1.
Na temelju odredbe Članka 12. i 15. Zakona o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj
152/08) Skupština Turističke zajednice Općine Ravna Gora, uz prethodnu
suglasnost Ministarstva turizma, na sjednici održanoj dana 11. veljače 2009.
godine, donijela je (pročišćeni tekst)
STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE RAVNA GORA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Turistička zajednica Općine Ravna Gora (u
daljnjem tekstu: Zajednica) je pravna osoba čije su članice sve pravne i
fizičke osobe koje na području Općine Ravna Gora imaju sjedište ili podružnicu,
pogon i sl. i koje ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih ili drugih
turističkih usluga ili obavljaju s turizmom neposredno povezane djelatnosti.
Članak
2.
Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja
na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu:
Zakon) i ovim Statutom.
Članak
3.
Turistička zajednica općine Ravna Gora
upisana je u Upisnik turističkih zajednica od 22. veljače 1995.godine sukladno
prethodnom Zakonu turističkih zajednica i promicanju hrvatskog turizma
(»Narodne novine«, broj 90/ 94.), koja se vodi kod Ministarstva turizma:
Klasa: 334-03/94-03/119 Ur. broj:
529-02/95-0004, list broj 127, stranica A upisni broj 99
Članak
4.
Naziv Zajednice je: »Turistička zajednica
Općine Ravna Gora«.
Skraćeni naziv Zajednice je: »TZO Ravna
Gora«.
Sjedište Zajednice je: Ravna Gora, I. G.
Kovačića 177.
Članak
5.
Zajednica ima pečat okruglog oblika, s
nazivom i sjedištem »Turistička zajednica općine Ravna Gora« promjera 24
milimetra.
Žig Zajednice je četvrtastog oblika, veličine
70 x 40, a sadrži sjedište Zajednice općine, te prostor za upisivanje
evidencijskog broja i datuma primitka pismena.
Žig se koristi za svakodnevno poslovanje
Zajednice.
Svaki pečat i žig imaju redni broj.
O broju pečata, načinu korištenja, te osobama
koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Turističkog ureda.
Članak
6.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i
njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i
njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak
7.
Zajednica ima stručnu službu za obavljanje
stručnih i administrativnih poslova vezanih za zadaće Zajednice (u daljnjem
tekstu: Turistički ured).
Članak
8.
Zajednica može osnovati turistička društva
kao svoje podružnice polazeći od načela racionalnosti za područja turističkih
mjesta.
Poštujući načelo racionalnosti za područje
turističkog mjesta Stara Sušica osniva se turističko društvo.
Turističko društvo je ustrojstvena jedinica
Zajednice koja obavlja dio djelatnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak
9.
Rad Zajednice je javan, a osigurava se i
ostvaruje na način propisan ovim Statutom.
Članak
10.
(1) Djelovanje Zajednice temelji se na načelu
opće korisnosti.
(2) Turistička zajednica ne smije obavljati
gospodarske djelatnosti, osim ako je Zakonom drugačije propisano.
(3) Iznimno od stavka 2. ovog članka,
Zajednica može:
1. upravljati javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne samouprave,
2. organizirati manifestacije i priredbe,
3. obavljati komercijalne oglase na svojim
promotivnim materijalima,
4. prodavati suvenire, turističke karte i
vodiče, osim vlastitog promotivnog materijala,
5. posredovati u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji
registrirana turistička agencija,
6. obavljati druge poslove i zadaće od javnog
interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti sa
Zakonom i drugim propisima,
(4) Turistička zajednica ne smije imati ulog
u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
11.
Radi unapređivanja općih uvjeta boravka
turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice i razvijanja
svijesti o važnosti i gospodarstvenim, društvenim i drugim učincima turizma, te
potrebi i važnosti očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda
područja Zajednice a osobito zaštite okoliša.
(1) Zajednica ima sljedeće zadaće:
1. promoviranje turističke destinacije na
razini općine samostalno i putem udruženog oglašavanja,
2. upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine,
TZ Općine Ravna Gora
3. sudjelovanje u definiranju ciljeva i
politike razvoja turizma na nivou općine,
4. sudjelovanje u stvaranju uvjeta za
efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,
5. poticanje optimalizacije i uravnoteženje
ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
6. izrada strateških i razvojnih planova
turizma na nivou općine,
7. poticanje i sudjelovanje u uređenju općine
u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne
infrastrukture,
8. redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca,
prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i
ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama)
radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih
informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
9. izdavanje turističkih promotivnih
materijala,
10. obavljanje informativnih poslova u svezi
s turističkom ponudom,
11. poticanje i organiziranje kulturnih,
zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose
obogaćivanju turističke ponude,
12. koordinacija djelovanja svih subjekata
koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog
dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja
turističke ponude,
13. poticanje, organiziranje i provođenje
akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja
i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne baštine,
14. poticanje, unapređivanje i promicanje
specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje općinu čine turistički
prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,
15. vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje općine, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne
obrade podataka,
16. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području općine,
17. provjera i prikupljanje podataka o
prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim
tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, te
prijavom i odjavom turista,
18. poticanje i sudjelovanje u aktivnostima
obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i
društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o
važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u
cilju podizanja kvalitete usluga,
19. organizacija provođenje i nadzor svih
radnji promocije turističkog proizvoda općine sukladno smjernicama skupštine
turističke zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu turističke
zajednice općine,
20. ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga
informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
21. obavljanje i drugih poslova propisanih
ovim Zakonom ili drugim propisom,
(2) Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte
u turizmu s područja županije,
(3) Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih
turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
12.
Zajednica ima obvezatne i počasne članove.
Osim članova iz stavka 1. Ovog članka
Zajednica ima i dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak
13.
Obvezatni članovi Zajednice su sve domaće
pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili
podružnice, pogon, filijalu i sl. (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica), a
koje ostvaruju prihod obavljanjem ugostiteljskih i turističkih, te s turizmom
neposredno povezanih djelatnosti.
Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se
i na podružnice, predstavništva i druge oblike fizičkih i pravnih osoba koje
imaju sjedište u turističkom mjestu.
Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. i 2. ovog
članka postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom
početka obavljanja djelatnosti na području Zajednice.
Članak
14.
Na prestanak obvezatnog članstva ne utječe
privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne
ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne
sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta,
prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih
usluga ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
2. Počasni članovi
Članak
15.
Počasnim članom zajednice mogu biti imenovane
domaće i strane fizičke osobe posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma
na području Zajednice.
Odluku o imenovanju počasnog člana Zajednice
donosi Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog vijeća.
Počasni članovi ne mogu biti birani u tijela
Zajednice.
Počasni članovi mogu sudjelovati u radu
sjednica Skupštine Zajednice i skupovima što ih organizira Zajednica bez prava
odlučivanja.
3. Dragovoljni članovi
Članak
16.
Kao dragovoljni članovi u Zajednicu mogu se
učlaniti na njihov zahtjev domaće i strane pravne i fizičke osobe koje nisu
obvezatni članovi Zajednice sukladno članku 13. Ovog Statuta.
Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovog
statuta postaju članovi Zajednice danom donošenja odluke Skupštine Zajednice.
Skupština Zajednice može donijeti odluku o učlanjenju
pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao dragovoljnih
članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem.
Dragovoljni član Zajednice može biti
isključen iz Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovog Statuta, odluka i
drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Odluku o isključenju dragovoljnog člana
donosi Skupština Zajednice.
4. Prava, obveze i odgovornosti članova
Zajednice
Članak
17.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
1. oni ili njihovi predstavnici biraju i budu
birani u tijela Zajednice,
2. upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u radu zajednice,
3. daju inicijative za jačanje i promicanje
turizma na području Zajednice,
4. daju prijedloge i primjedbe za rad tijela
Zajednica,
5. predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice i daju prijedloge za njihovo rješavanje,
6. usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne
odnose u zajedničke interese radi postizanje ciljeva Zajednice u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom,
7. predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
aktivnostima u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog
okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice,
8. predlažu pomaganje razvoja turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
9. razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljanju
konzultacije i organiziraju sastanke,
10. putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno
povezanih djelatnosti,
11. daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
12. koriste stručnu pomoć Zajednice u
pitanjima iz djelokruga Zajednice,
13. predlažu izmjene i dopune Statuta i
drugih općih akata,
14. budu obaviješteni o radu Zajednice i
njenih tijela i o materijalno-financijskom poslovanju,
15. sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
16. provode odluke i zaključke što ih donesu
tijela Zajednice,
17. zastupaju dogovorene stavove Zajednice u
turističkoj zajednici Županije,
18. razvijaju međusobnu odgovornost za
provođenje zadataka Zajednice,
19. daju podatke i izviješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice,
20. pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.
Počasni članovi Zajednice imaju osobito prava
iz stavka 1. alineje 3, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15 ovog članka.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
18.
Tijela Zajednice su: Skupština, Turističko
vijeće, Nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.
a) Skupština Zajednice
Članak
19.
Skupština Zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici
fizičkih osoba članova Zajednice i predstavnici pravnih osoba članova Zajednice
(u daljnjem tekstu: članovi Skupštine zajednice), na način da svaki predstavnik
u skupštini predstavlja određeni broj članova, s time da predstavnici članova
Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih
sudjeluje u radu skupštine.
Broj predstavnika članova skupštine iz stavka
2. ovoga članka utvrđen je Statutom Zajednice razmjerno visini udjela pojedinog
člana u prihodu Zajednice, ali jedan član ima maksimalno 40% predstavnika u
skupštini.
Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 3.
ovoga članka, računaju se članarina i 25% boravišne pristojbe koje je taj član
uplatio Zajednici u godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za
skupštinu turističke zajednice, pa se sukladno tome broj predstavnika članova
skupštine Zajednice određuje na sljedeći način:
- članovi Zajednice koji sudjeluju iznad 40 %
u ukupnom prihodu Zajednice imaju pet predstavnika
- članovi Zajednice koji sudjeluju od 10 do
20 % u ukupnom prihodu Zajednice imaju tri predstavnika
- članovi Zajednice koji sudjeluju od 5 do 10
% u ukupnom prihodu Zajednice imaju dva predstavnika
- članovi Zajednice koji sudjeluju od 1 do 5
% u ukupnom prihodu Zajednice imaju jednog predstavnika
- članovi Zajednice koji pojedinačno u ukupnom
prihodu Zajednice sudjeluju ispod 3 % grupiraju se u slijedeće skupine od kojih
svaka ima pravo na broj predstavnika koji odgovara udjelu pojedine skupine u
prihodu Zajednice i to:
. građani iznajmljivači
. ugostiteljska djelatnost
. fizičke i pravne osobe koje obavljaju s
turizmom neposredno povezanu djelatnost.
Broj predstavnika pojedinih grupacija iz
stavka 4. alineje 5. ovog članka Statuta u Skupštini Zajednice za izbornu
skupštinu utvrđuje Turističko vijeće svojom odlukom, a razmjerno visini udjela
skupine u prihodu Zajednice.
Pojedine skupine iz stavka 4. alineje 5. ovog
članka Statuta predstavljaju članovi s najvećim udjelom u prihodu unutar
skupine.
Ukoliko predstavnici odbiju predstavljati
članove svoje grupacije u Skupštini Zajednice, svaku pojedinu grupaciju
predstavljati će član koji po udjelu u prihodu Zajednice slijedi iza
predstavnika sa najvećim udjelom i tako redom.
Broj predstavnika pojedinih grupacija u
Skupštini Zajednice za izbornu skupštinu utvrđuje Turističko vijeće svojom
odlukom.
Članovi Zajednice ne mogu putem punomoći
ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluju u radu skupštine.
Skupština Zajednice održava se najmanje dva
puta godišnje.
Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u
prihodima za više od 10 %, broj predstavnika članova skupštine iznova će se
utvrditi prema stavku 3. ovog članka, a promjenu utvrđuje skupština Zajednice
istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.
Članak
20.
Skupština Zajednice:
1. donosi Statut Zajednice,
2. donosi Poslovnik o radu Skupštine,
3. donosi odluku o osnivanju i ustroju,
pravima i dužnostima te načinu poslovanja Turističkog društva,
4. odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća,
5. odlučuje o izboru i razrješenju članova
Nadzornog odbora,
6. donosi godišnji program rada, financijski
plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog društva,
7. imenuje i razrješava na prijedlog
Turističkog vijeća počasne članove Zajednice,
8. odlučuje o zahtjevu za dragovoljno
članstvo,
9. donosi odluku o izvješćima koja podnose
Turističko vijeće i Nadzorni odbor,
10. utvrđuje visinu članarine za dragovoljne
članove Zajednice,
11. bira predstavnike Zajednice u Skupštinu
Turističke zajednice Županije primorsko-goranske iz redova svojih članova,
12. donosi Pravilnik o radu Skupštine
Zajednice,
13. daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa,
14. razmatra i zauzima stavova o
najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i
poduzima radnje za njihovo izvršavanje,
15. prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predviđeno Zakonom i ovim Statutom.
Članak
21.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine, a članovi mogu biti ponovno birani, odnosno imenovani.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada kod člana Zajednice, čiji
je predstavnik,
- na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu s
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
22.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
23.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Redovna sjednica Skupštine održava se
najmanje dva puta godišnje.
Sjednica Skupštine saziva se i u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ili
Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,
- izbora predsjednika Zajednice,
- na zahtjev Nadzornog odbora, Turističkog
vijeća, najmanje 1/10 članova Skupštine, direktora Turističkog ureda.
Podnosilac zahtjeva za sazivanje sjednice
dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu
sazvati Turističko vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova Skupštine.
Članak
24.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine
Zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Potvrdu o sudjelovanju člana Skupštine u
prihodu zajednice izdaje nadležna Porezna uprava.
Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se
Poslovnikom.
b) Turističko vijeće
Članak
25.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
Zajednice.
Turističko vijeće odgovorno je Skupštini
Zajednice.
Članak
26.
Turističko vijeće Zajednice:
1. provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice,
2. predlaže Skupštini osnovne smjernice,
godišnji program rada i financijski plan Zajednice, te godišnje financijsko
izvješće,
3. podnosi Skupštini izvješće o svom radu
najmanje jednom godišnje,
4. podnosi Skupštini izvješće o izvršenju
programa rada i financijskom poslovanju Zajednice,
5. upravlja imovinom Zajednice sukladno
Zakonu i ovom Statutu, te sukladno programu rada i financijskom planu,
6. imenuje direktora Turističkog ureda na
temelju javnog natječaja i razrješava direktora Turističkog ureda,
7. odlučuje o zahtjevu fizičkih i pravnih
osoba za učlanjenje u Zajednicu u svojstvu dragovoljnog člana,
8. donosi opće akte za stručnu službu
turističke zajednice,
9. zahtjeva i razmatra izvješće direktora
Turističkog ureda o njegovom radu i radu Turističkog ureda, te obvezno donosi
odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,
10. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
11. donosi poslovnik o svom radu,
12. daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora,
13. utvrđuje prijedlog Statuta,
14. priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,
15. utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
16. donosi Poslovnik Turističkog vijeća,
17. donosi opće akte koje ne donosi Skupština
Zajednice,
18. potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno
uključene u turistički promet,
19. odlučuje i obavlja druge poslove u okviru
svoga djelokruga.
Članak
27.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika
i osam članova koje bira skupština Zajednice iz redova članova Zajednice,
vodeći računa o zastupljenosti djelatnosti u turizmu (pružatelji ugostiteljskih
usluga, putničke agencije i sl.).
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
28.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koje je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno
delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran
prethodnik.
Članak
29.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i presjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
Članak
30.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Članak
31.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu
javnim glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća uređuju se poslovnikom.
c) Nadzorni odbor
Članak
32.
Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.
Nadzorni odbor ima tri člana a čine ga:
- Dva člana koje bira Skupština Zajednice.
- Jedan član kojeg delegira Turističko vijeće
Turističke zajednice Primorsko-goranske županije.
Nadzorni odbor iz redova svojih članova bira
predsjednika i njegovog zamjenika.
Član Nadzornog odbora ne može biti članom
drugih tijela Zajednice.
Članak
33.
(1) Nadzorni odbor nadzire:
- vođenje poslova Zajednice,
- materijalno i financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima Zajednice i Turističkog društva,
- izvođenje i provedbu programa rada i
financijskog plana Zajednice.
(2) O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor
podnosi pismeno izvješće Skupštini Zajednice i Turističkom vijeću Zajednice te
turističkom vijeću turističke zajednice županije Primorsko-goranske.
(3) U izvješćima iz stavka 2. ovog članka
nadzorni odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa
zakonima i aktima Zajednice te odlukama skupštine i turističkog vijeća, jesu li
godišnja i druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u
poslovnim knjigama Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju
i vođenju poslova, da li se program rada i financijski plan izvršavaju i
provode i u kojoj mjeri, te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja
njihove provedbe.
(4) Nadzorni odbor provodi nadzor iz stavka
1. ovog članka najmanje dva puta godišnje.
Članak
34.
Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi
njenim radom predsjednik, a u slučaju njegove odsutnosti zamjenik predsjednika.
Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati
ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova
ukupnog broja članova.
Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog
odbora i druga pitanje vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuje
se Poslovnikom kojeg donosi Nadzorni odbor.
Poslovnik iz stavka 3. Ovog članka donosi
Nadzorni odbor.
Članak
35.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri
godine.
Članu nadzornog odbora može prestati mandat i
prije isteka vremena na koji je izabran:
- ako je opozvan od strane tijela koje ga je
izabralo, odnosno imenovalo
- na osobni zahtjev.
Član Nadzornog odbora može se opozvati ako
svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima
tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na
vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.
d) Predsjednik Zajednice
Članak
36.
Zajednica ima predsjednika Zajednice koji
predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik skupštine Zajednice i
predsjednik Turističkog vijeća Zajednice.
U trenutku razrješenja općinskog načelnika
sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne odnosno područne
(regionalne) samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice te u
navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji
regulira izbore općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.
Članak
37.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu,
- saziva i presjeda Skupštini Zajednice,
- saziva i presjeda Turističkom vijeću,
- organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice,
- brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice,
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,
- brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće,
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
38.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, Skupštini zajednice predsjedava zamjenik pred
sjednika Zajednice kojeg on
odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
e) Radna tijela
Članak
39.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
40.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor Turističkog ureda.
Direktor Turističkog ureda može dati pismenu
punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se utvrđuju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKO DRUŠTVO
Članak
41.
Za područja mjesta u Općini Ravna Gora može
se osnivati Turističko društvo.
Članak
42.
Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica
Zajednice može obavljati sljedeće poslove Zajednice, a osobito:
- vođenje popisa turista za područja
turističkog mjesta odnosno Turističkog društva
- dnevno prikupljanje, tjedna, mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno
Turističkog društva
- informiranje turista o turističkim
potrebama kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima mjesta
- organizacija, provođenje svih radnji
promocije turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i programu
Turističkog društva
- poticanje i organiziranje akcija u cilju
očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekova okoliša na području mjesta
- obavlja ostale poslove utvrđene odlukom o
osnivanju Društva.
U odluci o osnivanju Turističkog društva
određuje se djelatnost Društva odnosno predmet njegovog poslovanja.
Članak
43.
Turističko društvo nema svojstvo pravne
osobe.
Prava i obveze koje proisteku iz poslovanja
Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.
Članak
44.
Turističko društvo nosi naziv »Turističko
društvo«, a može mu se dodati i naziv turističkog mjesta.
Turističko društvo posluje pod svojim punim
nazivom i uz naznaku svoga sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.
Ovisno o turističkim potrebama mjesta
Turističko društvo može poslovati tijekom cijele godine ili sezonski.
Članak
45.
Turističko društvo osniva se odlukom
Skupštine Zajednice, koja sadrži osobito:
- naziv i sjedište Zajednice
- naziv i sjedište Turističkog društva
- predmet poslovanja Turističkog društva
- način poslovanja (tijekom cijele godine ili
sezonski)
Odluka o osnivanju Turističkog društva mora
biti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak
46.
Stručne poslove u Turističkom društvu vodi i
organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu: Voditelj).
Voditelj poslove obavlja profesionalno i u
okviru prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju turističkog društva i
ovim statutom, te u okviru ovlaštenja turističkog vijeća.
Na pravni status Voditelja, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Voditelj turističkog društva za svoj rad
odgovara turističkom vijeću Zajednice i direktoru turističkog ureda Zajednice.
Članak
47.
Turističko društvo upisuje se u Upisnik.
Zajednica je dužna prijavu za upis
Turističkog društva u Upisnik podnijeti Ministarstvu turizma u roku od 15 dana
od dana osnivanja Turističkog društva.
Članak
48.
Turističko društvo prestaje:
- odlukom Skupštine Zajednice o prestanku
Turističkog društva,
- prestankom Zajednice.
VII. TURISTIČKI URED
Članak
49.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu
zajednice.
Članak
50.
Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Skupština Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće
aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.
Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati
potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno,
pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
51.
Turistički ured obavlja osobito ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela zajednice,
- obavlja pravne, financijske i
knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i
statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,
- izrađuje analize, informacije i druge
materijale za potrebe tijela Zajednice,
- daje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- organizira rad turističko-informativnog
centra,
- obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela Zajednice.
Članak
52.
Na pravni status zaposlenih u Turističkom
uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom
odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.
Radnici zaposleni u Turističkom uredu moraju
ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar turizma.
Direktor Turističkog ureda i radnici na
stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja
ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u
daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od
dana stupanja na rad.
Radniku iz prethodnog stavka ovoga članka
koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana
roka za polaganje stručnog ispita.
Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe
koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na
poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Članak
53.
Turistički ured Zajednice ima direktora.
Direktora Turističkog ureda na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor mora ispunjavati posebne uvjete koje
propisuje ministar turizma.
Mora ispunjavati uvjet da mu pravomoćnom
sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili
zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja turizma, dok ta mjera
traje.
Članak
54.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Do imenovanja direktora na temelju
ponovljenog natječaja Zajednicu zastupa predsjednik Zajednice.
Članak
55.
Direktora Turističkog ureda, u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju na prijedlog direktora
odredi Turističko vijeće iz redova vijeća.
Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog
ureda ima prava i dužnosti direktora.
Članak
56.
Direktor Turističkog ureda organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama utvrđenih ovlasti
odgovoran je za poslovanje Zajednice.
Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom
vijeću i predsjedniku Zajednice.
Direktor turističkog ureda ne smije biti član
upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član turističke zajednice.
Direktor Turističkog ureda:
1. provodi odluke Turističkog vijeća,
2. organizira izvršavanje zadaća Zajednice,
3. zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice,
4. odgovoran je za namjensko korištenje
sredstava koja se vode u Zajednici,
5. usklađuje materijalne i druge uvjete rada
Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno
obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i
njezinih tijela,
6. odlučuje o zapošljavanju radnika u
Turističkom uredu i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te o
prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji Turističkog ureda,
7. upozorava radnike Turističkog ureda i
tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,
8. predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
Turističkog ureda,
9. odlučuje o službenom putovanju radnika
Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju
sredstava reprezentacije,
10. odlučuje o povjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice,
11. potpisuje poslovnu dokumentaciju
Zajednice,
12. priprema, zajedno s predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice,
13. podnosi Turističkom vijeću izvješće o
svom radu i o radu Turističkog ureda, najmanje jednom godišnje, te predlaže
mjere za unapređenje organizacije rada Turističkog ureda,
14. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
57.
Direktor Turističkog ureda može biti
razriješen:
1. na osobni zahtjev,
2. ako zbog neizvršavanja ili nemarnog
vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je
izvršavanje tih zadataka bilo otežano,
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlasti nastala ili mogla nastati
šteta,
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama,
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu i o radu Turističkog ureda najmanje jednom godišnje,
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
o radu direktora i Turističkog ureda,
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora Turističkog ureda predsjednik Zajednice, Skupština
Zajednice ili Nadzorni odbor moraju podnijeti u slučaju iz stavka 1. točke 2.,
3., 4., 5. i 6. ovog članka statuta.
Prije donošenja odluke o razrješenju
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora Turističkog
ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.
U slučaju razrješenja direktora Turističkog
ureda, Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice a Turističko
vijeće će raspisati natječaj za direktora najkasnije u roku od 30 dana od
razrješenja.
Članak
58.
Poslove prikupljanja, obrade i rasparčavanja
informacija u radu Zajednice obavlja Turistički ured.
Poslovi iz stavka 1. ovog članka obuhvaćaju:
- prikupljanje, obrada i rasparčavanje
informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice,
- prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
Zajednice,
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.,
- promocija turističkog proizvoda s područja
Zajednice,
- davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
- suradnja s tuzemnim i inozemnim
informativnim organizacijama
- i drugi poslovi utvrđeni odlukom o
osnivanju ureda i drugim aktima Skupštine zajednice ili Turističkog vijeća.
VIII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
59.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Turističkog ureda osobno je
odgovoran za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje
mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za zakonito
i savjesno obavljanje svojih dužnosti i zadataka koje im je utvrdila tijelo
koje ih je izabralo ili imenovalo.
IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
60.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
61.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
62.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada i financijski plan.
Članak
63.
Prijedlog programa rada i prijedlog
financijskog plana Zajednice za slijedeću godinu utvrđuje Turističko vijeće i
podnosi ga Skupštini Zajednice, do 31. listopada tekuće godine za sljedeću
poslovnu godinu.
Skupština Zajednice dužna je do kraja tekuće
godine donijeti program rada i financijski plan za sljedeću godinu.
Članak
64.
Za djelovanje turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda iz članka 65. st. 1. Zakona turističke zajednice
ostvarenih na području za koje je turističko društvo osnovano, preostalih nakon
raspodjele sredstava ostalim korisnicima (turistička zajednica Županije,
Hrvatska turistička zajednica, Općina Ravna Gora).
Sredstva is stavka 1. ovog članka posebno se
iskazuju u financijskom planu Zajednice.
Turističko društvo predlaže Skupštini
Zajednice godišnji program rada i financijski plan.
Turističko društvo obvezno je sredstva kojima
raspolaže sukladno ovom Statutu koristiti namjenski u skladu s utvrđenim
godišnjim programom rada i financijskim planom.
Godišnji program rada i financijski plan
turističkog društva sastavni je dio godišnjeg programa rada i financijskog
plana Zajednice.
Članak
65.
Godišnji program rada i godišnji financijski
plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna
financijska sredstva za njihovo izvršenje te posebno planirane zadatke i
financijske planove turističkih društava.
Prijedlog programa rada i financijskog plana
Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine zajednice 8
dana prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Godišnji program rada i financijski plan
Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.
Članak
66.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna
donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.
Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka
obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i
godišnjeg financijskog plana.
Članak
67.
Za izvršenje programa rada i godišnjeg
financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje financijskog plana
je direktor Turističkog ureda.
Članak
68.
Skupština turističke zajednice dužna je svake
godine do kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izviješće za
prethodnu godinu.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća za
prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i Nadzornom
odboru do kraja veljače tekuće godine.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
mora se staviti na uvid članovima Zajednice osam dana prije razmatranja na
Skupštini Zajednice.
Skupština Zajednice dužna je svake godine do
kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu.
Godišnje financijsko izvješće obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka,
izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad
tijela turističke zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom
rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s
obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu
učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.
Godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici županije.
Članak
69.
Zajednica ostvaruje prihode iz sljedećih
izvora:
1. boravišne pristojbe, u skladu s posebnim
Zakonom,
2. članarine, u skladu s posebnim Zakonom,
3. prihoda od obavljanje gospodarskih
djelatnosti sukladno Zakonu,
4. proračuna Općine, županije te državnog
proračuna,
5. dragovoljnih prihoda i darova,
6. zajmova.
Zajednica se može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i
financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50%
financijskim planom predviđenih prihoda.
Pored izvora iz stavka 1. ovog članka,
poslovanje ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim
sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi i zainteresirane pravne i fizičke
osobe.
Zajednica ostvaruje prihode i iz imovine u
vlasništvu i od obavljanja slijedećih gospodarskih djelatnosti:
- upravljanja javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno
područne (regionalne) samouprave,
- organiziranja manifestacija i priredbi,
- objavljivanja komercijalnih oglasa na
svojim promotivnim materijalima,
- prodavanja suvenira, turističkih karata i
vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala,
- posredovanja u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji
registrirana turistička agencija,
- obavljanja drugih poslova i zadaća od
javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u
suprotnosti Zakonom i drugim propisima.
Zajednica se može na temelju posebne odluke
turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i
financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50%
financijskim planom predviđenih prihoda.
Članak
70.
Za djelovanje turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda od boravišnih pristojbi, članarina i prihoda od obavljanja
gospodarskih djelatnosti iz članka 39. stavka 1. Zakona, ostvarenih na području
za koje je turističko društvo osnovano, preostalih nakon raspodjele sredstava ostalim
korisnicima.
Turističko društvo obvezno je sredstva kojima
raspolaže sukladno ovom Zakonu, koristiti namjenski u skladu s utvrđenim
godišnjim programom rada i financijskim planom.
Turističko društvo predlaže turističkom
vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan, koji su sastavni dio
godišnjeg programa rada i financijskog plana Zajednice.
Članak
71.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe
plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.
Članak
72.
U Financijskom planu Zajednice može se
izdvojiti i dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koji se
koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće.
Članak
73.
Sredstva zajednice vode se na jedinstvenom
žiro-računu.
Članak
74.
Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.
Članak
75.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome
odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
76.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, putem turističko-informativnog centra, objavom na oglasnoj
ploči Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladni način.
Članak
77.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito i potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.
XI. POSLOVNA TAJNA
Članak
78.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, kao i ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak
koji je utvrđen kao poslovna tajna.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
79.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajdnica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIII. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
80.
Zajednice ima Statut i druge opće akte
(pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i drugim
propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akti nije u suglasnosti
sa Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
81.
Statut donosi uz prethodnu suglasnost
Ministarstva turizma, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće
akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog ureda.
Članak
82.
Opći akti Turističkog vijeća su:
- o ustrojstvu,
- o organizaciji i sistematizaciji radnih
mjesta,
- o radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
- o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i
ostalim materijalnim pravima radnika,
- drugi akti utvrđeni Statutom ili odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
83.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od
primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje
prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na
usvajanje.
Članak
84.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.
Opći akti zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
85.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i ovog Statuta u roku od 30 dana od stupanja
Statuta.
Do usklađenja općih akata s odredbama ovog
Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
Članak
86.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Općine Ravna Gora upisane u Upisnik
Turističkih zajednica Ministarstva turizma, list broj 127, stranica A, upisni
broj 99 (klasa: 334-03/94-03/119 ur. broj: 529-02/95-0004) od 22. veljače 1995.
godine.
Članak
87.
Ovaj pročišćeni tekst Statuta stupa na snagu
osmog dana po objavi u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Ravna Gora, 11. veljače 2009.
Predsjednik
Skupštine TZ Ravna Gora
Anđelko Florijan, v.r.