1.
Na temelju članka 12. i 15. Zakona o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj
152/08) Skupština Turističke zajednice Općine Dobrinj, uz: prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, na sjednici održanoj 5. ožujka 2010. godine donijela je
STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE DOBRINJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Turistička zajednica općine Dobrinj (u
daljnjem tekstu: Zajednica) je pravna osoba, čije su članice pravne i fizičke
osobe u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno
povezanim djelatnostima na području općine Dobrinj.
Članak
2.
Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja
na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu:
Zakon) i ovim Statutom.
Članak
3.
Turistička zajednica općine Dobrinj pravni je
slijednik Turističke zajednice općine Dobrinj upisane u Upisnik turističkih
zajednica Ministarstva turizma list broj 161, stranica A, upisni broj 131
(klasa: 334-03/94-03/167 ur.broj: 529-02/ 95-0002) od 20. travnja 1995. godine
Članak
4.
Naziv Zajednice je »Turistička zajednica
općine Dobrinj«.
Skraćeni naziv Zajednice je »TZO Dobrinj«.
Sjedište zajednice je u Šilu.
Članak
5.
Zajednica ima pečat okruglog oblika, nazivom
»Turistička zajednica općine Dobrinj« promjera 29 mm.
Žig Zajednice je četvrtastog oblika, promjera
55 x 32 mm, a sadrži naziv Zajednice te prostor za evidencijskog broja i datuma
podneska.
Žig se koristi za svakodnevno poslovanje.
Svaki pečat i žig imaju redni broj.
O broju pečata i žiga, načinu njihovog
korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor
Turističkog ureda.
Članak
6.
Zajednica ima znak.
Sadržaj i oblik znaka odrediti će se posebnom
odlukom Turističkog vijeća.
O načinu korištenja znaka odlučuje direktor
Turističkog ureda.
Članak
7.
Zajednicom upravljaju njegovi članovi i
njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i
njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak
8.
Stručni i administrativni poslovi vezani za
zadaće Zajednice obavljaju se u Turističkom uredu (u daljnjem tekstu:
Turistički ured).
Članak
9.
Poštujući načelo racionalnosti za područja
turističkih mjesta Zajednica osniva podružnice (u daljnjem tekstu: Turističko
društvo).
Turističko društvo je ustrojstvena jedinica
Zajednice, koja obavlja dio djelatnosti Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim
Statutom.
Članak
10.
Rad Zajednice je javan.
Javnost rada se osigurava i ostvaruje na
način propisan ovim Statutom.
Članak
11.
Djelovanje Zajednice se temelji na načelu
opće korisnosti.
Sukladno Zakonu, Zajednica može:
- upravljati javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane Općine Dobrinj,
- organizirati manifestacije i priredbe,
- objavljivati komercijalne oglase na svojim
promotivnim materijalima,
- prodavati suvenire, turističke karte i
vodiče, osim vlastitog promotivnog materijala,
- posredovati u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana turistička zajednica ne
postoji registrirana turistička agencija,
- obavljati druge poslove i zadaće od javnog
interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti sa
Zakonom i drugim propisima.
Zajednica ne smije imati ulog u temeljnom
kapitalu trgovačkog društva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
12.
Zadaće Zajednice su sljedeće:
1. promoviranje Općine Dobrinj kao turističke
destinacije samostalno i putem udruženog oglašavanja,
2. upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine,
3. sudjelovanje u definiranju ciljeva i
politike razvoja turizma na nivou Općine,
4. sudjelovanje u stvaranju uvjeta za
efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,
5. poticanje optimalizacije i uravnoteženje
ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
6. izrada strateških i razvojnih planova
turizma na nivou Općine,
7. poticanje i sudjelovanje u uređenju Općine
u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne
infrastrukture,
8. redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca,
prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i
ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama)
radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih
informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
9. izdavanje turističkih promotivnih
materijala,
10. obavljanje informativnih poslova u svezi
s turističkom ponudom,
11. poticanje i organiziranje kulturnih,
zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose
obogaćivanju turističke ponude,
12. koordinacija djelovanja svih subjekata
koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog
dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja
turističke ponude,
13. poticanje, organiziranje i provođenje
akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja
i zaštite čovjekova okoliša te prirodne i kulturne baštine,
14. poticanje, unapređivanje i promicanje
specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje Općinu čine turistički
prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,
15. vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje Općine, posebno radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne
obrade podataka,
16. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području Općine,
17. provjera i prikupljanje podataka o
prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim
tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe te
prijavom i odjavom turista,
18. poticanje i sudjelovanje u aktivnostima
obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i
društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o
važnosti i učincima turizma, te svojih članova odnosno njihovih zaposlenika u
cilju podizanja kvalitete usluga,
19. organizacija provođenje i nadzor svih
radnji promocije turističkog proizvoda Općine sukladno smjernicama skupštine
Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice,
20. ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga
informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
21. obavljanje i drugih poslova propisanih
Zakonom i drugim propisima.
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte
u turizmu s područja Primorsko-goranske županije.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih
turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
13.
Zajednica ima obvezatne i počasne članove.
Osim članova iz stavka 1. ovog članka
Zajednica može imati i dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak
14.
Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i
fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili podružnicu,
pogon, filijalu i sl. (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica), a koje ostvaruju
prihod obavljanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga te turizmom
neposredno povezanih djelatnosti.
Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se
i na podružnice, predstavništva i druge oblike fizičkih i pravnih osoba koje
imaju sjedište na području Zajednice.
Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. i 2. ovog
članka postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom
početka obavljanja djelatnosti na području Zajednice.
Djelatnosti iz stavka 1. ovog članka utvrđuju
se posebnim zakonom.
Članak
15.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim
ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne
jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem
ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem s turizmom
neposredno povezanih djelatnosti.
Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici
ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
Obvezatni članovi Turističke zajednice,
odnosno njihovi predstavnici, mogu birati i biti birani u tijela turističke
zajednice.
2. Počasni članovi
Članak
16.
Počasnim članom Zajednice mogu biti imenovane
domaće i strane fizičke osobe posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma
na području Zajednice.
Odluku o imenovanju počasnog člana Zajednice
donosi Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog vijeća.
Počasni članovi Zajednice ne mogu birati niti
biti birani u tijela Zajednice.
Počasni članovi mogu sudjelovati u radu
sjednica Skupštine Zajednice i skupovima što ih organizira Zajednica, bez prava
odlučivanja.
3. Dragovoljni članovi
Članak
17.
Kao dragovoljni članovi u Zajednicu mogu se
učlaniti na njihov zahtjev pravne i fizičke osobe koje nisu članovi Zajednice,
sukladno članku 14. ovog Statuta.
O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovog članka
odlučuje Skupština Zajednice.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem.
Dragovoljni član Zajednice može biti
isključen iz Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovog Statuta, odluka i
drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Odluku o isključenju dragovoljnog člana
donosi Skupština Zajednice.
Dragovoljni članovi Zajednice imaju sva prava
i obveze kao i obvezatni članovi.
4. Prava, obveze i odgovornosti članova
Zajednice
Članak
18.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti:
- birati i biti birani u tijela Zajednice,
- upravljati poslovima Zajednice i
sudjelovati u radu Zajednice,
- davati inicijative koje imaju za cilj
jačanje i promicanje turizma na području Zajednice,
- davati prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednice,
- predlagati razmatranje pitanja iz
djelokruga Zajednice radi zauzimanja stavova i davati prijedloge za njihovo
rješavanje,
- usmjeravati i usklađivati svoje međusobne
odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom,
- predlagati sudjelovanje Zajednice u raznim
akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog
okružja i zaštite čovjekove okoliša na području Zajednice,
- predlagati pomaganje razvoja turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
- razmjenjivati u Zajednici informacije,
obavljati konzultacije i organizirati sastanke,
- putem Zajednice ostvarivati suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno
povezanih djelatnosti,
- davati inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- koristiti stručnu pomoć Zajednice u
pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- predlagati izmjene i dopune Statuta i
drugih općih akata,
- biti obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela te o materijalno-financijskom poslovanju,
- sudjelovati u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- provoditi odluke i zaključke što ih donesu
tijela Zajednice,
- zastupati dogovorene stavove Zajednice u
Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije,
- razvijati međusobnu odgovornost za
provođenje zadataka Zajednice,
- davati podatke i izvješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice,
- pridržavati se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.
Počasni članovi Zajednice imaju osobito prava
iz stavka 1. alineje 3, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 14 i 15 ovoga članka.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
19.
Tijela Zajednice su:
1. Skupština
2. Turističko vijeće
3. Nadzorni odbor
4. Predsjednik Zajednice
1. Skupština Zajednice
Članak
20.
Skupština Zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
Skupštinu čine predstavnici fizičkih i
pravnih osoba članova Zajednice grupiranih po skupinama. Broj predstavnika u
Skupštini Zajednice limitiran je i iznosi 18.
Broj predstavnika svake skupine u Skupštini
određuje se razmjerno visini udjela skupine u prihodu Zajednice na način da
svaku skupinu predstavljaju članovi s najvišim udjelom prihoda unutar skupine.
Udjel skupine čini zbroj udjela pripadnika
skupine.
Kao udio u prihodu Zajednice računa se
članarina i 25% boravišne pristojbe, koje je član uplatio u godini koja
prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice.
Jedan član, odnosno skupina članova jedne
djelatnosti mogu imati u Skupštini maksimalno 40% predstavnika.
Skupine djelatnosti:
1. Ugostiteljska djelatnost pružanja usluge
smještaja - kampovi, hoteli i sl.
2. Ugostiteljska djelatnost pružanja usluge
prehrane i pića - restorani, konobe, barovi i sl.
3. Trgovačka djelatnost
4. Pružanje ugostiteljskih usluga u
domaćinstvu
5. Turističke agencije
6. Ostale djelatnosti neposredno povezane uz
turističke i ugostiteljske djelatnosti
Ako tijekom mandata dođe do promjena udjela
članica u prihodu Zajednice za više od 10%, broj predstavnika skupina u
Skupštini iznova će se utvrditi.
Promjenu iz prethodnog stavka utvrđuje
Skupština istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.
Članovi, odnosno predstavnici članova
Turističke zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto
njih sudjeluje u radu Skupštine.
Članak
21.
Skupština Zajednice:
- donosi Statut Zajednice,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju,
pravima i dužnostima, te načinu poslovanja Turističkog društva,
- odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća i člana Turističkog vijeća Turističke zajednice otoka Krka,
- odlučuje o izboru i razrješenju članova
Nadzornog odbora,
- donosi godišnji program rada, financijski
plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog društva,
- imenuje i razrješava na prijedlog
Turističkog vijeća počasne članove Zajednice,
- donosi odluku o prihvaćanju ili odbijanju
zamolbe za prijem dragovoljnih članova,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju
Turističkog ureda,
- utvrđuje visinu članarine za dragovoljne
članove Zajednice,
- bira i razrješava predstavnike Zajednice u
Skupštinu Turističke zajednice Županije i u Skupštinu Turističke zajednice
otoka Krka,
- donosi Poslovnik o radu Skupštine,
- daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa,
- razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim
pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i poduzima radnje
za njihovo izvršavanje,
- prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom.
Članak
22.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada kod člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- ako tijekom mandata dođe do promjene udjela
u prihodima Zajednice za više od 10%,
- na osobni zahtjev.
Skupština može predložiti članu Zajednice da
opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama
Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
23.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
24.
Skupština Zajednice odlučuje na redovnim i
izvanrednim sjednicama.
Redovna sjednica održava se najmanje dvaput
godišnje.
Sjednica Skupštine sazvat će se i u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ili
Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,
- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese
Nadzorni odbor, Turističko vijeće, najmanje 5 članova Skupštine ili direktor
Turističkog ureda.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu zajednice, Skupštinu zajednice mogu
sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 5 članova Skupštine.
Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne
sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Članak
25.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Skupštine
Zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Način sazivanja i vođenja sjednice Skupštine
zajednice i druga pitanja vezano za održavanje sjednice Skupštine ureduju se
Poslovnikom o radu skupštine.
2. Turističko vijeće
Članak
26.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
Zajednice.
Turističko vijeće odgovorno je Skupštini
Zajednice.
Članak
27.
Turističko vijeće Zajednice:
1. provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice,
2. predlaže Skupštini godišnji program rada i
financijski plan Zajednice te godišnje financijsko izvješće,
3. podnosi izvješće Skupštini o svome radu
najmanje jednom godišnje,
4. upravlja imovinom Zajednice sukladno
Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada i financijskom planu,
5. imenuje i razrješava direktora Turističkog
ureda i voditelje podružnica nakon provedenog javnog natječaja,
6. donosi opće akte za stručnu službu
Zajednice,
7. utvrđuje prijedlog Statuta te prijedlog
izmjene Statuta,
8. priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,
9. zahtjeva i razmatra izvješće direktora o
njegovom radu i radu turističkog ureda, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju
ili neprihvaćanju navedenog izvješća,
10. donosi Poslovnik o radu turističkog
vijeća,
11. donosi opće akte koje ne donosi Skupština
Zajednice,
12. potiče suradnju sa drugim Turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno
uključene u turistički promet,
13. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
14. odlučuje i obavlja druge poslove utvrđene
Zakonom i statutom Zajednice,
15. daje ovlaštenje za zastupanje Turističke
zajednice u slučaju spriječenosti direktora.
Članak
28.
Turističko vijeće ima predsjednika i osam
članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice, vodeći
računa o zastupljenosti djelatnosti sukladno članku 20. ovog Statuta.
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
29.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koji je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, te ne provodi
odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća Zajednice.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem, je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno
delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodni.
Članak
30.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda
sjednicama Turističkog vijeća. U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika kojeg odredi Predsjednik Zajednice. Zamjenik predsjednika za svoj
rad odgovara Predsjedniku Zajednice.
Članak
31.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova Turističkog vijeća.
Članak
32.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se u
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća uređuju se Poslovnikom.
3. Nadzorni odbor
Članak
33.
Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.
Nadzorni odbor ima tri člana, a čine ga:
- dva člana koje bira Skupština Zajednice iz
redova svih članova Zajednice, ali ne iz redova članova Skupštine ili
Turističkog vijeća,
- jedan član kojeg delegira Turističko vijeće
turističke zajednice županije.
Nadzorni odbor iz redova svojih članova bira
predsjednika i njegovog zamjenika.
Članak
34.
Nadzorni odbor nadzire:
1. vođenje poslova Zajednice,
2. materijalno i financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima zajednice i podružnica,
3. izvršenje i provedbu programa rada i
financijskog plana Zajednice.
O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor najmanje
dvaput godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini Zajednice i Turističkom
vijeću te Turističkom vijeću turističke zajednice županije.
U izvješću je potrebno navesti: djeluje li
Zajednica u skladu sa zakonima i aktima Zajednice te odlukama Skupštine i
Turističkog vijeća, jesu li godišnja i druga financijska izvješća sastavljena u
skladu sa stanjem u poslovnim knjigama Zajednice i pokazuju li ispravno stanje,
ocjenu o poslovanju i vođenju poslova, da li se program rada i financijski plan
izvršavaju i provode i u kojoj mjeri, te mišljenja i savjete o mogućnosti
poboljšanja njihove provedbe.
Članak
35.
Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi
njenim radom predsjednik, a u slučaju njegove odsutnosti zamjenik predsjednika.
Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati
ako na sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom
glasova ukupnog broja članova.
Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog
odbora i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuju
se Poslovnikom.
Poslovnik iz stavka 3. ovog članka donosi
Nadzorni odbor.
Članak
36.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri
godine.
Članu Nadzornog odbora može prestati mandat i
prije isteka vremena na koji je izabran:
- opoziva od strane tijela koje ga je
izabralo, odnosno imenovalo,
- osobni zahtjev.
Član Nadzornog odbora može se opozvati ako
svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima
tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na
vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
4. Predsjednik Zajednice
Članak
37.
Zajednica ima predsjednika Zajednice.
Predsjednik Zajednice ujedno je predsjednik Skupštine i Turističkoga vijeća.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
Općinski načelnik Općine Dobrinj.
U trenutku razrješenja Općinskog načelnika
sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave prestaje njegova
dužnost predsjednika turističke zajednice, te u navedenom slučaju dužnost
predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore općinskih
načelnika.
Članak
38.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu,
- saziva i predsjeda Skupštini Zajednice,
- saziva i predsjeda Turističkom vijeću,
- organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice,
- brine o zakonitom i pravodobnom izvršavanju
zadaća Zajednice,
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,
- brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće,
- obavija i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
39.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
Predsjednika Zajednice, sjednici Skupštine Zajednice predsjedava zamjenik
predsjednika kojeg odredi Predsjednik Zajednice. Zamjenik predsjednika za svoj
rad odgovara Predsjedniku Zajednice.
5. Radna tijela
Članak
40.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
41.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice a
zastupa direktor Turističkog ureda.
Direktor Turističkog ureda može dati pismenu
punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se utvrđuju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKO DRUŠTVO
Članak
42.
Za područje jednog ili više turističkih
mjesta sa područja Zajednice, Skupština Zajednice, može osnovati Turističko
društvo.
Članak
43.
Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica
Zajednice može obavljati sljedeće djelatnosti Zajednice, a osobito:
1. vođenje popisa turista za područje
turističkog mjesta odnosno Turističkog društva,
2. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno
Turističkog društva,
3. informiranje turista o turističkim
potrebama kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima mjesta,
4. brine o turističkom razvoju mjesta,
5. organizacija, provođenje svih radnji
promocije turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i programu za
turističko društvo,
6. poticanje i organiziranje akcije u cilju
očuvanja svekolikog prostora i zaštite čovjekova okoliša na području mjesta,
7. i ostale poslove utvrđene odlukom o
osnivanju Turističkog društva.
U odluci o osnivanju Turističkog društva
određuje se predmet poslovanja Društva.
Članak
44.
Turističko društvo nema svojstvo pravne
osobe.
Prava i obveze koje proisteku iz poslovanja
Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.
Članak
45.
Turističko društvo nosi naziv »Turističko
društvo«, a može mu se dodati i naziv turističkog mjesta.
Turističko društvo posluje pod svojim punim
nazivom i uz naznaku svoga sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.
Ovisno o turističkim potrebama mjesta
Turističko društvo može poslovati tokom cijela godine ili sezonski.
Članak
46.
Turističko društvo osniva se odlukom
Skupštine Zajednice, koja sadrži osobito:
- naziv i sjedište Zajednice,
- naziv i sjedište Turističkog društva,
- predmet poslovanja Turističkog društva,
- način poslovanja (tokom cijele godine ili
sezonski).
Odluka o osnivanju Turističkog društva mora
biti u skladu s Zakonom i ovim Statutom.
Članak
47.
Stručne poslove u Turističkom društvu vodi i
organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu: Voditelj).
Poslove iz prethodnog stavka Voditelj obavlja
profesionalno i u okviru prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju
turističkog društva i ovim statutom, te u okviru ovlaštenja turističkog vijeća.
Na pravni status Voditelja, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Voditelj odgovara za svoj rad i rad
Turističkog društva, Turističkom vijeću i direktoru Turističkog ureda.
Članak
48.
Turističko društvo upisuje se u upisnik.
Zajednica je dužna prijavu za upis
Turističkog društva u upisnik podnijeti Ministarstvu turizma u roku 15 dana od
osnivanja Turističkog društva.
Članak
49.
Turističko društvo prestaje:
- odlukom Skupštine Zajednice o prestanku
Turističkog Društva,
- prestankom Zajednice.
VII. TURISTIČKI URED
Članak
50.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu
Zajednice.
Članak
51.
Odlukom o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Skupština Zajednice.
Djelokrug, unutrašnje ustrojstvo,
organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje
Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora
Ureda.
Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati
potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno,
pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
52.
Turistički ured obavlja osobito ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice, obavlja stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja
sjednica tijela Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi s izradom i izvršavanjem akta tijela Zajednice,
- obavlja pravne, financijske i
knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslovne, vodi evidencije i
statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,
- daje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- organizira rad turističko-informativnog
centra,
- obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela Zajednice.
Članak
53.
Na pravni status zaposlenih u Turističkom
uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom odgovarajuće
se primjenjuju opći propisi o radu.
Radnici zaposleni u Turističkom uredu moraju
ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar turizma.
Direktor Turističkog ureda i radnici na
stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja
ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u
daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od
dana stupanja na rad.
Radniku iz prethodnog stavka ovoga članka
koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana
roka za polaganje stručnog ispita.
Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe
koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na
poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Članak
54.
Turistički ured Zajednice ima direktora.
Direktora Turističkog ureda na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor mora ispunjavati posebne uvjete koje
propisuje ministar turizma i Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog
turizma.
Članak
55.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Turističku zajednicu do izbora direktora
zastupa Predsjednik Zajednice.
Članak
56.
Direktora Turističkog ureda, u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti koja traje više od 10 radnih dana (osim korištenja
godišnjeg odmora), zamjenjuje osoba koju odredi Turističko vijeće.
Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog
ureda ima prava i dužnosti direktora.
Članak
57.
Direktor Turističko ureda organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama utvrđenih ovlasti
odgovoran je za poslovanje Zajednice.
Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom
vijeću i Predsjedniku Zajednice.
Direktor ne može biti član Turističkog
vijeća.
Direktor turističkog ureda i drugi radnici
zaposleni u turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima
skupštine, turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke
zajednice.
Direktoru turističkog ureda nije dopušteno
obavljanje ugostiteljske i turističke djelatnosti na području za koje je
osnovana turistička zajednica.
Direktor turističkog ureda ne smije donositi
odluke, odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili
drugi interes njegovog bračnog ili izvanbračnog druga, djeteta ili roditelja.
Direktor turističkog ureda ne smije biti član
upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član turističke zajednice.
Direktor Turističkog ureda:
- provodi odluke Turističkog vijeća,
- organizira izvršavanje zadaća Zajednice,
- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice,
- zastupa zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim
ovlastima,
- odgovoran je za namjensko korištenje
sredstava koja se vode u Zajednici,
- usklađuje materijalne i druge uvjete rada
Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno
obavljeni u skladu sa odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i
njezinih tijela,
- odlučuje o svim pitanjima glede radnih
odnosa zaposlenika Turističkog ureda,
- upozorava tijela Zajednice na zakonitosti
njihovih odluka,
- odlučuje o službenom putovanju radnika
Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju
sredstava reprezentacije,
- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
Turističkog ureda,
- odlučuje o povjeravanju pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice,
- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,
- priprema, zajedno sa Predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice,
- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom
radu i o radu Turističkog ureda najmanje jedanput godišnje, te predlaže mjere
za unapređenje organizacije rada Turističkog ureda,
- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
58.
Direktor Turističkog ureda može biti
razriješen:
1. na osobni zahtjev,
2. ako zbog neizvršavanja ili nemarnog
vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je
izvršavanje tih zadataka bilo otežano,
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta,
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama,
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu i radu Turističkog ureda,
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
o radu direktora i Turističkog ureda.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora Turističkog ureda moraju podnijeti, Predsjednik
Zajednice, Skupština Zajednice ili Nadzorni odbor u slučaju iz stavka 1. točke
2., 3., 4., 5. i 6. ovog članka.
Prije donošenja odluke o razrješenju,
temeljem točaka 2., 3., 4., 5. i 6., direktoru se mora dati mogućnost da se
izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora Turističkog
ured donosi Turističko vijeće.
U slučaju razrješenja direktora Turističku
zajednicu do izbora direktora zastupa Predsjednik turističke zajednice.
VIII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR
Članak
59.
Radi prikupljanja, obrade i širenja
informacija o radu Zajednice, Skupština Zajednice može odlukom o osnivanju
Turističkog ureda ustrojiti Turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu:
TIC) kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.
TIC nema svojstvo pravne osobe.
Članak
60.
Zadaće TIC-a su:
- prikupljanje, obrada i širenje informacija
u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice,
- prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
Zajednice,
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.,
- promocija turističkog proizvoda sa područja
Zajednice,
- davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
- suradnja s tuzemnim i inozemnim
informativnim organizacijama,
- i drugi poslovi utvrđeni odlukom o
osnivanju i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog vijeća.
TIC radi izvršavanja zadataka iz stavka 1.
ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.
Članak
61.
Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj
TIC-a.
Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a
odgovara Turističkom vijeću i direktoru turističkog ureda.
U pogledu pravnog statusa voditelja TIC-a,
uvijete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom
odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.
Članak
62.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi sa radom TIC-a uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za
Turistički ured.
IX. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
63.
Svaki član Zajednice osobno je odgovoran za
savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Turističkog ureda odgovoran je za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.
X. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
64.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
65.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
66.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada i financijski plan.
Članak
67.
Prijedlog programa rada i prijedlog
financijskog plana Zajednice utvrđuje Turističko vijeće i podnosi ga Skupštini
Zajednice, do 31. listopada tekuće godine za sljedeću poslovnu godinu.
Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće
godine donijeti program rada i financijski plan za sljedeću godinu.
Zajednica je dužna dostaviti godišnji
programa rada i financijski plan za slijedeću poslovnu godinu, Turističkoj
zajednici županije.
Članak
68.
Godišnji program rada i godišnji financijski
plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna
financijska sredstva za njihovo izvršenje, te posebno planirane zadatke i
financijske planove turističkih društava.
Prijedlog programa rada i financijskog plana
Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine Zajednice 8
dana prije održavanja sjednice na kojoj se donose.
Članak
69.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna
donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.
Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka
obavljaju se na način i prema postupku kojim se donosi programa rada i
financijski plan.
Članak
70.
Za izvršenje programa rada i godišnjeg
financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje financijskog plana
je direktor Turističkog ureda.
Članak
71.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća za
prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i Nadzornom
odboru do kraja veljače, a Skupština Zajednice dužna je svake godine do kraja
ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće i sadržaj godišnjeg
izvješća za prethodnu godinu.
Godišnje financijsko izvješće obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima
njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad tijela
Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja,
usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja,
analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na
razvoj turizma.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
mora se staviti na uvid članovima Zajednice osam dana prije razmatranja na
Skupštini Zajednice.
Godišnje financijsko izvješće Zajednica dostavlja
Turističkoj zajednici Županije.
Članak
72.
Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih
izvora:
1. boravišne pristojbe, u skladu s posebnim
zakonom,
2. članarine, u skladu s posebnim zakonom,
3. prihodi od obavljanja gospodarske
djelatnosti iz članka 11. stavka 3. ovog Statuta.
Pored prihoda iz stavka 1. ovog članka
Zajednica može ostvariti prihode iz:
- proračuna Općine, regionalne samouprave te
državnog proračuna,
- priloga i darova,
- imovine u vlasništvu i sl.
Zajednica se može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i
financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50%
financijskim planom predviđenih prihoda.
Članak
73.
Za djelovanje turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda iz članka 72. stavka 1. na području za koje je turističko
društvo osnovano, preostalih nakon raspodjele sredstava ostalim korisnicima.
Turističko društvo predlaže turističkom
vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan.
Turističko društvo obvezno je sredstva kojim
raspolaže sukladno ovom Statutu koristiti namjenski u skladu sa utvrđenim
godišnjim programom rada i financijskim planom.
Godišnji program rada i financijski plan
turističkog društva sastavni dio programa rada i financijskog plana turističke
zajednice općine.
Članak
74.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe
plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
75.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe
plaćaju članarinu Zajednici u skladu sa posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
76.
U financijskom planu Zajednice može se
izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se
koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće.
Članak
77.
Sredstva Zajednice se vode na jedinstvenom
žiro- računu.
Članak
78.
Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.
Članak
79.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice sa pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome
odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
XI. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
80.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, putem turističko-informativnih centara, putem sredstava
javnog priopćavanja, objavom na oglasnoj ploči Zajednice ili na drugi prikladni
način.
Članak
81.
Predsjednik Zajednice odlučuje o redovitom,
potpunom i po obliku i sadržaju pristupačnom informiranju javnosti o radu
Zajednice.
XII. POSLOVNA TAJNA
Članak
82.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, kako i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposlenici u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak
koji je utvrđen kao poslovna tajna.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XIII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
83.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitete čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIV. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
84.
Zajednica ima Statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta.
Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i
drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa
Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
85.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice na svojoj prvoj sjednici natpolovičnom većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog Predsjednika Zajednice ili na vlastitu inicijativu, a
opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog ureda.
Članak
86.
Opći akti Turističkog ureda su:
- o ustrojstvu,
- o organizaciji i sistematizaciji radnih
mjesta,
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
- o obračunu i isplati plaća, naknada plaća i
ostala primanja,
- drugi akti utvrđeni Statutom i odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
87.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje 5 članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću u roku od osam dana od dana
primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga, Turističko vijeće utvrđuje
prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na
usvajanje.
Članak
88.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.
Opći akti zajednice stupaju na snagu danom
objavljivanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
89.
Zajednica i turistički ured zajednice dužni
su u roku od deset mjeseca od dana stupanja na snagu Zakona o turističkim
zajednicama i promicanju hrvatskog turizma uskladiti svoje ustrojstvo i druge
opće akte sa odredbama navedenog Zakona.
Članak
90.
Do donošenja općih akata iz čl. 86. ovog
Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
Do konstituiranja tijela Zajednice odnosno
imenovanja predsjednika Zajednice u skladu s ovim statutom, dosadašnja tijela
Zajednice nastavljaju s radom.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu Statuta.
Članak
91.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Općine Dobrinj upisane u Upisnik Turističkih
zajednica Ministarstva turizma, list broj 161, stranica A, upisni broj 131
(klasa: 334-03/94-03/167 ur.broj: 529-02/95-0002) od 20. travnja 1995. godine.
Članak
92.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Ur. broj: 01-08/10
Šilo, 5. ožujka 2010.
Predsjednik
Neven
Komadina, v. r.