbe.
Članak
60.
Zadaće Centra su:
- prikupljanje, obrada, raspačavanje informacija
u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.
- promocija turističkog proizvoda s područja
Zajednice
- davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija
- suradnja s tuzemnim i inozemnim
informativnim organizacijama
i druge poslove utvrđene odlukom o osnivanju
Centra i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog vijeća.
Centar radi izvršenja zadataka iz stavka 1.
ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.
Članak
61.
Poslove Centra vodi i organizira voditelj
koji za svoj rad i rad Centra odgovara Turističkom vijeću i direktoru
Turističkog ureda.
Na pravni status voditelja Centra, uvjete za stupanje
na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se primjenjuju
opći propisi o radu.
Članak
62.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi rada centra uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za
Turistički ured.
IX. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
63.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Turističkog ureda odgovoran je za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
tijelo koje ga je izabralo i imenovalo.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
X. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
64.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno- u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
65.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednica
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
66.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada i financijski plan.
Članak
67.
Prijedlog programa rada i prijedlog financijskog
plana Zajednice za sljedeću godinu utvrđuje Turističko vijeće, a podnosi ga
Skupštini Zajednice do 31. listopada tekuće godine.
Članak
68.
Godišnji program rada i godišnji financijski
plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna
financijska sredstva za njihovo izvršenje.
Prijedlog programa rada i financijskog plana
Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine zajednice 8
dana prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Godišnji program rada i financijski plan
Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici županije.
Članak
69.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5% Zajednica je dužna
donijeti izmjene odnosno dopune programa rada i financijskog plana.
Izmjene programa rada i financijskog plana iz
stavka 1. i 2. ovog članka obavljaju se na način i prema postupku kojim se
donosi program rada i financijski plan.
Članak
70.
Za izvršenje programa rada i financijskog
plana odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje financijskog plana
je direktor Turističkog ureda.
Članak
71.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća za prethodnu
godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i Nadzornom odboru do
kraja veljače tekuće godine.
Godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici županije osam dana
prije razmatranja na Skupštini Zajednice.
Godišnje financijsko izvješće obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka,
izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad
tijela Zajednice, ostvarenje prihoda po izvorima, financijskom rezultatu
poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem
odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa te procjenu učinka aktivnosti
na razvoj turizma.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije
razmatranja na Skupštini Zajednice.
Članak
72.
Prihodi Zajednice su:
1. boravišna pristojba, u skladu s posebnim
Zakonom
2. članarina, u skladu s posebnim Zakonom
3. prihodi iz proračuna jedinica lokalne
samouprave
4. dragovoljnih priloga i darova
5. prihodi od gospodarske djelatnosti
6. prihodi od imovine u vlasništvu i sl.
Pored izvora iz stavka 1. Ovog članka,
poslovanje ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim
sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi i zainteresirane pravne i fizičke
osobe.
Zajednica ostvaruje prihode i iz imovine u
vlasništvu i od obavljanja sljedećih gospodarskih djelatnosti:
- upravlja javnom turističkom infrastrukturom
danom na upravljanje od strane jedinice lokalne samouprave
- organiziranja manifestacija i priredbi
- objavljivanjem komercijalnih oglasa na
svojim promotivnim materijalima
- prodavanjem suvenira, turističkih karata i
vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala
- posredovanjem u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji
registrirana turistička agencija
- obavljanja i drugih poslova i zadaća od
javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u
suprotnosti Zakonom i drugim propisima.
Turistička zajednica se može na temelju
posebne odluke turističkog vijeća financijski zaduživati u cilju realizacije
programa rada i financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije
prelaziti 50% financijskim planom predviđenih prihoda.
Članak
73.
Za djelovanje Turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda iz članka 73. stavka 1. ovog Statuta na području za koje
je Turističko društvo osnovano, preostalih nakon raspodjele sredstava ostalim
korisnicima (HTZ, TZ Županije, općina).
Sredstva iz stavka 1. ovog članka posebno se
iskazuju u financijskom planu Zajednice.
Turističko društvo predlaže Turističkom
vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan.
Turističko društvo obvezno je sredstva kojima
raspolaže sukladno ovom Zakonu koristiti namjenski u skladu s utvrđenim
godišnjim programom rada i financijskim planom.
Godišnji program rada i financijski plan
Turističkog društva sastavni je dio godišnjeg programa rada i financijskog
plana Zajednice.
Članak
74.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe
plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
75.
U financijskom planu Zajednice može se
izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se
koristi tijekom godine za nepredviđene i nedo
voljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće.
Članak
76.
Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.
Članak
77.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome
odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
XI. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
78.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, putem turističko-informativnih centara, objavom na oglasnoj
ploči Zajednice odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladan način.
Članak
79.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o
radu Zajednice.
XII. POSLOVNA TAJNA
Članak
80.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci
čije bi izdavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, kako i ostala pitanja u svezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi na
poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XIII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
81.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIV. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
82.
Zajednica ima Statut i druge opće akte
(pravilnike, poslovnike i odluke).
Opći akti moraju biti u suglasnosti s
odredbama Statuta.
Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i
drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata s
Statutom primijenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata s Statuom daje
Skupština Zajednice.
Kada se utvrdi da opći akt nije u suglasnosti
s Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
83.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice na svojoj prvoj sjednici većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice, a opće akte Turističkog ureda na
prijedlog direktora Turističkog ureda.
Članak
84.
Opći akti Turističkog vijeća su:
1. o ustrojstvu Turističkog ureda
2. o radnim odnosima, disciplinskoj,
materijalnoj odgovornosti zaposlenih
3. o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća
i ostalim materijalnim pravima radnika
4. drugi akti utvrđeni Statutom i odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
85.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnjeti Turističko vijeće ili najmanje petina članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga.
Primjedbe i prijedlozi dostavlaju se
Turističkom vijeću u roku od osam dana od dana primitka.
Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena
i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.
Članak
86.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.
Opći akti Zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
87.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge
opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja na
snagu Statuta.
Do usklađenja općih akata s odredbama Statuta
primjenjuju se postojeći opći akti.
Članak
88.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice općine Baška upisane u Upisnik turističkih
zajednica Ministarstva turizma, list broj 9 stranica A, upisni broj 7 (klasa:
334-03/94-03/04 ur. broj: 529-02/ 94-0002) od 9. kolovoza 1994. Godine.
Članak
89.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
po objavi u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Br: 23/10
Baška, 9. ožujka 2010.
Predsjednik
Toni Juranić, v.r.