5.
Na temeljem članka 6. Zakona o zakupu i
prodaji poslovnoga prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/ 97, 174/04 i
38/09), članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne
novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08
i 38/09), odredbi Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj 35/05) i
članka 35. Statuta Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 25/09), Općinsko vijeće Općine Viškovo, na 7. sjednici održanoj
18. veljače 2010 godine donijelo je
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog prostora Općine Viškovo
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i
prestanak zakupa u poslovnom prostoru u vlasništvu Općine Viškovo, kao i u
poslovnom prostoru na kojem Općina Viškovo ima pravo raspolaganja i korištenja
te međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika.
Članak
2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu
i prodaji poslovnog prostora smatraju se:
poslovna zgrada,
poslovna prostorija,
garaža,
garažno mjesto.
Članak
3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju
poslovnim prostorom Općinski načelnik Općine Viškovo (u daljnjem tekstu:
Općinski načelnik):
1. utvrđuje elemente za određivanje visine
zakupnine,
2. donosi plan održavanja, gradnje, kupnje,
zamjene i rekonstrukcije poslovnih prostora, odobrava adaptaciju i
rekonstrukciju poslovnog prostora, te odlučuje o ulaganju sredstava u isti,
3. odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup, imenuje Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja i donosi odluku o
najpovoljnijoj ponudi,
4. daje suglasnost za davanje poslovnog
prostora u podzakup,
5. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora,
6. odlučuje o sklapanju novog ugovora o
zakupu sa sadašnjim zakupnikom poslovnog prostora nakon isteka ugovora o
zakupu, sukladno odredbama Zakona i ove Odluke,
7. obavlja druge poslove koji proizlaze iz
Zakona i ove Odluke.
Članak
4.
Poslovi vezani za upravljanje poslovnim
prostorima iz članka 1. i 2. ove Odluke koje obavlja Upravni odjel za
urbanizam, komunalni sustav i ekologiju sastoje se u predlaganju plana
održavanja, gradnje, kupnje, zamjene i rekonstrukcije poslovnih prostora te
predlaganju ulaganja sredstava u iste.
II. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak
5.
Namjenu poslovnog prostora, odnosno
djelatnosti koje će se obavljati u poslovnom prostoru utvrđuje Općinsko vijeće
Općine Viškovo (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće) na prijedlog Općinskog
načelnika, a na prijedlog Upravnog odjela za proračun, financije i
gospodarstvo, prije raspisivanja natječaja za dodjelu poslovnog prostora u
zakup.
Članak
6.
Promjenu ugovorene djelatnosti može odobriti
Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog načelnika, a na prijedlog Upravnog
odjela za proračun, financije i gospodarstvo ako ocijeni da bi nova namjena
omogućila kvalitetnije ispunjenje uvjeta iz stavka 2. prethodnog članka.
Promjena ugovorene djelatnosti može se ugovoriti pod sljedećim uvjetima:
- ako je zakupnik u određenom poslovnom
prostoru obavljao ugovorenu djelatnost najmanje dvije godine do podnošenja
zahtjeva za promjenu djelatnosti,
- ako zakupnik prihvati promjenu zakupnine,
odnosno visinu utvrđenu sukladno članku 22. ove Odluke.
Članak
7.
Dopunu ugovorene djelatnosti može odobriti
Općinski načelnik na prijedlog Upravnog odjela za proračun, financije i
gospodarstvo pod uvjetom da zakupnik ugovorenu djelatnost u prostoru obavlja
najmanje jednu godinu do podnošenja zahtjeva za dopunu djelatnosti.
III. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
8.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Postupak i uvjeti natječaja objavljuju se u
javnom tisku i na web stranicama Općine Viškovo.
Postupak natječaja do donošenja odluke o
najpovoljnijoj ponudi provodi Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja (u
daljnjem tekstu: Povjerenstvo), koje imenuje Općinski načelnik za mandatno
razdoblje od 4 godine. Povjerenstvo ima predsjednika i 2 člana i isti broj
zamjenika. Stručne i administrativne poslove za potrebe Povjerenstva obavlja
Upravni odjel ureda načelnika.
Uvjeti i postupak natječaja za davanje u zakup
poslovnog prostora utvrđuju se odlukom Općinskog vijeća.
Članak
9.
Iznimno od odredbe članka 8 ove Odluke
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz
ugovora o zakupu, ponudit će se sklapanje novog ugovora o zakupu najkasnije 60
dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen.
Ponuda iz stavka 1. ovog članka dostavit će
se zakupniku pisanim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 1. ovog članka u roku od 30 dana, raspisat će se javni natječaj za
davanje u zakup poslovnog prostora, u kojem će početni iznos zakupnine biti
onaj koji je ponuđen zakupniku iz stavka 1. ovog članka.
Rok iz stavka 3. ovog članka počinje teći
danom predaje pismena pošti.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka
prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora imaju osobe
iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 2/07, 107/07 i 65/09).
Članak
10.
Tekst natječaja mora sadržavati sljedeće
elemente:
1. adresu, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. početni iznos zakupnine,
3. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup,
4. dan, vrijeme i mjesto provedbe otvaranja
zatvorenih ponuda natjecatelja,
5. iznos jamčevine koju treba položiti (koja
jamčevina se ili vraća ili uračunava u iznos zakupnine kod natjecatelja čija je
ponuda odabrana),
6. rok do kojeg se može podnijeti pisana
prijava,
7. dan i sat kad se može razgledati poslovni
prostor,
8. odredbu da na natječaju ne može
sudjelovati natjecatelj koji je zakupnik poslovnog prostora u vlasništvu Općine
Viškovo, a koji ne ispunjava obvezei z ugovora o zakupu ili ih neuredno
ispunjava, ili koji ima nepodmirenih obveza za poreze i doprinose,
9. odredbu da se najpovoljnijim natjecateljem
smatra onaj natjecatelj koji je ponudio najvišu zakupninu,
10. odredbu da je najpovoljniji natjecatelj
dužan u roku koji utvrdi Općinski načelnik preuzeti poslovni prostor i sklopiti
ugovor o zakupu, jer će se u protivnom smatrati da je odustao od sklapanja
ugovora o zakupu, te će se ugovor sklopiti sa sljedećim najpovoljnijim
natjecateljem,
11. odredbu da prednost pri sklapanja ugovora
o zakupu poslovnog prostora imaju osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, ako
udovolje uvjetima iz najpovoljnije ponude,
12. odredbu da najpovoljniji natjecatelj nema
pravo na povrat jamčevine ako u određenom roku ne sklopi ugovor o zakupu,
13. odredbu da natjecatelj mora ispunjavati
zakonske uvjete za obavljanje djelatnosti koja je utvrđena kao namjena
poslovnog prostora,
14. odredbu da zakupodavac može odrediti da
se ugovor o zakupu sklopi kao ovršna isprava,
15. dokumentaciju koju treba priložiti,
16. druge posebne uvjete za sudjelovanje u
natječaju.
Članak
11.
Predstavnici natjecatelja ili njihovi
punomoćnici, mogu nazočiti otvaranju ponuda.
Natjecatelj koji odustaje od natječaja,
obvezan je povući svoju ponudu do početka otvaranja ponuda.
Članak
12.
Prije otvaranja ponuda predsjednik
Povjerenstva upoznaje nazočne predstavnike natjecatelje s odredbama ove Odluke,
te odluke Općinskog vijeća o raspisivanju natječaja za davanje u zakup
poslovnog prostora.
Povjerenstvo najprije konstatira koje su
ponude zakašnjele, te nisu predmet natječaja.
Nakon prethodnog postupka Povjerenstvo
pristupa otvaranju ponuda redoslijedom primitka ponuda. Ako je više ponuda
primljeno istovremeno, redoslijed između njih utvrđuje se abecednim redom prvog
slova tvrtke, ili prvog slova prezimena za fizičke osobe.
Članak
13.
O postupku otvaranja ponuda, Povjerenstvo
vodi zapisnik u koji se naročito unose sljedeći podaci: mjesto i vrijeme
otvaranja ponuda, ime i prezime članova Povjerenstva, imena i prezimena
nazočnih predstavnika natjecatelja, broj primljenih ponuda, broj zakašnjelih
ponuda i popis natjecatelja čije su ponude zakašnjele, obavijesti o povlačenju,
popis natjecatelja čije se ponude razmatraju i ponuđeni iznos zakupnine te
primjedbe natjecatelja.
Zapisnik potpisuju predsjednik, članovi
povjerenstva, zapisničar te prisutni natjecatelji.
Članak
14.
Nakon provedbe postupka javnog otvaranja
ponuda, Povjerenstvo u primjerenom roku od javnog otvaranja ponuda obavlja
pregled prispjelih ponuda, utvrđuje koji natjecatelji ispunjavanju uvjete iz
natječaja i daje prijedlog Općinskom načelniku za donošenje odluke o izboru
najpovoljnije ponude.
Najpovoljnijom ponudom smatra se ponuda sa
najviše ponuđenom zakupninom.
Članak
15.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi
Općinski načelnik.
Natjecatelj koji je sudjelovao u postupku
natječaja ima pravo podnijeti prigovor na odluku o odabiru najpovoljnije
ponude, koji se podnosi Općinskom načelniku u roku od 8 dana od dana primitka
odluke.
Članak
16.
Jamčevina se utvrđuje u visini šest mjesečnih
početnih zakupnina.
Jamčevina koju je uplatio natjecatelj čija je
ponuda odabrana kao najpovoljnija, uračunava se u iznos zakupnine, a ostalim
natjecateljima se vraća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o odabiru
najpovoljnije ponude, bez prava na kamate.
Natjecatelj koji ponudi najpovoljniju ponudu,
nema pravo na povrat jamčevine ukoliko odustane od sklapanja ugovora o zakupu
poslovnog prostora.
Članak
17.
Zakup poslovnog prostora zasniva se ugovorom
o zakupu.
Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom obliku.
Ugovor u ime zakupodavca potpisuje Općinski
načelnik ili osoba koju Općinski načelnik ovlasti.
Članak
18.
Ugovorom o zakupu poslovnog prostora obvezuje
se zakupodavac predati zakupniku određeni poslovni prostor na korištenje, a
zakupnik se obvezuje platiti mu za to ugovorenu zakupninu.
Ugovor iz stavka 1. ovog članka sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. podatke o poslovnom prostoru i zgradi u
kojoj se poslovni prostor nalazi (mjesto u zgradi, površina u m2),
3. djelatnost koja će se obavljati u
poslovnom prostoru,
4. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova plaćanja,
5. rok predaje poslovnog prostora zakupniku,
6. vrijeme na koje je ugovor sklopljen,
7. iznos zakupnine i rokove plaćanja
(naznačenje visine zakupnine po m2),
8. odredbu kojom se zakupnik izričito
obvezuje na pristanak povećanja zakupnine koja će uslijediti u tijeku trajanja
zakupa, prema odredbama nadležnog tijela,
9. odredbe o otkazu ugovora, posebno o otkazu
i otkaznim rokovima,
10. odredbu da zakupnik u zakup uzima
poslovni prostor u viđenom stanju, te da ga je dužan urediti i privesti
ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku, o čemu se sastavlja zapisnik,
11. odredbu da zakupodavac može uz predhodnu
najavu izvršiti kontrolu poslovnog prostora,
12. odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinaku poslovnog prostora bez predhodne pismene suglasnosti zakupodavca,
13. odredbu da zakupnik dostavi kao
osiguranje plaćanja novčane tražbine koja je predmet ugovora o zakupu, za
izlicitiranu zakupninu u visini zakupnine po m2 mjesečno, šest bjanko trasiranih i akceptiranih
vlastitih mjenica sa klauzulom »bez protesta«, uz mjenično očitovanje, koje će
se naplatiti u slučaju da zakupnik u tijeku ugovornog odnosa ne podmiri
dospjelu zakupninu, zateznu kamatu i troškove s osnova korištenja poslovnog
prostora najmanje tri mjeseca uzastopno ili četiri mjeseca tijekom trajanja ugovornog
odnosa,
14. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava, ukoliko je to određeno natječajem sukladno odredbi članka
10.stavak 1. točka 14. ove Odluke,
15. odredbu da se nakon predaje poslovnog
prostora zakupniku, o istom sastavlja zapisnik,
16. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora i
potpis ugovornih strana.
Članak
19.
Ponuditelj koji u natječaju ponudi
najpovoljniju ponudu, dužan je u roku koji utvrdi Općinski načelnik preuzeti
poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu, jer će se u protivnom smatrati da
je odustao od sklapanja ugovora o zakupu, te će se ugovor sklopiti sa sljedećim
najpovoljnijim natjecateljem.
Članak
20.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
ugovorne strane sastavljaju zapisnik u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora.
Potpisom ugovora o zakupu zakupnik potvrđuje
da je poslovni prostor primio u viđenom stanju, odnosno u stanju upotrebe za
obavljanje utvrđene namjene.
IV. ZAKUPNINA
Članak
21.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku
natječaja, na način da zakupnina ne smije biti niža od iznosa početne
zakupnine.
Članak
22.
Početna zakupnina po m2 poslovnog prostora određuje se odlukom Općinskog
načelnika prema djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja i prema
trenutno važećim tržišnim cijenama.
Korisnici Općinskog proračuna i udruge koje
se financiraju iz Općinskog proračuna ne plaćaju zakupninu.
V. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
23.
Zakupodavac je dužan predati zakupniku
poslovni prostor u roku utvrđenom ugovorom.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
ugovorne strane sastavljaju zapisnik sukladno članku 20. ove Odluke.
Članak
24.
Ugovor o zakupu sklapa se na određeno vrijeme
u trajanju od najmanje 1(jedne) godine, a najduže 15 (petnaest) godina.
Članak
25.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo
u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu i ovom Odlukom.
Zakupnik ne smije bez suglasnosti zakupodavca
vršiti preinaku poslovnog prostora kojima se bitno mijenja konstrukcija,
raspored površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora.
Članak
26.
Zakupnik je dužan snositi naknadu za troškove
korištenja zajedničkih dijelova zgrade i uređaja, koja se utvrđuje
međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrade.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja
poslovnog prostora (čišćenje, soboslikarski radovi, sitni popravci na
instalacijama i sl.).
Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti
popravke oštećenja poslovnog prostora koja je sam prouzročio ili su ih
prouzročile osobe koje se koriste poslovnim prostorom zakupnika.
Zakupnik je dužan provoditi sve mjere zaštite
od požara propisane zakonom kojim se uređuje zaštita od požara te drugim
propisima donesenim na temelju zakona.
VI. PRESTANAK ZAKUPA
Članak
27.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
na način utvrđen Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
Članak
28.
Zakupodavac i zakupnik mogu u svako doba
sporazumno raskinuti ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Članak
29.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu
poslovnog prostora ukoliko nakon uručenja pisane opomene zakupnik:
- koristi poslovni prostor protivno ugovoru o
zakupu ili mu nanosi štetu koristeći ga bez dužne pažnje,
- u roku od 15 dana od dana priopćenja
pismene opomene ne plati dospjelu zakupninu,
- bez pismenog odobrenja zakupodavca vrši
preinake poslovnog prostora,
- bez pismenog odobrenja zakupodavca daje
poslovni prostor u podzakup.
Članak
30.
O otkazu ugovora o zakupu iz prethodnog
članka odluku donosi Općinski načelnik.
Protiv odluke iz stavka 1. ovog članka
zakupnik može uložiti prigovor Općinskom načelniku u roku od 8 dana od dana
primitka odluke.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
31.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o davanju u zakup poslovnog prostora Općine Viškovo (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 18/08).
Članak
32.
Ugovori o zakupu poslovnog prostora
sklopljeni prije stupanja na snagu ove Odluke ostaju vrijediti do isteka roka
na koji je ugovor sklopljen.
Članak
33.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave, a objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/10-01/5
Ur. broj: 2170-09-10-01-11
Viškovo, 18. veljače 2010.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO
Predsjednik
Općinskog vijeća
Igor Rubeša, ing., v.r.